Hohoi..kaikki painonvartijat tänne : )

  • Viestiketjun aloittaja tinka25
  • Ensimmäinen viesti
Täältä tulisi uusi pisteilijä.. Aion ylihuomenna mennä mukaan painonvartija ryhmään. Olen tosin laskenut pisteitä jo kaksi viikkoa ja ehkä kilo on karissut.. Mut en tosin ole ollut vielä itselleni hirveän rankka. Tällainen pikkuhiljaa aloitus :)

Oon kahdessa vuodessa lihonnut melkein kaksikymmentä kiloa.. Painoindeksi oli ennen 22 ja nyt pikkuisen päälle kolmekymmentä.. Erinäisten elämäntilanteeseen liittyvien asioiden vuoksi on tullut sitten stressiin mässättyä jne. Tosin, hormonitoiminnassani on ollut hieman häikkää myös viime toukokuusta lähtien, joten sen on ehkä vielä lisää edesauttanut lihomistani (kun puolet noista 20kg:sta on tullut tuona aikana..). No, mutta nyt aion ottaa härkää sarvista! Ei tällaisesta touhusta tulee mitään. :p

Olen aika pitkällä jo opinnoissa oleva terveydenhoitajaopiskelija, joten minulta saa myös kysyä jos jotain terveyteen liittyvää on mielessä. Vastaan jos osaan :)
 
Niin joo. Päätin kaksi viikkoa sitten että en enää koskaan syö karkkia enkä suklaata (paitsi suklaata leivonnaisissa aion syödä). Päätin, että lakossa ei ole minun kohdallani järkeä, koska sen loputtua syön vielä entistä enemmän karkkia. Muutenkin olen oikea herkkupeppu noiden suhteen ja jos nyt laihdun niin ei ole järkeä lihottaa itseäni takaisin noita syömällä. Varsinkaan kun minulla ei ole mitään kontrolliia niiden syömisessä.. Ahmin niin kauan kun pussi on loppu ja lopulta on huono olo, ja silti seuraavana päivänä tekee mieli lisää :whistle:
Ja eihän irtokarkki kyllä mitään kaikkein terveellisintä ole koska siinä on hurja määrä lisäaineita.

No, ehkäpä kymmenen vuoden päästä minun ei edes tee mieli karkkia. Niin kauan minulla meni nuorempana oppia himoitsemaan sitä.
:p

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 17:18 vaimo85 kirjoitti:
Täältä tulisi uusi pisteilijä.. Aion ylihuomenna mennä mukaan painonvartija ryhmään. Olen tosin laskenut pisteitä jo kaksi viikkoa ja ehkä kilo on karissut.. Mut en tosin ole ollut vielä itselleni hirveän rankka. Tällainen pikkuhiljaa aloitus :)

Oon kahdessa vuodessa lihonnut melkein kaksikymmentä kiloa.. Painoindeksi oli ennen 22 ja nyt pikkuisen päälle kolmekymmentä.. Erinäisten elämäntilanteeseen liittyvien asioiden vuoksi on tullut sitten stressiin mässättyä jne. Tosin, hormonitoiminnassani on ollut hieman häikkää myös viime toukokuusta lähtien, joten sen on ehkä vielä lisää edesauttanut lihomistani (kun puolet noista 20kg:sta on tullut tuona aikana..). No, mutta nyt aion ottaa härkää sarvista! Ei tällaisesta touhusta tulee mitään. :p

Olen aika pitkällä jo opinnoissa oleva terveydenhoitajaopiskelija, joten minulta saa myös kysyä jos jotain terveyteen liittyvää on mielessä. Vastaan jos osaan :)
moikka!

