Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Voi ei Viola :( Kovasti jaksamista sinulle.

Täällä kiirettä pitää, kun minulla alkoi eilen koulu- puutarha-alaa siis aloin opiskella. Koulumatkaa 102km yhteen suuntaan ja joka päivä ajan. Raskaaksi mahtaa käydä, mutta ei minkäänlaista kiinnostusta ole viikoiksi jädä muualle kuin kotiin.
Piikittely jatkuu vielä tänään ja huomenna ja sit torstaina tiiraillaan tilannetta. Parempi oviksen olla ennen ens torstaita, kun miehellä pakko lähteä Saksasaan silloin. Viimekuussa ovis oli kp 13, joten toivoa on et ehditään talletella.
Kyllä joitakin tuntemuksia muniksissa on, et jotaki siellä tapahtuu- toivottavasti hyviä uutisia.
 
Voimia kovasti Violalle :hug:

Babies Kiitos kun vinkkasit tuosta fb tapahtumasta :) Osallistuin kans. Me ollaan tai siis minä olen kertonut tästä aika monelle. Jotenkin se tuli ihan luonnostaan kun sillon joskus kun alettiin yrittään kerroin omille kavereilleni että meille tulee vauva. No kai ne olis jossain vaiheessa muutenkin ruvennu ihmetteleen että mikä on ku ei maha kasva. Hassua ajatella että sillon joskus kuvitteli että se raskaus oikeesti alkaa heti kun vaan yrittää... Oon kyllä vieläkin sitä mieltä että kertominen oli mulle oikea ratkaisu, koska en olis pystyny salaan näin isoo asiaa, tai se olis ollu tosi raskasta ja tää on raskasta muutenkin. No yksi kaveri on jäänyt matkan varrelle, mutta parempi kai niin vaikka välillä onkin haikee olo. Onneks on tää palsta <3
 
Innokkaasti odotan Babiesin kuulumisia, miten meni? Tosin mä tiedä jo, ihan selkeästi töissä tunsin sellasta positiivista telepaattista kihinää sieltä suunnalta, eli ainakin kaksi komeaa follia oli ;)

-nasu- sitten vaan miehen kaatoon :D kyllä on pco sitten ailahteleva ja ihmeellinen :confused: toisilla kun sitten alkaa vuoto, eikä lopu ilman apua. Onneks kaikki sitten oli kuitenki noin hyvin sulla =)

Pinkku-84 jospa ei silti kumpikaan olisi tukossa, pidetään peukkuja sille. Koska sulla olikaan se aukkari?

Tillu79 hui, ku pitkä matka kulkea, varmasti raskasta. Tosin ehkä jaksaa ajatuksella että väliaikaista vain ja saa opiskella alaa, josta pitää.
Pidetään peukkuja että ovis ajallaan ennen miehesi reissua d:)b ja tietysti sille, että ultrassa näkyy hieno, muhkea folli (tai useampi).

Idylli miksihän ei aamuvirtsasta? Onkohan se niiiin herkkä testi, että sulaa pian siitä ärhäkästä aamupisusta :D
Me tuolla jossain aiemmin keskusteltiinki just tikutuksesta pitkät pätkät Rowanin ja Babiesin kans. Sellaseksi yleiseksi ohjeeksi sanotaan et aamuvirtsa tai 4h pidätys... mut en yhtään tiedä tuosta merkistä sitten, kun ei siitä kokemusta. Mut ei kai siinä pitäis olla mitään eroa, teetkö testin kello 12 vai 16... luulis ainakin :)

Viola30 voi surku :'( kai silti käyt huomenna kokeissa? Voimia Sinulle hirmusti murunen :heart: :hug:
 
Viola paljon voimia ja lämpimiä halauksia. :'(

Babies: mikäs oli saldo? ja saitko pregnyliä?

Rowan: tsemppiä huomisaamuun ;) +++++++++++:whistle:

Nyppy: mikäs on olo? onko vielä ollu vuotoa?

