Historiaa: mikä aikakausi sinua kiehtoo eniten?

"Hmh"
1920-1930 luvun Amerikassa olisin halunnut elää, naisena kaupungissa. Naisille alkoi pikku hiljaa avautua uusia mahdollisuuksia ja työssä käymistäkin. Jazz-sukupolvi, ihanat polkkatukat ja kirkas huulipuna...
 
[QUOTE="Hmh";29675839]1920-1930 luvun Amerikassa olisin halunnut elää, naisena kaupungissa. Naisille alkoi pikku hiljaa avautua uusia mahdollisuuksia ja työssä käymistäkin. Jazz-sukupolvi, ihanat polkkatukat ja kirkas huulipuna...[/QUOTE]

Ja, kun en saa nykytekniikallakaan samanlaisia upeita laineita hiuksiin kuin tuolloin, niin se taito olisi kiva oppia :D
 
Aikakautena varmaankin teollistumisesta nykypäivään. Erityisesti toinen maailmansota ja sen seuraukset.

Mikään aikakausi ennen nykyaikaa ei niin paljoa kiehdo että vaihtaisin eloni rauhan aikana hyvinvointivaltiossa siihen.
 
"wieras"
[QUOTE="Maj";29675720]Tuolloin oli meneillään eka sortokausi eli routavuodet, jolloin ryssä yritti venäläistää Suomea kaikin tavoin.[/QUOTE]

1800-luku oli Suomelle hyvää aikaa verrattuna Ruotsin vuosisatoja kestäneeseen riistoon: ilman Venäjää ei olisi Suomea.
 
Tämä nyt saattaa kuullostaa karmivalta mutta minua kiinnostaa Saksa ja etenkin natsi-Saksan nousu. Olen aina miettinyt millaiset fiilikset siellä on ollut silloin elää ja kuinka niin suuri ihmisjoukko on saatu sellaiseen joukkopsykoosiin. Olen myös miettinyt kuinka itse siellä olisin silloin käyttäytynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
[QUOTE="vaemo";29676464]Viktorian ajan Englanti. Maailman suurvalta laivastoineen ja siirtomaineen. Toisaalta tuohon liittyi teollistumisen alku ja tiukka luokkayhteiskunta.[/QUOTE]

Oi, ja Itä-Intian kauppakomppania.
 
Tämä nyt saattaa kuullostaa karmivalta mutta minua kiinnostaa Saksa ja etenkin natsi-Saksan nousu. Olen aina miettinyt millaiset fiilikset siellä on ollut silloin elää ja kuinka niin suuri ihmisjoukko on saatu sellaiseen joukkopsykoosiin. Olen myös miettinyt kuinka itse siellä olisin silloin käyttäytynyt.
Saksa jätettiin selviytymään täysin yksin ensimmäisen maailman sodan jälkeen. Helposti silloin nousee radikaalit ajatukset ja teot.
 
ihminen on laumaeläin
Tämä nyt saattaa kuullostaa karmivalta mutta minua kiinnostaa Saksa ja etenkin natsi-Saksan nousu. Olen aina miettinyt millaiset fiilikset siellä on ollut silloin elää ja kuinka niin suuri ihmisjoukko on saatu sellaiseen joukkopsykoosiin. Olen myös miettinyt kuinka itse siellä olisin silloin käyttäytynyt.
Niin olisit mennyt lauman mukana kuin muutkin.
 
Peyote
Ja vielä tarkemmin jeesushipit, se kun paljon hippejä tuli yhtäkkiä uskoon ja kirkoissa oltiin ihmeissään kun sekslaista porukkaa alkoi lappaa jumalanpalveluksiin ja kuinka näiden ihmisten keskellä toimi pyhä henki vahvasti. Jännittävää.
 

Yhteistyössä