Hoidot Kys 2014

83
RiiMini Millon saat tiedon hedelmöittymisestä? Eikös teillä ole ollut ongelmaa sen kanssa, muistanko oikein? Toivotaan että valtaosa hedelmöittyisi :)

Omaa napaa: Täällä huidellaan pp5. Täysin oireettomana edelleen, ei edes lugesteronista mitään oireita. Oon kyllä nyt eläny niin normaalia elämää kun vaan mahdollista. Viikonloppuna otin lasillisen viiniä ja oon liikkunut ja ollut normaalisti. Olo ei ole yhtään sellainen että olisin missään siirrossa ollutkaan, johtunet siitä että en usko lainkaan onnistumiseen ja oon asennoitunut siihen että joskus kesän jälkeen sitten katotaan asiaa uudelleen.
 
10 solusta 4 hedelmöittyi, eli varsin hyvä tulos!!
Kypsiä oli 6 ja 4 raakaa. Olen äärimmäisen tyytyväinen.
Ja kuulemma hyvän näköisiä ovat.

Huomenna sitten siirtoon! Jännittää, että saadaanko sitten vielä pakkaseenkin jotain. Se olis ihan todella mahtavaa!
 
  • Tykkää
Reactions: matamar
Riimini Hieno saalis teille, hyvä hyvä :) Tule sitten vielä kertomaan että minkälaisen alkion siirsivät ja tuliko pakastettavia!? Niin ja tsemppiä hyperistä selviämiseen, toivottavasti ei oo kovin kivulias!!

83 Täällä kans pp5, ei oikeastaan oireita, jotain hyvin pieniä tuntemuksia alavatsalla. Mä oon kans ihan normaalisti elelly ja tehny juttuja, en usko että tässä vaiheessa voi asiaan ihan hirveästi vaikuttaa, eiköhän tuo ole ihan luonnon käsissä että kiinnittyykö vaiko eikö ja niin edelleen!

Hyvät voinnnit kaikille =)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
83
Niinhän se on ettei näitä juttuja voi juuri muuta ko jättää herran haltuun :O Jotenkin on vaan fiilis et tää siirto otti yhtä näyttävän vesiperän ko edellinenkin. Tosiaan ei edes lääkkeiden aiheuttamia sivuoireita ole havaittavissa.

Kattelin äsken tossa noita yksityisen puolen hintoja jos olis siellä käynyt tässä ennen syksyä uudessa hoitojaksossa mutta ei taida taskun pohjalla olla yli viittä tonnia ylimääräistä :(

Ajattelin ehotella ens viikolla lääkäreille jos tosiaan ottais käyttöön letrozolit ja limakalvon tueks esim progynova estradot kombon ja yrittäis syksyyn niillä. Täällä voisin sit omassani käydä seurannat niiden osalta. Uskomatonta ajatella että vuoden aikana on saatu tehty AINOASTAAN kaksi siirtoa :O
 
Hellou.

Täällä lopetellaan pikkuhiljaa piinailua varsin odotettuun negailuun. Sunnuntaina, eli eilen, pp10 tein huvikseni testin joka oli nega ja illalla alkoikin sitten jo ruskea tuhruvuoto lugejen läpi. Kuukautiskipuja ei vielä ole (tai no pieniä alkavia), mutta tänään pp11 vuoto muuttuu jo juoksevampaan ja punertavampaan suuntaan, eli sanoisin et se siitä. Negaa osasin jotenkin odottaa, kun ei vaan ollut sellainen plussa olo. Eilen masensi koko päivän, tänään jaksan taas suhtautua tähän realistisemmin. Se oli kuitenkin vasta ensimmäinen alkion (tuore)siirto. Harmi vaan että sinne meni se ainoa TOP alkio. Pakkasessa on sitten neljä kakkos ja kolmosluokan alkiota, joita lääkäri sanoi kyllä hyvännäköisiksi.

Tunnistettavia oireita oli piinailun aikaan oikeastaan aika samalla tavalla kuin joskus ollut luomukierroissa kun olen tiennyt ovulaation tapahtuneen. Eli kiinnittymisen aikaan, esim. tässä siirrossa pp4-6, tunnen varsin selkeitä kiinnittymisen "yrityksiä", menkkamaista juilimista, pistäviä ja repiviä lyhyitä ja paikallisia kipuja. Nämä tunnistin myös tässä kierrossa, laskujen mukaan juuri "oikeaan" kiinnittymisen aikaan. Sitten pari päivää nuista erilaisista tuntemuksista, viime perjantaina illasta tunsi enemmän menkkamaista kramppaamista kohdun seudulla ja veikkaan sunnuntai-iltana alkaneen ruskean tuhrun olleen tuota perjantaina kramppien myötä valumaan lähtenyttä verta. Omaa päättelyä siis :O Olen aikasemminkin sanonut miehelle, että monasti tuntuu että kiinnittymisen yritys tapahtuu, mutta ikäänkuin keho jotenkin hylkäisi sen alkion ja se ei kuitenkaan kiinnity kunnolla. En tiedä voiko sitten oma vastustuskyky tms. olla liian vahva, kun ei ole esim. kuumetta ollut kertaakaan sitten lapsuuden ja flunssa tulee noin kerran viidessä vuodessa...

