Hoidot jatkuu 2012

Jes, kyytiläisiä saatu matkaan ja muutenkin monilla jännät paikat. Toivottavasti tilastot pitävät tosissaan paikkaansa ja plussia alkaa sadella! ;)

Hieman omaa napaa, mutta ärsyttäääää! Klinikalta tuli tänään kirje, että meidän (PAS-suunnittelukäynti) aikaa on siirretty. Piti olla siis nyt tällä viikolla, mutta parilla viikolla oli mennyt eteenpäin. Ja jos me päädyttäisiin lääkkeelliseen siirtoon, niin sittenhän se ei kerkeisi ensi kiertoon, kun menisi niin pitkälle jo se suunnitteluaika. Ja eikö kesätaukokin pärähdä ihan justiinsa!? Kyllä ketuttaa ja suunnattomasti, jos menee hommat kuuseen taas, ihan tarpeeksi tullut viivästyksiä viime aikoina.

Ja siksi toisekseen... tuo uusi sovittu aika ei käy miehelleni, hän on its.as. toukokuussa tosi paljon työmatkoilla ja siis poissa. Mitäs te PAS-konkarit sanotte, tartteeko miehen olla noissa suunnittelukäynneissä mukana? Aion huomenna kyllä soittaa vielä sinne klinikallekin, mutta ajattelin vielä varmennella, että miten teillä.

Jotenkin niin epäreilua, että ne vaan siirtelee noita aikoja... juuri kun on saanut työt ja elämän järkättyä niin, että saa kalenteriin sopimaan! :kieh:
 
tiinuli81 kirjottelin sun kans yhtä aikaa :)
loistavaa että saitte kyytiläisen matkaan ja kuulostaa vielä tosi hyvältä alkiolta kun 100% on selvinnyt, mahtavaa! Meillä on testipäivät sit tosi lähekkäin, mulla pari päivää sun jälkeen :)
että melkein samoissa piinaillaan.
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?

Pepponen ............. 3.IVF/ICSI/2.pas ... Huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Mequ .................. 2. IVF ................. huhtikuu
HalleB................. 5.ICSI ..................... huhtikuu
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... huhti- toukokuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Vanil ................... 2.IVF ................... huhti-toukokuu
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ huhti-toukokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Emma81 .............. 2.IVF ................... toukokuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ... toukokuu
Napsuneiti ............ 2.IVF ................... toukokuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... toukokuu
Almina ................ 4.ICSI .................. touko-kesäkuu
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... elo/syyskuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... ??


***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS........... 1 ................... 3.4. (+)
Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas ..... 1 ................... 19.4.
Marianne1971....... 2. IVF ................... 2 .................... 30.4.
TanZZZku ............. 1. IVF .................. 1 ..................... 30.4.
Johkunen ............. 3. IVF ................. 1 ..................... 30.4.
Alexsandria ........... 3.IVF ................... 2 ..................... 5.5.
Tiinuli81 ............... 1IVF 1.pas ............ 1 ..................... 6.5.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ........... 20.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
karpalo tosi kurjaa, että tosta noin vaan siirtelevät aikoja.. toivottavasti pääsette kuitenkin tosi toimiin ennen kesätaukoa! meille ei ole passeja tehty, mutta sellanen kuva itellä että varmaan siitä selviää kokonaan ilman miestäkin, jos ei mies pääse mukaan.

luin jonkun jutun netistä, että keväällä hoidot onnistuvat hyvin ... joten toivotaan paljon plussia nyt tähän ketjuun!!
 
Tanzzzku tsemppiä sinne piinan keskelle ;)
Mä koitan parhaani mukaan pitää itseni "kiireisenä" etten miettisi mitään tai tutkailisi itseäni... helpommin sanottu kuin tehty :p

Halle aivan loistava tulos teillä, vai että "hiipuvat" =)
Toivotaan että saat nyt aamulla hyviä uutisia soluista!!

miles hienoa että kaikki 4 vielä mukana ja pääsette siis siirtoon :)
Nyt vaan toivotaan että saisitte laitettua pakkaseen myös muutaman alkion kun niin hyviä ovat!

Tiinulille myös onnittelut hyvästä alkiosta ja siirrosta!

