***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Ohoh, Vuotaraaputin, toivotaan, että kohta on teidän vuoro lähteä laitokselle pojanhakumatkalle!

Mullakin on poikkeuksellisen paljon supistellut näin illaksi, mutta aika pientä tämä nyt vielä on enkä varmaan usko, että mihinkään pitäisi lähteä, ennen kuin joko menee lapsivedet tahi käy olo aivan sietämättömäksi. Varmaan kuitenkin laantuvat heti kun menen maate, mikä tapahtuukin ihan just nyt! =)
 
Pulttikselle ja Aina-Ilonalle vuosipäivä onnittelut :flower: :flower:

Vuotaraaputin toivottavasti siellä nyt ois jo synnytykseen viittaavaa ettei vaan turhaan pidä jännityksessä

lueskelin vauva lehteä äsken ja siellä ku luki et jos suoli on täys ni sekin voi estää synnytyksen käynnistymisen ni pitipä heti käydä ottamas duphalacia ja rautatabuja,mulla ku ollu nyt taas muutamana päivänä hätä mut mitää oo saanu ulos :eek: (sorkke vaan,tuskin ketään kiinnostaa) :ashamed: mut josko vaikka sillä jotain aikaan sais.

Kalenteri mä otin taas jumppapallon hetkeks tänään esiin ja nyt ei tullu sitä pahaa oloa ku ymmärsin lopettaa heti ku alko tuntua huonolle,saas nähä oisko mitää apua :/

Mut nyt taidan painua pehkuihin,ku jäi viime yöltäki noi unet aika vähiin ni ois kirittävää,eihän sitä väsyneenä voi/jaksa synnyttääkään :whistle:

Eli siis hyvät yöt :wave:
 
EIIH!! mies tuossa just mainitsi että anoppi oli tarjoutunu tuleen avuksi 2-3viikoksi meille heti vauvan synnyttyä.minä siihen että kai kieltäydyit?? no mies ei ollut kehdannu täysin kieltäytyä mutta oli sanonut että kyllä minä lasten kans pärjään oonhan pärjänny ennenki.
suutuin kamalasti kun ei ollut suoraan sanonu ettei haluta meille ketään.en kestä,miks se ei voi suoraan sanoo ja nyt anoppi vaan suunnittelee meille tuloa |O
nyt jäi taas se kolmas ässä kokeilematta ja alko mykkäkoulu ja vauva voi syntyä koska tahansa ...muutenki stressaa ja jännittää :'(
tarvisin täysin mieheni tuen ja ymmärryksen.en halua että se nyt vaan aattelee ettei äitinsä loukkaannu.mua nyt pitäs aatella!!!!!!!!!!! jos minä synnytän niin kai saan päättää ketä OMASSA kodissamme on toipumis aikana.ja se aika vauvan kanssa kotiutuessa on sellasta pesimis aikaa jolloin haluaa olla rauhassa,imetellä ja ihmetellä vauvaa ja kulkea vaikka kalsareissa.anopille pitää taas olla hienoa ja siistiä tai ainakin se ite koko ajan puunaa.tuntisin itteni huonoksi ja laiskaksi jos istusin imettään.ja se rikkoo meidän rutiinit jotka haluan ehdottomasti pitää tytöillä yllä vauvan synnyttyä niin ei tuu kaaosta ku oon niiden kans yksin.miksei tuo ukko tajua jäädä isyyslomalle ja ilmottaa äidilleen että me halutaan olla alkuun rauhassa.että tervetuloa vaan myöhemmin katsoon vauvaa.en halua olla ilkee mutta en haluais omiakaan vanhempia meille asumaan.nyt on kyllä niin maassa oleva
fiilis.ei taida uni tulla koko yönä.melkein vapisen raivosta ja surusta.voi itku!!!!!!!!! :/

jotain iloistakin ONNITTELUT minttu mamma ja joanna prinsessoista!! :heart:
rakastava äiti ja masu vaavi 40+2
 
Huomenta täältäkin;-)

