Hoitoihin 2012

Taas alkoi menkat joten yk14 alkoi.. Turhauttaa! Meillä ens viikolla käynti ekaa kertaa.. Saan varmasti huudot ylipainostani mutta ennen esikoista keskenmenon takia se nousi kun masennuin ja nyt on tosi vaikea saada alas kun aina masentaa kun menkat alkaa.. Joka puolella tuntuu olevan raskaana olevia!
 
Ambriosa85, tiedätkö miten tuo aukiolotutkimus tehdään? Itellä kun on aina tehty se siinä leikkauksen yhteydessä ja oon aina ollu taju kankaalla ni en ite tiedä siitä muuta ku tulokset. Jäin myös ihmettelemään, että onko kuukautisten ajankohdalla jotakin vaikutusta siihen aukiolotutkimukseen?! Itseltä kyllä kysyttiin ennen leikkausta, jossa myös aukiolotutkimus tehtiin jo toistamiseen, että missä vaiheessa kiertoa silloin mennään.. Ja mullahan oli juuri silloin kuukautiset päällä, mutta silti se aukkari tehtiin.. :confused:

Amalia Armas, kiitos vastauksesta. Tosin en oo vielä niin perehtynyt asiaan, että ymmärtäisin mitä tuo PAS tarkoittaa?! :ashamed: Kuulostaa kyllä melko vähäiseltä määrältä vai olenko kenties pessimisti?! Ja onnea muuten ensimmäisestä käynnistä hoitokeskustelussa! Toivottavasti teillä tuo inssi toisi pienokaisen, toivotaan parasta! :)
 
Heip. Tännehän on tullut tekstiä. Minä vain näin pikaisesti kuittaan, että huomenna aukiolotutkimukseen, hui. Eli meema, voin huomisen jälkeen kertoa mitkä fiilikset jäi.

Heh, näimpä unta kyseisestä toimenpiteestä muutama yö takaperin. Kun mulla on tuo PCO niin rakkuloita on munasarjoissa aivan liikaa. Unessa ultranäyttö muuttui tietokoneruuduksi ja sinne ilmestyi pieni ukkeli. Mieheni sai alkaa pelaamaan siis peliä, jonka missiona oli ampua säpäleiksi kaikki ylimääräiset rakkulat. Se oli jopa aika siistiä!

Huominen ei ehkä mene aivan unen mukaan, mutta toivottavasti ainakin tunnelmaltaan. Niin ja huomenna selviää myös jatkohoidot -pitääpä muistaa se miljoonan kysymyksen lunttilappu mukaan...
 
meema Julkisella ivf maksaa polikäyntimaksujen verran, niitä tulee noin 5 käyntiä per hoito (ja eikös se maksu ollut jotain 27€/kerta), mutta ne lääkkeet siinä sit maksaakin. Niistä tulee jo ensimmäisessä hoidossa Kelan maksukatto (se on noin 670€) täyteen. Seuraavan hoidon jos onnistuu saamaan saman kalenterivuoden aikana niin se ei enää kalliiksi tulekaan, kun lääkkeistä ei silloin mene kuin omavastuu 1,5€/lääke :) Kolme ivf:ää ja niiden PASsit saa julkiselta, niinkuin Amalia Armas jo kertoikin...PAS=pakastetun alkion siirto, eli mikäli hoidosta saadaan ylimääräisiä alkioita pakastimeen, niitä sitten siirretään luonnolliseen tai lääkkeelliseen kiertoon, ennen kuin alkaa uusi hoitokierros. Eli kyllä niitä hoitokertoja siinä voi ilmeisesti aika montakin tulla, jos saadaan pakastimeen hyvin alkioita... :) Mäkin olen vielä vähän pihalla näiden termien kanssa, mutta lääkäri hiukan jo viime kerralla mulle ivf-juttuja ennakkoon valotti :)

Ambrosia85 Meillä ensikäynnillä ultrattiin ja sain lähetteen verikokeisiin ja mies lähetteen spermatestiin. Meillä oli silloin lääkärin ajat 1,5h myöhässä ja meidän koko käyntiin tais mennä noin 10min, kun lääkärillä oli kamala kiire...Oikeen liukuhihnameiningillä meni koko käynti :) Niiden verikokeiden ja spermatestin tulosten saamisen jälkeen lääkäri laittoi lähetteen aukiolotutkimukseen. Sitten aukiolotutkimuksen yhteydessä (kun putkien oli todettu olevan auki) sain clomireseptin.

