***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Huomenta.

Angel: Täytyy ihan mainita et mullakin on piirtyny supistuskäyrää 30-48 mut ei oo juurikaan tuntunut missään. Se laite mittaa osittain kuulemma pulssiakin ja esim. kohonnut verenpaine voi pistää ne käyrät ihan sekaisin. Kätilöt tuolla naistenklinikalla pitää sitä käyrää muutenkin vain suuntaa antavana... :whistle: Työkaveri kertoi omasta synnytyksestään että kun supistukset olivat 40-50 hän vielä rupatteli miehensä kanssa ja söi välipalaa, sitten kun ne nousi yli 100 niin huusi et henki lähtee :LOL: Eli jännityksellä odotellaan et miltä ne sitten omalla kohdalla tuntuu.. |O Luojan kiitos epiduraali on keksitty :D

Rakastava äiti: Sinuna ottaisin puhelimen käteen ja soittaisin ihan itse anopille ja selittäisin ettet kaipaa ensimmäisinä viikkoina ketää ylimääräistä kotiisi :hug: Se on sitten anopissa se vika jos loukkaantuu vaikka asian esittäisi kauniisti. Mun mutsi on yrittänyt jo vaikka millä tavalla saada itseään tungetuksi meille kylään kun vauva syntyy, mutta olen eliminoinut kaikki yritykset :D Sanoin jopa suoraan että saavat painua hotelliin kun paikkakunnalle tulevat, että minä en ketää ala passaamaan ja sietämään olohuoneessani nukkumassa :LOL: Hyvin on viesti mennyt perille ilman loukkaantumisia kun olen selittänyt asiat omasta näkökulmastani (liian pieni asunto yövieraille ja en halua ketään sotkemaan paikkoja silloinkaan kun olen sairaalassa). Anoppisi ei välttämättä ole ollenkaan ajatellut että sotkee rutiininne vaan kuvittelee ainoastaan auttavansa :)


:ashamed: Unohtui vallan: Isot onnittelut kaikille vauvan saaneille =) :flower: :flower: :flower:

Löin eilen pääni lavuaariin päivällä siivotessani kylppärin allaskaappia :headwall: Sattui illalla ihan älyttömästi ja hetken aikaa meinasin käyttää ensimmäistä kertaa eläissäni selitystä "ei tänään kulta, päätäni särkee", mutta mainitsinkin päänsäryn miehelleni vasta jälkeenpäin :LOL: Otin sitten särkylääkettä illalla ja kävin ajoissa nukkumaan, mutta nyt tuntuu taas päänsärky :( Otettiin taas se paras ässä heti aamusta käyttöön kun illallakin tuli muutama mojova supistus ja hyvä vaan kun kroppa saa vähän treenailla tulevaan koitokseen ;) Näin taas ihanaa unta että mahani oli kadonnut ja katselin peilistä hoikkaa olemustani, toisessa unessa olin taas hölkkälenkillä ja innostuin juoksemaan kunnon intervallityyliin :p Jahas, taidan tästä suunnata cityn suuntaan ostoksille, mies meni jo edeltä (hulluille päivllle, minne en ole itse suostunut vuosiin menemään) ja osaan jo aavistella et edessä on mässäilyä jossain kivassa ravintolassa :p Sushia tekisi mieli pitkästä aikaa, neuvolatäti sanoi että kyllä sitä merilevää saa pieniä määriä syödä (syöhän ne sitä Japanissakin raskaana ollessaan, olen nähnyt!) kunhan pysyy raasta kalasta erossa :) *kuolaa ajatuksestakin* :p Maksalaatikkoa ja punaviiniä on myös kauhea ikävä kiellettyjen listalta. Mies nauroikin et synnytyksen jälkeen en varmaan muuta syökään :D Voi kun sais kunnon medium-maksapihvin... :p
 
Taas on tosiaan mennyt viikko, lottopotkarien hakuun siis huomenna... :LOL: Sen kun näkis....kovasti juilii ja olo on hankala, mutta ei mitään isompaa. Alkaa melkein väsy olla jo tähän odotukseen, miehelläkin alkaa jo pinna katketa. No, ei tässä nyt enää ihan hirveitä aikoja voi olla, eihän......???? |O

