***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Onnea mussu pojan johdostasta! :heart:
Hysteeriselle onnea vauvan haku reissuun! :hug:

Oyssissa Synnytän minäkin kun sen aika on. Ja minäkin mielen kiinolla odotan missä ja miten sitä joutuu synnyttämään kun on niin täyttä. Uudelleen synnyttäjäthän kotiutetaan jo 42 tunnin päästä synnytyksestä jos kaikki ok.
Toivottavasti tuo pahin ruuhka menis ohi pian.

Sh Ihana masu sinulla! :heart:

(.) Olen saanut nukkua nyt monta yötä hyvin, eikä vesassakaan ole tarvinut käydä joka yö. Tosi ihanaa! Käsikin alkaa olla jo kunossa joten kumma kipu jäi nyt mysteeriksi.

Eipä täällä kumempaa tällä erää
-Taika ja masukki 37+3-

Tässä laittelin vauvan vaatteita hoitopöydän laatikoihin ja aloin miettimään...
Oletteko laittanu ensin 50-56cm vaatteet käyttöön vai heti jo 50-62cm? Kun mulla noita 50-62cm on aika paljon, vaikken ite ole ostanut, saanut tutuilta käytettyjä. Pitäiskö mun nyt kaikki laittaa laatikoihin vai vaan ne 50-56cm ja sit parin kuukauden päästä syntymästä ottaa ne 62cm esille?

Vierailevana tähtenä tääl käyn tuolta toukokuisten puolelta. =) Sellaista ajattelin MUSSU81 kysästä, kun huomasin että olet oulaisissa synnyttänyt ja itsekkin sinne olen menossa että mitä pidit henkilökunnasta ja paikasta?

liinu83 ja möykky 33+4

Hippoliina Mä taisin laittaa 50-68 senttiset jo kaappiin,mut silleen et 68 on siel alimmaisina,et voi sit vaan sitä rataa laittaa pieniä laatikkoon ku tarve vaatii,ois kyl varmaan piisannu 62 asti ku ne on jo ylipursuamis pisteessä :ashamed:

Eilen leivoin pullia niin nyt oli sit sämpylöitten vuoro :p tuolla taikina just kohoamassa,vitsit noi ikkunatkin pitäis kyl pestä,jaksaiskohan sitä viel ton sämpylöitten pyörittelyn jälkeen :/ voi muuten viel jäädä tält keväält pesemättä :ashamed:

Piitsi 40+5

aippa3 veroprosentin alentamiseen sä tarvit viime vuoden (2007) tiedot maksetuista asuntolainan koroista. Ne ainakin. Pankki on varmaan laittanu sulle siitä erillisen paperin, olis ainakin pitänyt! Ja vero.fi sivuilta löydät sen puhelinnumeron! =)

Täällä on taas tapahtunut! Tsemppiä laitokselle lähteneille ja onnea jo vauvautuneille! Ihanaa! :flower: :flower:

Itse vielä piinaisesti yhtenä palana. Öisin ei enää oikein saa nukuttua, maha painaa ja turvotus vaivaa. Ja nivuset kipeinä. Valivali, sitä samaa siis! Ehkä tää jossain välissä päättää ulkoistautua tämä heppu, toivottavasti..... :LOL:

Taika ihan outo tuo sun käsikipu. Jäin miettimään sitä, kun nyt itsellenikin on tullut semmoista. Ihmeellistä puutumisen tunnetta oikeassa kädessä, tuntuu hyvin epämiellyttävältä. Varsinkin öisin. EHkä tääkin tästä menee ohi...niin, sitten kun pääsee mahasta eroon!!! :kieh:

Marika ja heppu rv 38+3 kai........

Mussulle Onnittelut :heart:
Vauvanhakureissuun lähtijöille onnea matkaan :wave:
Faerie ei masennuta!Mennään sitten sunnuntaina potkareita hakemaan,kun vihdoin se eräpäiväkin koittaa!
Puutarhanhoidosta.. ensinnäkin repesin ihan täysin Pulttis: Ja voin sanoa,että kyllä se tallessa varmaan on,mutta näköyhteyttä kun ei saa niin voi pikku järkytys olla ,kun pitkästä aikaa tavataan :LOL: Noo räjähtäähän se joka tapauksessa.Arviosta oon parturoinu.
Viimeeksi ei tullu nimmaria näkyviin,joten laitetaas se tonne alaskin
T:Aina-Ilona & Tiuhti 39+4

