Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

babies, mulla kanssa nyt itse asiassa ekaa kertaa ovistesti on näyttänyt jo pari viikkoa haaleaa viivaa. Sitä kunnon plussaahan en niihin tässä kierrossa saanut.

tunturihilla, nostan hattua kun jaksat odottaa sinne kesäkuulle. Tosin onhan se ihan järkevää, koska ei sinne nyt niin pitkä aika enää ole. Ja ei todellakaan ilmaisia oo yksityisellä nää tutkimukset.

Heh, mä kans käyn lueskelemassa odottajien pinoja, eniten keskity siihen jos jollain on tosi paha pahoinvointi alussa, koska kärsin siitä itekin. Onko normaalia?? :D

.) Eipä mitään uutta, viikon päästä pitäs menkat alkaa, jos kierto pysyy normaalina. Kuun puolessa välissä käyn tsekkauttaa ne kilppariarvot, joten enskin kierto menee ns. hukkaan. Jos sitten huhtikuun kiertoon lääkärillä jotain ideoita ois. Onhan tää odottaminen turhauttavaa, mietin sitä joka päivä, viimeisenä kun meen sänkyyn ja ekana ennen kun nousen taas aamulla ylös. Mulla on kolme asiaa mitä aina pyörittelen päässä: lapsiasia, raha-asiat ja työ. Oon tullut siihen tulokseen, että ainoa mihin voin vaikuttaa tällä hetkellä on työ. Rahaan en juuri voi (paitsi elellä niukasti), koska sitä tulee kerran kuussa palkkapäivänä, lapsiasiaan en pysty tekemään mitään. Työstressiin ja sen paljouteen pystyn vaikuttamaan tekemällä.

Babies ihan selkeä enneunihan toi on :D
Olis kiva se resepti :heart: musta on kiva kokeilla kaikkea uutta ja jos kehutaan vielä hyvän makuiseksi ja terveelliseksi, niin totta kai =)
Se jäänee kai ikuiseks arvoitukseks se testi : / ei ole itellä kokemusta raskauden testauksesta ovispuikolla, mut kyllä se kuulemma sen hormonimuutoksen näyttää.
Jos itse greippi maistuu paremmin, niin syö ihmeessä sitten niitä... limakalvot tykkää :D Mäkään en pidä siitä mehusta ja joskus alussa oli tosi pakkopullaa, mut näköjään siihen tottuu. Muistan kyllä joskus lapsuudessa, kun äiti söi greippejä urakalla... sanoi muka tykkäävänsä niistä ;)

tunturihilla tuo on niin totta, raha ei puissa kasva ja salamaniskukin on varmempi kuin lottovoitto :whistle: Loppujen lopuksi kesäkuun alkuun on vaan vähän matkaa ja menee nopeaa, kun kevät tulee. Saatte ainakin sitten Sannelin kans jännätä samoja juttuja yhtä aikaa :D

Viola30 ..illalla viimeisenä, aamulla ensimmäisenä ja melkein koko ajan siinä välissä :rolleyes:
Hitaasti mutta varmasti ne noi sunkin asiat kuitenkin etenee. Kärsivällisyyttä sinne..... ja tänne :headwall: ;)

Isla79 Miten siellä menee?? Tsemppiä :flower: :wave:

ON: sain postissa clomireseptin tänään. Tekis perjantaina testin ja kävis sen jälkeen apteekissa noi uutukaiset hakemassa. Ens viikolla viimeiset verikokeet... tai siis vähäks aikaa ainakin viimeiset :p

Viimeksi muokattu:
Nyppy joo huomennahan se jo ois edessä. Vau sait jo reseptin :) huomenna selviää saanko mää samanlaisen. En epäile sun äitis greippi tykkämistä ollenkaan. Mitä enempi oon syönyt greippejä niin sitä paremmalle ne oikeesti maistuu tai sitten oon vaan tulos hulluksi :LOL:

Thaikatti onnittelut kummipojasta :heart:

tunturihilla Ei onneksi oo enää pitkästi kesään ja ihan järkevääkin varmasti odotella sinne jos oot autokouluunkin menos. Siitä saa varmasti vähä muuta mietittävää. Pitäs itekin uskaltautuu hommaan kortti. Eihä sitä tiiä vaikka jo ennen ekaa aikaa saisitta pienen luomuihmeen aikaseksi. Toivossa on hyvä elää sano lapamato vai mite se oli ;)

Täällä kans yks höpsö joka lueskelee odottavienkin puolen juttuja ja odottaa huomista kun kuuta nousevaa :D Huomenna ollaan taas vähän viisampi ja ehkäpä meidän eka pinoon tulee huomenna se tän kuun eka plussakin. Huomisiin :wave:

A-ML Hirrrrmusti tsemppiä huomiseen :heart: hyvin se varmasti menee d:)b
Nappaa se särkylääke tai kaks tuntia ennen ja pidä mielessä miksi siellä olet. Ei se satu, kun yrittää olla mahdollisimman rennosti. Mä olin alkuun paikat niin piukeena ettei tosikaa, petistä täytteet tursuili kun kynteni siihen upotin... ja sit ku rentoutu, nii hokasi ettei siinä mitää hätää ollukkaa. Sitä paitsi on nopeaa ohi. Ota greippi suuhun ja pure sitä :D olipa huono :ashamed:

Mua oikeasti pelottaa ihan sikana ens viikolla napata elämäni ekat "kunnon" hormonit :eek:
Mitä mun äitiin tulee, yhdeksän kuukauden päästä greipin syönnistä syntyi pikkusisko :p Tosin söi se niitä sen jälkeenki...mut mikäli voin oikein muistaa, vähemmän (olin silloin ite ihan pikkarainen).
Tulethan sitten huomen kertomaan kuinka meni ja mitä seuraavaks :wave:

Thaikatti teille kans Tsemppiä, voimia ja Plussaaaaaa :D

:popcorn: Oi ku jännää, mitenhän saa yöllä nukuttua edes... :popcorn:

Tunturihilla ymmärrän kyllä täysin tonkin että haluat odottaa julkiselle pääsyä. Kivahan se on käydä yksityisellä toteamassa että tukossa ovat ja sitten odotella. : / Ja suuri kunnioitus sun kärsivällisyyttä kohtaan :)

Viola30 Niinno, miehän oon vasta nyt ekoja kertoja käyttäny ovistikkuja..Mulla on vaan paha tapa ylianalysoida ja miettiä kaikkia näitä juttuja..(liikaa aikaa? :D )
Samat asiat täälläkin pyörii mielessä, vauvakuume päällimmäisenä tietenkin :)

Nyppy
Ohje
2 munaa
2 rkl rahkaa
2tl fiberhuskia
2tl leivinjauhetta
1,5dl mantelijauhetta
3rkl vehnälesettä
1rkl seesaminsiemeniä
150g juustoraastetta

Vatkaa munat, lisää rahka. Sekoita kuivat aineet, yhdistä rahkamunaseoksen kanssa, lisää juustoraaste. Sitte vaan uuninpellille taputtelet sopivan kokosia ja paistat 220 asteessa kunnes on kauniin ruskeita.

Ja tää on nimenomaan vähähiilarinen. Mie tykkään tästä varmaan siks ku kaikki mis on juustoa, on hyvää :D

Jänskää, kohta alotat clomit :) minuu henkilökohtasesti kiinnostaa paljonki tuleeko mitään sivuoireita(vaikka ne onki henk.kohtaisia) ja kuinka nopeasti plussaat ;)

A-ML Tsemppiä sinne ao-tutkimukseen! Ajokortti on ihan kätevä keksintö, suosittelen hommaamaan. Mutta kuten aiemmin sanoin, näin ”kypsemmällä” iällä, se autolla ajo on jotenki pelottavampaa :D Ja mitä tohon odottavien puolen lukemiseen tulee, niin se on semmonen juttu että KUN meistä jokainen sinne yksitellen pääsee, minä meinaan ainaki ihan törkeesti kyttäillä menoa :)

