***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Onnea pojasta SatuA79 :flower:
Varsin komean kokoinen poika on ollut jo vaikka hieman ajoissa syntyikin.
Kiva kuulla että kaikki sujuu hyvin.
Ihanaa vauva arkea teidän perheelle :heart:

Pulttis on saanut meiningin päälle. Täällä jännätään sun puolesta.

En voi kun ihmetellä tätä mun mahan toimintaa.
Koskaan aiemmin en ole ravannu vessassa näin monta kertaa päivässä.
Vatsa ei oo sekasin edes :/ Mikä aineenvaihdunta :LOL:


Piitsi82 Älä huoli :hug:
Minäkään en ole menossa vielä minnekkään B)
 
Heippa ja onnea SatuA:lle! :flower: =) Kiva kun tulit ilmoittelemaan. :)

Täällä on aamulla ja aamupäivällä jälleen napakastikin supistellut, mutta niinhän ne ovat taas supistukset laantuneet päivän mittaan. :| Tätä se on elämä. Mutta lottopotkarien toivossa sitten. =) Saunaan mennään kohta, kahtellaan, mitä on sillä vaikutusta. Ja toisaalta, jos ei rupea pian syntymään, päästään huomenna synttäreille: ystäviemme lapset täyttivät molemmat 2.4. vuosia, 1 ja 3 vuotta siis. =) Onhan se sairaala Hämeenlinnassakin, eikä varmaan edes remontissa, kuten täällä meillä. ;) Lisäksi huomenna olisi poikkeuksellisesti "passissa" oma isäni, eli hän tulisi Anttoa hoitamaan, jos tulisi sairaalalle lähtö eteen. Yleensä on anoppi, mutta heillä on huomenna jokin autokuvio, siksi näin päin tällä kertaa.

Tulipa hetken tauko kirjoitteluun, kun mies ja poika lähtivät ulkoilemaan ja aattelin hyödyntää tilanteen ja siivoilla vähän pojan huonetta. Pitäis saada tätä kämppää järjestykseen muutenkin, stressaa se, että lapsenvahti (luultavasti se anoppi) saa täällä sotkuja katsella ja varmaan pistäis järjestykseenkin jotain, mitä en halua... Ja nyt siivoilun jälkeen odottelen, että pääsen nauttimaan kunnon supistuksista :D

Suuressa Käsityölehdessä oli kivan imetystunikan kaava. Ompelin sellaisen tänään kokoon kumman värisistä trikoista, kun ei ollut oikein muuta passaavaa kotona, ja nyt sitten väripadassa käytettyäni huomaan lopputuloksen olevan vielä kummemman värinen. :LOL: Ei tullutkaan ruskeaa vaan vihreänruskea ja paikoittain tummanpunainen, kun käytin kahta eri kangasta. Näinpä tekemällä oppii.

PikkuNöpönen, kiitos kengurupussitiedoista! =) En tiennyt tuollaista olevankaan. Meillä on turvakaukalo lainatavaraa, joten ajattelin sotkuiset tapamme tuntien tehdä jonkin suojuksen siihen. Tuo kengurupussi ajaisi loistavasti saman asian ja olisi muutenkin tosi käytännöllinen.

Jospa sitten menisinkin takaisin järkkäilemään tätä läävää :wave: Sunnuntailapsia toivotellen (ellen nyt vielä ennen sunnuntaita palaja)
Kalenteri ja Paapau 40 + 1 vielä vaan =)
 
Joo..liian helppoa roikkua täs koneen ääressä 24/7 kun on nää nykyajan mukavuudet kuten langaton verkko.. voi syödä, kattoa telkkua ja surffailla samaan aikaan.. :D no, pitää nyt nauttia, kun ei tämä rauha enää kauaa kestä.. ;) Onhan tätä ollutkin, niin kauan ollaan miehen kanssa oltu yhdessä ja nyt vasta eka lapsi tulossa..mitenköhän sitä tosiaan sopeutuu, kun ei enää olekaan omaa aikaa niin paljoa.. sitä varmaan miettii, että mitä ihmettä sitä teki ennen lasta :)
 