Minttu mammalle ja Joannalle lämpimät onnittelut!! :flower: Ja synttärisankareille ja vuosipäivää juhliville myös! :flower:

Ärsyttävien anoppien "omistajille" :hug: , kuulun itse myös siihen sakkiin, joskus olen siitä täälläkin paasannut, mutta tosiaan, nyt ei jaksa...Pitää toivoa vain, että joku ihme tapahtuisi ja vauva saisi anopin muuttamaan tapojaan...heh... :kieh:

Joku puhui, ettei ruoka maistu enää. Ai ei vai...? Mä söisin koko ajan, jos vain kehtaisin... :ashamed: Ja nukkuisin. Pakotin itseni äsken imuroimaan, ettei täällä olisi ihan kaamea pölykoirien armeija, jos nyt sattuisi lähtö tulemaan tän viikonlopun aikana. Ei se lähtö nyt tietenkään tule, mutta.... :whistle:

Sauna on päällä, sen jälkeen vois vaikka taas SYÖDÄ ja sitten ottaa unet. Ja sitten vois tuo heppu alkaa ulkoistautumaan. Me annettiin miehen kans hepulle käsky, että tänään kahteentoista mennessä (siis nyt päivällä) pitää alkaa supistelemaan kipeästi, että päästään jo iltapäivällä synnärille. Niinpä niin, heppu on niin hiljaa ettei ikinä!!!! |O

Että semmottis.....

Marika rv 38+5
 
Rakastava äiti kyseli onko muilla lapsia pienellä ikäerolla.
Meidän lapset on 04/2001 04/2002 04/2003
Siispä kolme lasta kahdén vuoden sisään.
Ikäeroa esikoisen ja kakkosen välillä on 1vuosi ja kakkosen ja kolmosen välillä 11kk.
Tämä nuorimmainen syntyi 07/2005 Ikäeroa tuli jo 2v 3kk.
Tuossa välissä piti rakentaa talo :whistle:
Nyt on tulossa kans ikäeroa 2v 9kk ... kun vaihteeks rakennetaan uutta taloa. :wave:
Neljäs huhtivauva tulossa meidän perheeseen siis ;)

Täytyy laittaa nuorimmainen päikkäreille, palaillaan..

Aijuu vielä: Angel ONNEA!!! :flower:
 
Moi!

Kylläpä on sumuinen lauantai, ainakin täällä meillä päin. Hyvä kun ikkunasta ulos näkee ja en usko, että näköesteenä on pelkästään meidän likaiset ikkunat... Niitä ei ole vielä pesty talon rakentamisen jälkeen, mutta onneksi anoppi lupasi tulla auttelemaan.

Vauva liikkuu todella vilkkaasti ja se vihloo tuolla alakerrassa. Supistuksia tulee aina sillon tällön, muutama saattaa tulla tunnin aikana, mutta ei säännöllisesti. Muuten olo on ihan ok.

Katarina-81 jutteli syömisestä ja mulla on ihan samat fiilikset. Oikein pitkä herkkujen lista odottaa syöjäänsä, kun sairaalasta kotiudutaan. Mä olen ollut enemmän kuin vainoharhainen tuon syömisen suhteen. Mieskin odottaa jo varmaan kuumeisesti sitä, että mä en jatkuvasti vahtaa syömistäni. En siis pelkää painonnousua, vaan ihan kaikkea muuta. Mies meinasi jo viedä tietokoneenkin mun ulottuvilta pois, kun mä aina löysin sieltä uutta pelottavaa tietoa listeriasta ja muista kammotuksista...

Täytyy sanoa, että mä en ole hirveästi osannut nauttia tästä raskaudesta. Kaikenlainen huoli ja murehdinta on ollut läsnä koko ajan. Viime vuoden kokemus vaikuttaa tietysti ja lisäksi tämän raskauden alku vuotoineen on ollut todella raskasta. Anteeksi, oli vähän pakko purkaa teihin huonoa oloani, mutta kyllä se tästä kirkastuu! Sitä vauvan syntymää odottaa vaan niin paljon, että sitä ei voi sanoin kuvailla!
 