Karpalo en osaa noista passeista sanoa, mutta meillä kun oli nyt 3.IVF niin mies oli mukana ainoastaan punktiossa, eli ei suunnittelussa eikä 0-ultrassa jossa suostumuskaavakkeet annetaan. Sanoivat että miehelle varmaan ihan tuttua niin ei travitse tulla. Toivottavasti aikataulu menisi kuitenkin nyt hyvin!

ON: onhan näitä tuntemuksia taas vaikka kuinka :)
Kurjana oireena olen saanut (on pysynyt) selkäkivut jotka päivittäin muistuttelevat. Nuo alkoi kun vatsa alkoi turpoamaan kasvatteluvaiheessa ja ovat siitä jatkuneet, samoin vatsa turpoaa vielä illalla aika paljon, mutta lääkäri lohdutti että munasarjat olivat niiiin turvoksissa niin menee aikaa ennen kuin täysin palautuvat.
Pääsin eilen taas piikille kun tulehdusarvo vielä perjantaina hieman korkealla, ei päivää ilman piikkiä, katsotaan tuleeko tänään vielä puhelu!
 
Kiitos johkunen ja miles vastauksista! :)

Nonni, eli on kuulemma miehen oltava mukana, kun on uusi paikka meille (muutto tässä välissä) ja miehelle tulee sitten mukavat 600km ajelut tiukalla aikataululla tuohon, että pääsee sinne sekunnin ajalle mukaan, missä aina kiireellä lekuri höpöttää jotain ja potkii meilkein jo samalla pihalle.

Ja hoitsukin vaikutti äreältä ja kettuuntuneelta, edellisestä paikasta ikävöin kyllä erityisesti ihania hoitajia, jaksoivat aina tsempata ja elivät jotenkin mukana... toisin kuin puheluiden perusteella täällä uudessa.

Kesäsulku alkaa kuulemma juhannuksesta ja siirtää kaikki isommat hoidot elokuulle, eli uusia iVF/ICSI -hoitoja ei tehdä ennen sitä. PAS-hoidoista en ihan ymmärtänyt, että miten niiden kanssa, luulisi että ehkä tekevät. Tai sitten eivät. Ei se oikein vastannut kunnolla kysymyksiin, jotakin ympäripyöreää vain. Eikä tiennyt mikä on PAS.

Anteeksi omanapainen ärripurriviesti heti aamuun, mutta jonnekin pakko purkaa ärsytystä. Murr!
 
Hienoa Miles että kaikki jaksavat mukana :)

Tiinulille myös onnittelut hyvästä alkiosta :)

Karpalo anna mennä vaan!! Voin tosiaan kuvitella ärsytyksen ja v*tutuksen määrän!!! Tsemppiä kopvasti ja :hug:

ON: Kaikki menkkaoireet ilmassa!! naama kukkii, oon iha aivan sairaan kärttyinen ja tuntuu et koko ajan miehen kansa riitaa :( Kaiken kaikkiaan koko tämä alkuvuosi on ollut mulle tosi stressaava!!! Toivottavasti alkaa helpottaa pikkuhiljaa....
 
Heippa, mä olen antanut itselleni luvan käydä palstailemassa vain kerran päivässä. Ihan vaan siksi, että vanhasta tottumuksesta tiedän, että muuten tämä palstalla roikkuminen on seuraavat 2 vkoa ihan koko päiväistä, ja töiden tekemisestä ei tule yhtään mitään!

Hienoja uutisia Halle!

Miles toivottaan, että pääsette siirtoon ja kaikki menee hyvin!

Tiinuli, hienosti sujui teilläkin siirto. Nyt vain tervetuloa piinailemaan meidän muiden kanssa :)

Johkunen ja TanZZZku, mikäs pp teillä olikaan jo menossa?



alexsandria pp5
(eikä tunnu vielä oikein miltään, ei edes luget vielä aiheuta mitään)
 
aksu jaa, mä en noista pp-päivistä itse oikein tiedä, virallisesti nyt on varmaan pp5 eli sama kuin sulla, mutta meillä viljeltiin päivä pidempään joten mitenkä se sitten menee? Joka tapauksessa testipäivä on tasan 2 viikkoa punktiosta.

Olis muuten hyvä tuo kerran päivässä raja tännekin!!!

karpalo harmitus sinne :| !!
 