Jee, meille tulee huhtikuussa pomon hauva hoitoon pariks viikoks : ) Kiva saada jotain muuta ajateltavaa, vaikka en ole koiraihminen.. Pomo kertoi siinä jutellessa samalla että hänen ystäväparinkunta oli kolme vuotta yrittäny lasta ja loppujen lopuksi hommannu koiran kun lasta ei kuulunu. Noh, meni nelisen kuukautta ja kyytiläinen oli mukana :) Totesi vaan, että ehkä hänen hauvelista olis meillekin jotain apua :D
Jänskättää ihan suunnattomasti ens viikon lääkäriaika! Mitä se sanoo, missä vika, onko missään vika, saisko jotain konkreettista avuksi jo tähän, iik!

Thaikatti Missä mennään?? Innolla odotellaan eikä edes töihin malttais lähteä :)

Hopeainen Mie kanssa mietin jossain kohtaa että kauheen nuorina nykyään porukka tekee lapsia :D Mutta kappas vaan, eihän tässä itsekään mikään nuori enää ole.. Ei oireita voi olla ihan hyvä juttu ;)

Mulla on menossa taas se optimistinen vaihe näin ennen ovista.. huoh. Vaikka järjellä ajatellen tietää kyllä että ettei kannata liikaa toivoa.

babies miekin taian testaa tuota ohjetta :)

hopeainen voihan sekin olla oire ettei oo oireita ;) aina niitä on pitkä lista ja tulee nega, entäs jos nyt toisinpäin... :)

kiitos teille kannustuksesta, kyllähän tuo kärsivällisyyttä vaatii odotella, mut toisaalta, mitä sitä tosiaan turhaan nyt tutkii jos tulos onki huono ja hoitoja ei viel kuiteskaan saa..

saatiin varattua reissu viroon maaliskuun puolivälille, rentoutumaan ;)

täällä odotellaan menkkoja, testattu on taasen ja negaahan ne näyttää eikä mitään arvailun varaan jää. hassua, koska olin ajatellu että tänään olis dpo 17 jo ainakin.. alkaa vissiin oviskivut nykyään jo useemman päivän ennen ovista ja sit en enää tiiä millonka se on. no, ootellaa..

thaikatin uutisia jännäillää täälläkin :)

A-ML tsemppiä myös täältä ao:hon :)

Tunturihilla meki meinattii lähtee sinne suunnille keväällä/kesällä taas pikkuviikonloppumatkalle.. Viimeks oltiin yhdessä ihanassa kylpylähotellissa Tallinnassa ja se oli molempien paras reissu ikinä :)

Optimistinen mieli vaihtu taas hetkessä ahdistukseen. Fb:ssä luin taas vahingossa piakkoin vauvan saavan (entisen) ystäväni juttuja. Harvemmin se sinne mitään kirjottelee,mutta nyt taas. Minäki haluan olla saamassa vauvaa kohta! Pyöriä sen pallomahan kanssa ja kitistä :)

babies ymmärrän hyvin, jotenki koko fb ja vauvahössötykset ärsyttää, vaikka syynä on vaan kateus kun tahtoo kans ite.
missä kylpylässä olitte? meilläkin viikonloppumatka taasen ja ekaa kertaa mennään tallink spa conferenceen :) ainakin vaikutti ihan kivalta.

Babies itseasiassa viimeks kun elokuussa oltiin tallinnassa, niin majotuttiin vanhaan kaupunkiin meroton-ketjun hotelliin, ja käytiin tuolla uimassa missä työ olitte, se oli kyllä ihan kiva :)
oon ollu Latviassa yhessä aivan ihanassa paikassa kylpylässä, sen yli ei varmaan mee mikään mutta toivoa sopii että kivaa tulee nytkin :) ja kerron kyllä minkälainen oli :) ihanaa kyllä lähteä, reissussa aina saa ajatukset pois vauva-asiasta. :)

Viimeksi muokattu:
babieskiitos reseptistä. Pitääkin tässä joku päivä tuota testata.

tunturihillaoih ihanan kuulonen vkl-matka teillä kyllä tiedossa. Tekis itekin mieli varata edes päiväristeily Tallinaan. Vois shopata ja kävellä kaupungilla. Varsinki nyt ku Tallinaki on vuoden kulttuurikaupunki.

