Hoidot jatkuu 2013

Hautomo kaikkia tuulia laitetaan tulemaan!! Minkälainen hoitokierros on tiedossa.

Burma oi voi :hug: En tiedä minkä ikäinen olet, mutta välillä kyllä tuntuu, että tuolla hoitohenkilökunnan puolella suhtaudutaan yllättävän lunkisti tuohon odotellessa vanhenemiseen, kun kuitenkin hoitotulokset koko ajan heikkenee. Toivottavasti löytyy joku hyvä ratkaisu. Tarttoa kai on monet käyttäneet, koska se ei ole niiiiiiiin kallis, mutta kallishan se on.

Rachel mutkan kautta suoraan siis. Toivottavasti tämä sitten parempi vaihtoehto?
Meillä siis selittämätön/lievä endo, joka kertaalleen leikattu kun luultiin pahaksi
Yritystä n. 2007 alkaen,
1. IVF 2010 pitkällä kaavalla, minidisperiinit ja alkiokuoren avaus kun kuulemma oli paksu kuori. Hyviä soluja 6, blastojakin, muttei raskautta
2. IVF 2010, lyhyellä kaavalla, ei lisähoitoja, 1 top-alkio, 3 hidasta, esikoinen syntyi tuoresiirrosta, 2 PAS-negaa
3. IVF/ICSI 2012 lyhyellä kaavalla, 1 top-akio, 5 hidasta vähän huonompaa, viimeisen 3. PAS:n plussaa nyt varjellaan
Muistaakseni ekalla plussakerralla elin ihan tavallisesti, vietin vappuakin kohtuudella. Nyt plussakierrolla söin mangoa enkä juonut yhtään alkoholia. Urheillut olen vain kevyesti, koska joillain kerroilla kovemmasta rasituksesta tuli huono olo.

Joanna joo meillä alku-ultra keskiviikkona ja nyt 7+0. Jännitys vähitellen nostaa päätään, koska keskenmeno pelottaa. Ei ole vielä minullakaan tehnyt mieli odotuspuolelle kirjoitella. Onneksi on tullut jo vähän pahoinvointia ja rintojen aristusta, eikä muita kuin ihan mini-vuotoja kaksi kertaa. Sulla kuulostaa oikein hyvältä. Voi kun olisi ja pysyisi kaikki hyvin ja päästäisiin taas askel eteenpäin!
 
En sit niin millään jaksanu kaikkia sivuja plärätä.
Voisin vaihteeks taas tulla tänne höpisemään. Ensimmäinen raskaus kun meni miten meni ja esikoiset katselee pilven reunalta :( Sen jälkeen oli pari PAS:a laihoin tuloksin.
Nyt hoidot jatkuu uudella kierroksella ja piikittelyt ollaan alotettu puregonilla.

Peukkuja kaikille täällä taisteleville, toivottavasti mahdollisimman moni eli kaikki saadaan saadaan se paras mahdollinen lopputulos :)
 
Oikein paljon onnea plussanneille!!!!

Joanna ihana kuulla, että moisenkin taipaleen jälkeen plussa on mahdollnen. Antaa hiukan toivoa meillekkin. Meillä kun hoitojen lopetus on enemmän kuin lähellä. Ajattelin, että vuoden, parin päästä voisi sitten vielä kerran yrittää yksittyisellä (omilla tai lahjotetuilla soluilla). Meillä myös on sijaisvanhemmiksi ryhtyminen harkinnassa.

Burma pahoittelut ikävistä uutisista. Meillehän samanlainen kirje tuli maaliskuussa. No meille nyt sitten kuitenkin vielä kai kerran hoitoa yritetään. Toivottavasti alkioadoptio sitten kuitenkin toisi teille se pikkuisen!

Hautomo oikein mahtitsempit ja -onnentoivotukset sulle!!!!!