Alexsandria, mä en oikei oo ees varma miten pp lasketaan mut itse lasken et siirtopvä olis pp0, eli mul olis nyt pp6. eli siirto tehtiin 18.4.

johkunen, mä väittäisin etten oo silleen tarkemmin tutkaillu itteeni. Johtuu varmaan mun superpessimistisestä olosta- ja vissii myös luonteesta. :ashamed:
Kiitos tsempityksestä :)

Mä oon hieman havainnu pikkarin suojas + paprus hieman vaaleanpunasta lutinuksen seassa... :( n. kerran kax..
katsotaa miten homma etenee.
 
Mä oon tässä jo pari päivää pohtinut (ja samoin viime kerralla), että miten endometrioosi vaikuttaa näihin oireisiin varsinkin ihan alussa?
Mulla kun endo alkaa aiheuttamaan kipua noin viikon ennen kuukautisia eli suunnilleen silloin, milloin pitäisi kiinnittyä.
Nyt sitten tympäsee ja pessimisti kun koitan tässä olla, niin nämä kaikki kivut/ nippailut voi johtua joko endosta tai sitten kutistuvista munasarjoista punktion jäljiltä!! Ja munhan ei siis pitänyt piinailla :ashamed:

Tuntuuko teillä alexsis ja Tanzzku mitään nipistelyitä tai painetta?
 
johkunen, mulla on tuntunu vähän painetta ja ihan siis muutaman kerran sellasta todella hentoa nippailua, mut oon laittanu sen mun suoliston piikkiin... :D Mulla on muutenkin normikierrossaki kaikkii tollasii tuntemuksii... PMS oireet on olleet hieman miedommat kyllä nytte ku yleensä, vaikka niitäki iha kiitettävästi on ollu...
 
Halle oletko saanu väliaikatietoa teidän tilanteesta? miten on hedelmöitynyt? olikos teillä lyhyt vai pitkä viljely kun en muista?
mietin vaan että koska saat kyytiläisen kun aika samoissa sitten piinaillaan... :)

ON hui, nyt rupee kyllä väkisinkin jännittämään, vaikka yritän ottaa rennosti.
klo 11:20 huomenna siirto ja nyt mietiskelen tässä että onko alkiot jatkaneet hyvin jakautumista eli saadaanko huippu yksilö/yksilöt matkaan vai mitä siellä huomenna on tarjolla. jänskättää nyt myös se mun verikoetulos, onko riittävän hyvä että saadaan pakastamiseen lupa, pitäkää peukkuja!!! :)
 
Kaarne täällä taas moikkailee pitkästä aikaa, moi! :wave:

Sellainen ylläri sattui meille, että päästäänkin seuraavaan IVF:ään jo toukokuussa! Ja vaikka kyseessä on Naikkari, hoito tehdään lyhyellä kaavalla. Jee, ei siis mitään inhottavia sumuja! Toukokuuhan on jo ihan pian... alkoi taas toivo nostaa päätään, vaikka ei kai kannattais :)

miles kiltti, päivitätkö mulle tuon toukokuun listaan. Kiitos ahkerasta päivittelystä ( :) ) ja hurjasti tsemppiä sulle huomiseen siirtoon! Ota se maailman paras vauva kyytiin! Pidän peukkua.

Ja mitä minun vanhat silmäni näkevätkään: Rödluvan plussanneissa! Mahtavaa, onnenrutistus sinne! :flower: Toivottavasti saat nähdä ultrassa sen ihanan sydämensykkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
aurinkoista huamenta kaikille.parin tunnin päästä aika ultraan,otetaan papakoe ja luultavasti saan reseptiti seuravaan passiin.kiva päästä taas pelikentälle mukaan.oon lukenut monesta ketjusta että julkisilla on liukuhihna toimintaa..mä olen kokenut et avalla on kans aika sisään ulos toimintaa.aina odotusta(eikä se haittaa,kun kiire ei oo,mut jos ois..)huoneessa housut pois,hiukan keskustelua ja moro.kaikki on aina olleet kyllä tosi ystävällisiä,mutta samat vitsit riippuen toimenpiteestä.vaki vitsi kahden siirrossa on että lääkäri ei ainakaan jouda sitten kaksosten hoitajaksi.yleensä toivottelen että toivottavasti on tälläkertaa viimeinen kerta kun nähdään ja siihen vastaus että nähdäänhän nyt vielä sitten alku-ultrassa.en tiä,kai tässä kyynistyy kaikkeen.silti on kyllä yleensä positiivinen mieli ja meininki että katsotaan taas.kun vuosikaudet on tätä juttua harrastellu,tuntuu että tää on jo niin osa elämää.aika sairasta joo.mikähän mun pointti ees on??no mutta tsemppii kaikille ja palaillaan
 
miles onnea siirtoon :wave:

alexsis ja Tanzzzku: kiva tosiaan kun on piina-seuraa ;)
Kyllähän nää tosiaan hyvin yksilöllisiä on, mutta melkein mielummin olisin oireeton kun mietin koko ajan mikähän tuo oli ja mistä johtu!!

