Hoidoilla esikoinen, toinen haaveissa?

hilunen harmaana
No niin, negaahan sitä sitte tuli ekasta inssistä ihan kuten arvelinkin. Nyt alkaa olla jo parempi fiilis,mutta pari päivää oli mieli aika musta. En kyllä jaksanut uskoakaan, että toisella kerralla homma onnistuis yhtä helposti kuin esikon kanssa, mutta pettyyhän sitä silti... :ashamed: Ei auta kun päätä pystyyn vaan. Hoidot jatkuu heti tähän nyt meneillään olevaan kiertoon, huomenna aloitan taas clomit ja parin viikon päästä sitten uusi inssi jos näyttää siltä että kannattaa tehdä. Katotaan nyt, kyllä tää sellaista pelätään pahinta, toivotaan parasta-touhua on, mutta yritettävä on jos mielii perhettä tästä kasvattaa!
 
Gardenia harmaana
HILUSELLE :hug: ja paljon tsemppiä uuteen kiertoon, mä plussasin aikoinaan kolmannesta inssistä (joka valitettavasti päättyi rv8) mutta usko insseihin on kova kuitenkin! :)
 
Lauantaita! Onhan tänään lauantai? :D Aina ei ihan pysy mukana viikonpäivissäkään kun vaan kotona on, nyt on oltu ihan sanan varsinaisessa merkityksessä kotona kun pikkujeppe on ollu kipeä. No niin, nyt on siis menossa kutakuinkin kp 25/25-28 eli totuuden hetki lähestyy lähestymistään. Katsotaan miten käy.
 
Moikka!

Mä ajattelin liittyä teidän seuraanne jos sopii :flower:

Meillä siis esikko nyt 1v4kk sai alkunsa clomeilla ekalla yrityksellä.
Ollaan miehen kanssa molemmat 26v. ja mulla PCO, josta tämä lapsettomuus johtuu.

Nyt menossa toinen clomikierto, ekasta en löytäny ovista vaikka ultralla näkyi hyvän kokoinen rakkula.. Olisko ollu tikuissa vikaa?
Nostin ihan itsekseni kuitenkin annostusta..ekassa 1tabl./pvä, nyt otit 1+2+1+2+1
Tänään kp 10/34 (?) en tiedä tuota kierron pituutta vaihtelee niin. viimeks oli ton 34, mutta en sitten tiedä josko olin vaikka raskaana kun oli oireita mm. maitoa tuli toisesta rinnasta.
Tässä kierrossa en käy seurantaultrassa kun ei oo ylimäärästä tuohta niin paljoa.. oon siis käynyt yksityisellä. Toukokuussa on aika lekurille jos saisin lähetteen julkiselle puolelle (toivottavasti sitä ei tarvita)
 
HEIDOS
Tervetuloa kirjoittelemaan Viivi. Täällä on välillä hiljaista, joten mukava että muutkin rohkenevat mukaan.

Nyt on siis syöty kaksi clomitaplettia jo tässä kierrossa. Tänään kun oltiin perhekerhossa niin kauhee hiki pinnassa koko ajan. Sai ihan nenäliinalla pyyhkiä, sama juttu oli esikonkin aikaan kun clomeja käytti. Yöt on kans vähän levottomia. Muuten ihan ok fiilikset. Ja toiveet korkealla tietty.

Mieskin suostui nyt huomenna menemään sinne simppatestiin. Jännittää vähän onko tulos parantunut kun ei ole käyttänyt lääkkeitä. Toivotaan ainakin niin.

Vähän tässä kyllä on semmosta paniikinkin poikasta ilmasta, jos nytkään ei tärppää niin tuntuu ettei me sit saada koskaan sitä pikkukakkosta. Että alkaa muka oleen jo niin vanha jos seuraavaa miehen lääketaukoa joutuu odotella pari vuotta. Ja entäs jos sitten on sama tilanne, että ei vaan silti tärppää... Kyl ottaa pattiin ettei saatu lähetettä sinne lapsettomuuspolille, ois edes päässyt vähän keskustelemaan asioista semmosten lääkäreiden kans jotka oikeesti tietää asioista eikä vaan sokkona määräile clomeja...jne...

