***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Huomenta,

täytyypä munkin sanoa, etten oikein ole röyhtäyttelyä osannut :ashamed: Siinäköhän se vika? Esikoinen ei tosiaan pulautellut juurikaan. Aluksi röyhtäyttelin Aaronia vähän, mutta se sitten jäi jostain syystä...

Kantosysteemeistä täytyy sanoa vielä sen verran, että kiitos RouvaP Manduca-infosta ja suosittelen kyllä kaikille jotain millä kantaa, on se sen verran näppärää ainakin meillä ollut. Suoraan sanoen en tiedä, miten tulisin toimeenkaan ilman. No ehkä niillä tuplarattailla :D

Mussu :hug: Mä oon itseäni kieltänyt lukemasta mitään ikäviä juttuja netistä, mutta noinhan sitten kuitenkin idiootti menin kurkkimaan, mitä mahdollisesti oot sieltä löytänyt. En onneksi sitten löytänyt "apajiasi", mutta arvaan, miltä tuntuu ja ihan sydän kurkussa itselläkin, kun ajattelen fiiliksiäsi.

MB, piti vielä kommentoida tuosta esikoisen ja toisen odotuksesta. Kyllä tuntuu, että ensimmäinen oli helpompi, siksikin että silloin ei ollut uhmaikäistä remmottavana. Tosin työt ja opiskelu tuntuivat raskailta siinä alun väsymyksessä, nyt lapsen kanssa oli mahdollisuus silloin tällöin huilatakin ja jopa nukkua päiväunia. Tämän toisen kanssa supisteli ehkä 6-8 viikkoa ennen synnytystä niin, että ajattelin ilman muuta syntyvän ennen laskettua aikaa, mutta niinhän vain meni kymmenen päivää yli. En myöskään juuri nauttinut tästä toisesta odotuksesta, maha enimmäkseen harmitti, kun taas esikoisesta se oli ollut kiinnostavakin kokemus. Toisilla kun toisen lapsen odotus menee siinä sivussa, mulle se oli hyvin tarkkaa viikkojen laskemista, kärsimätöntä kalenterin tuijotusta. Asennekysymys siis... Oli siinä toisenkin odotuksessa silti puolensa. Tuntui helpommalta valmistautua vauvan tuloon ja ainakin oli siihen sitten niin valmis kuin olla voi, kun aika koitti.

Täällä taas mätystetään jotain... :p

No niin, takaisin hommiin sitten,
t. Kalenteri, Antto ja Aaron kaikki samalta sohvalta =)
 
Kaikille uteliaiksi tulleiksi - kyse oli sairaasta lapsesta ja juttu jo yli 2 vuotta vanha, mutta ei siitä sen enempää. Mietin vain yöllä, että oli kai mun tarkoituskin lukea se, kun nyt tuntuu tuo vauvanhoito niin paljon helpommalta.

Mulla kaveri kertoi illalla, että niiden hedelmöityshoidot eivät olleet onnistuneet vielä (onneksi vielä muutama hoitokerta jäljellä ). Mä sit mietin alkuyön vauvoja ja sitä kuinka onnekas oikeasti onkaan kun on kaksi tervettä ihanaa lasta. Ei haitannut yökitinät eikä herätykset yhtään viime yönä :D

Mut sit iloisempia - Mä varasin meille hotellihuoneen kahdeksi päväksi Turkuun muutaman viikon päähän. Nyt eka lähdetään sunnuntaina Ouluun pariksi päiväksi ja sit seuravalla viikolla kierretään Seinäjoen sukulaisten kautta Turkuun ja siéltä Jyväskylän kautta takas kotiin. B)

Mulla on kans ollu jo hetken aikaa ihan oikea vauvakuume :LOL: Tai siis olis ihanaa vain olla aloittamatta ehkäisyä ja katsoa kuinka käy. Mut töitten takia mun on melkein pakko odottaa jonkin aikaa. Juteltiin jo isännän kanssa alustavasti että syksyllä ´09 jätetään sitten ehkäisy pois ja saa se kolmas tulla kun on tullakseen. Meillähän olisi toivomuslistalla viisi pikkuista, joten kyllä tässä saa vauvan tuoksuja vielä tulevaisuudessakin tuoksutella, jos niitä meille lisää suodaan.