:wave: muillekin ja sori tämä pikainen kommentointi, hirveä väsymys vaan taas päällä ja kun kello soi joka aamu kuudelta, niin pakko on pikkuhiljaa ryömiä peiton alle.. =)
 
Rowanille tosiaan vielä tätäkin kautta plussatoivotukset :)

Isla79 vuotoa tuli sen kerran vähän paperiin ja siihen jäi. Lämmöt edelleen koholla, mutta tänään menkkajuimintoja esim. aamulla herätessä. Tilasin kyllä testejä varuiks varastoon ja taidan halpiksilla kokeillakkin, jos ei täti tule ennen testejä. Uskon että negaa näyttää. Jos vuoto normaalia ja oireet loppuu, kaikki lienee ok, mutta jos jotai hämminkiä tuntuu niin pitää käydä taas kerran lääkärillä.
Kauniita unia Sinulle Prinsessainen :) Nukkukaa hyvin ja sikeästi.


Mitähän kuuluu Hopeaiselle? Onko hormonimyrsky laantunut?
 
Viimeksi muokattu:
Dondiin, lääkärissä käyty.. Eli mulla on oikealla puolella iso kysta ainaki. Ja sitte vielä lisäks kolme follia kokoa 13mm, 15mm ja 17mm, kaikkien pitäs irrota..(En nyt muista kummalla puolella ne oli)... Meen maanantaina uudestaan, jolloin katsotaan onko kysta puhjennu ja onko ovulaatio tapahtunu. Jos ei ole tapahtunu, saan sen irrotuspiikin. Sen verran selvis jos jotain kiinnostaa että CHAMPIX on pienempi paha kun tupakointi, ja kyse siis miehestä. Naisellehan se on täysin eri asia..
Ihmettelin sitä kun menin maksamaan, niin se tätsy sanoi että maksat sitte seuraavan ajan jälkeen kaikki kerralla.. :O

Pinkku Kiva kuulla sinusta :)

Viola Hurjasti voimia ja haleja.. :hug:

Rowan Kiitti vinkistä, laitanki kupin ja tikun valmiiksi heti :)

Idylli En ole koskaan kokeillu noita ovistestejä mut en ymmärrä miks ei sais aamupissasta testata :O Eiköhän se oo ihan ookoo jos töitten jälkee/illemmalla testailet :)

Nyppy Millos sulla olikaan oletettu tädin vierailupäivä? Sori mun huonomuistisuus :ashamed:

Kauniita unia kaikille :heart:
 
Nopea kommentti ovulaatiotesteihin liittyen. Mulle klinikan lääkäri sanoi, että ne suositeltais tehtävän päivän toisesta virtsasta. Jos tekee aamuyöllä vessassa käydessä, hormonia ei ole erittynyt vielä silloin (hormonin eritys kai vaihtelee vuorokauden ajan mukaan). Eli ekan virtsaamisen jälkeen muutaman tunnin pidätys. Itse en saanut kertaakaan ovulaatiotesteillä positiivista tulosta, mutta kun asiaa tutkittiin, yhtä kiertoa lukuun ottamatta ovulaatio tapahtui. En sitten enempää alkanut testailemaan.
 
Lala-77 Kiitos tiedosta! Yritän tähdätä sitten toiseen virtsaan :) Mullakin on ovulaatio melko säännöllinen, joten periaatteessa testailen turhaan. Antaa kuitenkin jonkinlaisen mielenrauhan, kun on saanut siihen ovistestiin plussan ja harrastanut seksiä, niin sitten kun kuukautiset alkaa, niin tietää ainakin yrittäneensä kaikkensa oikeaan aikaan.
 
Babies, nuohan on hienoja uutisia! :) Sanoiko se lääkäri mitään tarkempaa siitä kystasta, että pitääkö sille jotain tehdä jos ei itestään puhkea?

