Hoidot Kysillä

Ainokki..................clomit syksyllä.....................................pp ?
Tao.......................clomit syksyllä, 1. IVF 11/08 (vko?).....pp ?
Gisla......................inssi 10/08 (vko?)...............................pp ?
Helystin.................PAS syksyllä (vko ?)............................pp ?
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp ?
Hopottitar.............3. IVF.........(vko 37).............................pp ?
Kummi...................2. ICSI.......(vko 43).............................pp ?
Sitronella...............2. IVF........(vko 43).............................pp ?
Tikru72..................3. ICSI.......(vko 44).............................pp ?
Retuli82.................2. IVF 11/08 (vko ?)............................pp ?
Pohtijatar..............1. IVF 11/08 (vko ?)............................pp ?
Archata..................1. suun.käynti 12/08..........................pp ?
Tulppa...................clomit + metut.....................................pp?



:heart: Plussanneet:heart:



Myöhemmin onnistuvat :hug:
 
Nostellaas vähän listaa... Eli huomenia vaan kaikille!
Ja kyllä tikruliini muistit ihan oikein, eli sumuttelut aloitetaan kp21, ja sitten menkkojen jälkeen aloitetellaan tökkimään hormooonia =) Mä soittelen kysille varmaan tuossa ensi viikon lopulla, kunhan ne menkat alkaa. Tai parempihan tuo olis, jos ei alkaiskaan :LOL: Mutta vähän toiveita elättelen plussasta, mutta taas toisaalta miksipä se plussa nytkään luomusti tulis kun ei oo kolmeen vuoteen muutenkaan näkynä!!
Kiva tosiaan, että aikas monella on marraskuussa toiminnan aikaa! Ei tartte piinistellä ihan yssisseen =)
Mukavaa päivänjatkoa :D
 
Kertokaas jo vähän pitemmälle ehtineet, että jännittikö teitä ihan eka käynti polilla? Meillä melkein kolme viikkoa vielä eka käyntiin, mutta kun päässä on alkanut nyt jo pyöriä vaikka mitä. Mua ei jännitä se itse käynti eikä mahdolliset tutkimukset tai hoidot tässä vaiheessa yhtään, vaan pelottaa ihan kamalasti se, että lääkäri sanoo ettei ole mitään toivoa. Että minussa tai meissä on jotain sellasta vikaa, ettei voida saada ikinä lapsia.Toisaalta tämä tietämättömyys ja odottaminen on tosi kuluttavaa. Odottavan aika on tunnetusti pitkä, mutta pitääkö sen olla pelokaskin? :headwall:
 
Raitatiikeri , kyllä sitä oli perhosia vatsassa täälläkin kun ensimmäistä kertaa mentiin Kysille! Mies tais jänskättää vielä enemmän kuin minä, raukka luuli että simpoissa joku vika, mutta ne paljastuikin huippulaatuisiksi =) Henkilökunta siellä on todella mukavaa ja asioista oli todella helpottava keskustella asiantuntijoiden kanssa! Puhellaan ihan yleisesti elintavoista, mahdollisista sairauksista, verikokeitten tuloksista, tulevaisuuden näkymistä...
On ihan normaalia, että näihin lapsettomuusjuttuihin liittyy tunteita laidasta laitaan, välillä pelottaa niin saamarista ja välillä mennään rinta rottingilla rohkeasti etiäpäin. Eli älä siis huolehdi, kaikenlaiset tunteet on sallittuja :hug: Varmasti olette ensimmäisen käynnin jälkeen helpottuneita ja "valmiina taistoon".
Meidän lapsettomuuden syy on ainakin vielä toistaiseksi tuntematon (ei ole löytynyt mitään "vikoja" edes hoitojen alettua), ja ensimmäinen käynti kysillä antoi uutta potkua meille. Että kyllä mekin vielä joku päivä onnistutaan :heart: Oikein kirkkaana on muistissa vielä lääkärin sanat että "joku kaunis päivä sinä vain huomaat olevasi raskaana". Sitä päivää odotellessa :LOL:
 