terveiset naistenklinikalta
meinasivat sisälle osastolle ottaa mut käynnistykseen jo tänään!!! :eek: kysyi olenko valmistautunut siihen ja vastasin että en :LOL:
*ei ole totta sanon minä*
sitten nauroin että mitä sanoinkaan ja kätilökin nauroi että taitaa jännittää.
tosiaankin :ashamed:

järkyttävän kutinan ja syyhyn syy selvisi. maksa-arvo melkein 500 kun normaali arvo naisilla on muistaakseni alle 40.
viikko sitten arvo oli vielä 100 kieppeillä jossa pyörinytkin tämän raskauden ajan ja alle viikossa noussut melkein 500:aan :/
sappihapot myös melkein 11 joka ei ole normaali sekään..
viikon maksalääkkeet sain ja tasan viikon päästä ens to sairaalaan takaisin, jos arvot samaa luokkaa ottavat mut osastolle heti sisälle.
jotén kätilö pyysi valmistautumaan ensi viikkoon että jään synnyttämään aarretta.
hurjaa :eek: :D :eek:
ei sen vielä pitänyt tulla.
joten täällä tuskin yli mennään. eikä todennäköisesti laskettuunkaan.
ens viikolla käynnin aikana olisi 37+5 täynnä!! vauva oli tänään rv 36+5 jo 3,3kg, joten koon mukaan saa tullakin ulos jo.
siltikin: olen aivan kauhusta jäykkänä. ;)

käyrällekin piirtyi supistuksia aika paljon, mitä en niinkään aina tunne edes.
ja ronski MIES kätilö tonki alapäätä niin paljon että supistellut tunnin ihan kiitettävästi.
joten saas nähdä meneekö edes ensi viikolle vauvantulo?!? :saint:

että sellaista tänne.
olen aivan sekaisin. en tiedä itkenkö vai nauranko- niin paljon "jännittää" :ashamed: :ashamed:

terkut sokeripolilta (eli omaa napaa). soittivat eilen että passaako tutkimuksessa olla opiskelijoita paikalla? sanoin että passaa, joskushan heidänkin on opittava ultraamiset jne. sitten nauratti kun tämä opiskelijapoika oli niin hermostunut että kädet tärisi ultratessa koko ajan. tuumasin että paina vaan anturalla, kyllä mä sanon jos sattuu liikaa. ja samalla sitten opettaja selitti mullekin että mitä mikäkin tarkoittaa.

vauva on nyt kiinnittynyt. vähän vaikea oli saada päästä mittaa, mutta näyttäisi ettei ole ns. sokerivauva tulossa, joilla on vartalon ympärysmitta liian iso päähän nähden. painoarvio nyt 3475g :heart: eli tuon perusteella ei aleta käynnistellä ennen laskettua, ellei mun olo radikaalisti muutu. olo on kyllä kehno mutta kestän tämän.
kohdunkaulaa oli jäljellä enää noin 2cm ja sormelle auki edelleen ollaan. ilmeisesti tuo kohdunkaula on lähes loppuun asti "sisäänkääntynyt" siis tuonne pyllyn puolelle, mutta nyt mulla oli kohdunkaula kääntynyt kokonaan eteenpäin, joka voipi enteillä että piakkoin olisi lähtö. varmaksi lääkäri ei mitään lupaillut mutta sanoi että tuskin tässä enää kauaa mene, hyvin epätodennäköistä että laskettuun asti ainakaan. mutta edelleen korostan sitä että vaikka mitään muutoksia ei olisi alapäässä tapahtunut, synnytys voi käynnistyä milloin vaan. tai paikat voi olla kuinka valmiit tahansa ja silti menee yliaikaiseksi. itelle vaan tuli kyllä hyvä mieli kun lääkärikin tuumasi että ei kauaa varmaan mene...

pissa puhdas, paineet ok. vauva on nyt kääntänyt kylkeä, mitä hoitsu ihmetteli kun en ollut huomannut. mulla on kyllä ollut "mahanpuruja" jotka luokiteltiin yhdessä supistuksiksi jo vuorokauden, että ei ihme jos en ole huomannut.

tänään tulee kaveri muksuineen käymään, saa tyttökin vähän seuraa :heart:

Täällä myös vieraileva tähti! :wave: Alkoi kiinnostaa teidän keskustelu vyöhyketerapiasta käynnistäjänä, eli te joilla on kokemusta, riittääkö hoidoksi ns.tavallinen jalkojen hoito vai onko "käynnistyshoito" jotenki erilainen? Koskaan aiemmin en oo käyny... Vieläkö muuten huolitte uusia mukaan jos saisin tällä konstilla itseni soluttauduttua joukkoonne?! :) Alusta asti oon taustaillu päivittäin ja nyt useammanki kerran päivässä huomaan hiipiväni koneelle... :LOL: Mieskin aina kyselee et onko huhtikuisista lähteny porukkaa synnyttämään!
Olen siis kotirouvana kahdelle tytölle (3v9kk ja 1v9kk) ja toivon mukaan kohta syntyvälle pojalle (la 16.4) Jos siis huolitte mukaan, olen valmis jakamaan osan muhkeasta (+20kg...)
olemuksestani! :)

