Hoidot jatkuu 2012

***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF ..................... Helmikuu
Miukumau ............ 3.ICSI/1.pas ........... helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI ................... helmikuu
Katjuska-81 ......... 2.IVF .................... maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI ................... maaliskuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................... huhti-toukokuu
Jicca ..................... 1.IVF .................... toukokuu
Sufka ................... 1.IVF/ICSI ..............kesä-heinäkuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ..... toukokuu
Luru-73 ................ 1.IVF .................... elokuu
Iica ...................... 1.IVF/1.pas ........... elokuu
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ............. Elokuu
Johkunen ............. 3. IVF/1.pas ........... elokuu
Tiinuli81 ............... 2.IVF ..................... elokuu
Miles .................... 4.ICSI.................... elokuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI/ ............ elokuu
Mariq ................... 4. ICSI .................. elokuu
Nellikaneli...............1.IVF/1.PAS............ elokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas .............elokuu
Moto76 ................ 3.IVF ...................... elokuu
Kevät87 ................ 2.ICSI ................... elokuu
Hautomo76 .......... 1.ICSI/2.pas ........... elokuu
InMyDreams ......... 3.IVF/2.pas ............ elokuu
Almina...................4.ICSI/1.pas ........... elokuu
Syssy .................. 5.ICSI .................. Elokuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ............ Elo-syyskuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ..................... elo-syyskuu
Jadekivi ................ 2. IVF..................... elo-syyskuu
Tammuska ........... 2. IVF .................... elo-syyskuu
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... Elo-syyskuu
Emma81 .............. 3.IVF ..................... syyskuu
Dreamer1 ............. 5.ICSI ................... Syksy
Meg ..................... 2.IVF/2.pas ............ syksy
Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI ................... syksy
Sannuliinu .............2.IVF ................... syksy
Onlyer.................. 3.ICSI ................... syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... Syksy
Joku_päivä ........... 7.IVF .................... ??
Seline .................. 2.IVF .................... ??



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Inkku1 ................. 1.IVF .................... 1...................... 13.6.



***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... ?
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ...........
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
 
Viimeksi muokattu:
meillä alkaa hoito sitten oliko sekp21 pitkä kaava.eka kertaa...aiko miettiä uudet lääkkeet...mitä muille avuksi ku ei raskaus jatku ainavain km....9 km jo.....
jännittää taas uus hoitomuoto usko kyllä menny mutta yritetään...vielä....
nyt kp5.......
 
Helou kaikille, pitkästä aikaa!!! :)
Taitaa tämänkin palstan kirjotelijat olla viel lomilla..?? Ite palasin eilen töihin....
Meilhän oli suunnitelmis PAS nyt elo- tahi syyskuulle. Mietittii miehen kans et suosiolla annettas sen mennä sinne syyskuulle, mut nyt kyl kävin miettii, et tänään on kp1...
Mietin täs, et kantsisko mun soittaa mahd. PAS kuiteki polille ja kysyy mitä ne on mieltä mun painosta, et siis suostuvatko miettimään edes siirtoa ku painoo on tullu niin paljon...????
Ku ottaa huomioon et mul on menkkaturvotukset, ja siihen mahd. siirtoon olis n. 2,5-3vko aikaa, niin ehtisinhän mä muutaman kilon saada pois...? Paino siis täl hetkel n. 100kg.. Jos vaik huijaisin et painan 98kg tms...???
 
Kiitos miles toivotuksista ultraan. Tänään se jännittävä päivä sitten oli (kyllä ehti paniikki jo iskeä ennen omaa aikaa). Ultrassa näkyi yksi vauvan alku, jonka koko (18,6 mm) vastasi viikkoja 8+5. Raajatkin siellä näkyivät, kuulema... Laskettu aika on 7.3.2013. Olo on edelleen epäuskoinen, että voiko tämä muka onnistua ja saadaanko oikeasti vauva maaliskuussa syliin, mutta kai minut voi sitten siirtää plussanneisiin.

Voimia kaikille elokuussa alkaviin hoitoihin! Oikein paljon plussatuulia teille kaikille, on sitten menossa ensimmäinen tai jo useampi hoitokierros.
 
piti taas käydä hiv ja hepatiitti kokeessa voimassa vain 1,5 vuotta.no onpa se kunnossa.....
jännää nähdä mitä eriä on uudessa hoitosunnitelmassa....
oulun vl ollaan hoidossa.....aiemissä tullut tosi vähän folleja ja huonosti hedelmöittyneet....miksi ei vois jo onnistua.....
 