ON: Inte Gravid, Ei raskaana :'(. Vaikka tuo tulos oli ihan odotettu, niin siitä lähti kyllä iso parku tänä aamuna. Jotenkin se vaan nyt on niin lopullista, että meidän vauva ei ikinä saa alkuansa miun sisällä, vaan se tapahtuu laboratoriossa, jos tapahtuu... Ei pitäis ajatella näin, mutta tuli musta hetki. Teki vaikeeta soittaa polille, mutta onnistuin olemaan itkemättä vaikka ääni tais välillä väristä. Sain luvan lopettaa luget. Hoitaja oli kyllä niin ihana ja kannustava ja "käski" viettää kivan kesän ja kerätä voimia syksyyn. Femar-asia jäi vielä vähän epäselväksi. Hoitaja lupasi kysyä lääkäriltä asiaa ja laittaa viestiä sitten.
 
Viola: :| :hug:

Nyppy: tutkimus on 16.5, kaksi viikkoa vielä :)

oottelen täällä menkkojen alkua maanantaina, selvästi tekee tuloa kun tisulit on kipiänä ja en tiedä haluanko makiaa vai suolata syödä (normi menkkojen alku)

Babies: :wave:
 
Rowan: voi höh! mä olisin niin toivonu sitä plussaa sulle.. varmasti mieli on maassa.. :( paljon voimia ja halauksia sinne! :hug:
Babies: toihan on tosi hyvä saldo! tietty tota kystaa varmaan pitää tosiaan seurata.. :| mutta siis hienoa, että voitte hyödyntää tän kierron ja tulos on tosiaankin noin hyvä. :)
Nyppy: nyt toi vuoto rupeaa kuullostamaan just samalta mitä mulla oli sillon.. ;) millon meinaat testailla ekan kerran? mikäs kp nyt on? täällä ollaan peukut, varpaat ja kaikki muutkin (??) pystyssä :D
 
Rowan :hug: Ja voimia.. :heart: Tottakai se kolahtaa kun käy ilmi ettei se lapsi todennäkösesti tuukaan niin "helpolla" (vaikka eihän sitä tiedä mitä kesällä tapahtuu :) )...

Rowan, Nyppy yms.. Kysta voi kuulemma puhjeta tai ei, ja lääkäri sanoi ettei periaatteessa vaikuta mihinkään? (pitää googlettaa :D) Seuraamme maanantaina kystan tilannetta ja mun ovulaation.. Sain kyllä tänään aamuna aikamoisen vahvan viivan ovistestiin, eli pakkopaneminen alkakoon :LOL: Ainut huono puoli tässä on se että meillä ei oo rahaa, pakko lainata anopilta että pääsee maanantaina sinne..huoh.

Mie oon nyt taas miettiny sitä miten ihmeessä sitä jaksaa tätä härdelliä.. Ja tuumasin että jännästi nää mielialat menee melkein "kellontarkasti" joka kierrossa.. Ensin masentaa nega testi tai kun täti tulee, karkeesti arvioiden menee kaks-kolme päivää ja alkaa se toivo heräämään jne.. Joka kuukausi sama juttu, aina sitä jotenkii jaksaa sieltä suosta nousta.. Ihmettelen kyllä miten. Tosin te ootte avaintekijänä siinä suosta nousussa :heart:
 
Tää vois liittyä ketjuun!
Sallan 25v, toive pienestä 10/07 lähtien
Ongelmana hirvittävän suuri ylipaino. Epäily myös PCOS:ta. Laparoskopialla poistettu munasarjakysta, jonka mahdollisesta vaikutuksesta ei tietoa.

Tarkoitus olisi miehelle varata aika sperma-analyysiin ja minulle aika gynelle, joka suostuu kuuntelemaan, eikä vaan totea, että mitään ei selvitetä ennen kuin paino putoaa. Toivottavasti saisin edes clomit kiertoja helpottamaan.
 
