Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

YAW
:hug: kaikille sitä tarvitseville, etenkin uuteen taistoon joutuneille :heart:

On tää vaan yhden sortin laji, pistää pasmat sekaisin ja saa hermon kireelle ja kulkemaan kello kaulassa :D Käyn lukemassa kyllä, mutta on niin hölmöö kun ei oo mitä odottaa tällähetkellä. Kierrossa mennään nyt kummiski lukemissa kp20/dpo5... en viitti ees vaivautua kuulostelemaan oireita, koska niitä ei ole :D
Huomaisin kyllä varmasti jos jotain ilmenis. Tää onkin nyt viimonen kierto kun oikein syynäsin tuon oviksen, ens kierrossa sitten rennommin. Tikkujakaan en oo tilannut enempää.

Ei kai tässä muutakaan voi ku ootella vain että se YK 18 sieltä saapuu... ja yk 19 ja yk 20 ja yk 21... ja ja ja... huomatkaa positiivinen asenne :D Mutta miksipä tuo asia muuttuisi... samaa shaissea kuukaudesta toiseen. Nyt ei vaan jaksasi enää ees yrittää, turhaa... kun vaan sais aivot vielä ymmärtämään niin hyvä on :D
 
Pikanen päivitys (yritän täällä kovasti polttareita järjestellä,muuta aateltavaa)...

Halaus kaikille ja suuri kiitos myös kaikille siitä etten ole näiden asioiden kanssa yksin. Huomaan että jostain oon aatellu et oon ihan tyhmä ja aatellen tyhmästi, mutta huomaan ettei ne oo tyhmiä ajatuksia vaan muutkin kärsii niistä samoista.
Siitä suuri :heart: kaikille :)

Tohon hedelmöitykseen sen verran että jostain luin että siittiöden matka kestää a pisteestä b:hen vuorokausi, joten kun o testi näyttää + niin eikö see oo myöhässä. Tai tietty jos jollain miehellä on turbolla varustettuja kavereita.
Ja aamuseksi on kuulemma parhain aika tulla raskaaksi...keho on levänny, muistaisinko oikein.

Eli tätiä odotellaan kylään maanantaina, jos vaikka sitten keskiviikkona lähtis pois kun mies tulee käymään kotona.
Mutta täälle ei tullut ovulaatiota tässä kuussa, mutta se nyt ei yllätä. Ei mitään oireita, yleensä tissit kp 14 eteenpäin turvoksissa ja suht timmissä kunnossa, nyt roikkuu navan kohdalla ;) Tänään oli nenäverenvuotoa hieman, mutta uskon että tosta kuivuudesta johtuvaa.
Syksyä odotellaan kovasti täälläkin, vaikka positiivista asennetta kanssa koitetaan hakea mutta...:headwall:
Mutta nyt oon tän kierron tehny aika paljon noiden polttareiden eteen töitä joten ajatus on ollu kovastikkin muualla, hyvä niin.

Mut nyt jatkamaan :)
 
Mp :hug: ne epätoivon hetken on vaan niin syvältä..

Evangelinan uusintatestejä ja kuvia odotellessa.. ;)

K ovistsempit! :)

Stella toivottavasti löytäisit jonkun ammattitaitoisen lääkärin.. Edes joku, joka osaa noi kilppariasiat ja ottaa samalla noi lapsettomuusasiat ihan tosissaan..? Jos ei kerran molempia aloja osaavaa löydy.. : /

Täällä on huomenna se päivä, jota on reilut kaks kuukautta odotettu.. :) Saa nähdä mitä tuleman pitää ja mitä tohtori sanoo. Mulla ei oikeestaan edes oo mitään kysymyksiä mietittynä etukäteen, oon ajatellu elää vaan tilanteen mukaan..
 