Hysteeriselle piti sanoa, että ihana tuo kuva pinon alussa ja kaunis kiitos kun jaksat tuota päivityshommaa tehdä. Siinä on vain yllättävän iso työ :flower:

Niin ja syömisestä... mä söisin kaiken aikaa ja koko ajan :LOL: Aivan hillitöntä hommaa!!! Painoa ei kai ole onneksi tullut lisää, mutta eipä ole myöskään tippunut. Vielä on ne tutuksi tulleet 7kg jäljellä. No mä liityn tonne laihdutuspinoon heti kun ei ole niin akuuttia tuon imetyksen suhteen, eli ei haittaa vaikka maidon määrä alkaiskin sitten vähentyä.

 
Kylläpä kaikkien vauvat nukkuu pitkiä pätkiä. Meillä edellen pisin pätkä on 3 tuntia :|

Kyselin Bebesistä (www.bebes.fi) tuota Manducaa ja on suuren suosion takia loppu, myös maahantuojalta. Heinäkuussa tulee kuulemma lisää. Pitääpä miettiä, josko itsekin investoisin..
 
MB älä huoli meillä myös pisin pätkä tuon kolmisen tuntia ja yleensä herätys kahden tunnin välein.

Mä keräsin tuossa pienet vaatteet pois Vertin laatikoista ja kitisin miehelle että meidän pikkuinen lähtee kohta armeijaan kun se kasvaa niin nopeasti :LOL: No ei se auta pakko lähteä viemään pikkuvaatteet varastoon ja etsiä isompia tilalle...
 
Heips!

Paljon oli taas kommentoitavaa, muistankohan puoliakaan...

Ekaksi virsistä; meillä ensin tyttö 8v. lauloi Jumalan kämmenellä, ja yhdessä laulettiin Ystävä sä lapsien ja Oi Jeesus ota syliisi. Ja meillä on kaikkien kastajaisissa tehty moniste, johon etusivulle lapsen nimi, syntymäpäivä, kastepäivä, papin nimi ja kummien nimet. Sisäsivuille virret ja takasivulle laitettiin nyt Anja Porion runo Lapseni lennä kauemmaksi. Jääpähän kaikille osanottajille se sitten muistoksi.

Minäkään en ole öisin röyhtäyttänyt. Kuitenkin herää vaan ja sitten saa uudelleen nukutella. Ja usein kyllä käy niin että itsekin nukahdan imettäessä... :ashamed:

MB Meillä myös syödään 2-3h välein ympäri vuorokauden, välillä tiheämminkin. Mutta aikansa kutakin, eiköhän se muutaman vuoden kuluttua jo nukukin.

Ja meillä on myös välillä noita vähäunisia päiviä. Esim. eilen ei juurikaan suostunut kuin pikkutorkkuja nukkumaan. Sitten jostain 17.30 asti kun nukahti niin heräsi vain syömään ja jatkoi unia. No sitten yöllä olisi pitänyt seurustella, ei enää unta riittänyt. Yleensä kun öisin herää vaan syömään.

Meillä mies lähdössä tänään Rovaniemelle viikonlopuksi pelireissulle. Vähänkö olen kade, kun en itse pääse! 11 edellistä vuotta olen aina siellä ollut, lukuunottamatta yhtä vuotta kun odotin tuota tyttöä. Haikea mieli, mutta eiköhän tämä tästä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Puella ja Otso

 
:wave: kaikille!!!
Hysteerinen, meillä nyt samaa vaivaa neitillä, ei nuku kuin pieniä pätkiä ja herää kamalaan itkuun vaikka muuten herää tyytyväisenä naureskellen ja enimmäkseen niin hiljaa herää et ei kuule vaunuistakaan hälyttimestä kun rapinaa, toista päivää tälläistä ihme kähinää ja kihinää ja levotonta hyörimistä oli yölläkin ja vähän väliä halusi tissiä ja vähän aikaa imi ja sit alko huuto ja huiskiminen ja repiminen :$ eikä auttanu ku kanniskella vähän aikaa. Nyt sain tytön parvekkeelle nukkumaan saa nähä nukkuuko nyt kauan :p
Aamupäivällä yritetiin olla ulkona et isommat muksut sain vähä riehua enimpää virtaa mut sade pirulainen yllätti :kieh: ja siinä sisälle ryykäämisessä kasandraki sit heräs taas vaihteeksi ja taas äsken uus yritys nukkumaan.
Niin ja Hysteerinen kiitos kivasta pinosta :hug:

Mä olen kans vaan syönyt nämä kaksi päivää kun tyttö nukkunut huonosti ja sen vähän aikaa kun on nukkunut olen minä sit käyttänyt jääkaapil :headwall: mun 5v tyttö sanoikin äsken et älä äiti nyt enää ota keksejä kun meille ei jää mitään :p et semmonen herkkuperse minä olen.