Babies
Oon miettinyt ihan samaa asiaa. Pari viikkoa menee aina itkiessä ja masennuksessa, sitten ovulaatiosta seuraavat pari viikkoa on toivoa täynnä, että nyt kyllä tärppää, kunnes sitten taas alkaa seuraava itkunsekainen jakso. Ja sama juttu kuukaudesta toiseen. Kirjoitinkin kiukkuketjuun, että välillä kiukuttaa se, miten tyhmä ihminen voi olla, kun joka kuukausi on toivoa täynnä, vaikka lopputulos on aina yhtä surullinen. Toisaalta hyvähän se on, että on toivoa ja jaksamista ja uskoa, että joskus vielä tärppää. Tsempataan täällä yhdessä voimia yrittämiseen :heart:
 
Taitaapa mennä tämä kuukausi harakoille. Se miehen saksan reissu vissiin siirtyy, mutta nyt siihen ryökäleeseen iski räkätauti ja kuume 38.2 siittiöthän ei taas siitä tykkää. Voihan perse sanon minä.
 
Idylli olet oikeassa tuon toivon suhteen, olisko ilman toivoa edes elämää. Me ainakin oltais aika katkera akkalauma ilman sitä ;)

Rowan79 negapahoittelut :( Voimia ja jaksamista :hug:

Sallan Tervetuloa :flower: Aikoja vaan rohkeasti varailemaan, toivottavasti asiat etenee pian teilläkin :)

Tillu79 älä vielä sitä kirvestä kaivoon kuitenkaan. Onhan se silti parempi mahdollisuus, kun on kuitenkin samassa maassa oviksen aikaan? Jospa se flunssa ei tekis tuhojaan. Jaksuja..

Pinkku-84 ei ole sitten enää kauaa tutkimukseen, menee nopeaa ja on vielä nopeampaa ohi :)

Isla79 Kiitos :heart: Yritän sinnitellä siihen perjantaihin (kp30). Mitenkäs teillä siellä pikkuisen kans menee? Millainen vointi? Ei taida kauaa enää olla siihen teidän neuvolakäyntiinkään? :)

Babies joo, olen lukenut noista kystistä kun suurin osa katoaa itsekseen, hyvin pieni osa leikataan ja osa puhkeaa. Eikös tunturihillalla aika kivulias ollut se puhkeaminen? sulla varmasti se vain katoaa tulevan raskauden myötä ;) Oliskos tää kysta nyt se mystinen oviplussa viime kierron lopusta? Tuli vain mieleen. Hei joo muuten, luin että kysta voi aiheuttaa hormonimuutoksia niin, että tuntuu raskausoireita ja mä tilasin tollasen herkä "first signal" testin, jonka ohjeissa sanotaan että joskus esim. kysta voi aiheuttaa väärän plussatuloksen :O Enpä tuotakaan ole ennen kuullut.
Mut nyt teille hirveästi voimia ja jaksuja kiihkeään loppuviikkoon :D Ja onnea tyylipuhtaasta ovisplussasta!
 
Viimeksi muokattu:
ON: eiliset menkkajuiminnat katos tän päivä ajaksi ainakin. Saas nähdä koska se täti kaahaa pihaan. Lauantai olis virallinen päivä, mut se nyt voi tulla pahemmin ilmottelemattakin, sen verran röyhkeä on. Se ei sais myöhästyä, mut silti nyt toivoisin nöyrästi, että saisin sunnuntaiaamuun olla rauhassa ja miehen kans viettää laatuaikaa ihan kahdestaan... se täti kun tuppaa aina siihen väliin :D
 
sallan anteeksi uteliaisuuteni, mut millä tavalla se kysta oireili? osaatko kuvailla sitä kipua tai oliko sulla jotai vuotoa sen takia? Sanottiinko sulle mitään tuosta laparoskopian mahdollisista kiinnikkeistä? Mulle sanoi lääkäri, ettei siitä pitäis tulla, mut nyt on viime ja tässä kierrossa ollu muutamaan otteeseen aivastaessa tai ylös noustessa sellasta hetkellistä viiltävää kipua, ajattelin jos kuitenkin johtuu jostai kiinnikkeistä. Mulle tehtiin tuo laparoskopia reilu vuos sitten KUn takia.
 
Sallan Tervetuloa :flower:

Idylli Joo, innolla odotan isäntää joka tulee tunnin päästä kotiin :D Lähetin sille kuvaviestinä digin hymyilevän naaman ja "Guess what's gonna happen tonight :D "..

Tillu No teillehän se mukavaan aikaan isku kuume :( Ehkä se siitä kumminkin, toivotaan parasta :)

Nyppy Joo, sais kyllä kadota sieltä :) Enpäs muuten ajatellukaan tota, se myöhänen ovisplussa oli varmasti kystan syytä.. Kiitos :heart: Se on aika raivostuttava ämmä toi täti kun tulee kyläänki kutsumatta... Virkistinkin muistiani lukemalla vanhoja, perjantaita odotellessa :)

Isla Samaa utelen kuin Nyppy, mitens masu-asukilla ja äidillä? :)
 
Nyppy: Juu ei mitään, saa kysyä ja vastaan kyllä ihan mielelläni. :) Olin yläasteella kun multa tuo kysta löytyi, joten useampi vuosi on jo tapauksesta aikaa, mutta koitan muistella mahdollisimman tarkasti.

Ensin mulla jäi kolmeksi kuukaudeksi menkat pois, mutta mulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto joten en osannut tuosta niin välittää.
Sitten alkoi kivut. Mahakipu alavatsassa ja selkäkipu alaselässä. Kestivät useamman päivän ja kun lopulta olin niin kipeä, etten päässyt sängystä ylös niin äiti vei mut sairaalaan. Jouduin lasten- ja nuorten päivystykseen ikäni takia ja siellä otettiin verikokeita, paineltiin mahaa, katsottiin korviin (!) ja vaikka mitä. Sovittiin mulle jopa leikkausaika umpparia varten, mutta se sitten peruuntui.

Seuraavalle päivälle pääsin sit jo naistentautien polille ultraan, jossa ei näkynyt mitään. Sit piti odottaa et mitä tapahtuu ja mua palloteltiin välillä naisten polille ja välillä lasten polille.
Sitten yksi miesgyne teki sisätutkimuksen ja olisi tehnyt sisäultran, mutta se ei onnistunut kun jännitin niin paljon. Lopulta saatiin mulle naisgynekologi, joka teki sisäultran ja löysi kananmunan kokoisen kystan toisesta munasarjasta.

Kysta leikattiin laparoskopiassa pois ja kesken leikkauksen olivat miettineet, että poistetaanko koko munasarja, mutta sitten olivat tulleet siihen tulokseen, että ei. En muista miksi tuota oli edes mietitty. Kysta oli hemorraginen eli veren täyttämä.

Mitään vuotoja mulla ei tuo kysta siis aiheuttanut, sen sijaan se keräsi verta sisäänsä. Ja kivut olivat tosiaan kamalat ja tuntuivat sekä vatsa- että selkäpuolella.

Pitääkin muuten etsiä, että missä mulla olis tuo leikkauskertomus. Olisi mielenkiintoista lukaista sitä tarkemmin näin useamman vuoden jälkeen...
 
Rowan79: voi ei :( :hug:

Babies: mä en oo ikinä kättänyt tollasia liuskoja, onko halpoja? mun mies käski ilmoittee että, (anteeksi että sanon tän nyt ):ashamed: että sit kun sun mies tekee tuloa sen pitää työntyy syyvälle ja laueta :D ja sit sä laitat 30min jalat ylös :rolleyes: näin meidän tuttavapari teki ja nyt heillä on suloinen pieni poika. Tätä mekin kokeilimme tällä kierroksella :p

Tunturihalla: täällä kans koettu kystan puhkeaminen, kaksi päivää oli kipua ja sairaalasta sain kipulääkkeen, sitten se loppu...kaksi piiiiitkää ja kivuliasta päivää..ja sitten pitkää vuotoa..ei kiva.

Tillu: onneksi aika menee nopeesti...:) sitten uutta yritystä vaan.....
 

Yhteistyössä