Tänää se ao-tutkimus meni vähä mönkää. Katetrin paikalle laitto sattu ihan hirveenä. Puristin mies-paran sormet muussiksi. Ultrassa näkyi ihan selväst iso polyyppi(täytti kivasti kaiken tilan mun kohdusta*mur*), jonka vuoksi ao-tutkimusta ei voinut tehdä. Lääkäri laitto lähetteen kättärille hysteroskopiaan ja sano että polyyppi on tod.näk syy miks lasta ei ole kuulunut. Kierronkartoituksen tulokset olivat siis ihan hyvät. Ei missään arvoissa mitään vikaa. Jee! Kuhan polyyppi on poistettu voidaan vähän aikaa yrittää itsekseen ja sitten pitäis soittaa VL:n ja varata lääkärille puhelinaika. Kait sitten yritetään uudelleen sitä aukiolotutkimusta.
Tuli itelle hyvä fiilis ja eikun niitä uutisia odottelemaan thaikatilta

Hei kaikille. Olen kurkkinut tätä ketjua jonkin aikaa, sillä lapsettomuuspuolelle siirtyminen on tullut ajankohtaiseksi. En kuitenkaan tiedä, kykenenkö kirjoittamaan / seuraamaan aktiivisesti, sillä minulle menee helposti lapsensaamisen ajatteleminen ja asiasta lukeminen / keskusteleminen ahdistavan pakkomielteen puolelle. Jos siis en kommentoi kovin tiiviisti, niin pyydän jo etukäteen anteeksi! Toivottavasti tällainen hieman taustalla pysyttelevä saa kuitenkin liittyä porukkaan.

Olen siis 30-vuotias, ulkomailla asuva opiskelija. Mies on 31. Aloimme yrittää lasta viime vuoden toukokuussa, eli yritystä ei ole kuukausien mukaan vielä edes kokonaista vuotta. Minulla on kuitenkin aika nopea kierto ja nyt on jo 12. yrityskierto menossa.

Asun maassa, jossa julkisen puolen tutkimuksiin pääsee todella nopeasti ja hyvin, ja niinpä minunkin lääkärini kehotti meitä ensimmäisiin alustaviin lapsettomuustutkimuksiin jo kun oli menossa yk 10 (kalenterin mukaan yritystä oli n. 9 kuukautta tuolloin). En olisi edes odottanut, että tutkimuksiin olisi päässyt niin pian, itse asiassa juttelin tuolloin lääkärin kanssa hiukan muista asioista.

No, alustavat verikokeet ovat minun osaltani OK, miehen spermanäyte oli hyvinkin normaalista poikkeava (siittiötiheys alhainen, samoin liikkuvuus). Ainoastaan sperman volyymi oli normaalin rajoissa. Nyt lienee sitten selvillä, miksi lasta ei ole saatu alulle. Mies sai juuri lähetteen uuteen näytteeseen ja pariskuntana jonotamme varsinaiselle klinikalle perusteellisiin tutkimuksiin. Tuttavapariskunta joutui odottamaan samanlaista aikaa n. kuukauden, joten aika nopeasti homma näköjään pyörii. Nyt saattaa olla niin, että jos mekin saamme ajan lapsettomuusklinikalle suhteellisen nopeasti (1-2 kuukauden odottelulla), niin olemme tutkimuksissa ja hoidoissa jo n. vuosi yrittämisen alusta.

