***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Perjantaita kaikille!

Tänään aamulla olin myös sokerinrasituksessa. Lieju meni ihmeen hyvin alas ja pääsin vaatevarastoon lepäilemään ja lukemaan kirjaa. Kaksi tuntia meni tosi nopeesti hömppäkirjaa lukiessa. Vastauksia saan soitella maanantaina.

Millä viikoilla teillä alkaa nää perhevalmennukset??? Mulle ei oo vielä tiedotettu ollenkaan ja tosiaan ma soittelen th:lle ja kyselen seuraavaa aikaa. Aika paljon vaihtelee käytännöt ihan Helsingin sisällä ja koko maassa. Oliko täällä ketään Etelä-Helsingin alueelta?

Nyt taidan mennä pötkölle sohvalle ja kattoo töllötintä.

Hjördis 27 tasan

 
Moikka!

Mitähän kaikkea...

Kiitoksia hirveästi Huvikummun vääpelille, kun otit puheeksi tuon vakuutuksen. Tänään oli meillä viimeinen päivä saada tulokkaalle tuo vakuutus haettua, olisi unohtunut muuten totaalisesti ja jälkeenpäin olisi harmittanut! Onneksi tulit maininneeksi :flower: :flower: :flower:

Vuotaraaputin, meillä oli kanssa tuo sylkitesti tänään pojalla. Stressaan ihan älyttömästi tietoa siitä, mikä on tulos. Niin kuin ehkä ootte huomanneet, nuo hammasjutut on mulle tosi pelon- ja stressinaihe kaiken kaikkiaan. Meillä makeaa on kuitenkin mätetty reilusti, sylkikontaktia sen sijaan on ainakin kaikin voimin yritetty vältellä... Ja eiköhän poika taas eilen onnistunut kolauttamaan kitaansa johonkin, taas saman hampaan kohdalta ikenestä tuli vähän verta kuin viikkoa aikaisemmin, mutta ei mitään heiluntaa havaittavissa. Hammashoitaja ei nähnyt siinä mitään mutta sanoi, että voi olla hyvä käydä lääkärillä ihan siksi, jos myöhemmin jotain ilmenee (vakuutusasiat). Kyllä sen arvaan, mutta jos noin olisi, rahalla kai selvittäisiin, ja mulle on oikeasti niin vaikea juttu hammaslääkäriin meno, etten kyllä mieluusti menisi. Joka tapauksessa mua ihan heikottaa, kun ajattelenkin noita hammasasioita :/

Onnea Joannalle tyttötiedoista!

Näin Kalenteri ja Paapau tasaviikoin 27 =)
 
malttamaton kiva kuulla, että se Philipsin itkuhälytin vaikuttaa hyvältä! Taidankin yrittää katsella lähipäivinä, jos sitä löytyisi alennusmyynneistä. Kiitos muillekin kommenteista =)

Tilsu onnea hyvästä vaunuvalinnasta - ainakin täällä vierashuoneen nurkassa seistessään nuo Teutonia Prestiget toimivat mainiosti, toivottavasti myös tositilanteessa :D

Hjördis asun Haagassa ja kävin tänään juuri neuvolassa, sovittiin että mennään maaliskuussa vasta perhevalmennukseen kun la on kuitenkin vasta huhtikuun loppupuolella. Helmikuussakin oltaisiin päästy jos itse oltaisiin haluttu. Sitten pitää vielä soitella NKL:stä erikseen tutustumiskäynti/valmennus, sinne voisi kuulemma soitella jo helmikuulla koska on aika varattua.

Neuvolassa kaikki vaikutti hyvältä, vauvan sydän jumputti ihan niin kuin pitääkin ja paino on noussut sopivasti. Ja sairaslomailu on aika mukavaa, olen nukkunut melkein 12h/vrk...
 
Plääh! Kirjotin pitkät pätkät ja kadotin taivaan tuuliin...
Enpä pitkään aikaan oo käynyt kirjottelemassakaan, lukemassa kuitenkin silloin tällöin.

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! :flower:

Lomat pidetty ja ekaa päivää tänään töissä, ei jaksa yhtään napata...

