Hoidot syys/lokakuussa

Ultrassa käyty ja limakalvot hyvässä kunnossa, 9 mm oli paksuutta. Ensi torstaina on siirto jos jotain siirrettävää on. Yhden kyytiläisen vain saan koska kuulemma siirto kriteerit on tiukentunut ja kaksi alkiota siirretään vain siinä tapauksessa, että ikää on paljon tai monta hoitokertaa on epäonnistunut. Näin siis TAYSsin piirissä.

Nyt täytyy mennä. Enemmän sitten paremmalla ajalla =)
 
Olen myös toiselle hoitokierrokselle lähtevä, hoitomuotona ICSI. IVF:stä ei ole kuulemma meille apua, ja luomuraskaus olisi meidän kohdalla ihme (!). Pirita-76 kyseli pelottaako toiselle hoitokierrokselle lähteminen enemmän kuin ekalla kerralla. Omalta kohdalta voin sanoa että kyllä pelottaa. Ekalla kerralla ei oikein ollut vielä selvillä koko projektista ja tosiaan nyt tietää paremmin missä voi mennä pieleen. Viime kerralla kaikki meni muuten putkeen (?) mutta raskaaksi en kyllä tullut. Harmittaa vietävästi että saatiin yhteensä 8 kpl alkioita, eikä yksikään tarttunut!
Rehellisesti sanottuna kun vuosi sitten lähdin tuoresiirron jälkeen klinikalta 7 alkiota pakkasessa, luulin todellakin ettei meidän tarvitsisi ryhtyä koko operaatioon enää ikinä. Voi että sitä voikin olla typerä!! Mieskin vielä insinöörinä laskeskeli että tilastollinen todennäköisyys on väh. yksi, ehkä kaksikin kappletta lapsia tästä hoidosta. Paskan marjat!
On alkanut ottamaan päähän nuo kaikenlaiset tilastot! Olin kyllä itse varautunut siihen että me emme ole niitä keskivertoja tässäkään asiassa.

Tulipahan vuodatettua =) Ei saa oikeasti menettää toivoaan. Meille tulikin oikeen rakettimainen lähtö seuraavaan hoitoon. Viime keskiviikkona kävimme "ensikäynnillä" ja tarkoitus oli suunnitella aikataulua. Yllättäen lääkäri sanoi että aloitat puregonpistokset tänään!!
(Onneksi oli rahaa tilillä) nyt neljäs pistospäivä ja keskiviikkona ultra.

Siisami, olen myös TAYS:ssa hoidossa ja olen saanut aina kaksi kpl alkioita ekalla hoitokerralla! Ihmettelen tosiaan jos ovat tiukentaneet kriteerejä :eek:
 
Täällä myös yksi Taysin potilas. Kaksi kyytiläistä siirrettiin reilu vko sitten ekassa ICSI hoidossa. Ei kyselty laisinkaan, että yksi vai kaksi. Ehkä ikäni (tuotapikaa 35v) oli sitten syynä? Inssejä on takana kaksi. Viimeisin juuri edellisessä kierrossa. Samanlainen rakettilähtö otettiin mekin hoitoon. Hoito meni hyvin ja ensi vkolla odotellaan tulosta. Täällä myös insinöörit ovat laskeskelleet todennäköisyyksiä.. Meillä ei jäänyt mitään pakkaseen, joten kovasti myös toivotaan, että onni suosisi. Mitään tietoa ei ole jatkosta, jos nyt ei tärppää. Onko teille muille Taysin potilaille kerrottu, että voiko heti seuraavaan kiertoon tehdä uuden hoidon?
 
Kiitos tiedosta Marilla ja Johanna. Täytyy tota sitten vielä kysyä? Mullakin ikää kuitenkin jo 32 et ei nyt uskois et viel tässä vaiheessa toi pari vuotta niin paljon painaa. Tarkkaan ottaen mulle sanottiin noin siis Hämeenlinnassa mutta samaan paikkaanhan me laittoihin kaikki mennään joten... :eek:

Sportylle tsemppiä huomiseen. Mullakin oli viimeks vain kuus rakkulaa mut kaikki saatiin kerättyä ja kolme lähti vielä hyvin kasvamaan joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon :hug:

Mulla on se käsitys, että yhdet luomumenkat pitää olla välissä ja sit vois lähtee uuteen kierrokseen.
 