NettA79 Multa katottiin verikokeessa ainakin prolaktiini, kilppariarvot ja progestroni (tarkistettiin tapahtuuko ovulaatio, tää oli siis joskus loppukierrossa tiettyjen päivien välillä). Nämä ainakin, saattoi siinä olla jotain muutakin, mut nää nyt tuli ekana mieleen :) Tuo prolaktiini taitaa olla aina ekoja mitä tarkistetaan, koska jos se on koholla, raskaaksi tulo taitaa olla aika mahdotonta.

Amalia Armas Hienoa että pääsette inssiin noin pian!! :) Toivottavasti tärppäiskin jo inssistä, ettei tarvis ivf:ään alkaa jonottelemaankaan...Toi ivf-jono oli sit meidänkin kannalta huonoja uutisia, eipä tarvi meidänkään varmaan ennen syksyä ivf:ää odottaa, kun meilläkin se lähete lähtee sinne vasta helmikuussa :(

Omaa napaa..Täällä päättyi eilen viimeinenkin clomikierto. Tällä kertaa en ollut enää edes pettynyt, kun en mitään odottanutkaan. Kahdessa ekassa clomikierrossa tipuin tosi korkeelta kun menkat alkoi, kun olin lukenut clomeista niin paljon positiivista ja olin kuvitellut tulevani heti niillä raskaaksi...Kolmannessa kierrossa alkoi sit jo mennä usko niihin :) Nyt sit vaan odotellaan seuraavaa käyntiä helmikuussa ja toivotaan, että siihen mennessä myös se kysta olisi kadonnut sieltä itsestään...
 
meema jostain muistan lukeneeni että onteloihin työnnettäs varjo-ainetta ja vissiin ultralla katottas että meneekö se neste putkia pitkin. Ihan kun samassa jutussa olis myös lukenu että mieluiten heti menkkojen jälkeen.

Varmsti on myös muitakin tapoja, ja tuokin voi olla ihan vaan villiä legendaa.

No, enää kuukaus niin tiedetään tuostakin.

Julkisella puolella olijat, kauan on teillä mennyt aikaa, että olette pääseet lääkärin jutusille?

Meillä tosiaan lokakuun lopussa käytiin lääkärissä + labroissa + tilattiin potilaskertomukset vanhoista hoitopaikosta, ja tammikuussa aika. Eli vajaa 3kk:tta että päästään lääkärin juttusille.
Naikkarihan olisi ollut se minne mehiläisestä olisivat lähetteen laittaneet, mutta halusin hyvinkäälle matkojen takia :)

Mun pitäis varmaan jossain vaiheessa perehtyä noihin lyhenteisiin ja niihi mitä ne Oikeasti tarkoivat. Oon vaan jotenkin tietosesti välttänyt tutkimasta.. kai se tieto pahimmassa tapauksessa vaan toi lisaa murhetta kun oma pää kehittelee vaikka mitä :)

Mites teillä muuten puolisot on asiassa mukana?

Meillä mies itse alunperin ehdotti ehkäsyn poisjättöä, ja järjestää työnsä parhaansa mukaan niin että pääsee mukaan käynneille jonne on suotava tulla yhdessä.
Henkisesti toki tää on jo nyt rankkaa, kun molemmat niin toivotaan.
Hirveesti ei olla puhuttu siitä, että mitä jos meille ei koskaan lapsia tule. Kuitenkin tässä voi olla vielä usean vuoden yritys ennenkuin kannattaa heittää toiveita ja haaveita pois.. toki tiedetään että niinkin voi käydä
 
Kiitos kaikille valistamisesta, oon taas hieman viisaampi :) Tokihan ne varmaan silloin tammikuun käynnillä samat asiat selittäis, mutta oon niin malttamaton, että haluan tietää kaiken heti :D

Mietin eilen sitä Procrenin toista pistosta ja hirvittää jo valmiiks. Se kolmas pitääkin sitte pistää ite.. Sillä ekalla kerralla se täti vaan näytti miten se jauhe sekoitetaan siihen nesteeseen ja tuikkasi sen noihin vatsamakkaroihin, mutta en ite saanu koskea koko piikkiin.. Eikä se pahalta tuntunu, mutta ite en uskalla tuikata sitä piikkiä niin nopeasti, etteikö se sattuis :O Ja kuinka kuvittelen selviäväni sitten ku pitää pistää useammin?! Ja kyllä mies on sanonu, et se voi sen pistää, mut hirvittää sekin..