Täällä supistelut jatkuu, mutta kohdunsuulla tilanne ennallaan: Kohdun ulkosuu sormelle auki, joka kuulemma ihan normaalia uudelleen synnyttäjällä. Unettomuus vaan ruvennut vaivaamaan. Viime yönäkin nukuin vaan tunnin. Osa tosin varmaan meni viime yönä stressaamisen piikkiin, kun lomaltapaluu oli edessä. Ihme, ettei vieläkään väsytä, ei vissiin oo kerennyt, kun töissä kiirettä pukkaa loman jäljiltä. Onko muilla unettomuutta? En tiedä, mistä tää johtuu. Ei vaan oo yhtäkään hyvää asentoa, aina joku paikka kolottaa. Vanhuus varmaa iskenyt.

Vauvan kääntymisestä: Taitaa olla niin, että aika loppuviikoillekin voi mennä vauvan kääntyminen oikeaan asentoon. Ainakin näin olen kuullut/lukenut. Mulla ainakin toukka heittää vielä jatkuvasti volttia. Liikkeet tuntuu ympäri mahaa ja kovin tuntuvatkin :D .

Pitäkää meille peukkuja! Ollaan pitkään haettu isompaa asuntoa ja nyt ois yks tiedossa. Toivottavasti saatais se! Jouduttais tosin vaihtaa aluetta ja lapset koulua, mutta ei sille kyllä nyt mitään voi.

Lilja (27+2)
 
Sain ajan äitiyspolille tiistaiksi.
Yllättävän nopeasti sieltä soittivat, kun eilen laitettiin lähete.

Niin ja aiemmassa viestissä unohtui kiittää tilsua uudesta pinosta, siispä kiitokset :flower:
 
Onnittelut kaikille jotka olivat omalta osiltaan hyviä uutisia saanneet... :flower: :D

Mulla olisi se 4d ultra 14.1 eli vielä puolitoista viikkoa pitäisi malttaa odottaa... Sitten heti 17.1 olisi se neuvolalääkärillä käynti...

Ens viikko on onneksi töitten suhteen hiljasempi.. On jopa 3 vapaata viikon aikana, nyt kun on menty yhdellä vapaalla per viikko.. Hyvä vain on nimittäin nyt alkanut närästämään todella paljon... Ja sitten tänään sekä eilen iltapäivällä on tuolla ylämahassa oikealla puolella tuntunut sellaista "viiltävää kipua", heti kun on hetken paikallaan tekemättä mitään niin helpottaa mutta kun lähtee taas liikkeelle kipu jatkuu.. Onhan normaalia tuollainen ? Liitos/kasvukipuja vai ? Muilla ?

Mulla on tullut nyt sellainen kyllästynyt olo tähän koko raskauteen aina välillä.. :ashamed: Varsinkin töissä monesti alkaa ärsyttämään, kun ei meinaa pystyä kumartua samalla tavalla, nostaa astioita, mahtua pöytien/penkkien väliin tarjoilemaan jne.. Ja tästähän se vaan ns. pahenee eli maha suurenee... Saas nähä miten tuon työn teon kanssa sitten pitemmän päälle.. Eihän sitä enää pääse lähellekkään asiakkaita lautasten kanssa.. :kieh: ;)

Mutta nyt käyn laittamassa linkouksen pyykkikoneeseen ja sitten hetkeksi pötkölle sohvalle... :wave:
 
Niin siitä piti vielä kysyä, että Onko muita joilla ei vauvan liikkeitä vieläkään tunnu koko ajan ? Kyllä niitä joka päivä tuntuu mutta ovat vieläkin välillä vain sellaisia kevyitä tönäisyjä alamahassa silloin tällöin.. Onkohan vauva vaan täällä meillä niin paljon rauhallisempi kuin teillä muilla vai mistähän mahtaa johtua ? Aina kun teidän noita kertomuksia mahtavista liikkeistä jotka tuntuu koko ajan siellä ja täällä lukee niin rupeaa vaan mieltä asia vaivaan ja kaipa sitä pelkää ettei sitten kumminkaan kaikki olisi kunnossa... Viikkoja nyt on kasassa 24+3 ja ensimmäinen tulossa..
 