Muistan, että jännitin ensimmäistä käyntiä. Lääkäri sanoi, että teillä on erittäin hyvä mahdollisuus tulla raskaaksi. Pari kertaa testi on vilauttanut plussaa (KM).
Hoitajista ja lääkäristä minulla on vain positiivisia kokemuksia.
Yhdestäkään käynnistä ei ole jäänyt ikävää muistoa.
Itsekin menin pelon sekaisin tuntein eka kerran, mutta sitten käynti olikin ihan mukava.
Ja kuten retuli kertoikin, näiden hoitojen aikana mieli matkustaa alhaalta ylös ja ylhäältä alas. Kaikki tunteet käydään läpi. Ja koko hoito on niin odottamista =) Ensin eka käyntiä, sitten odottaa tosi toimia, sitten punktiota, siirtoa, testipäivää.. jos ei tärppää, odottaa menkkoja, ovista, PASsia, toisten kuulumisia =))

Punktio oli eilen ja kahden alkion siirto on tänään. Huomenna siis PP1. Pakkaseen menee 5 alkiota.
Kävelessä sattuu mahaan, joten taitaa pientä hyperiä olla :ashamed:
 
KYSIN HOIDOKIT perjantaina 12.9.2008

Hopottitar.............3. IVF.........(vko 37).............................pp 0
Ainokki..................clomit syksyllä.....................................pp ?
Tao.......................clomit syksyllä, 1. IVF 11/08 (vko?).....pp ?
Gisla......................inssi 10/08 (vko?)...............................pp ?
Helystin.................PAS syksyllä (vko ?)............................pp ?
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp ?
Kummi...................2. ICSI.......(vko 43).............................pp ?
Sitronella...............2. IVF........(vko 43).............................pp ?
Tikru72..................3. ICSI.......(vko 44).............................pp ?
Retuli82.................2. IVF 11/08 (vko ?)............................pp ?
Pohtijatar..............1. IVF 11/08 (vko ?)............................pp ?
Archata..................1. suun.käynti 12/08..........................pp ?
Tulppa...................clomit + metut.....................................pp?


:heart: Plussanneet :heart:



Myöhemmin onnistuvat :hug:
 
Hienoa Hopottitar , tehän olette saaneet mukavasti alkioita (etkös ollut pikkasen epäilevällä kannalla viime viikolla, että kerkeekö munikset edes kasvaa). Ja vielä pakkaseen asti :heart: (meillä ei ekasta hoidosta saatu mitään pakkaseen). Hieno hommeli! Nyt sitten vain odotellaan pari viikkoa kun tulet kertomaan meille hyviä uutisia, eiköstä niin =) Eli iisisti vaan, lepäilet ja nautit paljon nestettä! Oliko muuten ensimmäinen kerta, kun siirrettiin 2 alkiota?
Mukavaa viikonloppua kaikille =)
 
Kiwaa, kun Retuli on päivittänyt listaa. Mulla on muuten n. pp13 (mies ei antanu mun vouhkata ovistestien kanssa ;) )

Hopottittarelle tsemppiä ja onnitteluja hirmuisesti, johan lupaavasti asiat rullaa. Kerro vedendokailun lomassa kaikki oireet ja oireentyngät :) on niin mukava lukea kun ihmisillä todella etenee rojektit!

Onko Arcatha vielä mukana, kop kop? Jäin niin miettimään mitä sulle kuuluu... Ja muutkin ensi kertaa Kysillä jännäävät, siellä oot todellisen välittämisen ja positiivisuuden ja aidon tuen keskellä. Aina saa soittaa ja kannustetaan muutenkin hirveesti.

Itkut tuli tänä aamuna, nega tuli digitaaliseen raskaustestiin. Se nyt sinänsä ei yllättänyt, mutta se tarkoittaa hoitoihin menoa. Mies on tyynenä inssiin mänössä mutta mulle se on jotenki "kauheen iso" asia. Miten teillä? Onko ollu tämmösiä kynnyksiä? Siis haluun hoidot mut harmittaa ettei siihen tosiaan pystytty kevyellä avulla.. :ashamed: Ja kiinnostais että siirryittekö clomeista clomi-inssiin vai vaihtuuko myös lääkkeet automaattisesti?
 
