Hormoonikeirrukka

TiinaK
Joo on. mulle laitettiin se vasta.alavatsa kipua on ainakin näin aluksi enemmän,mut paras keino niin ei tartte huolehtia.ensimmäinen on ilmainen,muuten ne kai maksaa satasia...?
 
Mulla on ollut hormoonikierrukka kaksi kertaa , yht.10v. merkeiltään Levonova. nykyään sen nimi on Mirena. meinaan laitattaa sen piakkoin kolmatta kertaa. Tyytyväinen olen ollut. Lääkäri kirjoitti sen hoidoksi runsaisiin kuukautisiin, joten näin se on myös paljon halvempi (n. 80 e). Eipä ole ollut kuukautisvuotoa ollenkaan tänä aikana eikä ole muutakaan valittamista. mutt kai se on yksilöllistä kelle tulee sivuoireita. Huoleton ehkäisy vakisuhteessa!
 
No sitä oon kuullukin että jos se kirjotetaan runsaisiin kuukautisiin niin sillon sen saa edullisemmi. Täytyy soitella sitten tuonne gynekologille kun kuukautiset alkaa...vai onko sen voinu laittaa ilman että niitä on ollu?
 
Kannattaa soittaa heti, sillä voimassa oleva Papa-koe täytyy olla olemassa. Kuukautisten aikana se on helpoin laittaa, mutta ei ole välttämätöntä.

Itselläni ei tosin laitto onnistunut kun menkat ei ollut vielä synnytyksen jälkeen alkaneet. Kohtu oli supistunut niin pieneksi, että päätettiin jatkaa minipillereillä.

Minulla on aiemmin ollut hormonikierukka ja olin siihen tosi tyytyväinen =) Laitan kyllä ehdottomasti uudelleen.

Yhdistelmäpillereitä ja muita vastaavia hormonaalisia ehkäisykeinoja en voi enää käyttää, kahdessa raskaudessa olleen hepatoosin takia.
 
Ei se kipeää tee, hetken aikaa ikäänkuin supistaa ja tuntuu epämiellyttävältä, mutta on hetkessä ohi. Ei kannata pelätä.

Poistaminen oli sitten vieläkin nopeampi ja vaivattomampi juttu =)
 
Mulla oli Mirena-kierukka reilu puolivuotta.Vuotoa tuli lähes kokoajan ja kuukautiset oli tosi runsaat.Jouduttii sit ottaan pois ja vaihtaan pillereihin. syytä ei löytyny, miks ei sopinu...Pillereillä kuukautiset pysyy aika niukkoina.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 20:25 pillipulla kirjoitti:
mä tässä lasken nyt sitten päiviä millon nuo menkat alkaa....hih. miten kauna ootta tuota kierrukaa sitten käyttäneet? :whistle:
Onhan sulla voimassa oleva Papa-koe? Se on ainakin minulta vaadittu, niin että kannattaa soitella aikaa hyvissä ajoin, jotta sekin ehditään mahdollisesti hoitaa pois päiväjärjestyksestä =)
 

Yhteistyössä