* Hoidot KYS 2011 *

hertta juu kolme vuotta sitten mentiin vuoden yrityksen jälkeen omalle lääkärille ja toukokuussa -09 saatiin lähete kysille. Sillon taisin ekan kerran kirjotella tässä pinossa..
Hyvä määrä folleja teillä tulossa!

on: Miedän taival kysillä loppui tänään, kun hCG arvo oli 3:'(. Tosi haikee olo... Varasin jo ajan yksityiselle ja 5.ICSI olisi huhti-toukokuussa, jos kaikki menee ok.
 
En tiedä muistaako mua kukaan, mut täällä ollaan. :) Oon yrittänyt pysyä hengessä mukana, luen palstaa säännöllisesti, itselläni ei vaan tänä vuonna ole tapahtunut mitään ni eipä ole tullut kirjoiteltuakaan.

HalleB;Oon todella surullinen teidän puolesta ja uskon, että en ole ainoa.
Jotenkin sitä yrittää ymmärtää kohtalotovereita, kun itselläkään hoidot eivät ole tulosta tuottaneet.

Mun tilanne on nyt se, et tänään aloitin clomit - yritän siis päästä passiin, yksi huurunenä siellä odottelee - toivottavasti se kestäis sulatuksen ja pääsisi kyytiin. :)

Alkaa olla jo niin epätoivoinen olo, ikää tulee lisää ja ei yhtään plussaa. :(

Kaikille kohtalotovereille tsemppiä ja suuresti onnea plussanneille! :)
 
Saanko mä jatkaa tässä pinossa vaikka siirrytään yksityiselle? Olis kiva jatkaa "tuttujen" kanssa! :)

Polilta tuli epämääräinen nivaska kaikenmaaliman taulukoita, mutta ei mitään epikriisiä tai vanhempia labratuloksia.. Mitenköhän sitä osaisi kertoa uudelle lääkärille kaiken oleellisen?
En kuullut viime siirron yhteydessä tarkemmin alkioista. Nyt taulukosta luettuna mulle siirrettiin 4-soluinen 2-luokan alkio ja 3-soluinen 3-luokan alkio.
 
Polilta tuli epämääräinen nivaska kaikenmaaliman taulukoita, mutta ei mitään epikriisiä tai vanhempia labratuloksia.. Mitenköhän sitä osaisi kertoa uudelle lääkärille kaiken oleellisen?
Soita osastosihteerille, p. 017-172712, ja pyydä, että lähettävät hoitoihin liittyvät epikriisit eli siitä päivästä lähtien, milloin aloititte hoidot siellä ja päättyen tähän päivään.

Tsemppiä kaikille :)

-rallis
 
Nyt on tutkimuksissa käyty aukkaria lukuun ottamatta, mikä saadaan tehtyä vasta ensi kuussa kun en nyt ollut siihen varautunut ja jänistin. Muuten kaikki on ok, oikein hyvin kuulemma. Miehelläkin on hyvät uimarit.
Mutta miks ei oo tärpännyt vielä? Hmh.
Ja jos aukkari tehdään ja siellä on kaikki ok, niin annetaan jokin kevyt lääkitys oviksen avuksi, mikähän se voisi olla kun en älynnyt kysyä?

Ja lääkäri sanoi että kilppari arvoja on tutkittu, eikä siitä ole näyttöä että raskautumiseen ja keskenmenoihin vaikuttaisi. Mullakin oli arvot nyt matalammat, sano että ne voi aina vaihdella. Kontrollissa olisi hyvä käydä puolen vuoden päästä.

Ja koska mulla oli viime kierto pitempi ja proge korkea, arveli lekuri että on saattanut olla hedelmöitys yritystä.. Näitä siis lisää kiitos! Ja pysyvänä semmoisena!

Yksi asia mikä jäi vaivaamaan, oli kun aikamme oli aamuaika ja mukana oli yksi oppilas, tämä alle 30-vuotias blondi näytti meistä molemmista ihan älyttömän tutulta! Kukahan lie oli.

Muoks. Olisi ollut kiva saada paperilla tulokset omista verikokeista ja miehen simpoista. Voikohan niitä pyytää jostain?
 
