***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Piti välillä pestä keskimmäisen peppu..jatkan vielä..

Yöunet on meijän poitsulla alkaneet käydä todella levottomiksi. Kahden-kolmen aikaan yöllä alkaa kauhee örinä, poika mukamas nukkuu, mutta örisee siinä samalla..aamuun asti. Mies ei pysty nukkumaan, joten hän vaihtaa makkaria. Ja mie nostelen siinä sit aamuyön tuttia ja kiemurtelen, kun en pysty kunnolla nukkumaan. Mitäköhän tuo on.....?!
 
:headwall: Hyvin alkoi tämä viikko, kun pankista soitettiin, että mun pankkikortilla (tai siis sen kopiolla) on nostettu rahaa mun tililtä päälle 1000e. Joku on siis nyysinyt korttini tiedot ja tehnyt siitä kopion. Että hyvin menee täällä!

Hurjia eroja näyttää olevan vauvauintien hinnoissa. Meillä ostetaan neljän kerran sarjalippu = 25 e eli 6,25e tulee kerran hinnaksi ja sillä pääsee siis kaksi aikuista ja vauva.
 
heipä hei!

Meillä ei tuo peruna tunnu pojalle uppoavan. Tänään oli neljäs päivä kun perunaa yritin syöttää, mutta Nooa ei avaa suuta ollenkaan, tai oikeastaan oikeen puristaa sen suun kiinni ettei ruokaa voi tunkea suuhun. :/ Ruokaa on näinä kakkina päivinä mennyt ehkä korkeintaan teelusikallinen vatsaan asti. Äsken tein bataatti sörsseliä. Kokeilenpa sitten huomenna sitä.

vauvauintien hinnasta en täällä tiedä, mutta se meidän vauvamuskari taitaa maksaa 80?/syksy. Mä en missään nimessä halunnut mennä mihinkään ilmaismuskariin, kun niistä ei voi oikeen tietää, että minkälaisia tyyppejä siellä on opettamassa.(ei siis luultavasti ole koulutusta)... Me mennään siis itä-helsingin musaopiston muskariin. Uskon että ne on hyviä. (Itsekin lapsuuteni olen siellä käynyt) :D
 
Ihan kuin mun kirjoituksia useampikin täällä!!! Hiuksia lähtee tuppoina ja täälläkään ei nukuta kovinkaan kummoisesti!

Toi hiusten lähtö on kyllä rasittavaa kun niitä löytyy sitten joka paikasta. Ja suihkun jälkeen saa kiskoa hiuksiaan ja koittaa saada irto hiukset pois ennen kuin ne tippuu ympäri huushollia. Jos tässä nyt ei kuiteskaan ihan kaljuunnuttais...

Ja unet on täälläkin päivisin kortilla. Ihan päivästä riippuen nukutaan 2-3 päikkärit jotka kestää 30 minuuttia- 2 tuntia. Muutaman kerran on menty muutamilla puolen tunnin päikkäreillä. Ja valveilla oloaikana ei tietenkään viihdytä enää itsekseen vaan seuraa pitää olla. Ja sisällä ei heppu suostu nukkumaan puolta tuntia pidempään.

Vauvauinti maksaa meiltä 15 ? kerta ja (kaksi aikuista ja vauva) käydään nyt ainakin tämä syyskausi ihmettelemässä allaselämää. Muskaria meillä ei vielä ole, huomenna kait sais ilmoittautua. Jos muistaa...

Juuri, tosi kakkahomma!!! Toivottavasti saat rahat takaisin ja tekijä/t jäis kiinni!!

Viihdyttäjää kaivataan tuolla leikkimatolla... :)
 
Päiväunista: Meillä nukutaan 2-3 unet ja pituus vaihtelee. Joskus nukutaan parikin tuntia ja joskus alle 30 min.

Viime yönä mentiin taas yhdellä syötöllä ja nenäkään ei enää vuoda pojalla.