Hello pitäskä aikaa kaikille.

Olen pysytellyt taustalla kun kolmas IVf meni kesäkuussa mönkään. Maailma tuntui niin epäreilulta että tuntui pahalta toisten onnistumiset, joten ajattelin että pysyn poissa. Nyt asiasta taas jotenkin päästy eteenpäin.

Eli neljäs ja näillä näkymin viimeinen IVf tulossa elo/syyskuussa (päivittäkää listaan). Meillä päästy vain kahteen siirtoon (toisessa IVF.ssä tuoresiirto ja 1 PAS).

Jotenkin usko on loppu, vaikka mies jaksaa luottaa.

Onnea kaikille onnistujille ja voimia taas uudelleen yrittäjille. Aloittelijoille, toivottavasti teillä natsaa heti.

mariq: onko teillä kokeiltu pidempää kasvatusaikaa munasoluille? meillä tuossa ainoassa jossa tuli siirtokelpoisia alkiota oli pari päivää pidempi kasvatusaika. kyselinkin nyt lääkäriltä auttaisiko tuo. minulla on huono vaste lääkkeille ja muutamat munikset kasvaa huonosti. tuolloin lääkäri pelkäsi että meneekö ylikypsiksi, mutta olikin hyvä hedelmöittyminen (kaikki hedelmöittyi tuolloin)
 
Viimeksi muokattu:
Moikkelis taasen. Meille tehtiin kesäkuussa viimeinen julkisella puolella tehtävä hoito. Elikäs ICSI taasen kerran. Tuloksena oli 9 munasolua, kaikki kypsiä, neljä hedelmöittyi ja vain yksi selvisi siirtoon. Pari positiivista raskaustestiä (kotitesti ja veritesti) tuli tehtyä, mutta meni taas alussa kesken.. Nyt syksyllä olisi tarkoitus siirtyä yksityiselle puolelle hoitoihin, ainakin yksi kerta yritetään siellä, sit varmastikin alkaa riittää...
 
Onnea plussanneille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

Tsempit hoitokierroksia aloittaville =)

Pahoittelut keskenmenosta dreamer1 :hug:

***

Täällä vihdoin tänään kp1 ja PAS-hoito virallisesti saatu alkuun. Ultraan sitten ensi viikon loppupuolella. Kolme viikkoa varmaan ainakin menee ennen siirtoa. Mulla on kerran jouduttu jo zumenonannosta nostamaankin huonon vasteen takia. Kahdessa tai kolmessa PASsissa ne toimi hyvin, mut neljännessä ei enää. Jännä nähdä onko raskaudella ollut vaikutusta asiaan, eli miten lääkitys tehoaa nyt.
 
Tänään alkaa VIIDES! hoito :p

Tuntuu superyksinäiseltä, kun ei ketjuissa ole ketään näin surkeaa raskautujaa... ;D ja lääkkeetkin on sellaiset, että niitä käytetään hyvin harvoin. En löytänyt oikein mitään tietoa, vaikka yritin etsiä. Alan pistämään tänään Pergoverista ja Puregonia. Pergoveriksessä on mukana 75iu:ta LH:ta mukana...

..niin ja pitkällä kaavalla mennään. Nenäsumutteita olen käyttänyt jo hyvän tovin.
 
Viimeksi muokattu:
syssy: täällä toinen konkari. no lähes samoissa mennään 4 ivf. tulossa ja aina vähän munasoluja. pysyin kesän pois listoilta kun otti niin päähän jopa muiden plussat (tiedän ei minulta pois eikä ole muiden vika) mutta kun tuntui että maailma kaatuu päälle.

eikö menopurissa ole myös LH:ta mukana, minulla oli sen viimeksi hoidossa. mutta ei auttanut.
 
Heippa kaikille! Olen pysytellyt visusti poissa palstoilta, tästä kierrosta pitäis alkaman 3. ja viimeinen IVF/ICSI pitkällä kaavalla kuten aiemminkin. Olen yrittänyt painoa tiputtaa tätä viimeistä hoitoa ajatellen ja arvatkaas vain kuinka käynyt, paino on noussut:kieh: Vaaka huitelee siis huippu lukemia ja kp37 meneillään ja vuotoa ei näy missään. Mulla yleensä suht säännöllinen kierto n.30 päivää ja kas vain kuinka nyt kun hoito kierron pitäisi alkaa. Olen tässä pohtinut siirtääkö vielä hoitoa eteenpäin tämän ylipainon takia vai mitä tehdä. Toukokuussahan olisi jo hoitoon päästy mut silloin päätettiin et nyt elokuussa vasta...
 
syssy onko teillä ollut kaikista hoidoista paljon siirtoja vai onko solut jääneet vähäisiksi? :hug:

Mörkötys mullakin kierto venyi just nyt, kun hoidon piti alkaa. Tähän saakka ollut aika tasan 28-31 päivää, mutta nyt tuli 34 vai 35 päiväinen kierto. Ja mä odotin kuin kuuta nousevaa..

