Hoidot Kysillä

Huippua lukea Hopottittaren nousukiidosta :D

Kiitos tsempeistä, Retuli! Voi tosin olla aika nahkeet mahdollisuudet plussaan... Tuli totaalinen väsähdys tähän pakko-"rakasteluun" ja on kyllä jo vapahtajan syntymän luokkaa toi tärppitodennäköisyys kun yhdesti jaksettiin siementää :LOL:

Arcatha =) Kuulostaa siltä että oot satavarmasti ainakin ovuloinut. Keltarauhashormoni tekee väsyn ja vilun ja kun tärppää niin sitähän erittyy vielä enemmän kun yleensä. Pidetään niin innoissaan täällä peukkuja sulle! Ilmoittele heti kun testaat (sen plussan) B)
 
:wave:

Huomisaamuna testaan apteekin omalla.

Katsellaan sitten ;)

Onhan tämä vielä hieman aikaista, huomenna kp 27/27-29.
(tänään testasin kasettitestillä dbest.. Ihan kuin siihen olisi hentoinen haamu tullut, mutta en ehkä usko sitä :D
 
Vettä tulee kaatamalla ja apteekin oma antoi minulle negatiivisen vastauksen.
Tietysti jos haluaisin alkaa kaivelemaan haavoja ja testiä syyttelemään niin voisin kuitenkin todeta, että eilinen testi oli herkkyydeltään 10 ja apteekin oma on? 25?

Elikkäs loppu viikosta testaillaan jos testaillaan..
 
Arcatha , toivotaan että plussaviiva ilmestyy testiin! Hcg-arvo kuitenkin nousee suht nopeesti, elikkäs tuplaantuu noin joka toinen päivä... ja sitä rataa. Myöhäinen ovulaatio / kiinnittyminen tietysti aiheuttaa sen, että testi on plussaa pikkasen myöhemmin. Mulla näkyi elämäni eka plussa pp14 haileena viivana, eli ei ollu yhtä vahva kuin kontrolli mutta viiva kuitenkin!

Täällä vietellään vapaa päivää pakon sanelemana, kun auto meni rikki. Noh, onneksi saan jo huomiseksi menopelin alle niin pääsee rahaa ansaitsemaan =) Mitään tunteita ei herätä se, että nyt onnistuis ja tulis plussaa luomuna... Jotenkin sitä vain on suunnannut ajatukset seuraavaan hoitoon ja silleen. Missä olet marraskuu, menis vaan aika hopi hopi, niin pääsis tositoimiin!

Mukavaa syssyistä viikon alkua teille!
 
Täällä vesisade lakannut.. Aurinkokin yritti tuossa näyttäytyä, oli mukavaa juoda kahvia keititössä ikkunasta katsoa kun lapset leikkivät päiväkodin pihalla.. Välillä vaan tuli ajatus, että mitähän nuo hoitajat ajattelee jos näkevät, että minä ikkunasta olen joka päivä katselemassa mitä lapset tekee :LOL:

Wc:n siivosin lattiasta kattoon, nyt voikin hyvillä mielin tuon pyykkitornin sitten asennella puhtaaseen kylppäriin jonka äsken toivatkin liikkeestä :) Tulihan tuossa samalla sitten keittiö siivottua, samoin makkari.. Lattiatkin imuroin, hyvä minä :D

Nyt vasta istuin sohvalle ja napsautin soittimesta zen cafen kuulumaan. Hyvä fiilis on aamuisesta negasta huolimatta. Mutta mitäpä sitä tekisi seuraavaksi.. hmm..
 
Hehee, täällä on muitakin paikalla vaikka voisi olla tekemässä jotain kehittävämpää.. Nimim. Koulutehtävät eivät edisty tässä koneella.. :D

Ihan Arcathan kuulumisia rupesin katsastelemaan. Raastavaa kun ei oo vielä ainakaan menkat sulla. Toi epätietoisuus ja ristiriitaiset testit varmaan rassaa! Toivottavasti huominen paljastaa jo jotain selkeetä. :hug:
 
Mitäs kaikille?

