***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Heippa! Täällä olisi yksi huhtihippunen lisää. Meillä on 3.4.2008 syntynyt poika nimeltään Roope Eemil Alvari. Olen jo niin kauan seurannut tätä palstaa, että oli jo pakko liittyä :) Roope on hyvin rauhallinen vauva, masuvaivoja ei ole ollut onneksi ollenkaan. Öisin nukkuu n. 10,5h ja syö sinä aikana 3 kertaa. Pisin unipätkä on 4h eli ei kovin pitkään kyllä vielä putkeen nuku :) Kiinteitä ollaan maisteltu parin viikon ajan ja irvistelyjä aiheuttaa edelleen. Jahas kutsu kuuluu, pitää paremmalla ajalla paneutua enemmän teidän keskusteluihin!
 
Huomenta :wave:

Jospa minäkin taas kirjoittelisin jotain.
Meillä ollaan pitkään jo nukuttu niin että n.klo21 Pinja nukahtaa (syliin) ja herää ekan kerran 03 (joka ikinen yö) sit nostan viereen syömään ja nukahdan aina ite :headwall: Viiden jälkeen yleensä herään ja nostan tytön takaisin omaan sänkyyn, sillä tuloksella et puolentunnin päästä se huutaa takaisin pääsyä. Nostan takas ja nukutaan siinä n.puol kasiin. No.. kyllästynenä tänän kuvioon päätin viime yönä antaa pullosta maidon. Sellaiset 170ml söi, nostin takas sänkyyn, nukahti sinne ja heräs varttia vaille seitsemän :D Tai oli varmaan jo aiemmin herännyt, mä heräsin silloin. oli möyrinyt sängyssään niin et pää otti laitaan kiinni ja sitkeesti vaan yritti eteenpäin :LOL: Ja 3päivän panttauksen tulos oli sitten vaipoissa ja tietenkin meiltä ei tullut lämmintä vettä :headwall: Hemmetin putkimies sais tulla jo!!!!

Velliä meillä ollaan syöty jo hmm.. kait 4viikkoo. Aluksi sekoitin sen maitoon, niin että lisäsin vellin osuutta aina 10ml/ilta. Nyt vetelee jo pelkkää vellii. Perunaporkkana on ihan herkkua, maissikin uppoo mut ei niin hyvin. Kiinteitä ollaan kanssa harjoiteltu. Syö ihan hyvin, suu aukee kun linnunpoikasella =) Vähän vaan välillä tuntuu siltä kun se yrittäs tulla takaisinpäin, samalla tavalla kuin maitokin yhdessä vaiheessa. Joten en ole vielä isoja määriä uskaltanut antaa. Meillä on ens viikolla 4kk lääkärineuvola. Pitää siellä ottaa puheeks.

Vauvauintiin mä ilmoitin Pinjan jo kesäkuussa (laitoin s.postia ohjaajalle) mut vieläkään ei ole tullut vastausta! Harmittaa ihan kypällä jos me ei sitten päästäkään. Jos ei kohta kuulu mitään niin täytyy soittaa, vaikka se ohjaaja oli sanonutkin, et kesällä yhteydenotot s.postiin. Se alkais syyskuun ekana lauantaina.

Masulleen Pinja kääntyy heti kun lattialle laittaa. Ja muutaman kerran kääntynyt takaisin selälleen. Napanja ympärillä pyörii kehää. Eli hetken päästä lattialle laitosta on jo ihan eri päikassa.

Miehen diagnoosikin sitten varmistui. Feokromosytooma. Syö nyt verenpainetta alentavaa lääkettä tulevan leikkauksen vuoksi ja kait se lääke jotenkin niitä homoonejakin hillitsee, jota se kasvain tuottaa. Ennusteen pitäis olla ihan hyvä jo ihan siks että etäpesäkkeitä ei löytynyt, kun kuvasivat ukon päästä varpaisiin. Yhdeksän kymmenestä tapauksesta on hyvänlaatuinen. Leikkaus on näillä näkymin syyskuun alussa. Mies on nyt saikulla, kun ne lääkkeet teki niin kurjia sivuoireira, että jo työmatkat (200km) alkoi olla vaarallista touhua.

