Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Tunturihilla Ja ainavaan mystisemmäksi menee, jännittää :)

Mulla alkaa varmaan ovis olee näinä päivinä.. Eilen nukkumaan mennessä oikealta puolelta vihloi aika mukavasti, en ole ennen havainnu moista oiretta. Mutta se voi johtua siitä ettei ole aiemmin tullu seurattua niin tarkkaa kaikkia pieniäkin kipuja :) Pitäs muutaman tunnin päästä lähteä siskontytön 6v synttäreille. Siellä sitte pakko varmaan pari palaa kakkua ottaa, vaikka oon nyt kovin yrittäny hiilareita karsia pois.
On tullu paljon pohdiskeltua näinä päivinä sitä kuinka kauan vielä menee sen pienen syliin saamiseen. Olis edes raskaana niin tietäis sen sieltä tulevan. Mutta nyt tää epävarmuus taas painaa. Koitan elää "kohti" sitä lääkärinaikaa, ja pidän peukut pystyssä josko selviäis jotain konkreettista. Rahat on pirun tiukilla, töissä vähennetään tunteja ja remontoidaki pitäs : / Mieskin taas ärsyttää, se ei ole tehny mitään tän asian eteen. Joo, okei, runkannu purkkiin ja sen visaahan sitä on vinguteltu lääkärissä :D Mutta polttaa tupakkaa ja tissuttelee vähän turhankin usein..Vaikka selkeesti näkee että hänkin tätä lasta haluaa ja paljon. En ymmärrä.

Nyppy Oon itse kova lukemaan ja päivittelemään eri lääkkeiden sivuvaikutuksia. Ja siksi pyrinkin välttämään normaalielämässä kaikkia ylimääräsiä pillereitä. Vitskuja on ihan pakko käyttää mutta särkylääkeki lähtee vasta sitten kun oikeesti koskee. Antibioottikuurin olen kahden vuoden aikana syöny kerran :D Lääkäriin mennään ku pää on kainalossa.. Sitä kautta noi kaikki hoidot mihin saattaa joskus joutua vähän hirvittää.

Mutta nyt ois suihkun aika ja suunta kohti synttärijuhlia :)
 
Voi että mulla taas tekee mieli jotai herkkuja : / onko mitään hyvää jossa ei hiilareita olis tai on vähän? Aargh.. haaveilen täällä jäätelöstä, joka on oikea hiilaripommi :ashamed: tää nyt edes kuulu tähän ketjuun, tai mihinkää ketjuun sen puoleen :whistle: kyllä mä oon kans oikea kermap**se :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Nyppy Mitäs väsäilit? mie vetelin täällä vaan porkkanaraastetta ja puolikkaan greipin(johon mulle on tullu nyt jo suorastaan himo!?)..

Nyt on sitte ensimmäistä kertaa kysytty multakin että "jokos te niitä lapsia?".. Arg. Menin niin paniikkiin etten oikein ees muista mitä sanoin :D Ja kysyjänä siskon kaveri jota hädintuskin tunnen.. : /
 
Babies mä otin sulamaan tädin tuomia mustikoita pakkasesta, hain kaupasta rahkaa ja tummaa suklaata. Oli muuten hyvää toi Valion uus rahka, namskis :p vähän sitä ja paljon mustikoita, "jälkiruuaks" 70%sta suklaata pari palaa :D Nyt siis saunottu ja makeanhimo suht terveellisesti täytetty... aah, mikäs tässä kölliessä |O

Hienoo, et se greippi sitte alko maistuun tuossa muodossa... sit olis ollu ne pillerit vika vaihtoehto, mut eiköhän se noin ole paljon parempi :) Muoks Sun iltapala on oikein ihaltavan terveellinen, kadehdin tota tahdonvoimaa d:)

Voin kuvitella, miten se tulee ku isku vasten kasvoja tollanen kysymys... miten siihen muka yhtäkkiä osaakaan vastata, ite olisin varmaan vaan änkyttäny jotai. Onneks nyt on jo sellaset harjotellut fraasit eri tilanteisiin :rolleyes: ihmiset ei kyllä yhtää osaa ajatella. Mun sisko kun ei vielä ole edes lapsia ajatellut, mut sen tuttu oli samaa siltä kysyny sen jälkeen ku mulla oli just ollu Ku, oli ladellu kai aika hiljaseks sen kysyjän :O voisin veikata, ettei kysy toista kertaa, kun oli saanut saarnan siitä ettei nykymaailmassa ole lapset niin itsestään selvyys :D

Joko huomen ovis?
 