RouvaP ja poika rv 38+1

Aippa3 verottajalle arvio vuoden tuloista, jo tulleet rahat ja paljo niistä on mennyt veroja sekä pankin verkkopankista löytyvä tieto tän vuoden lainanlyhennyksistä - tai siis koroista.
ja sähän saat sen uuden kortin ihan vaan soittamalla verotoimistoon, numero löytyy sivulta vero.fi

Hippoliina mä en oo ees pessyt vielä 60 senttisiä, vain 50 ja 56 on pestynä ja kaapissa. En oo siis ees vielä hoitopöydälle niitä saanut.. Meillä ainaki toi esikoinen käytti 60senttisiä ja isompia vasta kesällä ja syntyi siis 12.4 joten en nää syytä vielä laittaa valmiiksi... Ristiäisissä 2kk iässä meni vielä hyvin 56 senttiset. Tietty jos kestovaippoja käyttää niin voi joutua aiemmin siirtymään isoihin kokoihin että vaippa mahtuu.

Pulttiksellaki jännät paikat! Vai meinas ne sut heti sisään ottaa! :D

v.raaputin tehäänkö diili, mennään lauantaina illalla synnyttään niin et sunnuntain puolella yöllä vois syntyä muksut? sit yhteinen kahden hengen huone osastolta niin on juttukaveria! :D

Terve!
Yhtenä kappaleena olen. Ma-Ti yön olin sairaalassa, supisteli 2min.välein oikein napakasti ja sitten...NE LOPPU!!!! Tilanne nyt se, että kohdunsuu 4cm auki ja kohdunkaulasta reunat jäljellä...saa nähdä kerkeenkö sairaalaan synnyttämään...kaksi edellistä kun ollut syöksysynnytyksiä...Pelottaa ihan kauheasti :|

Tänään neuvola: Paino oli noussut 525g/viikko mut edelleen -2,5kg lähtöpainosta.
muuten kaikki ok...

SähköhellaElla 37+5 ja peloissaan kuin apina

Taustailija täällä, moikka! Olen jo alusta asti lueskellut varmaankin päivittäin teidän kuulumisianne, mutta en vain ole itse innostunut kirjoittamaan.

Nyt loppumetreillä (37+6) ajattelin kuitenkin ottaa osaa keskusteluun, sillä ainakin Marika ja Taika ovat ihmetelleet käsikipua. Myös mulla on oikeassa kädessä puutumisen tunnetta, yleensä keskisormessa ja nimettömässä. Terkkari sanoi, että se on hyvin yleistä ja saattaapa jopa koko käsi puutua. Johtuu jostain hermopinteestä ja yleensä siis nimenomaan oikea käsi puutuu. Mutta onneksemme kyse on täysin vaarattomasta jutusta - joskin vähän ikävästä.

Moni on jo saanut vauvelin kotiin asti. Onnea kaikille teille! :flower:

Itselläni ei vielä ole synnytyksen merkkejä ilmassa, mutta lapsi on kyllä jo laskeutunut. Pää vielä pyörii kovastikin, joten kiinnittymistä ei käsittääkseni ole tapahtunut.

Olikohan se Kalenteri, joka on lähdössä synnyttämään Hyvinkäälle. Myös me aiomme suunnata sinnepäin. Synnytysvalmennuksessa (n. kuukausi sitten) meille sanottiin, että remontti valmistunee huhtikuun puolivälissä. Toivottavasti emme joudu tositoimiin sähkömiesten ja maalareiden piirittäminä =)

Jos vielä pääsen listoille mukaan, niin esikoisemme la on 18.4. ja Hyvinkää siis määränpäänä.

tantuu ja pikkulyyli 37+6

anu mä just tuossa miehelle nauroin että kai me sitten soitellaan toisillemme ja otetaan kimppakyyti synnärille. tosin huomenna ois aika hyvä päivämäärä syntyä, 4.4.08 :D passaisko se sulle?

Sähköhellaella miten ihmeessä ne oikeasti uskalsi sut päästää kotiin? mä oisin varmaan vaatinut oksitosiinia tvs tuossa tilanteessa kun syöksyjä takana...