Mutta jos nyt menis tarjoon tissiä tolle huutelijalle =)

Joanna ja Pinja 4kk ja risat :D

Tässä vielä kuva viime viikolta

 
Anu-78
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Huomenia!

Te jotka jo ootte antanu noita kiinteitä niin juttelitteko niitten alottamisesta neuvolassa vai päätittekö vaan ite ?
Täällä ainakin ihan omasta aloitteesta ruvettiin noita soseita ja vellejä antamaan:) koska syöttöväli oli parisen tuntia, 3kk neuvolassa se sano että vois 4kk ikäsenä sit ruveta antamaan kiinteitä, mut päätettiin et annetaan pikkusen aikasemmin eli Sakuhan tulee 18.8 4kk:)
 
Huomenta!

Essi, mäkin annoin kiinteitä ihan ilman neuvolan neuvoja. Ei ne määrät ole isoja, eli ns. syömisestä ei ole kyse. Kunhan maistellaan.

Me käytiin eilen ekaa kertaa vauvauinnissa. Typyparka oli kaikkein nuorin ja pikkuisin siinä ryhmässä mutta vaikutti viihtyvän oikein hyvin. Naureskeli vaan tyypilliseen tyyliinsä kun kannateltiin tyttöä eri asennoissa.

Joanna, suloinen kuva Pinjasta ja zemppiä teille!

Aurinkoista päivää!
KMaria ja tyttö vkon vaille 4kk
 
Joanna Tsemppiä sinulle ja miehellesi!

Eilen käytiin sitten neuvolassa. Kielejänneasia jäi vielä selvittämättä. Vähän harmittaa. Mutta lääkäripulasta johtuen ei lääkärille päästykään. Oulun kaupungin terveyskeskuksissa on kuulemma 22 lääkärin paikkaa täyttämättä! No terkka aikoi jutella lääkärin kanssa ja ilmoitella sitten meille mitä mieltä lääkäri on. Ja viimeistään kuukauden päästä sitten päästään lääkäriin. Ois vaan niin hyvä saada asia jo järjestykseen ja ehkä sitten saisi Otsonkin oppimaan pullolle ja tutille. Helpottais elämää kovasti. Mutta muuten oli kaikki kunnossa, poika kasvanut kovasti pelkällä rintamaidolla. Paino 7200gr (3720) ja pituutta 62,5cm (52). Vähän piti rokotusta itkeä.

Mutta nyt taas pitää mennä! :wave:

Puella ja Otso eilen tasan 3kk
 
Joanna hienoa, että miehelle tuli hyvä ennuste.

Täällä oli piitkästä aikaa tosi katkonainen yö: poika nukahti 21 jälkeen ja heräsi syömään 00.30, 03.50, 05.50 ja sitten noustiin 07.15... Yleensähän syö vain kerran tai kaksi yössä. Taitaa olla joku tiheän imun kausi menossa, koska eilen illallakin roikkui tississä kuin pieni takiainen. Jos tämä jatkuu pitkään, niin en taidakaan ihan pian raskia lähteä hummaamaan niin kuin suunnittelin. Pullon syöminenkin on vielä testaamatta. Mutta hauskoja olivat nuo yöherätykset - poika on löytänyt varpaansa ja heräsin aina tarmokkaaseen ähellykseen, kun tuo tavoitteli varpaita käsillään =)

Viljaliina ja A-V (melkein 3kk)
 
juu
Essi mä kysyin neuvolassa ja täti sanoi että senkun aloittelette vaan. Pitäsköhän meidänkin noita vellejä ruveta kokeilemaan, pullosta ei ole kyllä tissimaito kelvannut mutta jospa kokeiltais velliä - jos pääsis sit vaikka uimassa käymään tai hilloja poimimaan, jotain mitä vois tehdä hetken ilman lapsia...