Täällä on ollu tästä aamusta ihme menkkajuilinnan tapaisia alavatsakipuja, vaikka menkkoja odottelinkin vasta ens viikolle... Ja sellasia ihme rintatuntemuksia myös, ja vienoa päänsärkyä tänään iltapvstä... Oisko tuo edes mahdollista näin aikaisin raskausoireilla... kysyy hän!
 
tao
Ihanaa hopottitar, hurjan paljon onnea !!! Ja peukut on arcathalle pystyssä !
Omasta tilanteesta semmosta, että hain tänään apoteekista synarelat ja lauantaina pitäs rueta niitä vetelemään nenään. Gonalit panin tilaukseen ja ne haen ensviikolla. Ei pysty kaikkia ottamaan kerralla kun maksaavat ihan kivasti... murr... Täytyy aina hankkia välillä.
Mutta eiköhän tässä ketjussa kohta ala ropisemaan niitä plussia enemmänkin !
Aurinkoista syys-säätä kaikille savolaisille !!
 
Tao tulee perästä sitten! Minä aloitin Synarelat viime to:na ja ensi viikon ke ultra ja sitten alkaa Gonalit. Jännittää! !!! !!! Einole ilmaisia nuo lääkkeet ei. Ja samalle kuulle onnistuin saamaan autoremontin (350 euroa), talon lainanlyhennys (päälle 4000 euroa- tietty suurin osa jo säästetty) ja eräs tuttavapoika särki silmälasit - et silleen... Onneksi on Visa - joka nyt vinkuu !
 
tao ja Tikru-72: harmi et viel kaiken kukkuraksi lompakko joutuu koetukselle. Ikään kun ei jo kaikki elämänalueet ois venytetty äärimmilleen... ;) Kuvailkaa sit oireita, niin tietää mikä oottaa itteäkin ehkä jossain vaiheessa..

Retuli82: ihan samaa mietin et miten jo nyt kp 22 voi myllertää olevinaan joka kohtaa ja olla paha olo nälkäisenä jne jne.. Mut ehkä täs vielä kandee pitää jalat maassa :ashamed: Toivotaan parasta meille kaikille..!
 
Täällä lähdettiin kohti uutta kiertoa, kuten kaikesta huolimatta vähän aavistelinkin. Mitäs menin tyhmänä testailemaan liian aikaisin.

Onko muuten teille tehty aukiolotutkimusta? Missä vaiheessa tehty?
 
Arcatha , paremmalla onnella seuraavaan kiertoon! Jaksuja :hug: Ja kyselit siitä aukiolotutkimuksesta, mulle se tehtiin ihan alussa eli ennen mitään hoitoja.

Ainokki , juu, kyllä se varmaan pitää vielä jalat maassa pitää... aikasta on vielä! On se jännä, että kuitenkin niitä oireita tulee joka kiertoon :p "Plussakierrossani" sillon alkukesästä oli vienoa päänsärkyä ja sillon tällön menkkajomotuksia. Ja armoton väsy + rinnat sairaan kipeet kun esim. nousi aamulla sängystä. Niitä oireita odotellessa :whistle:

Nyt äkkiä sumpit naamaan ja töihin!
 
Arcatha Mulle aukiolotutkimus tehtiin ekalla käynnillä lapsettomuuspolilla, siis 1 v ja 3kk yritystä takana. Nyt sit tiedossa lisää clomeja tai itse asiassa clomihexalia pariin kiertoon, sit ensi vuonna mahdollisesti inssit. Odottaminen on perseestä. Aina joko odotetaan, että menkat alkaa tai että ei ala... :LOL:
 
Soittelin tänään aamulla sinne kysiin polille..

Mukavan oloinen hoitaja puhelimessa kertoi, että kun miehelleni simppatesti kerran jo tehty ja minulle verikokeet ohjelmoitu otettavaksi ennen ensimmäistä käyntiä, voidaan katsoa josko ajan salliessa se aukiolotutkimus tehtäisiin minulle silloin ensimmäisellä kerralla.