Ääh... Pää sekoaa, jos ei ole jo seonnut tähän mennessä :LOL: mikä idea niillä ovistesteillä sit edes on, jos sit on jo liian myöhäistä... Ja jos se inssikin tehdään sitten, kun ovistestiin on saanut plussan, niin eikö sekin oo sit jo liian myöhään. Mitäää... Onneks on se folliultra, enää pari päivää, hirvee ahdistus iski nyt tänne kaikesta...

mavli Isot tsempit huomiselle! :) Kuulumisia odotellen siis!
 
Mavli tsemppiä tähän päivään! Tulethan kertomaan, miten päivä meni =)

Siittiöiden matka munasolun luokse Ohessa pieni biologiapläjäys:
Uintimatkaa siittiöillä on munasolun luo on noin 18 senttiä, ja aikaa tähän urakkaan kuluu puolisen tuntia. Hedelmöittyminen ei voi tapahtua ilman kapasitaatiota. Kapasitaatio on noin 7 tuntia kestävä ”kokous”. Siittiöt pitävät kokousta, joka tapahtuu suurimmaksi osaksi naisen munanjohtimissa. Kapasitaation aikana siittiön solukalvosta poistuu glykoproteiinivaippa ja siittiön valkuais- ja rasva-aineet järjestäytyvät uusiksi. Entsyymi saa aikaan pienen reiän munasolun pintaan niin, että siittiö pääsee sisään. Heti kun siittiön pää on sisällä, sen häntä irtoaa ja reikä umpeutuu, jotta useampia siittiöitä ei pääse sisään. Suojaava kalvo on paikoillaan siihen asti, kunnes hedelmöittynyt munasolu on valmis kiinnittymään. Hedelmöittyminen ei voi tapahtua ilman kapasitaatiota.

Mojito Olen samaa mieltä kanssasi, että kyllä ovistestien pitäisi näyttää ovulaatio ja niiden mukaan on mahdollista ajoittaa pupuilu. Toki kannattaa harrastaa jo ennakkoon, mutta me olemme ajoittaneet touhut ennen ja jälkeen ovistestin... Myönnettäköön, että kyllä on varsinaista tiedettä! Älä nyt hätäile; pääset kohta näkemään follien tilanteen ja voitte ajoittaa puuhat ultran mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: tarana
Siis ovis + jälkeen se irtoaa yleensä 24-36 sisällä ja irrottuaan ~24h hedelmöittyiskykyinen..siis eihän noissa testeissä olis mitään järkeä jos plussalla olis jo myöhäistä!

Täällä tekis mieli hakata päätä seinään vaan-näyttää siltä että ovis saattaa osua hyvinkin just viikonlopulle ettei inssiä saadakaan tähän kiertoon :mad: Ei mitään järkeä kuin paljon harmittaa.. No huomenna folli-ultra aamulla heti niin näkee tilanteen..Mojito, koska sulla ultra, Pe vasta? Onkos joku muu samoissa ajankohdissa???

Mavli tsemppiä ensikäynnille!

Sori, nopee käynti!
 
Viimeksi muokattu:
Hoitountuvikot 2013

Torstai 30.5.2013




Evangelina:
- 27v
- yk20
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: LKS
- kohdunulkoinen raskaus x2, oik. munanjohdin poistettu, alkuraskauden keskenmeno x3
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Primaspan, Foliver

mavli
- 25v
- yk26
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- prolaktiiniarvo koholla
- ensikäynti 05/2013

YAW:
- 35v
- yk17
- haaveissa 5.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: TAYS
- käynti yksityisellä 04/2013
- kiertohäiriöt, prolaktiiniarvo koholla, miehen siemennesteen poikkeava laatu
- Hoito: Clomifen + Lugesteron - tauolla?
- ensikäynti syksyllä 2013

minskuinen
- ?
- yk?
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- ensikäynti 04/2013
- munanjohdinhäiriö
- suunnittelukäynti syksyllä 2013
- hoito: IVF?

miss_piggy
- 31v
- yk10
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KPSHP
- epäsäännöllinen ja pitkittynyt kierto, kkm (rv8) 02/2013
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Clomifen