No sekavin tunnelmin siis

Heidos tänään
Kp 4/32-34 yk8 kakkosta toivoen
 
Tervetuloa VIIVI!

RAPARPERITAIVAALLE pahoittelut tätistä :(

Meillä olis tärppipäivät taas käsillä, eilen kyl kovasti hyödynnettiin tilanne kun sain pojun nukkumaan ;) jospa nyt onnais kun viimeks oli jo aika lähellä.

CLOMEISTA mullekin tuli aivan järkyttävät kuumat aallot, ja koko ajan oli outo olotila...tuhtia kamaa! <br><br>
 
Tervetuloa joukkooon VIIVI! Kiva saada lisää väkeä tänne, kuten Heidos jo kirjoittelikin, täällä on välillä hiljaista, mutta sellaista odotteluahan tämä vähän on!

Tällä erää viimeinen clomi tuli otettua tänään, syön niitä siis 1 tbl kp 3-7. Ensi maanantaina olis ultra ja jos hyvältä näyttää niin uutta inssiä suunnitellaan siitä parin päivän päähän. En tiedä tuleeko meille sitä pikkukakkosta koskaan, jotenkin synkissä mietteissä oon mennyt sen ekan tärpittömän inssin jälkeen. Tiedä sit mikä vaikutus oli sillä että tulin tosiaan kipeäksi heti sen inssin perään, mietin vaan miten esim.kuume vaikuttaa asiaan vai vaikuttaako. Ei ole kyllä kauheasti odotuksia tähän toiseenkaan inssiin, täytyy kysyä kun siellä ultrassa käy montako näitä ylipäätänsä tehdään siis jos ei tärppiä tule.

Ihmeen vähän on tullut mitään sivuvaikutuksia ihan niin kuin ekassakin clomikierrossa. Aamuyöstä tulee vähän kuumia aaltoja, mut siihen se jää. Kyllähän siellä viime kierrossakin nätti munasolu kasvoi vaikka epäilinkin toimiiko clomit ensinkään kun ei tunnu missään! ;) Mulla tosiaan on käytössä pienin mahdollinen annos ja sillä on toistaiseksi vaste ollut, kasvaahan se sivuvaikutusten todennäköisyys aina kun annos on isompi. On tullut muutamaan kertaan kirottua koko PCO, mutta eipä se siitä muuksi muutu vaikka kuinka räpistelisi! Olishan se kuitenkin paljon kivempaa yrittää saada lasta alulle ihan luomuna! :p Täytyy vissiin ihan kuivaharjoitella vaan, vaikka eihän sitä tiedä vaikka joku pikkukaveri löytäisi perille ihan ilman lääkärin apuja...
 
Tää nyt ei taas mihinkään kuulu sen enempää mutta tulipahan vaan mieleen. Silloin kun me tuota poikaa yritettiin ja oltiin sinne hoitoihin menossa niin meillä olisi ainakin ensimmäinen inssi tehty ihan luonnolliseen kiertoon mutta jonkin keltarauhashormonin olisin saanut tueksi. Eli silloin oli tarkoitus että ihan omaa ovulaatiota olisi hyödynnetty ilman mitään avustuksia siinä asiassa. Tuo lienee vissiin kai ehkä ihan normaali käytäntö kun vika on "vain" miehessä? Muilla ei liene tästä kokemusta? Saapahan nähdä mitä tapahtuu jos hoitoihin asti mennään/ehditään tällä toisella kierroksella. Ihan kaunis ja kohtuullisen lämmin mutta tuulinen päiväkin on. Päähän koskee. :D
 
HEidos
Päivää tytöt,

odottelen tässä että kello tulis yksi ja sais soittaa tuolle lekurille, sain papan tulokset ja emättimessä oli joku tulehdus...liekö tässä nyt syy kun ei ole tärpännyt, mene ja tiedä. Vähän olis toiveissa antibiootti kuuri, mutta tuon omalääkärin tuntien se määrää jotain maitohappobakteereita...nähdäänpä vaan...