Ambriosa85 kyselit, kuinka mies on projektissa mukana.. Me ollaan joskus käyty keskusteluja lapsien hankkimisesta (miten typerä sana tuokin on, ihan ku niitä vois tyyliin ostaa..) ja mies on aina ollu sillä kannalla, että lapsia haluaa. Ite oon aina aatellu, et vasta sitten joskus myöhemmin kolmenkympin tienoilla. Mutta sitten sain sen endometrioosidiagnoosin (olin tuolloin 23v.) ja oli aika selvää kummallekin, että aloitetaan yritys. Meillä mies on paljon positiivisemmalla mielellä ku minä: hän yritää tsempata ja luottaa siihen, että hoidot toimii kun taas ite yritän valmistautua myös siihen pahimpaan. Mies on myös sanonut, että jos ei omia lapsia saada niin adoptoidaan. Mutta ite en oo siitä sitten niin varma.. Onhan siinä kahdestaankin olemisessa omat hyvät puolensa :) Mutta kyllä mä silti kovasti toivon, että lapsi(a) saadaan. Ja se tässä jotenkin itelle tuottaa tuskaa, kun mies niitä pienokaisia niin kovasti haluaisi ja luomulisääntymättömyys on mun kropastani kiinni.. :ashamed: Enkä halua edes ajatella minkälaisia haasteita lapsettomuus toisi parisuhteelle, omalle identiteetille ja näkemykselle siitä, onko omassa elämässä mitään tarkoitusta.. Mutta toivottavasti meillä kaikilla on elämässä joku ihminen, jolta saa tukea kaikkea tähän! Ja parhaassa tapauksessahan tää kokemus vahvistaa parisuhdetta tai niin ainakin sanotaan..

Puhuit Ambriosa myös tuosta aikavälistä kun lääkärin juttusille pääsee.. Melko pitkä aika minusta tuo kolme kuukautta tuossa välissä.. Me on kyllä melko nopeasti noita aikoja saatu, mutta yleensä ne on olluki niitä aloituskeskusteluja tai sitten liittyvät just siihen leikkaukseen, jossa olin (nytkin tulee siis se jälkitarkistus). Tässä kun on ollu kaikkenlaista muuttoa ja sit just terveydentilamuutoksia niin hommat lähtee käyntiin vähän niin ku alusta.. Mutta kyllä se leikkaava lääkäri mulle lupaili, että sen viimeisen Procren pistoksen jälkeen aloittaisivat ne ivf hoidot eli kai melko pian siitä ku vika piikki on tuikattu, koska eihän siitä muuten oo hyötyä.. Mutta kyllähän tää välillä on tällaista odottelua ja turhauttavaa on tää tietämättömyys! :| Ja nyt kun oikein pääsin tähän kiukkuun, ni ärsyttää sekin, että oon viimeisen puoltoista vuotta pitäny oman elämäni jäissä enkä oo tehny sellaisia asioita, mitä olisin halunnu tehdä. Oon skipannu kaikki matkustelut sunmuut jos sattuiski olee niin, et olisin raskaana. Ja nyt se sama jatkuu: mietin, voinko lähtee yhteen koulutukseen ku on hoidot päällä ja mitäs jos siinä välissä tulisinki raskaaks ni mites sit ku se koulutus jäisi kesken?! Argh! :stick:
 
Hei =)

Me ollaan julkisella puolella, 25.11 kävin gynellä ja eilen tuli lappu et pitää soittaa aikaa tammi-helmikuussa kun menkat alkaa. Eli melko nopeesti on tähän asti rullannut pyörät, hyvä vaan :D

Tuosta aukiolotutkimuksesta sen verran, että se ilmeisesti tapahtuu niin että keittosuolaa ruiskutetaan sinne torviin ja samalla ultralla katotaan meneekö vesi läpi. Jos tämän jälkeen jää epävarmaksi onko tukossa vai auki, voidaan vielä röntgenissä tehdä samanlainen tutkimus, jossa siis keittosuolan sijaan ruiskutetaan varjoainetta ja kuvataan meneekö neste läpi vai mikä mättää.

