Hoidot jatkuu 2013

Kävimme siellä ava-klinikalla torstaina. Ja siellä lääkärin kanssa juttelun päätteeksi. Olen päättänyt jättää alkoholin ja tupakan menneisyyteen ja aloittaa samaan syssyyn laiharinkin... hullua ehkä mutta, ensi kertaa tuntuu päätös oikeastaan todella hyvältä.

Jos tuolla kaikella saamme lapsen niin se on sen arvoista.

Selvennystä asiaan.... mulla on mennyt tässä vähän överiksi. Joten päätin ettei tälläinen elämä voi enään jatkua. Tuhoan itseni ja rakkaat siinä samassa, käytökselläni mitä alkoholi saa mussa aikaan. sitä paitsi se estää mua saamasta sitä mitä haluan eniten tässä maailmassa. Joten nyt on korkea aika kasvaa aikuiseksi (ikää 35) ja elää myös niin.

Lääkäri sanoi että elämäntapa muutoksella meillä on hyvät mahdollisuuden omaan lapseen hoitojen avulla. Joten se on aikamoinen motivaation lähde prosessiin.

Tarkoitus olisi IVF:llä aloitella hoitoja loppu kesästä.

Onnea plussanneille ja pahoittelut negoille!
 
Mutta edelleen tarviiko joku LUGESTEROLEJA? mulla on edelleen se yksi paketti, Laittakaa viestiä! En haluaisi heittää poiskaan kun eivät ilmaisiakaan ole jos siis jollain on käyttöä niille! Ilmaiseksi tietty hei!!
 
Robina: Lääkäri sanoi, että nyt täytyy tämän vuodon jälkeen odottaa vielä kahdet menkat ja sen jälkeen PAS. Täytyy vielä kysyä et miks nyt näin pitkä tauko. Luulen, et se johtuu siitä et mun munasarjat on vieläkin niin järkyttävän kokoiset et odotellaan et ne palautuu kunnolla. Mut luulen et seuraava siirto menee ens syksyyn. Kesätauko alkaa juhannukselta ja ennen sitä ei luulavasti ehditä siirtoa tehdä.
 
Robina ja Valoa: Isot pahoittelut negasta ja voimahali!

Itse menin aamulla vielä testailemaan, kun Luget loppuu huomenna ja huomisen veritestin tuloksen saa vasta torstaina ja testissä näkyi haamuistakin haamumpi haamuviiva! Samanlaisen, ehkä inasen vahvemman haamuviivan, sain uudelleen töistä tullessani.... Jospa alkio olisikin kiinnittynyt vasta myöhemmin, mene ja tiedä, nyt siis kuitenkin jo pp 12.
 
  • Tykkää
Reactions: valoa ja Robina
Robina ja Valoa voi ei :hug: olin niin luottavainen :(. Oeln kyllä luottavainen, että se tulee jollain toisella kerralla sitten, vaikkakin olisi ollut jo nyt aivan 'ansaittu'

Joanna :) Ne testiviivat ei ole aina niin hurjan tarkkoja. Huomista odotellessa siis. Peukkuja!

Inlove tsempitystä elämäntapamuutoksille, ne taitaa olla aika vaikeita kuten nimi sanookin, mutta sitäkin hienompia :)

Täällä purettu pahinta stressiä - Johkusen vinkistä - Clearbluen digitestillä, joka onneksi näytti suotuisia viikkoja. Oireet on kyllä varsin vähäisiä, välillä nippailee, vähän enemmän janottaa ja nälättää, välillä pyörryttää, eikä sitten muuta. Vielä kaksi viikkoa ultraan, joka tuntuu tärkeältä ja hurjalta hetkeltä. No, onpa aikaa varautua.
 
Eipä ole tullut käytyä palstalla pitkään aikaan, pitää ajan kanssa perehtyä missä kukanenkin menee.
Mulla oli nega, kuten arvata saattoikin :( Kävin eilen ultrassa, josko seuraavan passin olisi voinut tehdä tähän kiertoon jo, niin ovulaatio oli ilmeisesti mennyt jo, vaikka oli vasta kp 11. Lisäksi nyt vasta kuulin, että olivat viime siirtoon joutuneet sulattamaan neljä, jotta saivat kaksi siirrettyä, eli meillä jäi enää 4 alkiota pakkaseen. Eli yhteen, tai hyvässä lykyssä kahteen passiin on enää mahdollisuus, voi itku! En tiedä kannattaako/alkavatko enää viidettä IVF:ää mulle tekemään, ja ahdistaa jo etukäteen se hoidon rankkuus...
Ei taida olla meidän tulevaisuudessa lapsia, todellakin alkaa se vähäinenkin usko näihin hoitoihin meidän kohdalla loppua.
 
