Hitto mikä pässi liikenteessä!!

  • Viestiketjun aloittaja just jåå
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kuis pitkän turvavälin sinä tarvitset turvalliseen liittymiseen motarille?
Metreissähän turvavälin motarilla pitäisi olla 120 metriä eli n. 4 sekuntia. Siihen on myös turvallista mennä kiihdytyskaistalta väliin.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitoVaan:
No mun mielestä on ihan fiksua tosiaan vaihtaa siihen viereiselle kaistalle, JOS siellä on tilaa. Itse annan aina tilaa kiihdytyskaistalta tulevalle, jos se on mahdollista.
Mutta kyllä tommonen torven soittaminen on tosi törkeää, väistämisvelvollisuushan oli sillä papparaisella! Eikä kyllä ainakaan sen jälkeen mulla ois mitään halua antaa toiselle tilaa.
Tätä on hyvä peesailla.
Annan itsekin tilaa jos se on järkevästi mahdollista mutta toi torven soittaminen oli tosiaan typerää.
Liikennesääntöjen noudattaminen on kuitenkin kaikkien velvollisuus.
Liikennesääntöjen noudattaminen on velvollisuus jota sinä et noudata :D
Myönnän reilusti että en aina noudata jos noudattamattomuus tuntuu joustavammalta ja turvallisemmalta vaihtoehdolta.
Kuten tänään kun bussi tuli liittymästä. En halunnut jäädä sen jyräämäksi joten siirryin ohituskaistalle ja väistin sitä.
Lähinnä tarkoitin sitä että jokaisen on syytä muistaa että kohteliaalla ja joustavalla väistämisellä saattaa saada sakot jos poliisit osuu paikalle, näkee ja katsovat aiheelliseksi sakottaa. Siksi muistutan että se on lainvastaista.
KUINKA MONI MUU KUIN MINÄ MYÖNTÄÄ REHELLISESTI RIKKOVANSA LAKIA?
Miten "rehellisesti rikotaan lakia"?
No jos nyt pilkkua nussitaan niin lause menee sitten näin:
KUINKA MONI REHELLISESTI MYÖNTÄÄ RIKKOVANSA LAKIA? MUU KUIN MINÄ.
Minä nyt vaan luen tekstin niin kuin se on siihen kirjoitettu ;)

Vastaus kysymykseen: minä :attn:
:)
 
NeitoVaan
Ja ehdottomasti olen myös sitä mieltä, että se JARRUTTAMINEN moottoritiellä jos mikä on vaarallista, huomattavasti turvallisempaa on vaihtaa sujuvasti kaistaa vasemmalle ja liikenne sujuu joustavasti toisin kuin jos kaikki jarruttelevat!!

Olen myös lähes 100% varma, että te jotka paasaatte tuosta kaistan vaihtamisesta, rikotte liikennesääntöjä huomattavasti vaarallisemmilla teoillanne, kuten ylinopeudella ja turvavälien rikkomisella.
Kyse ei siis ole siitä että teidän mielestä me rikotaan lasia vaan siitä tyyppillisestä MINÄ- asenteesta liikenteessä. "Minä en väisty, koska minun ei lain mukaan tarvitse."
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi et voi antaa sille liittymästä tulevalle tilaa jarruttamalla tai kiihdyttämällä? Miksi sun pitää mennä aiheuttamaan haitariliikettä vasemmalle kaistalle?
Et kai sentään jarruttamalla anna tilaa? Ei moottoritiellä saa yhtäkkiä alkaa jarrutella, siinä joku pian ajaa perään.
Sanotaanko sitten vähentämällä nopeutta.