En tiedä mistä tähtien asennosta tämä homma on kiinni. Itteensä tulee syyllistettyä hirmu helposti, nyt lähinnä siitä kun repsahdin syömään niin paljon suklaata ja karkkia piinailun ensimmäisellä viikolla eli juuri kiinnittymisen aikaan ja mietin että oliko tuolla sokerimätöllä jotain vaikutusta kiinnittymiseen. Alkionsiirtoon asti olin jaksanut olla todella terveellisellä ruokavaliolla, kun tiedän sillä olevan jonkun verran vaikutusta näihin touhuihin. Sitten siirron jälkeen kun piinailu alkoi välillä ahdistamaan, tuli suklaasta ja karkeista se helpoin lohduttaja. No mut, ehkä se ei nyt kuitenkaan siihen se kiinnittyminen kaatunut :confused:

Veritestissä käyn pp14 varmaan joka tapauksessa, ihan vain tietääkseni että näkyykö siellä edes kiinnittymisen yritystä. Plussaan en tällä vuotomäärällä enää usko ja on helpompi uskoa negaan, kuin elättää turhaa toivoa enää yhtään päivää.

Te joilla on kokemusta, niin onko pas:iin mahdollista päästä suoraan seuraavassa kierrossa tuoresiirron jälkeen ja miten päätetään tuleeko se lääkkeelliseen vai lääkkeettömään kiertoon. Ivf tehtiin siis omaan kiertoon lyhyenä.

Täällä palstalla onkin ollut nyt hiljaisempaa, en tiedä pitäisikö siirtyä RiiMinin perässä tuonne ivf-ketjuun, siellä kun näkyy keskustelu käyvän vilkkaana :)

Mites 83 sun tilanne?
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
matamar Voi kurjuus, että nyt sitten näyttää negatiiviselta tuo tulos :/ Mut onneksi olet kuitenkin vielä ihan kohtalaisella mielellä asiasta.
Tunnistan noita syyllistämistunteita ja ne taitaa jotenkin kuulua tähän prosessiin. Sitä niin miettii, että jos olisin tehnty tai jättänyt tekemättä, niin sitten ehkä olisi onnistunut paremmin. Mut mistä sitä ikinä tietää. Ei mistään. Maailma tuntuu pyörivän just niinkuin tykkää ja sitä sitten koittaa vaan pysyä kyytissä. Tsemppiä kuitenkin ja tosiaan sinne veritestiin kannattaa kuitenkin mennä vielä käymään.

Tuosta toisesta ketjusta:
minä kans katsoin aktiivisimman ketjun ja hyppäsin mukaan, kun kaipaan kovasti juttuseuraa toisinaan. Eli tule ihmeessä. Täällä voi kirjottaa onneksi niin monessa ketjussa kuin haluaa :)

Ja minä muuten kans mietin tuota passihommaa, kun ei ole tuttua. Mut epäilen, että välikierto pitäisi pitää ennen sitä yritystä. Minun tapauksessa ihan jännittää, että millä se ovulaatio saataisiin edes aikaiseksi, että siihen passiin edes pääsee, mut ehkä siihen on keinot.

Omat ajatukset tästä ovat myös negatiiviset ja tällä hetkellä olen suhtautumassa asiaan hyvin rauhallisin mielin. En tiedä mitä siitä oikeasti sitten seuraa, mutta nyt sitä jotenkin tuntuu, että nega ei ole maailmanloppu. Olen kuitenkin suunnitellut elämää eteenpäin tässä nyt ihan sillä mielellä, että en ole tulossa raskaaksi. Jos nyt raskautuisin, niin loppuvuosi menisi ihan plörinäksi. Eli molempi parempi. Toisaalta olisi hyvä raskautuakin vähän myöhemmin, mutta toisaalta.. eipä sitä voi ennakoida.

Tsemppiä nyt loppukiertoon vielä matamar..!
 
matamar, voi ei :( ei tää oo reilua kun ei voi onnistua.

