Moikka, mä käyn aina välillä kurkkimassa kuulumisia taustalta, kun tämä lapsettomuusasia tuntuu seuraavan taustalla matkakumppanina, lapsista huolimatta.
Toi on kyllä tosi ärsyttävää ja turhauttavaa, kun aikataulut venyy lomien vuoksi :headwall: Kuukausi on pitkäaika odottaa, voimia, Kultaa!
Ciram, mulla ainakin Primolut nor piti vuodon poissa niinkuin pitikin, kun kuukautisia piti siirtää lomien takia. Minkä ikäinen sun esikoinen muuten on?
Anastacija, onko sulla kilpirauhaslääkitys? Mulla todettiin raskauden aikana vajaatoimintaa, mutta ollut ilmeisesti lievänä päällä jo vuosia, ja nyt thyroxinin kanssa olo on helpottunut huomattavasti. Kilpirauhasjutut on varmasti olleet taustalla lapsettomuushommassakin.
Marjana, mä sanoin töissä esimiehelle, että mulla on tulossa KYS:llä ehkä silloin ja silloin "yksi operaatio", mutta sen ajankohta ei ole vielä varmistunut. Näin tunsin että kerroin esimiehelle riittävästi, mutta en liikaa. Punktio osuikin sitten just niin etten edes tarvinnut saikkua.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin meidän lapsettomuushoitojen polku on ollut seuraavanlainen:
10/2008 luomuesikoinen, ei tietoa että olis ongelmaa raskautumisessa
10/2009 alettiin yrittää toista
10/2010 lapsettomuustutkimuksiin yksityiselle, syytä löytyi sekä minusta että miehestä (lääkäri ihmetteli miten olemme voineet saada lapsen!)
11/2010 ICSI-yritys, munasoluja punktiosta 5, siittiöitä ei saatu -> ei siirtoa
01/2011 ICSI-yritys, yksi munarakkula valikoitui johtofollikkeliksi -> ei edes punktiota
03/2011 KYS:in ICSI-jonoon, suunnitelmissa myös kivesbiopsia
09/2011 ICSI, 5 munasolua, biopsiaa ei tarvittukaan!, 3 hedelmöittyi, 1 siirrettiin -> vauva syntyi 06/2012. Pakkaseen ei saatu alkioita.
Jaksamisia ja onnistumisia toivottelen kaikille taustalta!