Vituttaa nää aaliöt jotka tulevat motarin kiihdytyskaistaa pitkin kuuttakymppiä ja sit änkevät motarille. Se on erittäin vaarallista ja aina tekis mieli vetää tollasia kusipäitä turpaan.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Sorba nyt vaan, mutta kyllä mulle ainakin autokoulussa 15 v sitten opetettiin, että kaistan vaihtaminen vasemmalle motarille liittyvän takia on kielletty ja siitä voi saada itselleen sakon. Onko laki muuttunut tuon ajan sisällä? Kiinnostaa tietää, että itse osaa toimia oikein. Itse en väistä vasemmalle koskaan, koska en halua saada hyvää hyvyyttäni sakkoa!!
Minua ei kiinnosta. Enkä usko että poliisi viitsii vaivautua sakkoa kirjoittelemaan, jos sitä kaistaa vaihtaa turvallisesti (vilkun kanssa, varmistaen että vasemmalla kaistalla on tilaa). Mieluummin ajan joustavasti ja toivon että muutkin tekevät niin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NeitoVaan:
Ja ehdottomasti olen myös sitä mieltä, että se JARRUTTAMINEN moottoritiellä jos mikä on vaarallista, huomattavasti turvallisempaa on vaihtaa sujuvasti kaistaa vasemmalle ja liikenne sujuu joustavasti toisin kuin jos kaikki jarruttelevat!!

Olen myös lähes 100% varma, että te jotka paasaatte tuosta kaistan vaihtamisesta, rikotte liikennesääntöjä huomattavasti vaarallisemmilla teoillanne, kuten ylinopeudella ja turvavälien rikkomisella.
Kyse ei siis ole siitä että teidän mielestä me rikotaan lasia vaan siitä tyyppillisestä MINÄ- asenteesta liikenteessä. "Minä en väisty, koska minun ei lain mukaan tarvitse."
Huomaa ettei Neidolla ole ajaminen hanskassa. Toivottavasti ei osuta samaan aikaan baanalle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Sorba nyt vaan, mutta kyllä mulle ainakin autokoulussa 15 v sitten opetettiin, että kaistan vaihtaminen vasemmalle motarille liittyvän takia on kielletty ja siitä voi saada itselleen sakon. Onko laki muuttunut tuon ajan sisällä? Kiinnostaa tietää, että itse osaa toimia oikein. Itse en väistä vasemmalle koskaan, koska en halua saada hyvää hyvyyttäni sakkoa!!
Minua ei kiinnosta. Enkä usko että poliisi viitsii vaivautua sakkoa kirjoittelemaan, jos sitä kaistaa vaihtaa turvallisesti (vilkun kanssa, varmistaen että vasemmalla kaistalla on tilaa). Mieluummin ajan joustavasti ja toivon että muutkin tekevät niin.
Millä nopeudella sinä yleensä ajat motarilla?
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitoVaan:
Ja ehdottomasti olen myös sitä mieltä, että se JARRUTTAMINEN moottoritiellä jos mikä on vaarallista, huomattavasti turvallisempaa on vaihtaa sujuvasti kaistaa vasemmalle ja liikenne sujuu joustavasti toisin kuin jos kaikki jarruttelevat!!