Itselläni on huomenna viimeisen(?) hoidon suunnitteluaika. Jännittää ihan vietävästi ja olo on oikeastaan aika ahdistunut. Ei ollenkaan toiveikas niinkuin ennen kahta edellistä hoitoa. En oikeastaan tiedä mitä odottaa... siis tehdäänkö hoito todella.. onko se nyt keväällä vai syksyllä... ehdottaako lääkäri jo luovutettuja vai mitä tapahtuu.... No huomenna ollaan viisaampia.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!!
 
Lääkäristä palattu. Ja huh, uutiset olivat onneksi melkein parhaat mahdolliset. FSH- ja LH-tasoni olivat normaalit. Pelkäsin niiden olevan huonot, kun AMH.kin on surkein mahdollinen. Eli ei tässä ihan vielä onneksi vaihdevuosissa ollakkaan :D

Kolmas (ja lääkärin mukaan ehdottomasti viimeinen) hoito toteutetaan joko tänä keväänä tai syksyllä. Saadaan itse päättää kummin halutaan. Lääkkeeksi vaihdettiin Menopur. Onko jollain kokemuksia tuosat lääkkeestä?
 
  • Tykkää
Reactions: Nannukka81
Paiju: ICSI:llä mennään, kun edellisessä hoidossa hyväksi havaittiin. Puregonia menee 300IU päivässä nyt. Olo samanlainen kuin aiemmilla kerroilla eli ihan normaali :D

Tähtitomu: Meillä sama tarina. Esikoispoika meni tähdeksi taivaalle ja sen jälkeiset PASit muuten puihin. Tsemppiä hoitoihin!

ON: En ole aiemmin Puregonia pistellytkään näin isoilla annoksilla. Edellisissä mentiin Elonva + Puregon combolla, mutta julkisella Elonvaa ei käytetä ainakaan Tayssissa. Huomenna jo eka ultra, että nähdään mahd ajoissa pitääkö ottaa Menopur kaveriksi tai annosta kasvattaa. Tuntemuksia ei tästä 300IU päiväannoksesta ole ollut kuin puoli tuntia pistämisen jälkeen, jolloin aiemmasta poiketen pistoskohtaa hieman kuumottaa.
 
Amalia Armas, mulla oli myös alhainen AMH ja lahjasoluja harkittiin jo. Kokeiltiin pitkää kaavaa ja lyhyttä kaavaa Gonal-F:n kera, mutta ei saatu mitään aikaiseksi. Sitten otettiin lyhyellä kaavalla Menopur Synarelan kanssa yhdessä. Ei mitään sivuvaikutuksia, jos ei turvotusta lasketa. Ja sitähän ei lasketa. :) Pregnylillä irrotettiin. Kypsiä soluja saatiin jopa 4, joista yksi selvisi tuoresiirtoon ja yksi pakkaseen.

Nyt olen rv 7+3. Ultrassa näkyi jo pienen pienen pieni syke, ja lääkäri potkaisi minut klinikalta neuvolan puolelle. :)
 
Kerkesin nyt vain muutaman kirjoituksen taaksepäin lukea, vaikka täällä olen välillä käynyt kuulumisia lukemassa. In_love olen todella pahoillani että kiertosi venähti noin :ashamed: Miten jakselet?

Sellaista ajattelin kirjoittaa, jos joku ei ole vielä kuullut radiossa Arttu Wiskarin uutta kappaletta, joka kertoo lapsettomuudesta. Eräs "yksilapsinen lapseton" ystäväni kertoi tästä minulle ja toivon, että se toisi lohtua muillekin. :)

arttu wiskari ikuisesti kahdestaan - YouTube
 
Hellurei! Täällä edessä vika pas jos vaan viimeisen oljen huurunenät kestää sulatuksen. Laihdutus ja lääkkeet alkaneet purra ja tuloksena minulle harvinaisen lyhyt kierto. Kp 11 oli liimis 10mm ja johto folli 17-18mm. Olen niin onnellinen että nyt vihdoin alkaa työ tuottaa konkreettisia tuloksia. Maanantaina siirto jos ei ovispluassa napsahda nyt illalla tai huomis aamuna. Takataskussa on myös resepti irrotuspiikille jos ei ala irtoamaan. Kroppa toimii sittenkin...:D
 
