Hoidot Kysillä

Tikru: Tuohan kuulostaa siltä että ainakin jotakin todellista tehoa vois olla. Ja tuskin tosiaan haittaakaan. Paljon tommonen hoitosarja kustantaa (karkeesti)? Oisko niillä miehille jotain siittiöboostia tietääksesi?

Tähtääkö hopottittaren Menopur-hoito inssiin vai IVF:ään vai kotiyritykseen? Kiinnostais kovasti kuulla ultratuloksia ja lääkkeiden oireita kun omalle kohdalle inssi mahdollisesti napsahtamassa ja ainakin siirrytään clomeista pois (eli pistoksiin?)

Tosissaan tänään tuomio että miehellä siittiöitä paljon ja liikkuvat jopa ja mun PCO on lähes hävinnyt painonpudotuksen ansiosta. Follit ja limakalvo oli clomeilla saatu hyviksi. Kiinnostais vaan et miks sit ei tärppää. Inssiin siis päästään jos/kun ei tässäkään kierrossa onnaa. Nyt on ainakin munanjohtimet kivuliaasti avoimiksi todettu et jospa siitä ois apua. Ja muuten: vaatikaa KYS:issä clomiultra! Nyt 50mg päiväannoksella mulla on kolme johtofollia... Onneks ei viime kierrossa tärpänny, meistä ois varmaan suurperhe tulossa kun tuplaclomit söin... :LOL:

Arcatha, mitä kuuluu?
 
Kuullostaapa ihanalta hoidolta tuo vyöhyketerapia... Onkohan minkähintaista Tikru?
Vois tehä nannaa ite kullekin =)
Täällä vikaa lomaviikkoa vietellään, ei oikeestaan haittaa vaiks työt alkaakin. Johan tässä jo kohta 5 viikkoa on kotona oleskeltu! Onpahan sitten taas pian uuden hoidon aika, marraskuu, missä olet? Luulen, että mulla ois nyt menkat meneillään... en ole ihan varma. Oli pari-kolme päivää taukoa keskenmenovuodon jälkeen, ja sitten alkoi taas. Jälkitarkastuksessa ultrassa näkyi nimittäin, että kohdun limis vastais loppukierron tilannetta eli hyvällä lykyllä nämä on sitten menkat!
Hopottitarelle lykkyä tykö IVF:ään! Onko pitkä vai lyhyt
 
ja jatkuu... siis pitkä vai lyhyt kaava?
(koiranpentu päätti tulla näppistä tutkimaan ja lähetti tekstin maailmalle. Olikohan vihje, että nyt mamma lopetat sen koneella hääräämisen ja tuut leikkimään :LOL: )
Okei, ens kertaan :wave:
 
retuli82 Pitkällä kaavalla edetään. Tänään oli ultra ja huomenna saan aloittaa Menopurin pistelyn annoksella 225. Seuraava ultra 1.9 joka olisi ollut kysillä, mutta sain siirrettyä sen Iisalmeen (lyhyempi matka). Ja 5.9 perjantaina ultrataan sitten taas kysissä.

Täällä koirat nukkuu hyvin väsyneinä, ovat kaksi päivää kulkeneet mukana mustikassa =)
 
Huomenia, mitäs tänne?
Täällä alkaa tosiaan loma olla lopuillaan, mutta ihme ja kumma, on ihan jees palata taas töihin. Vuotelu on täällä loppunu, luulen että kyseessä oli menkat... ehkä. No sittenpä sen näkee, jos tulee ovisoireita (kaapissa jo paketti ovistestejä odottaa :whistle: ) että missä mennään ja miten =)

Pitäisköhän meidän tehdä tänne jotain listan tynkää, niin näkis aina vähän, että missä tilanteessa kysiläiset ovat...? Ja ketä täällä aina liikkuu, kuka on plussannu jne.
Päivänjatkoja :wave:
 
Tieppäs Rietu (tai joku muu) jos ossoot sen listan väsätä!
Minä en ossoo kuitenkaan semmoista kunnollista tehdä.
Vyöhyketerapian hinta on jotain noin 30 euroa, en ole kysellyt vielä - kirjoittanee laskun sitten myöhemmin. Oli kaksi yötä melkoisen virkeää sen vyöhyketerapian jälkeen, uni ei vain tullut millään. Arvelin, että siitä se johtui kun ei mulla yleensä unenlahjat minnekkään häviä. Saa nähdä, tekeekö saman tempun viikon päästä kun menen taas hoitoon.
 
