Höh, meni sit purkat roskiin. :/

"Vieras"
No muutamaa purkkaa aika paljon vaarallisempaa elimistölle on tuollainen jojo-laihduttaminen, että syö tytsi purkkaa vaan hyvillä mielin ja keskity mieluummin sellaisen välttämiseen, josta on todellista haittaa.
 
[QUOTE="Vieras";28663752]No muutamaa purkkaa aika paljon vaarallisempaa elimistölle on tuollainen jojo-laihduttaminen, että syö tytsi purkkaa vaan hyvillä mielin ja keskity mieluummin sellaisen välttämiseen, josta on todellista haittaa.[/QUOTE]

En käytä enää mitään missä on aspartaamia enkä muutenkaan aio syödä kevyttuotteita. Aitoa tavaraa mutta kohtudella. Se on totta, että jojoilusta on myös haittaa. :)
 
Aaaaaa, tämä oli siis uskon asia. No eihän siinä sitten. Siltä pohjalta kun ei löydy mistään "oikeaa" tietoa. Riippuen ihan mihin haluaa uskoa.
Missään ei ole kyetty todistamaan, että aspartaami on turvallista. Tutkimuksia on varmasti yhtä paljon puolesta ja vastaan eikä mulla ole syytä laittaa suuhuni mitään, minkä suhteen nuo riskit ovat todennäköisiä. Yhä harvempi uskoo enää noihin virallisiin suosituksiin tässä asiassa.
 
"vieras"
Paino oli hetken 63-64 kiloa, sitten nousi takaisin 74 kiloon. Nyt noin 71 kiloa. Olen päättänyt laihtua kaiken kaikkiaan lähes parikymmentä kiloa. :) 55 on alkutavoite. Katson sitten, miltä tuntuu.
Muistatkohan yhtään mua kun olit laihtunut hyvin ja itse harmittelin, etten saa painoa pudotettua. Olin siis pahimmillani 77kg vuosi sitten. Talvella 74kg ja tänään 65kg:)

Sain mm. susta tsemppiä, kiitos siitä! :) Haluun myös jatkaa ehkä 55kg olisi hyvä, ollaan samanpituisia.
 
  • Tykkää
Reactions: tytsi-89
"vvieras"
Ihan todella nopeasti keväällä tuli monta kiloa kun join liikaa limsaa. :D Nyt aion laihdutusvaiheessa olla lähes kokonaan juomatta ja myöhemminkin vain mielellään kerran viikossa/viikonloppuna ja pieniä määriä.
Ah niin, vaihdoit kevytlimsat sokerisiin, ja hups, paino nousi. :D Olethan kuullut kuinka epäterveellistä hedelmäsokeri joidenkin mukaan on?
 
[QUOTE="vieras";28663770]Muistatkohan yhtään mua kun olit laihtunut hyvin ja itse harmittelin, etten saa painoa pudotettua. Olin siis pahimmillani 77kg vuosi sitten. Talvella 74kg ja tänään 65kg:)

Sain mm. susta tsemppiä, kiitos siitä! :) Haluun myös jatkaa ehkä 55kg olisi hyvä, ollaan samanpituisia.[/QUOTE]

Hienoa! :) Onnea! :flower:
 
"eee"
Hei hienoa, perustat arviosi Ilta-Sanomien artikkeliin.

Testihenkilönä toiminut yksi (1) nainen joi päivässä 2 litraa kevytcolaa eikä ollut käynyt vuosiin hammaslääkärissä. Aika ylläri, että hampaat ovat huonossa kunnossa? Varmaan yliopistossa opiskelevana Tytsi tiedät jotain tutkimuksen validiteetista, yleistettävyydestä jne...

Ehkä sitä kevytkolaakin voisi juoda kohtuudella?
 
"vieras"
[QUOTE="eee";28663750]Ei sokerista ole mitään muuta kuin haittaa.[/QUOTE]

Juurikin näin! Hyviäkin _hiilareita_ on olemassa, mutta _sokerissa_ ei ole mitään hyvä edes kohtuudella käytettynä.
 
[QUOTE="vvieras";28663774]Ah niin, vaihdoit kevytlimsat sokerisiin, ja hups, paino nousi. :D Olethan kuullut kuinka epäterveellistä hedelmäsokeri joidenkin mukaan on?[/QUOTE]

Totta kai nousi. :) Ei niitä voi paljon juoda. Kevytlimsatkin lihottavat mutta eri tavalla. Colaan pitäisi suhtautua samoin kuin vaikka alkoholiin ja karkkiin. Vain vähän ja harvoin. Nautintoja kuitenkin pitää olla, eli en aio colastakaan kokonaan luopua. :) Parempi silti, että olen jättänyt aspartaamituotteet pois. Olo on muuten parantunut niiden muutaman kuukauden aikana kun sitä en ole käyttänyt.

Sokeria ei ole syytä syödä/juoda yhtään sen enempää päivittäin. Mehuja esim. juon enää vain kohtuudella, päivittäin janojuomana on vain vesi. Ennemmin hedelmä kuin lasi mehua jne.
 
[QUOTE="vieras";28663787]Onkohan liian iso tavoite noin lyhyessä ajassa?[/QUOTE]

Saa nähdä. Olen jo liian kyllästynyt tähän painoon, eli muutosta on tapahduttava. :) 60 pitäisi ainakin jo syksyyn mennessä painaa.
 
[QUOTE="vieras";28663769]No eipä sitten ihmekään ettet kehdannut tulla vastaamaan kun asiasta kyseltiin ihan omassa ketjussaan. :D :D Perus jojo-laihduttaja: hetkeksi putoaa muutama kilo ja siinä voitonriemuissa sitten losahtaa pudotetut kilot korkojen kera takaisin. Läski mikä läski.[/QUOTE]

Syksyllä nähdään kun laitan ennen/jälkeen-kuvat. =)
 

Yhteistyössä