Hoidoilla esikoinen, toinen haaveissa?

Ikä, oma ja miehen? Minä 27 ja mies 32
Montako lasta? 1
Kauanko esikoisen tärppiin meni?noin 3 vuotta
Mistä kiikastaa? PCO, lievä endometrioosi, ovuloimattomuus
Kaunko toista/kolmatta/neljättä lasta nyt toivottu? ei aloitettu ehkäisyä synnytyksen jälkeen, esikoinen on nyt siis reilu 8 kk vanha.

Ei kertakaikkiaan tuu ovista.. :ashamed: voi että harmittaa...nyt on jo kp 18 eikä tuu ovistikkuun ku just havaittava viiva. No jospa se nyt sieltä tupsahtais vaikka ens viikolla, aloitin Terolutit tuossa viime viikolla vaikkei niistä ole mulle ennenkään apua ollut. Vähän mietin tuossa että pitäiskö käydä hakeen clomifen-resepti, mutta täällä nuo ultrat on vähän niin ja näin niin en taida uskaltaa. En usko että täällä tehtäis ollenkaan seuranta-ultraa, lyötäs vaan resepti kouraan ja pitäis sit vaan toivoa ettei irtoa kuin yks munasolu. huoh...
 
Gardenia harmaana
ylös :) eilen illalla tuli ovistikkuun ihan selkee plussa, mutta tänään se oli taas haalistunu uudessa testissä ihan mitättömäksi :'( hitto soikoon, mitä kummaa tää taas on... luulis että jos ovis on tulossa niin viiva vahvistuis! nooh, eilen kuitenkin pupuiltiin. Josko olis sit ollu eilen tärppipäivä ?!
 
Gardenia: Jos eilen illalla tuli tikkuun plussa niin eihän se mitään haittaa jos tänään on jo haalea. Tänään se lienee se varsinainen ovulaatiokin sitten, tsemppiä!

Täällä on sellainen tilanne ettei minkäänlaista vuotoa ole näkynyt vieläkään. Katsellaan.
 
heidos
Pikaseen kommentoin, viime kierrosta mulla oli selvä ovis kivuista päätelleen vasta kp21. Joku sanoi mulle että liian myöhään että ehtis hedelmoittynyt alkio kiinnittyä... tiedä häntä, raskaaks en tullut...että kai jotain perää tuossakin.

t:Heidos kiireisenä kp 9/32
 
Heidos: Eihän sillä ole mitään väliä millä kp:llä ovis on vaan sillä milloin menkat alkaa oviksen jälkeen. eli jos sulla on kierto ton 32 päivää niin ovis voi ihan hyvin olla vasta kp 21 kun 10vrk riittää kiinnittymiseen. Ja yleensä käy niin että jos ovis on myöhään, myös kierto pitenee.
 
Meillä esikoinen tärppäs ekasta clomikierrosta 3 vuoden yrityksen jälkeen. Mulla myös PCO. Nyt yritetään toista. Luomumenkat pyöriny nyt vuoden verran.
Tosin nyt tullu takapakkia. Vuodan nyt viidettä viikkoa. Eli alkaa vissiin taas menkat jäämään pikkuhiljaa kokonaan pois.
Pitäis mennä taas lääkärille ja pyytää clomiresepti.
 
hilunen harmaana
Meitä pikkukakkosen toivojia hoidoilla tai ilman on näköjään enemmänkin! :wave: Jännä juttu noiden seurantaultrien kanssa clomien käytön yhteydessä-meillä päin ultrataan automaattisesti ja itsekin olen siinä käsityksessä ettei niitä pitäisi edes määrätä ilman seurantaa. Käytännöt näköjään vaihtelee eri puolilla maata. Ollaan oltu hoidoissa julkisella puolella ja ollaan edelleen, kevyempiin hoitoihin tuntuu täällä pääsevän samantien. Jos ei inssillä onnaa tällä kertaa, hoidot jatkuisi keskussairaalassa, tiedä sit mitkä jonot siellä on. Ollaan kyllä miehen kanssa ajateltu, ettei lähdettäisi rankempiin hoitoihin, vaan tyydyttäisiin sit kohtaloomme ja annettais jatkossa lupa tulla luomuna jos on tullakseen. Onhan tää vähän ennenaikaista pohtia tälläistä kun kakkosen yrityksessä ei ole vielä edes päästy sinne inssiin asti, ei kyllä uskottu esikoisestakaan että niin nopeasti tärppää! ;) Jotenkin sitä vaan ajattelee ettei se jackpot nyt toista kertaa meille niin helposti voi osua! Noo, pitää malttaa mielensä sinne ultraan asti...
 
