hoitoalan viikonloppulisät, auttakaa! tilinauhastani en tajua ja pitäisi soittaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
siis kun vaihdoin työpaikkaa tässä taannoin, ja uuden puljun tilinauha on niin epäselvä ettei mitään järkeä.

olen sairaanhoitaja ja teen pelkkää yötyötä puolikkaalla työajalla.

tilinauha tuli ja lisät on kolmelta viikolta. sinä ainakana olen tehnyt yötyötä 60h, josta iltatyötä 6h, yötyöä 54h, lauantaityötä 23h ja sunnuntaityötä 24h. olettaen siis että la- ja su-lisät maksetaan reaaliajassa, eli pe-la välisestä yöstä lauantailisä klo 00-7 ja la-su välisestä yöstä la-lisää klo 24 saakka ja 00-7 sunnuntailisää.

tilinauhaan on merkattu oikein iltatyöt ja yötyöt, mutta sunnuntaityötä on 33h ja lauantaityötä 2. millä logiikalla se on näin? kun teen vain viikonloppuöitä, ja olen tosiaan lauantain puolella ollut tuossakin listassa töissä sen 23h ja sunnuntaisin 24h, jos olettaa että korvaus vaihtuu klo 24 esim. la-su yönä.

sunnuntaikorvaus on oikein, eli yhden tuntipalkan verran/h. mutta lauantailisän arvoksi on laskettu vain 2,77e/h :D olen nyt saanut kaksi tilinauhaa ja molemmissa on laskettu tunnit samalla logiikalla. eli ei ole näppäilyvirheestä kyse.

mitä ihmettä tämä on? auttakaa pliis, palkanlaskija oli jo verokortin kanssa sellainen että kaiken sai vääntää rautalangasta, haluaisin itse olla jyvällä ennenkuin alan soittelemaan...

Meneekö teillä prosenttien mukaan lisät? Esim. iltalisä 15% ja lauantai 20%. Se prosentti lasketaan perustuntipalkasta, paljonko laskennallinen perustuntipalkkasi on?

mä olen aina ennen saanut palkkani siten että eletään kello kädessä. eli että perjantai-iltana saa klo 24 saakka tavispalkkaa yölisän kanssa klo 22 alkaen, lauantaiyönä saa lauantailisää klo 00-7 ja la-su yönä sit sain la-korvausta 21-24 yölisän kera klo 22 lähtien, ja sunnuntaikorvaus alkoi juosta klo 00 ja kesti aamuun..

[QUOTE="anni";24529214]Meneekö teillä prosenttien mukaan lisät? Esim. iltalisä 15% ja lauantai 20%. Se prosentti lasketaan perustuntipalkasta, paljonko laskennallinen perustuntipalkkasi on?[/QUOTE]

menee, mutta ihmettelen tuota jakoa la-tuntien ja su-tuntien kesken.

[QUOTE="vieras";24529223]Kvtessin mukaan sunnuntailisä alkaa juosta lauantaina klo 18.00. Säännöllistä yötyötä kun tein, niin lauantailisiä oli vain pari tuntia listassaan.[/QUOTE]

ok, kiitos sulle! nyt sunnuntaitunnit kuulostavat loogisilta! :) mutta teitkö pelkkiä viikonloppuja? mistäs lauantailisä sitten alkaa jos olen esim. pe-la välisen yön töissä? enkö siis saakaan la-lisää puolesta yöstä alkaen? että se olisikin tavallaan saman arvoinen yö kuin vaikka to-pe välinen?

[QUOTE="vieras ap";24529246]ok, kiitos sulle! nyt sunnuntaitunnit kuulostavat loogisilta! :) mutta teitkö pelkkiä viikonloppuja? mistäs lauantailisä sitten alkaa jos olen esim. pe-la välisen yön töissä? enkö siis saakaan la-lisää puolesta yöstä alkaen? että se olisikin tavallaan saman arvoinen yö kuin vaikka to-pe välinen?[/QUOTE]
Kirjauduinpa sisään..
Muistaakseni menee niin, että la-lisä tulee vain yhdeltä tunnilta pe-la yönä, siis aamu6-7 tunnilta. Muutoin tulee normaali yölisä. Ainut yö, joka kannattaa, on la-su yö. Miksi sitä lauantailisää kaipaat edes, yölisä on parempi.

[QUOTE="vieras ap";24529265]no nyt kvtessiä penkoessani tajusin, että niin se menee meilläkin.. voi apua, aina voi oppia uutta :D[/QUOTE]

Kyllä näissä muistelemista on, sitten kun sekaan sattuu joku pyhäpäivä, lasketaan vielä erilailla. Mutta on niissä logiikkaa, kun tarpeeksi miettii =)

Yhteistyössä