Hoidot Kysillä

Mahtuuko mukaan?Olin täällä jo kerran aiemmin,eri nimellä kylläkin.

Täällä hoitojen suunnittelu alkamassa,kai jo tiistaina. Mulla tarina tämmönen.
Lopetin pillerit vuonna 2003. Kävin kysillä aloittelemassa tutkimuksia 2006,jotka sitten tyssäsi muista elämän kolhuista. Erosin silloisesta miehestä 2009 ja nyt uusi mies,mutta syli tyhjä edelleen.
Lokakuussa 2009,löydettiin normi gyne-reissulla 5x5cm endometriooma oikeesta munasarjasta.Vasemassakin oli n. 2cm. Laparoskopia oli helmikuussa,kasvain oli jo 7cm.Samalla tarkistettiin tuubat,molemmat auki. Endokin ilmeisen ärhäkkä,peräsuolesta ja virtsarakon pinnalta poltettiin pesäkkeitä. Yritystä heti samantien leikkauksen jälkeen. Kierrot sekoittuivat, 17-28.Ennen oli 25.
Nyt sitten tuoukuun alussa kävin kysillä,kun halusin tietää endon tilanteen ja oikeesta munasarjasta löytyi taas endometriooma 2cm halk. Hippeläisen soittoaika oli muutenki jo aiemmin varattu 25.5. Eli soittaa mulle tiistaina endon takia ja tarkoitus kai aloitella hoitojen suunnittelua.
Lääkäri joka löysi tämän uuden kasvaimen halusi kiirehtiä hoitojen aloittamista,mikä oli minusta todella huomaavaista. Hänen mielestään ei ole näkyvään syytä endon lisäksi,mikä estäisi raskauden. Kohdun limakalvo oli 8mm kp 16 ja vasen munasarja todella aktiivinen,usein folleja näkyi ultrassa. Ja oli sitä mieltä että olin ovuloinut vain muutaman pvä aiemmin oikeasta munasarjasta,eli sekin toimii.

Progesteroni koe-otettiin viime ke ja huomenna aamulla kilppari-ja muut hormoni-kokeet. kaipa ne tiistain lääkärin soittaikaan ehtii. Eli hoitojen suunnittelua tulevaisuudessa.
Miehestä kai aloitellaan pian. Toivottavasti ehditään tehdä jotain ennen polin kesälomia!
 
tipetsu: Tervetuloa! Toivottavasti pääsette nopeasti hoitoon =)

Meneekö jollakin muulla lääkkeenä Menopur? Eilen mä laitoin ekan piikin ja voi elämä kun sen lääkkeen kanssa tuhraaminen oli vaikeaa. Mulla jo hermot menikin, mies sen lääkkeen lopulta sai sekotella. Ongelmana oli että se aine ei pysynyt ruiskussa. Se ite tyhjensi itseään takasin sinne kuiva-aine pulloon, eikä kaikkee meinannu saada ruiskuun. Mies tosiaan lopulta onnistu, mutta tämän iltanen piikki ahdistaa jo nyt. Tai ei itse pistäminen, mutta se lääkkeen sekottelu. Eilen itselle tuli sellanen olo, että menikköhän sitä lääkettä riittävästi. No ei kai se auta kun toivoa. Perjantaina sitten näkee, onko onnistunut lääkettä oikein laittaan..

 
HalleB; elä vielä luovuta!

Tipetsu; tere tulemast' mukaan =)

hertta1981; mulla menee Gonal-F, muista ei kokemusta, joten en valitettavasti osaa auttaa..!

(.) KYSillä käyty. Siis eka kontrolliultra, näkyi yhteensä kymmenkunta 8-10 mm rakkulaa sekä liuta pienempiä, joita ei mittailtu. Olossakin alkaa tuntua tämä hautominen, vatsaa turvottaa ja kipuloi, näinköhän sitä taas ollaan tosi kipeitä punktion jälkeen... Limakalvo oli tosi paksu, 14 mm mutta lääkäri (se nuori tumma nainen) sanoi, että mun limis on sen verran polveileva, että sitä on vaikea mitata... No, kaipa se on sit ok.

-rallis
 
Aidan kiitti :)

Tervetuloa Tipetsu :flower: Mä toivon myös, että pääsette nopeasti hoitoon!:)

hertta toivottavasti tänään pistäminen onnistuu jo paremmin! Tsemppiä:)

rallukka sullahan on hyvän kokonen saalis tulossa!

on: eilen pp11 herkkyys10 testillä aamupissasta nega..eilen tuli jo menkkakipujen kanssa verta, mut yön jälkeen ei oo tullu mitään. Luget pitää pientä lämpöä, päänsärkyä ja väsymystä..blaaah..ja tietty sen kunno vuodon poissa..haluasin jo lopettaa ne ni kunnon vuoto tulis ja olo kohenisi
 
HalleB; joo, kokemuksesta tuntuu, että saattaa olla vähän liiankin hyvä tulossa... Ei punktiossa ole varmaan kuin noi 10 oikeankokoista mutta sitten sen jälkeen kun ne kaikki ja liuta pieniä on taas täynnä nestettä, niin ei tunnu olo kovin hyvältä... :| Nii ja elä vaan lopeta Lugeja kesken, kun ei se mahdollinen plussa vielä edes välttämättä näkyisi, ite sain pojasta haamun pp13!

