Hoidot jatkuu 2012

mariq aikalailla samoissa mennään ultrien suhteen, tosin mulla lyhyt kaava, mutta toivottavasti päästään piinailemaan :)

Oma kokemus tuohon ivf vai icsi, niin meillä julkisella tehtiin puoliksi. Lääkärin sanojen mukaan, koska olemme osittain selittämättömästi lapsettomia (mitä suuresti ihmettelen, koska minussa on jo niin paljon vikaa), niin ei jätetä pelkän ivf:n varaan. Meidän kohdalla tosin ivf:llä loppujen lopuksi onnistuttiin paremmin. Niin ja munasoluja ei saatu viime kerralla kuitenkaan kuin 7. Mielenkiinnolla odottelen mitä nyt toisella kerralla tehdään.

riepuliini meillä ainakin kun mies oli ennen ekalle polikäynnille menoa antanut hyvän spermanäytteen, ei häntä tutkittu enää milläänlailla. Alussa keskusteltiin yhdessä lääkärin kanssa ja kun sisätutkimuksen vuoro tuli lääkäri kysyi haluanko, että mies on mukana. Tuolloin laitoin mieheni käytävälle odottelemaan, mutta nyt kun polilla on ravannut enemmän oon huomannu, että miehestä on mulle ihan uskomaton turva! En voisi esimerkiksi kuvitellaakaan, että menisin nyt punktioon ilman miestä. Mutta jokainen tekee oman päätöksen kun kysessä on kuitenkin oma elimistö :) Jos yhtään lohduttaa niin muakin ahistaa aina ihan hulluna mennä sinne "ronkittavaksi" :(
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF ..................... Helmikuu
Miukumau ............ 3.ICSI/1.pas ........... helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI ................... helmikuu
Katjuska-81 ......... 2.IVF .................... maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI ................... maaliskuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................... huhti-toukokuu
Jicca ..................... 1.IVF .................... toukokuu
Sufka ................... 1.IVF/ICSI ..............kesä-heinäkuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ..... toukokuu

Luru-73 ................ 1.IVF .................... elokuu
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ............. Elokuu
Johkunen ............. 3. IVF/1.pas ........... elokuu
Tiinuli81 ............... 2.IVF ..................... elokuu
Nellikaneli...............1.IVF/1.PAS............ elokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas .............elokuu
Moto76 ................ 3.IVF ...................... elokuu
Kevät87 ................ 2.ICSI ................... elokuu
Hautomo76 .......... 1.ICSI/2.pas ........... elokuu
InMyDreams ......... 3.IVF/2.pas ............ elokuu
Almina...................4.ICSI/1.pas ........... elokuu
Syssy .................. 5.ICSI .................. Elokuu
Meg ..................... 2.IVF/2.pas ........... Elokuu
Linnea1982 ........... 1.IVF/1.pas .......... elokuu
Talvitaika ............. 4.IVF .................... Elo-syyskuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ..................... elo-syyskuu
Jadekivi ................ 2. IVF..................... elo-syyskuu
Tammuska ........... 2. IVF .................... elo-syyskuu
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... Elo-syyskuu
Mariq ................... 4. ICSI .................. syyskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI ............ syyskuu
Emma81 .............. 3.IVF ..................... syyskuu
Sebu08 ................. 4.IVF .................... syyskuu
Lila13 .................... 2.IVF/ICSI ............ syyskuu
Miles .................... 4.ICSI.................... Syys-lokakuu
Dreamer1 ............. 5.ICSI ................... Syksy
Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI ................... syksy
Sannuliinu .............2.IVF ................... syksy
Onlyer.................. 3.ICSI ................... syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... Syksy
Joku_päivä ........... 7.IVF .................... ??
Seline .................. 2.IVF .................... ??



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Inkku1 ................. 1.IVF .................... 1...................... 13.6.
Iica ...................... 1.IVF/1.pas ........... 1 .....................



***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... ?
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille kommenteista meidän hoidon suhteen..
Johkunen odotamme vielä... itse asiassa meidän pitää odottaa vielä 2 kiertoo, koska mulla niin lyhyt kierto. Pitää tulla 70pv täyteen siitä ettei mun mies ole syönyt niitä verenpaineläkkeitä ennen seur hoitoa.


mariq meilläkin oli uusinta hiv ja hepatiitti testit. tuliko sulla muutoksia lääkkeisiin ja hoitomuotoon nyt tähän seuraavaan hoitoon?
muutin sulle hoidon ajankohdaksi syyskuu listalle.

dreamer1 pahoittelut km:sta. tsemppiä tulevan hoitoon!

mörkötys tsemppiä painon pudotukseen!

sebu08 + lila13 tervetuloa ketjuun mukaan! täällä on aika vlkasta nyt kun on paljon hoitolaisia. merkkasin molemmille listaan ajankohdaksi syyskuu. Lila13 ymmärsinkö oikein että sulle tulossa toinen IVF??

Iica tsemppiä passiin!! taidat ollakin eka piinailija kesätauon jälkeen!

syssy jospa ne follit ei nyt kasvais liian nopeesti ja saisitte hyvän määrän kypsiä muniksia. mulla viimeks myös follit kasvoi odotettua nopeempaa ja punktio oli aikaisemmin kun mitä olin laskenut. luulen et siitä sit johtu myös se et tosi paljon oli raakoja muniksia. ja mulla on kaikilla 3 kerralla ollu täsmälleen sama lääkitys, en vaan tajua miten kroppa reagoi siihen niin erilailla. Onko sulla ollut aina sama lääkitys?

mörkötys mulla tulee nyt kans kortisoni ekaa kertaa, muistelen et sen käyttö alkais vasta alkionsiirron jälkeen. tai sit alottamisajankohta riippuu siitä mihin tarkoitkseen se on määrätty. mulla se tulee varulta jos kohtu hylkii alkioita, eli estämään hylkimistä. antibiootista en tiedä...

Luru-73 hormonimäärät on aina yksilöllisiä jotka lääkäri määrittelee potilaalle (luulen et siihen vaikuttaa mm pituus ja paino tms), mulla puregon annos oli myös 200.

riepuliini joo, kyllä se mies tais siinä vieressä sillon olla kun oltiin ekaa kertaa tutkimuksissa, itse en kokenut sitä mitenkään ahdistavana. etköhän voi pyytää miestäsi hetkeksi pois jos et halua että hän on siinä vieressä
 
Viimeksi muokattu:
joo pitkä kaava synarela alkaa kp23 ja jatkuu monta vko.menopur alkaa 300iu useamman päivän sitten tippu 225iu....menee ainakin 2 pakettia 1200iu menopur...sain pregnylin varattua...jee...ja lääkettä tulee täyteen....
 
Jesjesjes!
Meidän oma lääkäri on palannut pitkältä sairauslomalta :heart:

Miten sitä voikaan olla näin iloinen tästä uutisesta, että ihan vatsasta sieppaa? :D


Hoitosuunnitelmakin vähän muuttui, ja mä aloitan syömään progynovaa muutama päivä ennen vuodon alkua. Yritetään kuulemma tuolla tavoin säätää pistosten aloitusta niin, että todennäköisesti pystyisimme toteuttamaan pitkän viljelyn. Jos mentäisi samalla kaavalla kuin viimeksi ja solut kypsyisivät samaan tahtiin, ei blastokystiviljely olisi onnistunut koska 4.-5. viljelypäivä olisivat mitä luultavimmin osuneet viikonloppuun.

Voi että, vähänkö jännittää kun hoidon aloitus on jo niin lähellä!

Nukutuksen hintaakin selvittelin. Nyt pitää harkita tarkkaan, olenko valmis sijoittamaan ~260e lisää siihen, että säästyn siltä 10min kauhulta. Voihan olla, että tällä kertaa soluja ei tarvitsisi kerätä munasarjan läpi ja kivut olisi ihan siedettävät. Mutta voi myös olla, että näin ei käy ja en yhtään tiedä olenko valmis ottamaan riskin :x
 
Tänään haettu siis kyytiläinen matkaan. Yksi alkio siirrettiin; nelisoluinen. Selvisi sulatuksesta 100%. Kohdun tilanne näytti hyvälle. Orgalutrania edelleen 2x pvä. ja tiistaina pitää pistää joku piikki?! ilmeisesti auttamaaan kiinnityksessä. Onko jollakulla tietoa tuosta piikistä?Gonapeptyl taisi lukea ruiskussa.
 
Sitten vielä yksi kysymys:

Tietääkö joku, mitä eroa on Pregnylillä ja Ovitrellellä? (Muuta kuin, että Ovitrel on siinä kynässä ja Pregnyl pitää itse sekoittaa)
Ovitrelle on törkykallis mielestäni... Tuli todistettua, kun kävin ostamassa sitä ensimmäistä kertaa tänään. Lääkäri arpoi noiden kahden välillä ja määräsi Ovitrellea. Hinta vähän yllätti, kun Pregnyl on ollut ihan halpa lääke.
 
Ovitrelle on helppoa laittaa, ei tule tekemisvaiheessa virheitä (?). Me maksettiin kaikki tasan omasta pussista ilman kelakorvauksia, en kommentoi mihinkään hintapuoleen..

Noh, eilen oli käynti ultrassa, lääkäri sanoi heti kättelyssä että kovin aikaisin olette tulleet johon minä että juu kyllä, mutta kun tuo miehenpuolikas lähtee reissuun ni olisi mukava nähdä monta alkua siellä on.. siellä oli 2 sikiöpussia nätisti vierekkäin viistosti, kaivamalla sai toisesta, alemmasta, sykkeen, toisesta ei. Tässä nyt sitten ihmetellään kait sinne np-ultraan asti että onko siellä eloa yhes vai kahes tai sitten mä taas ajelen ava-klinikalle. Laskettu aika on siis 1.4. ja eilenä 6+4.
 
dumdum... Ultrassa käyty ja eilen ovistesti näytti plussaa, joten perjantaina tullee kaksi kyytiläistä mukaan, jos selviävät sulatuksesta.
Näin se homma etenee. Hieman hirvittää, kun olen työpaikkaa vaihtamassa, mutta enpä oikein voi muuta elämää laittaa pitoon näiden hoitojen vuoksi, sillä ajatuksella, että "JOS vaikka tärppää".
 
Heippa kaikki! Mä oon uusi täällä. Meillä olisi edessä 1. IVF:n 1. PAS. Tällä viikolla
perjantaina pitäisi olla siirto, jos huomenna ovistesti plussalla (niinkuin pitäisi olla,
merkit viittaisivat siihen). Luonnolliseen kiertoon kokeilaan. Luget siirron jälkeen.
Pakkasessa on "tyyppejä" sit vielä. Jänskättää huolella... :)

Taustasta sen verran, että ollaan kolmekymppisiä, yrittämistä takana 2,5 vuotta.
Hoidoissa ollaan oltu reilu vuosi. Takana viisi clomikiertoa, kaksi inssiä niihin, ja nyt keväällä
epäonnistunut IVF. Selittämättömiä kai sitten ollaan, mussa pienta häikkää vain.
 
Viimeksi muokattu:
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF ..................... Helmikuu
Miukumau ............ 3.ICSI/1.pas ........... helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI ................... helmikuu
Katjuska-81 ......... 2.IVF .................... maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI ................... maaliskuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................... huhti-toukokuu
Jicca ..................... 1.IVF .................... toukokuu
Sufka ................... 1.IVF/ICSI ..............kesä-heinäkuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ..... toukokuu

Luru-73 ................ 1.IVF .................... elokuu
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ............. Elokuu
Johkunen ............. 3. IVF/1.pas ........... elokuu
Tiinuli81 ............... 2.IVF ..................... elokuu
Nellikaneli...............1.IVF/1.PAS............ elokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas .............elokuu
Moto76 ................ 3.IVF ...................... elokuu
Kevät87 ................ 2.ICSI ................... elokuu
Hautomo76 .......... 1.ICSI/2.pas ........... elokuu
InMyDreams ......... 3.IVF/2.pas ............ elokuu
Almina...................4.ICSI/1.pas ........... elokuu
Syssy .................. 5.ICSI .................. Elokuu
Meg ..................... 2.IVF/2.pas ........... Elokuu
Linnea1982 ........... 1.IVF/1.pas .......... elokuu
Talvitaika ............. 4.IVF .................... Elo-syyskuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ..................... elo-syyskuu
Jadekivi ................ 2. IVF..................... elo-syyskuu
Tammuska ........... 2. IVF .................... elo-syyskuu
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... Elo-syyskuu
Mariq ................... 4. ICSI .................. syyskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI ............ syyskuu
Emma81 .............. 3.IVF ..................... syyskuu
Sebu08 ................. 4.IVF .................... syyskuu
Lila13 .................... 2.IVF/ICSI ............ syyskuu
Miles .................... 4.ICSI.................... Syys-lokakuu
Dreamer1 ............. 5.ICSI ................... Syksy
Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI ................... syksy
Sannuliinu .............2.IVF ................... syksy
Onlyer.................. 3.ICSI ................... syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... Syksy
Joku_päivä ........... 7.IVF .................... ??
Seline .................. 2.IVF .................... ??



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Inkku1 ................. 1.IVF .................... 1...................... 13.6.
Iica ...................... 1.IVF/1.pas ........... 1 ..................... 24.8.



***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... ?
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
 
Viimeksi muokattu:
jadekivi varmasti tuntuu hyvältä kun oma lääkäri on palannut :) mä valitsin nukutuksen ekan kauhukokemuksen jälkeen, enkä ole katunut kun olen niin hirvee stressaaja ni ei tarvi sit stressata että sattuuko yhtä paljon.
Meidän klinikalla nukutus maksoi 180€ ja siitä saa takaisin kelalta joku n.90€ muistaakseni.

Iica onnea kyytiläisestä! mikä sulla on testipäivä? tarrasukkia matkaan! Gonapeptyl piikki on joku uusi juttu jonka pitäisi auttaa kiinnittymisessä. Meillä oli pistos vasta viimeisimmässä hoidossa kun on niin uusi asia.
Hyvä että nämä hoidot ja lääkkeet kehittyy koko ajan.

syssy miten meni punktio? mikä on saalis?
mä olen ymmärtänyt että pregnyl ja ovitrell olisi samaa ainetta mutta eri valmistajan.. mutta en sitten tiedä jos teidän lääkäri arpoi että kumman määrää... mä itse halusin ovitrellen nyt tähän seuraavaan hoitoon kun viimeks meinas aineet mennä pitkin ja vähän menikin kun pregnyl sekoitusta tein.

sanna-77 onnea hyvistä ultrakuulumisista!! jospa toisestakin pikkuisesta löytyisi syke myöhemmin!

hautomo76 tsemppiä passiin! toivottaavasti saat kaksi kyytiläistä mukaan!

linnea1982 tervetuloa ketjuun! laitoin sut listalle. tsemppiä perjantain passiin!
 
miles: Punktio meni loistavasti. Olin kuulemma päivän reippain :) Ei pahemmin ollut kipuja - mutta enpä olekaan mikään kipuherkkä. Soluja tuli yli kymmenen - kypsien määrää en vielä tiedä. Sain sairaslomaa koko viikoksi tällä kerralla... en valita.
Torstaina pitäis olla alkionsiirto.

Mulle olis kelvannu kyllä se halvempi pregnylkin. Niiden lasipurkkien kaulankatkasu on jo aika tuttua puuhaa.. Oli toi Ovitrelkin ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys! Hui hai kun meitä elokuun hoitolaisia on paljon. Ihan jänskättää että kellä onni napsahtaa =) Kun kyllähän joku tosta porukasta plussaa, eiks vaan?

Eilen oli seurantaultra, oikealla puolella 10 follia ja vasemmalla 8. Vasen munasarja ei vaan kovin hyvin oo toiminut, eikä nytkään ne pallukat kovin suuria olleet. Mut toivoa saapi et jospa ne tällä hormonimäärällä vaik kypsyis. Puregon jatkuu samalla annosmäärällä, perjantaina on seuraava ultra jolloin sit päätetään punktio. On tää hirmu jänskää. Mutta on tää myös hirmu rankkaaki. Itsellä ainanki hermo ihan piukeena koko ajan, päätä juimii, väsyttää ja kiihtyvyys on melko nopee :D Mites teillä muilla noi fiilikset lääkehoidon aikana ovat olleet?
 
MILES: testipäivä mulla 24.8.

Omaa napaa: tänään pistetty toi Gonapeptyl- ruiske. Ei pitäs kyllä koskaan eksyä mihinkään lukee, kun odotin taas jotain kauheeta, kun joku oli kokenut että ko. piikki kirveltää ja koskee, kun sen pistää. Itse en tuntenut mitään. Pistoskohtaa hiukan kuumottaa, mut ei muuta. Todella tarrasukkia kaivataan! Tää piinailu on siltä kannalta ärsyttävää, että kun lukee tollasia "oireita" niin niitä rupee itselleen kehittää. Nyt siis pp.4 (jos siirto on pp0), ja koko ajan "kuullostelee" että tuntuuko nippasuja, jotka kertoisivat alkion kiinnittymisestä... :whistle: , toisaalta kaikki tämä varmaan on käytävä tässä prosessissa.
Luget saaneet mut turvonneeksi ja röyhtäilen koko ajan, mikä sinänsä hassua, sillä viimeksi kun odotin esikoista, oli röyhtäily se joka kertoi että nyt on tärpännyt. En koskaan aiemmin röytäillyt, mutta testipäivää edellisenä iltana röyhtäilin koko ajan sohvalla ja ihmettelin sitä ääneenkin, ja plussahan sieltä pärähti silloin.
Mutta aika on mennyt nopeasti ja ollaan sovittukin, et jos nyt ei tärppää niin yritetään ehkä marraskuussa uudestaan. Mutta jospa mytty roikkuisi mukana :heart:

Tsemppiä kaikille muillekin omaan hoidon vaiheeseen!
 
miles ihan oikein ymmärretty eli toista IVF aloitellaan. Huomenna alkais primolut nor kuuri. Tarkoituksena lähinnä varmistaa, että kierto osuu kohdilleen ja toisaalta sillä kai pitäis olla jonkinlainen kohtua "paremmin" tyhjentävä vaikutus. Tosin omalla kohdalla useamman primokuurin syöneenä ei suurta vaikutusta ole koskaan ollut :/ Lisäks primot saa mulla ainakin mielen aina ihan tosi matalaksi :( Mut kyllä sen muutaman päivän kestää, kohan pääsisi tässä projektissa eteenpäin.

Nyt ahdistaa tuleva hoito ihan erilailla kuin ensimmäinen! Tieto lisää tässäkin tapauksessa tuskaa. Viimeks koko homma meinas mennä pieleen jo ekassa ultrassa ja nyt pelottaakin kun tietää missä kaikessa matkan varrella voi pieleen mennä :'( Eniten ahdistaa kun ei voi vaikuttaa omaan elimistöönsä... Nytkin tässä kierrossa on taas ollut ihme välivuotoa (mitä ei ole ollut vuosiin), mut tietty just nyt ennen hoitoo piti tulla aiheuttamaan epävarmuutta :( TURHAUTTAVAA!

Luru-73, mä olin puregonin aikaan ihan huippu iloinen ja aikaansaava. Mies nauroikin, että pistellään vaan aina kun oot noin iloinen :D Lääkäri selitti, että jotkut reagoivat tuolleensa kun munasoluja kasvaa enemmän ja ne lisäävät endorfiinin tuotantoa (muistaakseni). Toisaalta voihan se olla, että olin vaan niin innossani kun ajattelin (myönnettäköön, tyhmästi), että oltais silloin onnistuttu :ashamed:

Toiveissa niin suuresti, niin monelle meistä kevät/kesävauva :heart:
 
Heippa kaikille, uusille ja vanhoille! Palailen taas tauon jälkeen palstailemaan, tänään ovis bongattu, ja toivottavasti saan perjantaille PASsiin ajan. Maanantai taitaa olla liian myöhäistä. Viimeinen satsi lähtee pakkasesta, eli toivottavasti tällä kertaa tärppää...
 
Lila13 Juu, oon tullut siihen tulokseen et syynä huonovointisuuteen on Synarela :stick: Nääs nyt kun pistospäiviä on 7 pv takana ja Synarelan annos puolitettu, alkaa pikkuhiljaa olot korjaantumaan :) Ja muistelin et inssit kun aloitti niin Puregonin vaikutus tosiaankin on päinvastainen, eli sen kanssa ei ongelmia.

InMyDreams Nyt en oo lukenut aiempia historioita kovin tarkkaan, mut mikä Teidän tilanne oli, paljonko oli pakkasessa tavaraa? Ja onko monesko PAS menossa?

Kyllähän se on myönnettävä et hirmuiset odotukset on ensimmäiseen IVF-hoitoon mentäessä - mut niin ne on varmaan kaikilla. Mutta pakko se on alkaa ajattelee että se eka ei todennäköisesti tärppää joten hirmuinen toivo on päällä et kypsyis ees monta hyvää follia ja et ne viel hedelmöittyiski. Miten tää projekti voikin olla näin hankala, vaivalloinen ja piiitkä. Välillä käy mielessä että onko se sitten niin ettei meille ole tarkoitettu lasta :( Et pitäiskö vaan luovuttaa. Mut sit jos sen tekee enneks on kokeillut kaiken, voi myöhemmin katua.... vaikeita on asiat. Varmasti samat aatokset pyörii muidenkin mielessä...?