Me ei hirveesti olla miehen kanssa puhuttu asiasta, vaikka lasta on yritetty jo useamman vuoden. Eikä varsinkaan mietitty sitä vaihtoehtoa että entä jos sitä lasta ei koskaan tule.. Ite oon kyllä omassa päässäni pyöritellyt kaikkia eri vaihtoehtoja ehkä jo liiankin kanssa ;)
 
Heip.

Juuri aukiolotutkimuksesta palanneena ja kaikki tapahtumat tuoreessa muistissa. Eli aukkari oli lyhkäisuudessään katetri, joka ujutettiin kohtuun/kohdun suulle (nappasi pari kertaa ikävän tuntoisesti. Sen jälkeen katetrin päähän puhallettiin tai täytettiin halkaisijaltaan parin millin "ilmakupla" jotta katetri pysyisi paikallaa (paineen tuntu). Tämän jälkeen ultrasauva asemiin ja ruiskulla ruiskutettiin ensi varovasti ilmaa, sitten vettä.

Mää kuuluin niihin onnekkaisiin, jolla toimenpide ei sattunut laisinkaan ja oli tosi nopeasti ohitse. Valmistelut veivät eniten aikaa. Ja röörit oli onneksi auki.

Mulla kanssa mies tosi hyvin mukana niin käynneillä kuin henkisestikin. Mun ajottaisiin epätoivo-kohtauksiin ei onneksi lähde mukaan vaan on se järkevänmi osapuoli silloin kun mulla meinaa liikaa mennä tunteen puolelle.

Kuten aijemmin sanoin, me ollaan kanssa Naikkarilla ja lähetteestä ensikäynnille meni se viitisen kuukautta ja nyt tuntuu, että homma ihan pyörii. Ensi kierrosta klomit ja sitten ultraa ym.

Toiveikas olo kurjasta ilmasta huolimatta. :)

Tsemppiä kaikille!!
 
Meillä mies on ollut hienosti jutuissa mukana, mutta ei se samalla tavalla ota stressiä näistä jutuista ja yrityksen venymisestä niinkuin minä...Mun alotteesta tää toisen yritys alunperin lähti esikoisen ollessa 8kk, koska tiesin että yritys voi kestää. Mies ei vielä silloin ollut niin innoissaan ajatuksesta, mutta kyllä silläkin on kunnon vauvakuume tässä yrityksen aikana ehtinyt nousta..Esikoinen täytti siis just 3v.

Me ollaan julkisella ja meillä meni lähetteen laittamisesta ensikäyntiin melkein 5kk. Nyt tosta lähetteen laitosta on yli vuosi ja vasta 4kk clomit kokeiltu...Onneks nyt asiat etenee ja saadaan se lähete ivf:ään, mutta tässä on vielä kamalan pitkä odotus edessä ennen kuin sinne asti päästään...Hidasta puuhaa tää julkisella on :(
 
Oi että, onpas tänne tullu tekstiä ku en oo vähään aikaan taas käyny=)
Täällä on nyt siis tilanne se, että gynelle pitäs mennä vielä kerran käymään tossa ennen seuraavaa ovista. Tämä siks ku "paikat on tsekattu" viimeks viime maaliskuulla, ni se vielä kattoo että kaikki on ok ja sitte saan sen lähetteen:D
Clomit ja Pregnyl siis on jo kokeiltu että ku se lähete saadaan, ni luulisin että sit joko inssiin tai ivf:ään olis suunta. Voooi, ku menis aika äkkiä!!! Mä haluan lapsen!!!
 