Ai niin tuosta pulauttelusta ja röyhtäisemisestä sen et neiti on kova puklaamaan ja puklailee vielä tunninkin päästä kun syönyt ja hirveesti nousee suuhun maitoo et sitä sit nieleksii ja syleksii ja hikkailee melkein koko ajan joten mä kyl röyhtäytän välillä kesken syönninkin mut yöllä jos nukkuu rauhallisesti en jaksa nousta ja rueta toista nosteleen. Täytyy ens viikol neuvolas puhua tuosta pulauttelusta kun sitä on nyt niin paljon ja pojalla meillä oli sama homma ja (tosin puklas vielä enemmän) sit todettiin maito allergia kun rupes vielä ihottumaa tulemaan. Hetihän tässä nyt pahinta ajattelen :headwall:
Aha täytyykin mennä isommat kuuluu tappelevan :eek:
Vilijonka ja kersat
 
Heissan pitkästä aikaa :wave:

Tänne kuuluu mukavaa, Mies on lomalla ja asustellaan mökillä. Nyt käymässä kotosalla, joten pääsin netin ääreen.Kiva lukea kuulumisia.

Manducasta Tilasin netin kautta. Olen ollut tyytyväinen, sen mitä siitä älyän. Olin nimittäin hiukan ihmeissäni, kun ei minkäänlaisia käyttöohjeita tullut mukana. Ovatko muut tilanneet netistä ja tuliko jotain ohjeita?

Korvikkeesta Meillähän Onni on täysin korvikkeella ollut jo useamman viikon. Alkuun käytettiin Nannia, mutta kun jouduttiin kokonaan korvikkeelle, niin tuntui että maha meni kovalle ja kakka oli aivan vihreää. Lisäksi Onni oli jotenkin itkuisempi päivisin. Siirryin tuohon Tutteli Omneoon ja voin sitä kyllä lämpimästi suositella. Kakka kulkee kahdesti päivässä ja meillä on aivan kuin eri lapsi. Korvikkeen määriä olen muutaman päivänä mittaillut ja määrät vaihtelevat 950-1100ml/vrk. Miten muilla korvikelapsilla?

Nukkumisesta Meillähän on alusta asti nukutti hieman huononlaisesti päiväunia, mutta hyvin yöllä. Nykyisin Onni rupeaa yöunille klo 19.30. Jää yksin pinnasänkyyn ja on hetken päästä unessa. Syö kerran tai joskus kahdesti ja nukkuu aamulla noin kahdeksaan asti. Viime yönä söi vaan kerran viiden aikaan. Tämä on luksusta!!!Päiväunet ovat menneet näiden huippuhyvien yöunien myötä siihen, että nukkuu kolmet vajaan tunnin päiväunet. Yleensä pisimmät unet vaunuissa, jolloin saattaa liikkeessä mennä yli tuntikin.

Mitoista Viime viikolla oli kahden kuukauden nauvola. Painoa oli 6440g (3980) ja pituutta 61cm(52), joten hyvin on ruoka maistunut.Tuo rotarokote annettiin ja sen jälkeen oli selvästi itkuisuutta muutamana päivänä. Lisäksi Onni oksensi ekaa kertaa ja tätähän äiti tietysti säikähti ihan kauheesti :(

Mut nyt kuuluu kutsuhuuto..
Palailaan :wave:

Laylah ja Onni 10vkoa 1pv :heart:
 