Sokerirasituksessa olin minäkin tänään. Kyllä sen syömättä olon vielä kesti, mutta kun ei saanut aamulla ja yöllä vessakäynnillä mitään juoda, niin se tuntui vähän ikävältä. Sokerilitku oli pahaa, mutta meni alas ja verikokeetkin saatiin otettua. Onneksi terveyskeskuksen aulassa oli telkkari, niin mukana ollut poikakin sai koko ajan kulumaan lastenohjelmia katsellen. Tulokset saan soittaa maanantaina.

Sofku ei minullakaan niitä liikkeitä tunnu koko ajan. Eiliseen mennessä vuorokaudessa on ollut aina n. 5 tuokiota kun liikkeitä on selvästi tuntunut. Parhaiten illalla tv:tä katsellessa ja nukkumaanmennessä kun olen mennyt kyljelleen makaamaan. Eilen vauveli taisi kääntyä ehkä raivotilaan, ainakin sen jälkeen liikkeet ovat tuntuneet ihan mahan yläosassa ja jotenkin voimistuneet. Saatko sinä liikkeitä tulemaan, kun soitat musiikkia tai taputtelet ja juttelet mahalle? Silloin alkaa ainakin minulla mahassa meininki. Välillä soittelen soittarasiaa mahan päällä ja se saa aina vauvan reagoimaan.

Vielä olisi viimeinen lomaviikonloppu ja maanantaina sitten taas töihin.
Jaksellaan! :)

Delfiini, 27+3
 
Onnittelut hyvistä uutisista niille jotka niitä ovat saaneet!

Sellaista ajattelin teiltä muilta kysäistä, että mikä teidän oma sykkeenne on näin raskausaikana? Mulla neuvolassa näyttää aina yli 90, kotona kun mittailen on aina vähän vähemmän, koskaan ei ole neuvolan täti siihen mitään sanonut mutta minusta tuo syke on aika korkea.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Tiitsu mulla on syke jo ennen raskautta ollut tuota 90 luokkaa, siis ihan ilman mitään rehkimisiä. Neuvolassa tänään näytti 109, mutta siihenkin täti vain totesi, että sulla nyt on tuollainen (kun sanoin, että se on normaalistikin korkea). Ilmeisesti pikkasen kuitenkin siis mittaus ja neuvola jännittää niin nousee entisestään. Onhan se korkea syke, mutta mulle on sanottu, että niin kauan kun ei pahalta tunnu, niin ei sille mitään aleta tekemäänkään. Kävin minä jotain vuosi sitten sydänfilmissäkin, mutta ei mitään poikkeavaa havaittu.
 
Niinpä niin...vierähtänyt on aikaa sitten viime kerrasta :| . Meillä on ollut nettipimento kotona varmaan viimeiset kaks kuukautta, kun ei oo kunnolla toiminut tuo langaton yhteys. Nytkin on miehen työkone käytössä, kun omasta netistä ei oo tietoakaan :kieh: . On kyllä mies luvannut parannusta edestullen.

Noh, tänne asti on tultu ilman mitään isompia ongelmia. Kontrollikäynnit on edessä äippäpolilla jahka aika tulee. Verenpaineet heittelee, sairaslomalla oon ollut jo useampaan otteeseen, supisteleekin. Muutoin kait ihan ok olo :) .

Rakenneultrassa lääkäri totesi sukupuoleksi pojan (lupasi sanoa, jos näkee), ihan niin kuin ollaan toivottukin kahden tytön perään, kun on kuitenkin viimeinen lapsi tulolla meille. Sterilisaatiopaperitkin on jo täytetty valmiiksi.

Synnytystapahan on sitten sektio, ja ilmeisesti viikolla 37 tasan eli sehän olisi sitten viikko 13. Mutta annanpa vielä ajan kulua, mikäänhän ei ole vielä varmaa. Kuhan hyvin nyt muuten menisi sinne asti.