Masterblaster: No sanoppa muuta :LOL: Välillä oikein naurattaa kun istutaan niin usein aamupalapöydässäkin niin et kummallakin on oma läppäri edessään ja sit syödään siinä samalla :D Joskus taas kun olen täällä olkkarissa niin mies lähestyy mua mesen kautta :LOL: :LOL: :LOL:
Mut eiköhän tää netissä roikkuminen hieman vähene kunhan on pikkuinen kotona vaatimassa huomiota ;)
 
katarina-81:mulla oli ihan sama juttu n.3vk sit et tuli sahalaita kuvio joka kesti n.20min.ei oo koskaan aikasemmin ollu ja kyllä se vähän säikäytti.ei edes sillon koskenu päähän eikä ollu muita oireita niin en oo mitään maininnu neuvolas.en tiiä voisko tämä odotus tehä?sillon olin tietokoneen äärellä ku se tuli...rv:38
 
Piitsi:
Mä oon ihan sekaisin, elin jo totaalisesti sunnuntaissa :LOL:

satuA:lle perheineen onnittelut kääröstä :flower: =)

Josko siirtyisi vaihteeksi soffalle tuijotamaan, tulisiko telkkarista mitään =)

Dooris ja Väinö 40+3
 
Katarina, kuulostaa NIIN tutulta :LOL: Mun mutsikin kerran totes, että ettekö te tee mitään muuta ku toinen istuu koneella toisessa huoneessa ja toinen toisessa.. :ashamed: Ja meilläkin skype käytössä välillä huoneitten välillä, kun mies inhoaa kun yritän huutaa sille tonne eikä se kuule :D
 
Heili - saa saunoa!! vaikka heti ku tulee laitokselta - niin minä tein viimeksi ku oli jotenki suttuinen olo kotiin tullessa. ja saa saunoa vaikka olis tikkejäkin, ei haittaa.

v.raaputin, taisin jo kirjoittaakin, tai ainaki oli tarkoitus että imetystyyny löytyi ja vielä ihan uuden veroinen. se nainen ketä myi oli sen syksyllä vasta ostanut ja yhdellä lapsella alkuimetyksen ajan käyttänyt. hyvä diili, kympin pulitin. eiks ne maksa uutena sen 40e tai enemmän?

ruokahalu täällä kans kohdillaan, syön jatkuvasti ja kaikkea rasvaista. miehelle oon nauranut että onko tää kalorienhimo jotain imetykseen valmentautumista, keholta siis.. kun tekee kaikkea rasvaista vaan mieli.

Onnea vauvautuneille! :flower:

Katarina, soita nyt ihmeessä, mua ainaki huolestuttais noi näköhäiriöt ku ei ne tosiaan mitää normaalijuttuja ole.. parempi varmistaa. eikä se oo muutaku sun ja vauvan parhaaksi jos pitää mennä näytille tai jäädä sisään osastolle. :hug: lupaaks soittaa, joohan?

ja joo, meillä kans sama homma koneen kanssa - langaton netti ja läppäri yleensä keittiön pöydällä josta suora näköyhteys isoakin isompaan telkkariin joten ei tarvi ees tihrustaa et näkee.. kaikkein naurettavin on ku ollaan Pohjanmaalla mun porukoilla ku siellä on kaikilla omat koneet mukana ja langaton verkko niin parhaillaan on kaikki sisarukset ja mun isä mese/skype-yhteydessä toisiinsa ku ei "jaksa" puhua ääneen. esim joululomalla aina pahimmillaan toi ku ollaan kaikki samassa talossa viikko.. :D

no joo, nyt meen laittaan pojan nukkumaan

Anu ja edelleen se 39+0

ps. angel, joko menit? entä v.raaputin?
 
Onnittelut SatuA79 :flower:

Meillä ollaan myös molemmat koko ajan oman koneen ääressä surffailemassa. Varmuuden vuoksi kotona on tällä hetkellä 5-6 tietokonetta, ettei vaan pääse kesken loppumaan. Mies tuossa jo mietti, että pitää sitten laittaa kohta jo lapsellekin oma kone valmiiksi =)

Vauveli on nykyisin illat ihan villinä tuolla mahassa. Luulen, että se tulee itsestään kyljestä läpi ennen kuin ehdin synnyttämään...

