Hoidot jatkuu 2013

Ompa täällä ihanan vilkasta keskustelua.
Hienoa että Valo ja Robina olette saaneet kyytiläisiä! Voikun pysyisivät mukana. Tai ainakin ne pakkasnenukit viimeistään..
Johkuselle haluan kovasti toivottaa voimia. Jotenkin tämä oma tilanne ensimmäisen ivf:n kohdalla tuntuu niin "helpolta" kun vertaa teidän tilanteeseen... Voikun lahjasolujen avulla saisitte pienen käärön syliinne! Ja vielä hyvää reissua! (Me käytiin pari kuukautta sitten parin viikon lomalla.. ja se teki terää, kun sai välillä ajatukset pois tästä "projektista")

Kiitos vastauksistanne. Niinko mä oon aiemmin lukenutkin, niin endot tai miehen siittiöiden "vika" on yleisin syy ivf:ään. Taidan olla epätavallinen tän pco:ni kanssa, kun muut pcolaiset tuntuu raskautuvan clomeilla helpostikin...

Joanna
: Taivalta teilläkin takana. Onnea tämänkertaiseen matkaan!

Miten te tiedätte tuon kuukauden jo etukäteen? Tai kai mulla.. siis meillä.. (välillä tuntuu, että tää on mun prosessi) on huhti-toukokuussa.

Ja vielä Minnielle malttia piinailuun ja plussatuulia!
 
valoa mulla testipäivä on liki sama kuin teillä, tosin pitäisi näkyä aikaisemmin jos niikseen on. Mutta kun olen reissussa silloin ja palaan Suomeen vasta huhtikuun loppupuolella, niin en tiedä kannattaako sitä tuonne laittaa roikkumaan sen enempää. Toki kerron tilanteen kun tullaan takaisin!
Lääkäri sanoi, että lahjasoluilla voi olla jopa 50% parempi mahdollisuus jos tosiaan omissa on vikaa, eli % on toki hyvä. Onhan tää tosiaan niin että toinen rämpii toisesta syystä, toinen toisesta mutta kuitenkin se sama yhteinen ongelma kun ei onnistu! Joo vois näyttää närhen munat endolla, mistä ne vaan saisi :D Tänään vessassa käynnin jälkeen alkoi tosi kipeästi repimään oikealta nivusista, taitaa joku kiinnike taas hangata ja tuo oikeahan mulla on myös ollut enemmän koetuksella punktiossa. Nyt viikko punktiosta voin jopa sanoa, että maha ei aamulla enää ollut turvoksissa ja eilen illalla vain vähän! Mites sulla menee?
Aasiaan kyllä, sinne aika tarkkaan päiväntasaajalle :cool:

Minnie hyvää loman jatkoa, kiva kun saat vietettyä päiviä mukavasti kaiken keskellä :)

Joanna hyvä kun kirjoittelit tänne, saat enemmän juttuseuraa :) Tuliko sulle se gonapeptyl?

Neppu ei sitä kuukautta tiedäkään välttämättä ellei hoitosuunnitelmaa ole tehty. Ja tietysti riippuu taas kierron pituudesta ja säännöllisyydestä, oliko teillä jo tuo hoitosuunnitelma? Sen avulla ainakin tiedät sitten tarkemmin milloin mitäkin.
Meillä pari ekaa hoitoa meni myös vähän enemmän "mun projektina". Vasta kun tulosta ei alkanut kuulua ja mä muutamien itkupotkuraivarien jälkeen sanoin miehellä että sun pitää mua enemmän tukea :D niin taisi silmät avautua. Kai nuo miehet vähän eri tavalla käyvät tätä läpi ja vaikka meilläkin monta vuotta jo takana (IVF_hoitoja tehty 1,5 vuotta) niin tänään mies kysyi aamulla, että mitä ne kiinnikkeet olikaan :kieh: Mutta siis nykyään puhutaan paljon ja tukea saan/ yritän antaa aina kun tarvetta.

ON: onneksi vloppu edessä! Mä heräilen aamuyöstä edelleen vessaan 2-4 aikaan ja sitten alkaa ajatus taas pyöriä eikä uni tule. Hieman heikonlaisilla unilla siis mennään, mutta täytyy koittaa korjata tilanne nyt vapailla.
 
Johkunen: Kyllä mä sain sen Gonapeptylin, pitäis pistää se sunnuntaina.