Me olllaan varasijalla sisarusmuskariin. Muistin ilmoittautua vasta parituntia ilmoittautumisen alettua ja sehän oli jo täynnä. Nyt odotellaan päästäänkö mukaan vai ei. Oletteko Heili kuullut jo pääsettekö sinne muskariin?
 
kai se luottokunnalle menee tappio, ainakin suurin osa (toivottavasti). :| 19. päivä oli Bronxissa (usa) käyty mäkkärissä 8 eurolla, lopput näkyi vasta katevarauksissa eli en tiedä, missä ne on tehty. Mutta ilmeisesti usassa kuitenkin niin eipä taida olla todennäköistä saada huijaria kiinni. Kortti on kuitenkin kopioitu euroopan alueella (ellei jopa suomessa), kun en ole muualla viime aikoina matkaillut. Noista kortinlukulaitteista bensa-asemien maksupäätteissä on viime aikoina varoiteltukin. Eli olkaapas tarkkoina!
 
Moiks, Arttu heräs sit yön taas tasaisin 2 tunnin välein. Sehän nukkui yöt 3kk:n ikään noin kahdella syötöllä, joskus eka oli vasta klo 03, mut sit ku tuli se 3kk:n tiheänimunkausi niin se tuntui jäävän päälle.. Välillä viime viikolla söi niin usein että jopa toi 2 tunnin välein syöttäminen tuntuu hyvältä sen jälkeen. Nyt toivon että kun se oppi sen suunsa aukaisemaan lusikalle, et saatais soseiden määrää nostettua nopeaa lusikallisista kokonaisiin purkkeihin et jos vaikka tää mamma sais nukkua. Ei meinaan millään enää tahdo jaksaa. |O

Toivottavasti Juuri saat rahas takaisin, en tiedä miten se tapaa pankkikortin kans mennä, mut jos visaa olis käytetty niin luottokuntahan korvaa aina automaattisesti väärinkäytöt.

Ja meidän päikkäreistä, aamupäivällä 30min, päivällä 1-1,5h (saattaa välissä syödä tissiä, mut nukahtaa heti uudelleen) ja iltapäivällä viiden ruuhkas 30min. Yöllä sit nukkuu hyvin sen 12h tai enemmänki, eilen esim herättiin Artun kanssa vasta 09.30 ku isi heräs esikoisen kanssa tuntia aiemmin.

..nyt mua huudetaan

Anu
 
juu
Vauvauinteja tai -muskareita ei täällä Lapin perukoilla ole, ja jos hinnat on tuota luokkaa mitä kerrotte niin ei varmaan mentäiskään vaikka oliskin... Asuntolainaa on sen verran hirveesti ja toinen autokin pakko nyt vaihtaa koko perheen mahduttavaksi joten kaikki ylimääräinen jätettävä pois.

Ja tukkaa lähtee mullakin aivan simona, muistan esikon syntymän jälkeen saman homman, vauvan nyrkeissä aina tukkaa, ei kiva ei.

Nukkumisista, meidän pikkuneiti on onneksi ns. helppo vauva, nukkuu yöt hyvin (no syö tietty useamman kerran mutta jatkaa uniansa) ja päikkäreitä ottaa yleensä yhdet pitkät (3-4 h) ja parit lyhyemmät, riippuu vähän säästä (viileellä nukkuu paremmin ulkona vaunuissa) ja jos on muuta ohjelmaa, autoilua ym. niin sitten voi vähän unet katkeilla. Mutta tosiaan tämä neiti pikkukakkonen on varsin aurinkoinen ja tyytyväinen vauva - ja isosiskonsa oli kyllä muistini mukaan ihan eri luokkaa, sitä sai vaunuissa sisällä heijata yöunille, repussa kanniskella ym. No totuushan paljastuu sitten kun tämä vauveli lähtee liikkeelle, isosiskon unet ainakin muuttui selkeesti levottomammiksi kun lähti konttaamaan ja kävelemään, silloin oisi halunnut yölläkin treenata uusia taitoja. Mulla on nyt ollu isosisko (2,5v) 'unikoulussa', meinas lopettaa päiväunien nukkumisen kokonaan ja piti ottaa oikein 'kovat' otteet- komensin vaan sänkyynsä ja vein lelut kaikki pois ja aina kun yritti tulla sängystään pois niin komensin vaan takas ja sanoin että nyt pää tyynyyn ja nukkumaan. Nyt ei tänään menny enää kun ehkä 15-20 min kun nukahti... Ehkä se tästä. Mutta nyt heräs pienempi joten :wave:
 
