Liikuntaa harrastan normaalisti. Jossain vaiheessa stressasin siitä, mutta kun lääkärärikin on sanonut että ei halua liikuntaani rajoittaa, niin sitten en rajoita. Treenit ovat kuitenkin minulle se ainoa asia josta tulee oikeasti hyvä olo. Treenin aikana tuntuu että ei millään muulla ole mitään väliä. Edes hetki tuota autuutta tuo hirveästi helpotusta tähän kaikkeen. Säännöllisten kevyempien viikkojen merkitystä olen kyllä pyrkinyt painottamaan. Ja kunhan vaan muistaa syödä kunnolla!
Harrastatko paljon kestävyyslajeja? Itse suuntaudun enempi punttisalin puolelle. Treenaan 6 kertaa viikossa. Ylimääräiset aerobiset (perus ulkoilua lukuunottamatta) olen kyllä kaikki karsinut, kun en niistä niin paljoa nauti. Käsittääkseni pitkäkestoinen kestävyysurheilu on isompi haittatekijä.
Tosin nyt kun on 5 päivää pistetty ivf:ään tähtäävällä annoksella, niin sanoivat että viikonloppua kohden pitäisi lopetella "zumbailu". Tämä siksi, että munasarjat kasvavat ja rupeavat siellä painavina tärisemään ja tulee vaara että kiertyvät kivuliaasti.
Eli IVF meillä nyt kyseessä. Sivuoireita ei vielä ole tullut, paitsi pään jomottelu. Pistäminen kirvelee paljon menopuria enemmän, ja pistokohtaan ihon alle jää tunniksi-pariksi ikäänkuin pallo. Pergoveris kannattaa apteekista tilata hyvissä ajoin, koska heillä vain 2kpl varastossa jos sitäkään.
Eilen ultrassa oli vähän kasvanut useampi rakkula. Suurimmat 9mm. Limakalvo oli jo 8mm. Tuo limakalvo minulla reagoi todella hyvin ja on kuulemma "kaunis". Mutta toisaalta se kyllä lysähtää ja rappeutuukin ihan yhtä herkästi..
Nyt jatketaan pistelyä. Torstaina Orgalutran (olikohan se sen jarrupiikin nimi?) mukaan kuvioihin. Pe ultraan, jolloin uskon että selviää punktion ajankohta, iik!
Ja meillä myös esikoinen toiveissa.
Mikä hoito teillä nyt alkaa Vanillaa? Eli huomennako aloitat pistelyt, vai viikon päästä?