Huh! kylläpäs koiranpennut maksaa nykyään :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23976925:
Joillekin tämä vaihtoehto käy- ei tosin säästösyistä, vaan sellaiselle joka aidosti välittää ja osaa koirien kansa toimia.

Me ollaan otettu rescue koira pentuna enkä oikeen usko että alle puolivuotiasta koiraa on kukaan valmiiksi pilannut varsinkin ku tiedettiin että on tarhalla syntynyt.. Jos on koirakokemusta ja sitoutumiskykyä niin en oo ainakaan näitä meidän koiria kokenut millään tavalla mahdottomiksi tapauksiksi.

Oottehan siis kirjoittanut sopimukseen että koirasta tulee nimenomaan näyttelykoira...? Eli Kennelliiton sopimuksessa ruksannut sieltä sen kohdan.

Kasvattajan kanssa asiasta jo sovittu.
Karkkari ostettiin täydellä hintaa, sitouduttiin viemään näyttelyihin- koira osoittautui sileäkarvaiseksi...... ei tule koskaan kasvattamaan itselleen karkeaa turkkia ja partaa.

Mua rupes tympiin rotukoirien hinnat, koska vaikka kasvattajat mitä selittää, niin kyllähän ne sillä hommalla rahaa tahkoaa ihan järjettömiä summia.
Edellinen rotukoira, pentuja 12kpl a 1000€ eli kasvattaja sai 12 000€ yhdestä pentueesta, niin vaikea on uskoa, että tosta tappiolle jäis, vaikka olis emo ultrassa käynytkin :p

sitä edeltävä rotukoira, pentuja 15kpl 750 euroo skipale, eli 11250 euroa ja astutti oman nartun omalla uroksellaan, että varmaan joo tuli siitäkin persnettoa... NOT!

Rotukoirassa ei oo mitään, miksi moiseen rahojani pistäisin. Ulkonäöstä joo on jonkinlainen takuu, mut todennäköisemmin se on sairaampi kuin sekarotuinen ja eipä niiden luonteesta oo mitään takuuta.

Nyt on kotona täys cocktail :) maksoin siitä 100€ se oli rokotettu ja madotettu ja luonne täys 10 :) ei oo ikinä yksikään rotukoira antanut vastinetta hinnalleen, tuo seropi on.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23977047:
Kasvattajan kanssa asiasta jo sovittu.
Karkkari ostettiin täydellä hintaa, sitouduttiin viemään näyttelyihin- koira osoittautui sileäkarvaiseksi...... ei tule koskaan kasvattamaan itselleen karkeaa turkkia ja partaa.

Ohoh. Tohdin veikata että kovinkaan moni ei olisi kyllä korvannut yhtään mitään, koska pakkohan ei ole. Reilua kasvattajalta.

Ohoh. Tohdin veikata että kovinkaan moni ei olisi kyllä korvannut yhtään mitään, koska pakkohan ei ole. Reilua kasvattajalta.

Täh?

Jos mä maksan täyden hinnan enkä saakaan sitä mitä olen luullut saavani niin tottahan mä saan osan rahoistani takaisin.
Tämäkin turkkiongelma kun oli sellainen ettei sitä luovutushetkellä voinut tietää, tuleeko vaiko ei.

Kasvattajalta reilua kyllä, mutta suoraselkäisempikin hää olis voinut olla, kun kerran NYT kun asiasta aloimme puhua, myönsi että epäili koko pentueen olevan huonokarvaista sorttia.....
Näkeehän kasvattaja sen eritavalla kuin me kun on monen monta pentuetta kasvattanut ja osaa katsoa 'sillä silmällä'.
Kai se kokeilee, että moniko ostajista osaa soittaa takaisinpäin.....

Miehen mettäkaveri palautti juuri koko koiran, koska otti selkeästi työkoiraksi mutta koira ei edelleenkään osoita minkäänlaisia merkkejä halukkuudesta metsälle. 2 vuotias. Menee kasvattajalle takaisin emokoiraksi/lemmikiksi.
Sillä kasvattajalla tosin on 'takuu' koirilleen tämmöisiä tapauksia ajatellen.

