meema Julkisella ivf maksaa polikäyntimaksujen verran, niitä tulee noin 5 käyntiä per hoito (ja eikös se maksu ollut jotain 27/kerta), mutta ne lääkkeet siinä sit maksaakin. Niistä tulee jo ensimmäisessä hoidossa Kelan maksukatto (se on noin 670) täyteen. Seuraavan hoidon jos onnistuu saamaan saman kalenterivuoden aikana niin se ei enää kalliiksi tulekaan, kun lääkkeistä ei silloin mene kuin omavastuu 1,5/lääke
Kolme ivf:ää ja niiden PASsit saa julkiselta, niinkuin Amalia Armas jo kertoikin...PAS=pakastetun alkion siirto, eli mikäli hoidosta saadaan ylimääräisiä alkioita pakastimeen, niitä sitten siirretään luonnolliseen tai lääkkeelliseen kiertoon, ennen kuin alkaa uusi hoitokierros. Eli kyllä niitä hoitokertoja siinä voi ilmeisesti aika montakin tulla, jos saadaan pakastimeen hyvin alkioita...
Mäkin olen vielä vähän pihalla näiden termien kanssa, mutta lääkäri hiukan jo viime kerralla mulle ivf-juttuja ennakkoon valotti
Ambrosia85 Meillä ensikäynnillä ultrattiin ja sain lähetteen verikokeisiin ja mies lähetteen spermatestiin. Meillä oli silloin lääkärin ajat 1,5h myöhässä ja meidän koko käyntiin tais mennä noin 10min, kun lääkärillä oli kamala kiire...Oikeen liukuhihnameiningillä meni koko käynti
Niiden verikokeiden ja spermatestin tulosten saamisen jälkeen lääkäri laittoi lähetteen aukiolotutkimukseen. Sitten aukiolotutkimuksen yhteydessä (kun putkien oli todettu olevan auki) sain clomireseptin.
NettA79 Multa katottiin verikokeessa ainakin prolaktiini, kilppariarvot ja progestroni (tarkistettiin tapahtuuko ovulaatio, tää oli siis joskus loppukierrossa tiettyjen päivien välillä). Nämä ainakin, saattoi siinä olla jotain muutakin, mut nää nyt tuli ekana mieleen
Tuo prolaktiini taitaa olla aina ekoja mitä tarkistetaan, koska jos se on koholla, raskaaksi tulo taitaa olla aika mahdotonta.
Amalia Armas Hienoa että pääsette inssiin noin pian!!
Toivottavasti tärppäiskin jo inssistä, ettei tarvis ivf:ään alkaa jonottelemaankaan...Toi ivf-jono oli sit meidänkin kannalta huonoja uutisia, eipä tarvi meidänkään varmaan ennen syksyä ivf:ää odottaa, kun meilläkin se lähete lähtee sinne vasta helmikuussa
Omaa napaa..Täällä päättyi eilen viimeinenkin clomikierto. Tällä kertaa en ollut enää edes pettynyt, kun en mitään odottanutkaan. Kahdessa ekassa clomikierrossa tipuin tosi korkeelta kun menkat alkoi, kun olin lukenut clomeista niin paljon positiivista ja olin kuvitellut tulevani heti niillä raskaaksi...Kolmannessa kierrossa alkoi sit jo mennä usko niihin
Nyt sit vaan odotellaan seuraavaa käyntiä helmikuussa ja toivotaan, että siihen mennessä myös se kysta olisi kadonnut sieltä itsestään...