Mutta minkälainen se aukiolotutkimus sitten on ? :|
 
Aukiolotutkimuksessa viedään katetri kohdun suusta sisälle, jonka avulla kohtuonteloon ruiskutetaan vettä, joka toimii varjoaineena. Sitten ruiskutetaan perään vähän ilmaa, jolloin sitten nähdään ultrassa kulkeeko ne vesipallerot niistä munatorvista läpi vai ei. Kipulääkettä saa halutessaan ennen operaatiota ja sen aikana. Itse on ottanut ja jäin henkiin, vaikka se oli kyllä aika epämiellyttävä kokemus. Etenkin kun eivät millään meinanneet saada kuvaa kohdusta ja vettä ja ilmaa piti lisätä monta kertaa. Illan ja seuraavan päivän oli aika turvonnut olo ja paineen tunnetta alavatsassa, mutta muuten ei tullut sen suurempia kipuja.
 
Joo ei se aukiolo tutkimus mikään paha nyt ollut, kivulias. Tai siis menkkakivupuja mutta kovempia. Mulla koski silloin kun lisäsivät sitä vettä ja ilmaa mutta helpotti melkein heti. Siteitä kannattaa varata mukaan ja laittaa vaikka yksi housuihin jo valmiiksi. Minä vuosin vesiverta koko loppupäivän.

ens viikolla pitäisi valua kysille, kertoilen sit enemmän :x
 
Juu, ei se aukiolotutkimus niin kauhea ollu, muistutti lähinnä kovia menkkakipuja. Ja kun röörejä saadaan "huuhdottua", niin joskus se raskauskin alkaa siinä kierrossa =) Että teremenoa Arcatha sinne sitten ;)

Onkos Ainokilla oireita tullu lisää? Olipa varmaan taas hyvä kysymys, ainahan niitä löytyy kaikenlaisia, joka kierrosta :LOL: Pakko kyllä sanoa, että mulla on ollu vieläkin tuota pienoista päänsärkyä/kolottelua... ja kun mulla muuten ei päänsärkyjä ole, joskus harvoin rapulassa ollu ja se siinä :p Elikkäs tämäkin oire saa taas toiveet nousemaan taivaisiin, on pitkä matka romahtaa taas alas!

Mitäs muuten kuuluu Hopottitaren alkuraskauteen? Tuu kertoon meille :D

 
Arcatha: Se aukiolotutkimus tekee sulle yhden supistuksen ja se sattuu, mutta on tosiaan nopeesti ohi ja ne mukavat hoitaja ja lääkäri on siinä sun tukena koko ajan! (Ja nappia naamaan vaan kans.)

Tulppa, toivottavasti asiat etenee :)

Kiitos kysymästä retuli82, onhan niitä jo siunaantunu.. ;) Mahaa koskee aika voimakkaasti ja alaselkääkin kramppaa ja tää on mulle aika uutta, tullut vasta parissa viime clomikierrossa. Ja äkänen oon sekä kotona että töissä. Päätin etten testaa kun vaan jos ei oo ens viikonloppuna vielä menkat. Saa kyl nähä miten päätös pitää. Toi päänsärky kuulostaa lupaavalta, miks muuten sitä ois yhtäkkiä pölähtäny?! Oot oikeessa, aina sitä korkeelta tippuu kun toiveilleen ei mitään voi. Milloin teiän huushollissa on testipäivä??
 
Heippa!

Ainokki ja Retuli Onnea ja tarrapaketit matkaan teille!

Himputti miten sitä piinaamista mahtuu tän matkan varrelle ja paljon! Yksi ystäväni juuri kertoi olevansa raskaana vkolla 20. Luomusti oli lähtenyt alkuvaikeuksista huolimatta. Olen niin onnellinen hänen puolestaan, ettei heidän tarvinnut tähän rumbaan lähteä! Säästyivät niin monelta piinan hetkeltä.

