Höh, meni sit purkat roskiin. :/

[QUOTE="eee";28663796]Ahaa, millä tavalla? :)[/QUOTE]

Eivät lihota yhtä paljon kuin tavislimut, mutta lihottavat silti. Aspartaamin tuoma makeus nostaa insuliinitasoa, joka pistää kehon varastoimaan energiaa. Taso tipahtaa kuten sokerinkin kanssa, aiheuttaen nälkää. Pistää kehon varastoimaan rasvaa tehokkaammin. Lisäksi se lisää selluliittia ja turvottaa.
 
[QUOTE="eee";28663810]Ja takuulla ihan yhtä paljon löytyy tietoa sokerin haitoista.
Samoin tutkimuksia, joissa aspartaamin nauttiminen kohtuudella on todettu turvalliseksi.[/QUOTE]

Mistä löytyy sokerista luotettavaa tietoa, jotain, missä se osoittautuisi edes lähes yhtä haitalliseksi kuin aspartaami? Jos sinun pitäisi valita, tarjoaisitko lapsellesi ennemmin tavallista colaa vai light-versiota? Aspartaamin tiedetään olevan sokeria haitallisempaa vaikka sitä pidetäänkin turvallisena "kohtuukäytettynä".
 
Missään ei ole kyetty todistamaan, että aspartaami on turvallista. Tutkimuksia on varmasti yhtä paljon puolesta ja vastaan eikä mulla ole syytä laittaa suuhuni mitään, minkä suhteen nuo riskit ovat todennäköisiä. Yhä harvempi uskoo enää noihin virallisiin suosituksiin tässä asiassa.

Noh, minua vaan huvittaa hieman sellainen että ihmiset jotka on fanaattisia joissain syömiseen liittyvissä asioissa, ihan periaatteen puolesta, eivät huolehdi syömisistään sitten muuten.

Vähän niinkuin huumeaddikti ei käyttäisi epästeriilejä ruiskuja, mutta suihin voi silti ottaa kaverilta jolla todennäköisesti jokainen mahdollinen tauti.
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy
"vieras"
Mistä löytyy sokerista luotettavaa tietoa, jotain, missä se osoittautuisi edes lähes yhtä haitalliseksi kuin aspartaami? Jos sinun pitäisi valita, tarjoaisitko lapsellesi ennemmin tavallista colaa vai light-versiota? Aspartaamin tiedetään olevan sokeria haitallisempaa vaikka sitä pidetäänkin turvallisena "kohtuukäytettynä".
Kai ymmärrät ettei yksikään järkevä ihminen juo mitään kolaa saati juota sitä sontaa lapsilleen?! Varsinkin lapsille sokeri(kin) on yhtä haitallista kuin alkoholi aikuisille! Mutta ei sokeri todellakaan ole kolan pahin ainesosa.
 
Noh, minua vaan huvittaa hieman sellainen että ihmiset jotka on fanaattisia joissain syömiseen liittyvissä asioissa, ihan periaatteen puolesta, eivät huolehdi syömisistään sitten muuten.

Vähän niinkuin huumeaddikti ei käyttäisi epästeriilejä ruiskuja, mutta suihin voi silti ottaa kaverilta jolla todennäköisesti jokainen mahdollinen tauti.
Olen mä aika fanaattinen tupakkaakin kohtaan, mutta silti elintavoissani löytyy paljonkin parantamisen varaa. Kyse on mielestäni haitan/hyödyn määrästä. Pidän aspartaamia paljon haitallisempana, mitä osa tuntuu pitävän. Harvoja yksittäisiä asiota pidän yhtä huonona kuin tupakkaa, aspartaamia, asesulfaami K:ta ja natriumglutamaattia. Sokeria esim. voin ihan hyvin pienissä määrin käyttää.
 
"vieras"
Noh, minua vaan huvittaa hieman sellainen että ihmiset jotka on fanaattisia joissain syömiseen liittyvissä asioissa, ihan periaatteen puolesta, eivät huolehdi syömisistään sitten muuten.

Vähän niinkuin huumeaddikti ei käyttäisi epästeriilejä ruiskuja, mutta suihin voi silti ottaa kaverilta jolla todennäköisesti jokainen mahdollinen tauti.
Tai ihminen joka juo päivittäin limsaa mutta vauhkoaa aspartaamista.
 
[QUOTE="vieras";28663839]Kai ymmärrät ettei yksikään järkevä ihminen juo mitään kolaa saati juota sitä sontaa lapsilleen?! Varsinkin lapsille sokeri(kin) on yhtä haitallista kuin alkoholi aikuisille! Mutta ei sokeri todellakaan ole kolan pahin ainesosa.[/QUOTE]

Tietysti on parempi, ettei lapsi juo lainkaan limsaa ja mehuakin harvoin, mutta silti colasta se tavisversio on myös lapsille turvallisempi kuin light-versio. Alkoholia käytän erittäin harvoin ja vähän vaikken suhtaudu siihen ollenkaan samoin kuin vaikka tupakkaan.
 
Mielestäni sokerin ja aspartaamin vertaaminen on vähän sama asia kuin vertaisi raskaana karkkia syövää raskaana tupakoivaan. Aspartaamia on todellakin syytä välttää vaikka muuten lipsuisi ruokavaliossaan.
 
"vieras"
Kuinka hölmö pitää olla että antaa painon nousta 10kg limsaa juomalla? Et sitten heti vähentänyt kun huomasit että paino nousee? Laihduttaessa vois ehkä olla helpompi jättää limut kokonaan, ne on ihan turhakkeita kaikille!
 