Onneks meillä tänään se 4kk neuvolalääkäri, tytöllä tukuttain hyttysenpuremia naamassa ja viimeyönä ne selvästi vaivasi, heräili tunnin välein ja hankaili naamaa. Oi kun tää Lapin kesä riipoo aina näin kovina hyttysvuosina, ilkeetä just pikkuvauvalle kun ei voi kun verkoilla yrittää suojata, ulkoilu hereillä ollessa ihan mahdotonta kun sääsket heti kimpussa. Kävelevälle voi sentään vaatteisiin laittaa sääskimyrkkyä, ja onneks isommalle saa ens kesänä laittaa jo ihollekin. Esikkokin heräili viime yönä monta kertaa itteään kynsimään ja itkeskeli. Näinä hetkinä sitä kaipailee kaupunkiasumista :(

Oon päässy jo sivulle 26 teidän jutuissa, vielä paljon kiinniotettavaa! :wave:
 
juu
Niin ja piti vielä uudestaan kysymäni että onko täällä joku kiinnostunut ostamaan Manducan multa, sais vähän uutta halvemmalla kun on muutaman kerran ollut käytössä. Tai sitten laitan huutikseen, mulla siellä nyt muutakin myynnissä kun pikkuinen kasvaa ja ei nyt sit enää käyttöä pikkuvauvan tavaroille...nyyh! Onneks sain kuulla viikko sitten että rakkain ystäväni on puolentoista vuoden yrityksen jälkeen raskaana, joten saan hänelle annettua osan tavaroista!
 
Huh, pitkän pähkäilyn ja muutaman unettoman yön jälkeen ilmoittauduin äsken erityispedagogiikan perusopintoihin... Nyt olisi sitten tarkoitus opiskella aikavälillä x erityisopettajaksi asti. Nuo perusopinnot vielä onnistuu hyvin oman työn ohella, mutta aineopinnot on jo sitten vähän tiukemmat.

Viljaliina Vertti löysi kans varpaansa eilen kylvyssä. Eipä sitten meinanut rauhoittua nukkumaankaan, kun piti leikkiä uusilla kivoilla leluilla :D
 
Heips pitkästä aikaa!

Oon käyny lueskelemassa juttuja, mut en oo saanut aikaiseksi kirjoittaa itse mitään.
Nytkin vaan tökerösti laitan meiän kuulumisia, sen enempää kommentoimatta jutun aiheita :ashamed:

Veeti kääntyi perjantaina (1.8) ekan kerran selältä mahalleen. Sen jälkeen ei ole selällään juuri viihtynyt, vaan kiepsahtaa aina ympäri kun lattialle laittaa :)
Kova tuntuu olevan yritys lähteä liikeelle. Navan ympäri on pyörinyt toistaiseksi.

Kovasti kaluaa nyrkkiään kuin hampaita olis tulossa. "Puree" myös nänniä usein |O

Yöt menee kivasti. Poika nukahtaa 21-23 yöunille. Jossain välissä aamuyöstä ottaa vähän huikkaa ja jatkaa sit uniaan 9-10 asti. Meillähän poika nukkuu vieressä, niin yölliset ruokailut ei häiritse kenenkään unta. Tissi suuhun ja takas unten maille ;) Muutenkin on ihanaa, kun pieni nukkuu kainalossa :)

Meillä on lapsiluku täynnä, joten nautin tästä viimeisestä vauva-ajasta niin kuin vaan voin.


Ainiin, piti vielä kertoa kuinka tyhmä olin toissapäivänä.. Lähdin kaikkien kolmen lapsen kanssa kaupoille. Kaikki meni ihan kivasti, käytiin vaateostoksilla ja ruokakaupassa. Matkalla parkkihalliin silmiini osui muistutus parkkikiekon käytöstä. Siinä vaiheessa tuli mieleen, etten ollut muistanut sitä laittaa. Ja tietysti parkkipirkko oli käynyt laittamassa ikkunaan 35e "pikavoiton" ( Elämäni ensimmäinen sakko ) :headwall:
No ketutuksen siivittämänä tultiin kotiin ja sitten tajusin, etten ollu muistanut käyttää -25% alennuskuponkeja, olis siinäkin säästänyt noin 8e :headwall:
Ja vielä illalla mies kyseli reissusta ja tajusin, etten ollut laittanut esikoista (6v) korokeistuimelle vaan pelkästään turvavöihin :ashamed:
Kirosin tyhmää päätäni ja totesin, että parempi varmaan pysyä neljän seinän sisällä, kunnes aivotoiminta on jokseenkin normaalia :snotty:
En sentään ketään lapsista hukannut matkalla..
 