:wave:

juuri, kauheeta, miten toi on mahdollista :eek: miten ne pystyy kopioimaan kortteja?? Toivottavasti saat rahat takaisin.

mimmuli, sitä mäkin vähän veikkailin et joku tylsistymis kausi on meneillään :p tää kun on ollut tähän asti hiljainen ja huomaamaton versio meitin lapsista =) pojalla 3v ja risat oli allergioita ja korvatulehduksia niin paljon et oli todella itkuinen ja kiukkunen mukana kannettava koko ajan et on kadonnut kaikki vauva ajan kehitys jutut kokonaan ja tyttö kohta 6v oli koliikki vauva ja kitunen kans ekan vuoden et muistia ei ollenkaan niiltä ajoilta :|
Viime yö oli onneksi taas ihan hyvä, parilla syötöllä selvittiin ja jäi sit syötyään nukkumaan. Ei niin kamalasti ole väsyttänyt tänään ja muutenkin rauhallisempi päivä ollut :D

mut nyt ruokkimaan lapsukaisia :D

vilijonka ja takiainen kasandra
 
juuri joo toi on ikävää kun kortti kopioidaan. Mulle se on tapahtunut pari kertaa ja miehelle kerran ulkomaan matkalla. Ei siinä itse joudu onneksi maksumieheksi :) tai ainakaan en ole kuullut, että kukaan olisi joutunut? Toisella kertaa "mun kortilla" ostettiin sterkat Englannissa ja toisella kertaa ei onnistunu ostot onneksi.

elzibelzi mekin aloitetaan huomenna itä-helsingin musiikkiopiston muskari. Minne ryhmään te ootte menossa?
 
Sanmar ei ole kuulunut muskarista. Ja kun yritin sinne soittaa yks päivä, niin sain tylyn vastauksen, että lue netistä.. :eek: No odotellaan.. Mitenkähän ne muuten ottaa yhteyttä?

Juuri voihan rähmä, toivottavasti saat omasi takaisin! Miekin uutisissa näin kun tollasista varoteltiin..

 
Heili viime vuonna ainakin soittivat. Parin viikon päästähän se taitaa jo alkaa joten luulisi kuulevan jotain viimestään ensi viikolla. Olikohan se ensi viikolla ilmoittautumisviikko? Toivottavasti kuulis jo aiemmin.

Juuri pitääkö sinun tehdä rikosilmoitusta vai hoitaako luottokunta asian?

Puistoiltiin iltapäivästä, ei jaksa aina olla tuossa omalla pihalla vaikka onkin lapsille hyvä leikkipaikka. Saa nähdä mennäänkö aamulla puistoon vai jäädäänkö pihalle.

Esikoinen taas meinaa tehdä hankalaksi nukkumaan menon, itse ei pääse suihkuun ennen kuin molemmat nukkuvat. Mieskin tulee vasta tunnin päästä. Jospa tuo kohta nukahtaisi.
 
Ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen alkoivat tänään. Aika mielenkiintoinen tunne, kun ei ihan äsken ole näitä naisten vaivoja ollut.. :kieh: :kieh: :kieh: Mutta jotain hyvää tässäkin; Voi alkaa kuumeilemaan seuraavaa vauvelia. :heart: Onko muilla alkaneet jo....?
 
Anu-78
Joo, menkat on alkaneet aikoja sit. Jälkivuotoa oli mulla kaks ja puol viikkoa synnytyksen jälkeen ja siitä viiden viikon päästä alko menkat ja on tulleet sit ihan normaalisti..ärsyttää :kieh: plääh...
 