Hei kaikille!

1.IVF:n 2. PAS siirto on perjantaina, sitten taas jännätään! Saa nähdä kestääkö alkio sulatuksen tällä kertaa.

Pirita 76, hoitojen uusiminen ei jännitä. Jotenkin helpompaa kun jo tietää mitä tuleman pitää. Tämä koskisi myös punktiota, vaikka ensimmäinen olikin aika tuskallinen. Jotenkin toisaalta kaikki tämä on vieläkin uutta ja ihmeellistä...
 
Huomenna alkaa vihdoin piikitys ja ekan ultran sain tän viikon perjantaille. Saa nähhä mitenkä käy... Ostinkin vasta yhden ampullin puregonia, kun aattelin, että jos joku mene vikaan, niin ei jää turhaan kummittelemaan. Eli jos toimii, niin varmaan sen toisenkin saan hakee. Sitten on vielä se orgalutran-jarrulääke. Hiton kallistahan tää on ja pikkusen ahistaa, mutta pakko se on vaan kattoa vielä tämä... :attn: Voi kun nyt onnistaisi...
 
Mahtuuko vielä joukkoon mukaan?
Meillä yksi IVF-hoito takana viime vuonna ja nyt sitten lähdimme uuteen koitokseen uusin toivein. Aikataulu on sama kuin mm.Amelia3:lla ja Nala78:lla, eli sumutukset jo aloitettu ja huomenna alkaa pistokset. Punktio suunniteltu vkolle.42. Jännittää kovasti, vaikka kaikki on jo kerran koettu. Meillä lapsettomuutta takana 4 1/2v. ja hoidoissakin käyty jo yli 2 vuotta, nyt vihdoin julkisella (rahat loppui yksityisellä käymiseen). Jännä nähdä onko julkisen ja yksit.välillä eroa.

Voimia kaikille!
 
Täälläkin on sitten hyvin sujunut ja harvinaisen kivuton (kiitos kovemman lääkityksen?) punktio takana. 8+3 munasolua saatiin, huomenna kuulee kuinka monta on hedelmöittynyt ja millä tavoin. Tarkoitus olisi koittaa puolelle ivf ja puolelle icsi käsittelyä.

Meitähän onkin sitten ainakin neljä piinailemassa samoihin aikoihin, kivaa. Joko tiedätte testipäivän? Mulla 18.10. jos/kun siirtoon asti päästään.

Sporty: Miten kävi munasolujen kanssa? Toivottavasti kaikki neljä hedelmöittyi!!!

Siisami: Toivotaan että edes toinen selviää sulatuksesta, että pääsette siirtoon asti! Oliko ne molemmat muuten samassa oljessa? Ymmärrän kyllä että jos molemmat sulatetaan ja vielä selviävät, niin ei haluaisi kumpaakaan hukkaan heittää. On vain ajateltava et sun parasta ne siellä sairaalassa kuitenkin ajattelee. Mullahan ei enää yhtä alkiota enempää siirretä kun viimeksi kahdesta siirretystä alkoi ikävästi päättynyt kolmosraskaus.

SaaraX: Säkin pääset sitten piinailemaan samoihin aikoihin. Olikos se niin että sullakin kaksi alkiota pakkasessa? Jos ovat samassa oljessa ja molemmat selviävät sulatuksesta, siirretäänkö yksi vai kaksi?

Mä oon kyllä nyt niin täpinöissä! Jos nyt on jo tuskaa odotella kaksi päivää siirtoon pääsyä, niin mitäköhän siitä seuraavasta kahdesta viikosta enää tuleekaan!?! :p

Huimasti tsemppiä kaikille!
 
Ultrassa tänään (kp6) näkyi oikealla puolen 6 follia (n. 12 mm kokoisia) ja vasemmalla vain kolme pientä rakkulaa. Toivottavasti nuo kasvavat ja pysyvät hengissä punktioon asti. Torstaina uusi uä ja silloin selviää onko punktio jo ma vai vasta ti. Jännittää ihan hulluna :eek: Puregonin lisäksi alan huomenna pistää jarrua (Orgalutran).