Minkäslaiset lääkkeet teillä muilla piinailijoilla on nyt siirron jälkeen? Mulla siis tuo gonapeptyl sunnuntaina ja dhea 2 x pvä, disperin 100 mg / päivä ja nyt viiden päivän ajan kortisoni 10 mg x kolmasti päivässä ja sitten palataan 5 mg kahdesti päivässä. Oon kuullut, että joillain on tuo kortisoni vaihdettu siirron jälkeen eri merkkiseen, mutta mulla siis kierron alusta lähtien ollut Prednisolon.
 
Valoa olipa paljon hyviä soluja teillä. Noi laatukuvaukset on aina aika ylimalkaisia ja saa perään kysellä mitä se ihan hyvä oikein tarkoittaa, mutta hyvältä kuulostaa.

Robina soluista olen lukenut samaa, mutta toisaalta se mittausaika on just 24h kuluttua, eikä kerro onko se yksi jakautunut lisää vaikka juuri ennen tarkastusta, ja toinen jakautumassa vaikka puolen tunnin päästä. 3- ja 5-soluisillakin raskaaksi tullaan. Peukut pystyssä täällä!
Joanna tervetuloa ja tsemppiä. Kunpa teidän yrityksenne kannattaisi. Vaikka kyllähän se kannattaa ihan just niin paljon kuin itse jaksaa. Ja teillä kuitenkin kaksi raskautta ollut, peukkuja siis!!

Johkunen sitä vaan huolehdin kun olen itse kurjuuden kaikesta varautumisesta huolimatta sairastanut ja siksi perehtynyt :(. Hyttyskarkotteilla ei ole mitään todistettua tehoa, paitsi punkkioffilla vähän, ja se on aika myrkkyä. Siksi tuo verkko on niiiin tärkeä vaikka väittäisivät hotellissa mitä. Mutta ennen kaikkea tosia hyvää matkaa, täällä kateudesta vihreinä ohjeistellaan kun ei muuta voida ;).

Täällä testattu haamu! En meinannut silmiäni uskoa, mutta hyvin heikko viiva siihen tuli testiajan lopulla, PP 10. Olen tosi iloinen jo siitä, että pikkuinen on ilmeisesti ainakin yrittänyt kiinnittyä, koska tällaista ihmettä ei ole meillä ikinä ennen nähtykään. Jos se siitä kunnon plussaksi vahvistuu niin alan kyllä liputtaa isomman luge-annoksen puolesta. Pyysin sitä tähän kiertoon, kun oli usein tihuttelua, ja lääkäri totesikin, että se 'heikentää kehon immuunivastutusta alkiolle' tai jotain tämän tyylistä, mikä kuulostaisi oikein sopivalta endoa ajatellen. Mutta katsotaan nyt ensin alkuviikkoon tuleeko tästä mitään enempää kuin että haamun ihme on nähty! Oireitahan ei ole ollut eikä ole vieläkään. Jos oikein koittaa muihin kiertoihin verrata niin ehkä vaan jollain lailla parempi olo eikä niitä lugesivuvaikutuksia muuta kuin väsymys ja palelua. Pitää laittaa itsellekin peukut pystyyn.
 
Moikka

Olen jo pitkään seurannut tätä ketjua taustalta ja aina jännäillyt teidän kunkin tilanteita. Tuolla ivf/icsi ketjussa olenkin joskus jotain kirjoitellut, mutta nyt kun huomasin että täällä käydään keskustelua alkioiden laadusta ajattelin tulla kertomaan viimeksi kuulemani uutiset.

Olin eilen varhaisultrassa (onnistuimme siis helmikuussa raskautumaan ensimmäisen icsin tuoresiirrosta) ja kun kyselin ihan mielenkiinnosta vielä tarkemmin meille siirretyn alkion laadusta, lääkäri kertoi tulleensa juuri edellisenä päivänä konferenssista joka käsitteli siirrettävien ja pakastettavien alkioiden laatua. Nimittäin, näyttää kuulemma vahvasti siltä, että koko alkioiden luokitteluprosessi on menossa uusiksi, sillä ns. top-alkiot eivät kuulemma välttämättä olekaan niitä kaikkein parhaimpia siirrettäviä vaan ilmeisesti nämä vähän rosoisemmat ja ei niin täydellisen symmetrisesti kehittyneet alkiot olisivatkin jollain tapaa elinvoimaisempia. Lääkärimme mukaan tämä tulee mullistamaan koko lapsettomuushoidot.