Eilen illalla meni sit vika clomi, toiveet on korkealla, ja sit sitä tiputaankin tosi korkeelta ja kovaa jos nyt ei tärppää.

t:heidos
kp 8/32-34 yk 8/8
 
Heidos: toivottavasti ei ole mitään kovin kummoista se sinun papakokeen tulos. Siitä tuli mieleen että minä kävin papassa jo aikaa sitten enkä ole muistanut soitella tuloksesta. Pitääkin soittaa kohta kun saan tuon pojan nukkumaan.

Jep, tänään tuli sit aamulla taas itku vaikka yritänkin täällä teille esittää niin kovin urheaa... Yks kaveri ilmoitti plussanneensa, toinen lapsi tulossa heille. Eniten ärsyttää se kun hän oli niin ymmärtävinään miltä minusta tuntuu ja että hekin muka ovat kauan odottaneet tärppiä. Just joo. Eka lapsi sai alkunsa kolmannesta kierrosta ja tätä toista ovat tosissaan yrittäneet nyt vuoden alusta. En väitä että minäkään olisin mikään veteraani, ekaa yritettiin kuitenkin vaan 1,5 vuotta ja tätä toista nyt vuosi mutta onhan se nyt pärkele enemmän kuin joku 3kk!!!!!!!!!! MIKSI SEN PITÄÄ OLLA NÄIN EPÄREILUA!!!!!!!!!!
 
HEidos
Voi Rappari, tiedän tunteen...bestis tuli kans ekasta yrityksestä paksuksi alkuvuonna. Me oltiin kumminkin jo sitäkin ennen toivottu kovasti että olis oma yritys tuottanut tulosta viime syksynä...tasan ei käy onnenlahjat kuten sanonta kuuluu. No eihän ne muiden tärpit ole itseltä poissa, mutta kyllähän sitä saa vähän ärräpäitä päästellä jos se helpottaa. Välillä tuntee itsensä "pikkusieluiseksi" ihmiseksi kun on kateellinen muitten onnesta, mutta minkäs teet, jos ei ole tätä pettymysten jatkuvaa sarjaa ite kokenut niin vaikee se on varmaan ymmärtää miltä tuntuu. Tosin ei kaikki tietty koe toisten tärppejä samalla lailla, mut varmaan tämäkin kuuluu tähän lapsettomuuden (vaikka sit sekundäärisen) surutyöhön.

Niin ja omaa napaa sen verran että antibiootti kuuri tuli, joten just ja just ehtii tehota ennen ovis päiviä. Toivottavasti.

t:heidos
 
Juu, kyllä kieltämättä tulee välillä sellainen olo että on huono ihminen kun ei voi toisten onnesta olla onnellinen. Mutta tarvitseeko siitä olla onnellinen? Eikös se riitä ettei toivo toisille pahaa?

Ja kiviäkin varmaan kiinnostaa että papa-kokeen tulos oli puhdas minulla :D Maanantaina on lekuriin aika, jospa saataisiin se lähete hoitoihin.
 
HEidos
Hyvä uutinen Rappari, kyl nää hmmm tulehdukseen käytettävät alapään "tapletit" on niin kamalia, ettei kellekkään toivois...

Ja tsemppiä maanantaille!

t;heidos

ps-mitäs muille kuuluu, huhuu!
 
hilunen harmaana
Heips vaan kaikille.

Tässä sitä ollaan odoteltu kohta pari viikkoa, huomenna olis seurantaultra ja ehkä sitä toista inssiäkin sitten ensi viikolle...