MB - ei meilläkään nukuta! Päivällä ennätys on 2,5h ja sinäkin aikana heijasin vaunuja joka väli. Pisin unipätkä ilman vaunujen heiluttelua taitaa olla 1h. Yöt välillä meni jo kahdella syötöllä mut nyt taas syö useammin, taitaa olla se tiheenimunkausi menos. Toihan on syntynyt 12.4. eli alkaa olla ikää ja kokoa sen verran et varmaan pitää tilailla lisää maitoa.
Ja säkö puhuit siitä ku rinnat on "tyhjät"? Niin mullakin nykyään, mut muistelen että kun esikoista imetin sen 8kk että ei se sit ku pitempään imetti niin enää tuntunutkaan se maito rinnoissa niinku aluksi. Eikä lopuksi heruminenkaan enää kivistänyt, mutta kyllä sieltä silti sitä maitoa tuli. Rinnat vaan tottuu ja mukautuu imetykseen....
Ja niinhän sitä sanotaan että jos maitoa on riittänyt 2-3kk eikä pulloa anna niin ei se maito lopu ku vaan imettää. Sitte se on eri jos alkaa antaa pullosta niin loppuuhan se ennemmin tai myöhemmin, pullosta ku on helpompi saada ruokansa..

AI NIIN joo, meillä on 10.7 3kk neuvola niin enhän mä ny sit viittikää mennä sitä Marikoa kattoon ku olis seuraavana aamuna 09 neuvola. :headwall: Se siitä. Mun sisko on meillä nimittäin 7.7. myöhään illalla ja 10.7. lähtee kohti Pohjanmaata.. eikä siinä ole siis ku 8 tai 9 päivä mahdollisuus mennä tai siis neuvolan takia jää jäljelle se 8.7. eikä sillon ole mitää erikoista kaupungissa ku on tiistai. Ja ku minä jos kerran vuodessa lähden viihteelle niin haluan jotain muutaki ku kälysen kuppilan jossa istutaan koko ilta.
 
heips
en oo saanut aikaseksi kirjottaa mitään mutta lukemassa käyn noin päivittäin.
Kiitokset Hysteeriselle uudesta pinosta :flower:

Hippoliinako se oli joka kyseli silmän rähmimisestä? kysy neuvolasta silmätippojen lisäksi resepti silmävoiteelle, sillä parani ainakin Pihlan silmä joka kanssa rähmi laitokselta tulosta asti, mutta nyt ollut jo viikon pari täysin kuiva kun sai ton voiteen ja jaksoi vaan laittaa molempia. sekä painaa kyynelkanavaa kanssa

Yöllä meillä nukutaan noin kuusi tuntia putkeen ja päivällä yhet pidemmät unet 3-4h ja parit lyhemmät, ne kyllä vähän niinkuin pakolla. nyt on kanssa tullut tappelu siitä että nukutaanko sylissä tai viekussa vai omassa sängyssä ja vauniussa, olen kyllä kylmästi antanut sen hetken huutaa ja rauhoitellut tietty samalla et nukahtaa omaan paikkaansa tuo uniriepu vois kyllä rauhottaa, täytyy kokeilla. oon ajatellut et täs vaihees on kuitenkin helpompi opettaa et nukkuu omissaan kun sittten kun on kunnolla oppinut ja tottunut et nukkuu sylis tai viekussa

Veera ja Pihla (hui jo yli 12vk)
 
mä en röyhtäytä poikaa öisin. päivällä röyhtäytän, jos se tulee. jos ei niin ei.

mutta hei, onko kellään kokemusta miracle blanketista? sisko sitä haluaisi tulevalle vauvalleen...

äh, nyt pitää jatkaa pakkaamista. se on niin ihanaa :kieh: mutta sainpahan sentään haettua sen hormonikierukkareseptin. ne oikein suositteli tuota Mirenaa kun on taipumusta diabetekseen sekä verenpainetautiin, että on paras ehkäisy kumin lisäksi. painostakaan eivät sanoneet kun ite sanoin että tarkoitus ois edelleen tiputella kiloja verkkaiseen tahtiin...

ja mitähän vielä... ai niin, teistä muuten varmaan monet muutkin itkeskelee? tai kun mulle tulee itku melkein mistä vaan, VARSINKIN vauva+synnytysjutut saa vollottamaan. ukolla palaa kohta hihat :LOL:

hyvää viikonloppua jo kaikille, mä katoan viikonlopuksi Airistoon :wave:
 
En ole sitten tosiaan ainoa joka pohtii nukkumisjärjestelyjä, hauska kuulla! Tässä sitä taas kirjoitellaan nukkuva vaavi sylissä... =)

Röyhtäytyksistä: A-V ei röyhtäissyt ollenkaan ekaan muutamaan viikkoon. En edelleenkään tahdo muistaa röyhytellä, vaikka nyt poika jo röyhtäisee aika usein - jos vaan viitsin nostaa olalle heti syönnin jälkeen. Yöllä en röyhtäytä koskaan, tuntuu olevan tuo uni niin herkässä muutenkin.