Sen verran kuitenkin kommentoin, että meillä mennään edelleen pelkällä tissillä. Pari kertaa oon yrittäny tarjota lypsettyä maitoa pullosta ja nokkamukista (Tupperin), mutta ei oo kelvannu vaikka maistaakin, että on äitin maitoa. Ei vaan jotenkin osaa juoda pullosta.
Ens torstaina on neuvolalääkäri ja sitten katsotaan miten on kasvanut ja onko painokäyrä asettunut. Jos on edelleen laskusuunnassa, niin sitten täytynee aloitella kiinteät. Muussa tapauksessa en pidä kiirettä kiinteiden kanssa vaan mielellään täysimetän sinne 6kk asti kuten tuota keskimmäistäkin.

Hurjaa miten aika kuluu nopeasti, Veeti täytti eilen jo 4kk :heart:
Kunpa ajan vois aina välillä pysäyttää..
Esikoinen aloittaa huomenna eskarin, äitin pieni rinsessa on jo aika iso tyttö :heart: :'(
 
juu laita mulle yv:nä Manducan hinta, jos ostaisin siskolle lahjaksi. hällä kun syntyy pieni tyttö lokakuussa :heart: ja miehen sisko saa esikoisensa helmikuussa :heart: :heart:

mitähän mun piti vielä... lyö pää ihan tyhjää.

hyvä Joanna että saitte hyvän diagnoosin. varmasti noi lukemat (9/10) on helpottaneet huolta!

mulla on ihan hirveä huoli siitä Minean kummitädistä. hällähän todettiin Hodgkinsin lymfooma keväällä ja sillon paranemisennuste oli 80%. sitten selvisi että etäpesäkkeitä on koko yläkroppa täynnä eikä sytostaatit auttaneet. ennusteet tippuneet koko ajan, nyt ne on sitä luokkaa että on noin 20-30% mahdollisuus parantua :| tänään oli viipalekuvauksessa, kunhan siitä tulee tulokset niin selviää että aloittaatko kantasoluhoidot. eli on nyt ollut todella rankoissa hoidoissa ja kovasti toivotaan että ne olisi purreet. meidän tekis mieli lähteä käymään siellä kun miehellä on isyyslomaa, mutta katotaan jääkö väliin. kuitenkin optilas saa todella helposti infektion ihan pienestäkin räkäisyydestä ja lapsien kanssa ei ikinä voi olla varma ettei olisi jotain pöpöä mukana.

Ansa ja Miska 4kk
 
Heippa hei!
Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä olisi vielä yksi huhtihippunen joka on taustaillut odotusajasta lähtien. Jostain syystä en vain ole saanut kirjoitettua aikaisemmin... Mutta nyt on lomat
vietetty miehen kanssa ja ajattelin ilmoittautua tännekin.

Meidän perhettä pyörittää huhtikuun puolivälin jälkeen syntynyt pikkumies. Vallan ihana tapaus (tietysti näin äidin silmin ) ja ihan mukavasti meillä on mennyt. Välistä on joku asia ihmetyttänyt ja pohdituttanut, mutta silloin olen saanut täältä teidän jutuistanne ihanaa vertaistukea ja apua. Lämmin kiitos siitä teille!!! Ihanaa kun on muitakin samassa "jamassa" olevia!

Tissillä edetään meilläkin vielä, muutaman viikon kuluttua olisi tarkoitus aloittaa kiinteiden maistelu. Pullosta mies suostuu onneksi syömään, mutta vain korviketta. Pumpattu maito ei kelpaa tuoreena eikä pakastettuna, kronkeli mies :) Vielä hetkin sitten söi pakastemaitoakin pullosta, vaan eipä enää. No, hyvä kun korvike edes kelpaa, harvoin sitä kyllä tulee annettua. Lähinnä silloin jos itse olen poissa kotoa.

Semmoista kyselisin että käykö teistä kukaan MLL:n järjestämissä kerhoissa/kahviloissa... mitä ne nyt on? Minkälaista siellä on? Mitä kaikkea siellä tehdään? Tässä koitan pohtia ohjelmaa meille syksyn ja talven varalle, ettei ihan kotiin höperöidyttäisi... Hesassa asustellaan, joten niitä taitaa löytyä vähän joka kaupunginosasta. Täytynee kurkistella MLL:n sivuja tässä piakkoin.

Jaahas, kutsu käy vaunuista joten mentävä on!