(.) Sen verran vielä KYSin käynnistä, että tää nuori lääkäri, J:llä alkaa etunimi, vaikuttaa kyllä vähän kokemattomalta. Ei kait siinä vielä mutta kun tää endo tekee sen, että sisätutkimus sattuu melki aina ja varsinkin nyt, kun alkaa tavaraa olla tuolla alavatsassa, niin miksei tää lääkäri voi laittaa ihan reippaasti sitä tutkimusgeeliä siihen ultrasauvaan liukasteeksi?! MH kyllä huolehtii, että geeliä on niin paljon, että sitä valuu reisille ihan reilusti vielä ylösnoustessakin - mieluummin niin kuin että ihan "kuivana" tökkää sisään. Sit muutenkin tää lääkäri tökki tosi kipeesti munasarjoihin päin ja kun vähän änntelin siinä kivusta, niin totesi vaan, että "tää nyt sattuu vähän kun joutuu työntämään sauvaa emättimen pohjaan", ei olis voinu sit vaikka pyytää anteeksi, kun huomasi, että sattui..!

Toivon ettei tee mun punktiota tai siirtoa. Varsinkin siirrot mulla ongelmallisia, koska kiinnikkeet on nostaneet kohdun tosi korkeelle ja tarvitaan se isompi ankannokka, että saadaan kohdunsuu oikeeseen asentoon. MH tietää tän mutta kuunteleekohan tää uusi ollenkaan jos pyydän isompaa?! Onko teillä kokemuksia tästä uudesta punktion/siirron osalta?

-rallis
 
Aidan: Kyytiläistä kantelen. 1 siirrettiin perjantaina ja 1 laitettiin pakkaseen.

Hertta:
Kuvailemasi tilanne johtuu siitä, että tiiviseen pulloon syntyy alipaine kun imet sieltä nestettä. Pergoveriksessä neuvottiinkin, että ensin ota ruiskuun ilmaa 1ml. Tyhjennä ilma pulloon ja sitten vasta imet nesteen. Sillon sen pullon ei pitäs imee sitä nestettä takas:)

Rallukka: JH teki mulle punktion ja siirron. Kieltämättä se työntelee melko kuivilla:) Punktio meni tosi kivuttomasti ja nopeasti, paremmin ku KR:n tekemänä. Samoin siirto hyvin sujuvasti, toisin kun viimeks. En sitten tiiä, et voiko huono saalis olla kokemattomuuden syytä. Toivottavasti ei. Mutta mulla siis vaan hyviä kokemuksia:)
 
Moikat! MH soitteli eilen. Ihmetteli että vieläkö mä olen heidän potilaana,kun 2006 olin jo.. Ihmetteli sitäkin että miksi en muka tule raskaaksi kun kaikesta päätellen mun pitäisi tulla melko helpsti raskaaksi,munatorvetkin on auki. Verikokeissa ei muuta kummaa löytyny,kun LH oli kp 4 20 vaikka se kai sais olla jotain max. 12 tms.ja se kielii siitä että ovuloin vain jotenkuten. Noh,viime kierrossa ovuloin toisen lääkärin mukaan oikeesta munasarjasta josta suuri endometriooma leikattiin.Vasen oli kuulemma aktiivinen.Halusi myös että kierrot tasoittuu kun totesi että munis irtoo tod.näk miten sattuu. Päätti sitten kirjottaa mulle clomit ja nyt reseptiä oottelen postilaatikkoon. Harmittaa jos ne ei tuota tuolosta,niin hoidot menee alkuvuoteen. Elo-syyskuussa kylläkin olisi käynti kun poli taas lomilta aukee.
Ihan hyvät fiilikset jäi puhelusta ja toivon todella että clomeista on nyt vaan ollu kiinni! :)
Että aika pienellä jutulla nyt aloitellaan..

Minkäslaisia kokemuksia teillä on Clomeista?
 
Tipetsu onneks hommat on selvät ja olishan se hienoa, jos raskaus alkaisi tommosilla kevyemmillä menetelmillä! Clomit ei käyny mulle, joten mun ei ehkä kannata kertoa niistä mitään :whistle:

on: Soitin eilen polille ja sain luvan lopettaa luget..JES B) kävin tänään veritestissä..tuloksen saan iltapäivällä tai huomenna

muoks. Tulos alle 1, seuraava hoito viikolla 45
 
Tervetuloa munki puolesta Tipetsu! :) Toivottavasti nuo clomit tehoaa sulla, mulle ei oo ees kokeiltu :p

Rallukka Se tummatukka teki mulle sen punktion, joka on ollu tähänastisen elämäni kivuliain kokemus :whistle: MH tiesi sillo ite sanoo millo lisää lääkettä, mut tää ei, hoitaja kyseli siltä sit siinä... mut tekemällä oppii B)

berits Toivottavasti siellä on sitte pesänrakennus puuhat menossa :heart:

HalleB ei..:'( Hirmu paljo haleja sinne :hug: Oisin niiiin toivonu teille onnistumista nyt :hug: Ollaan kai sitte hoidoissa syksyllä taas lähekkäi...että onnea meille sinne :headwall: Voimahali <3
 
Tipetsu tosi paljon pidän peukkuja, että teidän ei tarvis clomeja järeempiin konsteihin turvautua

HalleB Voimia sinne paljon...onneksi on kuitenkin tiedossa jo seuraava hoito

ON Lääkkeen sekottelu sujuu jo vähän paremmin. Tänään kyllä annoin miehen laittaa lääkkeen valmiiksi ruiskuun, kun en jaksanut itse alkaa leikkimään niiden putelien kanssa. Eli nyt on neljä piikkiä otettu ja ei tunnu missään mitään...toivottavasti silti jotakin kasvais...perjantaina sitten ultraan katsomaan onko siellä mitään vai eikö...mulle riittäisi tässä hoidossa jos saisi edes yhden munasolun aikaiseksi...
 
hertta Kiva et se sujuu jo paremmin :) Pietään peukkuja perjantain ultraan
b =) d

on: On pakko tämä vielä sanoa, että toisaalta on ihan "hyvä" että koettiin tämäki hoidon keskeytyminen. Oon nimittäin luullut, että rinnat kipeytyy vaan hormoneista ja lugeista (ja tietty raskauesta). Meillä ku tämä hoito keskeyty ja pistin sitä puregoniaki vaan puolikaan, mutta silti on rinnat edelleenki ihan tosi arat tai siis nännit! (sori ku tällee selittelen :whistle: ) On jostai siitä asti ku puregonin pistin (?) ja siitä on kohta pari viikkoa...eli eipä voi sitäkää sitte pitää minään oikeena oireena, ku seuraavaan hoitoon mennää..tämmöstä vaa, mukavaa päivää kaikille B)
 
Terveisiä KYSiltä!

Ne samat noin kymmenen follia siellä köllötteli. Lääkärinä oli KR. Punktio tehdään nukutuksessa, koska oikea munasarja on niin ylhäällä ja kiinni suolessa ja kohdussa, sitä pitää saada painettua alas ja olisi liian kivuliasta, jos se tehtäisiin vain suonensisäisessä kipulääkityksessä. Punktio siis ensi tiistaina. Ihan kuriositeettina, KR sanoi, että meillä on solut hedelmöittyneet ihan poikkeuksellisen hyvin eli joka kerralla kaikki, on kuulemma hyvin harvinaista. Mukava juttu mutta saisihan niistä joku kehittyä vauvaksikin asti, toisen kerran =) Laskin, että me olemme saaneet yhteensä tähän mennessä 16 alkiota, niistä siirretty 9 ja tuloksena yksi synnytykseen päättynyt raskaus. Yhteen raskauteen tarvittiin 5 alkiota (raskaus alkoi kahden alkion siirrosta) eli 20% oli/on raskauden todennäköisyys per siirto. Tosin otoshan on pieni mutta kuitenkin kuvaa meidän tilannetta.

HalleB; :hug:

-rallis
 
mä en jaksa enää oottaa verikoetta. vielä viikko pitäs jännätä vaan ei millään jaksas. oon ollu tän viikon saikulla hyperin takia ja vaikka oo yrittäny kehittää kaikkee pientä puuhaa ni silti tuskastuttaa tämä odottaminen.prkl. :)
 
KYSIN HOIDOKIT 16.5.2010


Rallukka .................. IVF 05/10 .......... (endometrioosi)

dream09 ................. IVF huhti-touko 2010

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ...3. IVF toukokuun lopussa.......

Inkku83 ................... 2 IVF hoito viikolle 45......(Endometrioosi ja lievä pco) ..........

Peppilottasikuriina ......... 2.ICSI vko 38 ..........

Arcatha .................... Tauolla ? ..........(The selittämättömät)

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin ............. ICSI vko 43 .......... (munanjohtimien aukiolo epävarma +ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HalleB ........................2.ICSI 11/10 (kummassakin pientä häikkää )

Siniviuhka ................. 1.ICSI nega, ICSI 2. syyskuussa

Ibu .................2. IUI, menopur, pregnyl............endometrioosi + pco

Aidan ........................ 2. ICSI vkolla 20 ..........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO

hertta1981..................... IVF/ICSI vko9..................



:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar
vauvakuumeilija
Sanja80
raitatiikeri


 
Kiitti lohdutuksista!:)

on: mä oon monena päivänä ihmetelly, et mikä tuolla vas. nivusessa on niin kosketusarka ja se osuu aina, kun lavuaarin reunaan, kun pesen käsiä tai tiskaan.. Tänään sit hampaita pestessä tunnustelin sitä kohtaa, ni siinähän möllöttää kipeä patti, joka näkyy ihan päälle päin.. Vaikuttaa tulehtuneelta imusolmukkeelta. Lisäks mul on viimeviikon maanantaista ollu pientä lämpöä, joka ei laskenu vaikka lopetin luget..olo on kipee..
Soitin sitte polille ja hoitaja kysy K.R:ltä mitä tehdään. Mun pitää aamulla mennä gynen ensiapuun ja siellä tutkivat onko tuolla alavatsalla joku tulehdus joka aiheuttaa ton imusolmukkeen turpoamisen.. Onko jollain ollu vastaavaa? Kyllä meni aluks maha sekasi ja alko tärisyttää, et mikähän se on..no huomenna se selviää.. :/

Tsemppiä kaikille!:)
 
Halleb toivottavasti saat pikaiseen vastauksen mikä imusolmuketta turvottaa ja uskon et varmasti on paniikki iskenyt :attn:
Berits koitahan vielä hetki jaksaa ja toivon niiiiin paljon,et saat hyviä uutisia ja sen kauan kaivatun plussan,olis jo aika nähdä välillä niitä onnistumisiakin.
Itse vaan odottelen et alkas nyt ne pirun menkat ja pääsis soittamaan kysille,tietäs taas vähä tarkemmin,miten jatketaan...Pitäskö menkkojen alkaa ihan normi kierron mukaan IVF-hoidon jälkeen,kun siirtoon asti ei ikinä päässyt???
 
Sillon 16.5 minäkin pistin,joten jospa ne alkais mullakin piakoin.Mun pitää soittaa kysille siks,kun uusi hoito olis tarkotus alottaa jo sit seuraavista menkoista,pitäs saada reseptit yms.niin sovittiin et soitan kun tää eka vuoto alkaa...kunhan nyt vaan alkas :headwall:
 
ultrassa kävin eilen. Ja oli siellä vajaa kymmenen suht oikean kokoisia rakkuloita(7-11mm), mut sitten oli yksi joka oli jo 16mm. Lääkäri epäili, että se olis joku jäännösrakkula edelliseltä kierrolta. Tai sitten se höpötti, että jos se on valikoitunut niin jotakin..en tiiä. Miehelle sanoin, että kait se vaikuttaa niin että tämäkin hoito menee päin p*****tä. No eilen alotin menopurin rinnalle orgalutran ja maanantaina sit taas ultraan..katellaan kuin käy..
 
hertta1981; toivotaan, että muita isompi rakkula on vain jäännös!

(.) Todellakin turvottaa! Ja on paha olo... Tänään pitäisi illalla pistää pregnyl ja sitten vain punktiota odottelemaan. Vähän pelottaa, että kuinka kipeä olenkaan sitten punktion jälkeen, kun en muista aiemmin olleeni jo näin kipeä ja turvonnut ennen punktiota :eek:

-rallis
 
on: Jee, oon niin onnellinen, tuli kirje postissa, että hoitoa on aikaistettu viikolle 37 :D En voi uskoa, olin niin jo asennoitunu siihen et piiitkälle syksyyn menee, mut nyt alotetaanki jo heinäkuun menkoista :D On siellä Kysillä kyllä niin hyvää toimintaa, ostan niille koko maailman sitte, kun... B) Tuli jo reseptit ja lääke näköjää vaihtuu, nyt menopurilla ja taas synarela kuvioihin. Mut iiiihanaa ja aurinko paistaa! :saint:

barbapörrö Toivottavasti sullaki on jo kroppa toiminu ja menkat alkanu :) Oliko teillä lyhyt hoito sit syksyllä ja mille viikolle se hoito teillä osuu?

hertta b =) d

rallukka Oooikein paljo tsemppiä punktioon! Muista juua paljo, varsinki punktion jälkee =) Hyvin se menee, toivotaan suurta ja loisteliasta saalista :heart:

HalleB Selviskö siellä lääkkärissä se sun juttu?
 

Yhteistyössä