Ekassa seurantaultrassa käyty. Siis 3 pv pistoksia takana. 5 noin 10mm follia löytyi ja rykelmä pienempiä. Eli hyvällä mallilla. Uus ultra perjantaina.
Menopur tuli mukaan pistoksiin tänään ja tunnen itseni neulatyynyksi, kun pistän ensin puregonin ja perään menopurin ja torstaina vielä orgalutranin :p
 
Rimpsu mukava kuulla onnistumisesta ptkän taipaleen jälkeen!

Simpli toivottavasti siirtoon pääsisit! Kiva, että laihdutus on auttanut, omilla elämäntavoillakin voi vaikuttaa!

Hautomo täällä on peukut pystyssä, että pienemmätkin follit ehtisivät mukaan! Mutta kyllä viisikin on jo hyvä saldo, itse jos semmoisen määrän saisin olisin ikionnellinen :) !

Täällä on tänään alettu hoitaa asioita eteenpäin. Ensimäiseksi pitäisi saada miehen simpat kuljetettua tänne meidän omalle klinikalle. Asia hoitunee ensi viikolla. Olemme päättäneet, että vedetään nyt tämä kolmas hoito tähän perään. En tästä enää nuorene kuitenkaan. Jarrut pitäisi siis aloittaa 29. päivä kuluvaa kuuta ja punktio ajoittunee (jos luoja suo ja sinne asti päästään) kesäkuulle. Nyt onkin sitten tosi kyseessä ja jos tämä hoito ei ratkaisevasti poikkea edellisesti niin se on sitten siinä ja tämä tie on kuljettu loppuun.... Toki sitten jos järkeväksi se nähdään voidaan joskus jatkaa yksityisellä...

Kaiken huipuksi siskoni paljasti tänään olevansa raskaana. Raskaus tärppäsi ekasta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Olen toki iloinen siskoni puolesta, mutta sanattomaksi kyllä jäin uutisen myötä ja täytynee aikalailla koota ajatuksia ennen kun seuraavan kerran puhun siskoni kanssa. Olemme lähdössä yhteiselle matkalle viikonloppuna ja vaikeaa siitä voi nyt tulla.
 
No siis kyllä niiden kait pitäisi ehtiä.. on tässä aikaa ens ma tai ti asti :) Punktio on sen mukaan, miten saadaan paras saalis.
Aiemmin saaliit on olleet 7 ja 5 kypsää. Ja nuo 5 kaikki hedelmöittyi ja niistä 4 jaksoi pitkän viljelyn blastoiksi asti. 7 solun kerralla kaikki meni roskiin, kun menetelmä oli väärä :p
Mahannahka on jo nyt kirjava mustelmista, mitä ei oo ennen ollutkaan. En tiedä, miksi olen niin "helpolla" aiemmat hoitokerrat pistosten suhteen päässyt. Ei mustelmia tms siis. Kammolla odotan huomista, kun pitää illalla löytää mustelmaton kolo kaikille kolmelle piikille :p
Tosin nyt ei oo sellaista ylettömän hankalaa oloa, mitä aiemmin on ollut. Jaksan liikkua ja urheilla ja tehdä asioita paremmin. Hankala olo kyllä varmasti ehtii vielä tulemaan ;).
 
Heipat kaikille!

Ensin kovasti pahoittelut teille valoa ja Robina :'(

Paiju hyvä että sait stressiä purettua ;) Toivotaan että kaikki menee hyvin jatkossakin!

Joannalle onnea kovasti :)

Burma voi itku :( Toivotaan että lahja-alkio löytyy kuitenkin jossain vaiheessa.

AmaliaArmas hienoa että arvot kohdillaan ja tosiaan että pääsette vielä omilla kokeilemaan!! Mulla ollut menopur ja puregon, näillä tiedoilla ei kovasti eroa lääkkeellä. Toivottavasti matkanne menee hyvin ennakkotilanteesta huolimatta!