(.) Tuonne loka-, marraskuun pinoon kommentoinkin jo kuulumiset. Tuntuu kummalle, että huomenna on jo taas ultra. Ensin sitä odottaa hoitojen alkua ikuisuudelta tuntuvan ajan ja loppuvaihe menee sitten niin rytinällä, että hyvä kun perässä kestää.
Nyt jännittää, että onko mitään kasvua tai solujen lisääntymistä tapahtunut, kun puregonia menee niin vähän, vain 50 IU. Kunhan vaan päästäisiin siirtoon asti! Muuta en uskalla toivoa.

Kummi mites siun nollaultra meni? Sujuuko piikittelyt vanhalla rutiinilla? Ite säädin ekaa pistosta ihan ajan kanssa, mutta nyt onnistuu jo ihan suikaten vaan. :)
 
Ensi viikolla ensimmäinen ultra ja sitä kovasti odottelen. Hiukset rasvoittuu niin nopeasti, että päivittäin saa hiukset pestä. Pahoinvoinnin tunnetta on, mutta en ole ravannut oksentelemassa :x Rinnat kamalan kipeät ja unen tarve aivan mahdoton =)
Yritän kovasti nauttia näistä oireista =)
Tulen ensiviikolla kertomaan ultra kuulumisia.

Kaikille onnea hoitoon :heart: Ja plussa tuulia BUFFFF =)
 
No alakohan ne menkat tänään. Kaksi päivää normaalista oli myöhässä ja kaikki oireet, että kohta alkaa, kohta alkaa... Kyllä tinkaan odotutti- mutta hyvä näin. Nollaultra keskiviikkona. Sitten kait pitäs alkaa piikittää... Kovat on toiveet, vielä ainakin olen jaksanut pitää positiivista mieltä yllä. Saa nähdä miten eukon käy, kun aletaan hormoneja pumpata oikeen kunnolla! Saattaa ääni kellossa muuttua meleko äkisti! :kieh:

Hopoti-Hoo pittää kintut ristissä ja odottaa onnellisesti, siellä :heart:
Sitronella: Ei se pistohormonin määrä merkkaa mitään, vaan se laatu! Luota siihen, että hyvä tulee!
Mitäs Ainokki tätänykyä mietiskellöö?
 
Heh, kiitos kysymästä Tikru , väsymys on valtava... Tosin voi raskauden lisäksi johtua töistä ja opiskelusta ja tän päiväsestä opiskelijakämppään muutostakin :D Mutta edelleen oon ollu testaamatta. Viikonloppuna testaan niin tiedän pääsenkö humppaamaan kaupungille ;)

Jännää on lukea hoidoistanne, toivotaan parasta että pääsette siirtoihin ja sitä myötä mammalomille. Ja ihanaa että Hopottitar jo sen Kys-äitikerhon perusti! :heart:

Ja Arcathalle vielä tuli yks tsempitys mieleen: aattele sitä ssg-kipua kuivaharjoitteluna synnytykseen :)

Nyt vois yrittää vähän opiskella kun tänne opiskelukaupunkiin tuli tänään ihan sitä varten raahauduttua.. Viikonjatkoja leidit!
 
tao
Tikruliini olet viikon edellä, mulla nollaultra ensviikon keskiviikkona ja silloin aloitan pistelyt.
Mua vähän pelottaa nuo pistokset, kun olen aika laiha ja vaikka miten oon yrittäny tuota mahamakkaraa saaha sormien väliin, niin ei se isonen ole, iik...
Mutta muuten on toiveikas olo !
Kaikille oikein aurinkoista alkavaa viikkoa !!
 
Kiitos Tikru tsempistä! Nyt rauhoitun ja nappaan sitä positiivista mieltä minäkin.

Kävin siis ultrassa ja kypsyttely sujuu hitaanlaisesti. Perjantain KYS-käynti nyt sitten peruutettiin ja menenkin omalle polille taas ultraan. Josko olisi tapahtunut kasvua siihen mennessä vähän enemmän. Otetaan hiipien tämä kierros, kun varovat sitä ylistimulaatiota toistumasta. Jää siis nähtäväksi, että milloin se punktio sitten on. Mutta hiljaa kypsytellen hyvä tulee, eikös vaan!

Aurinkoista päivää kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä