Hoidot Kysillä

KYSIN HOIDOKIT 16.5.2010


Rallukka .................. IVF 05/10 .......... (endometrioosi)

dream09 ................. IVF huhti-touko 2010

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ...3. IVF toukokuun lopussa.......

Inkku83 ................... 2 IVF hoito viikolle 45......(Endometrioosi ja lievä pco) ..........

Peppilottasikuriina ......... 2.ICSI vko 38 ..........

Arcatha .................... Tauolla ? ..........(The selittämättömät)

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin ............. ICSI vko 43 .......... (munanjohtimien aukiolo epävarma +ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HalleB ........................2.ICSI 11/10 (kummassakin pientä häikkää )

Siniviuhka ................. 1.ICSI nega, ICSI 2. syyskuussa

Ibu .................2. IUI, menopur, pregnyl............endometrioosi + pco

Aidan ........................ 3. ICSI vkolla 37.........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO

hertta1981..................... IVF/ICSI vko9..................



:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar
vauvakuumeilija
Sanja80
raitatiikeri
 
Aidan ompa kiva et aikaistivat sinunkin hoitoa =) Soititko itse sinne ja pyysit vai miten ne noin ihanasti toimivat? Tiedätkö millon alkaa se kesätauko,mun pitäs soittaa sit seuraavat menkat,mut nehän sattuu jonnekkin juhannuksen jälkeen...

Joo,menkat alko sit samana päivänä kun sullakin ja seuraava hoito mennään lyhyellä ja niistä seuraavista menkoista siis pitäs alottaa e-pillerit,on se vaan outoa näin lapsettomuushoidoissa :LOL:
Viikko 34 on punktio,mut sehän saattaa viel heittää suuntaan tai toiseen,kunhan nyt odotellaan ne seuraavat menkat...

Tosi kivaa taas mennä jonkun kans lähes yhtämatkaa :p
 
Moro vaan!

Aidan; onpas mukavaa, kun saitte aikaistettua hoitoa =)

(.) Punktiosta kotiuduttu. 9 solua saatiin ja nyt jännätään miten hedelmöittyvät. Jos ei mitään maailmaa mullistavaa ole tässä välillä tapahtunut, niin hyvin hedelmöittyvät ja sitten torstaina siirto. Aika kipeä olo...

-rallis
 
rallukka: onnittelut hyvästä saaliista B)

tänne kuuluu huonompaa. Maanantaina kävin ultrassa ja se isoin rakkula oli jatkanut kasvuaan. se oli jo 21mm seuraavaksi isoin oli 15mm ja 10mm oli lääkärin mukaan "hitosti". No niitä pieniä ei sitten keritä ootteleen. Mulla on punktio huomenna ja eilen siis laitoin pregnylin. Aika apein mielin olen menossa, kun on maksimissaan noi kaksi solua jotka on riittävän isoja ja itellä on pelko, että se isoin kerkee karata. Eli en usko tähän hoitoon ollenkaan. Että semmosta...jos suoraan sanon niin vituttaa..
 
hertta, tsemppiä. Kaikille voimia hoitoihin.

Meillä viimeisessä hoidossa tuli vain yksi munasolu ja se yksi hedelmöittyi ja kiinnittyi :heart:
Takana siis oli 3IVF hoitoa, tuorsiirtoja ja pakkassiirtoja, negaa ja tuulimunaa jne.

Nyt rv 31+6

Arvatkaa vaan, uskoinko viimeiseen siirtoon "vain yksi munasolu".. kyllä silloin itketti =)
En tiedä auttoiko.. mutta meille tuli silloin koiravauva, jota paijata ja hoitaa :D
 
Hopottitar,ihana kuulla et yhdelläkin voi onnistua =)

Hertta1981 tsemppiä punktioon ja TOIVOTAAN kuitenkin et saalis riittää hyvään lopputulokseen!!!

Rallukka onnea hyvästä saaliista,huomenna sit siirtoon :heart:

Itse pyörittelen tyhmänä näitä reseptejä...menopur,orgalutran...kumpikin siis piikitettäviä?Yhtäaikaako niitä käytetään vai mitä ne tarkottaa :headwall: Saanhan toki vastauksen noihin sit kun soitto polille,mut kyselempä jo teiltä viisaammilta =)
 
barbapörrö Ne oli ihan ite aikaistanu sitä :) Joskus onni potkasee näinki kivasti siis :) En tiiä siitä kesätauosta, ois hyvä itekki tietää. Ja mä söin edellisessä hoijossa pillereitä kans :kieh: Tuntuuhan se ihan omituiselta, mutta mutta, luotto kysin osaajiin on kova :D Paljo tsemppiä tulevaan :wave:

rallukka Jee! Hieno saalis b:)d Nyt vaan lepäilet ja juot :hug:

hertta :hug: Älä vielä luovuta, ei sitä koskaan tiiä.. :heart:

hopottitar ihana kuulla :) Jospa se meilläki kolmas hoito toden sanos...mönkään meni edellinen hoito ja kolmas siis kesän jälkee kuvioihin. Tsemppiä sinne, näissä hoidoissa pitää uskoa ja luottaa niin paljo :heart:
 
barbapörrö En huomannu sun viestiä, mut joo, kumpiki piikitettäviä :) tuo orgalutran tulee siinä loppupäivillä siksi, että sen avulla pietään ne pallerot oikeessa paikassa, ettei ne irtoile siellä ennen aikojaan :) Se kuuluu lyhyeen hoitoon. Sullaki menopur, mikä sulla viimeksi oli? Mulla sit tuo menopur ja se pitää vissii joka annos sekotella erikseen... :whistle:
 
Aidan,joo niin mä luin netistä et toi menopur täytyy sekoitella itse,kääk :headwall: ekassa hoidossa mulla oli puregon,oli niiiin helppo,kun senkun vaan tökkäs ja synarela oli sumutteena,joka siis ei lääkärin mukaan toiminu niinku piti...toivottavasti tää hoito sit ois tehokkaampi.
kysyin mun siskolta tosta kesätauosta (kysil lääkärinä ) niin arveli et juhannukselta poli sulkeutuu,mut kuulema joku hoitaja siel voi olla,joka sit puhelimeen vastailis,toivottavasti näin on...
 
hopottitar; mukava kuulla sinusta, tsemppiä loppumetreille!!! :flower:

(.) Niinhän se kai on, ylpeys käy lankeemuksen edellä... 9 solusta 3 oli raakoja (aiemmin ei ole ollut yhtään raakaa!), 3 muuten viallisia ja 3 hedelmöittynyt normaalisti. Huomenna sitten siirto, 2 siirretään ja yksi pakkaseen. Anteeksi, voi kuulostaa kiittämättömältä, mutta hiukan veetuttaa kyllä ja usko onnistumiseen heilahti kyllä aikas paljon alas päin, kun noin paljon karsiutui... No, ei auta kuin odotella taas seuraavaa etappia...

-rallis
 
Mulle ei sitten tehty koko punktioo, kun ei ollut kun yksi rakkula. Lääkäri sanoi, että järkevämpi tehdä inseminaatio. No miehen simpat oli kyllä kuulemma poikkeuksellisen laadukkaita ja niitä oli ihan hyvä määrä. Ennen pesua 68milj/ml ja pesun jälkeen 22milj/ml. Katsellaan kuinka käy. Alustavasti seuraavaksi hoitoviikoksi on varattu vkolle 48. Ennen seuraavaa hoitoa syön luultavasti parikiertoa e- pillereitä, että kaikki munikset lähtis kehittyyn samalta viivalta. Ettei kävis niin kuin nyt, että yksi lähtee kehittymään muita paljon nopeammin.