Nyt täytyy kyllä oikeasti ruveta keskittymään töihinkin, viikonloput menee aina hyvin mutta näin töissä koneen ääressä liian usein eksyy tänne...
 
Voi ei marianne :(
Toivotaan kuitenkin ettei vielä merkitse mitään!
Juuri mietinkin että mitä sulle kuuluu kun olet samassa päivässä testaamassa.

Mulla luget on pitänyt 2 kertaa vuodon poissa joten varmaan pitää nytkin.

Halle oletko jo saanut tietoa siirretäänkö tänään vai huomenna?
Tovottavasti jakautuminen sujunut hyvin :)
 
Kaarne Me ollaan sit suunnilleen samassa aikataulussa =). Tosin mulla pitkä kaava, joka alkaa ens ma sumuilla. Me myöskin naikkarilla. Ja olisin toivonut lyhyttä kaavaa omalle kohdalle, mut sanoivat etteivät tee kun pitkällä jotta voivat ajoittaa hoidot paremmin. Hyvä että teidän kohdalla kuitenkin onnas lyhyt. Säästäyt viihdevuosilta ;)

Tsemppiä kaikille piinailijoille tasapuolisesti!! Muistan ekan kohdalta kuinka kamalan jännää ja hidasta oli ajankulu sillon siirrosta eteenpäin. Sitä ennen tapahtui koko ajan jotain ja oli toimenpidettä ja lääkärissäkäyntiä. Ja sen siirron jälkeen ei ollut muuta kun omien oireiden kyttäämistä.
 
Marianne :hug: Ei varmaan lohduta, mut täällä on vuoto lisääntynyt, uskon että parin päivän sisällä alkaa mensut.. Kaikki menkkafiilikset on olleet ilmassa jo paljon vahvemmin :(
Osasin kyllä tätä odottaa... ja nyt siis pp7.

Hallen ja Milesin kuulumisia täällä odotan :popcorn:
Entäs miten muut piinailijat, johkunen ja alexsandria?? Onko mitään uusia tuntemuksia???
 
Voi TanZZZku, ei voi olla totta.. :( Mut niin kauan on toivoa, kun vuoto alkaa, eli älä luovuta vielä! Ja Marianne samoin, ei se vielä merkkaa mitään!!

Tällä ei oikeastaan mitään erityistä, yritän pitää pään kylmänä ja keskittyä kaikkeen muuhun kuin oman navan ympäristöön:p Mä olen ohjelmoinut itselleni koko viikon täyteen tekemistä, jotta ei tulee liikaa "oireiltua" ;-) Tässähän vähän kuin pelataan yhden kortin varassa (pakkanen tyhjä, ja tämä oli meidän viimeinen julkisen puolen kustantama IVF), niin mä en annan itselleni hetkeäkään aikaa ajatella negatiivista lopputulosta. Tän on vaan pakko onnistua!
 
Eikä Tanzzku, toivottavasti ei vielä kuitenkaan! Ja eihän se vuoto välttämättä mitään merkitse mutta höh.

alexsis teillä on sitten vähän sama tilanne kuin meillä; vika hoito julkisella, tosin ekaa kertaa me saatiin nyt jotain pakkaseen.

Mä koitan pitää tuon aksun asenteen mutta täällä oireillaan tosi paljon!! Harmi vaan että kaikille oireille voi löytyä selitys myös muusta kuin siitä itsestään. Vielä en kuitenkaan ole testejä ostanut ja nyt tuntuu siltä että päätös pitää. Menen maanantaina-aamuna verikokeeseen ja sen päivän aikana saan puhelinsoiton tuloksesta. Onneksi on vapaapäivä, mutta täytyy varmuuden vuoksi vappu-skumppa ostaa kuitenkin jemmaan ;)
 

Yhteistyössä