Heippa kaverit!
Mies lähti reissuun, joten kokeilenpa väsätä listaa "iltani iloksi". Toivottavasti menee edes sinne päin :)

Ainokki..................clomit syksyllä.....................................pp ?
Tao.......................clomit syksyllä, 1. IVF 11/08 (vko?).....pp ?
Gisla......................inssi 10/08 (vko?)...............................pp ?
Helystin.................PAS syksyllä (vko ?)............................pp ?
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp ?
Hopottitar.............3. IVF.........(vko 37).............................pp ?
Kummi...................2. ICSI.......(vko 43).............................pp ?
Sitronella...............2. IVF........(vko 43).............................pp ?
Tikru72..................3. ICSI.......(vko 44).............................pp ?
Retuli82.................2. IVF 11/08 (vko ?)............................pp ?
Pohtijatar..............1. IVF 11/08 (vko ?)............................pp ?
Archata..................1. suun.käynti 12/08..........................pp ?

Plussanneet:

Myöhemmin onnistuvat:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Millaisella aikataululla etenette: Ella80, Raitatiikeri, Rusina-Pähkinä, Kippura? Pistäkäähän kaikki korjauksia tulemaan, jos olen tulkinnut väärin ketjun kirjoituksia.

(Selvitystä yllä olevaan, eli merkintä 10/08 tarkoittaa, että lokakuussa 2008, mutta tarkempaa viikkoa ei vielä tiedossa.)
 
Jatkoa edelliseen.. Hopottitar sie oot jo huiman pitkällä, toivottavasti tulee hieno saalis! :attn:

Jotenkin täältä palstalta ei vaan osaa pois pysyä, vaikka hoidot on itellä vielä edessä päin. Helpottaa, kun voi omaa tilannettaan peilata toisten kokemuksiin. Meinaa aina välillä iskeä aika vahva hanskat tiskiin olo, mutta Toivo kipittää sinnikkäästi ihan kantapäillä ja se saa voimia näistä onnistumistarinoista. Onnea Puoli-Enkeli!

(.) Pysäytys Femodenilla on käynnissä. Jouduin käymään extra-ultrassa, kun kivut oikean munasarjan kohdalla oli kovat useamman päivän. Epäilivät kystaa, mutta onkin pahentunut endo! Aiemmin en edes tiennyt moisesta kärsiväni ja hiemanko meinasi alakulo ja ärtymys ottaa vallan tyyliin, että tää tästä nyt enää puuttuikin... Tilannetta seurataan, onneksi munasarjat oli kunnossa eikä ollut viitteitä PCO:sta.

Töissä meillä on kaksi naista ihanassa masun kasvatus tilassa. Olen onnellinen heidän puolestaan, mutta vähän on vaikea iloita ja heidän raskauksistaan keskustella ja koen siitä syyllisyyttä. Kumpikaan ei tiedä miun tilannetta, enkä aio sitä heille kertoa. En jaksa sitäkään, että alkavat varoa miulle puhumasta aiheesta ollenkaan.

Onkos muuten muita KYSiläisiä täältä Etelä-Savon suunnasta?

Tsemppiä kaikille missä vaiheessa olettekin! :heart:
 
Huomenia kaikille!

Ja kiitos listan väsäyksestä Sitronella =) Samoja tunteita myös täällä, kun joku lähipiirissä odottaa ja ei itse siitä hirveästi jaksa iloita... Eilen oli töissä ikävämpi uutinen itseni kannalta, kun työkaverini ilmoitti odottavansa vauvaa ja ovat käyneet kuuntelemassa sydänääniä jne. Ei siinä mitään, ihana ihminen hän on ja hienoa, että heille vauva tuleekin. Mutta se muistutti minua heti omasta keskenmenostani, josta on nyt noin reilu 5 viikkoa. Eli aika lailla samoilla viikoilla hänkin on nyt menossa, missä myös me oltaisiin ilman km:a :'( Luulin, jo että olen aika sinut asian kesken, mutta kun työkaveri paukautti asian päin naamaa, niin oikeesti oli pokassa pitämistä. Etten olisi itkuun purskahtanut... Ikävää. Pittää vissiin asiasta hänen kanssaan jutella, kun tuntee itsekkin sellasia syyllisiä tunteita, kun ei sen kummemmin iloinnut hänen uutisestaan (hän kyllä tietää keskenmenostani).