Ainokki , inssi tuntuu niin hirveen helpolta, meillä on nyt ensimmäinen IVF takana...Aluksi tehtiin kaksi inssiä, ensimmäinen ihan luomukiertoon ja toinen sitten kera clomien. Ei tullu plussaa, vaikka ajoitukset oli täydellisiä ja simpat huippuja. Niinpä halusimme heti mitä pikimmiten IVF-jonoon... mutta monethan todellakin plussaa jo heti ensimmäisestä inssistä, en siis todellakaan halunnu madaltaa sinun uskoasi inssiin!!!

Ja mullakin on joku pp10..... ens vkon puolivälissä jos testais, negan tietty....
 
Sen verran vielä kyselen teiltä kysiläisiltä, että onko teidän ystävät, lähimmäiset ym. tietoisia teidän hoidoista? Meillä aluksi ei kerrottu kellekkään, mutta nyt vuoden vierähtäessa hoidossa on muutama ystävä saanu tiedon, samoin molempien vanhemmat, ja kolme mun työkamua... Mietin vain, että löytyiskö täältä ihmistä, jonka kanssa vois vaiks lähtee lenkille ja puhuu suunsa puhtaaksi...?
 
retuli82 Kiitos. Kyllä me kovin epäileviä vielä viikko ssitten oltiin. Odoteltiin yhden munasolun saalista. Mutta, punktio olikin keskiviikkona ja follikkelit teki kasvupyrähdyksen.
Tämä oli jo neljäs kerta, kun siirrettiin kaksi alkiota. Kaksi kertaa tuoresiirrossa ja 2 kertaa pakkasesta. Minä olen hoidosta kertonut työkavereille, ystäville ja sisaruksille + vanhemmilleni. Mies työnantajalle ja muutamalle ystävälleen.

Ainokki: Vielä ei pahempia oireita ole. Punktion jäljiltä vatsa hiukan arka ja flunssa päällä.
Tänään vasta PP2, joten ei vielä nuo lugetkaan ole ehtinyt oireita antamaan. Tulen kertomaan oireista, kunhan selviä sellaisia tulee =)
 
Kiitoksia rohkaisuista. Ei kai se inssi voi olla niin iso asia.. Jotenkin vaan kun lääkärit anto toivoo PCO:n häviämisestä niin alko jo välissä uskoo clomeihin ja luomujuttuihin. Nyt tulee taas uudestaan pitkästä aikaa eteen se ajatus, että taitaa tosissaan vaan hoidot auttaa.

Taitaa joku lentsu kierrellä ilmassa, täällä kans :snotty: Se räkätauti tässä on tainnu huijata kun lämmöt olleet koholla vaikka viimeksi ennen menkkoja ne jo laski kun lehmänhäntä.

Mies ei oo kertonu kellekään eikä sen kaverit eli meidän yhdessä tuntemat ei tiedä ees meidän yrittävän. Mun kaverit jotka kaikki asuu muualla, tietää. Hoidoista tosin hyvin ylimalkaisesti, tyyliin "oon saanu yksiä tabletteja avuksi". Ois kyllä kiva tavata joku livenä, joku joka TIETÄÄ nää hoitokuviot! :) Mä asun "etelä-pohjois-savossa" eli Kuopiosta reippaasti etelään...

Rentoa vkl:n jatkoa allihopa!
 
Olemme olleet aikalailla avoimia tilanteemme suhteen alusta saakka. Se helpotti niitä sukulais tätien "milloinkas te alatte TEKEMÄÄN laspia?" -kysymyksiä ... Olen kertonut hoidoista avoimesti työpaikalla, tietävät jos alkaa meikäläisellä olemaan käyrä korkealla.
Ystävät tietävät tarkemmin. Luulen, että mieheni on kertonut ystävilleen lähinnä ylimalkaisesti.
Suku suhtautuu hienosti, eivätkä utele mutta ovat hengessä mukana.
Kaikenkaikkiaan tämä asian kohdalla ollut avoimuus ei (ainakaan vielä ) ole kääntynyt meitä vastaan. Päinvastoin! Olemme saaneet ymmärrystä ja tsemppiä.
- Ymmärrän kuitenkin sen, ettei se kaikille ole helppoa kertoa eivätkä kaikki haluakaan jakaa tätä asiaa koko maailmalle. Meillä se on sinänsä ollut helppo kertoa, koska kertoessa ei voi syyllistää kumpaakaan osapuolta, koska lapsettomuutemme syy on jäänyt epäselväksi. Toista on varmasti niissä perheissä, joissa "syy" on tiedettävissä...