Kovasti voimia ja onnistumisen uskoa kaikille :hug:
 
Sportylle tsemppihalaus :hug: . Mullakin on ihan kyyneleet silmissä kun mietin sun tilannetta. Pidetään peukkuja, että se nyt lähtis kunnolla jakautumaan.

Pirittahan sai ihaqn kunnollisen saaliin. Toivotaan, että mahd. moni hedelmöittyy.

Mulla ei ole mitään tietoa miten ne on pakastettu, yhteen vai kahteen olkeen :/ . Jos kummatkin sulatetaan ja molemmat selvii niin käydään kyllä aikamoinen vääntö siitä, että roskiin sitä ei perkele kyllä heitetä |O . Niin tuskan takana nää hoidot on ja huonosti tulee munasoluja niin jokaisesta pidetään kiinni kynsin hampain.

Mielialat menee ihan kärrynpyörää. Tänään taas on tehnyt mieli tappaa puolet kanssakulkijoista ja ihme masennus ja ahdistus kokoajan päällä. Miehen mielestä mä olen vaan pirun kiukkuinen. :kieh:
 
Pirita-76 ja Siisami: kyllä taidetaan samoihin aikoihin päästä piinailemaan, jos nyt vain sulatus onnistuu ja siirtoon päästään. Meillä on vielä kaksi alkiota eri oljissa ja minulle siirretään vain yksi. Viimeeksi sulatus onnistui, joten ainakin toivoa on. Testipäivää en vielä tiedä kun tuo siirtokin on vielä epävarma.

:hug: sportylle, pidän peukkuja että pääset piinailemaan kanssamme.
 
Olemme huomenna menossa taaaaas kerran pas:n ja nyt pähkäilen tehtäisiinkö alkiokuoren avausta vai ei. Onko jollain tietoa kyseisen menetelmän eduista/haitoista? meillä takana 3xinssi(joista 1 km), 3x IVF(joista 1 km) ja 2xPAS niinettä tässä alkaa kohta keinot loppua. Ei vain viitsisi turhaan operoida alkioita jos siitä ei ole hyötyä. Viime pas:n tehtiin avaus mutta ei näyttänyt olevan hyötyä. Hei Nala78, muistan sinut aiemmilta vuosilta, kirjoittelin silloi Siruna eli täällä ollaan vielä ja samaassa jamassa. Olen vain pitänyt taukoa ja hakenut vähän etäisyyttä tähän asiaan.
 
Ihanaa sporty!!! :D

Mäkin kuulin hyviä uutisia tänään, 11:sta munasolusta 9 oli hedelmöittynyt (viimeksi 14:sta vain 5). On mennyt tällä kertaa kaikki niin putkeen et nyt alkaa tosissaan pelottaa et koska se hyvä tuuri loppuu...

Huomista odotellessa.
 
Meillä ei kumpikaan alkio selvinnyt sulatuksesta joten poistun takavasemmalle :'(

Ainoona positiivisena puolena on, että pääsen heti uudelle kierrokselle kun vaan menkat alkaa.

Onnea kaikille siirtoon menijöillle ja pidetään teille peukkuja että matkalaiset kiinnittyy :heart:
 
Voi Siisami miten kurjaa! :hug:
Oon käyny lukemassa sinun kuulumisia, vaikken tähän pinoon kuulukaan, kun oltiin aiemmin samassa pinossa. Muistan itekin keväällä, kun mulle kävi samoin. Sitä odottaa niin kovasti, vaikka tietää sulatuksen riskit ja pettyy vielä kovemmin.

Hyvä kuitenkin, kun pääset heti uuteen yrityksen. Pidän peukkuja sulle kovasti! :hug: Kyllä me plussat vielä joskus saadaan, kun niitten aika on.
 
Pistin juuri ensimmäisen 150 IU Puregonin tällä kertaa. Jännitti taas ihan hirveesti, mutta hyvin meni. Ihan outoa kun on ihan kun ei olisi ikinä pistänyt kun pitää omaan mahanahkaan pistää vaikka on potilaita pistänyt miljoona kertaa... :eek: Sama oli viimeksi. Nyt olisi sitten eka ultra-aika tiistaina. Toinen varattu jo varmuuden vuoksi perjantaiksi.