Lääkäri muuten sanoi mulle, että niillä on ollut nyt tosi paljon outoja munasarja stimulaatioita. Pohti jopa, että onkohan johonkin lääke-erään tullut joitakin outoja sidosaineita tai jotain..

tsemppiä kaikille :)
 
piti palata "kesätaustalta" vastaamaan barballe ja muille menopurin uusille käyttäjille, että oikeastaan se oli parin ensimmäisen käyttökerran jälkeen aika helppoa. muistaa vaan naksutella ne liuosaine pullot hyvin, että kaikki aine on ampullin pohjalla ennen käyttöönottoa. ja kysillä kyllä antavat tosi hyvän opastuksen käyttöön! :) ps. apteekista saa kysin neulojakin pienempiä, kun kysyy. vaikka ei nekään kysiltä saatavat neulat ole mitään isoja :D

oikein paljon peukkuja kaikille! itse palailen taas syksymmällä paremmin jutunjuureen! :)
 
Moi!

Aidan olipa tosiaan kiva, että hoitoa aikaistettiin!:)

rallukka onnea siirtoon! Toivotaan, että saat sitkeät sissit kyytiin :heart:

hopottitar hurjaa, että olet jo noin pitkällä! Jaksuja loppu odotukseen:) Mulla on jo kaksi koiraa joita paijata :heart:

barbapörrö Mullekkin tulee vissiin seuraavaks Menopur ja must se on kiva, ku Puregon oli tylsän helppo :p

Hertta :hug: voi hitto..varmasti kamala pettymys..toivotaan, et inssi tois plussan! :)

on: se yks ulkomaalainen naislääkäri tuli polilta ja ultras ton mun suurentuneen imusolmukkeen ja lisäks vielä alakautta..ei osannu sanoa mistä johtuu..jos gyne alueella ois joku tulehdus, ni pitää seurata nyt, ku menkat on loppu, et onko vv normaalia..verikokeet oli normaalit ja tulehdusarvo 9. Pitää nyt kuulema vaan seurata ja jos pahenee nit sit uudestaan näytille. Tuossa se nyt möllöttää enkä jaksa ees enää ajatella sitä..mikä lie..

Ihanaa ja rentouttavaa kesää kaikille!
 
Rallukka menikö siirto hyvin? eiks teillä oo koskaan ollu hedelmöittyneistä soluista osa huonolaatuisia. meillä oli tosi paljon sellasia. ois kiva tietää mistä sellanen johtuu. viimeks hedelmöitty kaikki seittemän, mut 6 oli huonoja.

on: pp13 marketin testissä todella haalea plussa. yöllä oli tullu pientä vuotoa, mut ei nyt aamulla enää. ostin apteekista oikein herkän testin, jos tekis sen aamulla ennen labraan menoa. mut ei testaaminen helpottanu kyllä piinaa yhtään, ku ei voi kai vielä ihan varma olla. no, huomenna toivottavasti selviää mikä on tilanne. oliks jollai käyny sillei et hcg oli jotai 60 ja sit piti parin viikon päästä käydä uudelleen verikokeessa?
 
Kirjoitan kännyllä, joten saattaa olla hieman vaikeaselkoista...

Berits; onnea haamusta! Viivan vahvuus ei välttämättä korreloi hcg-pitoisuuden kanssa, varsinkaan halpistesteissä. Sitä hcg:hen reagoivaa ainetta voi olla vain vähän ja siksi haamu. Itse sain haamun pp13 halpistestiin, seuraavana päivänä hcg-arvo oli 97 veritestissä. Siitä viikko ja uusi veritesti, arvo jtn 1300 ja kun tein kotitestin, niin hailakkaa plussaa näytti. Ja tuloksena terve, täysiaikainen vauva!

Meillä on alkiot tosiaan olleet aina tosi hyviä, 1 tai 2-luokan alkioita. Niin nytkin, biologin mukaan loistavia. Kaksi kyytiin ja yksi pakkaseen.

Hertta1981; hyvä juttu ettei sentään ihan reisille mennyt hoito :) Mullekin MH sani tänään siirrossa, että jtn ongelmia stimulaatioissa ollut. Mullakin kolme raakaa solua eikä oo ollu koskaan aiemmin... Tsemppiä sinulle!

Mukavaa kesää myös sulle, Halle!