Kiva kun tulee uusia mukaan =)

Mun mielestä on tosi kiva systeemi tää pistejuttu,kun saa periaatteessa syödä mitä haluaa tai ainakin tieto siitä että saa syödä mitä vaan auttaa :D

Terbetuloa joukkoon mun puolestani ainaskin :wave:
 
Kiitoksia Henrietta! =)

tseasiassa tiedänkin jo aika paljon pisteilystä kun olen aiemminkin muutamaan kerran hetken aikaa ollut tällä dieetillä. Ostajan opaskin minulla on ollut jo jonkin aikaa ja painonvartijoiden kokkauskirja missä on 2000 reseptiä, eli eväitä siltä kantilta löytyy jo :) Mutta nythän en tietenkään ole niinkään dieetti-asenteella vaan elämänmuutostahan tässä yritetään järkätä. Ehkäpä siinä se suurin muutos aiempiin kertoihin ja siksi luulen että myös onnistun. Ja täytyy sanoa, että ihanaa kun on tällainen keskustelualue tukena!

:D <br><br>
 
Tonnikeijukainen
:wave: Täällä...Aika pitkä tulee tästä ketjusta, että hankala lukee kaikki, mutta koitan pysyä mukana. B) ..

Tänään puntarissa 77,6 kg. tyhjin vatsoin... Pituutta noin 161cm.
**
Eilen vasta aloitin, mutta olo on jotenkin keveempi :) jo.<br><br>
 
Viikko takana Paikkareita ja tänään koitti totuuden hetki!
Olen vieläkin shokissa.. Vaaka näytti, että olen laihtunut 2,2kg!!!! :whistle: Miten voi olla edes mahdollista?? En ole tähän mennessä koskaan laihtunut kuin n. 1kg viikossa.
Nyt painoni alkaa jo kuutosella!!!!! :D

Tosi hyvä mieli itsellä ja nyt on pakko saada jatkettua tästä ja päästä sinne 64kg!! Tavoitteeseen matkaa vielä 5,5kg, ei ole edes paha!
Tämän viikon aikana en ole edes harrastanut liikuntaa. Tarkotus on kyllä ollut ja on edelleen, mutta kun on ollut niin kiire..

Eniten odotan sitä, että pääsee ostamaan uusia vaatteita ja erityisesti farkut!!

Ja erityismaininta, vain ja ainoastaan 2 karkkia on mennyt suuhun viikon aikana!

Tsemppiä kaikille!! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 09:47 papuneiti kirjoitti:
Viikko takana Paikkareita ja tänään koitti totuuden hetki!
Olen vieläkin shokissa.. Vaaka näytti, että olen laihtunut 2,2kg!!!! :whistle: Miten voi olla edes mahdollista?? En ole tähän mennessä koskaan laihtunut kuin n. 1kg viikossa.
Nyt painoni alkaa jo kuutosella!!!!! :D

Tosi hyvä mieli itsellä ja nyt on pakko saada jatkettua tästä ja päästä sinne 64kg!! Tavoitteeseen matkaa vielä 5,5kg, ei ole edes paha!
Tämän viikon aikana en ole edes harrastanut liikuntaa. Tarkotus on kyllä ollut ja on edelleen, mutta kun on ollut niin kiire..

Eniten odotan sitä, että pääsee ostamaan uusia vaatteita ja erityisesti farkut!!

Ja erityismaininta, vain ja ainoastaan 2 karkkia on mennyt suuhun viikon aikana!

Tsemppiä kaikille!! :wave:
ou mai kaad!!Tosi hienosti lähtenyt kiloja,onnea siitä :flower:

odotan paniikissa huomenaamuista punnitusta...on meinaan sellainen olo että menkat alkais,turvouta jne \|O
 
tervetuloa mukaan vaimo85

huoh.. ollu vähän ongelmia tulla tänne monena iltana.. ei oo vaan toiminu nää sivut,onko sitten iltasin niin ruuhkaset sivut..? en tiä..
huoh menny mulla nyt tässä parina päivänä pisteet yli :/ kun innostunut syömään vähän liikaa rusinoita tai luumuja,mutta onneksi en karkkia :)
nyt hörpin kaakaota ja se on kyllä totta että vie suklaahalun,ja varsinkin kun maidon lämmittänyt kattilassa niin vielä parempaa.. :)

zemppiä!!
 
Voi #&%?$!* sentään!!!Tää on ihan kun kuolemaa tekisi ....on ne menkat alkamassa ja voi A-P-U-A kun mä voisin syödä ensin vuoren kaikkea kiellettyä ja sitten nukkua sata tuntia...välillä tietenkin kiukutella muutaman tunnin \|O \|O \|O

Miten voikin fiilikset muuttua päivässä hyvästä tsempistä ihan kauheeseen oloon?Turvottaa ja ja ja ja....