PulttiBois;
Ihan hyvä vinkki tuo kolmen S:n harjoittaminen, paitsi tuo seksi... ei kiinnosta sitten millin vertaa :LOL:

Faerie:
Kyllä se neuvolantädin kokoarvio miullekin oli se 3,5kg, (ja tämän sain jo viikko sitten, )mihin täti lisäsi, että on taatusti alakanttiin; eli olen päättänyt luottaa tähän ultran arvioon mielummin :LOL: Saas nähdä mitä sieltä sitten ulos tulee, jos tulee... Eli toivotaan ja pidetään sormet ja peukut pystyssä, että tuo siun saamasi kokoarvio oli myöskin yläkanttiin :hug: Tosi nätti maha siulla, ei tällainen hyllyvä kasa kuten miulla ;)

Rakastava äiti[/b]:
Ymmärrän hyvin tunteen; mie repisin pelihousuni, jos meille tunkisi joku heti laitokselta päästyäni :| Parille kaverillekin olen sanonut ihan suoraan, että ilman erillistä kutsua meille ei kotiin tungeta pariin viikkoon kotiutumiseni jälkeen, näin ekalla kerralla kun ei osaa yhtään arvioida mitä tuleman pitää, ja olen päättänyt suoda itselleni niin paljon aikaa tutustua vauvaan ja harjoitella sen kanssa yhteiseloa kotosalla, etten kaipaa kuvioon heti mitään häiriötekijöitä. Jos apua kaipaan, osaan sitä kyllä pyytää, ja olen henkisesti myöskin varautunut siihen, etten pariin viikkoon paljon aamutakkia kummempaa aio päälleni pukea ;) Myös ukolle olen sanonut, että kutsuja ei jaella, ennen kun mie annan luvan, tulkoot laitokselle katsomaan ne, joilla niin vietävä kiire on vaavi nähdä :whistle:

Tiedä millä tämän pahimmassa tapauksessa puolitoista viikkoa vielä hermot kestää... Mieskin kun suhtautui asiaan vähän siten kuin viivästyneeseen toimitusaikaan autokaupassa; merkkasi suurin piirtein kalenteriin vain uuden "toimituspäivän" ja totesi varmaan itselleen, että hyvä, eihän tarvitse kotona ollakaan sitten vielä pariin viikkoon, saa painaa hommia ihan rauhassa |O Ei oikein taida ymmärtää, että miun näkökulmastani tilanne on vähän toinen... :'( Kovasti vaavia odottaa, mutta jotenkin tuli tunne, että ainoa kotona pitävä elementti olisi tulossa oleva vauva, miusta viis :'(

Dooris ja Väinö 40+3
 
Huomenta!

Jaahas, aamu valkeni sitten harmaana ja yhdessä paketissa. :| Ei kyllä kovin suuresti päässyt yllättämään.

Rakastava äiti, voi kamala mikä tilanne! :eek: :hug: Tekee mieli olla puolestasi näin |O Elähän vaan anna periksi nyt tässä, sano vaikka itse anopille, vaikka sitten loukkaantuisikin, että kaunis kiitos tarjouksesta mutta haluat mieluummin päästä harjoittelemaan kolmilapsisen perheen elämää ihan oman perheen voimin. Eikö miehesi tosiaan jää isyyslomalle? Anteeksi nyt kun pöyristelen näin suorin sanoin, mutta mua niin risoo se asenne monessa miehessä, että aikuinen ihminen jättää lapsensa oman äitinsä huollettavaksi, etenkin kun vaimo = miniä ei välttämättä "vierasta" naista kotiinsa ja perheensä systeemeihin kaipaa. Meillä tällaisesta näkyy vain viitteitä, mutta kyllä mua ärsyttää ajatuskin siitä, että mies veisi esikoisen tästä kaupungista luotani anoppilaan hoitoon sillä välin kun olen sairaalassa, väsynyt tms., eikä meilläkään ole niin siistiä, etteikö anoppi jotain rupeaisi täällä järjestämään, jos meille tulisi. Jo se synnytyksen aika, jolloin hän on siis tulossa hoitamaan, arveluttaa mua hiukan.