Viljaliina 37+2
 
ai nii, piti teille manata tuo sauna ja siivous, ne on kyllä nii-in turhia ässiä. mä oon saunonut tällä viikolla melki joka ilta (sama esikoisen odotuksen viime metreillä ) eikä se oikeesti saa mitää aikaan. no, rentouttaa joo.. mut ei sillä vielä synnytetä.

tosin mulla on edelleen semmonen olo ku aamullakin, et ei mulla oo kiirettä synnärille. hassua. tai no, heti ku on muutaman päivän supistelematta kipeetä niin jaksaa odottaa ku ei keho "lupaile" turhia. kyl mä sit taas käyn kärsimättömäksi jos oireita ilmaantuu.
 
Me ollaan Anu aivan samoilla viikoilla, täälläkin tänään 39+0. Mulla fiilikset myös vaihtelee. Mitään kiirettä ei ole, mutta välillä kun enemmän supistelee, niin sitten alkaa odottaa, että nytkö se alkaa. Mutta sen verran pelottaa koko tapahtuma, että kyllä mä ihan mielelläni vietän vielä aikaa tämän masun kanssa. Katsotaan sitten viikon päästä mitkä on fiilikset.. voihan olla, että jos olo huononee, niin alan toivoa synnytystä.. Sitä odotellessa.. ;)
 
hellou!

siis mä olen aivan yksin kotona..tää on niin outoa.. :LOL: esikoinen on yökylässä miehen siskolla ja mies siellä laivalla..varmaan jo ihan umpitunnelissa :LOL:

kaveri lupas pitää luurin päällä,jos mulla lähtö vaik tulis...jota en kyllä usko..enkä toisaalta nyt toivokkaan.

tämmöstäkös tää elämä oli ennen lapsia... empäs muistakkaan.. saa olla ihan relax!

asiaan.. vauvauutisia oli tullut!!!

vaaleanpunaiset onnittelut joanna ja minttu mamma :flower:
vaaleansiniset onnittelut satua79 :flower: hyvän kokonen poika, vaikka tulikin etuajassa. milloin hän syntyi?

Angel synttäri onnittelut! :flower:

tuliko pulttikselle lähtö ?

mitäs mieltä ootte tuosta uudesta musaohjelmasta?

ruokahalu on täälläkin hiukan olematon/valikoiva... mikä on todella outoa..yleensä olen suursyöppö :)

nyt lähen sohvalle löhöileen... nivuskivut jatkuu yhä vain.. |O

t. hilppahemuli ja äippä 36+4
 
(.) huolestuttaa vaikka varmaankin ihan turhaan, vauva on ollut tänään TOSI rauhallinen?! Yleensä jyllää ja punkee 24h, mutta ei tänään. Muutaman liikepyrähdyssarjan ottanut ja vaimea hikka oli äsken, mutta normaaliin verrattuna mitätöntä eli pelko hiipii sisälle että jotain on vialla...Tekisi vaan mieli mennä nukkumaan, että olisi jo huominen ja vauva normaali :'(
 
malttamaton :hug: jos se kerää voimia synnytykseen, niin ne kuulemma tapaa tehä.. mulla kans vähä väliä vauvalla rauhallisia päiviä, mutta aina sit laskiessa tulee just se 10 liikettä tuntiin, viimeistään ku sokeritankkaa itsensä.. ei syytä huoleen jos liikkeitä kuitenki tulee.. vastasyntynytkin nukkuu tosi paljon ja niinhän se on että näin loppuaikoina mahassa alkaa vauvalla oleen jo semmosia pitempiä unijaksojakin....
 
onnea Sadulle :flower:

Anu kyllä ne tyynyt uutena maksaa hunajaa. ainakin sen 40 euroa, jos ovat merkkityynyjä. mutta mulla ainakin oli kannattava ostos...

ja edelleen täällä ollaan. väsyttää aivan sikana. tuntuu ettei toi reipas kävely taas saanut mitään muuta aikaan kuin hellän alapään :headwall:

malttamaton se on ihan normaalia, älä huoli :hug: mullakin on poika ollut pari päivää suht rauhallinen vaikka yleensä pistää mahan heilumaan reippaasti. näillä viikoilla kun mahassa ei tilaakaan ole myllätä kauhean paljoa ja jotkut vauvat tosiaan kerää voimia ennen synnytystä.

