***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Uusille Tervetuloa mukaan!!! (En muista joko olen aiemmin toivotellut, noh parempi usein kun ei ollenkaan) :p
Kalenterille Onnittelut lasketun saavuttamisesta! Samoin hjördikselle!!( Vaikka luulen että me kaikki mielummin vähän ennen ko jälkeen nämä pöräytteltäis) ;)
Anuuu Hirveästi tsemppiä sulle! Elän tavallaan samanlaisia tunteita läpi, mutta tämän "perätilapelkoni" kanssa. Välillä sitä tsemppaa hirveästi ja pian on aivan pohjamudissa pahimmat pelot painolastina josta tuntuu että ei selviä... Viime päivät on ollu tosi raskaita, kun tämä H-hetki vain lähenee...
(.) Mullahan on nyt maanantaina sitten se äippä poli jossa päätetään mitä tehdään synnytystavan suhteen. Toisaalta toivon, että käynnistyis nyt viikonloppuna, toisaalta taas en toivo sitten pätkääkään :snotty: On tämä niin hankalaa :ashamed:
Pian6 & Hiirihamuli 37+5 ( Vanhin pojista syntyi raskauden ollessa tässä vaiheessa v.-94) :heart:
 
Moi!

Neuvolakäynneistä on puheltu, täällä aika samalla lailla kolmannen kans oon käyny ku toisenki, nyt 12 kertaa joista kaksi lääkärikäyntiä ja yksi äitipoli-visiitti. Kunnan tarjoama ainut ultra on rakenneultra ja omalla rahalla oon käyny varhaisultran, nt-ultran ja 4d-ultran Tampereella. Noita ultria on vähän kertyny ku meillä on viimeinen vauva (ainaki näillä näkymin ;) ) tulossa niin on menty koko rahan edestä... :whistle:
Sitten (.) Oli kohtuullisen turha neuvolakäynti tänään, täti ei vilkassukkaan alakertaa vaikka viimeksi niin puhuttiin. Olis ollu edes kiva saada tietää tilanne ku viimeksi on tutkittu rv28 lääkärissä. No, ei kai se siitä tutkimalla muutu mut anyway. :/
Alan olla tosi ärsyyntyny kaikkeen (ja varmaan tosi ärsyttäväkin, ainakin jos mieheltä kysytään), tuntuu et kaikki asiat pistää vihaksi. :headwall: Onko muilla havaittu pinnan kiristymistä näin loppuviikoilla? Oon aikasemmissa raskauksissa ollu ihan leppoisa tapaus mut nyt menee hermo...
Nyt kandeis mennä sohvalle ku pienin nukkuu ja isompi kattoo telkkua!

Ärtynyt RouvaP ja poika 38+2
 
Nyt on sit neuvolas taas käyty ja paineet ok =) eli ei muuta ku ootellaan milloin tämä päättää syntyä :whistle:

NeuvolaG en jaksa ees alkaa laskee niit käyntei ku tuntuu et oon ravannu siel kamalan useesti,kahesti käynyt neuvolalääkäril ja np ja rakenne ultras koksis+sit nää gd käynnit ni johan noita tulee :ashamed: vähempikin piisais,vaikka onhan se ihan kiva päästä aina masuun kurkkaamaan

Puutarha täällä on varmaa järkyssä kunnossa,oon sitä yrittäny kyl siistiä,mut tuloksesta ei oo tietoo :/

Kalenteri mullakin ollut noit aamusuppareita nyt parina aamuna,ei kyllä paljon,mut ollu kuitenkin,oiskohan sen jumppapallon seurausta :whistle:

Nyt pitää alkaa valmistautumaan lähtöön,neiti lähtee mummille yökylään =) täällä on rauha maassa illalla,tuolla ku toi puhe vaa kiihtyy ku mieskin on kotona :whistle: meil ei oo sekuntiakaa hiljasta

Piitsi 40+6 :eek:
 
Perjantai päivää!