Tsemppiä teille muillekin hoitojen kanssa keitä en nyt maininnut!!

ON: matkalta palattu ja teki kyllä todella hyvää olla poissa kaiken arjen keskeltä hetken sekä saada etäisyyttä näihin hoitoihin. Kaikki pahamieli katosi myös näistä hoidoista ja se tilanne, että minä en voi omia biologisia lapsia saada, niin sen asian kanssa alan olemaan sinut. Soittelin eilen klinikalle ja toukokuun alussa mulle tehdään leikkaus-arvio endosta. Samalla tehdään hoidonsuunnittelu lahjamunasoluilla, eli päästään sitten jonoon joka voi olla 6-12kk. Taukoilen siis siihen saakka ja koitan pysytellä muissa asioissa mahdollisimman paljon. Käyn kyllä välillä lukemassa kuulumisia, mutta koitan jatkaa tätä hyvää "flota" minkä loma sai aikaansa :)
 
ON:
Jouduin erikseen lääkäriltä pyytään lähetteen labraan kilpirauhas vasta-aine kokeeseen kun ei pysty kuulema hoitaja antaan kun on niin kallis koe, no lääkärille piti kertoo kaikki mahdolliset syyt miksi sen haluan, kävin viime viikolla labrassa ja unohtu kysellä tuloksia tähän asti. tänään kysyin niin sano että mun vasta-aine arvot on reilusti koholla, 1300 ja risat ja viitearvot on:
Normaali alle 35 kU/l,
lievästi kohonnut 35-100 kU/l,
kohonnut yli 100 kU/l.
eli aika paljon enemmän kuin vain reilusti.. tälle päivää sain onneks lääkäri ajankin..

menin lääkäriin, nuori komee mies lääkäri kutsu huoneeseen ja kerto että oli osaston vt lääkärin kanssa keskustellut asiasta ja että tälle vasta-aine hässäkälle ei kuulema tarvi tehdä mitään(wtf????) et seurataan puolen vuoden välein. kysyin sitten että eikö tämä vaikuta lapsettomuushoitoihin niin ei kuulema vaikuta.
Soitin ivf hoitajalle OYS:iin ja se sano että kyllä vaikuttaa ja et kun meillä on keskustelu aika jo varattuna niin pitää keskustella sitten lääkärin kanssa.

Kysyin miehen serkulta kun se on sairaanhoitaja niin se sano että sen kaverilla on ollu sama ja se sai kuukauden kortisooni kuurin, minäpä en saanu. Ja samaselta vt lääkäriltä pyysin tuon lähetteen aikasemmin koska kun ollaan lapsettomuus hoidoissa(en kertonut että odotetaan lääkärin päätöstä jatkosta) ja se kirjoitti sen että onhan se hyvä tarkistaa.. ja jos arvot on noin pahasti pielessä niin eikö sille pitäis tehdä jotain? AAARRRGGGGHHHH
 
Heissan ihanaiset naiset! Kai se on munkin työnnettävä oma kultalusikka tähän soppaan... Olin siis jo tuolla 2012 pinossa loppuvuodesta ja nyt sit innostuin rustailemaan uudelleen, liitin tän mun tekstin toisesta ketjusta myös tänne kun en tätä ketjua ollu huomannu ollenkaan! Taustaa hieman, ollaan siis selittämättömiä, kohta 30v kummatkin. 3 inssiä tehtiin, ei minkäänlaista tulosta, yhden clomikierron aikaan tuli plussa luonnollisin menetelmin mutta meni kesken 5vk kohdalla. Eka ivf:ssä munasoluja punktioitiin 12kpl, 9 hedelmöittyi ja 3pv:n jälkeen jäljelle jäi tasan 3. Yksi top-alkio siirrettiin mutta aivan selkeä nega oli tuloksena, ei siis edes käyny hipaisemassakaan. Kaksi jäi pakastimeen ja niitä yritettiin sulatella tässä alkuvuodesta, kumpikaan ei selvinnyt. Että näin.... Nyt toinen ivf menossa, munasoluja punktioitiin 17kpl, niistä hedelmöittyi 16, kahden päivän jälkeen oli jäljellä 4 kpl. Lääkäri meinasi että mun munasoluissa on jotain vikaa, tosin mainitsi että ei niille oikein mitään voi tehdä, eikä oikein voi edes tutkia. Nyt kyytiin laitettiin kaksi, 5- ja 6-soluiset, pakastimeen jäi 2.
Jotenkin jäi sellainen fiilis että se lääkäri ei itsekkään uskonut että tästä mitään tulisi... saati niistä pakasteessa olevista. Onko kellään ollut vastaavaa ja voiko tässä tilanteessa enää muuta tehdä?
 