Tiedän kyllä varsin hyvin tuon tunteen mikä itselle tulee kun ystävä ilmoittaa omasta raskaudesta kesken oman yrityksen...Mä kun kerroin parhaalle ystävälle ettei tuo eka inssi onnistunut, niin heitti sit siihen et joo, mut mä oon raskaana ja lisäsi perään ettei tiedä olisko iloinen vai ei kun on talon rakennusta ja muuta ja ekakin vielä pieni. Mä jäin siis ihan :eek: enkä tienny mitä tohon olis pitänyt sanoa-tietää kyllä meidän tilanteen varsin hyvin, jotain siihen sitten takeltelin. Siis ei perkkele sitä tarvi kertoa heti sen perään kun on itse testannut negaa ja vielä tohon tyyliin, kun itse antais aika paljon siitä plussasta. Arvaatte varmaan että fiilis oli :headwall: , heillekin toinen tulossa ja molemmilla kerroilla tärpännyt ilman sen suurempaa yrittämistä. Eihän heidän lapsensa ole meiltä pois, eikä meitä tarvi sääliä tms. mutta pieni hienotunteisuus ei joskus olisi haitaksi...Tuli käytyä kyllä niin syvällä ettei tosikaan tuon jälkeen ja surullista kyllä, meidän välit on viilentyneet aika lailla tässä parissa viikossa, jää nähtäväksi meneekö se ohitse vai vaikuttaako tämä väleihin jatkossakin. Tuntui vaan niin pahalta toi tyyli miten asian ilmoitti ja ajankohtakin oli huonoin mahdollinen. Mutta se on vaan itse yritettävä jaksaa odottaa ja toivoa että haikara poikkeaisi meillekin! Tsemppiä ja sitä kuuluisaa plussaonnea itse kullekin, jospa tähän porukkaan tulisi niitä tammikuisia sitten! ;)
 
Clomit on nyt tässä kierrossa popsittu ja oviskin meni jo. Tällä kertaa se jopa löytyi tikuilla kp16. Tilaisuus on käytetty hyväksi, joten ei muuta kun pari viikkoa odottelua sitten.. B)

Mäkin olen useasti tuntenut katkeria ja kateellisia tunteita ystäviä ja muitakin naisimmeisiä kohtaan kun raskautuvat niin helposti ja jopa tahtomattaan jotkut... Minkä sitä ihminen tunteilleen voi, parempi kai ne on käsitellä kuin haudata mielensä syövereihin.
Meillä vielä kun tämä esikoinen ensin hoitojen jälkeen sai alkunsa niin syntyi keskosena ja vammautui niin on monet kerrat kateellisena katsellut pieniä lapsiakin kun kävelevät tms. mitä meidän neito ei tee.. mutta minkäs teet.. otettava on se mitä elämä antaa :heart:
 
Heipat ja hyvää vapun aattoa! Minä tulin just hetki sitten sieltä lekurista. Ei ihan suoralta kädeltä antanut lähetettä hoitoihin kun esikoinenkin sai alkunsa luomuna. Sain Teroluteja kolmeksi kierroksi (joko 1 tai 2 tablettia, riippuu siitä miten kierto alkaa käyttäytyä) ja sen jälkeen sitten jos ei tärppää niin sit hoitoihin. Täälläpäin ei onneksi ole kuulemma mitään jonoa hoitoihin, jeees!!!! Mut siis, mullahan on kierto vain 25 tai 26 päivää ja ovis on jo kp 12 yleensä joka on minulla liian aikaisin jotta limakalvo ehtisi tarpeeksi paksuksi. Tuo poika kun sai alkunsa oli limakalvo vain 6mm vaikka sen pitäisi olla 12mm!!!!! Mutta siis, yritetään nyt noilla josko niistä jotain apua olisi (aiemmin ei ollut...) ja katsotaan sit mitä tehdään. Selkäkin pitäisi kuvata tässä välissä ja silloin ei raskaana saisi olla... Mutta yrityksestä ei luovuta :D Olen siis positiivisella mielellä taas, lääkäri oli positiivinen sitä kohtaan että me saataisiin toinenkin lapsi ihan luomuna. Enkä minä itsekään sitä kovasti epäile, se on sit eri juttu miten kauan siihen menee...
 