Meillä on tosiaan julkisellakin puolella asiat edenneet aika mukavalla tahdilla. Nyt sitten hiukan touhu hidastuu, jos ivf.ään joudutaan. Siihen on sitten jonotettava puoli vuotta. Tuolloin meillä sitten onkin mennyt vuosi hoitoon hakeutumisesta. Meillä tosin tilannetta helpottaa/nopeuttaa se, että meillä on niin selkeä diagnoosi.

Odotan täällä malttamattomana, että menkat alkaisi. Sillä seuraava kierto onkin sitten THE kierto :D Eli siis siitä kierrosta tehdään eka inssi.
Tiedän, että inssin onnistumisprosentti ei ole häävi, mutta mikä vain on parempi, kuin meidän 0 % onnistumisprosentti.

Meillä mies on oikein hyvin mukana hoidoissa. Hänellä on kova vauvakuume. Tietysti kova paikka on se, että meidän lapsettomuuden syy on hänessä.
 
aukiolotutkimuksesta mulla oli toinen rööri auki ja toinen tukossa. Eli sinne aukiolleelle puolelle holahti suolaliuos kivuttomasti. No, toinen puoli olikin sit kinkkisempi juttu ja aika tovi sitä ronkittiin. Hoitaja painoi aukiolleelta puolelta mahaa, että sen röörin suu pysyisi ummessa ja saataisiin parempi paine sinne tukkopuolelle. Kyllähän se epämiellyttävältä tuntui, vähän niin kuin menkkakivut. Onneksi se sitten lopulta aukesi (lääkäri halusi saada sen auki, kun just sillä puolella näkyi silloin hyviä munasoluja).

Huoh, mitähän tämä taas on.. mulla on kp 30 menossa, vaikka kierto on yleensä tarkka 28-29. Alkais nyt ne perhanan menkat, että pääsisi inssijuttuja miettimään. Tulee muuten parin viikon päästä 2 vuotta yritystä täyteen. :-/ Vähän maassa nyt fiilikset tän asian suhteen. Onneksi joulu vie ajatuksia hieman muualle.
 
Rootis oon kuullu, että monet plussaa aukiolotutkimuksen jälkeen. Joillakin se lapsettomuuden syy on niin pienestä kiinni, että putket on hiukan tukossa ja tossa tutkimuksessa ne avautuvat sen verran, että solut pääsevät taas kulkemaan :D

Jospa teillekin ois käynyt näin!

Mä täällä oottelen menkkoja. Jos kiertoni ei viime aikoin ois ollut aivan sekaisin niin niiden pitäis alkaa huomenna tai ylihuomenna. Mulla on vielä aina ollut sellasen ihmeelliset menkat, ettei mulla juurikaan ole PMS-oireita. Tai jos onkin, niin ne alkavat heti oletetun oviksen jälkeen ja ovat lieviä. Joten yleensä menkat sukeltaa sitten ilmoille ihan puskista :/
No onneksi sentään alkaa tiputtelulla, ettei suorilta aukea hanat....

Lämmintä joulun aikaa kaikille!
 
Itselläni tehtiin aukiolotutkimus elokuussa yskityisellä, koska julkisella oli huonosti aikoja siihen, vain ti ja ke. Joten maksoimme sitten enemmän että saadaan nopeesti hoidot alulle.

Meillähän on nyt sitten kaksi inssiä tehty ja kaksi meni ohi, viimeinen olis voinu onnistua, mutta lähdimme reissuun juuri sinä päivänä kun inssi olisi pitäny tehdä, voin sanoa että vitutus oli ISO.

Nyt sitten menossa kp5.

Tammikuussa sitten IVF keskusteluun ja siitä sitten hoitoihin.
 
Tänne on tullut mukavasti tekstiä. Kiva lukea muiden tarinoita kun samassa veneessä ollaan. Meidän kohdalla tänään on SE päivä kun hoidot vihdoin ja viimein alkaa. Just äskön suihkautin ensimmäiset annokset Synarelaa. Eli meidän tapauksessa aloitettiin heti IVF:llä endometrioosin vuoksi. 4.1 on ensimmäinen ultra, jossa katsotaan, onko suihke tehnyt tehtävänsä.