Ihanaa, että täällä plussaillaan! Onnea Paiju ja Joanna! :)
Kuulisin mielelläni vielä summaryn teidän hoidosta, lääkkeistä ja lapsettomuuden syystä. Joannasta muistankin, että olitte selittämättömiä. Onko näin? :)

Entä miten olette elelleet siirron jälkeen? Minua tämä kiinnostaa Dreamerin lailla.

In Love, Tsemppiä elämänmuutokseen! Uskon, että se kannattaa koko elämän kannalta.

Meillä alkaakin 2. hoito vasta toukokuun loppupuolella, kun Synarela sumute ei toiminutkaan, vaan oma kierto eteni nätisti omia teitään.. Näin käy kuulemma äärimmäisen harvoin. Aloitetaan siis lyhyen kaavan hoito tämän pitkän kaavan sijaan, kuten ensimmäisessäkin ISCIssä. Avuksi otetaan embroy glue sekä alkion kuorenavaus. Tuosta gluesta meidän klinikalla hyviä kokemuksia. Kerron sitten myöhemmin miten menee.
 
Rachel: Meillä on piiiitkä lapsettomuushistoria. Ehkäisy jätetty pois tammikuussa -04 ja hoidot (clomit, 4xIUI, 4 x ICSI/IVF passeineen) käyty vuosina 05-08 ja hoidot lopetettu tuloksettomina syksyllä 08. Ja tosiaankin ollaan selittämättömiä. Nyt ajateltiin tehdä vielä viimeinen icsi-kierros, jonka tuoresiirrosta siis tämä plussa tuli. Mulla on ollut kaksi alkuraskauden keskenmenoa passeista viikoilla 6 ja 7, joten hyvin matalalla profiililla tässä nyt vielä raskaana ollaan...

Dhea:ta oon popsinut tammikuun alusta alkaen, lisäksi Ubikinonia oon syönyt, samoin kuin mieskin syksystä alkaen ja foolihappoa myös ollaan nappailtu. Lisäksi lääkkeenä oli nyt disperin 100 mg päivässä, kortisonia ja siirron jälkeen Gonapeptyl, pistoslääkkeenä Gonal-F, annoksella 300 yksikköä ja jarrupiikkinä Orgalutran ja tietty vielä Pregnyl ja Lugesteron x 4. Lisäksi kävin viisi kertaa vyöhyketerapiassa ennen hoitojen aloitusta... Että tällainen cocktail tällä kertaa. Tää oli eka tuoresiirto, josta plussasin ja nyt tietty jännityksellä odotellaan, että mitä tuleman pitää. Alkuraskauden ultra on 22.4. viikolla 7+0.
 
Joanna, hieno juttu kyllä, että plussasit! Avaatteko minulle vielä, minidisperiinin hyötyjä. Entä mitä tuo DHEA on? Se on minulle ihan uusi juttu. Missä tapauksessa sitä määrätään?

Sanoit aiemmin, että embroy gluesta on ristiriitaista tietoa? Mitä olet kuullut? Klinikallamme siitä on tullut tilastollisesti positiivisia kokemuksia. En tiedä tosin miten poikkeaa esim. Gonapeptylistä.

Ja vielä, elelitkö muuten jotenkin erityisen poikkeavasti? Urheilitko siirron jälkeen? Lepäsitkö? Mites kahvit yms.? :)
 
Viimeksi muokattu:
Rachel: Minidisperin ohentaa verta ja mulla on tosi korkea hemoglobini 150-160, joten ehkä sen takia oli mukana. Dhea ilmeisesti jollain lailla "nuorentaa" soluja ja sen takia sitä itse lääkäriltä pyysin. Sitä täytyy käyttää vähintään 2 kk ennen hoitokierroksen aloittamista, sen vuoksi se aloitettiinkin jo tammikuun alussa ja hoitokierros vasta maaliskuun alusta. Havaitsin sen runsastuttavan ovislimoja sekä kuukautisia ja lisäävän ovistuntemuksia ihan siis noissa normikierroissa, eli mulla siitä ainakin oli varmaan hyötyä, vaikka ei sitten saatukaan kuin neljä solua... Mutta siirrettävät solut olivat 7- ja 8-soluisia. Koko hoitokierroksen olin ihan täysin ilman alkoholia, edes saunasiideriä en nauttinut, kahvia en muutenkaan juo. Jumpat jätin myös pois heti hoitokierroksen alussa, ainoastaan koirien kanssa oon käynyt kävelylenkeillä. Mitenkään erityisesti en oo lepäillyt, siitä huolen pitää meidän muutaman vuoden ikäinen sijaislapsi ;) Paljon onnea sulle tuleviin hoitoihin ja mun mielestä itsekin asiakkaana kannattaa ottaa selvyyttä eri lääkecocktaileista ja muista ja tutkiskella itseään ja ehdotella lääkärille. Miehen kanssa uskotaan myös, että tuolla vyöhyketerapialla olisi ehkä myös jotain vaikutusta tähän plussaan, eli ehkä sitäkin kannattais kokeilla!
 