moikkis :) ja hyvää vappua toivottelen minäkin! :flower: Yks päivä kirjotin pitkän viestin joka sit lähetysvaiheessa katos bitti-avaruuteen :whistle: Niin paljon jurppi että en jaksanu uudestaan enää naputella sitä! No mutta, täällä ovis oli ja meni, ja odotellaan taas jännityksellä parisen viikkoa. Metforemia oon napannut 2 kertaa päivässä, Teroja en ottanu tähän kiertoon kun ne jotenki turvottaa mua :snotty: ja en menis vannoon että ne edes auttaa mun kiertoon mitenkään. Niin ja sit Hemofer ravintolisä on kans apuna :) Mulla myös oli esikoista "tehdessä" limis-ongelmia, muistan yhdenki inssin ku limakalvo oli jotain 5 mm paksu...lääkäri sanoi että kyl se vielä ehtii siitä paksuuntua, mutta tiesinhän mä ettei sillä limiksellä mitään saa aikaseksi. Sit kun plussasin viimesestä IUI:stä, oli limis 9,6 mm ja siihen tarttui kiinni :) mutta tosiaan tuosta raskaudesta ei sit kuitenkaan vauvaa syntynyt. Mut että ei sen välttis tartte tuota 12 millii olla...No mutta, nyt vappu-aaton viettoon--ukko on töissä ja mä just sain ipanaisen nukkumaan! Sipsejä ja limpparia luvassa :)
 
Hyvää vappupäivää vaan kaikille! Meilläpäin aurinko paistaa B) ,harmi vaan että lämpötila on lähes jäätävä! Tämän kierron seurantaultra takana ja pregnylkin pistetty eilen illalla, huomenaamulla olis sitten se inssi jälleen edessä. Yksi nätti ja hyvänkokoinen follikkeli siellä näkyi ja limiskin oli lääkärin mukaan oikein hyvä, joten siinä mielessä tilanne näyttää hyvältä, vaikkei se vielä mitään takaakaan! Tuli siinä samalla sit lääkärin kanssa juteltua ja sanoi kun kysyin että tekee yleensä kolme inssiä ja joskus harvoin on tehnyt neljä, kun ei niitä kuulemma juuri sen enempää kannata tehdä. Tuli kyseltyä myös miehen tilanteesta ja selvisi, ettei miehen spermanlaatu ole ollenkaan niin huono kuin mitä esikoista tehtäessä annettiin ymmärtää. Sanoi ettei sen puolesta ole mitään estettä raskautua ihan luomuna, ajan kanssa siis, varsinkin kun siittiöiden määrä per millilitra on ihan hillitön-totesi vaan, että inssit tehdään siksi että maksimoitaisiin onnistumis%, kun sanoin ettei luultavasti enää jatketa hoitoja tästä eteenpäin jos ei inssillä tärppää. Että jotain positiivistakin välillä! :)

Huomisesta alkaa sitten taas ne kuuluisat piinapäivät, onneksi tuo poika
antaa muuta ajateltavaa. Kyllähän sitä toivoo että jos nyt onnistuisi, mutta ei ole usko asiaan kyllä ihan mahdottoman korkealla, sitä kun pelkää pettymystä jo valmiiksi. Ja samalla tekee koko ajan titä sen kanssa, ettei tämä yritys välttämättä tuota tulosta ollenkaan vaikka nyt siis näyttääkin ihan hyvältä. Elämä menee tälläsissä kahden viikon sykleissä ;) , täytyy vaan yrittää kääntää ajatuksia muualle, ettei yritys hallitse koko muuta elämää...
 