Mojito:
- 26v
- yk16
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 02/2013
- jatkokäynti 04/2013
- myöhäinen ovis & pitkähkö kierto, miehen siemennestearvot hieman poikkeavat
- hoito: Clomifen, inssi 06/13

äiti -07
- 30v
- yk18
- haaveissa 2.lapsi
- Hoitopaikka: K-HKS
- ensikäynti 09/2013

Golla
- 23v
- yk53
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KYS
- ensikäynti 11/2012
- kohonneet paastoverensokeriarvot, matala prolaktiiniarvo
- Hoito: Metformiini
- seurantaverikokeiden tuloksista lääkärin soittoaika 06/13

StellaI
- 27v
- yk12
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: L-PKS
- kilpirauhasen vajaatoiminta (erittäin paljon vasta-aineita), endometrioosi?
- ensikäynti: 05/2013
- folliultra 06/13, laparoskopia syksyllä 2013

tarana
- 25v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti 01-03/2013
- ovulaatiohäiriöt, miehen siemennesteen laatu poikkeava
- hoito: Clomifen
- suunnittelukäynti 08/13

Mari32
- 31v
- yk7
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: yksityinen Helsingissä
- miehen siittiövasta-aineet
- ensikäynti 04/2013
- hoito: inssi 06/13

Maria080
- 34v
- yk8
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: Graviditas, Helsinki
- käynti yksityisellä 03/2013
- Hoito: 1. kk Terolut & Anastrozol, 2. kk (02/2013) ei lääkitystä

[K]
- 22v
- yk21
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti 06/13

Crystal83:
- 29v
- yritystä takana n. 1v
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- lähetettä lapsettomuustutkimuksiin odotellaan

Jännääjät: :popcorn:

Evangelina:
- DPO 13
- Primaspan, Foliver

miss_piggy:
- DPO 12
- Clomifen

Plussanneet: :heart:

Nimimerkki, yk, hoito plussauskierrolla, plussauspäivä.


Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitos :)
 
Ja kuten jo eilen arvelin, yk 12 alkoi.

Taas miehestä sekä pahassa että hyvässä. Mua loukkas ko mies vaan tokasi eilen, ettei hän kyllä muuta odottanutkaan (kuin kosahdusta). Siis ihan tosi? Minä sentään toivoin jotain muuta. Ja taas tuli se tunne, ettei tämä ole sille yhtä tärkeää. Eilen kuitenkin mies oli hellyttävä kun sitten illalla treeneistä tullessaan toi suklaata ja :flower: Ei vollotuksesta meinannut tulla loppua kun tuli mieleen jostakin lehdestä erään miehen ajatus lapsettomuudesta jotenkin niin, että hän on vaimolleen se vahva kallio eikä omille kyynelille jää tilaa, vaikka omatkin unelmat särkyy :'( Siis nuinhan tuo meinaa liian usein mennä et naiset tietyllä tavalla kokee asian paljon raskaammin (älkää käsittäkö väärin) ja joutuu kokemaan sen pettymyksen vielä konkreettisesti menkkojen muodossa - niin mies "joutuu" enemmän tukijaksi. Ja meillä tuo tilanne vielä korostuu kun mies ei ole lapseton..

Tänään on paaaaaljon parempi mieli. Oon kerinnyt puuhastaa jo paljon tälle päivää ja ilma on mitä mahtavin :heart:

Polttareista tuli mieleen et onko kesähäitä tiedossa kellään palstalaisella :D

äiti -07 ja YAW :hug:

mavli: Niinpä. Kyllä minä sitten varailen yksityiselle aikaa ainakin näiden kilppariasioiden suhteen jos folliultrakäynnillä lääkäri on nihkee lisätutkimuksiin tai haluton konsultoimaan jotain kilpparispesialistia. Tsemppiä vielä kerran huomiseen :heart:

Mari32: Tsemiä huomiseen ja toivottavasti folli on "oikeenkokonen" et inssin pystyy tekeen :)
 
miss_piggy
Omaa napaa:

Mua on turvottanu tänään aivan TAUTISESTI! Mun maha oli tässä hetki sitte heti ku oisin raskaana kuuennella kuulla :D En tiä enteileekö sitte menkkoja, mutta toivottavasti jotain muuta :)
 
Stella pahoittelut uudesta kierrosta! :hug: Ihana mies sulla on, vaikka ne miehet välillä töksäytteleekin asioita.. :)

Mari32 tsemppiä huomiselle, pidetään sormet ja varpaat pystyssä et kaikki menee hyvin ja pääsette inssiin! :)

Mojitolla vissiin myös inssi tulossa..? Tsemppiä sinnekin! :)

Juuh, nyt on ensikäynti takana. Mukava lääkäri oli ja hyvä mieli jäi koko käynnistä. Tarkisti ensin siemennesteanalyysin tulokset ja kävi sitten läpi esitietolomakkeet. Mies sai täysin puhtaat paperit, eikä häntä tutkita enempää. Mulle tehtiin gynetutkimus, jossa myös kaikki oli ihan ok. Lääkäri kertoi myös näkevänsä, että ovulaatio on tapahtunut (tänään kp 17). Kovasti kävi tietoja läpi ja yritti miettiä, mutta sanoi, että vaikuttaa selittämättömältä.
Seuraavina askeleina sitten clomit, verikokeet ja aukiolotutkimus kesä- tai elokuussa, omasta halukkuudesta ja aikatauluista riippuen. Verikokeissa seurataan lähinnä vielä sitä koholla ollutta prolaktiinia, mutta sitäkään lääkäri ei pitänyt syynä lapsettomuuteen, sillä se oli aiemmassa kotrollissa laskenut jo lähelle normaalia.
Lääkäri sanoi, että kaikkien tulosten mukaan raskautumisen tulisi tapahtua ihan normaalisti. Ja koska iän puolesta kiirettä ei ole, niin edetään ihan rauhallisesti ja kevyin keinoin (lähinnä inssistä puhui vaihtoehtona, mutte mistään sen rankemmista hoidoista). Mikä sopii meille aivan hyvin. :)
 
Voi mie sekoilin äskön, ko jotenkin aattelin et teiän ensikäynti on huomenna, mavli :D Hyvä, että oli onnistunut ensikäynti :) Sanoko lääkäri sen tarkemmin et mistä se näki ovulaation tapahtuneen? Ja miksi määräsi clomit? Mulle se lääkäri vaan sanoi, että näkymät vastaa loppukiertoa, muttei voi silti olla varma, onko munasolu irronnut.. :confused: Sanoi, että verikokeella (keltarauhashormoni) pystyy ainoastaan varmistamaan asian, muttei silti suostunut sitä mittauttaan vaikka yritin anella :headwall: Mutta nyt pitää sitten kuitenkin huomenna varata aika folliultraan kp 10-14 et näkee munarakkulan kehityksen - eihän silloinkaan voi olla varma, et irtoaako munasolu lopulta vaikka rakkula kasvaa :confused:
 
miss_piggy
Minäkin ajattelin jossain vaiheessa ehkä varata yksityiselle aikaa noissa kilppari-asioissa, jos ei tässä muuten ala tärppi käymään. Ja jos tärppi käy, niin haluan kyllä, että raskaus-aikana noita kilppari-arvoja seurataan.
 