Nyt taas sopii toivoa, että itsekin enemmän nettaileen pääsisi. Kaikille oikein mukavaa alkuvuotta!! :wave:

T: Hämy 25+4
 
Tiitsu, mua jännittää se mittaaminen aina niin että verenpaineet ja syke on huippukorkeat neuvolassa/TAYSissa. mutta kotona ovat ok.

sofku, älä huoli :hug: jotkut vauvat on rauhallisempia mahassa, ei meidänkään esikoinen edes kauheasti potkinut näillä viikoilla. tämä taas on jyskännyt alusta lähtien hurjana. mutta jos liikkeitä kuitenkin tuntuu niin en huolestuisi :heart:
niin ja ne kivutkin on ihan normaalia, kohtu joko kasvaa tai liitokset venyy. ittellä esikoisessa liitoskivut tuntui siltä kun olisi puukkoa käännelty, nyt on tuntunut valtava paine/jomotus nivusissa ja hävyssä, välillä tulee mieleen että hulahtaa poika jo pihalle... hyvä tukivyö auttaa aika paljon liitoskipuihin, varsinkin jos joutuu pidemmän aikaa olemaan jaloillaan.
itekin tänään kävin pitkän reissun hoitamassa asioita ja tukivyö on auttanut niin, että nyt pystyn illallakin kävelemään, ilman vyötä makaisin lahnana ja valittaisin.
 
Sofkulle noista liikkeistä, että miun esikoinen oli jalkapalloilija masussa, samoin kuin tämä kolmas. Maha heiluu ja huojuu kun tenava siellä telmii.. Keskimmäinen taas oli rauhallinen ja on edelleen (1v 5kk). Istukka oli etuseinässä ja rauhallinen lapsi, niin liikkeetkin oli tosi vaimeat, hädin tuskin mieskään niitä tunsi. Eli on varmasti normaalia, jos on erilaisia "vahvuuksia" noissa liikkeiden tuntemisessa.


Sokerirasituskokeessa
kävin tänään. Juotuani glukoosin, tuli aivan kamala ällö olo ja kylmä hiki päälle. Toivottavasti ei ole paha merkki sokeriongelmista (äidilläni on diabetes..). Jouduin sängylle makoilemaan toiseksi tunniksi ja nukahdinkin sinne.. :ashamed: No tulipahan levättyä ainakin hetki. Maanantaina tulee tulokset noista.

Kivuista ja tuntemuksista elikäs minulla edellisessä synnytyksessä vaurioitunut häpyliitos on nyt vaivannut parin kk:n ajan. On pirskatin kipeä, ponnistelut, nostelut, kävely, rappuset jne koskee ihan kamalasti ja jos on rankka päivä takana, niin se kostautuu häpyliitos kipuna. Lisäksi minulla vetää heti jaloista suonta, kun venytän ne "pitkiksi". Ei kivaa sekään. Myös erilaisia mahakipuja ja vaivoja on ollut, ehkä vähemmän kuin edellisissä raskauksissa, mut on varmaan jo niin venyttyny maha, ettei voi paljon enempää paikat siellä venyä.

Meillä masuvauva on ollut pitkään perätilassa ja nyt yksi päivä selkeästi tai siis yö hän kääntyi. Oli nimittäin oikeesti MAHA KIPEÄ siitä käännöksestä ja heti sen jälkeen alkoivat potkut tuntua navan korkeuksilla ja ylempänä, tänne asti ovat tuntuneet vain ihan alhaalla.

Heili
 
Huomenta jälleen täältäkin;-)

Tuo sijaisen harjoittelemaan tulo häiritsee pahasti suhdetoimintaa, päivisin kun ei oikein ilkeä enää koko aikaa netissä roikkumaan :LOL: No, enää 19 aamua jäljellä, joten olkoon menneeksi, sitten onkin hetki pelkkää aikaa, kunnes tämä käärö tästä "ulostautuu" =)

Olin myöskin eilen sokerirasituskokeessa, meillä monilla näytti olevan sama ohjelma sen suhteen :hug: Ei tuo litku oikeastaan edes pahaa ollut, ja aikakin kului mukavasti kirjaa lukiessa, tosin tuo viimeinen puolituntinen oli vähän tuskaista, kun nuo penkin olivat vähän kovan sorttiset, eikä edes nämä omat vaivalla rakennetut istumalihaspehmusteet paljon tilannetta helpottaneet... No, johan alkoi taas hymyilyttää, kun töihin pääsin, niin kello oli jo 11, eli olikin sitten enää 4,5 tuntia töitä jäljellä :LOL: Keskiviikkona on sitten neuvolalääkäri, siellä kuulee tulokset, tosin pahaa pelkään, siksi hainkin pakkaseen taas pari litraa jäätelöä yms... että ehtii tankkaamaan, ennen kuin tuo todennäköinen dietti alkaa :whistle:

Potkuista ollut puhetta. Joulun korvilla tuntui, että mahassa asuu sekä nyrkkeilijä että jalkapalloilija, nyt ollut vähän rauhallisempaa, innostuiko sitten tuosta syödystä suklaamäärästä--- :LOL: Potkuja kyllä tuntuu, mutta nyt huomattavasti rauhallisempaan tahtiin jysähtelee...

Meilläkin koira varmaan alkaa aavistelemaan jotain, on kaamean huomionkipeä, koko ajan pitäisi halailla ja seuraa kaikkialle.. Muutaman kerran tökkinyt kuonolla mahaa siihen malliin, ettei kaikki hänen mielestään ole kuten pitäisi... No, onneksi tuo rakastaa lapsia, joten vielä ainakin usko korkealla, että tästä hyvä tulee...

Mutta ihanaa ja toivottavasti vaihteeksi aurinkoistakin viikonloppua kaikille teille ihanille immeisille toivotellen

Dooris ja Väinö 27+3
 
Hyvää huomenta!

Sofku, mullaki on rauhallisempi kaveri masussa. Liikkeet kyllä tuntuu muttei voimakkaasti eikä jatkuvasti. Mutta kun liikkeitä kerran tuntuu, en ole huolissani. :hug:

Eilen menin viiden vapaan jälkeen aamuvuoroon, ja kyllä jouduinki kaaoksen keskelle. Sieltä oli kaks työntekijää pois, ja osaston kuormitusprosentti pitkästi yli sata. Oon siis keuhkosairauksien osastolla töissä sairaanhoitajana. No ei muu auttanu ku yrittää tutustua potilaisiin. Kierrolla lääkäri päätti kotiuttaa mun potilaista viis, ja kaikille piti jatkohoitopaikka järjestää. Sama tilanne oli jokaisessa tk:ssa johon soitin.. Koko päivä oli juoksemista ja puhelimeen vastaamista ja todella sairaiden potilaiden hoitamista. Kyllä meinas taas usko loppua. Tänään taas iltavuoroon ja huomenna aamuun. Sit viikon katko määräyskirjassa eli viikon loma tiedossa. Sitä odotellessa..

Eilen taas meinas selkä pettää. Itkin koko illan kun mikään asento ei tunnu hyvältä. En pääse työvuoron jälkeen omin avuin edes sängystä ylös, puhumattakaan autosta. Maanantaina neuvola, pitää ottaa tämä kyllä esille. Onko täällä muita joita vaivaa kovat selkäkivut työpäivän jälkeen? Toki nyt on niin kiireistä töissä ettei aina edes syömään ehdi, saati istumaan.

Taas tuli omaa napaa.. :ashamed:
Hyvää viikonloppua teille ihanille äiteille ja masuasukeille! :hug:

sh07 rv 24+2 (piti ihan tarkistaa)
 
tervehdys kaikille,
Enpä ole piitkään aikaan kirjottanut. Mua riipii kauhee flunssa ja tänään ois äiteen 50-vuotisjuhlat :/
Nyt huomaa töissä, et selkään sattuu ja muutama epämiellyttävä supistuskin on tullut, kun asiakkaita joutuu nostelemaan ja meillä kun aina ollaan yksin vuorossa, mutta ei antais luonne periks hakee saikkuakaan :headwall:
Mullahan ei ole ollut kun alkuraskauden ultra ja ainoaksi se taitaa jäädäkkin..

Potkut tuntuu välillä vahvemmin, välillä heikommin ja tuonne alamahaan ne kaikki melkein sijoittuu. Raskauspahoinvointia ei ole ollut(ekassa raskaudessa oli 16vk ja tokassa koko raskaus) Olo on muutenkin ihmeellisen hyvä, ei oikeen edes siltä tunnu, että raskaana olisin :ashamed:

Omasta sykkeestä: Mulla on ollut aina korkea syke 80-100, eikä siitä kukaan ole koskaan mitään maininnut.