No, tästähän on vaahdottu, mutta mulla on jotenkin itsekkäästi nyt sellaiset tunnelmat, että haluaisin vain sulkeutua pieneksi piiriksi meidän perheen ja sellaisten ihmisten kanssa, joiden lähellä mulla on oikeasti hyvä olla. Toisaalta on kiva, että esikoisella on hyvät välit isovanhempiensa kanssa - hän viihtyy kaikkien heistä seurassa hyvin.

Dooris, meillä mies suhtautuu vähän kahtiajakoisesti tuohon Paapaun syntymään. Toisaalta odottaa malttamattomana ja toisaalta taas haluaisi osallistua maanantaina vielä johonkin koulutukseen, joka taasen edellyttää hiukan ennalta valmistelemista, ja eniten taitaa stressata se, ettei tiedä, haaskatako viikonloppua mahdollisesti turhaan jonkin esitelmän tekoon vai ei :LOL:

Ok, poika heräilee, ei muuta kuin mukavaa viikonloppua! =)
T. Kalenteri ja Paapau 40 + 1
 
Huomenta.
Tänne ei niin mitään, omaan napaan siis. Oon nyt 3 yötä saanut nukuttua eikä kipeitä supistuksia ole näkynyt sitten alkuviikon. Nyt tänään mulla on itseasiassa tosi levollinen olo eikä kiirettä laitokselle. Vaan saattaapa tuo mieli vielä muuttua päivän aikana moneen otteeseen, niinku aina ennenkin.

Vai meinaa v.raaputtimella oikeesti alkaa tapahtua!? Miten napakasti sua supistaa? Jaa,a. Mun pitää jostain illaksi kans kehittää suppareita niin voidaan mennä hakemaan sunnuntaivauvat nii sais ne lottopotkarit, ei muuten... :LOL: mut joo..

Kai mä alan pikkuhiljaa pukeen ku se kirppis alkais 09. Ekojen asiakkaiden joukkoon tuskin ehdin siltikää ku mä oon yks hitauden huippu näin aamuisin.

Anu ja mauno 39+0 :heart:
 
ei se kauhean napakasti, silleen että pitää vähän irvistää ja se tosiaan vihloo tuolla alamahassa, puristaa ja kiristää... mutta voihan se kai olla että kohdunsuu kypsyy aikojakin ennen synnytystä, vai? kun mie en mistään mitään tiiä :ashamed:

hauskaa kirppistelyä :wave:
 
huomenet =)

täällä huvitutti huutaa jo televisiosta. eli rakkaat lapset hereillä jo olleet tovin :whistle: ja mua vaan väsyttää-
mieskin kotiutui "kahvilta" klo 01 aikaan joten saapi hetken maata tuolla koomassa ja sitten mä teen jotain kivaa. kaivan vaikka imurin esiin ja menen yläkerran imuroimaan kun eilen jäi se tekemättä :LOL: :kieh: :LOL:
pienet ne on mulla ilot :D :xmas:

tuli vähän huonosti nukuttua. heräsin tosi monesti. taisi eiliset 3h päiväunet ollaa vähän liikaa. :whistle:
muuten olo aika kiva. joka aamu on vaan vaikeampi nousta sängystä ylös. ihan sellainen tunne kun joku puukkoa vääntäisi alapäässä samalla. :$

rakastava äiti aika kurja tilanne teillä siellä- mä tulisin ihan hulluksi jos tänne joku majoittuisi pariksi viikoksi. päiväkin olisi liikaa synnytyksen jälkeen.. |O
mä haluan olla kanssa tukka pystyssä, opetella uuden tulokkaan kanssa elämää ihan rauhassa muun perheen kanssa jne.
sanot suoraan miehelle että se ei onnistu. piste. :snotty:
tsemppiä :hug:

Dooris-71 jotenkin mullakin 3 ässän harjoittaminen jää vaan kahteen :LOL:
eli ei voisi vähempää se yleensä kivoin ässä kiinnostaa niistä.. :xmas:

isyyslomasta meillä kanssa mies näillä näkymin jättää pitämättä sen. :| olin aivan raivoissani kun kuulin sen..
no, omapa on häpeänsä. saa samalla jäädä sitten kotiin kun lähden synnyttämäänkin- teen senkin yksin vaikka.
*kostomielellä olen liikkeellä ollut jo jonkin aikaa kaikkia kohtaan* :snotty:
ja vielä anopista :whistle:
mulla on niin kamala anoppi että mä kuristaisin varmaan miehen jos meille pyytäis tulemaan. tosin tiedän että niin ei käy, koska vihaan sitä eukkoa niin paljon. ruumiita vaan tulisi ja mies tietää sen.. ;)
siitä johtuen mä olen nähnyt viimeksi anoppini viime vuoden syyskuussa, ihan alkuraskauden aikana ohimennen.
sai tietää meidän vauvastakin vasta 3 viikkoa sitten :LOL: :kieh: ja ei ollut kauhean mielissään.
mä olin aivan täysin paska sen tiedon jälkeen. kuten aina hänen mielestään.
oli haukkunut mut miehelle pystyyn ja ihmetellyt samaan hengenvetoon että miten mies onkin voinut valita näin kamalan akan itselleen :LOL:
oujee B)
että voitte vaan kuvitella että tänne meidän kotiin tällä naisella ei ole asiaa.. ;)
eikä muutenkaan mun elämään. ainoastaan poikia saa tavata silloin tällöin, sitäkin rajoitettu tällä hetkellä koska haukkuu mua lasten kuullen ja moittii lapsia ja eroittelee heitä- esikoinen on hänelle jumala- kuopus taas hirveä ja turmellut esikoisen syntymällään :eek: :eek:
joten tämä kolmas on varmasti ihan pohjasakkaa ja sen mies saikin jo kuulla..
olen kuulemma "raiskannut" ja pakottanut miehen tähän :LOL: :LOL: :LOL:
*repee ihan tyystin*

että sellaista. miehen äiti ei vissiin ole ihan kunnossa. :whistle: ;)
mies ainoa lapsi. äiti asuu yksin. joten on aikaa eläkkeellä pohtia ja sotkea ainokaisensa elämää- onnistumatta siinä :D

sainhan avautua. :xmas: kiitos :snotty:

pulttis ja VAUVA TASAN 37 :heart: (IHANAA)
 
Huomenta.
Onnittelut taas jakautuneille.
Mulla ollu nyt tuskaisia nää päivät, vauva kun on korkeimmillaan, niin jos lattialta jotain nostaa, hengitys salpautuu ja oksennus nousee kurkkuun...hurraa.
Viime yönä koiralla oli vatsavaivoja, oksensi ja paskoi lattialle. Mies tietenkin töissä, niin minähän se jouduin kyykkimään ja siivoamaan. :attn: Mä kun en meinaa saada herätessä unta kovin helposti kun vauva innostuu heti potkimaan, ja lujaa. Oikein vihlasee välillä. Tuon mun esikoisen ja miehen 6vuotiaan autistisen pojan nukuttamiseenkin meni illalla monta tuntia. Ja nyt aamunkin tuo mun rakas tyttöni aloittaa kiukuttelemalla. Ja mies tulee vasta iltapäivällä töistä ja tietenkin vielä väsyneempänä ku minä 16 tuntisen työvuoron jälkeen. :ashamed:

Tasan 37 viikoilla mennään
 
isyysloman jättää meilläkin mies pitämättä, mutta vaan siks et tekee muutenkin töitä vaan viikonloppusin. Ainut et nuo miehen muksujen tapaamiset täytyy sit miettiä.
Kyllä meillä mies ois vaikka väkisin joutunu isyysloman pitämään jos tekis viikko hommia, mut kun ei tee niin sopii mulle ettei pidä.
rakastava äiti mä ymmärrän täysin ettet halua ketään sinne. Mäkään en haluais edes mihen lapsia vähään aikaan synnytyksen jälkeen, ku mä niiden kans aikalailla joudun oleen ku mies töissä. Ja mä todella pelkään että en jaksa. Mutta kun muksut jokatoinen viikonloppu tulee, niin ei niitä kauheasti voi väliinkä jättää.
vuotaraaputin mä en tuosta kypsymisestä niin tiedä, mulla kun kypsyteltiin viimeks. Mut kai se voi.
Joanna miten satuinkin just eilen heti aamusta miettimään et joko oot kirjoittanu tänne kuulumisia. Jotenkin vaistosin. :)
 
Rakastava äiti :hug: aika ikävästi oli ukkos tehny,mut etköhän laita sen ite soittamaan äidilleen et ei nyt kuule passaakaan tällänen homma,et haluutte olla keskenää.Mä repeisin myös liitoksistani jos tänne pitäs anoppi majottaa moneks viikoks ku päivässäki on ihan riittävästi :/ hyväähän se varmaa tarkottaa,mut kun ollaan NIIIN eri aaltopituudel ku vaa voi :headwall:

Dooris onhan meitä joka lähtöön äitejäkin,mut must oli ainaki esikoisen jälkeen kiva ku kaverit tuli käymää,enkä kyl tosiaa jaksanu välittää et miltä näytän ite saatika kämppä,mut jo se et oli juttuseuraa,muutakin ku mies ni piristi kummasti.Sukulaiset sit ois saanu jäädä vähän vähemmälle,ku sieltä niitä neuvoja sit satelee :/ mut hyvinpä siitäki selvittii ku anto mennä vaan toisest korvast sisää ja toisest ulos :saint: itsepähän laoseni kasvatan just niinku haluan,siihen ei paljon oo muilla sananvaltaa :whistle:

Isyyslomasta meillä kyllä mies on sitä pitämässä,mut tuskin pitää viikkoo pidempäännäin alkuun tai katotaa nyt ensin miten synnytys menee et onks must sen jälkee mihikkää muuhu ku sängys makaamiseen :/

Pulttis :hug: sulle on sit tainnu osua vuoden anoppi :eek: voiks tollasii olla |O |O |O

Taas mä aamulla heräsin,en nyt kovin pirteenä,mut kuitenkin omasta sängystä,eikä toivoakaan synnytyksestä,mut jos ei huomenna viimeistää synny,ni voitte olla varmoi et täällä vaan v.tutus käyrä nousee uusin sfääreihin :kieh:

Piitsi tasan 41
 
Huomenta...

Täällä yhdessä koossa edelleen. Tiedäpä tuota sitten ovatko supistukset jatkuneet vaiko ei? eivät ainakaan koventuneet.. Todella hyvin nukuin ja tänään meinaan lähteä taas hiukan hulluille päiville ihmis massaan kuluttaan aikaan...
Ei tuo näköjään ainakaan makaamalla tuolta irtoa ;)

Ps. vähiin kyllä käy tunnit jos meinaa tänään synttärilahjaksi käärön käsivarsilleen saada.

Minä 27v + Voice 40+6
 
Lämpimät onnittelut Joannalle prinsessasta :flower: :heart:

Minä täällä eilen jumppapalloilin ja sit imuroin ja kävin kävelemässä niin jo kävelyllä kolmen jälkeen alkoi supistella.Ja kotiin tultua supparit jatkui 10-30 min välein.Eivät olleet kovin kipeitä mut kuitenkin tuntui jo ihan kivasti.Illemmalla käytiin miehen kans uudestaan kävelemässä ja saunassa mut ei ollu enää liiemmin tehoa.Yöllä muutaman kerran heräsin supistukseen mut nyt aamusta pari kertaa vaan. Täytyy varmaan lähtee lyllertää tonne pitkin katuja jos se sit alkais taas uudellen jotain tapahtuu :p

