Hoitoihin 2012

Täällä nyt sitten hoito-ohjeet annettu. Hoidot alkaa ensi kuun lopulla kun menkat on alkanu ja mennyt :)

Eli meillä alkaa hoidot pitkän kaavan mukaan.

Aloitetaan Synarelalla (nenäsumute), sitten Puregonia, Pregnyl ja lopuksi Lugesteron.
Hirvittää kun nää muut on piikkejä kun mulla on piikkikammo, kirjaimellisesti ja nyt joudun ite piikittää itteäni.
 
Kuulostaa hyvältä pinkku ja tunafish että on hoidot lähteny rullaamaan, nyt vaan parasta toivomaan! =)

Itse edelleen odottelen menkkoja että pääsisin varaamaan sitä ensimmäistä aikaa.. Kp 34 menossa, vissiin viikon ajan on jo ollu aaltoilevasti menkkamaisia tuntemuksia, oonki kulkenu rätti housuissa ettei pääse yllättämään mutta ei näy eikä kuulu.. Joinakin päivinä oon niin kauheet kivut että oon ihan varma että nyt ne alkaa ja sit seuraavana päivänä ei oo enää mitään.. Vitsi että tää odottelu on tuskallista!! Mulla ensimmäinen clomikierto menossa, luulin että ne clomit saattais jopa lyhentää kiertoa mutta ei vissiin kaikilla. Eli jatkamme odottelemista.. :p
 
NettA79: Mulla kun oli Clomit käytössä, niin menkat lyheni 7 päivästä 3 tai 4 päivään. Nyt kun niitä taas enään ei ole. Niin on ne 7 päivää taas :/

Onko sulla inssi tulossa vai clomeilla yritätte pelkästään?
 
Pinkku, miten sulla oli kuukautiskierto, oliko normaalipituinen vai lyhenikö clomeilla? Mä olin bongaavinani oviksen kp 17, eli nyt alkais jo oleen jotain dpo 16. Clomeilla nyt tää yks kierto yritettiin, jos ei tästä tärppää niin sit tammi-helmikuulle aika naistentautien polille jossa siis vasta selviteltäis että mistä meidän lapsettomuus johtuu. Ja varmaan mietittäis sit jatkoja.
 
TexWiller
Heips! Saanko liittyä mukaan? Lasta yritetty nyt 11 kk. Minä olen 23-vuotias ja mieheni 28. Olen käynyt itse YTHS:llä, jossa otetaan tarvittävät verikoeet tässä kierrossa. Ultrassa kaikki näytti ok, aukiolotutkimusta ei ole vielä tehty. Mieheni ei ole opiskelija, joten hän kävi Oulun väestöliitossa siemennesteanalyysissa. Tulos on karu: normaaleja siittiöitä vain 1%, MAR-testi 100% ja määränkin vain 10milj./mil. Kunhan omat verikokeeni saadaan tehtyä, niin YTHS:ltä laittavat lähetteen OYS:iin hoitoihin. Pelottaa ja ahdistaa tämä kaikki. :(
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Onpa paljon uusia kirjoittajia ja uusia vaiheita, menee hetki ennen kuin taas pääsee kärryille!

Täällä odottelen kovasti, että menkat alkais tänään tai huomenna, koska lääkäri on varattu viikon päästä maanantaille, kp 8-9 ultraan Femarin takia. Samalla puhutaan ivf:stä, ja mies tulee mukaan. Alotettais ivf varmaan muutaman kk päästä, jos nää pari vikaa Femar-annosta ei tuota tulosta. Mukava lukea teidän nyt ivf:n aloittavien juttuja.

Mulle lääkäri puhelimessa suositteli lyhyen kaavan ivf:ää, eli tuikkaisin Menopuria luonnolliseen kiertoon. Ei kuulema ole niin pitkä prosessi kuin pitkä kaava. Sopii mulle, jos lääkäri näin hyväksi näkee! :)
 
Ambrosia85
Esikoinen, yk 12, terot

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen? YA 3v. sitten, ivf tulossa

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen?, YA 08

Pinkku-84

esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu

esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

:heart::heart: Plussanneet :heart::heart:
 
Meidän lista on päässyt putoamaan kauas. Päivittäkää kaikki omalle kohdallenne tiedot, jos tarvis. Ja uudet: merkitkää itsenne ja haluamanne tiedot tuohon listaan.