ja perhana seuraavaa joka kysyy sen hassun kysymyksen "onko siellä muka vain YKSI?!" vedän turpaan :kieh:
 
Anuuu, no jos mä huomenna sit soitan ja varmistan :) *lupaa*

Mullekin on ruoka maistunut viime aikoina poikkeuksellisen hyvin. Tuntuu että koko ajan tekee mieli mussuttaa jotakin, eikä niinkään väliä että mitä suuhunsa tunkee, kunhan jotakin :LOL: Tein äsken täytettyjä herkkusieniä iltapalaksi ja olivat kyllä tosi hyviä vaikka itse sanonkin :p
Mulla muksu nujuaa koko ajan ylhäällä kylkiluissa, eikä tietoakaan siitä että laskeutuisi alemmas. Kävellessä toki tuntuu että pää on jo ihan alhaalla, mutta peppu ja jalat tuntuu edelleen olevan ihan ylhäällä :/

Mies löysi muuten kaupasta ihan loistavaa Jaffa light greippilimua, oon ihan tohkeissani siitä :p Taidan ottaa sitä vähän lisää iltasuihkun ja sen parhaimman ässän jälkeen ;) Ei tullu tänään lotossa voittoa, mutta ehkä huomenna onnistaisi paremmin loton suhteen :saint:
 
Lyy
Katarina-81 Mulla on samanlaiset oireet migreenissä. Migreeni johtuu aivojen verisuonten toispuoleisesta laajentumisesta, jolloin verenpaine kasvaa ja aiheuttaa näköhäiriöt sekä päänsäryn. Myös raskausaikana verenpaineet voi heitellä ja siksi näköhäiriöitä pidetään myös raskaumyrkytyksen oireina. Itselläni on tullut raskausaikana verenpaineheittelyä, joka on tuntunut päänsärkynä ja pahoinvointina. Kaksi "oikeaakin" migreenikohtausta olen raskausaikana saanut. Kuitenkin neuvolassa paineet on olleet aina ok ja pissi puhdas... Kannattaa kuitenkin soittaa vielä ja varmistaa asia, mutta ehkä se ei kuitenkaan ole mitään vakavaa :)

Kysymys aiemmin synnyttäneille tai jo nyyttinsä nyt hakeneille: Oliko teillä pahoinvointia tai ruokahaluttomuutta synnytystä edeltäneinä päivinä? Liittyivätkö vauvan liikkeet millään tavalla supisteluihin tai mihinkään juilimisiin?
Itselläni vauvan iltajumppa on nyt muutaman päivän ajan aiheuttanut kipeitä vihlaisuja alamahassa ja myös supisteluja tulee varsinkin yöaikaan vauvan melskatessa masussa. Aiemmin koko keski-ja loppuraskautta hallinnut syömishimo sekä näläntunne parin tunnin välein ovat nyt poissa. Olen vain tosi väsynyt ja syön lähinnä siksi, että ei tulisi huono olo alhaisen verensokerin vuoksi...

-Kiitoksia jo etukäteen-

T. Lyy + poitsu 37+3

P.s. Onnea taas vauvauutisista :flower: En meinaa pysyä mukana...
Myös profiiliin tai palstalle liittämänne vauvakuvat ovat ihania! Aivan mahdottoman suloisia hippuja teillä!!! :wave:
 
anuuu, PikkuNöpönen&vuotaraaputin: Kiitos lohdutteluista! Piti vaan näköjään ilmaista huoli "ääneen", koska kirjoitukseni jälkeen alkoi sellainen möykkä taas masussa, että eiköhän siellä kaikki hyvin ole. Kiitos :hug:
 
No niin... tänä yönä sais niitä "potkari vauvoja"
Tilaukset vetämään :LOL:

Sain kuin saankin silitettyä nuo harsot !!!
Rasittavaa hommaa tai sitten saan vaan siitä niin rasittavaa.
Pitää oikoa,käännellä ja vetää jotta sais kuosiinsa.
Miten ne meneekin jo ekassa pesussa ihan vituralleen.
Noh, olihan noita nyt kerralla enemmän.
Tulevaisuudessa ei pidä yli kymmentä jättää kerrakseen.
 