aippa3 ja poikanen 38+6
 
Täällä ois sitten päivät täys. En uskonut, että näin pitkälle menee. Jotenkin sitä haaveili, että vauva syntyis parikin viikkoa ennen. Turha toivo!
Synttäripäiväonnittelut angelille!! Lähetän näitä suppareita sulle lahjaksi, kun ne ei mulle tepsi. Ehkä ne sulle tepsii...
Tosiaan huonosti nukuttu yö. Koko illan supisteli ja heräsinkin niihin. Maha on muutenkin ihan "kovalla". Sain varmaan kolmen maissa unen päästä kiinni ja kuudelta vessaan ja yhdeksältä sitten nousin ylös. Nyt on muutamia "kevyitä" suppareita tullut. Jospa ne tästä kovenis ja saatais mekin potkarit :D Toivossa on hyvä elää!!
vuotaraaputin etuileee!!! Epistä...
Luin suu auki tuota sun anoppias pulttis :eek:

Haikara ja vesseli 40 + 0
 
Täällä on alapää hellänä. Istua pystyy vain toisella kankulla :/
Illalla tuli muutama supistus ja pientä menkka jomotusta..
siitä seuras vain täys tyhjennys :LOL:
Jo kolmas kerta kun mua supistaa ja sitten pask*ttaa.. siihen se kaikki sitten loppuu. |O
Suoli ainakin toimii aamuin illoin ja päivälläkin.

Nyt sitten on taas lotto potkarit kiikarissa, eiks niin mammat .. !?!?
Huomenna olis maaginen potkis päivä
 
angelille synttärionnittelut! meillei ookkaan sit ku tasan viikko eroa syntymäpäivissä, säki sit mitä ilmeisemmin sunnuntailapsi. :D oon muuten lukenut naisista joilla kovat supistukset ei tunnu mutta näkyy käyrillä, onneksi olkoon, kuulunet niihin harvoihin onnellisiin joihin ei heti satu niin ***...

Voihan anopit, niitä on kyl joka lähtöön. Mä en ees viitti alkaa omasta puhuun.. Tosin itseasiassa tässä parissa vuodessa ollaan alettu tuleen paremmin juttuun. En tiä johtuuko mun aikuistumisesta ensimmäisen lapsen myötä (kyllä minä ainaki olen ihmisenä muuttunut lapsen myötä ) vai onko anoppiin purrut se kun esikoisen syntymän jälkeen sanoin aika suoraa asioista, oli riitaakin mutta ne on ollutta ja mennyttä... Tosin kyllä se eilen taas laittoi mulle tekstiviestiä että "voi anu sun kanssas..... etkö sä tiedä että..." hyvä joo ku jo alkaakin noilla sanoilla yhteydenotto. En viitti ees alkaa avautumaan sen enempää ku tukkisin palstatilan vuodatuksillani. Mutta loppuun todettakoot että olen erittäin onnellinen että anoppi asuu 3 tunnin ajomatkan päässä eikä siten paljoakaan meidän arkeen pääse käsiksi.

Olin siellä kirpparilla. Löysin kympillä viime syksynä ostetun kuin uuden imetystyynyn. Oli vielä niin ihanan värinen et sopii meidän sohvalle kuin ois siihen tehty! Muuta en sit ostanutkaan.. Olishan siellä hyvää tavaraa ollut mutta kun noi kaapit pursuaa jo kaikkea.

Mies lähti pojan kans autokaupoille, ei jaksanut mennä vauvauintiin. Saa kattoo jääkö esikoisen uintiharrastus, siis tää ohjattu kerran viikossa, kun enhän mä pääse koko keväänä enää meneen ku ei ennen sitä jälkitarkastusta uskalla mennä.. Vai uskaltaako? Viimeksi jälkivuotoa tuli vaan muutaman päivän, viikon korkeintaan tiputteli vuodon jälkeen ja sit loppui. Voiko sit jo mennä? Pitänee laitoksella kysyä kätilöiltä jos muistaa.