[QUOTE="vieras";28663905]Kuinka hölmö pitää olla että antaa painon nousta 10kg limsaa juomalla? Et sitten heti vähentänyt kun huomasit että paino nousee? Laihduttaessa vois ehkä olla helpompi jättää limut kokonaan, ne on ihan turhakkeita kaikille![/QUOTE]

Juu no en mä siis todellakaan laihduttanut sillä hetkellä. :D Ei 10 kiloa tullut vain limsalla, mutta useampi kilo varmasti liittyi siihen limsan juomiseen.
 
"vieras"
Miten sä sit ajattelit painoa pudottaa, jos ensin talven (vai millon nyt aloititkaan) laihdutat ja sit keräät massaa kevään/alkukesän ja sit jatkat taas laiharia ja luulet syyskuussa olevas tavoitepainossa? Minkä ihmeen takia pitää antaa painon tuolla tavalla sahata? Mä olen koko aikuisikäni painanut n. 5kg heitolla saman verran ja olen 35v. Toki raskausaikana on paino noussut mutta jos puhutaan muusta ajasta. Ja jos nyt edes tuon 5kg lihoisin, ei vaatteet enää kyllä varmaan mahtuis mukavasti päälle ja ois tosi ällö olo. Miten sä siis annat painon tolla tavalla nousta? 10kg on ihan järkyttävän paljon!!!
 
"vieras"
Mielestäni sokerin ja aspartaamin vertaaminen on vähän sama asia kuin vertaisi raskaana karkkia syövää raskaana tupakoivaan. Aspartaamia on todellakin syytä välttää vaikka muuten lipsuisi ruokavaliossaan.
Sulla näitä mielipiteitä aina riittää vaikka mihinkään tutkimustietoon et niitä perusta. Itse voit toki syödä ja olla syömättä ihan mitä ikinä haluat, mutta ei me muut olla tyhmiä vaan koska ei olla kanssasi samaa mieltä. Alat pelottavasti lipsumaan fanaatikkojen suuntaan. Kohta sä varmaan vaahtoat täällä miten rokotteet aiheuttaa autismia.
 
[QUOTE="vieras";28663962]Sulla näitä mielipiteitä aina riittää vaikka mihinkään tutkimustietoon et niitä perusta. Itse voit toki syödä ja olla syömättä ihan mitä ikinä haluat, mutta ei me muut olla tyhmiä vaan koska ei olla kanssasi samaa mieltä. Alat pelottavasti lipsumaan fanaatikkojen suuntaan. Kohta sä varmaan vaahtoat täällä miten rokotteet aiheuttaa autismia.[/QUOTE]

Mä olen ihan normaaliälyinen ja silti tiedän aspartaamin haitat. En tunne/tiedä kovin montaa älykästä ja/tai kouluttautunutta ihmistä, joka käyttäisi aspartaamia tai ei tietäisi sen haitoista. Muistan jo lapsuudessani kun meillä kylässä ollut ulkomaalainen lääkäri varoitteli aspartaamista. Olin silloin 9 v. Ei se aspartaamin terveellisyys ole mielipideasia. :) Siis nykyäänkin kyllä _tiedetään_ light-limsan olevan epäterveellisempää kuin normilimsan, mutta sitä ei vaan uskota NIIN haitalliseksi.
 
Mua alkaa karmimaan aina kun jostain tärkeästä asiasta tehdään uskonto jota palvotaan. Rajansa kaikella.
Mä en enää edes pysty syömään noita purkkia kun tiedän, mitä niissä on. :) Helpolla pääsee kun ei tee mieli. Aspartaamin kohdalla mulla on nollalinja, ei siinä ole mielestäni kohtuuden rajaa. En koe sitä fanaattiseksi. En mä esim. tupakkaakaan ole ikinä maistanut/maista.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä olen ihan normaaliälyinen ja silti tiedän aspartaamin haitat. En tunne/tiedä kovin montaa älykästä ja/tai kouluttautunutta ihmistä, joka käyttäisi aspartaamia tai ei tietäisi sen haitoista. Muistan jo lapsuudessani kun meillä kylässä ollut ulkomaalainen lääkäri varoitteli aspartaamista. Olin silloin 9 v. Ei se aspartaamin terveellisyys ole mielipideasia. :) Siis nykyäänkin kyllä _tiedetään_ light-limsan olevan epäterveellisempää kuin normilimsan, mutta sitä ei vaan uskota NIIN haitalliseksi.
Vaikka kuinka paljon hokisit, että tiedetään aspartaamin haitat niin ei se siitä faktaksi muutu. Niitä ei todellakaan tiedetä. On tutkimuksia niin puolesta kuin vastaan.
 
Onko sitä aspartaamia/asesulfaami K:ta/fenyylialaniinin lähdettä pakko ihan joka paikkaan tunkea? |O Pahin on just lasten vitamiinit ja lääkkeet. :mad: Olen jättänyt jo kevytlimsat pois, samoin aspartaamilla makeutetut mehut ja jugurtit. Ei tullut heti mieleen, että purkassakin on.

Noh, roskiin meni lähes täysi pussi!

Ihme niuhottaja olet :mad:
 
"vieras"
Miten sä voit tytsi faktana väittää, että aspartaamin tiedetään olevan haittalista kun tällaisiakin tutkimuksia on vaikka millä mitalla? A 2007 medical review on the subject concluded that "the weight of existing scientific evidence indicates that aspartame is safe at current levels of consumption as a non-nutritive sweetener" Ootko sä oppinut siellä yliopistolla mitään tieteen tekemisestä ja tutkimuksesta?
 

Yhteistyössä