HOITOMAKSUISTA pari kysymystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmen äiti"

Vieras
Eli kertokaas paljonko olisi hoitomaksu kolmelta lapselta jos minä olen opiskelija ja saan sen vähän päälle 200€ kuussa opintotukea ja mies saa palkan töistä, n.1500€ kuussa? Mulla ei mitään käsitystä noista hoitomaksuista. Ja vanhin lapsi olisi siis aamu- ja iltapäivähoidossa ennen koulua ja koulun jälkeen.

Niin kun sitä tässä mietin että jos hoitomaksut on kamalat niin en pysty kyllä lähtemään opiskelemaan.:( Täytyypä etsiä löytyiskö mistään mitään laskuria.

[QUOTE="vieras";26304217]Nuo koululaisen aamu- tai iltapäivähoidot, saako niitä siis kumpaakin, en tiedä, ovat kai aika kalliita.[/QUOTE]

Pojalla on adhd ja asperger joten hänet olisi pakko saada hoitoon kun ei voi kotiin yksin jättää.

Aamu- ja iltapäiväkerhojen maksut ( koululaisille) ei käsittääkseni ole tulosidonnaisia, vaan kaikki maksaa saman toimintamaksun. Täällä meillä 80€/kk.

Lasten päivähoitomaksujen laskemiseen löytyy pilvin pimein laskureita netistä-

[QUOTE="kolmen äiti";26304229]No mihin nyt sitten saisi hoitoon jos opiskelemaan pääsen, sitähän ei vielä tiedä.[/QUOTE]

niin siis päiväkodissa, iltapäivätoiminnassa vai missä?

[QUOTE="kolmen äiti";26304274]No siis nuorimmat menis perhepäivähoitajalle tai päiväkotiin ja koululainen koulullle aamu- ja iltapäivähoitoon.[/QUOTE]

Sellaista hoitoa siis on lapsenne tulevalla koululla, kumpaakin? Tosi harvoissa paikoissa on. En tarkoita haastaa riitaa, kunhan kysyn, ettei käy niin, että oletat näin olevan. En tiedä esim omalta paikkakunnalta yhtään koulua, jossa olisi mahdollista saada lapsi sekä aamusta, että iltapäivästä koululle hoitoon.

[QUOTE="vieras";26304285]Sellaista hoitoa siis on lapsenne tulevalla koululla, kumpaakin? Tosi harvoissa paikoissa on. En tarkoita haastaa riitaa, kunhan kysyn, ettei käy niin, että oletat näin olevan. En tiedä esim omalta paikkakunnalta yhtään koulua, jossa olisi mahdollista saada lapsi sekä aamusta, että iltapäivästä koululle hoitoon.[/QUOTE]

Meidän koulla on.:) Tai se on siinä eskarin puolella mutta on tarkoitettu myös koululaisille.:)

[QUOTE="kolmen äiti";26304291]Meidän koulla on.:) Tai se on siinä eskarin puolella mutta on tarkoitettu myös koululaisille.:)[/QUOTE]

Hyvä juttu, mutta ihan pieni lisäkysymys, jos opiskelisit, alkaisiko koulusi niin aikaisin, että lapsen pitäisi mennä hoitoon jo ennen omaa koulupäivää? Ajattelen sitä, että pienelle koululaiselle pitkä päivä voi olla tosi rankka.

Jotkut koulupäivät alkaa vasta yhdeksältä ja jos minä menen kahdeksaan niin poika ei voi jäädä yksin kotiin. Sitten tässä opiskelussa on paljon myös työntekoa ja työpäivät voivat olla neljään tai ylikin niin tarvitsee iltapiävähoitoakin. Ei varmasti joka päivä mutta osittain.

[QUOTE="kolmen äiti";26304226]Pojalla on adhd ja asperger joten hänet olisi pakko saada hoitoon kun ei voi kotiin yksin jättää.[/QUOTE]

Täälläpäin on "erityis"lapsille oma iltapäivähoito, se on maksuton mutta välipalansyönti n.1e/päivä

[QUOTE="...";26304446]Täälläpäin on "erityis"lapsille oma iltapäivähoito, se on maksuton mutta välipalansyönti n.1e/päivä[/QUOTE]

Täällä ei minun tietääkseni ainakaan ole, mutta täytyypä kysyä tuotakin.:)

Yhteistyössä