Itse oon tiputellut painoa nyt pitkäjänteisesti vhh:lla. Mulla ylipainoa "vaan" kymmenisen kiloa ja tammikuusta lähtien on tippunut noin kuusi kiloa. Hyvin harvoin olen herkutellut, ehkä kerran tai kahdesti kuussa jotain pientä, jos on ollu jotkut juhlat tms. Mutta mulla se sokeri ei ole muutenkaan mikään koukuttava juttu, joten ei ole ollut hankalaa olla ilman. Vielä mulla on tosin 4kg enemmän painoa kuin raskauden ekassa neuvolassa. Tavoite oli saada ne kaikki pois ennen uutta hoitoa, mutta on tämäkin jo ihan hyvä tulos mielestäni.
 
Mäkin oon laihiksella. Ei mulla tosin vielä ylipainoa ole, mutta lohtusyömisten vuoksi on paino noussut ihan järkyttävästi. Inhottaa, kun mitkään vanhat vaatteet ei mene päälle.

Nyt ollaan miehen kanssa karpattu taas vuoden tauon jälkeen ja tuntuu, että paino ei putoa millään. Nihkeät kaksi kiloa olen saanut pudotettua reilussa kuukaudessa, vaikka olen pienentänyt annoksia huomattavasti, harrastanut liikuntaa ja vältellyt hiilareita :(

Ja jos käy samalla tavalla kuin viimeksi, niin hoitojen myötä paino taas nousee ja kaikki tämä on turhaa :kieh: Vielä 5kg pitäis nipistää, niin olisin samassa painossa kuin vuosi sitten.
 
jadekivi monestihan se ensimmäinen karppauskerta tiputtaa tosi hyvin ja nopeasti painoa, mut sit jos eksyy takaisin hiilarimaahan, niin toinen kerta saattaa olla hyvinkin hankala. Mä oon karpannut aiemminkin ja nyt tällä erää neljä kuukautta muutamalla suunnitellulla lipsumiskerralla ja tulosta on tullut hyyyyyyyyviiiiiiiin hiiiiiitaaaaaasti. Välillä on tehnyt mieli heittää hanskat tiskiin, mutta onneksi olen jatkanut sinnillä, sillä nyt on taas tippunut vähäsen, vaikka pitkään junnattiin samassa painossa (tyyliin 1,5kk).
Tsemppiä =)
 
Nyt vaan omaa napaa:
Voi paska siis oikeesti. Meillä siirtyy hoito tod näk ainakin kuukaudella. ärsyttää kun olin niin asennoitunu siihen että kohta päästään taas tosi toimiin. Ja olis ollu kiva olla piinailemassa kun hoitolaisia on nyt elokuussa niin paljon.

Syy tähän siirtymiseen on itše asiassa hyvä asia eli mun mies on pudottanu painoa n. -20kg n 3 kk: dessa! ( meidän lapsettomuuden syynä siis hänen siittiöt) painonpudotusen johdosta hän on pystynyt lopettaan myös verenpainelääkkeet. ( näitä kahta asiaa paino + lääkkeet ollaan siis pidetty suurimpana syynä lapsettomuuteen. ) lääkkeet vasta jätetty siis pois ja olisi hyvä että ne olisi pois lähempänä 70 pv ennen seur hoitoa. eli tämän johdosta lääkäri sanoi että " olisi hyvä ajatus siirtää hoitoa". Jätti tavallaan kuitenkin pallon meille eli me päätetään mitä tehdään. Mut kyllä mulle merkkaa paljon mitä lääkäri suosittelee, meidän parastahan še tässä vaan ajattelee.

Mitä te tekisitte?

Ei kait tässä pitäs valittaa... Hieno juttu et mun mies on saanu vihdoin viimein laihdutettua, olen niin ylpeä hänestä. =)
Itestä vaan tuntuu et odottaminen vaan jatkuu.... Mut tietty jos se odottaminen parantaa onnistumisen todennäköisyyttä niin sillon se on paras vaihtoehto..
 