Mutta sen verran vielä ommoo nappoo, että ovis pongattu viime yönä :p Eli ajattelin eilen illalla, että aamulla tekisin ovistestin, kun oireita on (limat, jomotus) ja kun ei yöllä kahen aikaan nukuttanut sattuneesta syystä, niin tein testin! Ja plussa tuli. Kierron päivistä en siis ole ihan varppi, mutta kyllä ne ilmeisesti sitten menkat oli tuossa aiemmin... Jees. Mukavaa päivänjatkoa kaikille :wave:
 
Tervehdys!
Mie jättäydyn taustalle, sillä yritämme miehen kanssa hieman tjot-tyylillä taas vaihteeksi. Ekat menkat tuulimunan jälkeen alkoi sunnuntaina, joten elämä menee taas eteenpäin. Ajattelin jatkaa vehnänalkioöljyn käyttöä ja ehkä myös omenaviinietikan, jospa ne auttaisivat, kun kerran meissä ei pitäisi olla mitään vikaa, vikaa, vikaa...vaikkei lasta ole kuulunut kolmeen vuoteen (vain tuulimuna ja yksi haamu 5kk aikana)

Jaksamista teille kaikille :wave:
 
Päivitystä

Meillä siis eka käynti kysillä olis ihan syyskuun lopussa. Ei mitään tietoa mitä tapahtuu, 4 kk söin clomeja viime keväänä ilman tulosta ja toivonkin että nyt jotain muuta. Tietysti jatko riippuu paljon koetuloksista. Tämä kierto ylläri ylläri venyi niin, että nyt sitten vuoto tod. näk osuu juuri yhtä aikaa tuon ajan kanssa. Soittelin ja kysyin, että haittaako se ja hoitaja kysyi minulta, että mitä on tarkoitus tehdä. Mistäs minä tiedän?! Sitten hetken päästä totesi, että ei se eka käynnillä haittaa ja turha vaihtaa aikaa, kun niitä on niin vaikea saada. No, ehkä se ei sitten haittaa, mutta ärsyttää silti.
 
Ainokki..................clomit syksyllä.....................................pp ?
Tao.......................clomit syksyllä, 1. IVF 11/08 (vko?).....pp ?
Raitatiikeri............1. suun.käynti 09/08 lopulla................pp ?
Gisla......................inssi 10/08 (vko?)...............................pp ?
Helystin.................PAS syksyllä (vko ?)............................pp ?
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp ?
Hopottitar.............3. IVF.........(vko 37).............................pp ?
Kummi...................2. ICSI.......(vko 43).............................pp ?
Sitronella...............2. IVF........(vko 43).............................pp ?
Tikru72..................3. ICSI.......(vko 44).............................pp ?
Retuli82.................2. IVF 11/08 (vko ?)............................pp ?
Pohtijatar..............1. IVF 11/08 (vko ?)............................pp ?
Archata..................1. suun.käynti 12/08..........................pp ?

:heart: Plussanneet: :heart:


Myöhemmin onnistuvat: :hug:
 
Retuli Onnea oviksesta! Toivottavasti siut voi sitten poistaa tuolta listalta jo ennen marraskuuta ja siirtää plussanneisiin!

Rusina-Pähkinä voimia ja onnea luomutielle. Taidan mennä kauppaan shoppaamaan vehnänalkioöljyä. Ei kai siitä haittaa hoitojen alkaessakaan ole?

Raitatiikeri lisäsin siut listalle.
 
hei kaikille pitkästä aikaa. olen ollut hiljaa, kun mitään uutta ei tälle rintamalle kuulu. Tänään oli ivf info kysillä, ja voi että mie olen poikki. Tieto lisää tuskaa...Tuli sellanen olo, että ihme jos lapsi saadaan tuollakaan tavalla aikaiseksi, ja riskejä on vaikka kuinka. Kauhean työläältä tuntuu ja "lapsi kotiin" kuulema 15% todennäköisyydellä. Eli sehän tarkottaa sitä että 85% todennäköisyydellä ei tule onnistumaan. Miten tässä taas jaksas ajatella positiivisesti. ...Tuntuu ihan hirveeltä lähteä nuihin ivf hoitoihin, kun ongelma on vaan se, ettei ovulaatiota saada ilman lääkkeitä tulemaan ja lääkkeiden kanssa rakkuloita kypsyy liikaa.
voi huokaus...Anteeks tämä pessimismi....
 
Elä, elä Pohtijatar ala liikoo miettimään! Pidä mielessäsi, että se "loppusilaus" on kaukana lääketieteestä. Minä uskon, että luonto päättää asian viime kädessä. Että vaikka miten toivottomalta tuntuisi, niin jos sinun on määrä saada se lapsi- sen Sinä tulet saamaan!
Iso :hug:
Mitäs Hopottitar? Millaisin tuntein siellä elellään? :whistle:
 
Täällä ollaan apeissa tunnelmissa. Itkin jo silmät turvoksiin ja niiiiiin punaisiksi.