Viimeksi muokattu:
rallukka kiitos vinkistä! Pitääpä maanantaina soitella sinne :)

Anastacija me saatiin Clomifenit käyttöön, kun kaikki tutkimukset oli tehty. Samalla päästiin myös IVF-jonoon. Toivottavasti raskaus alkaisi jo näillä kevyillä avuilla!:)
En tiiä mistä niitä tuloksia saa. Nyt vasta näin ICSI-hoitojen simppatulokset. Syksyllä -10 hoidon yhteydessä näytteessä oli 2,6 milj./ml leukkareita. Ollaan yritetty muistella oliko mies kipeä silloin. Mulla oli ainaki pitkittyny flunssa, joka johti elämäni ensimmäiseen poskiontelontulehdukseen ja antibioottikuuriin.
 
Mun mielestä ainakin HalleB voi kirjoitella täällä kuten ennenkin. Samat hoidothan ne on (ja sama kaupunki), vaikka hoitopaikka vaihtuu.

Meillä ICSI lähestyy ja tuossa viikko sitten soittivatkin KYSSiltä, lääkäri haluaa vielä yhden simppanäytteen ennen hoitoa. Miksiköhän? Olin silloin sellaisessa paikassa, että oli ihmisiä koko puhelun ajan ympärillä, niin ei voinut kysellä. Varattiin myös seuraava aika, joka on 4.4.
 
Kultaa siin on varmaan joku sääntö, että pitää olla kontrollinäyte annettuna. Meillä meis joutu viemään 3kk ekan näytteen jälkeen uuden. Teillä on aika jo ensiviikolla, hienoa!:)

on: soitin sihteerille..sillä tais olla vähän huono päivä: / Lupasi lähettää kuitenkin ne puuttuvat paperit:) toivottavasti tulevat ennen torstaita!
 
Eilen oli tullut epikriisi polilta. Se mun kilppari oli toisaan tippunut 3,4:stä 2,5:een. Ja kaikki muuten jees sisälläni, mutta mun kohtu on vähän pieni, hypoplastinen. En sitten tiedä, johtuko siitä että rakko oli erittäin täysi (vaikka olinkin juuri ennen kotoa lähtöä käynyt kusella). Ja vasemmalla oli johtofollikkelit 11 ja 12mm sekä oikea aktiivinen, limis kauniin näköinen ( :D ) 4,6mm kolmikerroksinen. Miehen sperma riittävä, kokonaismäärä n.180milj/ml, 75% liikkuvuus. Jatkoon siis tuuba-uä, ja jos ne on auki niin clomifen 50mg kolmelle päivälle. Ja jos raskaus ei ala 4-6kk kuluttua, niin sitten uusi pariskunta-aika jatkohoidoista. Ja raskausennusteen pitäisi olla hyvä.
 
Anastacija hienoa, että kilppari oli pudonnut normaaliksi ja muutenkin kaikki vaikuttaa hyvältä :)

Käytiin aamulla lääkärin vastaanotolla ja iltapäivällä oli vasta (sanelu)paperit postilaatikossa, joten lääkärin oli aika vaikea suunnitella nyt mitään tarkempaa. Aloitan kuitenkin Primolut Nor-kuurin sunnuntaina ja parin viikon päästä olis 0-ultra, jolloin tiedetään sitten tarkempi suunnitelma.
 
Pysyttele HalleB ehdottomasti täällä palstailemassa! Mukava kuulla miten homma eroaa yksityisellä puolella kys:in touhuista :)

Anastacija mäkin jännitin hulluna sitä aukkaria, mut ainakin mun kohdalla se oli ihan iisijuttu. Joskus on papan ottaminen sattunut enemmän kuin se. Tsemppiä kuitenkin! Niin ja mä sain clomit käyttöön (nähtävästi samalla annostuksella) jo ennen tuota aukkaria... Tuosta raskausennusteesta (ei ole tarkoitus pelotella tai maalata piruja seinille), mutta meidän kohdalla ensimmäisellä kysin käynnillä lääkäri vakuutteli, että varmasti tulette onnistumaan. Nyt alle vuosi sen jälkeen sama lääkäri toteaa, että onnistumisprosentti on 50 :( Tämä ei tietenkään tarkoita, että teille kävisi samalla tavalla, mutta nuinkin siis voi käydä : /

on: Huomenna alkaisi taas sukellus clomien ihmeelliseen maailmaan. Ihan innolla odottelen niitä kuumia-aaltoja (viimeks annostus oli kuitenkin yli puolet pienempi ja yöt oli siitä huolimatta yhtä tuskaa) :LOL: Katsotaan kuin tässä käy, jotenkin nyt taas sellanen kausi, että ei usko onnistuvansa ikinä :headwall:
 
Meillehän myös puhuttiin alussa, että on varmaan vaan huonoa tuuria jne. Olihan se vähän järkytys, kun nyt mennäänkin heti ekana hoitona ICSIin. Mutta toisaalta myös helpotus, että kerrankin saadaan oikeesti apua, eikä vaan " lopeta stressaaminen, kyllä se sit onnistuu" tyylisiä kommentteja=).