Juu, eipä ole vieläKÄÄN tulossa kakkosta meille, uusi kierto alkoi taasen. Vähän aikaa ehdin jo luulla että joko nyt mutta ei sittenkään. Mut pidetään pinoa ylhäällä ja toivottavasti jollakin on kertoa onnistumisen kokemuksistakin välillä :D
 
HEidos
No, hitsin hitsi Raparperitaivas, no tätähän tämä on, eiköhän me kaikki tiedetä. Ja kp 1 varmasti ottaa pipoon. Mulla ainakin on noi ekat kiertopäivät aika vaikeita (joka kerta), sillon ei oikein jaksa jutella esim. odottavien ystävien kanssa yms. Siitä kun semmonen reilu viikko menee niin sit alkaa jo elämä hymyilemään.
Itellä on nyt menos ehkä noin kp 11/32. Vielä viikko ovikseen...on tääkin tylsää odottelua, mut jo selvästi toiveikasta aikaa.

terkuin kaikille
Heidos
 
Heippa vaan kaikille!
Nyt on sit seurantaultrassa käyty ja hyvältä näyttää, kivankokoinen munasolu siellä on kasvamassa ja limakalvonkin tilanne on erinomainen. Kyllä helpotti, kun eihän noista clomeista tiedä pureeko ne vaikka olisi aiemmin toimineetkin. Nyt on sitten ensi maanantaiksi varattu inssiaika, että siitä se lähtee! :whistle: Lauantai-iltana pistellään Pregnyliä, samalla kaavalla näemmä mennään kun esikoisenkin kanssa. Täytyy nyt pitää maltti mukana ja pää kylmänä, eikä ladata kauheasti toiveita-eipä putoa sitten niin korkealta jos ei tule toivottua lopputulosta. Noi ekat kiertopäivät on tosiaan vihonviimeisiä itselleenkin, sitä saa aina pari päivää kasailla itseään. Mulla vielä kun kierto on ilman apuja mitä sattuu, niin onhan tässä tullut muutama turha testikin tehtyä tätiä odotellessa-sekin on rasittavaa, että saat kytätä koska alkaa ja alkaako vai ei...No joo, jaksamista kaikille, toivotaan että iloisia uutisia alkaa porukasta kuulumaan!

hilunen
 
Lauantaita kaikille, tai sunnuntaita miten nyt kukakin lukee tätä ketjua. Täälläpäin alkaa menkat olla menneen talven lumia joten pikapuoliin pääsee taas harrastamaan sitä lapsen tekemisen harjoittelua :D *virn* Kovasti sitä haluaisi jo olla raskaana mutta mieli on silti ihan iloinen, jostakin kumman syystä. Onhan tämä odottelu tietysti ihan tuttuakin jo esikoisen ajoilta. Aurinko paistaa, voisko parempi lauantai enää olla?
 
HEIDOS
Heh, kerrankin jaksoin oikein kirjautua sisään...

Kaunista ilmaa pukkaa joo, niin ihanasti aurinko paistoi päähän ja selkään vaunuttelulenkillä päivällä. Oikein kuumotti.

Kalenteria piti oikein kaivaa että sai nuo kiertopäivät laskettua, meillä alkaa ovis lähestymään. Nyt vois kokeilla tässä kierrossa jokatoinenpäivä-systeemiä. Tuntuu aina vaan kun on ihan ovis päivä et ei millään malttas, vaan mieluummin tärppiä sisään joka päivä, jos sieltä joku siittiö jaksais uida perille asti, nuo kun muuten ovat laiskanpuoleista laatua.
Ens viikolla terveyskeskuslääkäri, ajattelin kysyä uusisko mun clomi reseptin...saa nähdä mitä kommentoi. Ei mikään gyne ole nimittäin, ihan yleislääkäri.

terkuin
HEidos
kp14/32
 
Heidos harmaana
sivulta 4 pinon löysin...

Nyt on sit tuuletettu petivaatteet. Ovis tuli rytinällä lauantaina, olin sohvanpohjalla koko illan, sattu niin ...keleesti! Olikohan greippimehulla jotain asiaa tässä, oon sitä vetänyt alkukierrosta varmaan 4-5 litraa... No pääasia että tuli, koska epäilin että mulla tulee vaan joka toinen kuukausi. Tästä ei kyl jäänyt epäselvyyttä...tai sitten puhkes umpisuoli??? =)
Eli nyt sitten viikko puoltoista odottelua, alkaako tulemaan jotain lupaavia oireita, niitähän mulla on joka kuukausi riittänyt. Silti raskaana en oo ollut.
No kyllä varmaan taas aika pian tiedän jos ei oo tärpännyt, alkaa tuhruttelut ja selkäsäryt yms jo tosi aikasin. Ja muutamassa viime kierrossa on ollut niin huono-olo ennen menkkoja että jos nyt tulee taas niin huonosti käy tälläkin kertaa.
Ylihuomenna on se terveyskeskus lääkäri käynti, saa nähdä irtooko clomi-kuuria. Vai alkaako jotain urputtaan, ei nyt olis rahaa hakea omalta gyneltä sitä niinku ennen.