\|O

Pisteet on tältä päivältä syöty ja en tasan syö enää mitään,menisin nukkumaan samantien jos ei tarttis odottaa greyn anatomiaa :D
 
Niin juu. Tervetuloa Tonnikeijukaisellekin :)

Koitaha Henrietta kestää, uskon että se on vaikeeta, mutta kyllä se siitä helpottaa :/ =)

Mulla on vähän masis päällä, kun tajusin tänään vähän paremmin mitä yksi naistentautien lääkäri mulle sanoi.. Mikäli nyt oikein ymmärsin, niin minulla on sellainen "vika" kuin PCOS = polykystinen munasarjaoireyhtymä.. Löysin siitä aika paljon tietoakin netistä tänään.. Huomasin, että siihen liittyy usein liikalihavuutta hormoonihäiriöiden vuoksi. Kyllähän mä oon huomannut, että tästä 20kg:sta läskiäni 10kg on tullut puolen vuoden aikana (aika kauheeta) ja painonhallinta on ollut tosi vaikeeta (tuntuu että vaik mitä on tehnyt niin ei laihdu vaan pikemminkin paino nousee) ja hormoneja olen osalta syyttänytkin. Huono puoli on nyt siis se, että todennäköisesti laihdun aika hitaasti, mikä voi olla kyl hyväkin juttu..(ei vaan oikein sovi mun malttamattomalle luonteelle). Ja jos en laihdu niin minulla on suuri todennäköisyys sairastua sokeritautiin ja hedelmättömyyttä sekä keskenmenoja voi esiintyä herkemmin. Ehkäpä tästä tulee nyt sitten lisämotivaatiota laihdutukseen ja painonhallintaan.. :/ Ku on ihan pakko laihtuu (varsinkin kun lapsia hartaasti haluan saada, eikä se diabeteskaan nyt niin herkulliselta kuulosta..).

Lisäksi nyt sitten epäillään mulla sellaistakin juttua kuin hyperplasia (hyvänlaatuista kohdun limakalvon paksunemista, mikäo n tosi harvinaista mun ikäisellä), jonka yhtenä riskitekijänä on myös liikalihavuus :( #&%?$!* juttu.. Mut oottelen kokeiden tuloksia, voin ilmoitella sitten jos teitä kiinnostaa.

Olkaa kärsivällisiä jos mun paino ei nyt sitten kamalaa vauhtia tipu.. :\| :) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 19:54 vaimo85 kirjoitti:
Niin juu. Tervetuloa Tonnikeijukaisellekin :)

Koitaha Henrietta kestää, uskon että se on vaikeeta, mutta kyllä se siitä helpottaa :/ =)

Mulla on vähän masis päällä, kun tajusin tänään vähän paremmin mitä yksi naistentautien lääkäri mulle sanoi.. Mikäli nyt oikein ymmärsin, niin minulla on sellainen "vika" kuin PCOS = polykystinen munasarjaoireyhtymä.. Löysin siitä aika paljon tietoakin netistä tänään.. Huomasin, että siihen liittyy usein liikalihavuutta hormoonihäiriöiden vuoksi. Kyllähän mä oon huomannut, että tästä 20kg:sta läskiäni 10kg on tullut puolen vuoden aikana (aika kauheeta) ja painonhallinta on ollut tosi vaikeeta (tuntuu että vaik mitä on tehnyt niin ei laihdu vaan pikemminkin paino nousee) ja hormoneja olen osalta syyttänytkin. Huono puoli on nyt siis se, että todennäköisesti laihdun aika hitaasti, mikä voi olla kyl hyväkin juttu..(ei vaan oikein sovi mun malttamattomalle luonteelle). Ja jos en laihdu niin minulla on suuri todennäköisyys sairastua sokeritautiin ja hedelmättömyyttä sekä keskenmenoja voi esiintyä herkemmin. Ehkäpä tästä tulee nyt sitten lisämotivaatiota laihdutukseen ja painonhallintaan.. :/ Ku on ihan pakko laihtuu (varsinkin kun lapsia hartaasti haluan saada, eikä se diabeteskaan nyt niin herkulliselta kuulosta..).