Anu ja edelleen se 39+0
 
angel08 paljon onnea syntymäpäivänäsi!! :flower:
kirjoitin juuri pitkän viestin ukolleni että saa luvan heti tänään ilmottaa äidilleen että kun minä ja vauva tullaan laitokselta niin haluamme olla rauhassa ja pyydämme apua kun sitä haluamme.tuo on niin kiltti äidilleen ettei sano sille ikinä mistään(mulle vaan :'( ettei se loukkaannu ja pelkään et tästä asiasta ei just uskalla sanoo.eipä ollu sanonu aijemminkaan vaikka niin vannoi sanovansa ettei mun tarvii tosta asiasta stressata. olin eilen niin raivona että siivoilin keskiyöllä keittiötä yms ja uni ei meinannu tulla.sit heräsinki tosi myöhään,yheksän jälkeen ku 2vuotiaskin sinne asti nukkui...saa nähä millon sen saa päiväunille ku yleensä seittemältä herää.yöllä en edes pissalle heränny vaan seitsemän aikaan ku supisti kipeesti ja muutenki kävi kipeetä ku niin pissatti.helpotti vessareissun jälkeen ja nyt ei taas tunnu missään. tänään ois ollut tarkotus ajella sukulaiseni luo siihen vyöhyketerapiahoitoon mutta en tiiä miten se nyt onnistuu ku en kyllä tolle ukolleni aijo puhua ennenku se ilmottaa äidilleen ja sitä tuskin tapahtuu |O
ite en haluais joutuu anopille sanoon ku tuntuu että mulle jää aina nuo p....ska hommat ja ne varmaan pian inhoo mua sen takia. enkä haluais omaa mieltä pahottaa heti synnytyksen jälkeen ilmottelemalla tollasta loukkaantuvalle anopille,ku sillon haluais vaan olla onnellinen ja saada iloisia onnitteluita eikä loukkaantumisia.
ne ei oo etes mulle koko asiasta puhuneet jolloin oisin voinu kieltäytyy suoraan,joten tuntus nyt hankalalle asiasta tehen alkaa vaan sitä soittaan.viimeksi jo tunsin itteni tolloksi ku soitin että ei tarvii meidän tytöille ristiäisiin mekkoja tehdä kun oon ostanut ne JO! samalla ilmotin ettei vauvallekkaan tarvii mitään tehä kun en oikein kaikista poikien vaatteista pidä(en tyttöjenkään ku makuja erilaisia) ja haluan valita mieleiseni.anoppi kun aina juhliin tekee tytöille mekkoja ja yleensä ne on mielestäni aivan kamalia!!!!! maku on aivan erillainen!! vieläkin harmittaa kun se suunnitteli lähes kokonaan esikoisen ristiäiset ja teki sille KAMALAN mekon sinne ja minä en uskaltanu mitään sanoa silloin vaikka oisin niin mielelläni ite suunnitellut kattaukset vaatteet yms. se oli mulle niin tärkeetä ja kun harmittaa vieläkin niin päätin et nyt sanotaan vaik anoppi pahottaskin mielensä.apu on ok mutta sen tarvetta PITÄÄ kysyä vanhemmilta eikä ite tehä ja suunnitella.nää on meidän lapsia ei anopin |O
ja oon kyllä miehelle vihanen ku ei aijo isyyslomaa pitää.en taida heti tyttöjen kans jaksaa ulkoilla ja ne varmaan hyppii seinille ja siinäkun sitten yrittää pesiytyä vauvan kans ja imetellä :|
onneks mun sisko lupas välillä ulkoilla tyttöjen kans.onko täällä muita joilla ois näin pieniä lapsia peräkkäin?? mulla siis 4v,2v ja kohta vauva. miten te meinaatte pärjätä?pitääkö mies isyysloman?
tuntuu välillä että työ ja anoppi on tolle ukolle tärkeintä!!
joo mutta pitäkääpä peukkuja jos tänään sinne vyöhyketerapiahoitoon pääsen että se tehoaa.hieman kyllä jännittää se :whistle:
sais vaan eka asiat ton ukon kans kuntoon.mut mistäpä sitä tietää vaik vauva muutenki päättäs syntyä nyt.
rakastava äiti ja masu vaavi 40+3 JO :headwall:
 
rakastava äiti meillä kanssa pieniä edelliset sankarit- ainakin mielestäni ovat vielä tosi pieniä :ashamed:
meillä siis 3v ja 5v pojat ja nyt tämä vauva tulee.
olen kyllä monesti miettinyt mihin sotkuun käteni olen työntänyt, mutta sitä saa mitä tilaa :whistle: ;)
meillä tuo 3v kun työllistää tosi paljon mua ja miestäni kaikilla tempuillaan. :snotty:
meillä mies näillä näkymin ei jää kotiin isyyslomalle, mikä sapettaa.
mutta onneksi pojilla on tarha, jonne saavat jäädäkin :whistle: ihan itseni takia ja poikien myös. olisi "raakaa" ottaa pois ne hoidosta kun ovat siellä jo olleet-
samoin mun on helpompi ensi vuoden syksyksi hakea vain yhtä paikkaa, eikä kaikille..

anu mä en kanssa enempää viitsi avautua anopista. tää palsta menisi muuten tukkoon.. B)
 
rakastava äitiEkaksi halit anopista! :hug: Ymmärrän että tuommonen ottaa päähän!
Meillä lapset on 5v ja 3,5v Ja tämä 3,5 on poika ja ihan rasavilli tapaus. Saa siis varmasti vahtia eikä uskalla vauvan kanssa heti alkuun jättään hetkeksikään kahdestaan.
Mies on tällä hetkellä työtön joten on kotona auttamassa. koskaahan ei tiedä milloin töitä taas tarjotaan. Itsekin mietin kuinkahan sitä on väsynyt kolmen lapsen kanssa

-Taika ja masukki pikana-
 
Rakastava äiti, meissä taitaa olla se ero, että mua ei oikeasti haittaisi, vaikka anoppi ym. inhoaisivatkin mua, jos se johtuisi siitä, että sanon mielipiteeni. :whistle: ;) Tosin täytyy sanoa, etten voi sellaista tilannetta kuvitella, koska kyseessä on niin ylikiltti ihminen, joka pitää ilmeisesti kunnia-asianaan konfliktien välttelyä ja muiden auttamista hinnalla millä hyvänsä (mikä juuri nimenomaan ärsyttää mua). Selän takana saattaa sitten kyllä tuskitella muille (myös mulle muista ihmisistä ), miten se ja sekin on niin hankala tapaus, mutta niinhän mäkin tuskittelen anoppiani ja luultavasti vielä paljon enemmän. Siitä olen tarkka, että miehen on "puolensa" valittava, tietyssä määrin, eli kyllä pitäisi ensisijaisesti lojaali olla vaimolleen ja lapsilleen ja sitten vasta omille vanhemmilleen. Ei niin ettei mielipiteitä voisi olla ja mielipiteet osua yksiin enempi oman äidin kuin vaimon kanssa, mutta että kunnioittaisi vaimon mielipidettä eikä asettuisi riitatilanteissa äitinsä puolelle, jos ymmärrätte. Ihan jo lastenkin takia. Ja työhän nyt tulee meikäläisen arvoasteikossa vasta ihmissuhteiden jälkeen... Menipäs arvopohdinnaksi.

Tänään ei jaksa miettiä niin kovin sitä, joko syntyisi vai ei. Tai ei just nyt ainakaan. Mennään rautakauppaan pojan kanssa katsomaan leikkuupuimureita ja keskitytään siis muihin asioihin. Tosin meinasin kirjoitella joitain synnytystoiveita tänään lapulle, jotta voin ne sitten ymmärrettävästi esittää sairaalassa. =)

Niin ja Angel, onnittelut synttärisankarille, käyhän hakemassa se paras lahja pian =) :heart:
 

Yhteistyössä