Viimeksi muokattu:
Josko sitä pistäis pään tyynyyn. Mies lähtee aamulla reissuun ja me jäädäänkin sit koiruuden kans ihan keskenään kotio.. tulis ny vaan se täti, niin saisin yksin kiukutella.

Babiesille (ja muillekkin) ovisplussaa. Onkohan Hopeainen testaillu jo? d:)b

Kauniita unia :wave:
 
Nami, kuulostaapa hyvälle :p Ostitko ihan jotain maustettua rahkaa? Pakko oli olla tossa kohtaa tahdonvoimaa kun päivällä tuli syötyä täytekakkua, omenapiirakkaa yms. :D Kävin eilen vaa'alla ensimmäistä kertaa puoleentoista viikkoon ja paino oli pudonnu kolme kiloa!! Tiedän että se voi olla nestettä ja seki vaikuttaa ku kävin eri aikaan sillon, mut silti :) tuli hyvä mieli..

Ovista ei vielä ole, alottelin testailun tässä kierrossa jo aika aikaseen. Noiden laskureiden mukaan olis pitäny tikuttaminen alottaa tänään.. Mut ihan varmuuden vuoksi joka toinen päivä peitto heiluu ;)
 
Heippa! Täällä ilmoittautuu joukkoon myös ensikertalainen. Ollaan yritetty vuoden päivät tuloksetta, yhtään plussaa ei siis olla vielä saatu : ( Kierto on suht tarkka, noin 30 päivää. Kävin tk lääkärin luona jolta sain lähetteen muutamiin kokeisiin,ChtrNho (eli kai klamydia), s-tsh, s-prl ja s-prog. Asumme pienellä paikkakunnalla jossa vain yksi lääkäri, joka tietysti sattuu olemaan vanha jäärä mies. Hän ei paljon mitään näistä kokeista selitetelly ja jouduin itse jälkikäteen lähetteen perusteella googlettelemaan. Ilmeisesti kyseessä on normaalit ensimmäiset kokeet? Kokeissa kävin perjantaina ja nyt pitäisi viikko odotella tuloksia. Niiden perusteella lääkäri sitten kai kirjoittelee lähetteen tarkempiin tutkimuksiin, joissa sitten tutkitaan myös mies.

Hirmu paljon lohtua ja tietoa löytyy täältä teidän ketjusta. Kiva että tällainen on olemassa vaikka on kipeä aihe. Itse en ole 'kehdannut' ja halunnut kenellekään asiasta puhua, sen verran arka aihe on vielä itsellekin. Paras kaverini tietää että yritämme, mutta en ole vielä saanut kerrotuksi että olemme hakeutuneet tutkimuksiin. Onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia? Että ihan kuin tarvisi hävetä että ei voikaan saada tosta vain lasta vaikka kuinka haluaisi : ( Kaikaista ärsyttävimpiä ovat tuttavat jotka jatkuvasti utelevat että koska rupeatte lapsia tekemään. Ihan kuin se olisi niin itsestään selvyys. Tekisi mieli välillä sanoa suorat sanat, mutta tietysti sitä tyytyy vain mutisemaan jotain ja vaihtamaan aihetta.

Hieman hidasta on tämä teidän juttujen lukeminen kun itse olen sen verran vihreä vielä näissä asioissa että täytyy kaikki termit googlettaa että ymmärtää mistä puhutte. Mutta kiva saada vähän selville mitä kenties tuleman pitää : s Kiitoksia siis tästä ketjusta!
 
Tervetuloa h.o.p.e ja tosi kiva kun liityit mukaan! :flower:

Mulla oli kans tuossa äskettäin nuo samat kokeet, plus hiv, b- ja c-hepatiitti. Ja tietty papakoe otettii jo ekalla reissulla :) Ei mullekaan paljon selitelty kokeista, enkä ois kyllä muistanukka mitään kun olin niin paniikissa :D Sulle saattaa olla seuraavaksi tiedossa aukiolotutkimus ja tietenkin miehen siemennesteanalyysi. Eri paikkakunnilla menee hieman eri tavalla noi systeemit, mutta näin voisin kuvitella :) Itsekin muutama kuukausi sitten täällä aloittaneena olin alussa ihan huuli pyöreenä että mikä on kp, dpo, ao-tutkimus yms :O

Mulla on muutama kaveri/ystävä jolle oon kertonut, mutta useammalle en halua kertoa. Näiden muutamankin kommentit adoptoinnista sun muista on välillä ottanu pannuun :D ja kyllä minua hävettää ettei mun kroppa toimi normaalisti, eikä saada aikaseksi yhtä maailman luonnollisimmasta asioista, lasta : /