Mutta hyvät päivänjatkot kaikille!

T: SähköhellaElla ja masuasukki rv25
 
Nyt on paljon parempi mieli, kiitos teidän... Kyllähän tässä kerkeää vielä varmasti niitä liikkeitä tuntemaan ihan tarpeeksi... :D Ja tietystihän kaikki tuolla masussa on kunnossa kun liikkeitä tuntuu kumminkin.. On tuo doppleri ollut kyllä ehkä paras ostos pitkiin aikoihin, ilman sitä olisin varmaan menettänyt järkeni jo miljoona kertaa... Oon nyt pari kertaa huomannut että kun olen sillä aloittanut kuuntelun niin vauva on ruvennut melskaamaan mahassa heti enemmän.. :p Siis niin että ne liikkeet on ruvennut myös tuntumaan heti... Delfiini en ole erityisemmin koettanut musiikkia suunnata mahaan, pitää yrittää... On varmaan tottunut meluun jo niin hyvin ettei pelkkään puheeseen ainakaan reagoi erityisemmin..

Nyt ollaan sitten alettu miehen kanssa kutsumaan tuota maha-asukkia Tytsiksi, johtuen ihan siitä mitä kätilö silloin ultrassa sanoi sukupuolesta... Eli nyt meilläkin on sitten se tekonimi... ;)

Eipäs siinä, töihin pitäisi kohta lähteä.. Sitä ennen vaan on syötävä jotain.. Eli :wave:
 
Sofku, lohduttelen sua kans liikkeiden vähyydellä! Itsellä nimittäin sama juttu ja aika ajoin huolissani. Aamusin herätessäni tuntuu etten saa päivää kunnolla käyntiin ennenku potkuja alkaa tuntumaan. Meillä vauva potkiskelee milloin minnekin, mutta ne eivät millään tavalla satu. Enemmänkin on sellaista hytinää ja tutinaa kuin teräviä potkuja. Itse koitan olla rauhallinen liikkeiden kanssa ja toivoa vaan että rauhallisuus jatkuisi syntymän jälkeenkin =)) Minä ja mieheni ku ollaan kaukana rauhallisestä. ;)
eli elä huoli! Kyselin muuten sulta joku aika sitten että missä päin nykyään asustelet ja ootko käyny mitä kouluja kokkolassa? Taisi mennä vastaukset ohi.. =(

Minä + Voice 27+6 (hui ko paljo jo viikkoja)
 
Shop till you drop! kuvaa hyvin meidän Riikan matkaa. B)

Hyvin minä mahani kanssa jaksoin äitin ja siskon mukana. Jopa pissikäynneissä hävisin siskolleni ja vitsailinki et hän on sijaisraskaana mun puolesta. Mul oli päivät tukivyö päällä eikä tullut ees selkä kipeäksi.

Oli Riikassa kyllä ihania vauvanvaatteitakin, kun löysi oikeat kaupat! Paikallisissa oli tosiaan niitä frotee-tyyppisiä.. MUTTA kun oltiin kauempana taxilla semmosessa isossa ostoskeskuksessa mis oli kaikki maan ja taivaan väliltä (isoja ja pienempia eurooppalaisia merkkiliikkeitä, paljo semmosia mitä ei Suomes vielä olekaan) niin ois ollu vauvalle ostettavaa vaikka mitä! Mut joo.. en mä sit vauvalle enää mitää viittinyt ku on esikoiselta kaikki tallessa. Sen sijaan esikoinen sai vaatteita mm Zarasta, mikä tosin Suomestakin löytyy muttei Tampereelta. Sit kengät ostin sille kans ku oli halvat. Pitää vaan toivoa et osasin ostaa oikean kokoiset. Ostin meinaan nahkaiset kävelykengät jotka ajattelin pukea sille mm ristiäisiin ja ihan kaupunkikengiksi samalla.