Myöhäistä iltaa...

Kiitokset kaikille onnitteluista.
Mukavasti mennyt päivä. Ystävien kans kaupungilla 3h joka sai aikaan mukavia supistuksia. Tulin kotiin ja otin 2h unet.. olivat hävinneet sinä aikana. Hö =(
Kyl se on jännä juttu miten pienestäkin tuskaisesta olosta voi tulla tässä kohtaa onnelliseksi ja toivoa vaan että tulis lisää lisää, kovemmin ja kovemmin Mut ei!
Mies lähti yövuoroon töihin ja mä koitan kukkuu täällä nyt et tulis yöuni...

Nyt on ollu havaittavissa mahan kovettumista. Toisaalta ihan sama mitä kehossa tapahtuu kuha tapahtuu. Mieletöntä oliski jos kaikki supistukset avaisivat paikkoja ja sit ku sairaalaan tulee lähtö ni olis jo kovinkin auki :whistle: No turhapa tuota on arvuuttelemaan..

Illasta käytiin saunassa, harrastettiin hiukan seksii ja holittoman oluenkin join.
Jospa noista keinoista jotain apuja =)

Nyt odottelemaan unten tuloa ja toivotaan et saatais potkupuku ja vauva huomenna !!!

Tsemppii ja hyviä oloja kaikille!

Minä ja voice ihan just tasan 41
 
Myöhäisiltaa!

Kerrankin oikeaa kerrottavaa. Kävin polilla näytillä tässä illalla, koska kaaduin pyrstölleni suihkusta ulos astuessani. Tutkivat oikein kunnolla: ensin sydän- ja supistuskäyrää, jolle piirtyi yli 90:n supistuksia useampi kpl (mulle kyllä hiukan epäselvää, mitä nuo lukemat tarkoittavat). Paapaun sydänkäyrässä ei mitään hämminkiä. Sitten siinä aika pitkään makoiltuani menin vielä sisätutkimukseen, jossa todettiin kohdunsuun olevan pehmeä ja kolmisen senttiä auki, eli synnytys ei vielä käynnissä mutta mahdollisesti käynnistyisi milloin vain. :whistle: Lääkäri vähän sanoi ärsyttävänsä kohdunsuuta tarkoituksellakin ;) Vauvaa ultrattiin, ei istukassa kaatumisen takia mitään häikkää eikä muutakaan, poika yhä tulossa. Pitkäjalkainen ja vähän pulleamahainen näyttäisi olevan, joten lääkäri ei heti uskonut saamaansa painoarviota eli 3,9 kg, mutta pienen hienosäädön jälkeen sai tulokseksi 3,7 kg, käsikopelolla kuitenkin veikkasi 3,5 kg. Sanoivat siellä, että pian nähdään.

No kotiuduttiin sitten, esikoinen oli hienosti jaksanut isänsä kanssa odotushuoneessa, ja tultiin kotiin vaille 23, mutta siitähän alkoikin sitten aika tasainen, kipakka supistelu. Supistuksia tulee alle 5 minuutin välein nyt, ja kutsuttiin anoppikin tänne sohvalle nukkumaan ja katsomaan, pitääkö lähteä sairaalaan vai ei. Mutta kun ei mitään vereslimaa tai lapsivettä ole tullut, en voi uskoa, että tästä oikeasti lähtö tulisi. Mennään siis kohta nukkumaan, anoppi tulee tänne omia aikojaan, ja me sitten pompataan yöllä jalkeille ja lähdetään, jos nyt lottopotkaripoikaa "täytyy" hakemaan lähteä. Jos niin yritän päästä vielä infoamaan tai sitten joku ilmoittelee puolestani. Toivottavasti nyt ei tullut turhaan kutsuttua anoppia monen kymmenen kilsan takaa kaoottiseen kotiimme :|

Palaillaan, tsemppiä vauvan- tai masunkantoon! =) toivottelevat Kalenteri ja Paapau
 

Yhteistyössä