Ajattelin että teitä voisi kiinnostaa tälläiset uudet tuulet. Ei ne rupualkiot siis välttämättä olekaan mitän rupuja. Näin sanoi siis helsinkiläisen yksityisen lapsettomuusklinikan lääkäri.

Paljonpaljon tsemppiä teille kaikille hoitohin ja piinapäiviin. Ja puuuuuh, oikein kunnon plussapuhuri tällekin palstalle :)
 
Hienoja uutisia Paiju!!! Paljon onnea haamusta, eiköhän se siitä plussaksi muutu, kun päiviä kuluu. Siirrettiinkö teille yksi vai kaksi alkiota? Montako päiväisiä nuo alkiot olivat siirrettäessä? Kuinka paljon lugeja sä oot nyt ottanut? Mulla 2 x 2.

Jänniä uutisia Sandaalilla oli... Aika mielenkiintoista, jos tavallaan alkiot on ennen luokiteltu "väärin"... Millainen teidän alkionne oli siirrettäessä? Niin, ja isot onnittelut raskaudesta, oli varmaan hieno hetki nähdä pikkuinen ruudulla!
 
Alkioista, mielenkiintoista! Vaikka onhan ne lääkärit aina sanoneet että emme näe näistä kaikkia ja siksi kannattaa siirtää ja katsoa.

Joanna yksi 2-päiväinen kyydissä, ja nyt tuo 2x2 annostus, ennen ollut vain 1x2.

Valoa kivulias kierros sulla, huh. Parempaa kohti! Meillä on tässä prosessissa kertaalleen jo adoptiopaperit lähetetty, tosin sitten peruttiin, mutta se vähä mikä oltiin tekemisissä asioita hoitavien kanssa, niin hyvä kuva jäi. Eniten hirvitti sen odotuksen pitkä ja ilmeisesti yhä pitenevä kesto.
 
Voi täällä onkin tapahtunut valtavasti! Ja tosi moni piinailee. Rautaisi hermoja kaikille, joilla on kyytiläinen mukana & tuokaahan kevään mukana plussatuulia!

Paiju, niin kovasti toivoin, että plussasi vahvistuu! Tarrasukkia vaan sinne!

Prednisonin käyttäjät, miten olette selättäneet tuota univajeilua? Minulla varsinkin korkea alkuannostus aiheutti kovia tykytyksiä ja unettomia öitä. Johkunen, otit siis tabletin illalla? Minä sain ohjeeksi ottaa aamula, ettei vaikuta uniin. Vahvoja annoksia teillä vaikuttaa olevan. Minulla on alkunoston (20 mg) tasoitettu annostus 10 mg ja viime kerralla söin vain 5 mg, koska en pitänyt taukoa siirtojen välillä. 5 mg:lla oireita ei juurikaan ollut.

Gonapeptylin käyttäjät, monentena alkion "elinpäivänä" olette saaneet ohjeen pistää piikin?
Meillä oli kolmen päivän ikäisiä alkioita ja pistos tuli vasta neljäntenä päivänä siirrosta, eli kun alkio on jo 7 päivän ikäinen. Lähes kaikilta muilta olen kuullut, että pistetään kuudentena elinpäivänä?

Meillä on alkanut pitkän kaavan 2. ICSI. Aiempaan hoitoon muutoksena on Gonal F:n vaihto Menopuriin, pitkä kaava muutenkin on uutta, sekä siirron jälkeen saadaan embroy glueta - onko kenelläkään tästä kokemuksia? Lisäksi tehdään alkionkuoren avaus.

Tsemppiä kaikille kovasti hoitoihin ja Johkuselle upeaa ja stressivapaata lomaa! :)
Parin viikon päästä täälläkin taas piinaillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Rachel: Mulla oli siis eka Prednisolon annoksella 5 mg x 2 ja nyt siirtopäivänä se nostettiin viideksi päiväksi tuohon 10 mg x 3. Mullakin se varmasti vaikuttaa uniin, mutta niin päin, että illalla tulee jo aikaisin hirmu väsy ja sitten herään viiden maissa aamulla pyöriskelemään, tänään onneksi nukahdin sitten vielä uudestaan aamulla.

Gonapeptylin sain pistettäväksi nimenomaan alkion kuudentena elinpäivänä eli meillä näin ollen sunnuntaina, kun punktio oli maanantaina.

Muakin kiinnostais tuo Embryo glue, ilmeisesti siitä on hieman ristiriitaista tutkimustietoa..
 
Joanna: Mulla on ollut koko viikon saikkua. Lääkäri määräs heti suorilta niin, olin sen verran kipeä. Mulla on siirron jälkeen lääkkeenä vaan Luget 3x2. Mun hoitopaikassa ne ei suostu antamaan mitään muuta.

Johkunen: Voi että, kunpa pääsisitte pian jatkamaan lahjasoluilla JOS ei nyt tärppää. Mut siihenhän me uskotaan vielä viimeiseen asti. Mulla oli eilen vähän parempi päivä eikä ollut mahakaan niin kovin kipeä. Tänään oli kummityttö kylässä enkä malttanut vaan paikallaan olla. Huomasin kantapään kautta et ei sitä lepoa turhaan toitoteta. Sainpahan ainakin raskausmahan vaikkei vauvaa tulekaan ;) Synnytän varmaan pallon. :D Emmä tiiä miten se taas noin turpos.. Oiii, kun mä oon kade tuosta sun reissusta. Mä oon neljä reissua käynyt Aasiassa ja kokoajan mieli tahtoo sinne aurinkoon. Nauti!! Lepäähän vielä niin paljon kuin ehdit ennen reissua niin saat rauhassa lomailla ilman kipuja.

Paiju: Varovaiset onnittelut!! Ihanaa! Kivasti saatiin alkioita pakkaseen. Viimeksi saatiin samanlainen satsi ja olin alussa varma (niin kuin lääkärikin) että niistä joku nappaa kiinni. Katsotaan et jos tässä hoidossa onnistuis paremmin.

Mielenkiintoisia uutisia toi Sandaali alkioiden laadusta. Toivokaamme siis jatkossa rupusakkia ;)
 
Paiju: Onnittelut plussasta! Jospa tästä lähtisi plussa-aalto tänne. Piinailijoita on ainakin kivasti! :)

Valoa: Meillä kanssa vain luget 3x2... nyt muista ottaa rauhallisesti että saat vatsan rauhoittumaan ;)

Rachel: kiitos tsempeistä! Tervetuloa kohta piinailemaan :)

ON:eek:nko muilla piinailijoilla tissit kipeet? Mulla on ollu jo ennen lugejen aloitustakin ihan törkeen kipeet!! koskakohan tuo pikku kyytiläinen alkaisi kiinnittyä jos on kiinnittyäkseen? Meille siirrettiin 2 päivän ikäinen alkio...
 
Joanna mulla dhea loppui punktioon, mutta nyt siis luget 1*3 eli noin 8 tunnin välein, kortison (dexametason) 0,75mg/päivä ja klexane-piikki 40mg/päivä joka vaihtuu minidisperiniksi 100mg/päivä kun lähden reissuun.

Paiju voi hitsi jos nyt vaikka tärppäisi! Toivotaan siis tummentuvaa viivaa :)
Pakkasin just kamoja, varulta sitä sun tätä, mukaan niin luget tms. raskaustestit ja siteitä. Koomista puuhaa miettiä että jos tai sitten ei :) Noh ainakin kaikkeen on varauduttu ja täytyy paikalliset myrkky-sumutteet ostaa vasta sieltä kun ovat tehokkaimpia.
Tuliko sulle silloin pahakin tauti päälle? Meillä miehen lääkkeet mukana jotka auttaa sitten jos tarttuu, mutta tietysti pitäisi ensin ne oireet bongaa. Me ei onneksi mennä ihan malaria-pesään ja kokemusta on jo viime vuodesta naapurista joten vähän tietää mitä tulevan pitää.

Sandaali tosiaan mielenkiintoista! Kun vielä jossain vaiheessa julkaisisivat lisätietoja niin tokihan nuo kaikki kiinnostaa!!

Rachel mulla gonapeptyl viimeksi 6.päivänä punktiosta. Niin lääkäri neuvoi myös ottamaan aamulla kortisonia ettei vaikuta niin uniin, mutta mulla vaikutti niin että heräsin about 2 pyörimään. Nyt testasin siksi illalla kun ajattelin ettei kerkeä heti imeytymään kun ottaa juuri ennen nukkumaan menoa, niin nyt heräilen siinä 3-5 yöllä tosin vessaan! Punktiosta siis johtuu edelleen nuo vessareissun ja kun mielenpäällä on ollut ties mitä, niin niitä on hyvä yöllä miettiä ;) Mielestäni mulla siis toimii tuo iltalääke paremmin... tosin testasin taas tänään että otin aamulla, joten katsomaan miten ens yönä nukuttaa. Silmiä meinaa kyllä painaa koko ajan, vähän vähiksi ja levottomiksi on unet mennyt niin kuin viimeksikin.
Tsemppiä sulle tulevaan hoitoon, hienoa että alkaa jo näin pian :)

Valoa eilen myös illalla kasvattelin jalkapalloa ja ihan siitä syystä, että kävelin töistä kotiin noin 2km! Eli kyllä se lepo vaan on edelleen paras kaveri täälläkin. Huomasin myös että mulla eilen illalla tikitteli kovasti ilmeisesti oikea munasarja josta punktioitiin se 14 follia, eli toivon mukaan on pikkuhiljaa paranemassa...
Oli se kyllä hyvä että sä sait suoraan koko viikon saikkua!
Meillä on nyt peräti seitsemäs reissu Aasiaan tulossa, aina eri paikoissa. Tykätään siis myös kovasti sinne mennä ja tutustua uusiin kulttuureihin ja paikkoihin. Meillä pitäisi olla nyt vuori-reissu tulossa niin että ollaan teltassa yötä, joten siksi koetan urakalla kanssa levätä että jaksan sitten sinne kavuta. No tarvittaessa hyppään sitten miehen reppariin, saa sekin kerrankin jotain kannettavakseen :D
Lähden siis hyvillä ja huolettomilla fiiliksillä reissuun, toki kaikkeen on varauduttu, mutta mitään ei sureta ennen kuin eteen tulee.

Robina mulla tuli nännit kipeiksi kun aloitin luget, siis ennen siirtoa ja edelleen on. Jos teille on siirretty 2.päiväinen niin seitsemästä päivästä alkaen voisi kiinnittyä, ihan tarkkaanhan sitä ei voi sanoa. Eli kun kiinnittyy ja se hcg alkaa erittymään siitä, niin voi tulla niitä oikeita tissi-kipuja jos haluaa metsästellä :)

ON: pahin mieli selätetty, sain torstaina ja perjantaina kunnos puheterapiaa ja puhuin kun siltä tuntui sekä eilen meillä oli niin pirteä vieras ettei voinut olla iloitsematta :) Tänään tietysti pakkaus auttoi taas asiaa, eli katsotaan nyt hyvillä mielin eteenpäin on se meidän tie sitten millainen tahansa!

Tuleeko teille muille lugeista (keltarauhashormoonista) ihan mielitön fiiilis syödä kaikkea rasvaista, maistuvaa ja epäterveellistä?? Mä oon reilun viikon elänyt jo pizzoilla, hampparilla, maistuvalla ruoalla ja voisin syödä tosi usein! Mietin vaan että alkaakohan mulla omat hormoonit palailee vai johtuuko tosta lugesta : / Mitään endo-oireita ei kyllä ole ja pääkipukin on selkeästi ollut väsymyksestä johtuvaa. On silleen hassua kun en yhtään tiedä milloin mulla voisi kuukautiset alkaa, mutta ei olis kyllä niin väliksikään =)
 
Eka nega testattu ja tuskin plussaksi muuttuu. Maanantai olis kai virallinen päivä.

Tää on jo niin tuttua ettei enään edes itketä...:'(

Sandaali olen täysin vakuuttunut tästä teoriasta. Mun munasolut on niin täydellistä kun punkitiosta tulevat mutta mitää ne ei sit oikein teekään.
Seuraavaa hoitoa EI todellakaan tehdä mun soluilla. :mad:
 
Burma: :hug:

Johkunen: Kiva kuulla että jo vähän paremmalla mielellä. Kuulostaa niin hyvältä tuo teidän reissu. Mä mietin kans eilen et koko ajan tekee mieli kaikkea rasvasta ja epäterveellistä. Itseasiassa mulla on ollut aika huono ruokahalu tän viikon, mut kun ruokaa tekee mieli niin mielessä on pizzat sun muut. Voi myös toki johtua siitäkin kun en ole tosiaan päässyt liikkumaan pariin viikkoon niin tekee mieli syödäkin ihan miten sattuu. Tänään mä sit sorruin ja soitin miehelle et tuo pizzaa. Normaalisti kun tulee urheiltua niin ei edes tee mieli mitään..
 
johkunen suosittelen ostaa Suomesta ötökkämyrkkyä nimeltä Autan toimii myös moskiittoihin ynnämuihin... Osa Aasiassa myytävistä myrkyistä kun on sellaisia ettei saa käyttää jos olet raskaana. Saattaa sisältää jopa DDT:tä!!!
 
Moi!

Mahtuuko mukaan keskusteluun? Meillä olisi ensi tiistaina suunnitteluaika varattuna ja siitä sitten luultavasti lähtisi toisen lapsen yrittäminen hoitojen avulla käyntiin. Ensimmäinen, pian 3-vuotias, on saanut alkunsa monen vuoden toivomisen jälkeen IVF:n tuoresiirrolla. Ja nyt olisi siis PAS suunnitteilla, alkioita on pakkasessa 8kpl. Esikoisen vauvakuumeilun, hoitojen ja odotusaikaankin täällä kirjoittelin, sitten on jäänyt, enkä enää muista vanhoja tunnuksia :)
 
Johkunen: Joo meillä oli suunnittelukäynti tai "suunnittelukäynti" eli mä olin siellä yksin. Kerrottiin, että viikolle 16 EHKÄ. Joten en ajatellutkaan, että se se olis niin varmaan että vois jo sanoa että huhtikuussa... :$

Paiju: Onnea haamusta! Toivotaan vahvistumista =)

Burma: Pahoittelut. Jospa sieltä vielä toinen viiva paukahtaisi!

Jotenkin ihanaa, kun tietää että täällä on kokeneita ihmisiä, joilta voin sitten varsinaisten hoitojen (kun saadaan tää kierto ensin loppuun) aikana kysellä kaikkea :)

Onko teistä kukaan käynyt Taysissa hoidoissa tai vaan punktiossa?
ja toinen nyt mieltä vaivaava kysymys: Oletteko kertoneet töissä?!?
Kun punktiosta tulee ainakin se 3 päivää saikkua ja luultavammin enemmänkin, niin miten olette tän asian hoitaneet? Mua niin ahdistaa ajatus, että kerron pomolle joka hölösuuna selittelee mun asioita koko työyhteisölle :(
Oikein ahristaa pientä mieltä, kun pää on täynnä kysymyksiä...
(Sorry omanapaisuus...)
 
Tervetuloa mukaan Tiriäiti!

Ja pahoittelut Burmalle negasta! Tosin voihan se tuosta vielä muuttua, jos maanantai vasta on testipäivä... Monesko hoito teillä on?

Neppu: Mä oon käynyt julkisen puolen punktiot Taysissa ja oli mun mielestä ihan hyvää palvelua. Tosin siellä maattii vieri vieressä sängyissä, vain verhot välissä, sekä ennen että jälkeen punktion. Nyt olen kertonut hoidoista pomolle, koska mulla on mukavan ymmärtäväinen ja taatusti luotettava pomo ja eihän pomo missään nimessä saa toisten luottamuksellisia asioita kenellekään kertoa! Ekoissa hoidoissa en siis kertonut, sanoin vain, että on tällainen pieni toimenpide, josta tulee kolme päivää saikkua. Nyt olen kyllä huomannut, että on paljon parempi olo nyt, kun olen ollut pomolle avoin tämän asian suhteen. Lisäksi olen kertonut yhdelle läheisemmälle työkaverille missä mennään.

Mitäs muille piinistelijöille kuuluu? Mulla oli eilen työpäivä ja iltapäivän ajan oli ihan järjetöntä närästystä, kuin nuotio olisi laitettu tuonne alavatsan kohdille. Maha on myös paisunut kovasti. Se palautui jo lähes ennalleen keskiviikkona, mutta nyt on taas kuin rantapallo. Illalla pitäis pistää se Gonapeptyl... Kyllähän tämä henkisesti aikamoista aikaa on, kun koko ajan kuulostelee itseään ja herättelee toiveita, mutta silti pelkää, että saa taas pettyä pahemman kerran... Nyt siis pp 3.
 
Joanna78 en taida kyllä uskoa että muuttuisi plussaksi kun olo on samanlainen kun yleensä hoitojen jälkeen... Oireet tulee lääkkeistä selvästi. Kyllä sitä jo tuntee kroppansa viiden vuoden jälkeen kun on tosiaan yhden raskauden saanut aikaan ja silloin oli oireet heti alusta ihan erilaiset. Meillä siis oli nyt 6. IVF/ISCI 2.PAS
Hyviä hermoja sulle piinistelyyn!:)

Johkunen oletteko Suomessa menossa lahjasoluhoitoihin vai? Siis jos se on edessä?

Neppu ollaan hoidoissa viimeiset pari vuotta Tayssissa. Ihan hyvin siellä on hoidettu vaikka paljon ylimääräisiä eivät puhele jos ei osaa itse kysyä. Nyt tämän jälkeen viimeinen hoito siellä jos edes suostuvat hoitaan. Jos ei niin sit varmaan edessä Tartossa lahjasoluhoito...:confused:
Enkä todellakaan kerro töissä mitään kun pistävät varmaan heti pihalle jos saisivat tietää että yritetään tulla raskaaksi. Työnjohto kun on täysin kaksilahkeista...

Täytyy ruveta jo suuntaan ajatukset seuraaviin hoitoihin niin kestää tää pääkin paremmin!;)

Paiju toivottavasti sun plussasi vaan vahvistuu!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Ajattelin tulla kertomaan omat kuulumiseni. Olen ollut taustalla jonkin aikaa ja on lukeminenkin jäänyt väliin.

Meillä oli siis syksyllä 2012 julkisen puolen viimeinen hoito, josta ei toivottua tulosta tullut. Päätimme sitten lähteä vielä yksityiselle hoitoon ja se oli nyt helmikuussa. Tuoresiirrossa sain kaksi kyytiläistä, mutta pp11 alkoi vanha tuttuni tuhruvuoto ja testasin puhtaan negan. Klinikalta käskivät käymään vielä veritestissä, mutta eipä lopputulos siitä mihinkään muuttunut.

Lapsettomuuden syy meillä on endometrioosi, joka tekee tuhojaan soluille. Tässä viimeisessä hoidossa käytin 3kk ennen hoidon aloitusta dhea:ta ja soluja tulikin sitten minulle melkoinen määrä, 22. Niistä kuitenkin vain 8 oli kypsiä ja loppujen lopuksi 2 siirrettiin ja yksi jäi pakkaseen. Koskaan aikaisemmin meillä ei ole pakkaseen saatu mitään.

Meillä oli hoidossa lääkkeenä varmaan lähes kaikki mahdolliset, dhea:n ja foolihapon lisäksi disperin, prednisolon, gonal F, siirron jälkeen disperin vaihtui fragminiin, lugesteron (2X200mg) ja zumenon. Pyysin klinikalta embryo glue:ta, joka on siis erilainen elatusliuos alkioille ja sitä myös saimme, mutta eipä "liimakaan" meidän kohdalla saanut ihmettä aikaan.

Tämä oli meidän neljäs ICSI/IVF ja todennäköisesti myös viimeinen. Ensimmäisestä hoidosta, joka on meidän ainut IVF, tulin raskaaksi, mutta 1. ultrassa sykettä ei löytynyt. Siirtopäivänä kun menin klinikalle tässä viimeisimmässä hoidossa, niin ensimmäisenä lääkäri sanoi, että täällä ollaan oltu tosi huolissaan teidän soluista ja että niissä on problematiikkaa. Se nyt ei sinänsä ollut mikään uutinen, kyllähän se tiedossa on. Lahjasolut ovat välillä olleet mielessä, mutta vielä en kuitenkaan ole niihin juurikaan perehtynyt. Kallista ainakin näyttää olevan, n. 7000e tuolla klinikalla, jossa nyt olimme. Ei hinnalla ole mitään merkitystä, jos tietäisi, että hoito onnistuisi, mutta lääkärin mukaan n. puolet endometrioosia sairastavista saa avun lahjoitetuilla soluilla. Adoptio on sitten toinen vaihtoehto, infoon menemme varmastikin tässä lähiaikoina ja sitten voi miettiä eteenpäin.

Lääkäri oli sitä mieltä, että PAS tehtäisiin heti seuraavaan kieroon, vähän itsestä tuntuu, että se tulee nopeasti. Teillä muilla, joilla on kokemusta niin kertokaahan onko tämä yleinen käytäntö ja onko nopealle tahdille jokin muukin syy kuin meidän naisten biologinen kello. Tuoresiirrosta minulla vuoto alkoi 5.3. eli huhtikuun kieroon sitten tehtäisiin siirto, jos alkio kestää sulatuksen.

Piinailijoille tsemppiä, toivotaan plussia!
 
Burma pahoittelut sulle :'(
Ikävä kyllä sitä tulee itsekin kytättyä tuleeko milloin niitä oireita, että voisi kuukautisia odotella vaikkei vielä kannattaisi. Viime yönä heräsin ekan kerran hikipuuskaan, joka mulla siirtojen jälkeen (reilu viikko siirrosta) on merkannut menkkoja. Nyt tuo tuli tietysti tosi aikaisin kun siirrosta on vasta 4 päivää, saas nähdä!
Joo Helsingissä meinataan tehdä hoito luovutetuilla. Mulla pää tuntuu kestävän paremmin kun on se planB takataskussa. Ootko jo selvittänyt, onko tuolla Tartaossa kuinka paljon huokeampaa tehdä hoito vai onko teillä joku toinen syy miksi sinne?

Valoa en tiedä kehtaanko myöntää, mutta viikossa söin 5 päivää pizzaa... :ashamed: Noh tiedän että tulee myös kausi, että tekee mieli vaan salaattia joten fiiliksellä mennään :) Oletko huomenna menossa töihin, miltä tuntuu? Mulla alkaa olemaan vatsa suht hyvä, ei enää turpoa kovasti illaksi, tosin en ole kyllä paljon liikkunutkaan. Noi yölliset vessareissut kun sais vielä pois niin hyvä olis!

Neppu mä en ole koskaan halunnut viedä lääkärintodistusta töihin. Joskus soitin että olen kuumeessa ja nyt viimekerrat olen ottanut lomapäivän punktiota varten ja mennyt seuraavana päivänä töihin, viimeksi oli onneksi viikonloppu vastassa. Tällä hetkellä mulla kyllä on ihana pomo kuka tietää tilanteen ja sen takia en halua valehdella esim. kuumeesta. Näistä lapsettomuushoidoista meillä ei makseta palkkaa vaikka vie todistuksen, joten en ole siis vienyt.

Emma liian pitkä taival teilläkin! Meillä hyvin sama tausta ja suunnilleen sama lääkitys tässä viimeisessä hoidossa. Ei auta mun munasoluihin jotka ovat huonoja vaikka soluja paljon saadaankin. Lääkäri sanoi myös meille, että lahjoitetuissa se % voi olla peräti 50 jos omissa munasoluissa on vikaa. Mä katselin kanssa noita luovutettujen hintoja ja nykyisessä paikassa se on listan mukaan sen 7000, mutta kilpailevassa paikassa 5150?! Täytyy soitella sinne tarpeen vaatiessa ja kysellä mistä moinen ero! Meillä kyllä raha tulee ratkaisemaan, molemmat pitäisi kuitenkin olla hyviä klinikoita.
Niin meille on tehty 2 passia ja ne tehtiin putkeen koska kiinnittymisen yritystä ei ollut, niin voitiin tehdä heti.
 
Kuulostaa tutulta tuo roskaruoka..päätin n iin elää terveellisesti ja kuinka kävikään, mutta huomenna alkaa uusi elämä, kun loma loppuu:)

Täällä tunteet olleet todella pinnassa...Eilen vielä tuskailin todella kipeistä rinnoista ja nyt enää kosketusarat, pystyy olemaan il.an rintsikoita yms ja endo tuolla nippailee myös...

Nyt pähkäilen jo tulevaa, että olisiko järkevämpää kuivatella endoa kesä vai yrittää luomusti...toki en ole vielä edes keskustellut lääkärin kanssa. Elimistöni tuntien tiedän ettei tärpännyt...
 
Viimeksi muokattu:
Burma: Mitä meinaat, että jos edes suostuvat? Miksi meinasitte Tartoon mennä? Taitaa olla aina, että etenkään lääkärit ehdi paljoa juttelemaan :|
Ootko pystyny olemaan hoidoissa sillai rauhassa, mietin vaan, että mitenhän ne suhtautuu jos itkeä pillitän siellä paniikissa. :O Pelottaa niin kamalasti se punktio ja oikeastaan kaikki... Tosin "omalta sairaalalta" lupasivat jo diapamin aamuks kotiin.
Miten oot hoitanut sairaslomajutut, tai todistukset?

Johkunen: Kuulostaa hyvältä, että pomosi on ymmärtäväinen. Voikun täälläkin olisi asia niin. Ongelmana on myös, että meillä pitää AINA olla lääkärintodistus, jos on päivänkin pois. :( Lisäksi työ on osaksi fyysisesti raskas.

Kun on muutenkin raskas asia, niin ärsyttää kun työpaikka tämän asian suhteen, aiheuttaa pään vaivaa.

Selviääkö tuo munasolujen huono laatu tms. vasta punktiossa, vai olisiko minun kohdalla lääkäri voinut jo huomata tällaisen? (Kauhee tää mun kysymyspaljous...)

Emma: Raskaalta kuulostaa teidänkin matkanne. :| Jospa vihdoin onni soisi ja toisi teille pikkuisen.
 

Yhteistyössä