Huh! kylläpäs koiranpennut maksaa nykyään :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Etsitään ihan rotukoiraa joko Kultaista noutajaa tai labradorinnoutajaa ja hinnat 1000 euroa. Meillä labbis 8v ja ihan hämmästyin miten paljon koirat nykyään maksaa.

Samanverran saa pulittaa rotukissoista.Eihän rotukoirien/kissojen kasvattaminen mitään halpaa lystiä ole..ruokinta,rokotukset,madotukset,sirutukset ym..maksaa hunajaa ja kai sen kasvattajan pitää jotenki omillensa päästä kustannuksissa.

[QUOTE="pintelin";23976438]Samanverran saa pulittaa rotukissoista.Eihän rotukoirien/kissojen kasvattaminen mitään halpaa lystiä ole..ruokinta,rokotukset,madotukset,sirutukset ym..maksaa hunajaa ja kai sen kasvattajan pitää jotenki omillensa päästä kustannuksissa.[/QUOTE]

Meillä oli sen verran pieni pentue, että saattaa olla, ettei kasvattaja päässyt tällä kertaa edes omilleen.

Kyllä, cairnterrieri 3v sitten 1100€. Onko kellään tuoretta tietoa paljonko cairnit tänä päivänä maksavat, olen vähän kuullut, että hinnat ovat nousseet?

Tiibetinspanieli vuonna 1994 maksoi 4000 markkaa. Sellaista se on. Kallista. Mutta toisaalta, hyvä sitten ettei niitä ilmaiseksi jaella, koska hoito maksaa moninkertaisesti.

viipurinkoirat ja pelastetaan koirat sekä romanian koirat ei maksa niin paljon, kannattaa ottaa rescue koira yhdeksi vaihtoehdoksi jollei etsi näyttelykelpoista yksilöä joskin kaikki varmasti ymmärtävät että koira kuin koira tuo tullessaan ainakin perus eläinlääkärikulut ym vaikkei hankintahinta olis suuri. Itse olen kasvattaja, kasvatan erästä pientä rotua ja olen saanut 1400e pennusta tähän asti, terveitä ja näyttelykelpoisia yksilöitä. Sen lisäksi mulla on kaksi rescue koiraa jotka on ihan vaan lenkkikavereiksi hankittu, löysin netistä kuvan ja esittelyn ja terveet ja hyväluonteiset koirat oon saanu. Katoin kyllä just googlesta että kyllä noita halvemmallakin saa, muistaa vaan olla tarkkana ettei tue mitään pentuthtailua.

[QUOTE="mirkkis";23976879]viipurinkoirat ja pelastetaan koirat sekä romanian koirat ei maksa niin paljon, kannattaa ottaa rescue koira yhdeksi vaihtoehdoksi jollei etsi näyttelykelpoista yksilöä joskin kaikki varmasti ymmärtävät että koira kuin koira tuo tullessaan ainakin perus eläinlääkärikulut ym vaikkei hankintahinta olis suuri. Itse olen kasvattaja, kasvatan erästä pientä rotua ja olen saanut 1400e pennusta tähän asti, terveitä ja näyttelykelpoisia yksilöitä. Sen lisäksi mulla on kaksi rescue koiraa jotka on ihan vaan lenkkikavereiksi hankittu, löysin netistä kuvan ja esittelyn ja terveet ja hyväluonteiset koirat oon saanu. Katoin kyllä just googlesta että kyllä noita halvemmallakin saa, muistaa vaan olla tarkkana ettei tue mitään pentuthtailua.[/QUOTE]

Sorry nyt vaan, mutta mä en suosittele hankkimaan valmiiksipilattua koiraa. Noista ei voi koskaan tietää, millainen örkki sieltä oikeasti on tulossa.

Maksaahan ne.......

Toisaalta hinnalla selitetään se aika, kun emosta huolehditaan tiineyden aikana eritavalla (siis esim ultrat, erilainen ruokinta tms), pentujen madotukset, ell tarkistukset, rekisteröinti, sirutus......

Monelle koira on sijoitus vaikakin perheenjäsen.

Siitä syystä me vaadimmekin nyt osaa rahoista takaisin, koska pentu ei tule täyttämään rotumääritelmäänsä, eli me emme voi sitä kuljettaa näyttelyissä eikä se kuunaan pääse jakamaan perintötekijöitään.
(turkki ei kasva sellaiseksi kuin pitäisi)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23976909:
Maksaahan ne.......

Toisaalta hinnalla selitetään se aika, kun emosta huolehditaan tiineyden aikana eritavalla (siis esim ultrat, erilainen ruokinta tms), pentujen madotukset, ell tarkistukset, rekisteröinti, sirutus......

Monelle koira on sijoitus vaikakin perheenjäsen.

Siitä syystä me vaadimmekin nyt osaa rahoista takaisin, koska pentu ei tule täyttämään rotumääritelmäänsä, eli me emme voi sitä kuljettaa näyttelyissä eikä se kuunaan pääse jakamaan perintötekijöitään.
(turkki ei kasva sellaiseksi kuin pitäisi)

Oottehan siis kirjoittanut sopimukseen että koirasta tulee nimenomaan näyttelykoira...? Eli Kennelliiton sopimuksessa ruksannut sieltä sen kohdan.

Hyvä, että maksavat, jotta tulee karsittua ainakin muutama "leikkikalu." Meidän koira maksoi vuonna -92 4000mk. Markkamäärä tuntui tuolloin paljolta, mutta samalla täysin kohtuulliselta.

Yhteistyössä