Hyvää uutta vuotta täältäkin
Täällähän on moni jo päässyt tositoimiin, hienoa!! Mua niin kauhistuttaa noi itsensä piikittelyt jo valmiiksi...
Meidän tilanteessa ei oo mitään uutta, ovulaatio oli viime viikonloppuna, mutta en jaksa enää luomuraskauteen uskoa...Yritetään tietysti, mutta ajatukset on jo siellä ivf:ssä.
Kävin muuten yks päivä tk:ssa lääkärissä migreenin takia ja lääkäri (ulkomaalainen mies) kyseli lääkkeitä määrätessä, että oonko raskaana. Eka sanoin että todennäköisesti en ole, mutta se jatkoi tivaamista ja kerroin lopulta, että ollaan lapsettomuushoidoissa, mutta tällä hetkellä ei oo mikään hoito menossa, ja että raskaus on mahdollinen, mutta aika epätodennäköistä...No hän sit ottikin asiakseen alkaa tutkia mun labravastauksia ym. sieltä koneelta ja kävi kyselemään hoidoista ja koko migreeni-asia unohtui siihen
Hän oli sitä mieltä, että ivf:ään ei kannata mennä, tulee kuulemma kuitenkin kaksoset tai kolmoset ja "osta vaan ovulaatiotestejä, kyllä sä raskaaksi tulet, kun susta ei oo mitään vikaa löydetty"
Ja selitti vielä miten tärkeää on sperman määrä, ei sais harrastaa seksiä joka päivä vaan ovulaatiotesteillä pitää tarkistaa ajoitus ja siinä pitäis olla useamman päivän tauko ennen ovulaatiota, että spermaa on varmasti tarpeeksi...Mua niin huvitti noi ohjeistukset, kun ite en ois koko asiasta välittäny tk-lääkärin kanssa pahemmin jutella. Sit hän käski vaan levätä ja ottaa panadolia migreeniin, hän kirjoittaa vaikka useamman päivän sairaslomaa, mutta migreenilääkettä en saa missään nimessä loppukierrossa ottaa =) Mulla meni siellä 45min. ja siitä ajasta yli 1/2h se paasas lapsettomuusasioista, kun piti vaan sairaslomalappu ja uusi lääkeresepti hakea. Mut olipa kerrankin tk:ssa lääkäri jota kiinnosti kuunnella, eikä vaan tunkenu reseptiä kouraan ja heittäny äkkiä ovesta ulos