5:2 paastoajasta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullasta pilliks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pullasta pilliks

Vieras
Auttakaa tyhmää..

Oon nyt muutaman viikon noudattanut 5:2 ja olen todennut sen itselleni helpoksi noudattaa. Oon paastonnut nukkumaanmenosta tavallaan ylihuomiseen, eli yö, päivä ja yö väliä ja siinähän tulee periaatteessa enemmän paastotunteja kuin 24h.

Kun puhutaan, että voi paastota esim. klo 14-14 niin meinaako se sitä, että periaatteessa voi syödä normaalisti vielä klo 13.59 ja seuraavan 24 h aikana syö sen 500 kcal ja sitten 14.01 voi syödä taas niin kuin yleensä.
Tuntuis vaan liian helpolta..

Eli jos eilen oli tavallinen päivä ja söin viimeisen kerran yhdeksältä illalla ja tänään on paastopäivä ja syön klo 21 mennessä 500kcal niin voinko sitten syödä vielä ennen nukkumaan menoa, jos on nälki?

voi jumankeuta näitä nykyihmisen dieettejä!!!miksi ei vaan voi syödä säännöllisesti ja TERVEELLISESTI!just luin eräästä lehdestä,että jos haluat pudottaa painoasi PYSYVÄSTI,niin älä tee ruokavalioosi sellaisia muutoksia,joita et pysty noudattamaan esim.seuraavaa viittä vuotta.voiko noin joka toinen päivä syömistä jatkaa hamaan tulevaisuuteen? EI!anna mun kaikki kestää...

Tuolla 5/2:lla kyllä laihtuukin, mutta sen idea on ihan eri. Pää asia siinä on nimenomaan se paasto, jolla saadaan aktivoitua elimistön oma puolustusjärjestelmä. Normaali syönnillä pidetään myrkytystilaa yllä, joka aiheuttaa perintötekijöistä riippuen erilaisia ongelmia ihmisille: astmaa, sokertauitia, sydän- ja verisuonitauteja, syöpää, reumaa...
Eiköhän tuo sykli pitäisi mennä vuorokausien mukaan.

voi jumankeuta näitä nykyihmisen dieettejä!!!miksi ei vaan voi syödä säännöllisesti ja TERVEELLISESTI!just luin eräästä lehdestä,että jos haluat pudottaa painoasi PYSYVÄSTI,niin älä tee ruokavalioosi sellaisia muutoksia,joita et pysty noudattamaan esim.seuraavaa viittä vuotta.voiko noin joka toinen päivä syömistä jatkaa hamaan tulevaisuuteen? EI!anna mun kaikki kestää...

Älähän vouhkaa. Söisin terveellisesti jos ois selkärankaa, mutta oon niin herkkuperse, että tekee mieli herkkujakin mutta laihtuakin saisin. Ja tää 5:2 nimenomaan tuntuu siltä, että tätä jaksaa vaikka koko elämän. Kun on saavuttanut tavoitepainon, niin sen jälkeen alkaa ylläpitovaihe, jolloin on vain yksi paastopäivä viikossa.

Yhteistyössä