Tuossa sain vauvan sängyn valmiiksi, nyt enää se tärkein puuttuu :heart:
lapsetkin oli innoissaan kun vauvan sänky on nyt valmis, kyllä se vauveli saisi piahkoin syntyä

Tuossa sain sätkyn äskön. miehen isä soitti että oli kaatunut mökillä ja lyönyt päänsä kiveen, verta nähtvästi tullut ja päässä kuhmu. Miehen oisi pitänyt lähteä hakemaan autolla 130 kilsan päästä. Minä että eikö nyt ambulanssi nyt oisi nopeampi ja järkevämpi vahtoehto. No mies sitten soitti amulanssin paikalle, ovat menossa. Toivottavasti saavat papan pään kuntoon. Mutta täytyy sano että on nuo vanhat isännät jääriä, kuulema turhaa ambulanssia tilata. Joo, niin kun henki viel pihisee, niin turhaahan se on. Saa olla kyllä huolissaa ettei mitään muuta papalle siellä mökillä tapahdu..

Sitten viel valitan oyssin toiminnasta! Mun naapurin sisko on mennyt Maanantaina käynnitykseen ja vielä eilen oli yhtenä kappaleena ja editystäei ole tapahtunut. Miksi ihmeessä ne ei voi antaa kunnon tabletteja että se synnytys käynnistyisi ja ei tarteis siellä turhaan kärvistellä päivä tolkulla. Mun mielestä toi on jo ihmisen kiduttamista!! |O
Sitten viel puhutaan että oysissa on pulaa synnytys paikoista.. Ei riitä järki tohon homaan :headwall: :headwall:

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille!
-Taika ja masukki 37+4-
 
NYYH NYYH NYYH :'( vieläkin kasassa ja jo 2päivää yli lasketun.en jaksais enään!!!!!!!!!!!!! |O
rasittaa vielä tietää tuo että oysiin ei pääse ku vasta tasan 42 viikolla ja kauheille kuulostaa nuo monen päivän käynnistelyt.eihän se vauva sit enään edes mahu minusta ulos |O
hermoja raastavaa!!!!! pian alkaa pelottaan koko synnytys.kyllä nyt aijon todella kokeilla sitä vyöhyketerapiaa.joku kyseli siitä ja viimeks ku mulle tehtiin synnytyksen käynnistämis hoito niin käsiteltiin akupisteitä jalkapohjista ja korvalehdistä.
tervetuloa uusille ja onnea matkaan kaikille jotka vauvaa lähtevät pian hakemaan.
siis mikä remontti oyssissa??? synnyttäjien vastaanotossa vai osastoilla vai missä? toivottavasti saa edes synnyttää ilman remonttimiehiä :LOL: ja toivottavasti saa nukuttua nimittäin yks kaveri kerto et ku oli saanu tyttärensä niin osastojen yläpuolella oli ollu joku remppa ja jollain kauheella poralla olivat poranneet aamuaikasella.
tänään muuten ollu maha oudon kipee ja yöllä myös...voi ku enteilis synnytystä.oon niin valmis ku vaan olla voi! rakastava äiti ja masu vaavi 40+2
 
Miten ihmeessä täällä kaikki jaksaa siivota ja olla niin aktiivisia?? Itse just tuskalla imuroin tämän alle 80 neliötä ja tuntuu ettei yhtään enempää kyllä jaksa! Mua niin stressaa kun täällä on paha siivo (pölyä joka paikassa ja remppakin vaiheessa). Huomaa kyllä, että mies on ollut siivousvastuussa viime aikoina, kun kaikki hommat jää tekemättä! Ois ollut niin kivaa saada paikat kuntoon ja puhtaaksi ennen peipen tuloa. Mutta toivottomalta näyttää.. matotkin on viimeksi saaneet raitista ilmaa marraskuussa. :headwall: Melkein enemmän ärsyttää alkaa edes tekemään jotain, kun koko ajan vain huomaa, että tuollakin on likaa ja tuokin pitäisi tehdä. Ja tämä kevätaurinko muistuttaa vielä noista pesemättömistä ikkunoistakin! :attn:

Apua, kun kaikki täällä morkkaa OYS:ia. Sinnehän minäkin suuntaan. Mietin tässä, että kun olemme lähdössä viikonlopun viettoon 200 km päähän niin mitä jos synntys päättääkin alkaa siellä? Voiko johonkin muuhun sairaalaan mennä, vai onko pakko ajaa sinne oman (tuo 200km on kuitenkin suht lyhyt matka). Pitänee ottaa neuvolakortti mukaan. :saint:
 
Paljon onnea Minttu mamma rinsessan johdosta!!! :flower:

Tosiaan se OYS on alkanut kauhistuttamaan nyt... :/
Tämä mamma lähtee lakkaan kynsiä ja sitten kartsalle. Ei jaksa olla kotosalla. On niin nätti ilmakin..

Äiti muuten soittelee koko ajan, että onko muutoksia. :headwall:
 
Onnea minttu mamma :flower:

hyvä anu että sait lähetteen :hug: millon sulla on se aika, tiäkkö vielä? vois osua mun kanssa samoille päiville TAYSiin sokeripolille...

Haikara Tampereella on yleensä 2 ultraa (np ja rakenne) sekä 3 neuvolalääkärikäyntiä. mä käyn ultrassa tosi usein raskausdiabeteksen ja verenpaineen takia. sen vuoksi oon myös pyytänyt vähemmän noita neuvola/neuvolalääkärikäyntejä kun sokeripolilla tehdään samat tutkimukset kuitenkin.

vauva ollut tänään aika hiljaa, mutta äsken tuli pari potkua :heart: äitikin ihan sippi, vetelin 2h päiväunet tytön kanssa.
 
terveisiä 3 tunnin päiväunilta ;) :D
olipa ihanaa vaan nukkua, jota nykyään teen yli puolet ajastani B)
ja kiitos lapsille joiden kanssa remusin puistossa ja jatkoivat leikkiään ulkona omalla pihalla- taisivat hekin saada raittiin ilman myrkytyksen kun kaikki niin nukuttiin.
esikoisen 5v jouduin herättämään oikein :eek:

minttu mamma on sitten päättänyt jakautua. ONNEA IHAN HIRMUISESTI :flower: :flower: :heart:

AURINKO PAISTAA JA ON TOSI LÄMMIN.
samalla tuli jokin ihmeellinen vimma ruveta laittamaan kotia. haluaisin juuri nyt uudet verhot olohuoneeseen jne.
onneksi ei rahaa ole kauheasti niin ei tarvi isoa takapuolta siirtää kauppaa kohti :snotty:

että sellaista tänne. =)
 
Onnea Minttu mammalle!!! :flower: :hug:

juuri kyllä minun tietääkseni voi mennä synnyttämään minne vaan.. tai siis pakkohan niiden on sellaisessa tilanteessa ottaa minne vaan synnyttämään, jos on kaukana omasta sairaalasta. Itse kävi mielessä sama asia, kun ollaan nyt lähdössä vierumäelle viikonlopun viettoon. No, jos synnytys käynnistyy, niin ei kun heinolan tai lahden sairaalaan vaan... tai mikä nyt sitten sattuu lähimpänä olemaan... :D

elzibelzi ja nöttönen 37+3
 
Nyt on Potteri luettu. Oli muuten urakka mutta sain kuitenkin ennen Hjördiksen tuloa luettua.
Kävin myös kävelyllä ja iski ihan kunnolliset supistukset matkalla. Oli pakko kääntyä takasin päin ku sattu ihan tosissaan, nyt ei sitten taas mitään... :( Toivottavasti tää nyt olis jo jotain alkujuttua. Voiko supistukset tuntua vain toisella puolella masua?

Onnea prinsessan saaneelle Minttu mammalla

Perjantain jatkoja!