Ohjeet: klikkaa "lainaa". Poista (QUOTE) eli hakasulkeiden sisältö alusta ja lopusta. Muokkaa tietojasi. Lähetä.
 
[]Ambrosia85
Esikoinen, yk 12, terot

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, inssi tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen? YA 3v. sitten, ivf tulossa

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen?, YA 08

Pinkku-84

esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu

esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

:heart::heart: Plussanneet :heart::heart:[]
 
Muokkasin omalta kohdaltani listaa sen verran, että meille tulossa on nyt ensin yksi inssi.
Huomenna saan ekan piikin nahkaani ja siitä viikon kuluttua on sitten ultra, jossa inssin ajankohta määritellään. Luultavasti inssi on kuitenkin aika pian tuon ultran jälkeen, koska kiertoni on kovin lyhyt.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
Amalia Armas mulla pitäis ensi viikolla alkaa menkat ja sitten gonalin piikittely, jos aikataulut menee sopivasti. Jännittää ihan sikana!! Oletko sinä aiemmin piikitellyt ja onko tuntunut hankalalta?

Tai mitä jos sitä sattuis olemaan nyt luomusti raskaana tästä viimeisestä hoidottomasta kierrosta. :whistle::wave:
 
Rootis oon kuullu, että toisinaan käy juurikin niin, että tulee raskaaksi juuri ennen hoitojen alkua. Sitten vaan täytyy soittaa lapsettomuusklinikalle ja perua aika :D Mulla tätä mahdollisuutta ei ole, koska meidän mahdollisuus luomuraskauteen on 0%. Miehellä kun ei ole lainkaan siittiöitä. Ollaan siis ihan "toivottomia".

Mulla tämä hoitokierros on ensimmäinen, joten en ole ennen näitä lääkkeitä piikitellyt. Miehellä kyllä pistoskokemusta on, hän on joutunut syöpähoitojen aikana pistämään itseensä lääkkeitä. Eli, jos mun käsi tärisee liikaa, niin mies saa pistää sitten :)
Itse pistäminen ei mua jännitä oikeastaan ollenkaan. Huominen lääkäriaika kyllä jännittää tosi paljon ihan muusta syystä. Huomenna varmaan nimittäin ainakin osittain selviää onko meillä myöhemmin mahdollisuutta ivf-hoitoon.
 
Heippa hei! :wave:

Uskallanko tunkee nokkani myöskin tänne? :D Meillä kyllä tosin nyt (kelloa katsoen) huomenna eli tiistaina eka käynti naistentautien polille! Mulla tk-lääkärin mukaan hormoniarvot ok ja miehen simppa testi ok, eli normospermia! :) Silti hieman tuota TSH-arvoa jännään, viitehän on 0,4-4, mulla se oli marraskuun testien mukaan 2,41...ja olenpa kuullut että raskautta yrittäessä mielummin alle 2!?!? Tietoa? Yritys aloitettu 11/10, perheneuvolassa kävin 3/11, jossa papa, se ok ja käskettiin vaan ootella se vuosi. Pillerit lopetettu 12/2004, jolloin silloisen miehen kanssa yritettiin raskautta, ei tullut, sain vain epäsäännöllisen kierron jonka kanssa oon nyt temppuillut! Ero tuli sitten 4/2006. Ja se että mein eron jälkeen exälle on syntynyt nykyisen avovaimonsa kanssa 2 lasta, ei pistänyt vauhtia töppösiin. Elokuun puolivälissä soittelin aikaa tk-lääkärille, sain sen 4.11.11, verikokeet otettiin sitten seuraavalla viikolla. Ja tosiaan aika polille on 17.1.12.
Oon myös viimesen 6 vuotta juoksennellu säännöllisen epäsäännöllisesti eri lääkäreillä ihmettelemässä tätä kiertoni epäsäännöllisyyttä joka kaikessa karuudessaan on pääsääntöisesti pysynyt 30 ja 50 välillä, kerran 19 (n.1,5 vuotta sitten), kerran 21 (edellinen kierto), kerran 68 (viime kesänä), pillereiden lopetuksen jälkeen normaalisti menkat ja sitten 5 kk:n päästä seuraavat ja nyt menossa kp70! Sitten on kuitenkin muutaman kerran ollut puolen vuoden ajan säännöllisesti 30 päivää ja toisella kertaa 32 päivää, jonka jälkeen taas heitelleet ihan miten sattuu. Mistään en siis ole saanut mitään apuja näihin, vaikka kuinka olen pyytänyt! Sinkkukautenahan mulle tuputettiin vaan e-pillereitä, joita en kyllä olisi huolinut, mutta kokeilin ja tasaantuvathan ne! Jos nyt en väärin muista niin ekalla kerralla söin 4 kk niitä, lopetin ja taas sama ralli mensujen kanssa! Toisella kertaa 3 kk, en pystynyt syömään enempää kun kierrosta se aika mitä niitä söin, oli kokoajan paha olo, tasaantui taas, mutta sitten lopetettua jatkui epäsäännöllisyys. Ennen pillereitä oli säännölliset menkat, mahdollisesti jotain 28-30 pv...en muista tarkkaan.
Mutta, jos nyt vihdoin saisi jotain tolkkua näihin! =)