Mulla on vauvalle pakattuna
-pitkähihainen body
-puol potkarit
- potkupuku (haalari)
- sukat, tumput
- nauhalakki ( fleece vuorattu malli sekä neulemyssy malli, katsotaan sit sään mukaan)
- ulkohaalari (neulehaalari ja teddyhaalari sään mukaan iskä sit tuo)
- kengurupussi ja kaukalo
 
onnea angelille :flower:

löytykö anu mitään kirppikseltä? mä kipaisin henkkamaukalla ja Koskarissa. maukalta ostin yhden imetyspaidan, kun se on sen mallinen mistä tykkään ja luulen että sen kanssa ois hyvä imettää liinassa, mitä oon tässä treenaillut. lähinnä siis liinan sitomista :LOL: kun Minean kanssa en osannut imettää liinassa, en vaan löytänyt kunnon ohjetta siihen. muuten en sitten ostanutkaan kummempia, tytölle saippuakuplia ja Stockmannilta donitseja :ashamed:

MUTTA! mä kävelin kaupungilta sen 4km kotio, eli kyllä mä saan donitsin tai pari syödä :saint:
 
Kiitos vastauksesta PikkuNöpönen. Mulla on samat jo pakattu ja säästähän se sit todella loppupeleissä riippuu. Tuo myssy tuottaa eniten päänvaivaa, kun en ole löytänyt sopivaa. Meillä on jos jonkinmoista myssykkää, mutta jotenkin tuntuvat sopimattomilta. Vielä tyhmänä kyselen, että mikä tuo kengurupussi on...?
 
Heti alkuun onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower: Ja onnittelut myös muille juhlijoille tasapuolisesti!
Tuli ravattua kaupungilla heti aamusta mut ei ainakaan supistuksia lisänny se touhu. Vauva tuntuu muutenki aika vaisulta vai onkohan vaan tila loppumassa kesken... Täytynee seurailla.

Rakastava äiti, meillä on kanssa kolmas tulossa ja tytöt on nyt 3v9kk ja 1v9kk. Mua jännittää eniten et kuinka tuo pieni suhtautuu vauvaan ku hän on aikamoinen äitin tyttö... :/ Voi olla aika kova paikka ku ei heti äidin syliin pääsekkään. Kovasti "odottaa" vauvaa kotiin mut todellisuus voi olla karumpi. Mies onneksi pitää koko isyysloman niin on sit kaksi syliä tarjolla alkuun.
Angel08 piti kans sanoa et mulla oli sama juttu ku ekasta menin sairaalaan, käyrät näytti hyviä supistuksia mut mulla ei tuntunu lainkaan. Sit ku käynnistettiin niin kyl sit tiesi... :LOL: Tokasta lähettiin näytille ku supisteli säännöllisesti 5min välein, ei mitenkään kivuliaasti mut aateltiin käydä. Matkalla sanoin et ne nauraa meidät pihalle sieltä ku olin niin kivuton, mut ei nauranu vaan passitti suoraan saliin ku oli jo 6cm auki. :whistle: Mulla ei koko aikana omat supistukset sattunu, lähinnä tuntu siltä et takareidessä on kramppi. Ponnistusvaihe on musta kurjempi ku avautuminen... :x
Ja sit laittaan pyykkiä! :)

RouvaPannunen ja maha 38+3
 
Helmi Mä olen ostanut myssyjä vähä joka lähtöön.
Maxikids malliston myssyt on ollu käytönnössä parhaimpia.
(saa ihan Bobosta,vissiin lähes kaikista lastenvaateliikkeistä )
Paras valita pieni koko. Mun mielestä myssyn täytyy olla just sopiva.Menipä pieneksi sit vaikka viikossa.

Tuo kengurupussi on sellainen kaukalopussin tyylinen systeemi.
Siinä saa lapsen nostettua suoraan syliin kaukalosta.
Esittely tekstiä lainatakseni
" Shelter-kengurupussi toimii lämpöpussina kaukalossa sekä vaunuissa.
Pussista löytyvät viisipistereiät turvavyölle.
Saapuessa esim. kauppaan voidaan vauva helposti nostaa suoraan Shelterissä kantoon, ilman lämpötilan muutoksia ja vauva voi heräämättä jatkaa uniaan.
Vauvalla on koko ajan näköyhteys tuttuun kantajaansa.
Kohdunomainen keinuva liike nukuttaa vauvan helposti uneen.