No heippa jälleen;-)

Aippa3:
www.vero.fi sivulta löydät laskurin veroprosentin laskemiseksi, siitä selviää ainakin, mitkä kaikki asiat kysyvät veroprosenttia muutettaessa, sekä pystyy helposti itsekin tarkistamaan, mikä olisi uusi tuleva prosentti :)

Soittivat hetki sitten Taysista; pääsen jo huomenna iltapäivästä kontrolliin =) Kiva, tuskin suostuvat käynnistämään (vaikka kaikkeni tulen taatusti tekemään sen eteen:), mutta saa ainakin järjellisen kokoarvion, sekä näkee muutenkin, että kaikki ok =) Osaako joku antaa vinkkejä, voiko tuota käynnistykseen pääsemistä mitenkään itse edesauttaa.. ? Mä oon niin tyytyväinen :hug:

Ihanaa, aurinko alkaa paistamaan, taidan köyttää koiran pihaan ja mennä lukemaan uutta seiskaa, eihän sitä muuten pysy "ajan hermoilla" mukana :LOL:

Dooris ja Väinö 40+1

Hei tantuu ja tervetuloa joukkoon! Lisäilin sinut listalle.

Pitäisi vielä viimeisiä kouluhommia tehdä, mutta jostain kumman syystä roikun vain täällä netissä. Sais joku pistää meiltä piuhat poikki vähäksi aikaa. :LOL: :LOL:

Pulttis mullakin oli "hieman" kovakourainen lääkäri ku pari viikkoa sitte polilla kävin ja ainoa mitä sai mulla aikaseks ni loppupäivän supparit,jotka yöksi hiipuivat :headwall: mut toivottavasti sulla ois parempi tuuri =)

Tantuu tervetuloa joukkoon :wave:

SähköhellaElla outoa on et ne sut kotiin sieltä vielä laittoivat :/ mä en ois varmaan suostunut lähtemään vaan oisin majoittautunut sairaalaan :)

Nyt olis sämpylät paistettu ja yks ikkuna pesty :LOL: pitäs vissii mennä jatkamaan,mut ku toi puhelin on taas pirissy kiitettävästi ni en oo ku kädet ehtiny kastelee ku oon saanu taas kuivata ja vastata ni ei se oikein edisty :( Ukkokin just soitteli et on menos ensiavussa käymään ku oli tippunu telineiltä ja nyt jalka paskana :/ ei kai se kovin pahasti voi olla menny ku ite kuitenki autolla ajaa,mut ku en saanu siit oikein selvää ku pätki puhelu taas ihan mahottomasti :|

Neuvolassa käyty, kaikki kunnossa.
rv 37+2
paino +660gr/vko, vähän tullut turvotusta, ja ehkä syötyäkin liikaa :ashamed:
rr129/84 enemmän kuin koskaan aiemmin, menin kyllä kävellen
pisu kunnossa
sf34
rt
syke+130
liikkeet ++

Kokoarviota kyselin, mutta kun ei ollut normaaliterkka vaan lastenpuolen täti, niin ei oikeen osannut arvoida. Sanoi, että normaalikokoiselta vaikuttaa, n3500gr jos menis loppuun asti, mutta kyllä varoitteli että eipä hän oikein tiedä. Mulla on kyllä muutenkin aina nuo kokoarviot menneet alakanttiin, niin että ei kai auta muuta kuin odotella. Mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ollut. Ei ole vielä lapsi laskeutunut. No mutta eihän mulla kyllä koskaan ennenkään... Seuraavan ajan sain 38+6, mikä on just se päivä kun kuopus syntyi, saas nähdä oliko viimeinen neukkakerta tänään, jännää!

Puella ja Kompiainen

Dooris eipä kai sitä voi paljo ite vaikuttaa siihe käynnistykseen, ellei sit oo ihan henkisesti poikki... Mut ei kai sitä perusterve ihminen ees osaa esittää niin rikkinäistä et menis läpi. MUTTA toivotaan että sisätutkimus tekis temput (mulla TAYSissa kans viimeks kovakätinen ja supistelut alkoi sillä vaikka aamuksi käynnistys silti tarvittiinkin). Ja on se kiva päästä ultraan...

SähköhellaElla sun tilassa vaatisin osastolle ottamista ja käynnistelyä, ees hellää semmoista - tyyliin sisätutkimus kunnon ronklauksella tms.