Eli esikoinen yrityksessä, YA 11/10, mies ok, ekalle käynnille naistentautien polille menossa 17.1.12. (Yk:n mukaan menossa kumminkin yk11....edelleen!)

Vallan tuli sekaisaa tekstiä, mutta toivottavasti siitä jotain selvää saa!

Ja mitä näihin raskausuutisiin tulee: 3/11-2/12 välisenä aikana kavereille/tutuille syntynyt/syntyy yhteensä 18 lasta (ei oikeen mieltä nostanu tuossa viime kesänä, jolloin niitä tuli 10 2,5 kk:n aikana) ja sitten ystäväni, jonka tytär on nyt 4 kk ikäinen, ilmoitti eilen tehneensä jälleen plussatestin! Pieni pommi, oli kyllä myös hänelle itselleen! Rankkoja aikoja eletty siis... 2 lasta siis vielä syntymättä.


ISOT tsempit kaikille tälle vuodelle!!! d:heart:b
 
Ambrosia85
Esikoinen, yk 12, terot

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen? YA 3v. sitten, ivf tulossa

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen?, YA 08

Pinkku-84

esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu

esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

:heart::heart: Plussanneet :heart::heart:
 
Täällä Menopuria pistelty taas torstaista alkaen ja huomenna ultraan katsomaan olisko joku folli innostunut tästä. Samalla varmaan selviää se tarkempi päivä inssille.

Tervetuloa Ansku! Sun menkat kuulostaa tosi tutulle. Mulla kans viime vuoden alussa kp:t huiteli tuolla +100 kieppeillä. On aina ollu tosi epäsäännöllistä. Muistan että kouluaikana olin tyytyväinen kun mulla ei ikinä kesällä ollu menkkoja ja pääsi aina hyvin biitsille ja uimaan. Rankka vuosi sulla noista lähipiirin vauvauutisista päätellen :hug:

Tervetuloa myös TexWiller! Hetken aikaa varmaan kestää toipua noin rankoista uutisista. Ihan varmasti on pettymys jokaiselle tämä että ihan luomukeinoilla ei ole suuria mahdollisuuksia tulla raskaaksi. Onneksi pääsette hoitoihin ja nykyään hoidoilla pystytään melkein ihmeisiin! Tilanteenne ei kuulosta ollenkaan mahdottomalle. Täällä saat varmasti vertaistukea ja tsemppiä taipaleelle :hug:
 
Ambrosia85
Esikoinen, yk 12, terot

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen?, YA 08

Pinkku-84

esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu

esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

:heart::heart: Plussanneet :heart::heart:
 
Ansku83: Rankka vuosi todellakin vauvauutisten vuoksi. Toivotaan, että tekin saatte pian jakaa samoja uutisia. :)

Vähän omasta tilanteesta.. IVF-hoito siis aloitettiin pitkällä kaavalla joulukuun puolella Synarela- suihkeella. Menopur- piikitys aloitettiin rinnalle 4.1 annoksella 300iu 2pvää, 200iu 4pvää, ja loput 5pvää annoksella 150iu.Viime perjantaina oli kolmas ultra. Lääkärin mukaan siellä kasvo reilut 10 follikkelia. Vasemman puolen munasarjat oli kuulemma huomattasti heikommat endometrioosin takia. Eilen pistin klo 23.00 irrotuspiikin Pregnyl 5000iu. Tällaiselle piikkikammoisellekin piikittelystä tuli jopa jo hieman rutiinisuoritus, vaikka alkuun sitä jännitin todella paljon. Tänään jännitys on noussut kattoon huomisen punktion vuoksi. Nyt vaan peukut pystyyn, että kaikki sujuu hyvin ja saadaan hyvä tulos.