Lisäksi nyt sitten epäillään mulla sellaistakin juttua kuin hyperplasia (hyvänlaatuista kohdun limakalvon paksunemista, mikäo n tosi harvinaista mun ikäisellä), jonka yhtenä riskitekijänä on myös liikalihavuus :( #&%?$!* juttu.. Mut oottelen kokeiden tuloksia, voin ilmoitella sitten jos teitä kiinnostaa.

Olkaa kärsivällisiä jos mun paino ei nyt sitten kamalaa vauhtia tipu.. :\| :)

Voi ei...kuulostaa ikävältä.Toivottavasti saisit lisää infoa tilanteeseesi ja ammattilaisten ohjeita jatkoon :hug:

Tuntuupas nyt pieniltä nämä omat murheet :ashamed:

Koita ajatella sillainkin että mitä hitaammin tippuu niin sitä varmemmin pysyy kilot pois ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 20:49 Henrietta kirjoitti:
Koita ajatella sillainkin että mitä hitaammin tippuu niin sitä varmemmin pysyy kilot pois ;)
Juuh. Yritän ajatella positiivisesti (vaikka se välillä vaikealta tuntuiskin) :p

Huh, huomenna liityn oman kaupunkini painonvartija ryhmään ja täytyy astella siihen aina niin pelottavaan vaakaankin... No, oon ainakin syönyt pisteiden sallimissa määrin viime päivät ja juonutkin olen riittävästi.. Saas nähdä.. :saint:

Mut hei! Nyt alko se Greyn anatomia!! On muuten sika hyvä sarja :D <br><br>
 
Mä en usko tätä! Oli pakko käydä vaa'alla vaikka iltapäivällä menenkin ryhmään jossa sit punnitaankin. Ajattelin ku oon yleensä aina aamulla punninnut itseni ilman vaatteita ja ennen aamupalaa ni haluan nyt tietää arvon, joka on otettu samalla tavalla ja samalla vaa'alla (Iltapäivä arvo voi olla erilainen, varsinkin jos punnitaan vaatteet päällä).

No mut se hämmästyksen aihe oli, että painoa on lähtenyt viime sunnuntain punnituksesta -1,6kg!! :eek: :D Taidan tästä lähin punnita itseni punnituspäivänä omalla vaa'alla aamulla ja painonvartijoiden iltapäivällä. :p

Kai tää on nyt sitä alun nopeempaa painonlähtöä, ku edellisinä kahtena viikkona ei oo lähtenyt lähes yhtään kun en ole kovasti yrittänytkään.. Näyttäis siltä, ettei noi mun "vaivat" kamalasti haittaakaan (varmaan siksi ku hormoonitasapainoni on taas melkein kunnossa). No, mut joka tapauksessa hyvältä tuntuu! =)

Ja taputukset myös Henrietalle!! Miinusta ku miinusta B) <br><br>
 
VAIMO85: mullakin on PCO! :( kaksi keskenmenoa, liikalihavuus, ovulointihäiriöt ja lapsettomuus varmaan johtuu siitä...paitsi että hoidoilla saimme viime kesänä esikoisemme! :) :) Mutta tiesitkö että kaikilla PCO:laisilla ei koskaan näy mitään oiretta siitä, monilla on se ilman että ne koskaan saa tietääkään! Mulla on yks kaveri, jolla on jo kolme lasta eikä mitään ongelmia raskautumisessa vaikka on PCO. Se on yksilöllistä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 22:05 Gardenia kirjoitti:
VAIMO85: mullakin on PCO! :( kaksi keskenmenoa, liikalihavuus, ovulointihäiriöt ja lapsettomuus varmaan johtuu siitä...paitsi että hoidoilla saimme viime kesänä esikoisemme! :) :) Mutta tiesitkö että kaikilla PCO:laisilla ei koskaan näy mitään oiretta siitä, monilla on se ilman että ne koskaan saa tietääkään! Mulla on yks kaveri, jolla on jo kolme lasta eikä mitään ongelmia raskautumisessa vaikka on PCO. Se on yksilöllistä!
Ikävä kuulla :( Keskenmenoista varsinkin.. Mutta ihanaa, että olette saaneet esikoisenne :heart: :hug:

Mä en oikein tiedä onko se varsinainen diagnoosi mulle jo tehty.. Kaipa se näkyy sitten epikriisissä ku se kotiin tulee. Mutta siis ultrassa mulla näkyi se PCOS:lle tyypillinen helminauhakuvio munasarjoissa ja sitten lääkäri puhui siitä että siihen voi liittyä diabetesta, runsaampaa testosteronin eritystä, runsaampaa insuliinin eritystä ja sellasta. Mut se nimitys tälle meni vähän ohi, ku oli venäläinen lääkäri joka ei puhunut hirveän sujuvaa suomea.. Tämän kaiken perusteella tein sitten itse johtopäätökseni :p

Tiesin juu, että se monilla sitä esiintyy oireettomana. Tai että yleisimmin se löydetään kun tullaan hakemaan hoitoa hedelmättömyyteen tai runsaaseen karvankasvuun tai etsimään syitä keskenmenoihin. Itse menin selvittämään syitä vuotohäikkääni. Huomasin myös tänään kun luin Suomen Lääkärilehteä, että siihen pääasiallinen hoito on ylipainoisilla laihdutus. Kuulemma se saattaa pienentää reippaasti keskenmenojen ja diabeteksen vaaraa ja parantaa paljon mahdollisuutta tulla raskaaksi. Sittenhän siihen on lääkehoitoa myös..

Saanko udella..? Minkälainen lääkitys sinulla oli, että tulit raskaaksi tästä esikoisestasi? Clomifen? Oliko siihen yhdistettynä Metformin? Mielenkiinnosta kyselen, jos vaikka itsellä jouduttaisiin kokeilla joskus samaa..Ollaan itseasiassa yritetykin viime vuoden puolella lasta, mutta ei onnistunut.. No mut jospa laihdutus auttais ja sitten taas yritetään syksyn puolella. Mut ei sitä koskaan tiedä.. :/ :) <br><br>
 
VAIMO85: saa udella! Yleensä PCO:laisille ei hirveästi suositella clomifenia, koska hyvin helposti tulee liian hyvä vaste, eli muniksia kasvaa liikaa ja siitä sitten seurauksena hyperstimulaatio-joka vaatii sairaalahoitoa pahimmassa tapauksessa. Mä kokeilin viidessä kierrossa (ovulaation induktiossa) clomeja, ja aina muniksia tuli hyvin mutta ne oli epäkypsiä. Sitten siirryttiin clomifen+puregonpistokset+pregnyl irrottamaan munasolu, ja hedelmöitys tehtiin inseminaatiolla. Inseminaatiossa ihanteellisin olisi että tulis 1-2 munasolua, mutta mulla tuli aina liikaa, joten ne ylimääräiset jouduttiin punktoimaan pois ennen inseminaatiota. Näitä tehtiin mulle yhteensä 4 kappaletta, joista viimeisestä sain plussan mutta tämä raskaus meni kesken. :( Sitten jouduimme pakolliselle hoitotauolle, ja samalla jonotimme koeputkihedelmöitykseen. Lääkäri antoi tauon ajaksi mulle Metforem-lääkityksen ja Clomifen-reseptin, ja kasan ovistikkuja..tuumasi että siinä sinulle puuhaa puoleksi vuodeksi (jono oli siis 6 kk) kun tikuttelet ovista ja kypsytät clomeilla munikset kuntoon. Metforem tuli kierron tueksi, ja sainkin niiden avulla ovulaatio-asiat kuntoon. Laihduin kuin itsestään noin 7 kiloa, ja tosiaan kierto säännöllistyi parissa kuukaudesssa ihan uskomattoman tarkaksi. Usko oli - 100 %, mutta niinpä vain elämä ihanasti yllätti! :D Jäin sitä miettimään että kunpa joku olisi tajunnut kolme vuotta sitten antaa mulle Metforem-reseptin--oltais mahdollisesti säästytty inseminaatioilta ja hormonien piikittelyiltä, mutta toisaalta--mä uskon että kaikella on joku tarkoitus! Ja onhan nyt tavoite saavutettu, minulla on poika jota rakastan niin ettei sanat riitä sitä kuvaamaan. Mutta kivinen oli tie, ja välillä olin varma ettei minua ole tarkoitettu äidiksi..vaan olihan minut kuitenkin :)
 