Olen myös lähes 100% varma, että te jotka paasaatte tuosta kaistan vaihtamisesta, rikotte liikennesääntöjä huomattavasti vaarallisemmilla teoillanne, kuten ylinopeudella ja turvavälien rikkomisella.
Kyse ei siis ole siitä että teidän mielestä me rikotaan lasia vaan siitä tyyppillisestä MINÄ- asenteesta liikenteessä. "Minä en väisty, koska minun ei lain mukaan tarvitse."
Huomaa ettei Neidolla ole ajaminen hanskassa. Toivottavasti ei osuta samaan aikaan baanalle.
Minusta "NeitoVaan" kuulostaa kohteliaalta ja joustavalta kuljettajalta.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Sorba nyt vaan, mutta kyllä mulle ainakin autokoulussa 15 v sitten opetettiin, että kaistan vaihtaminen vasemmalle motarille liittyvän takia on kielletty ja siitä voi saada itselleen sakon. Onko laki muuttunut tuon ajan sisällä? Kiinnostaa tietää, että itse osaa toimia oikein. Itse en väistä vasemmalle koskaan, koska en halua saada hyvää hyvyyttäni sakkoa!!
Minua ei kiinnosta. Enkä usko että poliisi viitsii vaivautua sakkoa kirjoittelemaan, jos sitä kaistaa vaihtaa turvallisesti (vilkun kanssa, varmistaen että vasemmalla kaistalla on tilaa). Mieluummin ajan joustavasti ja toivon että muutkin tekevät niin.
Millä nopeudella sinä yleensä ajat motarilla?
Miten niin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Sorba nyt vaan, mutta kyllä mulle ainakin autokoulussa 15 v sitten opetettiin, että kaistan vaihtaminen vasemmalle motarille liittyvän takia on kielletty ja siitä voi saada itselleen sakon. Onko laki muuttunut tuon ajan sisällä? Kiinnostaa tietää, että itse osaa toimia oikein. Itse en väistä vasemmalle koskaan, koska en halua saada hyvää hyvyyttäni sakkoa!!
Minua ei kiinnosta. Enkä usko että poliisi viitsii vaivautua sakkoa kirjoittelemaan, jos sitä kaistaa vaihtaa turvallisesti (vilkun kanssa, varmistaen että vasemmalla kaistalla on tilaa). Mieluummin ajan joustavasti ja toivon että muutkin tekevät niin.
Millä nopeudella sinä yleensä ajat motarilla?
Miten niin?
Ole hyvä ja vastaa kysymykseen.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Sorba nyt vaan, mutta kyllä mulle ainakin autokoulussa 15 v sitten opetettiin, että kaistan vaihtaminen vasemmalle motarille liittyvän takia on kielletty ja siitä voi saada itselleen sakon. Onko laki muuttunut tuon ajan sisällä? Kiinnostaa tietää, että itse osaa toimia oikein. Itse en väistä vasemmalle koskaan, koska en halua saada hyvää hyvyyttäni sakkoa!!
Minua ei kiinnosta. Enkä usko että poliisi viitsii vaivautua sakkoa kirjoittelemaan, jos sitä kaistaa vaihtaa turvallisesti (vilkun kanssa, varmistaen että vasemmalla kaistalla on tilaa). Mieluummin ajan joustavasti ja toivon että muutkin tekevät niin.
Millä nopeudella sinä yleensä ajat motarilla?
Miten niin?
Ole hyvä ja vastaa kysymykseen.
Ensin saat perustella miten se liittyy mihinkään. Arvaan kyllä että oletat minun ajavan alinopeutta. Olet väärässä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitoVaan:
Ja ehdottomasti olen myös sitä mieltä, että se JARRUTTAMINEN moottoritiellä jos mikä on vaarallista, huomattavasti turvallisempaa on vaihtaa sujuvasti kaistaa vasemmalle ja liikenne sujuu joustavasti toisin kuin jos kaikki jarruttelevat!!