terkuin Heidos
kp 22/32 2dpo
 
Ehtiihän sitä viimein tännekin-pääsiäinen meni meidän porukalta sairastaessa, onneksi alkaa olla jo voiton puolella... Inssistä on nyt viikko ja toinen viikko pitäisi vielä piinailla ja yrittää olla ajattelematta koko asiaa. Luget olleet päällä inssistä asti ja vaikea erottaa niiden sivuvaikutuksia mahdollisista raskausoireista. Esikoisen kohdalla tiesin olevani raskaana ennen testiä, jotenkin sen vaan aavisti, nyt ei kyllä kauheasti mitään viboja ole tullut, tiedä sit mitä tarkoittaa! ;) Kyllähän näitä oireita on eli palelee, lämmöt koholla, vatsaa nippailee aika ajoin, mutta eipä näihin voi kauheasti luottaa kun voivat yhtähyvin olla myös lugejen aikaansaannosta. No, ei auta kuin odottaa sinne ensi viikkoon ja olla toivomatta liikoja ja valmistella itseään siihen ettei ole natsannut-sitpä ei ainakaan tipu niin korkealta! Tai sit sitä vaan yrittää huijata itseään, eipä siihen oikein voi valmistautua jos ei tärppiä tule, kun toive on niin kova. On jännä huomata, miten kipeä kohta se on edelleen ettei lasta tulekaan tosta vaan, vaikka on jo yksi suotu-toisaalta, eipä esikoisen olemassaolo poista kaipausta toisesta lapsesta, siitä huolimatta että sitä tuntee äärimmäistä kiitollisuutta että on yhden saanut.
Ei muuta kuin auringonpaistetta B) kaikille ja tietysti myös plussaonnea!

hilunen
 
vieras täällä
Hei, anteeksi että sotkeudun ketjuunne, mutta olisi kysymys.. :ashamed:
Monentenako pp:nä plussasitte ekan :heart: saadessanne? Minkä testin teit vai oliko verikokeessa?
 
heidos harmaana
HEips,
eka plussattu kp 37 kävin tarkistamassa päiväkirjasta. Ja kp30 kohdalla olin kirjotellut "eipä tainnut taaskaan tärpätä...".
Tais olla se apteekin Predigtor-testi, koska oli tuplapakkaus ja toinen, käyttämätön, on vielä tuolla veskin kaapissa...toivottavasti ei kauaa... =) =)

t:heidos
kp23/32 3dpo yk 7
 
Gardenia harmaana
Mä tein esikoisesta plussatestin kp37. Ja se oli apteekin oma r-testi! Ihania aikoja :) muistan varmasti lopun ikäni sen tunteen!

Niin, mä tuossa olin raskaana vähän aikaa...tänään alkoi sitte vuotamaan niinku saavista. :'( Just kävin aamulla veritestissä jonka tulokset tulee varmaan tällä viikolla. Mutta mitäpä noista, kun keskenhän tämä meni. Osasin sen kyllä aavistaa kun en saanu vahvaa plussaa testiin, hailakoita viivoja vain.

Sinänsä mukava tietää että on jonkinlainen mahdollisuus onnistua ilman hoitoja! Paitsi että olihan mulla tukilääkitys tuossa kierrossa, metformiini ja Terolut.
 
Tsemppiä kamalasti kaikille, olipa tilanne mikä hyvänsä. Meillä on täällä se tilanne että kp on 18/25-28 ja eilen tuli jostain kumman syystä ihan pientä, haaleanrusehtavaa vuotoa... Koskaan ei ole mitään välivuotoja ollut joten vähän olen ymmälläni. Nyt tänä aamuna ei ole näkynyt sitäkään vähää joten eipä se kai mitään ollut. Viikon verran vielä niin tiedetään miten tällä kertaa kävi.
 
HEidos harmaana taas
Pahoittelut Gardenialle, että pitikin sitten alkaa vuoto, itkujen itku. No kovasti tsemppiä tästä vaan ylöspäin, eikös vaan!

Ja Raparperitaivaalla kuulosti kyl ihan kiinnittymishommilta, aikun olis ihanaa et joku plussais...

Oma napa, kp 20 oli siis ovis, hyvin bongattu ja "tuuleteltu", mutta nyt taas tutut menkkoja edeltävät ristiselkäsäryt alkanee, ihan kellolleen tuttuna kiertopäivänä.(kp28/32) Eipä enää mitään jännitettävää, torstaina alkanee menkat. Viimestään perjantaina.