Mutta tuo tutkimuksiin lähteminen on tosi iso askel ja ottaa koville. Luinkin muistaakseni Simpukka Ry:n sivuilta että yksi rankimmista ajoista lapsettomuudessa on nimenomaan se hoitoihin/tutkimuksiin lähteminen ja muutenkin alkuvaiheet.. Ja vertaistukeahan tältä palstalta saa ja paljon.. :hug:
 
H.o.p.e tervetuloa :flower: :wave: kaikkihan me ollaan joskus samasta pisteestä lähdetty tälle matkalle. Kärsivällisyyttä, sisua ja pitkää pinnaahan tää vaatii, ei siitä mihinkää pääse : / mut yhdessä me ollaan kaikki vahvempia ja täällä saa kysellä ihan mitä vaan ja miten paljon vaan :)

Se menee vähän paikkakuntakohtaisesti tosiaan se järjestys, mut ilmeisesti sulla nyt vaan kartoitetaan verenkuvaa (ettei vikaa kilpirauhasessa ym)
Enkä minäkään tästä kyllä ole kenellekkään puhunu, eikä mieskään.. kai se on osittain siitä, kun niin kipeä asia ja osittain jotain kummallista häpeää, en tiedä

Babies eeei ku se rahka oli ihan maustamatonta uutta Valion pehmeää rahkaa. Oliski ollu herkkua lisätä siihen vaniljasokeria ja kermavaahtoa, mut oli kyllä tosi hyvää noinkin, kun paljon laitto mustikoita. Samaten se suklaa oli tooosi hyvää... jännä miten vhhn myötä makuaisti muuttunu niin, et se mikä ei ennen maistunu makealta, nyt maistuu :D Suklaata tietty edes sais syödä, mut onhan noi muutkin sanonu makeanhimoonsa sen pari palaa tota tummaa ottavansa... sillä itelleni puolustelen ;)

Etkä kyllä ole pöljä pahan vauvakuumeen kourissa vain, kuten me muutki. En vielä ole tota tehny.... mut eikös tässä nyt koko aika kaks plussan sivuilla olla kaikki :D ja se on vaan ajan kysymys koska mäki jotai näytenumeroita alan tilailee lehdistä tai kaupasta kantaan niitä kotiin. Sitä paitsi mä kattelen kaikkia ihania pikku vaatteita ja haluisin ostella jo niitä :ashamed:

Hyvähän se on edes kerran kartoittaa kropan toimintaa ja alottaa tikutus ajoissa.. näkeepähän miten tikut itellä toimii suhteessa ovisoireisiin ja hormoneihin.


Täällä tätiä odotellessa.. eipä kuulu ei : /
Ja ny leviää pää kun nää sivut ei toimi :kieh: laitoin kaikki uusiks, sori jos virheitä ja hymiöt missä sattuu..
 
Viimeksi muokattu:
Olipahan pakko vielä yks testi tehdä. Löysin vuos sitten ostetun kun kaappia siivosin... onpahan tehty pois ettei vanhene :p negahan se tietty oli edelleen. Miks ei ne jo ala :headwall:

Pistipähän silmään testin ohjeessa oleva teksti, että " terveiden naisten, jotka eivät ole raskaana, ja terveiden miesten kohdalla testin pitäisi antaa negatiiviset tulokset " :D vähänkö kilahtaisin, ku löytäisin miehen testaamasta mun testillä :LOL: siis ehkä ensin kierisin naurusta lattialla... mut ei ne nyt niin halpoja ole :D
 
Nyppy täälläkään ei ala. "ovistuntemukset" joista raportoin aiemmin, on vaihtunut ajoittaisiin menkkajuilintoihin ja tissit on niin törrrrkeän kipeät. että kyllähän ne oireoden perusteella siitä.

ovistesteistä mitkä on mielestänne sieltä halvimmasta päästä ja kuitenkin hyviä, jos ei ihan tummaa viivaa näytä ovisplussana, niin ainakin selkeästi tummempana kuin "ei-oviksen". ajattelin että kunhan se täti tästä saapuu niin alkaa testailu. tai sitten sitä seuraavassa kierrossa, eihän niillä mitään tee jos on inspiraatiota joka toinen pvä pupuilla :D ...aina vaan ei ole :D

h.o.p.e tervetuloa! :flower: täällä myö toisiamme tuetaan ja nostetaan sieltä suosta aina ylös vuorotellen :)

thaikatti alkaako olla jo oireita enemmän?? :)
 
Kp 1 yk 10. Että sellasta. No, tiedossa tää oli, ovista ei tapahtunut. Enkä usko tässäkään kierrossa plussaan, huhtikuun kiertoon sitten toivottavasti saan ne klomit.

tunturihilla, mulla on mammaksin david-testejä ja niillä oon muutaman kerran ovista bongaillut. Digillä sitten varmistanut. Digin tilasin amazonilta UKsta, sain 20 kpl paketin (norm. 7 liuskaa) halvemmalla kuin Suomesta tuon 7 paketin.

