A
attiguu
Vieras
Kävin katsomassa eilen kaveria ja tämän vauvaa. Ikää kolme kuukautta. Vauva huusi täyttä keuhkoa naapurihuoneessa kesken kahvittelun. Kaveri kävi katsomassa, tuli takaisin ja vauva huusi edelleen. Kaveri istui tyynen rauhallisesti kahvikuppinsa ääreen ja totesi, ettei vauvalla ollut mikään hätänä. "Sitä se vain huutaa, että pitäisi päästä taas syliin." Aikani katselin suu auki kuin sonni uutta veräjää, mutta hain sitten itse muksun huutamasta.
Ihmeellistä minun mielestäni, että lapsen tarve päästä syliin ei ole äidin mielestä ns. "mitään" ja että hän tuosta vain jättää toisen huutamaan yksinään ja jää odottamaan, että josko huuto loppuisi itsestään.
Onko tämä ihan tavallinen käytäntö, vai olenko mä pahasti ulapalla kun pidän tätä outona?
Ihmeellistä minun mielestäni, että lapsen tarve päästä syliin ei ole äidin mielestä ns. "mitään" ja että hän tuosta vain jättää toisen huutamaan yksinään ja jää odottamaan, että josko huuto loppuisi itsestään.
Onko tämä ihan tavallinen käytäntö, vai olenko mä pahasti ulapalla kun pidän tätä outona?