Hjelppiä! Luottokorteista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku-toukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikku-toukka

Vieras
Haluaisin saksasta tilata vaatteita, mutta sinnehän ei käy kuin luottokortit ( visa, master card ). Periikö luottokorttifirmat jotain erillisiä maksuja siitä, jos ulkomaille maksaa? Ja miten on, myönnetäänkö luottokortteja edes kotiäideille? Kiitos, mä en näistä mitään vielä tiedä..

Visalla maksaessa ei ainakaan pitäisi tulla mitään lisäkuluja. Kurssiero täytyy ottaa huomioon, eli Luottokunta saattaa laskuttaa eri kurssilla, kuin mitä olit ajatellut. Visan myöntämisperusteet löytyvät osoitteesta www.luottokunta.fi.

ei mitään kuluja tule luottokunnan puolelta, kaupoissa voi joskus olla niin, että esim 5,75% lisämaksua jos maksaa ulkomaisella luottokortilla =) ja kurssi on yleensä ollut ihan hyvä! en kyllä usko, että sulle myöntävät korttia... mutta osassa nettikaupoista pystyy maksaan visa electronillakin!!
mulla on paljon kokemusta ainakin pohjoismaisista nettikaupoista =)

en tiedä että myönnetäänkö kotihoidontuella oleville... varmaan kysyvät ainaki siun ukkos palkkatiiot ja sitte sen millon meet töihin ja mikä on palkka ja onko vakiduuni. voipi olla että saat alhasimmalla mahollisella luottorajalla, visassa se on 1000 euroa.

ja saksasta ku tilaat niin eurohan siellä on joten ei mee kurssieroista mitään maksua. mutta siis jos esim. jenkkilästä tai brittilästä tilaat niin sillonhan ne laskuttaa sillai ku Mimoska tuossa sano.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
ei mitään kuluja tule luottokunnan puolelta, kaupoissa voi joskus olla niin, että esim 5,75% lisämaksua jos maksaa ulkomaisella luottokortilla =) ja kurssi on yleensä ollut ihan hyvä! en kyllä usko, että sulle myöntävät korttia... mutta osassa nettikaupoista pystyy maksaan visa electronillakin!!
mulla on paljon kokemusta ainakin pohjoismaisista nettikaupoista =)

nii ja paypal on kanssa semmonen ettei tarvi korttia. en kyllä sitte osaa sanoa miten se toimii ku en oo sitä käyttäny koskaan, mutta kuullu oon siitä hyviä kokemuksia mieku makselen luottokortilla jos jotain ulukomailta tillaan.

Sampo pankin Visa Electron toimii nettikaupoissa tavallisena Visana. Mun sisko avasi sitä varten uuden tilin Sampoon ja silloin, kun haluaa tilata niin siirtää sinne rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ja saksasta ku tilaat niin eurohan siellä on joten ei mee kurssieroista mitään maksua. mutta siis jos esim. jenkkilästä tai brittilästä tilaat niin sillonhan ne laskuttaa sillai ku Mimoska tuossa sano.

Niin justiinsa! Vähän on pää jumissa, kun viimeksi olen tilannut Briteistä ja maksellut Tanskassa. En edes ajatellut Saksaa ja euroa! =) *dorka minä*

Alkuperäinen kirjoittaja Mimoska:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Niin justiinsa! Vähän on pää jumissa, kun viimeksi olen tilannut Briteistä ja maksellut Tanskassa. En edes ajatellut Saksaa ja euroa! =) *dorka minä*

ei se mittään. mieki tässä pari kuukautta sitte väitin pokkana että ranskan rahayksikkö on frangi :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: en sitte muistanu että neki kuuluu euroalueeseen :D :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sampo pankin Visa Electron toimii nettikaupoissa tavallisena Visana. Mun sisko avasi sitä varten uuden tilin Sampoon ja silloin, kun haluaa tilata niin siirtää sinne rahaa.

okei, kiva kuulla.. miksiköhön ei kaikkien puljujen visa electron toimisi? että mikä se ero on? sitten s-pankilla oli ainakin jotain visa debit ja credit, mitenköhän ne toimis??

Yhteistyössä