Täällä odotellaan jo keskiviikkoa todella malttamattomana.
 
Ei taida olla olemassakaan kahta samanlaista lapsettomuustarinaa eli ei kannata hirveästi stressata Anastacija. Toisillehan onnistumien on pienestä kiinni! Täältäkin palstalta tippuu aina silloin tällöin joku pois onnistumisen myötä :) Voikun sitä vaan osaisi olla stressaamatta! Välillä tuntuu, että ois parempi vaikka sais tietää ettei koskaan sais lapsia, osaispahan elää sitten elämänsä sen mukaan. Mut tää nykyinen oleminen ja epätietoisuus on kuin löysässä hirressä olisi :(

Toivottavasti Kultaa keskiviikkona kaikki olisi kunnossa ja pääsisitte seuraavaan etappiin :)
 
Lila tsemppiä clomien nappailuun ja muutenkin! :)

Kultaa, Lila ja Anastacija me oltiin myös se "helppo" tapaus. "Olette nuoria" ja "Teillä on mahdollisuus tulla myös luomusti raskaaksi"

Tulehan Kultaa kertomaan tämän päivän käynnistä miten meni!

on: Primolut Nor - mikä ihana lääke! Tissit kasvo ja järkyttävät pms-oireet katosivat! Mulla on nyt niin hyvä olla :) Onneksi sain tuota lääkettä koko paketin, jos joskus tarvii taas tasapainottaa kiertoa

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Käynti meni hyvin! Hoitosuunnitelma pysyi samanlaisena. Pää nyt vähän pyörällä kaikesta, mut postissa tulee onneksi lisää infoa kuulemma ensi viikon alussa. Infektioverikokeetkin sain hoidettua samalla reissulla.
Siemenneste oli parempilaatuista kuin aiemmin. Jee. Sain reseptit lääkkeisiin (Synarela ja Gonal-F). Pienimmät mahdolliset lääkemäärät kuulemma, kun oon niin pieni ja nuori...Siltikin varotaan hypeririskiä. Synarelan ottaminen alkaakin jo 11.4. Siis ensi viikolla jo!
Tänään on kp 13 ja taas ultrattiin. Huomenna kuulemma pitäisi ovulaation tapahtua, kaikki näytti muutenkin olevan ok. Kovin KR taas oli optimistinen onnistumisen suhteen:)

Muoks. Anastacija: Ei kuitenkaan kannata vaipua epätoivoon, voi se oikeasti onnistaakin helposti.

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!
 
Viimeksi muokattu:
:) Kiitos teille. Oon yrittänyt pitää jalkani nyt maassa, etten ihan lähtis pilvilinnoihin näillä piinapäivillä. Oon vaan antanut liikaa toivoa tälle kierrolle, koska sen jälkeen lapsettomuudesta tulee vielä todellisempaa mahdollisten clomien takia.
Noh, vielä piinailua mutta katse myös jo tulevassa aukkarissa.

Hyvää pääsiäistä teillekkin!
 
Jos eilen olin ihan :D, niin tänään oon näin :headwall:. Ehdin just soitella apteekkiin lääkkeet niin eiköhän hoitaja soita KYSiltä. Sattui pieni virhe, punktio osuis huonolle viikolle ja nyt hoito siirtyy kuukaudella eteenpäin:mad:. Kysyikin vielä, että ethän pahastu. En tietenkään. Ihan mieluusti odotellaan vielä lisää!
 
tao
Tervehdys kaikille, kirjoittelin täällä kolmisen vuotta sitten. Sitten toisen ivf:n ekasta passista tärppäsi ja poika syntyi 2010. Nyt aloiteltu uutta hoitoa leikkikaveria toivoen. Tänään toistapäivää puregonia ja tiistaina ultra. Kummasti sitä vaan tänne palaa, kun hoidot alkaa. Tsemppiä kaikille ja aurinkoista pääsiäistä.
 

Yhteistyössä