Ja ja, mitäs sit muuta. no, hyvää ruokaa tuli syötyä paljon. ja aina sekä alku- että jälkiruuan kera. Mitäköhän vaaka näyttää ens keskiviikon neuvolassa!?!?

No joo, nyt sohvalle lepuuttamaan väsyneitä jäseniä.

Anu ja rv jo tasan 26+0
 
HEippa koko joukolle tosi pitkästä aikaa.
olen kyllä suht tietoinen mitä tällä palstalla tapahtuu mutta oma kirjoitus on vaan jotenni jääny :ashamed: pahoillani
taisin silloin ennen rakenne ultraa peljästyä niitä ikäviä uutisia mitä joillakin palstalaisilla oli tuotavana :(

Miut lähetettiin pelkopolille MKS:aan koska siellä eivät muuten suostu sanomaan mitään lapsen koosta.
käyrät menee sentistä pariin yläkäyrän yläpuolella ja vauvan liikkeet on liikkuessaan tosi raisuja siis kovaa potkii ja jyskyttää päällään.
esikko oli 4kg ja synnytys oli "tiukka" siis 2 kätilöä paino masusta vauvaa ulos ja lääkäri veti imukupilla ja 3 kätilö odotti siinä jalkojen välissä vauvaa..
tulihan se sieltä mutta kun se hätäsektiokaan ei ollut kuin yhden ponnan päässä se mulle luvattiin tuohon imukuppiin
En pelkää kipua neunohtuu het kun vauva on sylissä mutta se että jos vauva kasvaa jälleen isoksi niin miten me sitten voidaan.. esikkokin oli teholla 5pv.

nyt menossa 28+2 esikoinen syntyi 38+3

Painosta olen kyllä hiukka kateellinen joillekin teille :/ oma napa on kasvanut 15kg JO!!
mutta omatpahan on kilot tuskaillaan niitä sitten joskus
Olo on ollut hyvä kun muistaa nukkua päikyt esikon kanssa.
ei suppareita eikä pahemmin mitään muitakaan kipuja. vatsa on tosin jo ISO.

Äippä päiväraha päätös ei ole tullut pitänee kysellä sen kuulumista ensi viikolla.

Tänään aamusta pesin ne ihan vauva vaatteet eli 50-60 koon tamineet.
kun ne oon saanut silitettyä niin pesen nuo kestotkin valmiiksi käyttöön.
vaatteista selvisi että jotain pitää ostaa lisää kun esikko syntyi 06 kesällä joka ol se tosi kuuma kesä niin vähän lämpöisempää vauvan vaatetta tulisi etsiä jos löytäisi kirpputorilta..

Liikkeistä. toiset vauvat on oikeesti rauhallisempia mutta kyllä nekin 30 viikon jälkeen yleensä yli 10 liikkettä tuntiin tekee..
esikoisemme oli rauhallinen masussa ei todellakaan enää :LOL:
tämä on taas vähän vilkkaampi mutta voimakkaammat on liikkeet selvästi.



 
ootteko te muut aloitelleet rautakuureja omin päin? kun mulla oli viimeksi hemppa 125 ja terkkarin mielestä ei vielä tarvinnut aloittaa. nyt oon kuitenkin ihan poikki 24/7, tänäänkin vetelin kahden tunnin unet ja silti väsyttää. tosin kuulemma kuorsaan päiväunilla, en öisin, että se kertoo siitä miten sikeästi öisin nukun vessassa ravaamisen takia :LOL:
 
vuotaraaputin en oo aloittanut minä ainakaa rautaa ennen ku on ollu neuvolassa hemppa alhaalla...

ja siis mul on esikoisen odotuksesta toi yks tukivyö, semmonen alusvaatekaupan malli, mut olen silti toisenlaisen, mahan yli menevän, ajatellut hankkia lisäksi.

ja joo tota noin.. to pe muistaakseni ei mitään, entä teillä?
 
passaa vaikka torstai. sama paikka ja aika? ja se mun tukivyö on tälläinen, koko L, musta.

http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=76&cookiecheck=1

käytetty ja käytön jälkiä näkyy mutta toimiva on. saat sen halvalla jos haluat :D katotaan sitten kun nähdään :wave:
 

Yhteistyössä