Punktion jälkeen tulee välikierto, ainakin yleensä, muuten passit voi tehdä peräkkäin.

Mulla alkaa epätoivoinen pas yritys nro 2, kohta lähen kysille saamaan pistosopetusta kun menopurin 600 on sellanen erilainen ruisku. Kp 3 eteenpäin 112,5iu en muista monena päivänä et saatais limis kasvaan. En tiiä miten käy tolla määrällä mun munasarjoille..
 
Kiitoksia myötäelosta naiset:) Tänään lopetan nyt omalla päätöksellä luget, koska vuoto on jo niidenkin läpi niin runsasta ja ihan kirkasta ja menkkakivut jo nyt varsin pahat, joten tässä vaiheessa haluan vaan että vuoto pääsee kunnolla alkamaan ja kohtu "puhdistumaan". Soitan huomenna vielä polille että tarvitseeko veritestissä käydä ja käyn jos ovat sitä mieltä. Eli leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D

Caro87 mukavaa kuulla sinustakin pitkästä aikaa:) Onnea alkavaan passiin, itsellä ainakin on tuo menopur toiminut aina hyvin limakalvon kannalta!

RiiMini tsemppiä sinne tuloksen odotteluun :)

Mites siis, minä olen ihan pihalla tuon pas:in suhteen, eli onko niin että siinä odotetaan siis oma ovulaatio ja sitten tehdään siirto? Eli on(ko) siis mahdollista että oma munasolu lähtee liikkeelle ja hedelmöittyy myös jos on beddaillu oviksen aikaan, vai kielletäänkö petitouhut ennen siirtoa? Mulla kun on joku kumma muistikuva että vuosia sitten työkaverille olisi käynyt niin että yksi alkio laitettiin ja epäidenttiset kaksoset syntyi, eli toisen on pitänyt hedelmöittyä luomuna samaan aikaan kuin pas on tehty :confused:

Mut joo, kaipa se pitää varautua siihen taukokiertoon vaikka se kyllä jo etukäteen vähän tympiikin. Onko teillä kellään muuten siitä lapsettomuuspolin muuton sulkuajasta mitää tietoa? Laskeskelin tässä että jos tulee taukokierto, niin eka pas menee huhtikuun alkuun, eli jos poli menee esim jo toukokuussa kiinni niin nyt ei ennen syksyä ehdi tekemään kuin yhden pas:in...!!! KÄÄK!!!

Tsempit kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
matamar mitä kuuluu?
Meille kans tuli nega tästä hoidosta - tai siis kemiallinen raskaus ja siitä sitten vuoto ja ihan nega testitulos. Ihan hyvä vaan, että laski siis nopsaan pois hormoni.
Samalla sitä sitten meillekin tuli eteen PAS-asiaan tutustuminen.

Meille tämä kierto on nyt sitten välikierto jonka jälkeen on tarkoitus tehdä PAS seuraavassa kierrossa JA toivottavasti se tehdään lääkkeelliseen kiertoon. Minulla ainakin ovulaatio on niin harvassa ja tiukassa edes lääkkeillä, että ei se oikein ole hyvä keino se luomukierto. Sitä saisi sitten odottaa sitä ovista ja se tietty sattuisi huonoon saumaan.

Noh, mut siis jos nyt ei ole selvinnyt tässä välillä, niin ilmeisesti siirtoja tehdään luomukiertoon, jos ne omat kierrot toimii ja jos ei, niin sitten lääkkeellisesti.
Ja juuri niin, että odotetaan oma ovis ja sen jälkeen sitten siirretään sopivana päivänä alkio.

Ja tuosta sulusta olen kuullut sellasta, että se alkaisi 20.5. Eli siinä laskussa sinä varmaan ehtisit kyllä kaksikin passia !
Olen laskeskellut myös omalle kohdalle, että se kaksi passia voisi onnistuakin ja kun kuulemma ainakin joillekin tajonneet kahta lääkkeellistä passia peräkkäin.

En malttaisi odottaa, että tästä kierrosta (nyt kp3) päästäisiin eteenpäin ja sinne seuraavaan passikiertoon. Se jo kertoo paljon, että miten käy sulatuksessa. Sehän voi olla, että kaikki tyssää jo tähän ekaan yritykseen, mut sit ainakin on mahdollista heti hypätä seuraavaan ivf-jonoon, jonka varmaan saisi vielä tälle vuodelle :) Tänävuonna kun on jo lääkekatto täysi, niin saisi kyllä tulla mahdollisimman monta hoitoa sitten.

Tsemppiä ja jos on kiinnostus noussut faceryhmää kohtaa, niin tervetuloa!