Jokainen tehköön, kuten parhaakseen näkee. Meillä näin... :flower:
 
Ainokki kyllä täällä hiljaiseloa vietellään ja mukana ollaan.

Nyt on jo syyskuu puolessa välissä, koulussa hirmuinen kiirus näyttöjen ja uusien kurssien vuoksi, joten joulukuuhan on ihan kohta :eek:
Näinkö nopeasti tämä aika onkin sitten mennyt?

Kovasti pelottaa ja jännittää kysiin meno, mietityttää mitä ne tästä minun painostani sanovat. Passittavatko vain kotiin painoa pudottamaan?

Toisaalta aikaisessahan me olemme.. yk 12 vierähti kohta viikko sitten käyntiin. Joten ehkä ei ole vielä syytä paniikkiin. Mieheni leikkaus sujui hyvin. (esinahka leikattiin pahan ahtauman vuoksi, joka mieheni äidin mukaan olisi pitänyt jo tehdä neuvolalääkärin mielestä sillon lapsena, mutta lääkäri oli vaihtunut ja asia vain jäänyt) Ei mieskään enää stressaa lainkaan kun ei enää yhdyntäkipujakaan ole. Totesi itse, että puhtia riittäisi vaikka kuinka :LOL:

Mutta minä lähden nyt syömään, jotta ehdin töihin..
 
tao
Kiitokset Tikrulle ja Retulille kun valaisette näin ensikertalaiselle näitä kuvioita. Jänskättää vaan niin kauhiasti...
Hopottitar, millaset kokemukset punktiosta ? Kuka sulla on lääkärinä ? Peukkuja kovasti !
Me ei olla kerrottu kellekkään, tämä on niin vaikea asia :'( Pää leviää kun mietin mitä sanon töissä sitten kun joudun käymään kysillä hoidon aikana ja punktio ym. päivät kokonaan vapaaksi.
No mutta kaikille kovasti jaksamisia, jatkan töitä.
 
Heips!
Tässä yksi vauvakuumeinen keskustelija lisää. Kysissä ollaan oltu vuoden verran hoidoissa (hormonilääkityksiä, pari inssiä ja ivf) ja lapsen saantia vaikeuttavia diagnooseja alkaa olla jo aika pitkä lista.

Eka IVF on nyt takana ja se meni ihan metsään! Hedelmöittyneitä munasoluja tasan nolla. No joo, pahimmasta järkytyksestä olen kai toipunut ja isona toiveena olisi vielä toinen hoitorumba ennen vuoden vaihdetta...mutta mutta, lääkäri kuitenkin mainitsi jotain tulevasta labraremontista. Tietääkö joku teistä siitä tarkemmin?! Milloin alkaa tai loppuu? Oletteko saaneet loppusyksyksi ivf/icsi-suunnitelmia?

terkuin,
Katmis
 
Moe.
Nyt se vko 44 varmistui. Kp 21. aloittelen Synarelat ja siitä pitäen sitten piikkihommiin Gonal-F´llä. Olen päättänyt vakaasti uudesta asennemuutoksesta: Minä OLEN raskaana kahden kk:n päästä, eikä ole vaihtoehtoja nytte! Viimeksi oli semmoinen passiivis-varovainen ja silti pettymys oli hirveen suuri. Eli en kovin korkeemmalta voi enää tipahtaa, vaikka suuntaankin ajatukset nyt ihan toisin päin. Ja vyöhyketerapiaa jatkan ainakin pari-kolme kertaa. Sitten vielä Multitabs plussia otan, että tulee kaikki vitamiinit, mitä pitääkin olla.
Saa nähdä saadaanko asennemuutoksella plussaa aikaan...

Mulla on ne kontrolli ultrat työpäivän aikana aina, koska teen päivätyötä arkena. Otan ylitöitä pois näille uä ajoille. Ja kun se viimenen suunnittelu ennen punktiota on KYSissä, otan sen virkavapaana. Ja ihan reilusti kirjoitin viimeksikin että syy: KYS/hed.hoidot. Eipä tullut mitään vinkumista! - KUINKAS MUUT JÄRJESTÄVÄT NÄMÄ ULTRAKÄYNNIT?
 