Manduca alkoi houkutella täälläkin, hug-a-bub on toistaiseksi ollut jotenkin liian hankalan ja työlään oloinen. Kuitenkin tulee vaipanvaihto tms. heti kun saan pojan askarreltua liinaan.
MB kiitos kun kyselit bebesistä, meinasin itsekin soittaa sinne juuri :D Harmi, mistään ei taida enää saada tuota reppua ennen lauantain kesälomareissua (lähdetään sukulaiskiertueelle ympäri Suomea).

Neuvolassakin käytiin tänään ottamassa Rotarixin ensimmäinen osa ja samalla katsottiin mitat (suluissa syntymämitat):

Paino 5510gr (3912g)
Pituus 59,5cm (52cm)
Pää 40,5cm (36,5cm)

Lauantaina alkaa sitten parin viikon nettipimentokin, mitenköhän sen kestää!

Viljaliina ja A-V n. 1,5kk
 
Terveisiä hierojalta... Olipa ihana käydä vähän hemmoteltavana :p Niin ja verikin tuntuu taas kiertävän päässä :D

Nyt pikaisesti ompelusten pariin. Sain tänään laatikollisen vaippakankaita kangastukusta. Ihania raitatrikoita, maastokuosista fleeceä ja mintunvihreää joustofroteeta, sekä paljon muuta kivaa =)
 
Hei kaikille! Ilmoittaudun uutena huhtihippujen joukkoon. Seurasin jo keväällä raskausaikana ketjuanne, mutta nyt sain vasta aikaiseksi liittyä joukkoon. Meille syntyi tyttö 20.4. (jep, lottopotkarivauva) 40+1 viikolla. Tytön strategiset mitat olivat 3470g, 50 cm ja py 36,5cm.

Rintamaidolla kasvetaan, kahden kuukauden neuvolakuulumiset saatiin eilen ja tytön paino nyt 6160g, pituuus 59,7 cm ja py 41,5cm.

Manducasta on ollut puhetta. Ostin itsekin sellaisen, kun luin käyttäjäkokemuksia netistä. En kuitenkaan halunnut tilata netistä, vaan otin yhteyttä turkulaiseen jälleenmyyjään ja kävin paikanpäältä sen sovittamassa ja ostamassa. Mukaan sai sekä alkuperäisen käyttöoppaan että suomeksi tehdyn version. Olen kyllä todella tyytyväinen ostokseen :) Ja ihan vinkkinä, siellä myymälässä niitä ainakin vielä oli jäljellä ja ko. paikalla on myös nettikauppa :p

Toivottavasti kelit hiljalleen lämpenisivät, pääsisi Suomen kesäkin vauhtiin B)
 
2,5 kk mitat (suluissa syntymämitat).
Paino 4965 g (2680 g)
Pituus 57 cm (49 cm)
Päänympärys 39,5 cm (33 cm)

Hyvin on kasvanut pelkällä rintamaidolla. Näyttää hakeutuvan käyrillä samoille linjoille kuin isoveljensäkin eli pituus menee miinuskäyrillä.

Käytiin ennen neuvolaa katsomassa yhtä taloa ja se kyllä oli mieluinen. Pitäisi vain pankista kysellä isompaa lainaa ja saada tämä nykyinen kolmio myytyä. Ja voihan olla että se talo menee heti kaupaksi niin sitten jatketaan etsintää. Mutta tarjousta ei kyllä tehdä ennen kuin raha-asiat kunnossa.

Neuvolassa tuntui olevan joku nuori lääkäri. Katsoi listasta mitä pitää 2 v. neuvolassa tutkia. Esikoinen jaksoi hyvin olla paikallaan kun tutki.

Mutta nyt taitaa tuo pienempi mies "huudella" eli ei nukahtanutkaan.
 
Ai kun oli ihanaa olla tänään kampaajalla. Outoa tosin, kun ei ollu vaunuja mukana. Mutta jotenkin oli jo neitiä ikävä, vaikka olinkin vain kolmisen tuntia poissa. Heh, olin aamulla pumpannu häthätää 60ml ja sit en ehtiny päivällä enää pumpata, mut ajattelin, että kyllä se hätävaraksi riittää niin mitä vielä. Neiti oli nostanu metelin, ku tissi loppu kesken :LOL: No, sai sitten lisää kun oikea tissi tuli kotiin =) Paljonkohan muuten tän kokonen syö kerralla? Neiti on nyt jotain 5kg ja risat.
 