No niin, se on inssi tältä erää takana, parin viikon päästä sitten viimeistään tietää miten käy... :whistle: Koko aamun on juiminut alamahasta ihan hillittömästi, tällästä ei ole aiemmin ollut kuin ennen menkkoja-tiedä sit mitä meinaa, gyne kylläkin sanoi inssin jälkeen että kohdunkaulan tilanteen mukaan ja tää juimiminen päälle niin tarkoittaa että ovis on just päällä tai koht siltään tapahtumassa. Outoa vaan, kun tällästä ei ole niissä aiemmissa kahdessa inssissä ollut, mut jospa se sit tosiaan sitä ovista meinaisi. Luonnollisissa kierroissa kun se ovis tapahtuu mulla miten sattuu jos ylipäätään tapahtuu, niin ei ole hajuakaan siitä, miltä se mahdollisesti tuntuu! Samoin kun olen noita ovislimoja seurannut, niin olen tullut johtopäätökseen, ettei mulla ole varmaan koskaan mitään luomuovista ollutkaan, koska tälläisiä limoja tai edes mitään sinnepäin olevaa ei ole luomukierroissa koskaan ollut. Tai en ainakaan muista! ;) Nyt täytyy vaan pitää sormet ja varpaat ristissä, että joku siimahäntä löytäisi sitten perillekin!
 
HEIDOS
Vappu menikin meillä sairastaessa, poika oli tai on kyl edelleen kuumeessa. Nousi jopa 40,7:n välillä. Lääkäri ei kumminkaan mitään korva tms tulehdusta löytänyt kun kävimme vappupäivänä.
Nyt vielä yli 39 kuume jos ei anna mitään droppia. Jos ei huomennakaan vielä ala laskea niin pitää yrittää päästä verikokeisiin poitsun kans.
Meillä odotellaan ovispäivien tulemista ja antibioottikuurin loppumista. Vappu viinatkin jäi juomatta kun kuulemma noista pillereistä tulis jotain antabusvaikutusta.
Jännittää vähän miten clomit on nyt vaikuttanut ovispäivän tulemiseen. Noita antibiootteja kun olis vielä pariksi päivää ja nyt jo tuntuu tulevan limaa joka alkaa yleensä pari päivää ennen ovista. Muuten oviksen pitäis tulla vasta ens viikolla joskus.

Mut plussatuulia piinaviikkolla eläville! Saishan se joku pian jo raskautuakkin...

t:heidos
kp13/32-34 yk8/8
 
Gardenia harmaana
:flower: :flower: :flower: :flower: nostan taas... :) täällä kp25 meneillään, tänään jo testasin hätäpäissäni negan..vieläpä tuota toivoa on onneksi, kierto kun huitelee poikkeuksetta yli 30 päivän.
 
Pitkästä aikaa mäkin tänne kirjoitan. Meillä siis esikoinen tärppäsi 3 vuoden yrityksen jälkeen ekasta clomifen kierrosta.
Nyt luomuyritystä takana vuosi. Mulla pco.
Eilen kävin gynellä ja aloitan ensin Teroluteilla ja sen jälkeen otetaan taas clomifenit käyttöön.
Menin lääkäriin kun jäi helmikuun menkat päälle. Eli vuosin 2½kk yhtä soittoa enemmän tai vähemmän.
 
Tervehdys tytöt!
Täällä ei uutta alla auringon, odottelua päivästä toiseen, piinapäiviä on vielä reilusti jäljellä tässä kierrossa. Kuun puolen välin jälkeen voisi sitten testailla jos ei sitä ennen ole tätskyä näkynyt. Fiilikset vaihtelee päivän mukaan, eikä vielä ole juuri mitään raskautta puoltavia tuntemuksia ollut, kun inssistä on niin lyhyt aika. Lämmöt on kyllä koholla ja reilusti, mutta niinhän niiden kai kuuluukin olla sinne lähemmäs menkkojen alkua jos ovis on tapahtunut, enkä kyllä uskokaan mihinkään tuntemuksiin kun kroppa voi kehitellä ihan omiaan. Esikoisesta kylläkin tiesin jo ennen testiä olevani raskaana, vaikka ei sitäkään halunnut uskoa ennenkuin näki ne kaksi viivaa testissä. Mutta odotetaan ja toivotaan!
 

Yhteistyössä