Hyvä sinänsä, että asia etenee, mutta aika nopeasti tässä on saanut nyt asennoitua siihen, että hedelmöityshoidot lienevät edessä. Asiaa hankaloittaa se, että minulla on opinnot kesken ja miehelle työpaikan vaihdos meneillään. On mahdollista, että joudumme muuttamaan joko kaupunkia tai peräti maata tässä lähiaikoina. Pelottaa, kuinka sitten uudessa paikassa pääsemme "systeemiin" sisälle. Voi olla, että käymmekin nyt vain lähemmissä tutkimuksissa, mutta lykkäämme varsinaisia hoitoja käytännön syystä vielä tulevaisuuteen. Pahalta sekin tuntuu, mutta toisaalta kaikkeen ei vain samassa elämäntilanteessa pysty... :-(

Kaiken tämän pohtiminen stressaa kovasti. Tsemppiä kaikille samanlaisten pulmien kanssa painiville ja kaikille muillekin koko ketjussa!

Kapybara tervetuloa joukkoomme monenkirjavaan! :flower: Jokainen kommentoi/seuraa/juttelee omia juttujaan tuntemusten mukaan :)
Tiedän mitä tarkoitat, tästä tosiaan tulee helposti pakkomielle (kaksplussivu auki ja päivitä-nappi käytössä ahkeraan ;) ) se ahdistaa aina välillä, mutta itse tosin mietin asiaa ihan liikaa ilman konetta/kaksplussaakin, ja sitten ahdistun siitä ettei ole vertaistukea kun lähipiiri sikiää vähän turhankin helposti...
Joten, plussia ja miinuksia tässä hommassa on. Hienoa että olette kuitenkin hakeutuneet tutkimuksiin, kun syytä selvästi kuitenkin on.
Toivottavasti asiaa jossakin vaiheessa pääsette hoidattamaan ja saatte sen lahjoista parhaimman! :heart:
Haluatko kertoa missä maassa asut kun hommat toimii noin hienosti (minä muutan sinne :D ) vai pysyä piilossa siinä asiassa? :)

Viimeksi muokattu:
Isossa-Britanniassa asumme, ei siinä salaamista. :) Ja tosiaan julkinen terveydenhuolto pelaa täällä tosi nopeasti, tosin siinä on tietysti paljonkin alueellisia eroja. Olemme ehkä siinä onnekkaita, että satumme asumaan alueella, jossa hoitoon tuntuu pääsevän nopsaan.

Kapybara tervetuloa joukkoon! :)

Kiitokset kaikille tsemppauksesta, täällä on tosiaan piikitykset menossa.. : / itse asiassa tähän asti on mennyt paremmin kuin pelkäsin. Aikaisemmin mies on aina pistellyt mua mutta nyt se retale on reissussa joten jännitin sitä jo etukäteen ihan hirveesti. Mutta kappas, jotenkin pystyin rohkaisemaan itseni ja homma on sujunut. (ennen ekaa pistokertaa juoksin kyllä ympäri kämppää puolialasti ihan hermona.. :D) Toistaiseksi ei oo ollut mitään valtavia oireitakaan, mitä nyt pahoinvointia, väsymystä ja mielialojen vaihtelua.. hm, mites noi eroaa normaalista olotilasta?? :LOL:
nyt sit tänään aloitan puregonin rinnalla jarruttelupiikit ja perjantaina ultraan jossa tsekataan tilanne. Eilen ultrassa oli 13 rakkulaa. Mä niin toivon, että kaikki menis ok..

On ollut tosi mukavaa lueskella viime aikoina teidän juttuja. Tää lohduttaa kyllä suunnattomasti kun tietää ettei ole yksin näitten juttujen kanssa ja saa jakaa ajatuksia hyvässä hengessä, joten kiitokset palstailijoille.
Monella on menossa aika jänskät ajat, varsinkin thaikatin uutisia odotellaan.. :)
A-ML olipa kurjaa, että tutkimus sujui tollai, toisaalta tietysti hyvä, että rupeaa jotenkin asiat ratkeamaan ja eteenpäin mennään.
Tsemppihalaukset kaikille :)

Hopeainen mullakin on tänään Kp 25 :wave: ..eikä oireita täälläkään :headwall:
Luin jostain netin syövereistä, kun asiantuntija suositteli lapsenteon aloittamista ennen 30tä, koska jos tulee ongelmia, ei asia veny kovin kauas ja sitten ikä tuo omat ongelmansa. Olis pitäny tuoki juttu lukea kymmenen vuotta sitten.