Tikru naapurini :D Minun on myös helppo ollut järjestää nuo ultra käynnit. Teen pelkkää yötyötä ja noi ultrat on päiväaikaan =) Sitä joutuu vaan joskus parin tunnin unien jälkeen kaivautumaan peiton alta ja ajelemaan ultraan =) Sit ultran jälkeen taas kaivautuminen peiton alle ja unet jatkuu.

Tao minä olen päässyt näissä punktioissakin niin vähällä. Ei ole mitään kammoa jäänyt ja usein jo alle tunnin kuluessa punktiosta olen kotiin lähtenyt. Lääkärinä M.H tosin hoidon tällä kertaa aloitti lääkäri, jonka sukunimi alkoi R-kirjaimella... ja miten olenkaan voinut unohtaa sen nimen

katmis Minulle ei kukaan ole vielä puhunut labran rempasta, tietääkö joku asiasta lisää?

pp5 ja aamulla supisteli :( Miten muistelenkaan, ettei noi supistukset tiedä hyvää.
Hopottitar menee jatkamaan unia.

Tsemppiä hoitoihin :heart:
 
Viikon viimeinen työpäivä alkamaisillaan.. Johan tuota väsyttääkin..

Alkaa olemaan otollisin aika lähellä ja sitten jännätään kuinka on käynyt.
Vatsaa nippailee ja vatsa sekaisin..

Jotain tähdellistäkin olin aikeissa kirjoittaa, mutta eipä tuota enää muista.
Jospa siis lähtisi etenemään, kohti viikon viimeistä työpäivää =)
 
Pitkästä aikaa tänne tulin katsomaan mitä ihmisille kuuluu...

Itsellä on nyt tilanne muuttunut. Miut voi nyt poistaa tuosta listasta, ei sillä että olisin saanut plussan, vaan me päätettiin tuon miehen kanssa ettei me aloitetakaan hoitoja... Jotenkin se tuntui niin raskaalta projektilta ja ajateltiin että on meillä mukavaa ihan kahdestaankin :)

On ollut hirveän helpottavaa, kun ei tarvitse ajatella joka päivä, mikä kierron päivä on...

Tsemppiä kaikille, taustajoukoissa ollaan!
 
tao
Moikka moi,
Täällä kerrankin odotellaan tätiä kylään, jotta pääsisi sitten soittelemaan kysille ja saisi alkuun nämä hommat. Toivottavasti jo ma tai ti soittelen.
Tikru olet sitten pikkusen edellä, onkos sinulla lyhyt vai pitkä kaava ? Valmistaudutaankos tuohon icsi:hin samallalailla kun ivf:ään ?
Hopottitaren kanssa sama lääkäri, joten toivottavasti selviän yhtä helposti punktiosta...
Kävin tänään Kuopiossa shoppailemassa, ja kappasvaan, löysin itseni joka kaupassa hypistelemästä vauvan vaatteita. On ne niin sulosia nykyään, kun ihan pienillekkin on kaikkia kivoja jutskia. Toivottavasti niitä pääsis pian ostamaan !!
Lämmintä viikonloppua kaikille :wave:
 
GISLALLE tsempit päätöksestä- arvaan, että on ollut pitkät edetävät keskustelut ennekuin päätökseenne päädyitte. Todella hatunnoston arvoinen juttu, että pystyitte tuohon. Pakko myöntää. Ja eihän sitä koskaan sitten tiedä, jos/kun se "pakkostressi häviää"...

TAO- kaiten ei se IVF/ICSI kaavastaan erityisemmin poikkea. ICSIssähän on sitten se loppurytinän erilaisuus... Mutta samalla tavalla menee ne suihkeet, pistokset ym:t. Meillä kun IVFssä ei hedelmöity soluja. Syystä tai toisesta...???

Vyöhyketerapian 5. ja viimeinen kerta on ensi viikolla. Munanjohtimien kohdat olivat tänään ihan sikakipeet. Laittoi semmoiset kultahippuset niihin kohtiin ja kolme päivää pitää niitä pitää ja pyöritellä sitä kohtaa. Aktivoida tai jotain? Saa nähdä, tepsiikö. Luotto on kyllä kova.