  • Tykkää
Reactions: Rachel79
Tervehdys kaikille tutuille ja uusille!
Tässä vietetty hiljaiseloa negan jälkeen ja odotettua kirjettä Tayssista.
Tänään se sit tuli ja oli juuri sellainen kun pelkäsinkin. Ei hoitoja meille enään. Ainoastaan alkionadoptiojonoon ja tällä hetkellä ei alkiota ole... Kai sinne täytyy ilmoittautua vaikka ei kauheita toiveita ole. Huoh.
Tiedä sitten minkälaiset jonot on, jotenkin tuntuisi ettei kukaan voi luopua omistaan: /
Lahjasoluhoito Tartossa on käynyt mielessä mutta rahaa sekin vaatii ja sitä ei liiemmälti ole.
Mutta toisaalta vaakakupissa painaa jo tuo oma ikäkin ettei tässä joutaisi enään vartoilee.;)

robina ja valoa pahoittelut negasta.

Joanna78 onnittelut plussasta!

Inlove tsemppiä elämäntapamuutokseen!

Hoitoja odottaville voimia ja jaksamista...
 
Täällä olisi huomenissa punktio :) Vaan 8 follia oli näkyvissä, viimeksi näillä main oli 12. Sammuttelua takana 3kk Procren-piikeillä joten veikkaan sitä syyksi siihen ettei folleja tullut nyt niin paljoa, koska Gonalin annostus oli kuitenkin sama kuin viimeksi sumutussammutuksella. Mulla on nyt tässä hoidossa mukana myös kahdet antibiootit.
 
HOIDOT JATKUU 2013

Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli...................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF.......................helmikuu 2013
Paiju........................3. IVF/ 3.PAS......maaliskuu 2013
Hiskias...................2.IVF/1.pas...........maaliskuu/huhtikuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... touko/kesäkuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ............kevät/kesä 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?
HilleriHiiru...............2.ICSI....... ......................elokuu 2013?
Amalia Armas...........2. (3.) ICSI.......................???
hox........................4. IVF...........................????
Onlyer...................?.............. ........?
Mamma2011................?
InLove_.................?...............



PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä
InMyDreams ......... 4.IVF/1.PAS ...........1.........................23. 3
Minnie82..................1.IVF/ISCI...........
Burma.....................6.IVF/ISCI 2.PAS... 1 ......................25.3.
johkunen...................5.IVF........ .............2.......................
Valoa........................2.IVF ....................1................... ....4.4
Robina......................2ICSI....... ..............1.......................2. 4
Nellikaneli..................2.IVF...... ..............1........................26.4




PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.................5.9.2013
Seline.................. 2.IVF. 1.PAS....maaliskuu.................9.11. 2013
 
Hoitolista lyhenee..
Nyt mulle kasvattelutuuli-, tarrasukka-ja plussahuuru -terveiset tänne.
Huomenna alkaa meidän viimeinen hoitokerta pistelyillä. Jos mitään ei tule tulokseksi, niin se on sitte meidän osalta siinä.
Ja alla on hirveän stressintäyteinen viikko... kaikki *ska on just nyt kaatunu päälle.
Argh...
 
Paiju: Mitäs sulle kuuluu? Plussattiin melkein yhtä aikaa ja olen täällä nyt kovasti lukenut näitä lapsettomuuspuolen ketjuja ja vähän kurkannut odottajiakin... Ei vaan jotenkin vielä viitti sinne kirjoitella. Mulla tällä hetkellä 5+5 ja pienen kuvotuksen olen saanut kaverikseni. Pelottaa vaan valtavasti takaraivossa edelliset keskenmenot viikoilla 6 ja 7. Eikös sulla oo ultra nyt tulevalla viikolla? Mulla on viikon päästä maanantaina, jos sinne asti päästään ilman vuotoja, se on jo meidän ennätys, joten eipä auta kuin odotella.
 

Yhteistyössä