Viimeksi muokattu:
^ Kyllä mä odottaisin, jos lääkäri niin suosittelee :)
Ei kuukausi tai pari ole mikään aika odottaa, vuosiahan tässä on jo odoteltu. Tuo aika menee vaikka päällä seisten, vaikka onhan se tympeää, että hoito siirtyy.
 
miles tosi hieno juttu tuo :)
Teilläkin siellä hoidot maksaa ihan mukavasti joten minäkin odottaisin sen kuukauden vaikka hammasta purren. Se toivon mukaan vaikuttaa sitten hoidon tulokseen...

Meillä on kanssa niinpäin että miehellä on ollut hieman ylipainoa (sellaset 10kg) ja nyt siis paino kesän aikana laskenut :) Se ei tietysti tulevaan passiin enää vaikuta, mutta jos/kun tulee 4.IVF niin kaikki on kotiinpäin!

ON: täti vilauttaa ensi merkkejä joten saataan vielä tänään ilmoittautua hoitoon
 
Helou kaikille, pitkästä aikaa!!! :)
Taitaa tämänkin palstan kirjotelijat olla viel lomilla..?? Ite palasin eilen töihin....
Meilhän oli suunnitelmis PAS nyt elo- tahi syyskuulle. Mietittii miehen kans et suosiolla annettas sen mennä sinne syyskuulle, mut nyt kyl kävin miettii, et tänään on kp1...
Mietin täs, et kantsisko mun soittaa mahd. PAS kuiteki polille ja kysyy mitä ne on mieltä mun painosta, et siis suostuvatko miettimään edes siirtoa ku painoo on tullu niin paljon...????
Ku ottaa huomioon et mul on menkkaturvotukset, ja siihen mahd. siirtoon olis n. 2,5-3vko aikaa, niin ehtisinhän mä muutaman kilon saada pois...? Paino siis täl hetkel n. 100kg.. Jos vaik huijaisin et painan 98kg tms...???
Muoks.
Soittelin vielä eilen olille ja pyysin hoitsua kysyy lekurin mielipidettä paino asiaan ja vastaus oli tyrmäävä, niin kuin odotinkin... Eli ensin paino takaisin tavoitteeseen ja sit vasta saan ilmoittautua PAS:n...
Yritän tuohon syyskuulle sen saada alas mut katsotaan nyt... viimeistään lokakuulle...

Miles, kyllä minäkin odottaisin kuukauden. Se menee lopulta yllättävän nopsaan, ja jos se on hoidon kannalta parempi niin menee viel nopeemmin :)
 
miles kyllä yrittäisin jaksaa taas odotella. teillä on mahdolisuuksia hoitotuloksen paranemiseen kun ns. ongelmakohdat ovat parantuneet. odottaminen on raskasta, mutta jos tuon varjolla menisi. tsemppiä.

sain kesätauolle eri pillerit endokipujen (oletettujen) kurissa pitämiseksi, mutta ei ainakaan vielä ole auttaneet senkään vertaa kun entinen merkki. ennen Marvelon, nyt Qlaira. onko jollakin kokemuksia tuosta Qlairasta?
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas! Täällä olen tullut siihen tulokseen että kyllä nyt hoito saa odottaa niin kauan kunnes paino on takaisin niissä lukemissa joissa oli joskus ennen hoitojen alkamista... Tiputettavaa olisi reippaasti yli 10kg mutta kyllä nyt täytyy yrittää tsempata kun viimeinen hoito kyseessä. Minulle voisi muuttaa tuonne ajankohdaksi syksy/talvi, ilmoittelen sitten kun hoitoon lähdetään.
 
kp 10 ja ultra oli tänään; kohtu ok, limakalvo 6,8mm, molemmilla puolilla 11mm follit. AINUT ONGELMA...jo ovis sattuu keskiviikkoon (kp 15) niin pas jää väliin...voi surku! nyt ois niin hyvä ajankohta kun olen lomalla ja stressitön, eikä tarviis työvuorojakaan venkslata noiden hoitojen takia. Jostain syystä en nyt tahtoisi töissä kenellekään kertoa hoidoista. Mites te muut? ootteko töissä kertoneet vai pitäneet salassa? jotenkin nyt mietin, et jos ei onnistu, niin inhottaa jos kaikki kyselee et miten menny. Lääkäri oli luottavainen, mut koskaanhan sitä ei tiedä. Nyt vaan peukut pystyyn et clearblue hymyilee mulle ti tai to:)
 

Yhteistyössä