Kyllä tuntuu että pohjalla ollaan. Tuntuu et mies ei tajua yhtään tätä mun tuskaa. Varsinkin se tekee kipeää, kun kaverit JATKUVASTI kyselee, et missä se kakkonen. Ja kun aiemmin kirjoitin, en halua sanoa kenellekään että ollaan vittu jo kesästä asti yritetty eikä saada sitä. Että ei oo kuule halusta kiinni. Haluisin vaan mennä jonnekin hornan tuuttiin, mistä kukaan ei saa mua kiinni.
 
Viola30 kiitti tiedosta :)

nyt sitä oirekuvailua jota pyydettii aiemmin. dpo ehkä jo 18, tai sit alle jos se ovis nyt vinoili ja tuli myöhemmin, mut tänään on ihan oksu-olo, mahassa pulputtaa ja kiertää ja meinaa tulla yli. äsken oli pakko koklata kohdunnipukkaa jos vaik verisäikeitä alkais jo tulla. mut ei (anteeks tarkka kuvailu :ashamed: ihmetyttää vaan) ihan vitivalkosta valkkaria ja reilusti, ei mitään muuta. mut reissun päällä nyt sukuloimassa ja testata voi vasta ke-aamuna kotona. jos ei sitä ennen tietty täti yllätä. niin, ja oksutautia on kyllä liikkeellä, voihan se olla sitäkin!!
muoks. oon myös ihan älyttömän itkuherkkä, pillitän kokoaika. jos nyt ei oo sitä ittiää ni sitten on megaluokan tätipahanen tulossa kylään :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista!
Onko täällä jossain kaksplussan sivuilla tai keskusteluissa jotain 'sanakirjaa', pääsis vähän paremmin kärryille mitä mitäkin tarkoittaa - mä oon ihan pihalla ü

Löytyykös teiltä jotain vinkkejä, esim ruokavaliosta, vitamiineista tms mitä kannattais huomioida? Jänskättää kauhiasti, perjantaihin kai täytyis malttaa odottaa että saa verikokeiden tuloksia. Ja sitten siitä viikon päästä jännätäään tuleeko täti kylää (joo, olen jo yhden termin teiltä ehtinyt oppimaan ; ) Tässä kuussa en kyllä onnistunut saamaan tikulle plussaa, tosin kyllä unodin tikun melkein joka päivä vessaan yli 15 minuutiks, joten tulos ei silloin enää ollut luotettava. Mä oon käyttänyt Raskauskeijusta Erittin herkk ovulaatiotesti -liuska- (40kpl) - Ovulaatiotestit -liuska | Raskauskeiju.fi
tilaamia tikkuja, onko kellään kokemusta ovatko luotettavia? Oon (luultavasti) onnistunut niillä jossain kierroissa plussan saamaan. Nyt siis meneillä laskujeni mukaan kai yk7 tai 8.

ps. herkullisen kuuloisia reseptejä teillä : b
 
Hopeainen toivottavasti olis jotai "mukavempaa" jomotusta silti ;)

tunturihilla :headwall: mä en kestä tätä jännitystä :popcorn: Lupaavia oireita ainakin... toivotaan nyt keskiviikolle selvää plussaaaa ++++ :whistle:
Noista ovistesteistä sen verran, et mulla on noita Davidin testejä joita osa haukkuu ja osa kehuu, pitäis olla herkkiä ja tilasin ne mammaksilta. Ostin sitte noita Clearbluen digitestejä ihan apteekista, mut niitä säästelen ja varmistan vaan. Viime vuonna vaan kerran aiemmin tilannu ja merkkiä en muista edes :ashamed:

Viola30 :( negapahoittelut :hug: Ei oikein edes ole sanoja millä sua lohduttaa, vaikka haluis. Voimia :heart: Pura vaan tänne meille, kun oikein ottaa kaikki päähän ja mies ei ymmärrä...