Paddington ja heppu 3.5kk :heart: :heart:
 
MOI :wave:
Meillä oli tänään lääkäri neuvola (4kk), mitat nyt 5860kg ja 62cm pipo oli 40, niin se vaan neiti kasvaa,vaikka nollakäyrän alapuolella, mut kummiskin :)
Mussu81, tee korvikkeeseen,tein meitin pojulle kun se oli pieni niin korvikkeeseen tai siihen maidottomaan ja hyvää tuli söi ja kasvoi :D
Essi, mä rupesin antamaan ilman mitään kyselyjä, nyt neiti syö perunaa ja porkkanaa on maisteltu ja maissivelliä maidon seassa vähän makuna.
Tosin terkka sanoi tänään et antaa vaan reippaasti jo perunaa ja porkkanaa kun ei ole mitään oireita tullut, niin tulis tota painoo neitille.
Faerie, meillä alkaa eskari tytöllä 11.8, et niin se aika vaa menee :ashamed: ja lapset kasvaa.

vilijonka ja kasandra 4kk
 
Tervetuloa mukaan paddington ja AnBell :wave:
Joannalle ja miehelleen voimia!
Känkkikselle onnea rouviintumisesta ja voimia olla tukena ystävällesi!

Psst... Laitoin profiiliin uudet kuvat. Tuorein on ylimpänä. :)
 
Joannan miehelle parantavia säteitä, samaten känkkiksen ystävälle. :hug:

AnBell tervetuloa! Hieno nimi teidän pojalla, mun esikoinen on Roope Johannes ja toinen Arttu Eemil, :D Teillä sit niinku yhdistelmä meidän poikien nimistä! :D
Ja toki tervetuloa myös paddington !

Essi mä esikoiselle aloitin kiinteät vasta kun juttelin neuvolassa asiasta (4kk:n iässä vaikka neuvolasta oltiin kovasti 6kk:n täysimetyksen kannalla). Mut siis mun mielestä on hyvä puhua neuvolassa vaikka sit aloittais koska ku ne sit antaa sieltä kaikkia ohjeita ja vihkosia kiinteistä.
Artulle en ole vielä aloittanut. Ja nyt se neuvolan kans puhuminen ei niin oleellista olekaan koska mulla on kaikki neuvolan kiinteitä koskevat vihkot tallessa vieläki ja tuoreessa muistissa muutenki miten pitää tehdä.

Nyt mä juttelin tänään puistossa yhden lääkärin kanssa kiinteistä, hällä kaksi lasta ja koulutuksen tuomaa tietoa niin sanoi mulle, että kun se 4kk:n ikä on saavutettu niin lapsen suolisto on valmis kiinteille joten ei nää mitään syytä miksi mun pitäis sitkutella pelkän imetyksen kanssa ja oli sitä mieltä että ennemmin kiinteitä ku sitä korviketta yrittää raukalle väkisin..

ää, nyt äitiä huudetaan.

Anu
 
Heippa mammat!

Tervetuloa AnBell ja Paddington! :wave:

Joannan perheelle tsemppiä, onneksi noin hyvä ennuste!

Olipas Faeriella ollut mahdoton päivä! Ihania kuvia profiilissa!

Jotain piti kommentoida, ei taas muista mitä :headwall: :headwall:
Mä kanssa tykkään imettämisestä, kuten Vilona tuossa mainitsi. Meilläkin tarkoitus ois imettää sinne n. 6kk asti. Tietty täytyy kasvun mukaan kattoo. Jos rupee painontulo hiipuu, niin aloitellaan aiemmin.

Täytyy kai taas lopetella, tää jannu on nykyään niin viihdytettävä tapaus, ittekseen ei viihdy ollenkaan. No nyt mäjäytti itteensä lelulla päähän... Palataan...
 
no heips taas!
ihan vaan sitä ajattelin tulla sanomaan kun mieltä vaivaa (kun edellä muutama sanoi että nauttii imetyksestä ja imettää siksi täysin sen 6kk) että kyllä minäkin tottakai imettämisestä nautin, mutta en siitä että olen ainut ravinnonlähde eikä lapsi pysy takuuvarmasti tyytyväisenä edes puoltatoistatuntia. en minä sentäs imetystä ole lopettamassa, mut olis kiva et isäkin voisi joskus ruokkia lapsen... ahdistaa olla jossain jos joutuu miettimään itkeekö vauva nälkäänsä vai mitä.
 