Stella Meillä oli ensikäynti 03/2013 ja lääkäri määräsi silloin terot ja Anastrozolit siihen kiertoon. KP10 olin folliultrassa ja piti tehdä aukkari. Munis olikin sitten karannut ennenaikojaan ja aukkari jäi tekemättä. Ovulaatio oli tuolloin juuri tapahtunut, mutta lääkäri ei ollut aivan 100varma asiasta. Kuulema juuri ovulaation jälkeen irtoamista saattaa olla hankala ultralla todentaa. Hän oli sitä mieltä, että kohdun limis oli sen näköinen (10mm), että folli on ollut sitä kasvattamassa ja tuolloin pitäisi löytyä iso folli, jota ei siis löytynyt. Isoin oli tuolloin 10mm. Toivoin niin, että se ovis ei olis karannut, koska oli eka lääkkeellinen kierto ja peitot ei ollut heilunut. Jäi sen verran harmittamaan, että menin toiselle gynelle asiaa varmistamaa muutaman päivän päästä. Tuolloin näkyikin keltarauhanen, joka oli syntynyt puhjenneen follin paikalle, ovis oli siis tosiaan tapahtunut. Sain myös kilpparilääkkeet ja lääkäri vaihtui...tästä höpöttelinkin sulle toisessa ketjussa =)

Mavli Hienoa, että ensikäynti takana ja kaikki hyvin =) Jos sinuu mietityttää se aukkari, niin voin juuri siellä käyneenä vannoa ettei kannata jännittää. Varsin mielenkiintoinen kokemus. Ota ohjeen mukaan särkylääkettä ja tarvittaessa voit sanoa lekurille, että lopettaa (sen kivun saa tarvittaessa sekunnissa veks). Mulla ei siis sattunut lainkaan, vaikka jännitinkin kamalasti aivan turhaan. Lääkärin mukaan todella harvoilla tekee kipeää ja silloin hän lopettaa tutkimuksen ja järjestää särkylääkettä. Onneksi olette nuoria ja hyvissä ajoin liikenteessä =)
 
maria Kiitos taas infopläjäyksestä...

Kyllä me harrastetaan seksiä n. 2-3 kertaa viikossa suunnilleen ja tosiaan viimeksikin oviksen aikaan taisi olla päivää ennen, o+päivänä ja vielä seuraavanakin. Oon sitäkin kyllä miettinyt onkohan se liikaa, kun jos simppoja on vähäisemmin, niin ehtiikö "palautua" seuraavaan päivään... Lääkäri ei kommentoinut mitään siihen, kun kyllähän näitä lomakkeissa kyseltiin, enkä oo tajunnut kysellä. On tää varsinaista avaruustiedettä todellakin! Mutta ihan järjetöntähän koko ovistestailu (ja niihin menneet rahat!) olisi, jos olis myöhäistä jo sitten.

Mari Huomenna täälläkin folliultra! Jee todellakin. Mä tein ovistestin äsken mielenkiinnosta ja hyvin haaleeta näyttää, joten tuskin on ovis vielä tällä viikolla. Alkuviikolla saisi olla, sit olis kp14-16. Viime kierrossa oli kp18(?), sekin olis onneks vielä perjantai... Saa nähdä. Tsemppiä! Peukut todellakin pystyssä, että saisitte inssin tehtyä!

Stella Pahoittelut :hug: isot jaksut uuteen kiertoon!

mavli Kiitooos! Hienoa, että teillä oli onnistunut käynti! :)

mp Negasta huolimatta, toivoa on aina ennen vuotoa ;)

Kesähäät olis ihanat... :rolleyes:
Me haaveillaan kesähäistä ja muuten oltaisi täksi kesäksi voitukin suunnitella häitä, mutta mulle häät olisi liikaa nyt tähän tilanteeseen. Mä haluaisin olla sinä päivänä maailman onnellisin tyttö ja nyt mä en sitä ole :ashamed: en haluaisi että tämä varjo on silloin päällä. JOS tässä kierrossa tärppäisi, ehkä ihan loppukesäksi ehdittäisiin suunnitella pikkuiset häät, sitten kun auringonkukat kukkisi ja niillä saisi koristella... *suurta haaveilua* Toisethan eivät missään nimessä halua raskaana ollessa mennä naimisiin, mulle se ei olisi mikään ongelma (jos en nyt kokoajan olisi laattaamassa jossain nurkassa :D) Ja olishan se kiva olla naimisissa kun pieni tulisi, ilman isyystodisteluja...
 