Onko muita IVF-hoidossa olevia endon takia? Olen kyllä keskustelua seurannut, mutta en muista ulkoa. :)
 
Ambrosia85
Esikoinen, yk 12, terot

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen?, YA 08

Pinkku-84

esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu

esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, 1. käynti naistentautien pkl 17.1.12, mies ok (normospermia)

:heart::heart: Plussanneet :heart::heart:
 
No niin, nyt on ensimmäinen puregon-pistos onnistuneesti suoritettu. Vähän säätämiseltä tuo tuntui, mutta eiköhän homma kuitenkin ole ihan yksinkertainen, kun rutinoituu.
Ultralla lääkäri katsoi, että kummallakin puolella oli kolme aihiota, joista munasolu voi lähteä kehittymään. Lääkäri oli sitä mieltä, että hyperin vaaraa ei ole tuolla määrällä ja kun pistos annostus on pieni (50mg).
Toivon, että saadaan muniksia sen verran stimuoitua, että kaksi munasolua kehittyisi.

Meillä siis edelleen tämä ensimmäinen hoito on inssi, vaikka osassa noista listoista lukee ivf. Tämä ensimmäinen inssi on vähän sellainen koekerta. Lääkärit haluavat katsoa miten reagoin lääkkeisiin ja kuinka miehen sprema selviää sulatuksesta.
Jos ongelmia ei ole tehdään mahdollisesti myös toinen inssi.

Olin toivonut, että tällä lääkärikerralla olisin saanut tietää aiemmin sairastamani sairauden tilasta. Vakava sairauteni on sammuneessa tilassa (ollut jo vuosia) ja viimeksi Helsingin päässä ottivat kokeet varmistaakseen ettei sairaus ole aktivoitunut. Sairaus ei ole kuolemaksi, eikä vaikuta hedelmällisyyteen, mutta ivf-hoitoon pääsyy vaikeutuu, jos sairaus on uusinut.

Lääkärini ei kuitenkaan ollut saanut tuloksia Helsingistä, joten piina siitä asiasta jatkuu. Uskon kuitenkin, että kaikki on hyvin.

Iloista viikkoa kaikille!
 
[=Ansku83;25452878]Ambrosia85
Esikoinen, yk 12, terot

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen, YA 08, 1 inssi -10, 1. IVF kevään-12 aikana alulle

Pinkku-84

esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu

esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 09/2011 alkaen, 1. inssi tulossa

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, 1. käynti naistentautien pkl 17.1.12, mies ok (normospermia)

:heart::heart: Plussanneet :heart::heart:[]
 
Moiks kaikille!!!
En olekaan kirjottanu tähän ketjuun hetkeen, ku pistin pinon pystyyn painonpudotuksesta ja siellä sitte kirjotellu.. Eli mulla edellee se tilanne et niit kiloi pitää saada pois ennen ku hoitoon päästään.
Maaliskuu on nyt mula kiikaris, siihen mennes pitää pienentyy!!
Oon kyl käyny lukee teijän juttui tääl ain sillon tällön ja täällähän on osa päässy jo toimiin :) nyt vaan enää kovasti niitä plussatuulia tänne ni avot :) :)
Tsemppiä ja jaksamista kaikille :)
 
Heippa!

Täällä ollaan taustailtu aika paljon enkä ole "jaksanut" kirjoitella mitään kun tuntuu että täällä meillä ei tapahdu mitään:( No nyt sitä ollaan päästy oikein tosi toimiin ja olis tuo punktioaika varauksessa keskiviikoksi ;) Hieman kyllä jännittää, pakko myöntää. Mulla oli tossa vielä edellisellä ultrakäynnillä joka oli viime torstaina kasvamassa vaan kaksi mukavan kokoista rakkulaa mutta nyt on tilanne sitten toinen... Sieltä bongattiin yhteensä 24 rakkulaa (no osa oli aika pieniä mutta kuitenkin). Eli aika räjähdysmäisesti on kasvanut ihan pienessä ajassa (eli pienelläkin lääkekorotuksella näyttää olevan vaikutuksia ;) ) . Tänään pitäisi sitten pistellä pregnyl...

Mites muilla? Sattuuko mulla olemaan kanssasisaria jotka pääsevät keräykseen samoihin aikoihin?

Mutta tälläistä tänne kuuluu :) Tsemppiä kaikille ja jaksamista hoitojen parissa!! :heart:
 

Yhteistyössä