ON:
Jouduin erikseen lääkäriltä pyytään lähetteen labraan kilpirauhas vasta-aine kokeeseen kun ei pysty kuulema hoitaja antaan kun on niin kallis koe, no lääkärille piti kertoo kaikki mahdolliset syyt miksi sen haluan, kävin viime viikolla labrassa ja unohtu kysellä tuloksia tähän asti. tänään kysyin niin sano että mun vasta-aine arvot on reilusti koholla, 1300 ja risat ja viitearvot on:
Normaali alle 35 kU/l,
lievästi kohonnut 35-100 kU/l,
kohonnut yli 100 kU/l.
eli aika paljon enemmän kuin vain reilusti.. tälle päivää sain onneks lääkäri ajankin..

menin lääkäriin, nuori komee mies lääkäri kutsu huoneeseen ja kerto että oli osaston vt lääkärin kanssa keskustellut asiasta ja että tälle vasta-aine hässäkälle ei kuulema tarvi tehdä mitään(wtf????) et seurataan puolen vuoden välein. kysyin sitten että eikö tämä vaikuta lapsettomuushoitoihin niin ei kuulema vaikuta.
Soitin ivf hoitajalle OYS:iin ja se sano että kyllä vaikuttaa ja et kun meillä on keskustelu aika jo varattuna niin pitää keskustella sitten lääkärin kanssa.

Kysyin miehen serkulta kun se on sairaanhoitaja niin se sano että sen kaverilla on ollu sama ja se sai kuukauden kortisooni kuurin, minäpä en saanu. Ja samaselta vt lääkäriltä pyysin tuon lähetteen aikasemmin koska kun ollaan lapsettomuus hoidoissa(en kertonut että odotetaan lääkärin päätöstä jatkosta) ja se kirjoitti sen että onhan se hyvä tarkistaa.. ja jos arvot on noin pahasti pielessä niin eikö sille pitäis tehdä jotain? AAARRRGGGGHHHH
Hei, kommentoin tähän hiukan. Noihin vasta-aineisiinhan ei ole mitään hoitoa olemassa, ja tokkopa tarvinneekaan. Melko isolla osalla väestöä niitä on, ja ne kertovat vain suuremmasta todennäköisyydestä sairastua kilpirauhasen toiminnanhäiriöihin jatkossa. Toisaalta ne saattavat aiheuttaa autoimmuunityreoidiitin, joka on akuutti oireinen tilanne ja sitä todellakin hoidetaan kortisonilla.
Lapsettomuushoitojen yhteydessä käytetään usein myös kortisonia tukihoitona, kun joitakin vasta-aineita todetaan.
 
Kilppariasioiden kanssa saa olla tarkkana. Noille vasta-aineille ei tosiaan juuri mitään tehdä, ellei samaan aikaan ole jotain muuta kilpparivaivaa, kuten vajaatoimintaa tai liikatoimintaa. Niissä tapauksissa hoito on hieman haastavampaa.
Mulla on vajaatoiminta, mutta ei onneksi ole ollut vasta-aineita (ei kiihdyttäviä eikä lamaavia), joten normaalit lääkkeet toimii tässä hoitojen ohella. Tosin hieman olen nostanut toista lääkettä, jotta saataisiin limis hieman isommaksi.