Olen myös lähes 100% varma, että te jotka paasaatte tuosta kaistan vaihtamisesta, rikotte liikennesääntöjä huomattavasti vaarallisemmilla teoillanne, kuten ylinopeudella ja turvavälien rikkomisella.
Kyse ei siis ole siitä että teidän mielestä me rikotaan lasia vaan siitä tyyppillisestä MINÄ- asenteesta liikenteessä. "Minä en väisty, koska minun ei lain mukaan tarvitse."
Huomaa ettei Neidolla ole ajaminen hanskassa. Toivottavasti ei osuta samaan aikaan baanalle.
Minusta "NeitoVaan" kuulostaa kohteliaalta ja joustavalta kuljettajalta.
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Sorba nyt vaan, mutta kyllä mulle ainakin autokoulussa 15 v sitten opetettiin, että kaistan vaihtaminen vasemmalle motarille liittyvän takia on kielletty ja siitä voi saada itselleen sakon. Onko laki muuttunut tuon ajan sisällä? Kiinnostaa tietää, että itse osaa toimia oikein. Itse en väistä vasemmalle koskaan, koska en halua saada hyvää hyvyyttäni sakkoa!!
Minua ei kiinnosta. Enkä usko että poliisi viitsii vaivautua sakkoa kirjoittelemaan, jos sitä kaistaa vaihtaa turvallisesti (vilkun kanssa, varmistaen että vasemmalla kaistalla on tilaa). Mieluummin ajan joustavasti ja toivon että muutkin tekevät niin.
Millä nopeudella sinä yleensä ajat motarilla?
Miten niin?
Ole hyvä ja vastaa kysymykseen.
Ensin saat perustella miten se liittyy mihinkään. Arvaan kyllä että oletat minun ajavan alinopeutta. Olet väärässä.
Älä sitten vastaa.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
Sellaista se on. Minulle opetettiin jo autokoulussa, että vaikka nopeusrajoitus olisi esim. 60 km/h, ruuhka-aikaan kannattaa ajaa liikennevirran nopeuden mukaan. Eli jos muut ajavat 70 km/h, yksi vaarantaa liikenteen jos itsepäisesti hidastelee, vaikka se kuinka olisikin lain kirjaimen mukaista.

Eli joustavuus on se tärkein asia liikenteessä, ei jokaikisen lakipykälän pilkulleen noudattaminen.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
Sellaista se on. Minulle opetettiin jo autokoulussa, että vaikka nopeusrajoitus olisi esim. 60 km/h, ruuhka-aikaan kannattaa ajaa liikennevirran nopeuden mukaan. Eli jos muut ajavat 70 km/h, yksi vaarantaa liikenteen jos itsepäisesti hidastelee, vaikka se kuinka olisikin lain kirjaimen mukaista.

Eli joustavuus on se tärkein asia liikenteessä, ei jokaikisen lakipykälän pilkulleen noudattaminen.
Ja tuli vielä sekin esimerkki mieleen, että jos kaupungissa ruuhka-aikaan on poikkikadulla pitkä jono kolmion takana odottamassa, sieltäkin voi välillä päästää pari autoa tulemaan, vaikkei lain mukaan tarvitsekaan. Sekin opetettiin autokoulussa (liittyy siihen vetoketjuperiaatteeseen). Se on joustavuutta.
 
NeitoVaan
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
Sellaista se on. Minulle opetettiin jo autokoulussa, että vaikka nopeusrajoitus olisi esim. 60 km/h, ruuhka-aikaan kannattaa ajaa liikennevirran nopeuden mukaan. Eli jos muut ajavat 70 km/h, yksi vaarantaa liikenteen jos itsepäisesti hidastelee, vaikka se kuinka olisikin lain kirjaimen mukaista.

Eli joustavuus on se tärkein asia liikenteessä, ei jokaikisen lakipykälän pilkulleen noudattaminen.
Nimenomaan!!
Kyllä takana olevalla menee taatusti enemmän hermo siihen, että edessä ajava himmailee ja pudottaa vauhtia, jotta liittyvät pääsevät kaistalle, kuin siihen, että edessä ajava sujuvasti vaan vaihtaa kaistaa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
Sellaista se on. Minulle opetettiin jo autokoulussa, että vaikka nopeusrajoitus olisi esim. 60 km/h, ruuhka-aikaan kannattaa ajaa liikennevirran nopeuden mukaan. Eli jos muut ajavat 70 km/h, yksi vaarantaa liikenteen jos itsepäisesti hidastelee, vaikka se kuinka olisikin lain kirjaimen mukaista.

Eli joustavuus on se tärkein asia liikenteessä, ei jokaikisen lakipykälän pilkulleen noudattaminen.
Täysin samaa mieltä ekasta kappaleesta.