Ja muutkin kuopiossa hoidoissa olevat! Laittakaa minulle viestiä, jos kiinnostaa tulla mukaan ryhmään. Ryhmä on luottamuksellinen ja salainen eikä näy siis muille kuin jäsenille.
 
Moikkaaa RiiMini!!!! Täällä onkin tämä palsta varsin tehokkaasti hiljentynyt...! Kiva kun riipustit tänne nyt :)

Tosi kiva kuulla susta ja onkin pitänyt kirjoittaa sulle päin :) Seurasin sun taivalta taustalta tuolla toisessa ketjussa ja ehdin jo iloita teidän plussasta, kunnes se sitten kääntyikin negaksi. Pahoittelut siitä, mutta positiiviset ajatukset siitä että kuitenkin yritti kiinittyä :) Meillä kun ei tuoresiirrossa tapahtuna sitten yhtään mitään!

Täällä eletään välikierron puoliväliä, ehkä just ollut ovis, ehkä ei, kun en tiedä tapahtuuko se vai ei. Ovistestin viiva vahvistui ihan hyvin, mutta ihan sitä huippua en kyllä bongannut tai sitten sitä ei tapahtunut. Eli PASia odotellessa, joten tästä aboutrallaa tasan kuukausi eteenpäin niin pitäisi olla se edessä. Siellä on neljä pakkasessa. MUTTA MUTTA siitä lääkkeellisestä ja lääkkeettömästä asiasta....!!! Olin puhunut kahteen otteeseen hoitajan kanssa puhelimessa pitkän tovin siitä että miten oma kierto toimii, kun lääkäri oli pyytänyt sitä kysymään että osaisi suunnitella passin oikein (eli luomukierto vai lääkkeellinen). No minä siihen hoitajalle sanomaan että on hankala sanoa onko oma kierto säännöllinen vai ei, kun viimeisen vuoden jokainen kierto on ollut lääkitty...!!!!!! Joten itse selkein sanoin toivoin lääkittyä kiertoa, johon hoitaja tuumasi että hän vie sen viestinä lääkärille. Kun silloin ennen hoitojen aloitusta ongelmana oli juurikin epäsäännöllinen kierto ja ovuloimattomuus ja lääkkeillä, esim. menopur, on kierto toiminut hyvin ja ovis ja limis olleet kunnossa.

No nyt sitten tuli postissa se passin suunnitelma ja siinä lukee piruliste kuitenkin että tehdään omaan kiertoon lääkkeettömänä: / Mitä ihmettä!!! Heti iski tietenkin huoli että entä jos se menee sen takia mönkään että oma kierto ei toimikaan tai limis kasvakaan ja sitten ei ehdi tehdä yhtään passia ennnen sitä sulkua...kauhuskenaario. Mut mut, mä nyt aion soittaa sinne polille perjantaina kun pitää muutenkin soittaa kilpirauhaslabrojen tulokset ja kysyä että kuka lääkäri sen suunnitelman nyt on tehnyt ja minkä ihmeen takia kuitenkin olevinaan tehdään omaan kiertoon vaikka luomukierrot ovat olleet epäsäännölliset ennen hoitoja. Tässä kuluvassa luomukierrossahan tuon nyt sitten näkee että minkämittainen tämä on, eli pysyykö about siinä 30päivää haarukassa, mikä mulle ois se "säännöllinen". Ja toisaalta eihän sitä tietysti yhtään enempää lääkkeitäkään haluais syödä kun on tarve, mut jotenkin tuntus toiveikkaammalta lähteä siihen siirto kiertoon jos siinä olisi esim. se estrogeeni tukilääkityksenä, kun että ei mitään. Meillä kun ei ole kuitenkaan kertaakaan ikinä mikään yrittänyt edes kiinnittyä yhtään mihinkään, eli alkaneita raskauksia on tasan se pyöreä nolla.

Muuten on tullut tätä hoitoasiaa mietittyä nyt varsin vähän kun on ollut niin paljon kaikkea muuta, töihin paluu pitkältä sairauslomalta ja kevään pääsykokeisiin suunnittelua, yms. Ja varmaan jotenkin ton tuoresiirron jälkeen ei osaa oikein toivoa yhtään mitään noilta passeilta, yhtä paljon uskon oikeastaan luomuplussaan tässä vaiheessa kun noiden passien onnistumiseen. Eli ei kai se auta kun odottaa että taivaankappaleet päättävät osua kaikki oikeille kohdilleen :D

Tosta facen ryhmästä, onko teitä siellä monta ja näkyykö se ryhmä siis niinkun profiilissa jollain nimellä kavereille että tämä tyyppi nyt kuuluu tälläseen ryhmään?

