Hoitoaineissa ja shampoossa silikonia!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blondi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Blondi

Vieras
Eli mitäs mieltä olette niistä onko haitallisia hiuksille. Mä yritän kasvattaa pitkiä hiuksia ja hermot menee, kun kaikesta hoidosta huolimatta hiukset katkeilee ja on hirveän näköiset. Oon kaikenlaista kokeillut, mutta onko teillä mitään hyväksi havaittuja tuotteita mitä ite käytätte? :)

No mulla ainakin katkeilei niillä kaupan shampoilla hiukset hetrkemmin. Kampaamon tuotteita oon alkanut käyttämään ja sit tosiaan enempi maitotuotteita niin auttaa mulla ainakin.

Siis tosiaankin mitä tuotteita te käytätte? Ite oon käyttäny silikonottomia ja kyseistä ainetta sisältäviä, mutta yhtä huonossa kunnossa on hiukset :( Kiitos linkistä :D

Suosittelen ehdottomasti Redkeniä. All Soft sarja kuten tuossa linkin joku jo laittoikin tai sitten Smooth Down sarjaa. Osta Shampoo hoitoaine ja se tehohoitoainepurkki.

Hintaa taitaa suomessa olla 27eu 27 eu ja 36 eu.

Tilaa täältä www.lookfantastic.com ja säästä. Tilaa kerralla kunnolla. Kannattaa myös tilata joku hyvä hiuksiin jätettävä hoitosuihke esim joicolta.

leikkuuta hiukset 2-3kk välein, vain latvat. ja osta kampaamosta shampoo ja hoitoaine kuiville hiuksille tarkotettu. ja käytä lisäksi myös hiuksiin jätettävää hoitoainetta.Apteekista käyt priorinin hiusjuurien täsmäravinne kapseleita ja pii ja kalkki tapletteja. näillä ohjeilla ite kasvatin hampuista pitkät ja terveet hiukset.

Miä leikkaan hiukset kaks kertaa vuodes. Värjään itte garnierillä mustaks parin kk:n välein. Käytän Fruktis Garnierin shampoota ja hoitoainetta kuiville ja vaurioituneille hiuksille. En tiedä onko silikonia mutta väri pysyy hyvin päässä ja tukka on erittäin hyvä kuntoinen ja kasvaa nopeasti sano kampaajaki viimeks.

Silikoneja on nykyään melkein kaikissa sampoissa ja hoitoaineissa, mutta niitä on erilaisia ja myös sen silikonin määrä tuotteessa vaikuttaa. Joissain markettisampoissa (hyvänä esimerkkinä Fructis :) ) on todella paljon silikonia (silikonin tunnistaa pullon takaa incilistasta yleensä -cone-päätteellä, esim. dimethicone) ja jos se silikoni on siinä listassa melkein kärjessä niin en välttämättä suosittele.. Markettisampoiden silikonit säännöllisessä käytössä kertyy päänahkaan sekä hiuksen pintaan ja muodostaa siihen kalvon eikä tahdo irrota vaikka kuinka syväpuhdistavalla sampoolla pesisit ja väritkään ei tartu välttämättä kunnolla sen jälkeen. Tuleehan siitä tukasta tietysti kiiltävä, sitä en kiellä..

Kampaamotuotteiden silikonit on erilaisia ja ei kerry hiuksen pintaan, mutta antaa kuitenkin kiillon. Tuo Redken on tosiaan laadukas ja riittoisa vaikka ei halvimmasta päästä olekaan. Ja myös esim. Lorealin Kerastase.. Parhaiten kasvatusvaiheeseen sopii kosteuttavat ja vahvistavat tuotteet ja tosiaan niinkuin tuossa oli jo aiemmin mainittukin, että jätettävä hoitoaine latvaan kannattaa hankkia ja noita hiusnaamioita myös vaikka pari kertaa kuussa/tarpeen mukaan. Myös liika föönaaminen/suoristusraudan tms. käyttö päivittäin kuivattaa hiusta ja silloin varsinkin hyvät hoitotuotteet on tärkeät. Ja se säännöllinen hiustenleikkaus on myös tärkeää vaikka kasvattaakin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkitietävä:
Hiusten pesuaineissa on aina ollu silikoonia!!!!Urpo :D

Ite oon jotain sellasta kuullu, että silikoni kerrostuu hiuksen pintaan ja hoitoainetta käytettäessä hoitavat aineet ei pääse vaikuttamaan ollenkaan.
Ja just joittenkin mielestä se on hyvä aine. Että monenlaista on mielipidettä..Itellä vaan, kun tuntuu ettei mikään auta.. Kiitoksia vinkeistä!! :)

Ite en käytä silikonia sisältäviä tuotteita, (ainakaan tiedä käyttäväni, koitan välttää) koska haluun hiusten oikeesti olevan terveen näköset. En myöskään tykkää siitä, että hiukset on muovisen näköset tai muuten liian kiiltävät. Haluun niitten näyttävän luonnollisilta.

Mun mielestä kannattaa panostaa hiusten hyvään hoitoon ja liian käsittelyn välttämiseen, laadukkaisiin tuotteisiin yms. Ilman silikoniakin saa nätit hiukset. :) Sitäpaitsi silikoni saattaa vaikeuttaa käsittelyä.

silikonia on myös meikeissä... esim meikkivoiteissa on sitä nimellä dimethicone. Eli jos iho-oireta meikkaamisen jälkeen niin saatatte olla allergisia ko aineelle. Itse olen.

Yhteistyössä