Toivotaan et Piitsin miehellä ei pahasti jalka mennyt..

raaputin, sopis kai se huominenkin. miehelle sopis kuulemma mut ite jotenki ajattelin et jos vasta viikonloppuna.. mistä lie moinen.. kirppikselle tahtoisin ja olis kiva et poika pääsis isänsä kans vauvauintiin (hassu sanoo vieläki vauvauinniksi mut sillä nimellä se on, tai siis jatkoryhmä mut vauva silti).
..me voidaan noukkii teidät siitä puolesta matkasta kyyttiin ku autolla ollaan matkassa kuitenki! ei tarvis taksia tilata! :D

niin ja tantuu tervetuloa sullekin!

Tantuu, Marika ja Taika, sama täällä. Kädet puutuu omituisesti ja nolottaa ihan julkisilla paikoilla, kun kädet on turvonneet, punaiset ja vaan rystysten kohdilta valkoiset..jipii.

Tuima ja PikkuNöpönen, täälläkin ihan samanlaisia "limaoireita".. ajattelin ensin, että onko tulehdus iskenyt, mutta eipä sitten kai. Käytän silti aina välillä maitohappobakteerikapseleita ph-tasapainon ylläpitämiseksi, kun taipumusta tulehduksiin on.

Otan osaa Pulttis, se on ihan kamalaa kun ronski mies tekee sisätutkimuksen.. Mulla oli viimeksi myös sama juttu ja jouduin korottamaan ääntäni ja eihän siitä sitten mitään tullutkaan :D
Eilinen ÄPKL sen sijaan meni ihan hyvin ja oli oikein mukava naislääkäri, joka vielä kysyi haluanko sisätutkimuksen. Vastasin kiitos ei ja nainen totesi, että eipä siitä mitään hyötyä olekaan, varsinkaan mun tilanteessa kun ihan muita juttuja syynätään. Meidän vauveli on vasta 2.7kg, about keskikäyrällä. Itse olen kylläkin tosi lyhyt, häthätää 160cm, että mulle kuulemma ihan soppelin kokoinen vauva.

Ja menkkajuilimisista lääkäri sanoi, että on hyvä, jos niitä tulee, kypsyttää kohdun sisäsuuta. Että tervetuloa juilimiset tänne vaan!

MB 38+5

Moikka!

Olipa taas tekstiä tullut. :) Tervetuloa RouvaPannunen ja Tantuu. Vielä ehtii ja mahtuu! =) Tantuu, minäpä se hyvinkin olen Hyvinkäälle menossa (tai siis täällä asun myös), kiitos remonttitiedoista! Toivotaan, että ainakin sulla on sitten jo inhimilliset olot sinne päästessäsi, itse haluaisin sinne päästä mahdollisimman pian, vaikka vähemmänkin inhimillisiin oloihin... :p

Pulttis, sullapa on jännät paikat! Ihanaa varmasti tietää, että ei tarvitse ainakaan yli eräpäivän kärvistellä. =)

Ja omaa napaa: Mulla ollut tänään kumma olo, siis vähän etovaa oloa edelleenkin, ja lisäksi huimausta, heikotusta ja vilunväreitä :| Verenpainetta mittasin huvikseni, matala se on edelleenkin, oliko 109/59. Kuitenkin tuo on mulle hyvin tyypillistä enkä siksi uskoisi, että huimaus johtuu siitä. Toisaalta mistä sitten? En ole kuullut, että se nyt olisi mikään synnytyksen käynnistymisen merkkikään, valitettavasti. Hb:ta ei eilen neuvolassa mitattu eikä ole itse asiassa moneen kertaan mitattu, mutta sekin voi olla matala, kun viime mittauksella oli 114. Jos liittyy siihen? Sit vein sen vuorokausikeruun terveyskeskukseen, viimeksi mulle urputettiin liian pienestä määrästä (700 ml), ja nyt sain kokoon "peräti" 800 ml :| Siis varmaan ketoaineet ainakin koholla, mutta oon kyllä yrittänyt juoda. Tonkka on varmaan 3-litrainen, ja multa kysyttiin viimeksi, riittääkö varmasti yksi tonkka ja lykkäsivät varuulta toisen mukaan. :LOL: Väsyttänyt on myös paljon. Eilen olin kahdeksan aikaan illalla ihan sippi, ja pääsin nukkumaan yhdeksään mennessä, mies hoiti esikoisen nukkumaan. :) Aamulla vaan olin jotenkin yhtä uupunut...

Niin joo SähköhellaElla, mäkin ihmettelen, että sut on kotiin lykätty ihmettelemään, kun kerran edelliset synnytykset ovat olleet nopeita. Muakin kiinnostaa, miten kaukana tuo sairaala teistä sijaitsee, ihanko tien toisella puolella vai? :eek:

Kalenteri ja Paapau 39 + 6

Yhteistyössä