Mutta koira kuin koira, oikealla omistajalla ihan mikä tahansa :heart:

Viimeksi muokattu:
Jos koira on myyty nimenomaan näyttelykoiraksi (siis siitä on maininta sopimuksessa), niin voidaan miettiä jotain korvausta. Jos ei ole, niin kasvattaja ei ole velvollinen korvaamaan mitään. Toki olisi pitänyt kirjata ylös että on mahdollista että karvanlaatu ei olekaan karkea.

Jos koira on myyty nimenomaan näyttelykoiraksi (siis siitä on maininta sopimuksessa), niin voidaan miettiä jotain korvausta. Jos ei ole, niin kasvattaja ei ole velvollinen korvaamaan mitään. Toki olisi pitänyt kirjata ylös että on mahdollista että karvanlaatu ei olekaan karkea.

Juu juu, tämä kasvattaja toimi näin. Kyllä mä ymmärrän että kaikki ei.....
Ei ollut kaikenlisäksi edes itse luovuttamassa pentua meille kun oli estynyt olemaan paikalla.

Mutta tuo että olis pitänyt mainita/kirjata ylös- siihen täysi peesi.
Miehellä näitä koiria on ollut, mutta ei koskaan pennusta saakka, niin ei hänkään 'ymmärtänyt' semmoista mahdollisuutta.

Mua rupes tympiin rotukoirien hinnat, koska vaikka kasvattajat mitä selittää, niin kyllähän ne sillä hommalla rahaa tahkoaa ihan järjettömiä summia.
Edellinen rotukoira, pentuja 12kpl a 1000€ eli kasvattaja sai 12 000€ yhdestä pentueesta, niin vaikea on uskoa, että tosta tappiolle jäis, vaikka olis emo ultrassa käynytkin :p

sitä edeltävä rotukoira, pentuja 15kpl 750 euroo skipale, eli 11250 euroa ja astutti oman nartun omalla uroksellaan, että varmaan joo tuli siitäkin persnettoa... NOT!

Rotukoirassa ei oo mitään, miksi moiseen rahojani pistäisin. Ulkonäöstä joo on jonkinlainen takuu, mut todennäköisemmin se on sairaampi kuin sekarotuinen ja eipä niiden luonteesta oo mitään takuuta.

Nyt on kotona täys cocktail :) maksoin siitä 100€ se oli rokotettu ja madotettu ja luonne täys 10 :) ei oo ikinä yksikään rotukoira antanut vastinetta hinnalleen, tuo seropi on.

Peesailen tota täysin mielipiteenäni. Jos ei ole kiinnostunut näyttelyistä niin tayden harrastuskoiran saa seropistakin joten mä harrastan niitä (Tosin en fanaattisesti. Jos oikeaa rotua ja loistava yksilö tulisi vastaan niin olisin valmis ottamaan rotupiskinkin). Ja maailmaan kun mahtuu pelastettavia koirakohtaloita niin hyvin voin niitä pelastaa elämään täyttä koiranelämää. :)

Mä en sitten millään ymmärrä sitä, että raahataan jostain Virosta tai Venäjältä ja Espanjasta jotain hemmetin rescue-koiria tänne kun Apula on piukassa koiria, jotka kaipaavat kotia. Valinnanvaraa löytyy roduissa. Siskollani on Apulan kautta tullut kaksi bichon friseetä, narttu oli 4-vuotias tullessaan ja uros 1,5-vuotias. Nartusta maksoi muistaakseni 150e ja uroksesta 300e. Ihania, kilttejä, rauhallisia otuksia, olivat kumpikin hyvinhoidettuja mutta molemmissa tapauksissa oli perheet joutuneet allergian vuoksi koirasta luopumaan.

Nimenomaan ulkonäkö, terveys ja luonne ovat paremmin ennakoitavissa kuin sekarotuisen. Ei riitä että koita on rotukoira, vaan pitää tietää sukulinjat. Kyllähän sekarotuisestakin voi päätellä enemmän jos tietää vanhemmat, vaikka ei yhtä paljoa kuin rotukoirista suuremman vaihtelun takia.

Yhteistyössä