Hjördis 40 tasan
 
sh07: Täällä ollaan, kiitos kaipauksista ;) Olen käynyt päivittäin lukemassa kuulumiset, mutta kun niitä tulee niin paljon niin sitten ei ole enää aikaa kirjoittaa. Muutenkin tuntuu olo hieman ulkopuoliselta, kun ei ole mitään merkkejä, että päästäisiin ikinä synnyttämään vaikka eipä tuonne sisälle tietääkseni ole vielä ketään jäänyt. Olen 100%, että tämä tyttö tulee vasta vappuna!

Neuvola oli eilen ja kaikki arvot yms edelleen loistavasti. Neuvolatäti jaksoi taas jauhaa, että kyllä on ollut helppo raskaus. Niin onkin fyysisesti, kun ei ole vaivan vaivaa, mutta henkisesti alkaa tekemään hieman tiukkaa. Tätä lasta kun on odotettu ja yritetty vuosikaudet niin alkaa olla "hieman" malttamaton olo :ashamed: Eilen illalla oli 1. krt koko raskauden aikana jokin vaiva eli alaselkää särki tunnin verran. Neuvolassa juuri oli täti sanonut, että voi olla merkki alkavasta synnytyksestä, joten koko yön sitten näin unia, että synnytys oli alkamassa ja unessa meni limatulppakin, mutta p:n marjat! Aamulla heräsin klo 9.30 eikä todellakaan ollut limatulppaa tullut :(

minttu mamma: Oikein paljon onnea tytöstä koko perheelle!!!

malttamaton&prinsessa 37+2
 
Joannalle ja Minttu mammalle onnittelut prinsessojen johdosta :flower: =)

Taysissa käyty, kaikki ok, paitsi.. Kohdun suu vielä täysin kiinni, vauva on kyllä kuulemma sentään jo kiinnittynyt tukevasti, pää ei liikahtanutkaan, vaikka lääkäri koitti sitä töniä... Painoarvio oli 3,4 kg ja kaikki muutoinkin hyvin.. Ei auta muu kuin odotella, antoi sentään ajan jo käynnistykseen varmuuden vuoksi, ellei sitä ennen mitään tapahdu, mutta aika on vasta 42+0 eli 16.4.. Jos menee noin pitkälle, mulla hajoaa pää ihan aikuisten oikeasti! :/ Vasta toinen ylipäivä menossa, ja nyt jo ahdistaa |O

Anu:
Ihanaa, että sait sen ajan kuitenkin :hug:

Malttamaton:
Tuttu tunne tuo kärsimättömyys.. Noita alaselkäsärkyjä on ollut täälläkin jo parisen viikkoa, mutta... siihen ne sitten on oikeastaan jäänytkin, jokusia kipeitä supistuksia tuntunut sentään edes, muttei siinä määrin, että olisi tarvinnut edes kuvitella alkavansa kellottelemaan niitä ainokaisia |O

Mutta josko lähtisi raahaamaan tuon koiran ulos, tämä ihana aurinkoinen päivä on mennyt enempi ja vähempi Taysissa istuessa :whistle:

Dooris ja Väinö 40+2
 
Onnittelut Joannan koko perheelle tytöstä :flower: :heart:

anuuu kiva et sait lähetteen :hug:

Tämä mamma taitaa kohta puoleen laitella saunan lämmite ja kömpiä sinne sit :D
Mies lähti yöks ajoon eli töihin. Mut onpaha sit viikonlopun vapaalla :D

Käytiin tänää tilaamassa meidän keittiöön uudet työtasot ja muutamaan laatikkoon uudet sisuskalut, ku ne repsotti jo aika pahasti :whistle: Pitää sit myöhemmin varmaankin kesällä tilata samanlaiset tasot tonne kodinhoitohuoneeseen. Nyt ei oikein anna talous myöten, ku pitää vielä ennen kesää uusia koko taloon nuo rännit ja syöksytorvet.
Mut mukavaa viikonloppua ja ne kellä eräpäivä tullut, ni synnyttämään siitä hus hus ;)

Baby dream ja "Topi" 37+4
 

Yhteistyössä