***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Joannalle ja minttu mammalle onnea prinsessoista :heart: :heart: :flower: :flower:

Baby dream kiitos vauhdituksesta,toivottavasti tepsis ettei tarvis ihan vappuun asti ootella :/

Tuskanhiki täällä vaan valuu :( sain sentää ton mun neulomuksen äsken valmiiks,neuloin tälle vauvalle paidan ja housut,nyt viimenää sain loppuinnostuksen ja ois sekin siis valmis,mitähän seuraavaks :whistle:
 
minttu mammalle ja Joannalle onnea tytöistä! :flower:
v.raaputin ei mulla vielä mitää aikaa ole.. mut toivon et ehtisin käymään. lähete siis lähti tänään sähköisesti meneen. vaikka no, kyllä mä synnyttään silti jo viikonloppuna haluaisin mut en kyllä usko että niin tapahtuu.. Ehkä tää haluaa saman syntymäpäivän ku isoveljellä, eli 12.4. mikä on laskettuaikakin.
 
onnea Joannalle :hug:
eiks me Anu jo sovittu että lähetään yhtä matkaa viikonloppuna synnyttämään? äh, tosi huono olo. oksettaa ja ällöttää ja väsyttää. vauvakin tosiaan ollu tänään aika hissukseen, yksittäisiä potkuja tullut.

meinasin sitten vetäistä äsken pultit tuossa hiekkiksellä kun ensin 4v raggari tulee ja tönäisee meidän 2v, tosi pienikokoisen, tytön kumoon. neitihän siitä suivaantu ja tönäisi takaisin. sitten tän pojan isä tulee mussuttamaan että heidän poikaansa ei saa töniä. tuumasin että kyllä muuten saa jos tahallaan tulee ja tönii pienemmän kumoon, ihan turha alkaa mulle sitten vinkua ku oma lapsi on muutenkin pihan pahin kiusaaja.
ja sitten kun mies tuli kerrankin aamuhukista, sanoin että jos katsoisi tyttöä hetken niin käyn vessassa kun on huono olo niin naapurin kahden lapsen äiti vaan ärähti että "et sä voi tietää miten p.askaa elämä tulee olemaan kun sulla on vaan YKSI lapsi". joo, koska se lasten lukumäärähän tietty kertoo heti sen että kuka on paras äitinä. grr.
 

Mä kävin tänään yhden jäljestä oma intuitio käynnillä Tyksissä.
Laittoivat käyrille 40min. Sydän sykki vauvalla oikein hienosti ja hoitajan esitti samalla kaiken maailman kysymyksii raskaudesta mm. onko supistellu johon minä et eipä ole tähän päivään mennessä supistellu. Hän jätti minut huoneeseen yksin jossa kuuntelin tasaiseen tahtiin tumpsuttavaa sykettä. Hoitajan tullessa takas hän kysäisi uudestaan et mites mun ne supistelut nimittäin MULLA SUPISTELEE KÄYRÄ MUKAAN KOKOAJAN 7-12MIN VÄLEIN !!!
Supistusprosentti kävi parhaimmillaan 40% ja mä en oikeasti tuntenut kun pientä painetta alhaalla.. ja senkin tunnistin vasta ku itse pääsin supistuskäyrää oikein seuraamaan.
Hoitaja oli ihan ällikällä lyöty eikä oikein pystynyt ymmärtämään tilannetta, niinku en minäkään. Sanoi vaan et "normaalisti" tässä vaiheessa pyydellään jo jotain kivunlievitystä... :LOL:

No pääsin ultraan ja sisätutkimukseen. Ja jotain on vihdon tapahtunut sielläkin. Olin niukasti kahdelle sormelle auki ja kanava kokonaan hävinnyt. Lapsivesimäärä normaali, napavirtaukset hyvät ja vauva näytti muutenkin voivan mainiosti. Tämän hetkinen painoarvio oli tasan 4kg, eli ei mikään ihan pieni vaavi =) niin ja varma tyttö

Nyt tässä sitten odotellaan vaan supistusten voimistumista. Lääkäri sanoi, että ei kannata supistusten kipeytyessä hirveästi jäädä kotiin odottelemaan kerta "kipukynnys" mulla noin valtavan korkea.. eli jos odotan siihen asti, etten enää voi koto olla voipi lapsi nähdä maailman jo kotona =( Toinen mitä sano et jos lapsivedet menee niin tulla saman tien myös sillä siitä alkaa supistukset rivakoitumaan varmasti aika nopsaa.