Joustavuutta ei ole se, että vaihtaa kaistaa vasemmalle kaistalle motarilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NeitoVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
Sellaista se on. Minulle opetettiin jo autokoulussa, että vaikka nopeusrajoitus olisi esim. 60 km/h, ruuhka-aikaan kannattaa ajaa liikennevirran nopeuden mukaan. Eli jos muut ajavat 70 km/h, yksi vaarantaa liikenteen jos itsepäisesti hidastelee, vaikka se kuinka olisikin lain kirjaimen mukaista.

Eli joustavuus on se tärkein asia liikenteessä, ei jokaikisen lakipykälän pilkulleen noudattaminen.
Nimenomaan!!
Kyllä takana olevalla menee taatusti enemmän hermo siihen, että edessä ajava himmailee ja pudottaa vauhtia, jotta liittyvät pääsevät kaistalle, kuin siihen, että edessä ajava sujuvasti vaan vaihtaa kaistaa.
Sinun tapauksessa niiltä vasenta kaistaa ajavilta menee hermot sinun kaistanvaihtoon.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
Sellaista se on. Minulle opetettiin jo autokoulussa, että vaikka nopeusrajoitus olisi esim. 60 km/h, ruuhka-aikaan kannattaa ajaa liikennevirran nopeuden mukaan. Eli jos muut ajavat 70 km/h, yksi vaarantaa liikenteen jos itsepäisesti hidastelee, vaikka se kuinka olisikin lain kirjaimen mukaista.

Eli joustavuus on se tärkein asia liikenteessä, ei jokaikisen lakipykälän pilkulleen noudattaminen.
Täysin samaa mieltä ekasta kappaleesta.

Joustavuutta ei ole se, että vaihtaa kaistaa vasemmalle kaistalle motarilla.
Kyllä se on joustavuutta kiihdytyskaistalta tulijoita kohtaan. Vasemmalla kaistalla ei välttämättä ole ketään, joten kaistanvaihto ei ketään haittaa tai vaaranna.
 
NeitoVaan
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
Sellaista se on. Minulle opetettiin jo autokoulussa, että vaikka nopeusrajoitus olisi esim. 60 km/h, ruuhka-aikaan kannattaa ajaa liikennevirran nopeuden mukaan. Eli jos muut ajavat 70 km/h, yksi vaarantaa liikenteen jos itsepäisesti hidastelee, vaikka se kuinka olisikin lain kirjaimen mukaista.

Eli joustavuus on se tärkein asia liikenteessä, ei jokaikisen lakipykälän pilkulleen noudattaminen.
Ja tuli vielä sekin esimerkki mieleen, että jos kaupungissa ruuhka-aikaan on poikkikadulla pitkä jono kolmion takana odottamassa, sieltäkin voi välillä päästää pari autoa tulemaan, vaikkei lain mukaan tarvitsekaan. Sekin opetettiin autokoulussa (liittyy siihen vetoketjuperiaatteeseen). Se on joustavuutta.
Tämä on esimerkillistä käyttäytymistä liikenteessä! Onneksi tätäkin näkee :)
Mutta tätähän ei nämä "kaistalla pysyjät" tietenkään tee, saatika että päästäisivät joskus jalankulkijoita. "Eihän se ole meidän asia tarkkailla, että koska ne sieltä kolmion takaa pääsevät tai koska jalankulkija pääsee tien yli."
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
Sellaista se on. Minulle opetettiin jo autokoulussa, että vaikka nopeusrajoitus olisi esim. 60 km/h, ruuhka-aikaan kannattaa ajaa liikennevirran nopeuden mukaan. Eli jos muut ajavat 70 km/h, yksi vaarantaa liikenteen jos itsepäisesti hidastelee, vaikka se kuinka olisikin lain kirjaimen mukaista.

Eli joustavuus on se tärkein asia liikenteessä, ei jokaikisen lakipykälän pilkulleen noudattaminen.
Täysin samaa mieltä ekasta kappaleesta.