Tänään kävin toisessa ultrassa ja ens tiistaina olis punktio. Ultrassa näkyi 9 sopivaa punktoitavaa solua, mutta katsoo nyt, mihin ne ehtivät tiistaihin mennessä. Eilen meni ekaa kertaa illalla kolme piikkiä mahanahkaan ja mustelmillahan sitä ollaan :p
 
Heippa! :wave: Tulempa minäkin tänne teidän joukkoon takaisin. Siis hoidossa oleviin :) Meillä ivf tyttö syntynyt 5/12. Eli täyttää vuoden muutaman viikon päästä. Ensimmäinen tuoresiirto tuotti tuloksen. Nyt haaveena toinen lapsi. Tiistaina siirrettiin yksi alkio eli nyt taitaa olla pp3? Menkkamaisesti juilinut alavatsaa ihan taukoamatta ja tämä alkoi jo tunti siirrosta. Onko muilla ollut näin? Lutinus on mulla tukihoitona. Kivut ei johdu noista koska kipu alkoi jo ennen ensimmäistäkään lutinusta....Saa nähdä miten käy. Niin ja ikää mulla on 29.v. Minut saa laitella listoille :) Testipäivä mulla olis virallisesti pe 26.4,tuskin maltan ootella noin kauan :D Tsemppiä kaikille hoitoihin :flower:
 
Viimeksi muokattu:
kiitos tuba factor

mulla on hoidettu liikatoiminta ja basedowin tauti ja silmät ärtyy aika ajoin aika pahastikin, en tiedä onko ärtymisellä yhteyttä sen hetkiseen kilpirauhas arvoihin mutta samanlaiset oireet silmissä kun silloin tyrazolin, thyroxin, prednisolon ja orloc hoidon aikana. onko jollain kilppari ongelmaisella ollut et välillä kilpirauhanen turpoo pannaksi kaulalle ja kohta se on taas normaalin kokoinen?
 
Heips! Jospa mäkin saisin tunkee itteni tähään pinoon? Mä tuolla paris toisessakin ketjussa kirjottelen, mut tää vaikutti pikantilta lisältä :).
ON: Ollaan selittämättömiä ja molemmat yli 30-kymppisiä. Mulla aiemmasta suhteesta 10 v. luomutyttö, jonkinlainen ihme. Koskaan en tavallaan ole ehkäsyä joutunut käyttään, muuta ku ihan nuorena. Takana 3 tuloksetonta inssiä, 1. IVF alko nyt tässä kuussa. Coctailina Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Luget, eli taitaa olla ihan perussetti. Tiistaina ois punktio ja jos kaikki menis ok, niin siirtoon päästäis sit viikolla 17 torstaina. Sinne on vielä niin pitkä aika. Tavallaan toiveet on korkeella, mutta jossain takaraivossa kutittelee se ikunen pessimistä. Mukavaa oli lukea plussanneista, erit.Joanna 78, olen törmännyt sun kirjoituksiin jossain muussakin ketjussa. Paljon onnea:flower:.
 
Noh niin nyt on yksi kakkosluokan nelisoloinen kyydissä, toinen kuukahti kuten tavallista sulatusvaiheeseen. Lääkäri sanoi että täydelliset olo suhteet ja alkio on parempi kuin viimeksi siirretty. Nyt makoilen kotona läjä tyynyjä pyllyn alla.
 
Onkos täällä ketään kuka olis samoissa piinapäivissä kun minä? Mulla oli alkioidensiirto viime perjantaina eli 19.pv. Simpli ainakin, sullakin kyytiläinen matkassa, voidaan piinailla yhdessä. :) Onko teillä muilla ollut mahan turvotus punktiosta johtuen niin hirveetä että kun erehtyy syömään niin tuntuu että kävelet kuin ankka monta tuntia... :kieh: Sitten kun selviää ähkystä niin heti on uudestaan nälkä...
 

Yhteistyössä