Viime tiistaina sain sitten siltä terveyskeskus lekurilta clomikuurin. Tosin voimme käyttää siitä vaan ekan satsin, siis yhden kierron ajan. Se on sit siinä tältä erää tää meidän lapsen teko, seuraava mahis ehkä ens keväänä/kesänä. Ai niin miehen määräs simppatestiin, nähdään onko lääkkeettömyydestä ollut simpoille apua. Lääkkeitten kanssa kun oli n2%ok, mutta kokonaismäärä myös alhanen.(josta tää 2%laskettu...) Mies ei ollut kauheen innoissaan lähetteestä...

tekkuja kaikille
Heidos
kp28/32 8dpo yk7 pikkukakkonen toiveissa...
 
hilunen harmaana
Kevätpäivää vaan kaikille!

Tuli taas tehtyä viikonloppu keikkahommia, sai samalla vähän ajatuksia pois piinailusta. Huomenna olis sitten testipäivä ja tällä erää piinailun päätös ja hyvä niin! En kyllä tippaakaan siihen plussaan usko, siihen malliin juimii alamahaa, että eiköhän se menkkoja enteile. Päähän ottaa jo valmiiksi, vaikka pitäisi malttaa huomiseen. Mieskin oli että ethän sä voi varma olla vaikka oliskin tärpännyt, kun eilen heitin sille että eiköhän me lähdetä uudelle kierrokselle. Toivottavasti täällä kuitenkin joku saisi sen plussankin saalistettua! :)

Heidos: Eikö sulla siis ole mitään seurantaa noiden clomien kanssa, lähinnä ultraa tarkoitan? Meillä tosiaan kuuluu asiaan että aina ultrataan. Julkisella puolella on meidänkin hoidot, tosin erikoissairaanhoidon puolella. Meillä on sellainen kuvio ollut niin esikoista tehtäessä kuin nytkin, että olen käynyt yksityisellä hakemassa lähetteen hoitoihin julkisella puolella-sama lääkäri ottaa vastaan niin yksityisesti kuin julkisestikin, kätevää ja nopeaa! Täällä päin ei yksityisellä puolella edes tehdä hoitoja. Kirjavia ovat kyllä käytännöt, ei tätä lakkaa ihmettelemästä vaikka olenkin hoitoalalla töissä ja kaikenlaista nähnyt.

Nyt on käynyt ekaa kertaa mielessä, että mitä jos sitä toista lasta ei tulekaan. Ollaan tosiaan mietitty niin, ettei tämän kummempiin hoitoihin lähdetä jos ei näillä onnaa. Täytyis kysyä montako inssiä ylipäätänsä tehdään, jos nyt ei ole tärpännyt-joskus tuntuu että tässäkin hajoaa pää, saati miten tiukoille joutuisi raskaammissa hoidoissa. Kyllä voi maailman luonnollisin asia olla vaikeeta. Meilläkin vauvoja on näin kevään kunniaksi putkahdellut lähipiiriin enempi ja vähempi, eik se tietenkään meiltä ole pois, sitä vaan miettii että eikö se haikara voisi tulla meillekin!

Mutta päivän jatkoja ja hirmuisesti tsemppiä kaikille!

hilunen
 
HEIDOS
Heips,

joo ei meillä tosiaan ole sitä seuranta ultraa. Ei ollut esikoisen kohdalla eikä nytkään, tietty kun nyt sain clomit siis terveyskeskuslääkäriltä. Esikoisen aikaan olin yksityisellä, joka olis kyl voinut ultrata, en osannut sillon vaatia. Niskapoimu-ultrassa huomattiin että oli kaks munasolua hedelmöittynyt ja kiinnittynyt. Toinen oli vaan lopettanut jo varhasessa vaiheessa kasvunsa, eli viikol 12 näky vaan ruskuaispussi siitä toisesta.
Nyt jos irtoo useempi munasolu niin toivottavasti edes joku niistä selviäs hengissä 9kk...
Yritin saada tiistaina lähetettä erikoissairaanhoidon puolelle, siis käytännössä täällä kai se olis Naistenklinikka, tuon miehen sairauden ja sen lääkkeiden aiheuttaman simppojen huonon laadun takia. Mut ei oo kuulemma mitään perustetta millä vois lähetteen kirjottaa... Eli meidän lapsen teko loppuu sit ens kiertoon tällä erää. Ja alkaa noita vuosiakin jo kertyä, jos parin vuoden välein voi muutaman kuukauden yrittää... Jos ois rahaa niin tilanne ois toinen, toivottivat jo ennen esikoista tervetulleeksi lapsettomuus klinikalle yksityiselle puolelle siis.

Että tämmöstä täällä, selkäsäryt jatkuu joten tätiä odotellessa...

heidos
kp 29/32 9dpo yk7...2.toivoo
 

Yhteistyössä