Joustavuutta ei ole se, että vaihtaa kaistaa vasemmalle kaistalle motarilla.
Kyllä se on joustavuutta kiihdytyskaistalta tulijoita kohtaan. Vasemmalla kaistalla ei välttämättä ole ketään, joten kaistanvaihto ei ketään haittaa tai vaaranna.
Ei välttämättä, mutta useimmiten on.

Mitäs nopeutta Neito yleensä ajaa motarilla?
 
NeitoVaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitoVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
Sellaista se on. Minulle opetettiin jo autokoulussa, että vaikka nopeusrajoitus olisi esim. 60 km/h, ruuhka-aikaan kannattaa ajaa liikennevirran nopeuden mukaan. Eli jos muut ajavat 70 km/h, yksi vaarantaa liikenteen jos itsepäisesti hidastelee, vaikka se kuinka olisikin lain kirjaimen mukaista.

Eli joustavuus on se tärkein asia liikenteessä, ei jokaikisen lakipykälän pilkulleen noudattaminen.
Nimenomaan!!
Kyllä takana olevalla menee taatusti enemmän hermo siihen, että edessä ajava himmailee ja pudottaa vauhtia, jotta liittyvät pääsevät kaistalle, kuin siihen, että edessä ajava sujuvasti vaan vaihtaa kaistaa.
Sinun tapauksessa niiltä vasenta kaistaa ajavilta menee hermot sinun kaistanvaihtoon.
No enhän minä sitä kaistaa vaihda alinopeudella! Kaistan vaihdosta ei ole mitään haittaa jos sen tekee edelleen sujuvasti ja muun virran mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitoVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
Sellaista se on. Minulle opetettiin jo autokoulussa, että vaikka nopeusrajoitus olisi esim. 60 km/h, ruuhka-aikaan kannattaa ajaa liikennevirran nopeuden mukaan. Eli jos muut ajavat 70 km/h, yksi vaarantaa liikenteen jos itsepäisesti hidastelee, vaikka se kuinka olisikin lain kirjaimen mukaista.

Eli joustavuus on se tärkein asia liikenteessä, ei jokaikisen lakipykälän pilkulleen noudattaminen.
Nimenomaan!!
Kyllä takana olevalla menee taatusti enemmän hermo siihen, että edessä ajava himmailee ja pudottaa vauhtia, jotta liittyvät pääsevät kaistalle, kuin siihen, että edessä ajava sujuvasti vaan vaihtaa kaistaa.
Sinun tapauksessa niiltä vasenta kaistaa ajavilta menee hermot sinun kaistanvaihtoon.
mutta sittenhän ei vois ikinä vaihtaa vasemmalle jos aina takana tulevalla menee hermot??????
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Neito lakia rikkoen kumartaa yhteen suuntaan ja pyllistää toiseen.
Sellaista se on. Minulle opetettiin jo autokoulussa, että vaikka nopeusrajoitus olisi esim. 60 km/h, ruuhka-aikaan kannattaa ajaa liikennevirran nopeuden mukaan. Eli jos muut ajavat 70 km/h, yksi vaarantaa liikenteen jos itsepäisesti hidastelee, vaikka se kuinka olisikin lain kirjaimen mukaista.

Eli joustavuus on se tärkein asia liikenteessä, ei jokaikisen lakipykälän pilkulleen noudattaminen.
Ja tuli vielä sekin esimerkki mieleen, että jos kaupungissa ruuhka-aikaan on poikkikadulla pitkä jono kolmion takana odottamassa, sieltäkin voi välillä päästää pari autoa tulemaan, vaikkei lain mukaan tarvitsekaan. Sekin opetettiin autokoulussa (liittyy siihen vetoketjuperiaatteeseen). Se on joustavuutta.
Tuostahan se vasta peräänajoja syntyy kun etuajo-oikeutetulla kadulla vedetään risteyksen kohdalla liinat kiinni.

Uittu mitä tampioita liikenteessä on...
 

Yhteistyössä