Tsemppiä teille kaikille, missä vaiheessa olettekaan hoitojen suhteen. Tuntuu ihan eiliseltä se päivä kun kaikki tämä tuntui kaukaiselta asialta. Yhtäkkiä se päivä onkin käsillä.

Täytyy sanoa vielä noiden lääkkeiden suhteen, että vuodenvaihde on melko ikävä aika aloittaa hoidot. Meidän kohdalla onneksi sattu päivät niin, että sumuttelu aloitettiin 20.12 ja eka pistos menee tammikuun puolelle. Suihkeen hinta (60 annosta) oli reilu 100€, mutta pistokset maksaakin sitten huomattavasti enemmän. Saatiin keploteltua siten, että otimme vain tarvittavat suihkeannokset tälle vuodelle ja kaikki loput käydään ostamassa heti kun vuosi vaihtuu. Näin saadaan mahdollisesti lääkekatto täyteen ensi vuodelle ja JOS on tarvetta vielä toiseen hoitokertaan, niin saadaan se lähes ilmaiseksi.

Rauhaisaa Joulun aikaa kaikille!
 
Hei kaikille!

Tulin toivottamaan kaunista, ja lämmintä joulua kaikille, sekä rakkaudentäyteistä(!) uutta, onnekasta vuotta 2012!


Mää lähen tänään reissuun ja koitan pysyä koko loman poissa niin kaksplussan sivuilta kuin lapsi -tai siis lapsettomuusasioista. Koittakaa muutkin levätä, se tulee varmasti tarpeeseen ensi vuoden koitoksia ajatellen.

Omaa napaa vielä sen verran, että loman aikana pitäs kuiten noita kuukautisia käynnistellä (nekun ei tosiaan itekseen ala) ja ottaa se muutaman päivän masennuspiikki Teroluteista. Tuohon kiertoon olisi tarkotus alkaa syömään clomeja -mikäli vain ja jos saan ultran 10-12pvä...

Tänään kävin otattamassa prolaktiinin. Että osas sattua se neulan perkule. Ennen tehny moista että koko kyynärtaive jomotteli pitkään sen jälkeen.

Mulla on hieman huonot aavistukset tosta hormonista. Tai että rajat saattaa paukkua. Noh, tulisipahan ainakin yksi lisäsyy, miksi se mun kroppa ei yksinkertaisesti osaa/ymmärrä ovuloida. Ja jos arvo huitelee jossain niin eka pitää siihen aloittaa lääke ennen clomeja. Ja taas siirtyy raskaushaaveet... Mutta joo, loma tulee tarpeeseen selvästi.

Adios, nautitaan ja levätään!!!!
 
amalia armas mulla oli tosiaan tuo aukiolotutkimus muistaakseni syyskuussa. Lääkäri tosiaan tasi sanoa, että joillakin käy niin onnekkaasti, että tulee raskaaksi kyseisen tutkimuksen jälkeen. Mutta mulla jäi myös sellainen käsitys, että rööri tukkeutuu helposti uudelleen, että jos ei parissa kuukaudessa onnista niin sit ollaan taas heikommassa tilanteessa. MEneeköhän tuo oikeasti noin vai olenko keksinyt vain omiani..?

Niin ja menkat alkoi tänään kp32. :-/
 
Ensi käynti eilen.. Painoa lääkäri pyysi pudottamaan 5kg koska jos joutuu aloittamaan rankemmat hoidot niin se oli syy.. Koitan siis pudottaa sen mahd nopeasti.. En halua enään pitkittää asiaa.. mutta joo ens kierrossa otetaan kaikenmaailman verikokeet ja ultrataan kaks kertaa jos kokeissa näkyy jotain niin määrää jotain.. monirakkulaisuutta oli mutta voi helpottaa kun paino tippuu..
 
Tänne tuli tänään kirje. Ensikäynti 20.2. Sitä ennen lisää labroja. Aika hyvin kun TAYSsiin oli nyt vain 2kk jono. Vaikka tiedän että oman tilanteeni tasapainottamiseen menee tovi että tuo kortisolituotannon vaje ja sen seuraukset saataisiin kuntoon.
 