Mutta, suunta kuitenkin kohti yritystä, toivoa ja optimismiä! Tsemppiä kaikille :hug:
 
miles tsemppiä vielä odotukseen, toivotaan että se palkitsee sitten!

jadekivi hyvä juttu että pääsette jatkamaan hoitoja tutun lääkärin kanssa :)

Iica onnea kyytiläisestä :)

Hautomo peukut pystyssä sulatuksen suhteen!!! Perässä tullaan...

Linnea onnea myös kovasti passiin että menee kaikki hyvin!

syssylle toivotaan monta kypsää ja hyvä kyytiläinen torstaina :)

Lila tsemppiä hoitoon ja toivotaan että mieli pysyisi mahdollisimman positiivisena kaikesta huolimatta! Muakin taisi toinen hoito stressata kaikkein eniten kun tässä asiaa mietiskelin, toivottavasti keksit mukavia juttuja muuten hoidon aikana.

Luru mulla fiilikset oli ekassa ja tokassa hoidossa hyvin jännittyneet, nyt jo hieman turtuneet onneksi ;) Mutta mulle myös synarela aiheuttaa pääkipua, väsymystä ja huonoa oloa, eli koita vaan kestää, toivottavasti se palkitaan!

Inmydreams toivottavasti aikataulut natsaa!

On tosiaan paljon hoitolaisia joten toivotaan monta plussaa näin kesätaukojen tms. jälkeen =)

ON: kävin aamulla ultrassa ja kaikki kunnossa passiin, eli nyt vaan tikkuun pissimään ja jännäilemään onnistuuko sulatus... Siirto siis ens viikolla.
 
Moikka pitkästä aikaa!
Monella jo hoidot hyvällä mallilla :) Itselläni menkkojen alkamista odottelen ja sitten soittoa Tyksiin, josko saisin heti aloitella Puregonin. Mitä todennäköisimmin ensi viikolla pitäisi menkat alkaa, mikäli kroppa ei tee jäynää :)

Tsemppiä kaikille hoitoihin :)
 
Meillä on kolmannen IVFn kolmas PAS nyt. Kolme on pakkasessa yhdessä oljessa, sulattavat kaikki kerralla, ja laittavat kaikki jos selviävät, sitten on taas pakkanen tyhjä. Hah, kolmas IVF, kolmas PAS, kolme alkiota :) Jospa tuo ois hyvä merkki!

Ja tosiaan, soitin hoitajalle eilen alkion siirtoon aikaa, niin tuumas, että tulipa hankalasti tää sun ovis, hän ei tiedä antaako ajan perjantaille vai maanantaille. Aiko soitella labraan, ja soitti sitten mulle takaisin: siirto on vasta maanantaina iltapäivällä. Siis jos alkiot selviää sulatuksesta. Minusta tuo on kyllä aika myöhään tuo maanantai? Eilen oli kyllä aivan hirveät mahakivut, ja tosi turvoksissa maha, ei ikinä aiemmin ole ollut.
 
Mulla alkaa sunnuntaina progynovat. Oon kuumeisesti yrittänyt löytää käyttökokemuksia niistä, mutta ilmeisesti niitä käytetään yleensä PASseissa enkä siten löytänyt yhtään keskustelua, jossa niitä olisi käytetty IVF:n yhteydessä. En siis tiedä yhtään mitä odottaa :O

Toivon kovasti, että menkat alkaisivat ensi viikolla tiistai-torstai-akselilla. Perjantai ei käy missään tapauksessa, koska muuten tää hoitokierto voi vesittyä kun en pääse ultraan viikonloppuna :|
 
Pläääh.. mää inhoan noita lutinuksia. (Tosin enemmän inhosin Lugesteroneita)
Pitää pitää sidettä koko ajan, kun lurahtelee pöksyihin. Mietityttää, että ehtiikö mokoma edes vaikuttaa :p
Huomenna siirto ja sitten alkaa taas jännitys, tuleeko täti käymään vai ei...
Olettaen, että tuplat selviää sulatuksesta.
 

Yhteistyössä