-rallis
 
barbapörrö Joo toivottavasti siellä on joku puhelimen toisessaki päässä ku sinne soittelee, kesälläki :)

rallukka Ihanaa ku sait kyytiläiset, pikkumutkista huolimatta :heart: Nyt vaan tsemppiä ja onnea!

hertta Voi ei...nyt paljo tsemppiä :hug:

Siniviuhka Kiva tietää ;)

HalleB ihanaa ja lämmintä kesää myös sulle :wave:

berits
Hui ku elät jännittäviä aikoja, nyt peukkuja peukkuja sinne :heart: Soittoaika on just tuo yhestä kahteen, jännäilen täällä peukut pystyssä b:)d

Joo vähä tuntuu että nyt on ollu jotain häikkää nuissa lääkkeissä tai jossai, ihmetyttää ku niin monta "epäonnistumista" hoitojen suhteen...No ei se enää auta, suunta on eteenpäin =)
 
berits; voi, hiukan alhaiselta kyllä näyttää arvo... Mutta pidän peukkuja, jos se siitä vielä lähtisi rakettina nousuun =)

(.) PP4... Eipä erikoisia fiiliksiä, ihan rauhallista masussa. Punktion kivut siis jo haihtuneet. Jotenkin vaan ihan tuntuu, ettei nyt onnaa... Ja ehkei enää koskaan.

Täällä on hiljaista, kaikki kesälaitumilla?

-rallis
 
rallukka: millon sulla on verikoe? pitelen peukkuja teille.

meillä verikoe näytti negaa, niinkuin osasin jo päätelläkin. oli tosi iso pettymys ku olin jotenki ollu niin luottavainen onnistumisen suhteen. ensimmäistä kertaa oikeastaan kolmeen vuoteen. ei pitäs toivoa, ni ei putois niin korkeelta. no nyt on ehtiny jo vähän tottua ajatukseen ja kääntää ajatuksia kesään ja hääkiireisiin. elokuussa ilmeisesti pas, kunhan lääkäri tutkii paperit ja tekee päätökset.
 
Aidan; kiitos =)

berits; :hug: Tosi ikävää... Ei varmaan paljoa lohduta mutta se on kuitenkin hyvä merkki, että edes hipaisee - nyt vain sattui niin huono tuuri, ettei jaksanut pitempään! Mulla testipäivä on 16.6. eli ensi keskiviikkona. Käyn testissä kuitenkin vasta torstaina, kun keskiviikkona olen työreissulla kauempana ja torstaina on vp. Saatan kyllä tehdä kotitestin ennen sitä... Kiitti peukuista =)

(.) PP 8 lopuillaan. Satunnaisia menkkakipuja muttei sen kummempaa. Tissit oli kyllä alussa kipeämmät kuin koskaan punktion jälkeen mutta nyt ne on rauhoittuneet :D Jotenkin yllättävän rauhallinen olo on tässä ollut, en edes aina ole muistanut, mikä pp menossa. Tulee mitä tulee B)

-rallis
 
Hei naiset :wave: Tulin ihan pikaseen kertomaan, että miussa vielä henki pihisee :D Olen ottanu etäisyyttä tähän vauva-asiaan, kun päästään hommiin vasta syksyllä.
Plussatuulia kaikille piinistelijöille (rallis ainakin), tsemppiä hoitoihin ja halit neganneille (berits) :hug:
 
Kiin; :wave: mukava kuulla susta!!!

(.) Tapojeni vastaisesti tein testin tänään, siis menossa pp10... Laimeasta pissasta iltapäivällä... Ja haalea mutta selkeä plussa ilmestyi testiajan puitteissa! En tiiä mikä etiäinen mut edes sai testaamaan, kaikki ne "varmat" merkit, jotka oli pojasta piinaillessa, loistivat poissaolollaan ja olin ihan varma negasta. Nyt kun asiaa on hieman sulatellut, niin on mulla joitain outoja oireita ollut; ihme hikikohtauksia, siis sellaisia tosi voimakkaita, vesi ihan päältä tippuu ja eilen saunassa meinasi lähteä taju - normaalisti mua ei huimaa koskaan. Huhhuh. Yritän tässä kovasti hillitä itseäni, ettei pää nouse pilviin, veritesti vasta torstaina...

-rallis
 

Yhteistyössä