Babies Iiiso Kiitos reseptistä :heart: pitääkin kokeilla viimeistään viikonloppuna, kuulostaa niin hyvälle.
Mulla on koira ollut koko yrityksen ajan eikä vauvaa kuulu, minne saan tehdä reklamaation? ;) Toivottavasti hauveli toimis teillä toisin, sillä tutkimusten mukaan koira vähentää stressiä... ei siis pelkkää taikaa, vaan myös tieteellistä pohjaa, että voi sillon teilläki paremmin tärpätä =)
Ja usko pois, minuakin henk.koht. kiinnostaa tuleeko mitä oireita ja koska plussaan :LOL: voi että ihana olet :hug: Oikeasti mua pelottaa tosissaan noi clomit ja ihan varmasti alkuun kerron joka rasauksesta tänne :wave: Hyvä, että sullakin se lääkäriaika ja asiat pikkasen etenee.

tunturihilla kuulostaa teiän reissu ihanalta, sehän on jo ihan pianki. Oi että mäkin kaipaisin jonnekkin... mut kesäkskää ei uskalla varata mitään ennen ku hoitoaikataulu tulee.

A-ML olipas iso polypahalainen sulla :hug: mutta ehkäpä teillä sitten heti poiston jälkeen onnistuukin luomuna, koska mihinkäpä se pikkarainen siellä olis mahtunu kiinnittyyn nyt. Mulla muuten operaation jälkeen (vähän sama kun sun tuleva -> laparoskopia ja KU) tuli tosi selkeät ovikset, en yhtään ymmärrä miks. Samaten ekat menkat oli tosi kivuliaat, mut se meni sitten ohi. Nyt kuitenkin sulla on syy ja se voidaan hoitaa, askel siis just oikeaan suuntaan, eikös? :)

kapybara Tervetuloa :flower: Teillä onkin siellä kevät jo pitkällä? Onpas hieno juttu, kun siellä asiat toimii niin paljon nopeampaa =) Tsemppiä teille.

Kiva kuulla miten sulla menee Isla79 :) ja hyvä ettei mitään pahoja sivuoireita ole.
13 folliahan on komea määrä, toivotaan että mahdollisimman moni on valmis määräaikaan mennessä.
Kolmetoista on monelle onnen luku, varmasti myös tässä tapauksessa =)

Thaikatilta odotellaan kuulumisia :heart:

nyppy ja babies: meillä on kolme koiraa, joten suurperhettä ilmeisesti sitten pukkaa, jos niihin luotetaan.. :D toivotaan, et teille babies hauveli tuo iloa kevääseen.
Onko sulla Nyppy ollu aikasemmin noita clomeja? Mulla on ollu pariin kolmeen otteeseen ja suht kivuttomasti meni silloin. Ainut kurja oire oli semmonen lähes jatkuva päänsärky. Mulla on kyllä taipumusta migreeniin muutenkin, ja oon aika herkkä näille hormonienvaihteluille, eli toivotaan että sulle ei ilmeenny mitään inhoja sivuoireita. Näissä "pääoireissakin" on ihan tarpeeksi ;)

aion myös hyödyntää tota babiesin reseptiä, oon saanu pudotettua painoa 13kg vähähiilarisella ruokavaliolla ja olo on kaikenkaikkiaan ollut huomattavasti parempi kun hiilarit on minimissä. Repsahduksiakin toki tulee ja varsinkin nyt näitten hoitojen aikana oon antanu itelleni kyllä luvan syödä mitä mieli tekee. silloin tällöin lasi viiniä ja suklaakakkua piristää kummasti :rolleyes:

Isla79 Onnea, mahtava painonpudotus, nostan hattua tosi korkeelle =) Saa sitä joskus nautiskella, eikä aina tarvi niin spartalaisittain elää.. varsinkin ku rankat hoidot menossa. Alkoipa tehdä juustokakkua mieli... slurps :p
En ole ennen clomeja kokeillu ja ne sivuoireet hermostuttaa. Mulla ennen ei ollu ikinä päänsärkyä, mut nyt yrityksen aikana enenevässä määrin... saas nähdä mitä särkyjä tai kuumia aaltoja noista sitten tulee. Annostus oli alkuun tosi pieni, 1tbl 3s,5s ja 7s päivä, että ehkä pääsen vähällä. Oliko sulla sillon itse ovis kipeä? Yks mikä kans vähän hirvittää, on mielialan vaihtelut... niitä on ihan normikierrossakin liikaa (mies varmaan samaa mieltä ;) ). Muoks* Pelottaa myös jos limakalvo ohenee. Entäs jos raskaus muuten alkais, sit limis liian ohut kiinnittymiseen :ashamed: Mulle ei määrätty mitään seurantaultraa edes.

Ihan selvät suurperheen merkit :D kolme koiruutta... siinä riittää touhua ja hännän huisketta. Ne on muuten yks tapa helpottaa tätä lapsettomuusasiaa, terapeuttisia omalla tavallaan; saa muuta ajateltavaa, pakottaa ulkoileen, saa paijata ja halia jne :heart:

Viimeksi muokattu:
A-ML Varmaasti helpottavaa kun löytyi jokin syy miksei oo pientä kuulunu :) Vakaasti uskon kyllä siihe luomuplussaan kunhan tuo polyyppi on hoidettu! :heart:

Tervetulos Kabybara! Ja kuten tunturihilla sanoi, täällä saa kirjotella ihan oman fiiliksen mukaan.. Itse olen kyllä koukuttunu ihan täysin, pakko käydä vähintään lukemassa :D

Isla79 Ainiin sulla oli se piikitys, jaiks! Tosi hienoa kun oot uskaltanu itekki pistellä :) Täälläki on nyt tarkotus aloittaa vhh uutena elämäntapana. Kunhan saan luettua tuon kirjasen ja käytyä kaupassa oikein ajatuksella :) Jotenkin tällee iltavuoroviikkoina tuntuu ettei ehdi tehdä mitään.. Upea painonpudotus sulla kyllä, kannustaa kyllä kummasti itseäkin..

Nyppy Hmm, varmaan sinne koiran kasvattajalle voit lähettää tiukkasävyisen palautteen :D Ehkä se hauva saa ajatuksen hetkeksi muualle(niin varmaan)..eikös clomien kanssa aina pitäs jotain seurantaultria olla?? Niin mie oon ainaki käsittäny..? Minuaki pelottaa ne mielialanvaihtelut, jos clomit tulee käyttöön.. On muutenkin nykyään nää tunteet niin herkässä :D

Tunturihilla Mulle tuli hurja matkakuume nyt, kiva :D Ei tosin oo varaa lähteä ku talliinnaan mut kumminkii, tahtois jo varailla..

Tän pitäs nyt vissiin mennä nukkumaan, aamuks kuuteen töihin..Haukotuttaa jo valmiiks.. |O

Babies mitä juttuja lueskellu, niin osalla on seurantaultra ja osalla ei. Se on kai monikkoraskauden ja limiksenpaksuuden takia. Mulle sitä ei määrätty :rolleyes:

Mullakin on armonton matkakuuuuumeeee... vauvakuumeen lisäks, kiva :D kuumeilua siis ihan tosissaan. Aargh....

A-ML Tsemppiä poistoon... Mulla tehtiin se ja oli toooooosi helppo juttu. Unta palloon vaan ja herätessä ei juur mitään ongelmia. Vähän menkkakipuja (pari päivää)

Pakko oli tulla kommentoimaan tuota koirajuttua :D Mä olen joskus viime kesänä ilmoittanut isännälle että kun se 3v rajapyykki yrittämistä tulee täyteen niin minä hankin koiran. Ja sillä hyvä.... Molemmat ollaan oltu koiraperheissä pieninä ja tykätään karvakuonoista, mutta toki elämä on melkosesti helpompaa ilman koiraa...

Tervetuloa joukkoomme Kabybara:flower: Tänne meitä mahtuu kaikenlaisia ja niin ihanaisia:hug:

isla tsemppiä loppu piikityksiin hienosti olet selvinnyt jo tänne asti, upeaa!!