Mulla on on oikeastaan sellainen viha rakkaus suhde imettämiseen. Nautin kovasti siitä että saan antaa vauvalle tukea, turvaa, hellyyttä, läheisyyttä ja sitä ravintoa imettämisen myötä. Mutta välillä se on ottanut niin pattiin.. just se että olen niin kiinni vauvassa, varsinkin silloin kun mentiin tunnin imetys väleillä. Edelleen kuitenkin ajatuksena olisi imettää niin kauan kuin tyttö rintaa huolii, tosin jossain määrittelemättömässä iässä tulis stoppi!! Tästä tulikin mieleeni, että jos me lähdetään miehen kanssa yhden yön reissuun tytön ollessa 6-7kk niin onko maidon määrä siinä vaiheessa vielä niin suuri et mun tarvitsee pumppailla, jos oletetaan että tyttö siinä vaiheessa söis jo aamu ja iltapuurot, kaks lämmintä ateriaa ja välipalan ja tuon kaiken lisäks siis vielä tisuttelis. No onpa nyt olevinaan vaikea selittää näillä surkastuneilla aivoilla :LOL: toivottavasti joku edes tajusi.

Ja kiitoksia haleista ja kannustuksesta :)

Joanna ja Pinja 4kk ja 3pv
 
Neuvolassa käytiin tänään. Paino: 5700 g, pituus 61 cm, päänympärys 41 cm. Pituutta ei viime kerrasta ole tullut paljoa, mutta viimeksi oli eri mittaaja. Nyt oli meidän vakituinen terveydenhoitaja ja hänen mittausten mukaan kasvu tasaista. Kiinteitä ei ole kiire aloitella, mutta sanoin että aletaan pikkuhiljaa maistelemaan.

Esikoisen kohdalla enempi keskusteltiin kiinteistä neuvolassa, mutta nyt kysyi vain onko kysyttävää. Meillä esikoisen vauva-ajasta ei kuitenkaan ole vielä kauaa.

Nyt taidetaan taas kutsua.
 
Tankkaillut tehty.

Meillä on tarkoitus aloitella nyt 4 kk jälkeen maistelemaan soseita, makuannokset on aluksi kuitenkin niin pieniä ettei niillä kamalasti ole merkitystä imetystahtiin. Sitten jos alkaa rinnalla olla tunnin välein niin voi helposti lisätä annosta/antaa toisenkin kerran päivässä. Ja meillä tuo poika näyttää olevan kovin kiinnostunut muiden ruokailusta.

Poika sai tänään rotarixen toisen annoksen. Lääkäri-neuvola on meillä vasta 5 kk ikäisenä, kun nyt oli pelkkä terveydenhoitaja.

Tervetuloa uusille!
 
tulinpas vielä takaisin. tervetuloa uusille :wave:

meillä Miska oli tänään hirmuisen onnellinen synttäreiden kunniaksi. on nyt hokassut että käsillä voi tarttua eri asioihin ja ilmakylpyä ottaessaan yritti saada jalastaan kiinni. käteen osuikin kikkeli. voi sitä riemua kun sai jostakin otteen!

eli tyypillinen mies pienestä pitäen.
 
ja imettämisestä voi nauttia vaikka ne kiinteät aloittaisikin ennen puolta vuotta, kuten anukin sanoi. mun mielestä imettäminen vaan on niin kätevää verrattuna siihen alun sosesählinkiin ja testailuihin että sen takia tykkään imettää varmaan ainakin lähemmäs sen 6kk jos ei mitään ihmeellistä tapahdu.
 
hei
mäkin ilmoittaudun mukaan, olin jo odotusaikana mukana, mutta nyt vasta innostuin mukaan tänne, tai ehdin. ollaan rakennettu talo ja tietysti neiti vaatii veronsa. meillä siis tytöntyllerö 2.4 syntynyt. tänään olimme juuri 4kk lääkärissä. tissimaidolla mennään.
neiti ollut kovin kiukkuinen ja valvottanut ja löytyihän siihen syy. ensimmäinen hammashan se sieltä pukkasi. kuolannu ja jyystänyt nyrkkiään pitemmän aikaa.

athena ja tytöntyllerö
 

Yhteistyössä