Shelteriä voidaan käyttää syntymästä 4-5 kuukauden ikään asti (max 15kg).

Shelter-kengurupussia voidaan säätää 3 eri asentoon, kantajan koosta ja pituudesta riippuen. Leveä ja pehmeä yliolan menevä kengurupussi ei rasita kantajankaan selkää ja paino jakautuu tasaisesti.

Shelter-kengurupussi on materiaaltaan nyppyyntymätöntä 100% polyester-fleeseä. Fleese on lämmintä, pehmeää sekä hengittävää. Pussin voi konepestä 40 asteessa "



Mä täällä yritän silitellä harsoliinoja. Voi vee että on ärsyttäviä silitellä.
Viel ois pari kymmentä silittävänä :kieh:
 
RouvaPannunen
meidän pojilla on ikäeroa 1,9v. eli esikoinen oli sen ikäinen kun toinen syntyi.
se oli musta aivan ihana ikäero.
esikoinen oli oikea mammanpoika ja isin kanssa, saanut melkein aina kaiken huomion jne.
siltikin vauvantulo kotiin oli helppo ja koko vauva-aika- toisin sanoen meille esikoinen oli silloin paljon helpompi kuin itse vastasyntynyt :D
toivotaan että teidänkin 1,9v ottaa hyvin vastaan vauvan :heart:

mä lähinnä pelkään tuon meidän 3v puolesta että taantuu vähän- leikkii tosi paljon vauvaa. tänään aamulla viimeksi. ja on tosi kiinnostunut tisseistä jne.
saa nähdä- vähän varovaisin fiiliksin odotan miten reagoi vauvantuloon.
tiedän että esikoinen ottaa hyvin vastaan ja on kiltisti, kuten oli jo 3v sitten kun pikkuveljen sai :heart:

menihän taas sepostukseksi B)
 
Varmasti on tämä kaveri laskeutunut ja kiinnittynyt kun kokoajan kolottaa alapäätä.
Istuminenkin tuntuu nyt kurjalta ja paine on melkoinen...
Limaa on tullut pääasiassa aamulla, sitäkään ei määrällisesti ole ollut mitenkään huimasti.
Hyvin voipi vielä mennä pari viikkoa |O
 
Nukuin tuossa parin tunnin päikkärit ja heräsin hiestä märkänä. Muutama kova supistus tuli siinä nukkuessa, mutta olin niin väsynyt etten jaksanut nousta.
RouvaPannunen mullakin oli eilen supistusten keskellä sellainen olo, että ois kramppi toisessa kankussa. Ajattelin, että olen jännittänyt sitä niin paljon supistusten tullessa, että se johtuu siitä.
Siis auttakee mua!! mulla tulee koko ajan supistuksia, mutta ne ei ole tarpeeksi vahvoja. Kuinka sietämättömiä niiden pitäisi olla? *haluaa potkarit*
Täällä on aika hiljaista. Porukka on lähtenyt varmaan synnyttämään.
 
Mä hain ton meidän kyläluudan kotia ja tultii viel tuolta mettätietä pitkin,et ois mahollisimman monttunen tie jos sais vaikka jotai aikaseks,mut se tie olikin sit yllättävän hyväkuntonen :kieh: siel ollu ku pieniä monttuja,mut niihi pitiki sit täräytellä ihan kunnolla,voi auto raukkaa :ashamed: no nyt vaan ootellaan josko jotain muuta sais aikaseks ku näitä kivuttomia suppareita :headwall: hermo menee.

Tänään alkais se biisikärpänen,täytyy varmaanki kattoa minkälainen ohjelma se on :whistle: vaikuttaa ainaki mainosten perusteella ihan katottavalta :) Ja eilen kateeltii ukon kans se paskareissu netti-tv:st ku kävivät tuolla meidän tulevassa kaupungissa siis Kouvolassa :D sehän on tunnetusti Suomen kauhein kaupunki :whistle:
Jäätelöauto meitä tulee tänää tänne viihdyttää ja neidille lupasinki et mennää hakee jätskit,jos vaan muistetaa :p

Piitsi edelleen 41
 
Hohhoijaa..