Että tälläista meille tänne tänään !! Aika hurja on meininki.. ja onneksi luotin intuitiooni !! :heart:

40+5
 
Onnea Minttu mamma ja Joanna tytöistä :flower:

Ihana kuva PikkuNöpösellä :heart:

angel08 ohhoh! :eek: Ei parane tosiaan jäädä ihmettelemään, jos vähänkään alkaa tuntua siltä että pitäis mennä.

Tässä olis tuore otos mun masusta. Onhan tuolla jo kokoa :whistle:




Faerie ja poika 39+5
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower: :flower: Kauheesti oli taas tullut tekstiä, mukava oli lukea kuulumisia :)

Mie sain tänään pestyä kaikki ikkunat loppuun ja muutenkin olen puuhaillut koko ajan jotain... Pakkanen on nyt täynnänsä ruokaa ja leipomuksia ja kaikki alkaa olla valmiina. Ihan kun nää meidän miehet ei itse osais laittaa ruokaa :D Jotain on kuitenkin pakko touhuta melkein koko ajan, sillä maanantain tuleva leikkaus pyörii mielessä muuten koko ajan. Ja mitä vähemmän on päiviä, sitä enemmän minuu pelottaa koko juttu. Niin että oiskos kellään hyviä neuvoja, miten tästä pelosta pääsis eroon? Ja te, jotka olette aikaisemmin olleet sektiossa, kertoisitteko miten se meni? Ihan varmaan pöhköä, toisaalta sitä odottaa sitä leikkausta ja toisaalta toivoisin, että sanoisivat "Jyskyn" kääntyneen oikein päin. Jotenkin mie en enää erota, missä on pylly tai pää tai onko jysäytys potku vai nyrkin isku...

Jo-hanna ja "Jysky" 38+6

Sen verran pitää tähän lisätä heti, että kyllä se pää tuolla ylhäällä taitaa olla... =)
 
Onnea taas vauvansa saaneille!

Angel08, olet kyllä jännittävässä tilanteessa. Lykkyä tykö! Kylläpä voi olla suuret erot kipukynnyksissä! Toivottavasti nämä meikäläisenkin pienenpienet harjoitussupparit saisivat jotain aikaiseksi.

Olin tänään neuvolassa, ja ensimmäistä kertaa painoa ei olllut tullut lisää. Jippii! Ehkä nämä aurinkoisen sään kävelylenkit ovat jotain auttaneet. Eikä lapsikaan kai näillä viikoilla kauhean rivakasti kasva. Kuulemma oli yläaukeamassa vielä tilaa, sillä lapsen päällä oli vielä liikkumatilaa, vaikka tosi alhaalla onkin. Onkohan siis meikäläisellä kunnon synnyttäjänlantio, vai mitähän tuo tilavuus tarkoittaakaan? Ulkomuodosta päätellen tilaa kyllä löytyy :)

Vuotaraaputtimen naapurit eivät kuulosta ihan huipputyypeiltä. Ei ole kai omena kauas puusta pudonnut, sillä isä ja poika tuntuvat olevan yhtä moraalittomia. Miksiköhän jotkut ihmiset vain on tuollaisia? Näen jo sen pojan tulevana koulukiusaajana, joka ei uskalla sanoa isommilleen mitään, kiusaa pienempiään ja uhkailee aina, että isänsä tulee apuun, jos joku uskaltaa ryttyillä.