Mitäs 83 ja Caro87 kuuluu?

Mukavaa kevättalvea kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
matamar meitä on siellä 6 jäsentä ja sinä mahtuisit vallan hyvin sekaan! Se ei näy kenellekään eikä sitä pysty etsimään sitä ryhmää mistään. Ryhmään pääsee vain kutsuttuna tai jos kaveri on jäsen, niin kaverin lisäämänä. (Eli että eka aletaan facekavereiksi ja lisään sinut tai sitten laitan kutsun sähköpostiin jota kautta pääsee sitten liittymään ryhmään).
Ja tosiaan kukaan kaveri ei näe että kuulut kyseiseen ryhmään.
Laita yksärillä sähköpostiosoite johon voin laittaa kutsun, jos haluat mukaan :)

Tuo on siitä kiva tuo face, että siellä saa aika nopsaan vastauksen, jos joku sattuu asiasta jotain tietämään ja muutenkin helpottaa sit tiedonkulkua :) Ja sieltä voi vaikka välillä lähtee pois jos tuntuu, että tarvii paussia ja sitten pyydellä kutsu uusiksi, jos tuntuu että jaksaa taas palata :)

Toivottavavasti saat perjantaina vakuutettua hoitajat, että saavat vaihdettua lääkkeelliseen. Hitto mikä stressi siitä vaan tulee, jos pitää jotain ovista odotella!
En oikeastaan tiedä asiasta mitään, mutta nyt toivon kyllä omalle kohdalle lääkkeellistä ja meinaan soitella takas, jos tulee luonnolliseen kiertoon suunnitelma. Sitten ainakin jää passit väliin jos sitä ovista jäädään kyttäämään.

Ovistestailusta tuli mieleen, että mittaatko aamulämpöjä? Se nimittäin on aika varma keino varmistaa oviksen tapahtuminen! Aamulämmöt nousee varmasti, jos ovulaatio tapahtuu, sillä progesteroni aiheuttaa kehon lämmönnousun. Eli jos se arveluttaa, niin suosittelen lämpimästi kuumemittarin hankkimista yöpöydälle herätyskellon viereen ja aamulla ensitöiksi nappaamaan sen mittarin suuhun! Välttämättä ei tarvitse edes montaa kiertoa mittailla, kun jo oppii tunnistamaan omat lämpönsä. Minulla alkukierron lämmöt on 36,1-36,3 ja loppukierron lämmöt 36,5 tai yli. Yleensä nousee jopa 37C, jos siis ovis on tapahtunut. Se on kyllä selvä se ero lämmöissä, jos vaan viitsii mitata.
Suositus mittaamisessa on se, että mitataan joka aamu samaan aikaan ja samassa tilanteessa. Minulla mittaus tapahtuu, kun kello ekan kerran soittaa. Laitan mittarin suuhun kielen alle ja odotan piippauksen. Sen jälkeen merkkaan lukeman ylös (puhelimeen yleensä) ja joko jatkan ekaan torkkuun asti tai sitten nousen heti.

Kannattaa muuten varmaan pyytää se Gonapeptyl sitten PASsissa siihen tueksi! Taitavat nykyään helpommin sitä kirjottaa ja ties vaikka tarjoavat :) Se on monia auttanut!

Toivottavasti tässä nyt päästäisiin keväällä vielä molemmat passiin ja siitä sitten uuteen piinaan.

Tsemppiä!
 
matamar no niin, nyt se tuli sitten tännekin se passisuunnitelma ja sama homma OMAAN KIERTOON tehdään ilman mitään lääkkeitä.
Minä en käsitä, että miten se on oikein päätetty ja suunniteltu tämä asia, kun ei minulla ole omaa kiertoa. Edellinen luomukierto piti päättää Primolutilla, kun mitään ei tapahtunut vielä kp 80. Lopulta kierto päättyi kp 100. Siitä alkoi sitten clomi+primo-kierrot, joissa ovulaatio tapahtui vasta kolmannessa ja neljännessä kierrossa.

Saitko soitettua tänään polille ja mitä siellä sanottiin?

Minä koitan tässä toipua järkytyksestä ja miettiä, että soitanko sinne ja kysyn asiasta vai annanko vaan mennä.
En usko, että päästään mihinkään siirtoon seuraavassa kierrossa, sillä siinä vaiheessa kun ultra on kp 15-16 ei voida enää tehdä mitään sen eteen, että ovis saataisiin tulemaan. En usko, että mitään yksinkertaisesti tapahtuu ilman lääkkeitä.