A-ML onpa helpottavaa varmasti kuulla jonkinlainen selitys miksi pikkuista ei ole kuulunut:hug: Nyt vain reippaasti leikkaukseen ja toivotaan, että lakanarallilla alkaa tulemaan toivottuja tuloksia;)

Meillä täällä tilanne on eilisen verikokeen jälkeen sellainen, että olemme vahvasti raskaana eli plussaa saimme:heart:
Kyllä tässä mennään ihan hämmennyksissä tätä päivää, ei meinaa työn teosta tulla mitään!!Huh hu mikä tunne, ei tätä osaa kaikkien vuosien yritysten jälkeen kuvailla oikein mitenkään järkevästi:heart:

Kaunista aurinkoista päivää teille kaikille ja kaunis kiitos tsemppauksesta, peukutuksesta ja mukana elämisestä, olette aivan ihania!!!!!:flower::heart::hug:

Babies katsoin muuten unikirjasta ja raskaus sen mukaan tarkoittaa "Uuden elämän, toivon ja mahdollisuuksien ennettä", ehkäpä sun alitajunta jo aavistelee jotain ;) Mähän näin sen unen viikko ennen ovista, etten tulis tässä kierrossa raskaaksi.... ja näyttäis pitävän paikkaansa, vaik tätiä ei näykkään vielä. Tosin kyllä se siellä jo starttailee.

hopeainen olis kyllä kiva tuntea jotai muitakin oireita, ku normaalia tätivisiittiä tietäviä. Mä kyllä olen ihan jännityksestä soikeena jo suunnittelemassa tota ekaa clomikiertoa.
Tsemiä Piiniskamulle :wave:

83yrittäjä onhan aina eläimistä omat ongelmansa, mut kyllä ne antaakin niin paljon. Reissaamistahan se pääasiassa hidastaa ja sit mitä itse olen miettiny, että jos tuleva pienokainen olisikin allerginen :snotty: :( Helpottaa hirveesti jos on alusta alkaen joku vakihoitopaikka ja hoitaja.
Ei muuta ku karvakorvaa etsimään ;)

Olishan se koiravauvakin ihuna, ne tuoksuukin niiiiiiiin hyvälle :whistle:

koirakeskusteluun sen verran että meillä on 2 kissaa, ja ikipäivänä en voisi kuvitella olla ilman niitä :) tuossa nytkin kippurassa nukkuvat päällekkäin :D

ja thaikatti suuresti onnea, mieletöntä!!! :heart:

Viimeksi muokattu:
Nyppy ja hopeainen Se ettei ole oireita voi olla myös hyvä merkki! :heart:

83yrittäjä Meille tulee kanssa oma hauva jossain kohtaa.. Tarkotus oli ensin, että sitten kun muksu on isompi.. Mutta sitä ehkä aikaistetaan jos pientä ei ala kuulumaan. Ja vaikka en ns. koiraihminen olekaan, luulen kyllä että se oma koira on sitten eri asia :)

Thaikatti Ihanaa!! Onnea! Mulle tuli ihan kyyneleet silmiin(ja nyt en nää mitään :D ) :heart: Ihan mahtavaa sait kunnian olla meiän pinon ensimmäinen plussaaja! :)

Nyppy Toivottavasti oli enneuni :) Ihan eritavalla kyllä varmasti odottaa sitä kierron alkua kun pääsee kokeilemaan jotain konkreettista.. :) Mutta eihän sitä tiedä vielä, jos vaikka ;)

Täällä kp11 ja ovistikkujen dippailu on alkanut.. Tässä kierrossa säilön ne kaikki ja vertailen :) Ainut vaan että ei ole oikein mielenkiintoa tohon peittojen heilutteluun.. Tai haluja on, mutta viime viikon ajan oon ollu ihan käsittämättömän väsyny koko ajan.. Vaikka oon saanu hienon unirytmin aikaseksi ja nukkunukki hyvin : /

Yhteistyössä