Anu peruin koko menon. Se olis ollu tänään. En yksinkertaisesti vaan jaksanu pumpata niin paljon. Tällä hetkellä mulla ei oo yhtään maitoa pakkasessa :/ Pitäis kyllä sen verran vaivaa nähdä, et pääsee kavereitten kanssa syömään joku ilta heinäkuussa.. Ei toi pumppaaminen oo mitenkään hankalaa, Aventilla vieläpä helppoa, joten en tiedä miksi mä koen sen niin rasittavana :ashamed: No ainakin se jatkuva sterilointi on ihan syvältä..
 
Taaspa on aikaa vierähtänyt edellisestä kirjoittelusta. On se kiva, että täällä kuitenkin porukka jaksaa palstailla =)

Jimi kasvaa tasaiseen tahtiin. 2 kk neuvolassa oli painoa 5020 g ja pituutta 56 ja risat... omalla käyrällä kasvaa. Haikealta tuntuu, kun kasvaa niin silmissä. Meilläkin ekat vaatteet jo jääneet pieniksi. Rota- rokotteesta, ostettiin Rotateq rokote... sitä annetaan kolme annosta kuukauden välein, ensimäinen annos nyt takana. Pari iltaa annoksen jälkeen oli itkuista, mutta ei muita oireita.

Mulla ei vielä vauvakuume ole yllättänyt. Pyysin jälkitarkastuksessa varalta minipillerireseptin (muut ei migreenin takia käy), mutta ainakaan vielä en ole sitä käynyt hakemassa. Tässä alkaa tuota ikää jo sen verran olemaan, ja Jimiäkin "tehtiin" viisi vuotta eli ei kovin kannata suunnitella. Tällä hetkellä nautin täysillä tästä yhdestä, joka meille on suotu.

Nukkumisesta ei ole mulla varaa valittaa... parhaimmillaan ensimmäinen heräys ollut kuuden tienoilla aamuyöstä, seuraava sitten yhdeksää käydessä, siitä sitten jatkettu lähemmäs puolta päivää :D Mitään säännöllisyyttä ei vielä kuitenkaan. Saa nähdä kuinka käy, kun hampaat tulevat kuvioihin.

Mulla ei ole mitään käsitystä kuinka monta millilitraa maitoa Jimi kerralla syö... tai paljon sitä rinnassa yleensä on. En omista pumppua, eikä Jimi ole korvikettakaan syönyt. Ihan mielenkiinnolla luen noita määriä. Oon ollut vain pari vajaan tunnin eroa pojasta. Nyt suunnittelen kampaajalla käyntiä (edellinen värjäys maaliskuussa... mahtavat tyvikasvut) Täytyy varata miehen vapaapäivälle aika, syöttää lähteissä ja jos isonälkä yllättää, mies tuo sitten sinne kampaamoon. Varmaan parissa tunnissa selviän. Tällä hetkellä kampaus kuitenkin yksvärinen nopea laittaa ja ajattelin leikkauttaa hiukset myöhemmin, kun ovat pysyneet hyvässä kunnossa. Tässä elämäntilanteessa tärkeintä, että joka karva yltää ponnarille :D

Tuli melkoisesti tuota omaa napaa, kun pitkästä aikaa kuulumisia päivittelee...

... ja kiitokset hysteeriselle pinosta, sinä se jaksat niitä ylläpitää... vai ollaanko me muut niin laiskoja uutta aloittamaan :whistle:

Mariaana
 
Huomenta. Eilen oli jälkitarkastus, oih ihanaa kun se on ohi.
Pikkuinen oli 5kg ja 56cm ja pää 39cm, kasvaa kyllä melkoista vauhtia. Ensimmäisiä vaatteita oon jo viimeisen kuukauden nakannu syrjään.
Lääkärille kun sanoin tuosta rähmivästä silmästä laittoi lähetteen labraan, sinne pitäis sit mennä ens viikolla käymään. Ottaa bakteeri viljelyn.
Mä kävin tiistaina kampaajalla ja olin siellä 2½ tuntia. Mies oli lasten kanssa, ja oli niin rentouttavaa. Nyt ei sit tarvikaan vähään aikaan mennä, tuli leikkautettua tosi paljon, 20cm lähti. Esikoinen vaan katseli aikalailla, kun äiti oli muuttunu niin paljon.
Aijaa, MB:kin on saanu olla kampaajalla.