Täällä DPO5.. Ovis oli kai perjantaina. Yleensä tuhruilee tässä vaiheessa, mutta nyt ei niin mitään, vaikka joka kerta vilkuilen paperiin. Olisko kilpparilääkkeet ehtineet jo auttaa tai sitten Anastrozol on kasvattanut himpun vahvemman follin. Toivon molempia :vampire:

Kipuileeko teillä toisessa kyljessä päiviä oviksen jälkeen? Tunnen yleensä ovulaation ajankohdan selkeesti jomottavana kipuna. Kipu poistuu muutamaksi päiväksi ja sitten alkaa samalta puolelta uudelleen. Satunnaisesti tuntemuksia on myös toisellakin puolella, mutta irronneen muniksen puolella voimakkaammat. Voi toki olla, että tuntemukset menee tähän lapsettomuushöyryjen piikkiin, mutta onko muilla samanlaisia tuntemuksia ja oletteko jutelleet niistä lääkärin kanssa?
 
maria Mulla on kyllä kaikkia outoja tuntemuksia. Viimeksi oikein kiinnitin huomiota. Oikeastaan koko kaks viikkoa oviksesta menkkoihin oli kaikennäköistä juilimista sun muuta. Ja niiden miettiminenhän vaan pahensi asiaa... :D Mä en oo puhunut lääkärin kanssa sen enempää, oon ajatellut vaan olevan normaalia, kun ultrissakin kaik ollu ok.
 
Stella keltarauhasesta tuokin lääkäri puhui ultratessa, niinkun maria kirjotti.. Sanoi, että vaikka kaikki näyttääkin olevan kunnossa ja ovis tapahtuvan ihan hyvin niin kokeillaan kuitenkin clomeja.

Maria luinkin sun kokemuksista tuolta toisesta ketjusta :) Ja muutenkin oon kuullu tosi vaihtelevia kokemuksia asiasta. Lääkäri sanoi tänään että: "se kyllä sitten sattuu" ja neuvoi ottamaan sekä buranan, että grammasen panadolin ennen tutkimusta.. :headwall: Kiva kuulla, että sulla meni hyvin! :) Kyllä mä yritän olla stressaamatta liikaa ja mennä ihan avoimin mielin!

Mojito joo, plussa ja kesähäät teille! :) Huomisen ultran kuulumisia odotellessa! :popcorn:

Ja Marin kuulumisia odottelen myös! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mojito
Hienoa Mavli että saitte hyviä uutisia!!

Tsempit piinailijoille ja pahoittelut uuten kiertoon joutuneille!

Ultra takana jo näyttää siltä että aikataulussa ollaan, eli Ma tai Ti sitten inssi ellei mitää ihmeellistä tapahdu sitä ennen! Onneks mun epäilys aikasesta oviksesta ei osottautui siis vääräksi..tässä tulee kyl niin " sekopäiseksi" näitten olojen/tuntemuksien/pelkojen kanssa ettei mitään järkeä..ja voin kertoa että jännittää nyt kyllä niiiiin paljon ettei tiedä miten päin olisi!Eniten se, että mikä se "tulos" edes on pesun jälkeen..
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa hyvältä Mari! Jäitä hattuu ja nauti loppuviikosta ja viikonlopusta! Tee jotain kivoja juttuja ja valmistaudu hyvällä fiiliksella alkuviikkoon =)

Millä lääkeaineilla sun folleja on kasvateltu ja oletko ollut tyytyväinen saamaasi hoitoon? Selvisikö nuo vasta-aineet sperma-analyysissa vai jossain muussa tutkimuksessa? Mulla ekassa lääkehoidossa se ovis karkas, mikä oli sangen ikävää. Onko sulla ollut vastaavaa? Jatkossa olenkin varautunut pupuilemaan varsin ahkerasti ennen ja jälkeen oviksen.....välillä se käy työstä myönnettäköön =)
 