Mulla kesti jälkivuoto 8 vkoa |O synnytyksestä...sit alko 2 vkon päästä menkat..mut aattelin kans positiivisesti että hyvä kun ehtii siinäkin mielessä kroppa palautua ennen seur. raskautta...ja että raskaus olisi yleensäkään mahdollista...mun kuume on noussu jo aivan kauheen kovaksi....olis jo marraskuun loppu jolloin pitäis menkat loppua niin sit alkaa yritys :heart: Olis se kiva taas jo jännäillä masuasukin kasvua, liikkeitä...kaikkea siihen liittyvää..sit se syntymä ja se kaikki...voi että :heart:
Tämäkin vauva-arki on välillä aika sillisalattia kun on kaksi pientä...mutta aivan ihanaa!!!Mä nautin aivan satasella:) Tämä oli/on paljon helpompaa kuin mitä odotusaikana kuvittelinkaan. Esikko kyllä ollut siinä mielessä tod. helppo koska mitään mustasukkaisuuksia ei ole ilmennyt. Sanoo vain että pikkusisko on "paras ystävä! raasu..... :heart:

Meillä kans esikko yritti jossain välis lopettaa pv. unet ( ennen vauvan syntymää ) mutta vein kans aina sänkyyn takasi...niin kovasti on taas nukkunut kiltisti. Tais kokeilla vaan. Unia silti selvästi tarvii kun monesti nukkuu vielä 2h.
 
elzibelzi, oli kiva törmätä muskarissa! Anteeksi, etten esitellyt itseäni muuten kuin MB:ksi, olin vähän jumissa.. :) Mutta ensi viikolla sitten. Oli hauska nähdä muitakin vauvoja ja kai toi neitikin tykkäs, vaikka hymyä ei juurikaan irronnu. Ihmetteli senkin edestä ;)

Lähdenkin tästä paddingtonin kanssa vaunulenkille :)

Illalla olis sit vielä vauvauinti. Näinköhän tämäkin kerta menee sormet suussa..

MB ja harrastajaneiti 4kk+
 
juu
Menkoista, mulla menkat alko jo ajat sitten ja tullut tasasen varmasti sen jälkeen. Jännä kun esikon syntymän jälkeen menkat tuli vasta kun lopetin imetyksen kokonaan..

Ja sitten taas pähkäilen teille ja kyselen onko muilla vastaavaa, nimittäin toi kiinteiden antaminen. Ollaan siis pikkuhiljaa jo kk verran maisteltu soseita, aloitin ekaks marja-hedelmäsoseilla. No neidillä tais tulla masu niistä kipeäksi, vaikka näytti maistuvan hyvin. Eli kakkaili harvakseltaan ja se aiheutti selvästi kipua masuun. No nyt sitten viime viikolla n. viikon sosetauon jälkeen koitin perunaa ja siihen tisumaitoa sekaan, alkoi hyvin, kakkas parina päivänä peräkkäin ja ruoka maistui hyvin (määrät edelleen pieniä, muutama teelusikallinen kerrallaan, yhen kerran päivässä). Sitten uskalsin kokeilla perunaa ja maissia (purkista) johon laitoin ja tisumaitoa, maistui hienosti mutta nyt ei ole taas neiti kakannut, viimeks viime torstaina, ja on nyt kiukunnu vähän tavallista enemmän (tämä neiti on sellainen tyytyväinen perusluonteeltaan eli vähäinenkin kiukku ihmetyttää). Nyt mietin että pitäiskö taas taukoa ja oottais et kakka tulis vai koittaisinko luumusosetta vai antaisko taas pelkkää pottua maidolla jatkettuna vai mitä sitä tekis??? Selkeesti neiti tykkää syödä soseita, nukkuu sen jälkeen pitempään ja ois niin kiva lisätä tuota syömistä iltaankin että ei söis öisin niin usein kun nyt... No, taidan soittaa myös neuvolaan ja kysyä sieltä, mutta kertokaa tekin jos yhtään vastaavanlaista ja mitä olette tehneet.

Esikko tänään hoidossa, pikkuinen nukkuu jo kolmatta tuntia ulkona ja vetasin itekin parin tunnin unet, oli taas viime yö sellasta rumbaa... mies reissussa ja esikko tekee viimesiä poskihampaita, tulee yöllä viereen nukkumaan omasta huoneestaan ja on tosi levoton, pyörii unissaan ja vähän itkeskelee ym, ja pikkuinen imi tisua koko ajan (ainaki siltä tuntui) ja ekaa kertaa päätti viime yönä herätä kokeilemaana onnistuuko yölläkin kääntyminen selältä mahalleen, ja kun onnistui niin höpötti siitä sitten tyytyväisenä! Eli pitikö käydä kirjottamassa että nukkuu yöt hyvin :headwall:
 
