Hoitovapaalta äitiyslomalle -mites palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kunhan lämpimikseni kyselen, kun täällä varmaan tämäkin tiedetään ;)

Eli jos jään kesäloman jälkeen hoitovapaalle muutamaksi viikoksi ennen äitiysloman alkua, niin saanko palkan 72 päivältä alusta vai en? Ja jos saan, onko se peruspalkka vai se, mitä saisin ylitunteineen kaikkineen? Vai riippuuko tessistä?

Kunta-alalla ainakin saat normaalipalkan ne 72 ekaa päivää, vaikket hoitovapaan ja äitiysloman välissä kävisikään töissä. Ehtona on vaan, että on palvelusuhteessa työnantajaan (eli työsopimus on voimassa). En tiedä miten lisät menee, kun mulla on vaan ihan kk-palkka eikä mitään lisiä tule.

Sori, multa meinasi jäädä vastaus näkemättä, vaihtuu nuo topicit niin tiuhaan etusivulla. Kiitti, olen itsekin kunta-alalla ja vakituisessa työsuhteessa. Nuo ylitunnit vaikuttaa mun palkkaan niin merkitsevästi, että jos en saa niistä palkkaa, niin mun varmaan kannattaa ottaa päiväraha. Täytyypä selvittää, jahka jaksan =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sori, multa meinasi jäädä vastaus näkemättä, vaihtuu nuo topicit niin tiuhaan etusivulla. Kiitti, olen itsekin kunta-alalla ja vakituisessa työsuhteessa. Nuo ylitunnit vaikuttaa mun palkkaan niin merkitsevästi, että jos en saa niistä palkkaa, niin mun varmaan kannattaa ottaa päiväraha. Täytyypä selvittää, jahka jaksan =)

Taitaa noi maksut mennä aina sen paremman vaihtoehdon mukaan. Eli jos Kelan raha olisi isompi kuin palkka, niin saat sen palkan + siihen päälle vielä Kelan rahaa. Tai jotenkin sillee...

Yhteistyössä