Maria Ihan luomulla mennään näin aluksi, koska mulla "pitäisi" olla kaikki testien mukaan ok, ja oviksen olen aina tikuttanut. Viime kuussa tehtiin aukkarin yhteydessä ultra siis ja follien koot ym näytti olevan kunnossa..Tosin endo-epälyä on ja ihme kipuiluja taas ollut hurjasti tuon aukkarin jälkeen. Mutta näillä mennään siis nyt! ja vasta-aineet siis ihan perustestissä- pesua ei ole vielä tehty, vaan eka siis nyt inssin yhteydessä vasta, jolloin selviää sitten että miten kannattaa jatkaa ( eli meneekö suoraan ivf:n) Ja juu, kyllä se työstä käy aina välillä, ei voi mitään, on tää aika stressaava asia :| Toivottavasti saadaan lääkeannostukset kohdilleen sinulla-ja muillakin!
 
Jee Mari, mahtavaa! :) Oliko sulla follinäkymä millainen?

Täällä myös folliultra takana ja oli kyllä sellainen hulivilikäynti...
Puolituntia oli aika melkein myöhässä ja olin jo ihan hermona ja jo stressaantunut siitäkin ehdinkö töihin... Sitten pääsin huoneeseen ja toiminta oli lähinnä housut pois ja pakki auki ja hei hei :D
Johtofolli oli noin 12mm, huomiseksi kävi käsky alkaa testailemaan ovista ja kymmenen päivän sisään pitäis o-plussa tulla. En kyllä yhtään usko, että ovuloisin vielä lähipäivinä, koska ei oo sellaisia tuntemuksia vielä ja kun follikin oli vielä noin pieni. Veikkaisin että viikon päästä, siinä kp17-18 (to-pe) niin kuin viime kierrossakin. Tuskin nuo clomit sitten hirveästi vaikuttaneet...
Mutta siis inseminaatio tehdään, jos o+ tulee mikä vaan muu päivä kun lauantai!! Jos on sunnuntaina, niin sit tehdään maanantaina. Että I feel you, Mari, ihan kaikessa. Jännittäää :popcorn: ja sitäkin aloin stressaa, kun pitäis pidättäytyä 2-5 päivää ennen inssiä, niin mistä sitä sitten tietää milloin se o+ pärähtää testiin, jos yllättääkin... Mutta nyt vaan rennosti kohti tulevaa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tarana
Hienoja ultrakuulumisia sekä Marilta että Mojitolta! :) Nyt pidetään peukkuja, et ovis ei satu viikonlopulle ja kaikki menee hyvin!

Inssiä varten pitää siis olla heiluttelematta peittoja tuplaraskauden vai siemennesteen vai molempien takia? Tyhmä kysymys, mut en oo ennen kuullu moisesta.. :ashamed:
 
mavli ilmeisesti sama homma, kun ennen simppanäytteen antoakin pitäis olla pidättäytynyt se muutama päivä. Oon ainakin joskus lukenut tai kuullut jostain, että jos simppoja on normaalia vähemmän, niin ei kannata harrastaa seksiä joka päivä, että ehtii palautua. En tiiä, joskus joku taas sanoi, että lääkäri oli sanonut, että simpat pysyy virkeämpinä jos harrastelee useasti...
Meille ei oo sanottu tästä mitään, mutta klinikalta lähdettyäni huomasin inseminaatio-infolapussa tämän pidättäytymisohjeen.
Ekassa miehen simppanäytteessä (joka oli siis selkeästi huonompi) oli pidättäytymisaikaa 3pvä ja toisessa (huomattavasti paremmassa) 5pvä, liekö sattumaa...
Tuplaraskauteen tuskin vaikuttaa mitenkään...?
 
  • Tykkää
Reactions: mavli

Yhteistyössä