Ihan hirmuinen pettymys.
 
matarar, suosiikohan ne sit passia omaan kiertoon.. enemmän stressin aihetta kun pitää ovista jännittää yms.

Meillä tosiaa tuo IVF päätty niin että passiin ei päästy, ainoa alkio oli sulatuksen jälkeen kolme soluinen eikä lähteny jakautuun. Et yks siirto oli sen hoidon saldo. Toisaalta mun limis oli ohkanen piikeistä huolimatta kun follia ei valikoitunut vaan lähti puskemaan monta niinkun ivf stimulaatiossa. Jatkosta en vielä tiedä, kait sitä sit jonotellaan ja oli puhetta viimeksi että ainaki amh multa katottas ja harkitaan jopa munasarjojen drillingiä. Tänään alko vuoto et kierto oli huimat 19 päivää, nyt siis luomuna mennää ja minkään näköstä kiertoo mulla tuskin on. Jossain vaiheessa ehkä omin päin vois letrozol kuurin ottaa.
 
83
Noniin sainhan mä viimeiselläkin tämän sivun avautumaan, en tiedä mikä tässä on ollut ongelmana.

mamatar tsemppiä pas:iin. En tässä työn lomassa kovin tarkkaan lukenut kaikkea mutta onko jo tiedossa pas päivä? Monta teillä on pakkasessa?

omaa: Siirryin tosiaan yksityiselle viimekuussa, nyt tiistaina tehty inseminaatio. Lugesteron isommalla annoksella näytti alkuun ihan hyvälle mut yksi solu siel loppupeleissä jakso sitten kasvaa loppuun saakka. Tuntemuksista päätellen ovis oli eilen joten jännitellään tässä nyt sitten ensiviikkoon ja sit voi alkaa tuhlaamaan rahojaan testeihin :D

Suunnitelmana on IVF-hoidot, gonal-F varmaan taas kasvatteluun jollain annoksella. Lääkärit on vähän itsekkin ihmeissään että millä annoksella sitä lähdettäis yrittää. Ihmettelin kyllä et ko letroilla kasvo alkuun 5-6 solua ihan kivasti 10 milliin mut sitten ei jatkettu pistoja päälle, et oliskohan ne pistot sitten jaksanu kasvatella ne loputkin isoiks pienellä annoksella? Täytyy varmaan vielä asiaa tiedustella kun hoitosuunnitelmaa lähetään tekee.
 
Moikka kaikille!

Kivaa kuulla teistäkin Caro87 ja 83 pitkästä aikaa ja Riimini kiitos viestistäsi, vastailen myös siihen :)

Voihan harmitus Caro87 että ette päässeet toiseen siirtoon. Mites, onko tietoa kuinka pitkä tuo ivf jono nyt sitten on?

83 Meillä on pas edessä ehkä joskus parin kolmen viikon päästä, jos tästä kierrosta nyt menkat alkaa ajallaan tässä noin vajaan viikon sisään. Pakkasessa on neljä alkiota. Saanko kysyä et miten päädyitte vaihtamaan yksityiselle, tuliko teillä se kolme ivf hoitoa täyteen tuolla yleisellä? Kun eikös teille oltu tehty jo ivf, vai muistanko väärin? Nyt siis teitte inssin väliin ja sittenkö ivf jatkuu?

Ja sitten RiiMini siis mä EN YMMÄRRÄ YHTÄÄN en miten ne on meille molemmille päätyneet siihen LUOMUKIERTOON ton passin kanssa :confused:!!!??? En vaan tajua, kun meillä on aikalailla samanlainen tausta että ovis ei tule tai kierrot ole säännölliset ilman noita lääkkeitä, niin miten nyt sitten pari kuukautta ennen polin sulkemista lähdetään varta vasten hassaamaan kiertoja ilman tukilääkitystä, kun on erittäin todennäköistä ettei siirtoihn välttämättä edes päästä jos limikset ei kasva ja ovista ei tapahdu. Minä ainakin jostain luin että sen ovulaation tulisi tapahtua passi kierrossa että kroppa olisi hormonaalisesti oikeissa asemissa vastaanottamaan alkion ja kyllä mulla oma järkikin niin sanoo. Ihan kummallista kyllä ja varsinkin kun olin itse toivonut vielä tukilääkitystä ja sanonut että ovulaatiota ei tapahdu ilman hormoonitukea. Onko siellä nyt sitten joku täysin uusi lääkäri hoitamassa asiaa vai yrittääkö ne vähentää ultrauskertoja jos siellä ei näin muuton alla jostain syystä riitä henkilökuntaa? Kun yleensä ne on tyrkkineet käteen kaikki mahdolliset lääkkeet mitä on itse pyytänyt oman kehon tuntemuksen perusteella ja jotka ovat sittemmin täysin oikeiksi osoittautuneet. Eli onko tässä nyt joku koira haudattuna? Onkohan lääkkeettömässä passissa vähemmän käyntikertoja polilla? Vai mikä kp siinä ultrataan?