No kylläpäs oli monivaiheinen tie, huh :eek:

No, mutta ihanaa, että olette poikanne saanut :) Turhahan se on alkaa miettimään, että mitä jos jne. ku kaikki on hyvin nyt =) Mä puolestani taas yritän olla miettimättä sitä, että mitä sit jos se lapsukainen ei saakaan alkuaan niin helposti sit kun aletaan taas yrittää.. Kun se voikin olla helppoa, tai sit jos ei, ni keinoja löytyy =)

Mulla kävi mielessä se metformiini (kauppanimeltään Metformen), ku tuota lääkärilehteä selasin (yhen koulutehtävän takia ja sattu silmään) ja siellä oli tosi hyvä artikkeli nimeltään "Polykystiset munasarjat, metabolinen oireyhtymä ja metformiini" Jos muuten kiinnostaa lukasta vaikka kaupunkinne kirjaston lukusalissa niin se oli Suomen lääkärilehden nro 5/2006 (3.2.2006). Siinä oli tosi hyvää tietoa. :)

Mutta kaikkea hyvää sinulle! Tosi kiva, kun jaoit kokemuksesi minun kanssa =)


<br><br>
 
kalissa harmaana
Heipähei!

Miekin varmaan voin pinoutua tänne. Mie pudotan painoa tuon Syö&Nauti rompun avulla.
Aloitin 2.1. ja silloin mitat oli 76kg (157cm pitkä) vyötärö 82cm ja lantio 100cm

Ja viimeisin mittaus (maanantaina) oli vyötärö 77cm, lanti0 98cm ja paino 71.5

Ja täytyy myöntää, että nuo kaventuneet mitat tsemppaa mua aika lailla etiäpäin :)

Tarkoitus olisi tuonne 54kg asti tiputtaa painoa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 14:52 kalissa harmaana kirjoitti:
Heipähei!

Miekin varmaan voin pinoutua tänne. Mie pudotan painoa tuon Syö&Nauti rompun avulla.
Aloitin 2.1. ja silloin mitat oli 76kg (157cm pitkä) vyötärö 82cm ja lantio 100cm

Ja viimeisin mittaus (maanantaina) oli vyötärö 77cm, lanti0 98cm ja paino 71.5

Ja täytyy myöntää, että nuo kaventuneet mitat tsemppaa mua aika lailla etiäpäin :)

Tarkoitus olisi tuonne 54kg asti tiputtaa painoa...
Tervetuloa! Hyvinhän sulla onkin jo painoa tippunut, tuosta on hyvä jatkaa =)
 
Jippii! Uskon puutteesta huolimatta oli taas 1 kg lähtenyt painosta. Samaten lantio ja pylly kuin myös tissitkin olivat kaventuneet hieman. Mielestäni kiva mittailla tätä ruhoa vähän joka suunnalta. Masentais ehkä vaan jos pelkää painoa katsoo, kun kuitenkin noin hitaasti tippuu :kieh: Kärsimätön :kieh:
Mullakin on tuo Syö ja nauti romppu käytössä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2007 klo 20:15 Rötväles kirjoitti:
Jippii! Uskon puutteesta huolimatta oli taas 1 kg lähtenyt painosta. Samaten lantio ja pylly kuin myös tissitkin olivat kaventuneet hieman. Mielestäni kiva mittailla tätä ruhoa vähän joka suunnalta. Masentais ehkä vaan jos pelkää painoa katsoo, kun kuitenkin noin hitaasti tippuu :kieh: Kärsimätön :kieh:
Mullakin on tuo Syö ja nauti romppu käytössä.

HIENOA!!! :flower:

Minä kanssa samaisella rompulla tiputtelen ja tosiaan hitaasti tippuu ,mutta varmasti,uskon minä!

Tsemppiä :D
 

Yhteistyössä