Ultra tänään, eikä Iisalmen, eikä Kysin lääkäri ollut toiveikas.

Yksi follikkeli kokoa 25-25,5mm ja loput ei kypsy millään, vaan ovat edelleen kokoa 10-14mm.

Nyt pistän kolmena iltana (pe, la, su) Menopuria annoksella 150IU ja Maanantaina 8.9 punktio, ilman irrotuspiikkiä. Pregnyl siis jää käyttämättä.

Jos saadaan yksi munasolu, joka hedelmöittyy ja jos se vielä jakaantuu... niin siirto on Keskiviikkona 10.9.

Tässä taisi olla tämä meidän kolmas IVF-hoitomme :ashamed: :snotty: :(
 
Ainokki..................clomit syksyllä.....................................pp ?
Tao.......................clomit syksyllä, 1. IVF 11/08 (vko?).....pp ?
Gisla......................inssi 10/08 (vko?)...............................pp ?
Helystin.................PAS syksyllä (vko ?)............................pp ?
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp ?
Hopottitar.............3. IVF.........(vko 37).............................pp ?
Kummi...................2. ICSI.......(vko 43).............................pp ?
Sitronella...............2. IVF........(vko 43).............................pp ?
Tikru72..................3. ICSI.......(vko 44).............................pp ?
Retuli82.................2. IVF 11/08 (vko ?)............................pp ?
Pohtijatar..............1. IVF 11/08 (vko ?)............................pp ?
Archata..................1. suun.käynti 12/08..........................pp ?
Tulppa...................clomit + metut.....................................pp?

:heart:Plussanneet: :heart:


Myöhemmin onnistuvat: :hug:
 
Tervetuloa Tulppa mukaan, lisäsin sinut listalle =) Minkäsikäinen vauveli teillä on? Ja oliko ihan luomuihme vai avustettu? Ja muutakin saa kertoa :heart: Kun utelias olen =)

Hopottitar :hug: Itkut pitää itkeä kun siltä tuntuu. Ja toivomme kaikki että tämä tuleva priima alkio tulee olemaan teidän oma pikkuinen nyytti :hug: Ja jospa siellä vielä jokunen munis kirisi matkaan mukaan, onhan tässä vielä kolmisen päivää aikaa.
 
Vuoden on meidän "vauva" ja noilla samoilla saatiin aikaiseksi kuin mitä nytten syödään. Lääkäreiden mukaan on siis luomu kun on noin "helpoilla" hoidoilla saatu aikaiseksi. Noh mikä sit on sitä helppoa hoitoa, kaikki hoito on vaikeata...
 
Helystin :hug: !
Itse koin vastaavan vuoden alussa, tammikuun lopulla. PAS alkioita oli 4, joista se yksi saatiin "henk'torreissaan" siirrettyä- ja tuli nega. Tiedän tunteesi, minä myös mietin että uskaltaako sitä enää hoitoja aloittaa. Toukokuussa sitten kokeiltiin, yhtä huonolla menestyksellä. Tuntuu, että korkealta sitä tipahtaa ja työtä teettää että jaloilleen nousee, mutta vielä tähän asti olen noussut... Sinun hstoriaasi hoidoissa en ole tarkemmin selvitellyt, mutta päädytpä mihin tulokseen tahansa niin anna itsellesi aikaa ja sure asia kunnolla. Jatkon kannalta se on ensiarvoisen tärkeää!
 
tao
Terveppä pitkästä aekoo ! Ihan ekaks huran paljon onnea enkelille ! Ja sitikalle kiitokset listan väsäämisestä, jännää kun muillakin on marraskuussa punktio, niin päästään yhdessä jännäämään.
Omalla kohdalla ei ole ihmeitä tapahtunut. Kolmannet clomit syöty ja ei ole tärpännyt. Nyt syyskuussa alkavat menkat pitäs ilmottaa kyssille, niin tietäisikö joku kertoa, että joko aloitan siinä kierrossa ne nenä-jutut, kun kerta punktio olisi marraskuussa ??
Nyt täytyy lähteä viemään koiraa lenkille, mutta palaillaan ja kaikille kovasti tseppiä !
 
Joo samalla tahdilla tällä kanssa aloitellaan- Tällä viikolla varmaan on jo se KYSille soitto edessä... Kyllä, nenäsumutteet aloitat muistaakseni jotain kp 21 tienoilla, sitten odotellaan menkat ja sitten piikitellään... Jos nyt muisti pelaa taasen... Minullase meni viimeksi jotain tolla mallilla.
 

Yhteistyössä