Täällä odottelen menkkoja saapuvaksi tässä toivottavasti lähipäivinä, tosin ovista en tunnistanut tässä kierrossa, enkä saanut ovistikkuunkaan ihan täyttä plussaa eli pitää nyt vaan toivoa et se ois kuitenkin tapahtunut ja kierto ei venyisi.

Keväisiä tuulia kaikille ja mukavaa kun täälläkin on jälleen juttuseuraa, vaikka toki kaikki varmasti toivommekin että täältä myös mitä pikimmin eteenpäin päästäisiin :)
 
matamar, mulla oli ekassa pas yritys kerrassa ultra kp 13 ja sit samalla viikolla toinen. Viimesessä kerrassa kp 8 ja sit kp 12. Mut mulla ei oo limis kasvanu kunnolla nii varmaa kerta ultrauskin riittäs.

Postissa tuli jonoon laitto ilmotus ja IVF suunniteltu viikolle 37. Että siihen asti ei mitään ja mullahan kiertoo ei ole nii luomu plussaa turha ootella. Just nyt oon nii kyllästyny jatkuviin vauva uutisiin, että tekis mieli vaan luovuttaa. Ihan naurettavan vähän on meillä hoitojen aikana ees ollu jotain mahdollisuutta tulla raskaaks. Jostain kai pitäs positiivisuutta repiä, mut mistä.
 
Caro87 Onpa kyllä todella tympeän pitkä tuo jono teillä tuohon toiseen ivf:ään :( Siis seitsemän kuukautta, ellei ylikin, riippuen milloin teille on se jonoon laittamis suunnitelma tullut!!?? Aika hurjaa kyllä jotenkin että siihen jonoon joutuu aina uudelleen jos ei hoito onnistu. Eikös niin että teillä on nyt siis toinen ivf tulossa? On kyllä oikeasti karmaisevan pitkä tuo jonotusaika, varsinkin jos tosiaan ei ole omaa kiertoa ja sitä kautta ei varsinaisia mahiksia luomuplussaankaan. Vitsit kun aina meinaa nämä kunkin hoitohistoriat unohtua, eli eikös teillä ollut tuossa talvella se ensimmäinen ivf joskus marraskuussa vai muistanko väärin ja siitäkö oli nuo kaksi passia?

Jospa tämä alkava kevät edes hieman verran antaisi valoa sinne mielialaan, vaikkakin ymmärrän ihan täysin että tuo odotus tuntuu varmasti kyllä enemmän kuin tympeältä :hug:

Voimia voimia :)
 
Minä luulin, että se jonottaminen on jokapaikassa ihan normaali, että siis epäonnistuneen hoidon jälkeen pääsee sitten taas jonottamaan uutta hoitoa sen puolivuotta (ja hyvällä tuurilla vähemmän).
Mut nyt tässä selvis, että se on ihan paikkakohtainen ja tosiaan toisissa paikoissa ei tarvitse odottaa kuin välikierto, että kroppa saa sen kierron tauon ja sit uusi hoito päälle.

Mut ilmeisesti sellaisissa paikoissa sitten on vaan vähemmän asiakkaita.

matamar vastailinkin sulle tuossa, mut vielä täälläkin puolella pitää kommentoida, että ei hitto sentään. Siinä on varmaan joku juttu, miksi se pitää tehdä niin.
Meillä on vain se yksi ultra kp 15-16 ja sehän on niin, että siinä vaiheessa kaikki on ihan turhaa tehdä minkään ovulaation eteen. Ainoa toivo on, että siellä on jotain kasvanut tarpeeksi isoksi, että voisi pregnylillä irrottaa.. mut.. ihan oikeesti.

Ihmettelen suuresti, että tosiaan tämä jäljellejäävä aika sitten tuhlataan vaan tälleen. Puolen vuoden päästä on sitten seuraava mahdollisuus passiin, kun tässä ei onnistu.
Ja voi että tosiaan siellä on joku määräys vähentää käyntejä. Toisaalta esimerkiksi minä voin käydä ultrat muualla kuin siellä KYSissä, joten ei sen pitäisi heitä rasittaa sen puolesta. Mut.. ? Mikä lienee.