Hauskaa lauantai-iltaa kaikille!

PS. Ai niin. Muistateko "KYSin konkarit", että pitikös ehkäisyä käyttää jo Synarelojen aikana vai sitten menkkojen jälkeen, kun aletaan piikittää???
 
Heips taas!

Tikru: Mulle lääkäri sanoi, että Synarelan aikana ei tarvita ehkäisyä. Eli jos sattuisit tulemaan raskaaksi, ei lääkkeestä olisi sikiölle mitään haittaa. Mulla itselläni kierto venyi sumuttelujen aikana ja lääkäri vain käski tehdä raskaustestin. Montako ivf/icsi-yritystä teillä on takana? Meillä oli eka ivf vk:lla 37. Saatiin viisi kypsää munasolua, joista yksikään ei hedelmöittynyt. Kyllä otti lujille...

Tuossa aiemmin kyselin siitä remontista. Kävin kipujen takia polilla ja kyselin lisää asiasta. Eivät vielä itsekään tiedä milloin (ehkä joulun aikaan), mutta joka tapauksessa remontti on ivf-labraan tulossa eikä silloin hoitoja tehdä. Mutta sen pitäisi olla aika pikaisesti valmis, kunhan vain joskus pääsevät aloittamaan!

Joo, itselle jäi punktion jälkeen kurja mahan turvotus ja kipuilu. Kävin polilla ja molemmat munasarjat edelleen hyperstimuloituneet ja toinen sellainen omenan kokoinen, molemmissa kystia... jee, hyvä tuuri vain jatkuu. Pieleen menneelle ivf:lle ei löytynyt mitään selitystä ja yhtäkkiä meistä tulikin selittämättömästi lapsettomia (mulla pco ---> isoja ovulaatio-ongelmia ja hormonit muutenkin aika sekaisin sekä endo ---> toinen munanjohdin tukossa), hehheh! Itse olisin valmis uuteen kierrokseen mahdollisimman pian, mutta munasarjat kävi niin ylikierroksilla, että lienee parempi odottaa hetki. Seuraava hoito, joka on siis icsi, suunnitellaan tammikuulle 2009.

Meidän taustoista sen verran, että vauvaa ollaan toivottu 2005 vuoden lopusta eikä yhtään plussaa ole matkan varrelle sattunut. Aluksi oltiin tjot-tyylillä ja kun mitään ei tapahtunut, huolestuttiin ja hakeuduttiin hoitoon. Tähän saakka ollaan kokeiltu clomeja n. 6kk, pari inssiä, menopur-stimulaatioita ja yksi ivf, josta hyperi eikä yhtään alkiota. Metformiiniä olen syönyt kohta vuoden. Itse olen 28v., mies 30v.

Ihanan aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Katmis, kp1.
 
tao
Tervehdys kysiläiset !
Minun punktio varmistui vk:lle 45. Nyt on tosi hyvä mieli ja suurin odotuksin aloitan hoidot.
Jos joku kerkiää päivittämään tuon viikon siihen listaan, itse olen niin tumpelo ettei onnistu.
Mutta jos tämä hoito onnistuu, niin olisi paras joululahja ikinä...
Kaikille terkkuja....
 
KYSIN HOIDOKIT keskiviikkona 24.9.2008

Hopottitar.............3. IVF vko 37......................................pp 12
Ainokki..................clomit syksyllä.....................................pp
Tao.......................clomit syksyllä, 1. IVF vko 45...............pp
Helystin.................PAS syksyllä (vko ?)............................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Kummi...................2. ICSI vko 43.....................................pp
Sitronella...............2. IVF vko 43.....................................pp
Tikru72..................3. ICSI vko 44....................................pp
Retuli82.................2. IVF vko 47.....................................pp
Pohtijatar..............1. IVF 11/08 (vko ?)............................pp
Archata..................1. suun.käynti 12/08..........................pp
Tulppa...................clomit + metut.....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09...............................pp


:heart: Plussanneet :heart:



Myöhemmin onnistuvat :hug:
 

Yhteistyössä