On niin tylsän harmaa päivä tääl Helsingissä.. Heräsin vasta puoli 12 ja siirryin sängystä sohvalle ja tässä olen edelleen.. hyi mua.

Ruokahalusta ollut näemmä puhetta.. Mulle maistuu myös IHAN kaikki ja voisin syödä koko ajan. Ja tietysti vaan kaikkea hyvää mikä mun tapauksessa tarkoittaa kaikkea sokeri- ja rasvapitoista.. :ashamed: En oo myöskään kauheesti niitä listoja tuijottanu mitä saa syödä ja mitä ei. Ainoa mitä en ole syönyt lainkaan, on raaka kala. Onneksi en itse ole sushin ystävä ;)

Anopeistakin on näköjään ollut puhetta. Mun anoppi asustaa n. 350km päässä ja ei olla käyty raskauden aikana kun jouluna näyttäytymässä. Ei omisteta autoa (tarkoitus kyllä hankkia, mutta ei vielä päästy kovin pitkälle projektissa..) ja junalla sinne ei jaksa mennä, joten on jäänyt vähän noi vierailut.. Mutta oikein rempseä ja mukava tyyppi hän on, ei turhia murehdi. Saisivat asua lähempänä vaan.. Samoin kuin oma äitini, joka asuu reilun 200km päässä. Meinaan, että ei oo oikein noita lapsenhoitajia lähistöllä. No, kaveri asuu aika lähellä ja on luvannut auttaa tarvittaessa.
Pulttiksen anoppi on aika hirmu.. en tiedä pystyiskö enää huumorilla ottamaan, mun temperamentilla tuskin.. :eek:

Äh, mies ärsyttää tällä hetkellä niin paljon. Se meni eilen "parille" ja eihän se nyt oikein jääny siihen pariin. Tuli sentään jo puolen yön tienoilla, mutta jotenkin ärsyttää, jos olis lähtö tullu vaikka aamuyöllä.. Noi miehet.. No, olisinhan mä soittanu et nyt heti kotiin, jos jotain olisi tapahtunut, mutta silti.. Ihana se muuten on ollut, lauleskelee meidän neidille ja odottaa kovasti, että näkee sen ja pitää isyyslomat ym. Pitäisi osata arvostaa kaikkea pientäkin.. :heart:

Kaikilla on tietysti kaikki vauvantarvikkeet ym. valmiina jo..? Mä odottelen edelleen rattaita ja turvaistuinta Saksasta. Saan ne toivottavasti ensi viikolla..tai ainakin ilmoittivat, että postitus olisi lähtenyt torstaina. (Turvaistuin oli loppu tilaamassani värissä, sen takia toimitus viivästyi alunperin.) No onhan tässä mennytkin melkein 2kk, kun kuvittelin saavani kaiken n. kuukaudessa.. Toivottavasti neiti vielä odottelee hetken masussa, että saadaan se sitten omassa istuimessa kotiin.

Piitsi, sinäpä sen sanoit. Mä lähden tästä hakee kans jädee...NAM!

MB 39+0
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Kurja keli, pimeää ja vettä sataa...

Mies on onneksi pitänyt tänään vapaapäivän, kokkailee miulle pitkästä aikaa jotain tuolla keittiössä, ostin jopa alkoholitonta oluttakin, että voi oikein "repäistä" juhlan kunniaksi :LOL:

Käytiin tänään lastentarvikkeessa shoppailemassa, tai haettiin itse asiassa nuo gracon matkarattaat, taannoin kun ostin jo tuon gracon logico s -kaukalon, saa sitten helposti kuskattua vauvaa ilman, ettei tarvitse kanniskella tuota koppaa =)

HuutoNetistä ostin vielä lisäksi tuon rintapussin, vähän kuin tuo shelter -kengurupussi, noita kantoliinoja kun mie en uskalla käyttää solmuni tuntien, tuo on huomattavasti helpompi versio käyttää ;) Nyt olisi sitten about kaikki hankituna :wave:

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 40+3
 
Voi hemmetti sentään. Oltiin äsken kaupungilla miehen kanssa. Käytiin moikkaamassa tuttuja kahvilassa, syömässä hyvää pastaa ja sen jälkeen hajaannuttiin Kampissa niin että mies meni omille asioilleen ja minä ruokakauppaan. Siinä sitten katselin hedelmiä ja tallustelin juustotiskille huomatakseni etten näe oikein kunnolla pakkausten tekstejä :( Tuli omituisia pilkkuja näkökenttään ja sitten hetken päästä vasemman silmän näkökenttään värisevä sahalaitakuvio. Soitin miehelle ja hän tulikin mua kassoille vastaan. Onneksi hän oli saanut jo omat ostoksensa tehtyä ja päästiin lähtemään kotiin. Päätä särki koko matkan ja kotona olinkin jo ihan ok. Mä en millään haluais soittaa tästä tuonne Naistenklinikalle kun pelkään että ottavat mut osastolle tylsistymään, mutta tää on jo toinen kerta muutaman päivän sisällä. Tikutin pissan ja se näytti ihan puhtaalta, joten ei kai tämä mitään raskausmyrkytystä silloin voi olla?

Äsken otettiin päikyt ja nyt tuntuu taas hieman oudolta tuijottaa tätä näyttöä. Mies tuolla on sitä mieltä et tarvii soittaa sairaalaan ja kysyy neuvoo mut voihan paska jos ne taas rupee vöyhöttämään ja ottavat sisälle :( Argh :ashamed: |O mitähän tässä tekis... :/
 
Heippa kaikille!
En ole kovin aktiivinen kirjoittaja ollut tämän raskausaikana...
Meille kuitenkin syntyi ihana pieni poika viikolla 36+4. Painoa oli kuitenkin aika kivasti 3245g ja pituutta 48cm. Jotenkin sen aavistin, että syntyy ennen aikojaan. Oli hirveä myllääjä masussa, ja nyt itse rauhallisuus. Tosin johtuu siitäkin, että syntyi aikaisin niin on hiukka uninen, mutta päivä päivältä piristyy.
Isosisko on ollut aika ihmeissään kun ikää hänelläkin vasta 1v ja 6kk. Mutta kivasti on lähtenyt menemään. Pojalle olisi kertynyt varmaan painoa reilut 4kg jos olisi loppuun asti viihtynyt masussa. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja poika voi erittäin hyvin.

Onnea kaikille muillekin synnyttäneille!! Ja jaksamista niille, joilla se on vielä edessä.
 
kaupassa käyty ja supistelee kivasti :D
mies tokaisi tuossa juuri punaviini pulloa avatessaan että toivottavasti saat ruan tehtyä valmiiksi :eek:
laitoin siis kirjolohi-peruna-sipuli-vihannes suikale jutun uuniin.
ihmettelin mitä tarkoittaa sillä ettenkö saisi valmiiksi- sanoi että hänellä on vahva tunne että pian tulee mulla lähtö :eek:
mies on kyllä aikamoinen ennustaja"eukko" joten mielenkiinnolla jään odottamaan vesienmenoa kuten pojista tai sitten nää supistukset kasvaa ja lähtö tulee..
TAI sitten olen aamulla edelleen yhdessä koossa :LOL: :kieh:

joten jäädään odottamaan mielenkiinnolla. itse olen kyllä sitä mieltä että tää on kipein päivä tämän odotuksen aikana. jo aamusta lähtien.. :whistle:

pulttis ja vauva 37 :heart:
 
Pulttis: Hui-jui, mua alkoi jänskättää sun puolesta! :) Tsemppiä vaan sinne :hug:

Masterblaster: Päätin olla soittamatta kun ei tää olo pientä päänsärkyä lukuun ottamatta ole mitenkään huono. Mä kelailin et soitan sit jos vielä kerran tulee moinen "kohtaus" ja tarkistan et mistä se voisi johtua ja on mulla verenpainekontrollineuvolakin (sanahirviö!) ensi keskiviikkona, niin sieltä vois tietty tuosta kysyä... En vaan mitenkään haluaisi viettää viimeisiä yhteisiä hetkiä mieheni kanssa istuen jossain mahakäyrässä. Vauvalla tuntuu olevan kaikki ok, potkii ja hikkailee, joten en usko et on syytä huoleen :saint: :saint:

Katarina & Papu 38 + 1
 

Yhteistyössä