Jospa tässä kuitenkin kävisi hyvin. Harmittaa kyllä jo ihan hirveästi etukäteen :(

Caro87
onko sulla ollu mitään clomi/letro/tms-apua kierroissa? Minä sain ainakin syksyksi clomit avuksi, että kierrot pysyisi väliaikana jossain rajoissa.
 
matamar, niin sellanen 6kk odotellaan, ivf menis vähän syyskuun puolelle, heinäkuun menkat pitäs ilmotella ja hoito sit suunnitellaan sen mukaan tai sit elokuun menkkojen. Joo viime vuoden puolella jouduttiin vahingossa ivf tekemään, kun oi hoidossa tuli liikaa rakkuloita. Tuoresiirto tehtiin ja yksi pakkaseen joka sit ei sulatuksen jälkeen enää ollut siirtokelpoinen. Passia yritettiin pariin otteeseen sen takia, kun limakalvo ei kasvanu tarpeeks.

RiiMini
Oli mulla viime kesän letrot ja niillä ovis tulikin joku 4 kertaa, mutta huomasin, että menkat on niukat ja pyysin ultran jossa huomattiin, että limis jää noilla ohueks. Oishan noita letroja mulla jonkun verran tuolla kaapissa, mutta en tiedä onko hyötyä niitä syödä. Ehkä ajattelin omin päin tässä joskus kokeilla. En oikein tiedä kumpi ois fiksumpaa, käynnistää menkat primoluteilla säännöllisesti vai kattoo tuleeko vuotoa mulla luomuna ollenkaan vaikka väli ainakin on pitkä. Pitäs jokatapauksessa polille soittaa ja pyytää primolut resepti, mutta ei oo oikein huvittanu.
 
83
Mamatar siirryttiin siis yksityiselle ihan vaan siks ettei huvittanu ootella uutta ivf hoitoo tuota reilua puoltavuotta. inseminaatio tehtiin ko testailtiin et saisko letrozoleilla useempia soluja kasvaa ko mulla kääntyy niin herkkään hyperiks. Muutenki siel ei ollu mahista tähän kiertoon tehdä ivf hoitoa ni ei sit menny kierto hukkaan. Viikon päästä alkaa varmaan vuoto ni täytyy sit pyydellä pikapika suunnitelma ivf hoidost. Tosiaan ens kiertoon oon sen aatellu vaatia.
 
83 Hienoja uutisia teille :) Onneksi olkoon ja tarrasukkia matkalle!!!

Itsellä käynnistyi tänään vihdoin kierto, eli taukokierto ohitse, joka venähtikin 40 päivän mittaiseksi. Huomenna aloitan zumenonit ja passia kohti juuri ennen pitkäperjantaita jos vaan limakalvo kasvaa odotetusti.

Tsempit kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
83 Valtavasti Onnea :heart: Kyllä tuli niin oikeaan osoitteeseen ja lopulta kuitenkin kevyellä hoidolla! Jospa teidän ura olisi lapsettomuushoidoissa nyt ohi <3

matamar Hieno juttu, että kierto käynnistyi ja pääset nyt sitten aloittamaan passikierron!
Minulta loppui terot eilen torstaina (tai keskiviikkona, en muista enää :D ) ja vuotoa odottelen tässä saapuvaksi toivottavasti viikon sisään. Tänään on kp 26, joten aikaa on vielä alkaa..

Niin ja siis minä sain kans vaihdettua sen hoidon lääkkeelliseksi, eli zumenonit alkaa, kunhan uusi kierto alkaa! Oon kyllä tosi innoissani asiasta :)
Täytyy toivoa, että meille käy tässä sitten hyvin :)

Tsemppiä hoitoon! Päivittele vähän asiaa tänne, sillä hirmu mielelläni kuulisin miten menee!
 
matamar nyt näyttää siltä, että täälläkin olisi vuoto alkamassa. Meinaan kyllä laskea huomisen vasta kp 1, jos tämä nyt ihan oikeasti kunnolliseksi alkaa.
Mut siis taidetaan olla sitten samalla aikataululla! Laskin, että viimeistään siinä on ennen pitkäperjantaita siirrettävä tai sitten menee jo aika pitkille kiertopäiville. Olispas mukava päästä piinaamaan yhdessä!

Tsemppiä siis edelleen!
 
Ja laskin sitten uudestaan, että ei päästäkään varmaan kuin vasta pääsiäisen jälkeen siirtämään, kun ultra on kiirastorstaina. Eli o johan silloin sinulla siirto matamar?

Toivottavasti kaikki on kunnossa :) en malttaisi odottaa kuulumisia ollenkaan :D

Täällä alkaa ketju hiljentyä, kun plussia ropisee..
 

Yhteistyössä