Mukavaa ja toivottavasti vauvantuoksuista viikonloppua kaikille! :wave:

tantuu 38+0
 
Angel, kateeksi käy!
Mäkin haluan tuollaisen kipukynnyksen! Mä tunnen mun supistukset kyllä.. Oliskin kiva tietää missä prosenteissa ne käy, kun välillä on aika napakoitakin. Mutta tällaisia nämä on ollu monta viikkoa, joten.. Pitääkin kysyä ens viikolla sydänkäyrällä tuota prosenttia, kun viimeksi en tajunnut, vaikka tuli muutama "isompi" suppari sen aikana.
 
Supistuksista ja kipukynnyksestä ...
Minulla kans alku sentit on auennut tuollain sen kummemmitta kärvistelyittä kahdessa synnytyksessä mutta lupaan että kyllä niihin suppareihin tehoa löytyy sit vielä. :whistle:
Useamman lapsen saaneena on erilaisia synnytyksiä takana.
Kipukynnyksiä on erilaisia mutta niin on supistuksiakin.
Olen saanut kokea helppoja supistuksia ja mega luokan menoa samoilla senteillä.
Toivoisin toki sellaisen lussun version..
- Yksi sellainen tänne kiitos ! :wave:
Mistähän nuokin supparit määräytyy,että..
Missä ne tuntuu ja miten ne tuntuu..
kun sama ihminen voi kokea erilaista kipua.
Siksipä supistuksia ja synnytyksiä ei voi vertailla.
Ja pistää "kipukynnyksen" piikkiin.

Ainiin ja vauvauutisiakin on tullut. Tytöt alkaa kirimään...
Onnea Minttu mamma ja Joanna :heart: :flower:
 
tantuu joo.. ja eilen kun oltiin kaverin kanssa tuossa pihalla, hällä kanssa 4v poika niin tämä hellantelttu joka meidänkin tyttöä töni, yritti ensin vetäistä kaverin esikoista turpaan ja sitten tönäistä korkeat portaat alas liukumäestä. äitinsä kyllä sai kiinni ja läksytti sitten poikaa. ja pojan omaa äitiä ei näkynyt missään :headwall:

mitä ihmettä te muut muuten syötte? mulle ei maistuisi mikään :kieh: tai nojoo, piimää voisin vedellä hurjat määrät mutta kun se nostaa mulla tuota verensokeria kiitettävästi. samoin hedelmät jos niitä syön yhtään enempää, eli en voi niitäkään vedellä. leipä ei maistu, lämmin ruoka ei maistu... valion sokerittomalla mehukeitolla tulee kuitattua välillä kokonaan ateriatkin. jos tuossa illalla testaisi taas niitä puoliksi sulaneita mansikoita :whistle:
 
Onnittelut uusille äideille!

Meilläkin tuli nyt viikot täyteen, vointi on tosi mainio ja energinen eikä tosiaan ole mitään merkkejä siitä, että tarvis lähtee synnyttämään.
Kaikille yliaikaisille (ja tietty muillekin) jaksamista!

KMaria ja Pampula 40+0
 
joanna onnea prinsessasta kovasti :heart: :flower: :flower:

dooris odottavan aika on pitkä kyllä. tosin katsoin että sun vauvan painoarvio on aika "pieni" joten sen puolesta mä huokaisisin :whistle:
aina täytyy jotain hyvää etsiä- asiasta kuin asiasta.
nyt 3 ässää kehiin niin eiköhän luukut rupea aukeemaan :LOL: *sori, oli ehkä huono vitsi* :snotty:

angel08 taitaa pian päästä tosi toimiin. vitsit sentään. B)

vuotaraaputin mulla kyllä on ihan tajuton ruokahalu ollut pari päivää jo :whistle: tuntuu että kokoajan voisin olla syömässä-- tai sitten nukkumassa :D eli ei mulla hyvin mene.

meillä tänään vuosipäivä miehen kanssa. tapaamis sellainen nimittäin :heart:
niin se aika menee nopeasti eteenpäin ja kolmas jo tulossa meille. tuskinpa meistä kumpikaan ajatteli 6v sitten näihin aikoihin että tuon kanssa mulla on melkein kolmas sylissä 6v päästä- toisin kävi.
joten, olenkin ollut tänään herkistelijä hela dagen. :ashamed:

ei auta kun jäää odottamaan aarretta, olisi tänään voinut tulla kyllä lahjaksi meille :saint: :heart: :saint:
 
Iltaa!

Ei muuta kuin pikaisesti tässä onnittelen Joannaa tytöstä :heart: ja Pulttista vuosipäivästä :flower:

Kokeiltiin nyt illalla, saisiko tivoli mitään aikaan, ei saanut :( Ja aiemmin, kun mies tuli kotiin töistä, hän sanoi mulle: "Mees nyt hetkeks sille jumppapallolle" ja mä olin että "miks" ja se että "alan mäkin olla vähän malttamaton" :D

Sitten iltapalaa laittamaan, että saa pojan petiin. :wave:

T. Kalenteri ja Paapau, jonka laskettu päivä lähestyy vaihtumistaan ensimmäiseksi päiväksi lasketun ajan jälkeen
 
Pitäiskös yrittää jotain rustata, kun iltapäivällä kone tökki...

Onnea Joannalle! Alkaa tyttöjäkin putkahdella hippusiin!

Kävin tänään neuvolassa taas ja oli eilisestä verenpaine laskenut. Seuraavan kerran täytyy mennä tiistaina tsekkauttamaan se taas.

Mulla on ihan samat fiilikset kuin Dooriksella ja Rakastavalla äidillä (menikö nimimerkki oikein?). Kärsivällisyys on totaalisen loppu, vaikka vasta pari päivää ollaan yli lasketun. Jotenkin sitä vaan aina tuijottaa siihen laskettuun, vaikka tietää ettei pitäis. Täytyy vaan yrittää ajatella, että vaavi ei ole vielä kypsä tulemaan ja silloinhan se on parempi olla vielä kohdun suojissa. Kiva Dooris, että ainakin sait painoarvion, eikä näyttäis mikään jätti olevan tulossa!

Täytyy mennä laittaan lapsia sänkyyn, palataan :wave:

Lilja 40+2
 
Moi taas!

Mulla alkaa myös olemaan tosi kärsimätön olo. Kauan jaksoinkin olla positiivinen ja ajatella, että vauva tulee ulos kun on valmis. Päivä päivältä ahdistaa enemmän ja synnytys pelottaa kamalasti. Mitä jos se painoarvio (3,9kg) onkin ollut ihan alakanttiin ja poika onkin nyt jo reilusti yli 4kg. Ja jos antavat tosiaan mennä kaks viikkoa yli.. Kauhulla ajattelen miten ihmeessä saan ipanan sieltä ponnistettua ulos :'(
Jotenkin tuntuu epäreilulta, että vaikka mä oon vahtinu syömisiäni koko raskauden ajan eikä omaa painoa ole kiloa enempää tullut, niin silti oon saamassa ison vauvan (taas).
Toiset ne vaan pukkaa pieniä sieviä hätäseen 3,5kg vauveleita.. En oo katkera en.. :/

Ja ihan kuin tässä ei olis muutenkin kestämistä, niin nyt sain vielä flunssan. :headwall:

Sori tää valitus..


Tän raskauden ei pitänyt lääkärin ja terkkarin mukaan mennä laskettuun asti tai ainakaan yli.. Tässä sitä kuitenkin yhä ollaan ja ylihuomenna on "eräpäivä"..



Faerie ja poju edelleen 39+5
 
Onnea minttu mamma ja Joanna :flower:

Jaksamista kaikille, joita maha alkaa jo painaa liiaksi... täällä vielä olo ihan ok, vaikka en pistäisi synnytystäkään pahakseni. Tänään sain vauvalle sängynkin pedattua, äitiyspakkaukseen - siihen saa onneksi kätevästi kannen päälle, niin ei pääse pahasti pölyyntymään vaikka vielä menisikin viikkokausia =)

Viljaliina 37+1
 
Lyy
Onnea kaikille vauvoille ja mammoille :flower:

En millään pysy teidän mukana, kun olette niin aktiivisia kirjoittajia =) Käyn kuitenkin tunnollisesti lueskelemassa juttujanne ja kiitos kaikille mahtavista vinkeistä ja omien kokemustenne jakamisesta!!! :hug:

(.) Tiistaina olin neuvolassa ja painoa oli tullut 1 kg/vko eli taas + 2kg :kieh: Kohta 19 kg kasassa, alkaa nimittäin masentaa... Kaikki oli muuten kunnossa. Anteeksi painopurina :ashamed:
Tänään olikin sitten jännittävämpi käynti, kun kävin äippäpolilla painoarviossa. Olen nimittäin koko viikon ollut kauhuissani, jos joudun punkemaan jonkin 5 kg vauvelin ;) No siellä selvisi, että ihan normaali kokoinen hän kuitenkin on 3080 g rv 37+2 B) Hieman helpotti, laskivat että noin 3700g olisi LA:n aikoihin käyrien mukaan. Totta kai arvot heittää jonkin verran, mutta ehkä ne nyt antaa jotain suuntaa kuitenkin.

Täällä on muuten kans kärvistelty menkkamaisissa kivuissa iltaisin. Sanoin siitä lääkärille ja hän tokaisi, että hyvä juttu, siellähän siis tapahtuu jotain :D

Mutta siinä oli varmaan taas juttua kerrakseen, palailen taasen...ainakin lukemaan.

T. Lyy ja poitsu 37+2

p.s. Teretulemast kaikki uudet hippuset :wave:
 
Joannalle ONNEA!!Meillä oli myös vuosipäivä eli tasan neljä vuotta kihloissa,040404 mentiin ja neljäs perheenjäsen tulossa.Olis ollu vähän turhan leuhka syntymäpäivä mukulalla,jos oli tänään vaivautunu syntymään..Pulttikselle siis onnittelut myös
Alkaa täälläkin olla toi yläpää kypsä!
Faerie näyttää sun maha tosiaan olevan täyttä tavaraa,tarkotan siis ettei mitään läskikerrosta tosiaan oo sulle kertyny.
 
Minttu mammalle ja Joannalle suuret onnittelut pikku tytöistä. Näin ne vaan lisääntyy nuo vauvelit meidänkin pinossa...

Täällä ei tänään sen kummempaa... Jatkelen illan viettoa miehen kanssa..

Sofku 37+3
 
Onnea Joannalle!!! :flower: Kylläpä teillä kesti käynnistys, mutta onneksi kaikki on hyvin.

Täällä taas supistellaan. Voiko tällaista supistelua jatkua päivästä toiseen? On nimittäin jo seitsemästä asti supistellut enemmän ja vähemmän. Välillä niin kovaa, ettei pysty vastaamaan miehelle kun se kysyy, että supisteleeko. Milloinhan tässä "viitsii" lähtä sairaalaan? Ne kummiski nauraa mut pihalle, että mua sitten hävettää mennä synnyttämään :LOL:
Lähden saunaan. Jospa ensi yönä tulis lähtö, mutta tuskin kummiskaan kun huomenna on ERÄPÄIVÄ. Menee varmaan vielä viikko..
 
heippahei, ihan pikaiseen piipahdan. tässä on vähän aikaa supistellut miten sattuu eikä kivut tunnu "hurjilta". alamahaa puristaa ja vihloo. verta on tiputellut pyyhkiessä. kuulemma se enteilee synnytystä, mutta katotaanpa mikä on tilanne aamusella... vähän kieltämättä jännittää mutta aivan varmasti kun asiasta nyt sanon niin supistelut katoaa :whistle:
 
soitin synnytysvastaanottoon ja sanoi että jos ei ole jatkuvaa kipua joka ei häviä tai vuoto ole yhtä runsasta kuin menkkojen aikaan niin voin olla kotona eikä tartte huolestua. kohdunsuun kypsymisestä on tosiaan varmaan kyse. toivottavasti se nyt tarkottais että piakkoin tapahtuis jotain muutakin

onneksi tänään on yksi niistä harvinaisista illoista kun mies on kotona eikä töissä
 

Yhteistyössä