Hippo ja pikkuinen kohta 2kk
 
Kampaajalla käynneistä toiset kertoilee, mä voin kertoo teille "hauskan" jutun.. mä en ole kertaakaan elämässäni käyny kampaajalla :LOL: ja ihan totta, vaikka toki hiuksia on leikattu ja värjätty .. ja pikkulettipidennyksetkin ollu.. :whistle: on noita kavereita sen verran joilla sakset (ja sytkäri) pysyy käsissä ..

tarttiskohan joskus koittaa, ehkä eläkkeellä :LOL:
 
Pikaisesti tulin käväisemään :wave:

Ihan ekaks kiitos Hysteeriselle uudesta pinosta!


Sitten kommentteja keskusteluun..


Röyhtäytän vain päivällä.

Veeti nukkuu 10 tunnin yöunet, joskus jopa 12t. Syö pari kertaa yön aikana, mutten nouse ylös, vaan annan tissin suuhun ja jatketaan unia. Päivisin nukkuu vain pikku nokosia.

Mä kiinnostuin kans tuosta Manducasta. Pitänee tilata kuun vaihteessa sellainen. Poika kun ei viihdy vaunuissa ja sylissä pitäis muutenkin saada olla paljon. Hartiat on ihan jumissa ja olkapäitä jomottaa, kun joutuu kantamaan jatkuvasti.
Onneks viihtyy sitterissäkin jo, että saa käytyä suihkussa ja tehtyä ruokaa yms kotihommia.

Ekat menkat tuli kaks viikkoa sitten. Ei olis vielä tarvinnu.. Eikä siinä mitään, mut nyt taas tulee jotain vuotoa :eek: Onkohan mulla jotain vialla tuolla alakerrassa?!

Lapsiluku on meillä täynnä. Vaikka odotusaikana olinkin sitä mieltä, että hyvä vaan kun on viimeinen, mutta nyt tuntuu kovin haikealta :ashamed:

Mitähän vielä oli puheenaiheena..? Ai niin virret kastetilaisuudessa. Meillä oli Ystävä sä lapsien ja Mä olen niin pienoinen. Pappi kailotti kauhean kovaa ettei kenenkään muun ääni kuulunut. Oli muutenkin tosi omalaatuinen henkilö :whistle:

Nyt täytyy taas mennä!


Faerie ja poitsu
 
No heippa tännekin jälleen;-)

Tuo Manduca on kyllä yliveto kapine, itse olen ihan myyty. Mekin kun oltiin viime viikonloppu veneellä, siellä ei todellakaan vaunuilla tee mitään ja herra kulki reppukyydissä komeasti saarissakin;-)

Oltiin tosiaan kolme yötä veneellä, yllättävän hyvin meni, pullojen ja pepun peseminen oli vähän extremea väliin, mutta kaikki meni hyvin kaikin puolin kuitenkin;-) Tänään lähdemme jälleen, kun lupailivat parempia kelejäkin vaihteeksi.

Meillä oli virsinä jumalan kämmenellä sekä ystävä sä lapsien, valittiin ne siksi, kun lapsia oli paljon juhlissa ja kaikki osasivat noiden sanat;-)

Laylah:
Meilläkin mennään kokonaan korvikkeen voimalla. Kulunki on myöskin siinä 1000ml päivä, väliin hivenen vähemmän ja väliin vähän yli. Meillä käytetty nannia, kun tuttelista tuli mahavaivoja ja pukluja ainakin silloin alkuun, nannistakohan johtuu sitten, että nykyisin kakka on vihertävää ja karmean hajuista... :/

Meillä Väinö haronut korvaansa pari päivää... Soittelin äsken neuvolaan ja kyselin olisiko korvatulehdusta.. Täti tuumasi, että kun mitään muita oireita ole, tuskin on, saattaa kuulemma johtua hampaidenkin tulosta, kun nukkuu ja syö hyvin, eikä ole kärttyinen.. Toivotaan, että olisi oikeassa... Jotenkin herra tuntuu nukkuvan enemmän kun yleensä, kuumetta ei ole, mittasin jälleen äsken..

Mutta ihanaa ja aurinkoista viikonvaihdetta kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, 2,5kk
 

Yhteistyössä