Menkat alkoi eilen. Jihuu ja kerrankin ihan siis oikeaan aikaan (kierto 23 päivää).
Ja ens vuonna sitten seuraavasta kierrosta päästään todennkäköisesti heti inssiin! Toivon todellakin, että nämä menkat jäisivät toiseksi viimeisiksi vuoteen :D
Jos seuraavakin kierto on 23 päivää olisi inssi sitten noin tammi- helmikuun vaihteeseen.

Ongelma vaan on se, että me ollaan hoidossa kahdella eri polilla. :/
Eli siis Naistenklinikalla ja oman kaupungin polilla. Naistenklinkalla tehdään siis itse inssi, mutta omassa kaupungissa kaikki muut toimenpiteet (ultrat sun muut). Meidän kaupungin polilla on sulku tämän ja ensi viikon ja en ole vielä päässyt ilmoittamaan sinne, että päästäisiin inssiin heti ensi kierrosta. Toivon siis, että omalta klinikalta saadaan ensi vuonna helposti nuo ultra- yms ajat. Kun pääsen vasta alkuvuodesta näistä uusista käänteistä ilmloittamaan.

Joulutunnelma on alkanut hiipiä mieleen. Kuusi on koristeltu ja tuoksuu tuossa olohuoneessa. Omalla pojalla on serkkuja kylässä ja tuota lasten vilinää on kiva katsella. Toivottavasti ensi jouluna oli joukon jatkona sitten yksi ihan pienikin :D :D

Toivottavasti kaikki pystytään iloitsemaan joulusta ja unohtamaan hetkeksi nämä vauvanhankinta paineet!!!
 
hei vaan kaikille,

tännehän on tullut paljon tekstiä viime kerran.Mulla oli viime viikolla aika lapsettomuuspolille, ja meidät laitettiin nyt sitten ivf -jonoon. Nyt vaan odottelen tarkempia ohjeita ja reseptejä kotiin. Hoitoajankohdasta eivät uskaltaneet mennä lupailemaan ehditäänkö ennen kesälomia vai meneekö elokuulle , mutta pääasia, että jonossa nyt ollaan, niin ei tarvitse enään jossitella, että olisiko sittenkin pitänyt lähtä rankempiin hoitoihin vai ei.

Sen verran tiedän, että pidemmän kaavan mukaan mennään, ja aloitetaan sumutteella ja menopur on se lääke millä minun munasarjoja aletaan "rääkkäämään".

No nyt sitten odotellaan milloin siletä jotain alkaa kuulumaan, ja toivotaan, että omakin kierto pelais sitten aikataulujen kanssa yksiin.
 
En ole käynyt täällä taas vähään aikaa.. Olimme etelässä kahden viikon lomalla ja nyt on koittanut taas paluu arkeen!!
Minullahan oli sen painon kanssa ongelmia, niin eihän siellä etelässä pystynyt laihiksella olemaan... :( Varmasti kaikki kilot jotka olin saanut pois, ovat tulleet takaisin!! Vaa'alla en ole käynyt vielä, mutta tänään salille ja punnitsemaan itseni samalla!! Kova tsemppi fiilis on itselle päällä,
HALUAN SINNE HOITOIHIN!!!

Pientä strategiaakin olen ehtinyt pohtimaan, ja järkevästi haluan kiloni pudottaa, mutta kuitenkin sen verran reippaasti että hoitoihin päästäisiin helmi-maaliskuussa, maaliskuu on realistisempi..

Kunhan saan tänään painoni selville, tiedän monen kilon päässä hoidot ovat, voin tulla sitten kertoilemaan :)

Olikos täällä muita minun tilanteessa olevia??

Supertsempit kaikille!!
T: Ruskettunut TanzZzku :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi toivottavasti tänne mahtuis vielä mukaan. :)

Eli meillä hoidot todennäköisesti alkaa tammikuussa väestöliitossa ilman jonoa ja lähetettä. molemmat tutkittu,eikä varsinaista vikaa kuulemma ole. Muutaman kerran kuullut kyllä olen että toinen munasarja oisi PCO:N tyyppistä,kuitenkaan ei varsinaisesti todettu ole. Ultrattu on ja Hssg on tehty ei poikkeavaa. Vielä oisi alkukierron verikoe. Hoidot näiden perusteella.
 

Yhteistyössä