Vihdoinkin päästiin aloittamaan kunnolla!

Ihan hirveet kuukautiskivut ja todella runsaat noista Primoluteista...Mutta eiköhän nekin rupee nyt loppumaan kun pistelee.

Isot :hug: , tsempit sekä tarvitseville oikein kunnon tarrasukkaterveiset pinossa oleville! :heart:

Amelia kp3
 
Minuakin jännitti ensimmäinen pistos. Tosin kaikki palautui kovin äkkiä mieleen, onhan jo toinen IVF menossa.
Siisamille ; olen pahoillani puolestasi. Toivotan voimia ja jaksamisia tämän epäonnen keskellä!
Ja piinailijoille pidän tietty peukut ja varpaat pystyssä.
hassua miten sitä taas on niin innoissaan tästä. Toivonkipinä nostaa päätään, vaikka samalla sitä yrittää pitää pääkopan 'kylmänä', ettei innostuisi likaa. Sitä sitten tippuu taas korkealta ja kovaa...
Ei pidä kuitenkaan mennä asioiden edelle. Nyt siis Puregon-pistokset ja ensi viikolla ultraan.


Syysterveisin,
Frida
 
Elämä alkaa taas voittaan. Ajatus siitä, että pääsee heti uudelle kierrokselle auttaa kummasti.

Nennuliini: Kiitos, kiva saada vanhoilta piinailukavereilta lämmin ajatus :heart:

Kiitokset kaikille muillekkin tsemppauksesta. Mä käyn kurkkimassa kuulumisia.
 
SaaraX: odottelen jännityksellä miten teillä sujui tänään.

Sporty: mä pääsin ku pääsinkin mukaan piinailemaan. Eilen siirrettiin yksi oikein hyvä alkio ja saatiin vielä 3x2kpl pakkaseenkin!

Lääkärit tuntuivat olevan vähintään yhtä innoissaan kuin mäkin ja tuntuivat tosissaan uskovan jo tämän tuoresiirron onnistumiseen. Mulla kun on nyt jostain syytä "erittäin hyvät mahdollisuudet onnistumiseen". Koita tässä nyt pitää jotain otetta maanpintaan, ettei sitten putoaisi niin korkealta..
B)

Unohdin siinä tohinassa kysyä miten olivat hedelmöitetty (ivf/icsi) ja tietoa muiden alkioiden laadusta. Lääkäri taisi kyllä sanoa jotain että olivat niin hyviä että riitti kaksi alkiota yhteen olkeen. Ja jostain muistelisin että joskus ois sanottu että yhtä ei pakasteta. Tietääkö joku on Tyksissä/muualla tälläinen käytäntö?
 
Aamulla oli eka ultra ja aika hyvin on jo follikkeleja kasvanut. Tänään siis oli neljäs pistospäivä. Oikealla taisi olla kuutisen kappaletta ja vasemmalla peräti reilu kymmenen. Ja mitat olivat siinä 6-10 välillä. Maanantaille sain uude ajan ja josko siellä sitten jo mietittäisi jatkoa. Puregonia pistelen vielä siihen asti pelkästään ja sitten vissiin orgalutran jarruksi ensi viikoksi. En muuten muistanut kysyä ollenkaan, että jos tarviin sitten toimenpiteestä sairauslomalapun, niin tuleeko siihen että ollut koeputkihoidossa/lapsettomuushoidossa tms. En vieläkään ole nykyiselle pomolle kertonut mitään... :whistle:
 
Sporty ja Pirita-76: Messissä ollaan. Ensimmäinen sulatus epäonnistui, mutta toinen malliyksilö siirrettiin. Kaikki meni sutjakkaasti ja testipäivä on 14 päivän kuluttua, ilmeisesti päivää myöhemmin kuin sulla Pirita-76? Nyt ei ole enää pakkasessa mitään, joten jos menee puihin niin täytyy siirtyä seuraavaan IVF-hoitoon. Nyt kuitenkin pidetään kaikki varpaat ja peukut pystyssä että tärppää, niin myös teillä kahdella!

t. Saara ja Huuru-Inkeri =)
 

Yhteistyössä