Juu mulla ei oikeaa tietoa ole mut kerron omasta kokemuksesta tän neidin kanssa. meillä kakattiin 7-9pv välein tissimaidolla. kun alettiin soseita maisteleen perunalla panttasi samanlailla(toki annokset ihan mitättömän kokosia mitä alas meni), mut sitten aloin antamaan enimmäkseen porkkanaa ja vähemmän perua niin johan alkoi maha toimimaan (3-4pv) välein. nyt neiti on alkanut laittaa suun visusti suppuun eikä suostu syömään kun sen teelusikallisen, niin viimeksi on sitten kakattu torstaina. oon antanut myös mango- ja päärynäsosetta maistaa, ku ne ei kai ummeta. et jos jotain saat irti tästä sepustuksesta niin porkkanalla saatiin meidän neidin maha toimimaan. luumusose ei uponnut ollenkaan (kai liian hapan).
onko muuten kaikki sosemerkkien luumusoseet noin happamia? En ois kyl itekkään syöny. :x
 
Poitsun 5kk neuvola käyty. Huomenna virallinen 5kk päivä. :heart: Painoa 7915g ( veljet: 8,260/8,720), pituutta 66,5cm (veljet: 65,6/67) ja päänympärys 43,9cm . Eli vauveli on meidän perheen kevyin ja keskimittaisin vauveli, kuten on koko elämänsä ollut, kun olen verrannut aiempien vauveleiden mittoihin. Neuvolatäti kirjoitti: Napakka, luottava lapsi. Kasvaa hyvin rintamaidolla. Näkö ok. Kuuntelee.
Ens viikolla mennään maitoaltistuksiin ja jännityksellä sitä odotamme.

Heili ja Irppana 5kk
 
Heippa jälleen;-)

Paskamainen homma tuo juuren korttikonflikti :hug: Nuo kyllä onneksi kaatuvat luottokunnan piikkiin, mutta ei kiva siltikään, pikkuisen alkaa usko noihin kortteihin horjumaan, vaikken itse koskaan muuta käytäkään, käteistä kun ei löydy juuri koskaan rahapussista :LOL:

Meilläkin Väinö nukkunut jo kaksi yötä omassa huoneessaan =) Tosi hyvin on sujunut, olen nukkunut itsekin paljon paremmin, eikä herra viime yönä herättänyt minua kuin kerran, tuntuu hänkin nukkuvan paremmin =)

Pakko paeta siivoamaan, herra nukahti hetkeksi, ja illalla tulee kaveri kylään.. ja kämppä on kun pommin jäljiltä :LOL:

Dooris ja Väinö
 
Kakka-asiaa tulin toimittamaan :LOL: :

Eli meill kans kakka tullut harvoin (tai siis tolla pojalla... B)
Mähän alotin kiinteet sen takia sillä luumulla. Pojalle uppoo hyvin Semperin luumusose, siitä toisesta saa ihan väristyksiä kun on vissiin niin pahaa :D
Kannattaa kokeilla! Pienikin määrä saattaa riittää. Ei nimittäin ne kiinteetkään uppoo jos ei saa välillä tyhjättyä toisesta päästä.
Ja sitten meillä poika ei jostain syystä tykkää kakata vaippaan, hoksasin vasta pari päivää sitten että pungertaa aina kakan kun on ilman vaippaa. Tänäänkin sitten kakatin pojan soseiden jälkeen ja kakka tuli heti kun sai maata ilman vaippaa. Esikoinen oli muuten ihan samanlainen ja kärsii vieläkin ummetuksesta. Että meillä taitaa olla joku sukuvika tämäkin :LOL:

Niin ja apteekissa myydään sitä mallasuutetta mitä voi kans kokeilla jos ei ala kakka muuten tulemaan.

Mä oon jatkanu itte tekemät soseet keitinvedellä, minä kun vältän korvikkeen antoa mahdollisimman pitkään. Kai ne tissimaidollakin vois, mutta mun mielestä keitinvési on helpoin tapa. Tissimaitoo poika saa muttenkin ettei se siitä kiinni oo. Kaupansoseita ei tarvi löysytellä.
 

Yhteistyössä