H.o.p.e Perhesuunnittelun kotisivut

Tuolla oli jotai sanastoa :) ja kysellä aina saa. Tunturihilla on sit sellanen vitamiiniekspertti, ettei parempaa olekkaan :heart: -> opiskelee alaa.
Mä olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, syön moniraskausvitamiineja, sinkkiä, D- vitskua ja kalamaksaöljykapseleita ja juon greippimehua. Mies kans vitamiini ja sinkki linjalla :D

(.) siis nyt mulla onkelma :confused: kun ilmeisesti olis Kp1... vai onko?? kun vuoto on tooosi niukkaa ja haalean väristä.. onko siis Kp1 vasta huomen? Aaapuva... eihän sillä muuten väliä, mut Kp3 pitäis ottaa eka clomi! Ja miksi sitä tulee noin.. siksikö, et limis oli niin ohut, miten siihen muka vielä clomit sopii, kun ohentaa limistä, eihän siihen sillon pikkanen voi tarttua :stick: Panikoin täällä niin, etten ehdi edes surra tätin tuloa : /
Hirveän ristiriitaiset tunteet.. jotenkin tuntuu että hyvä kun alkoi ja jotenkin tuntuu, että nyt se on menoa ja tästä ei paluuta :ashamed:
 
tunturihilla voi ei :( hyvä että sulla on silti noin reipas asenne :hug:

Onpas meillä usealla kierto melkein samassa, nyt sitten sitä kunnon plussa-aaltoa odottelemaan :D +++:whistle:
Mulla on täällä kauhea siivousrumba menossa.. vanhemmat tulee kylään :saint: ;) On kyllä niin maan perusteellisen turvonnut olo, ettei oikeen kiinnostais :x siis siivota..
 
Nyppy Mie sain jo mieheltä luvan ostaa yhen ihanan pienen vauvanvaate paketin missä on housut, paita ja body. Semmonen ihana ja neutraalin värinen, kokoa 50/56cm. En oo vielä vaan kehannu :ashamed: Joo, ei kyl tartte ukon niitä testejä tuhlata, mie käytän kyllä senkin edestä :D Mie en osaa tohon clomien alottamiseen oikein sanoa mitään muuta ku että ite varmaan alottaisin..

Hopeainen Onko tätiä kuulunu???

Tunturihilla Mie tilasin raskauskeijusta Davidin puikkoja ja samoja huusin huuto.netistä(3,5€ sain 13kpl-halpaa :D ). Mutta tänään kun testailin niillä, tuli suht hailakka viiva, sen sijaan Clearbluen digitaalinen anto hymiön.. Uskalsin testata Clearbluen kun alko tuntumaan että ovis lähenee ja valkkarin vuoto on lisääntyny dramaattisesti :)

Viola30 :hug: Jaksamisia sinne..Saako tuolta amazonilta tilattua ihan paypalilla vai minkälainen systeemi siinä on? Onko helppo tilata yms.?

h.o.p.e Mie alotin syömää pari päivää sitte puolikkaa greipin joka päivä, kun greippimehua en siedä. Sitte on tietty Multivitan raskausvitaminiit, foolihappoa, d-vitamiinia.. Alotettiin just vähähiilihydraattinen dieetti. Ja sitte tietty valmis oon vaikka tekemään kuperkeikkoja ja kärrynpyöriä seksin jälkeen jos se auttaa :D Paha kyllä sanoa että auttaako noi mitään kun ei ole viel raskautunu :D

Niii, mulla tuli se HYMIÖ sinne ovistestiin, jee! :) Davidin tikkuun aika hailakka viiva mut Clearblue anto hymiön, luotetaan siihen :heart: Tänään ja huomenna siis rakkautta ilmassa ;) Tuli ihana fiilis ku se hymiö tuli ekaa kertaa, haluan myös raskaustestiin lukemaan ”raskaana”..

Hyvä fiilis kyllä laski vähän alas kun se äskettäin vauvan saanut ”ystäväni” oli Facebookkiin laittanu että kuvia tulee kohta.. Työntäis kuvansa syvälle sinne minne aurinko ei paista(tuli ensimmäisenä mieleen)... Meinasin kaatua
kuvaa aika hyvin fiiliksiä. On muuten tunteita herättävä blogi, ootteko seurannu?
 
:attn: Toimiiko teillä ihan normaalisti toi työkalurivi? Mie en saa "napsautettua" niitä, eli en saa noita tummennuksia yms. Hymiöt tulee lähinnä vahingossa tai ulkomuistista.
Niiii, ja oisko teillä mitään hyviä smoothie tms. ohjeita joita vois sauvasekottimella tehhä? Pitäs vähän motivoida tota mun sokerihiiri murua :)
 

Yhteistyössä